PDA

Bekijk de volledige versie : A-Film: Alle 11 films van Fons Rademakers op DVD



Eric van Ballegoie
02-10-2002, 19:40
A-Film: Alle 11 films van Fons Rademakers op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=558)

Kasper P.
02-10-2002, 19:48
Gelukkig wordt nu eindelijk een belangrijk gedeelte van ons cultureelerfgoed in stand gehouden. Dit zijn echt zo'n goede mooie films! Moest eigenlijk met alle nederlandse films gaan gebeuren! Goed initiatief!

Mike Philippens
02-10-2002, 20:29
Hmmm...dat is goed nieuws! Dat zijn tenminste Nederlandse films waar ik op zit te wachten.

Martin van Tuijl
02-10-2002, 21:58
Ook is het vorig jaar bij de opnames van Mira in Rome opgenomen exclusieve interview met de regisseur te zien als extra bij de dvd. ??? Mira is uit 1971 toch? Of mis ik hier iets?

Ronald Stiebolt
03-10-2002, 10:12
Is er al een prijs bekend en, minstens zo belangrijk, is er iets bekend van een dergelijk project m.b.t. Bert Haanstra?

starbuck
03-10-2002, 10:18
wow, Max havelaar, de aanslag, dorp aan de rivier

Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit van de oudere films, hoe dan ook , er zitten een paar "must haves" tussen.

Werner
03-10-2002, 11:29
Yes! De aanslag! Hebbeuu...

Art
03-10-2002, 12:28
Yes! De aanslag! Hebbeuu...
Zekers, die moet ik hebben echt hebben (y)

Peter Koelewijn
04-10-2002, 18:00
Ga alvast sparen lijkt een top-box te worden met goede Nederlandse films van een kwaliteits regisseur.
Nu hopen dat het geen 4:3 beeld is en goed geluid heeft, de genoemde extra´s zijn al wel veel belovend.
Dat wordt denk ik een zekere aanschaf.:D

Richard B.
04-10-2002, 23:02
Ga alvast sparen lijkt een top-box te worden met goede Nederlandse films van een kwaliteits regisseur.
Nu hopen dat het geen 4:3 beeld is en goed geluid heeft, de genoemde extra´s zijn al wel veel belovend.
Dat wordt denk ik een zekere aanschaf.:D

Het filmmuseum kennende moet dat wel goed gaan met beeld en geluid. Ik bedoel: als dat soort materie bij EEN instantie in goede handen zou moeten zijn...

Ik heb eigenlijk maar weinig van Rademakers films gezien: eigenlijk alleen Max Havelaar en De Aanslag. Die laatste gaat hoe dan ook in mijn collectie geraken. Een grandioze film is dat en een van favoriete NL films en boeken ooit.

Mike Philippens
04-10-2002, 23:15
Ik vraag me af of het andere werk van Rademakers ook op DVD komt. Dit zijn dan al zijn speelfilms, maar hij heeft natuurlijk nog mee gemaakt. Dat zijn dan meer een soort documentaire achtige films van oa de glasblazers, iets over water (het wereldberoemde jochie in het zwembad). Wat is daarmee gebeurd?

Ralf
25-04-2003, 21:37
Is hier al iets nieuws over bekend? Ik zit met smacht op Max Havelaar te wachten!

Kaplan
28-04-2003, 20:41
Ik vraag me af of het andere werk van Rademakers ook op DVD komt. Dit zijn dan al zijn speelfilms, maar hij heeft natuurlijk nog mee gemaakt. Dat zijn dan meer een soort documentaire achtige films van oa de glasblazers, iets over water (het wereldberoemde jochie in het zwembad). Wat is daarmee gebeurd?

Is wat veel eer voor Rademakers. :D
Je bedoelt de titels "Glas", Spiegel van Holland", en dat jochie zat volgens mij in "Panta Rhei" echter allen van Bert Haanstra.
Mag natuurlijk ook niet op dvd ontbreken. Heb nog wel veel hiervan op video.

Wat betreft de Fons Rademakers box.
Het voorjaar is allang begonnen.
Is er al wat nieuws te melden?

Whitesoxx
06-05-2003, 17:59
Volgens A-film is de release uitgesteld tot na de zomer. Nog ff geduld dus helaas...

Kaplan
02-09-2003, 18:22
Komt deze box dan nu echt donderdag uit?

Ralf
04-09-2003, 17:24
Ga zometeen de stad in, op internet is nog niets te vinden. Iemand anders ?

Richard B.
02-10-2003, 21:55
Nou, hij schijnt nu toch echt in de winkels te liggen: ik zag de losse dvd's in ieder geval al liggen bij de Zwolse vestiging van Van Leest.

Prijs is btw niet misselijk: € 200,- schijnt zo'n beetje het minimum te zijn wat je er voor neerlegt (volgens de pricewatch zelfs ruim 240 euro bij een zaak als van Leest). Voor 40 euro minder heb je (bij MM Zwolle tenminste) de Chaplin-box met 18 schijven dus ik vraag me af waarom een set met 11 dvd's zonder wezelijke extra's zo duur moet zijn.