PDA

Bekijk de volledige versie : 50Hz of 100Hz ??



disone
02-10-2002, 21:03
Ik weet het echt niet meer. Als ik bij een TV winkel sta en ik kijk naar al die TV's weet ik niet wat ik nemen moet. Een paar dingen zijn zeker:
-Breedbeeld.
-82cm
-Plat
-Goed stabiel beeld
-Goede 4:3 weergave bij 16:9 (zoom/stretch mogelijkheden)

Aan de eisen zijn nog een aantal secundairen toe te voegen:
-Teletext geheugen min. 500p
-Teletext naast TVbeeld zichtbaar
-Geen DD of DS
-Liefst Monitor look (geen zichtbare speakers naast de buis)

Maar nu de hamvraag: Ik twijfel enorm tussen 50Hz en 100Hz. Ik heb ze allemaal gezien, betast, bespeeld enz. maar die compressierandjes vind ik zo lelijk... 'T is net alsof je naar een JPEGje zit te kijken.

Nu lees ik hier allemaal mensen die hem laten afstellen etc en mijn vraag dan ook: Is het daarmee weg? Kan ik dan met plezier naar een 100Hz TV kijken wat dezelfde beelden geeft als een 50Hz?

En zo ja, wat is dan een goede?
De TV gaat pas in maart aangeschaft worden, maar ik wil me een beetje voorbereiden.
Elke suggestie is welkom! Zowel Pro50Hz als Pro100Hz.
typo

Niels Simons
02-10-2002, 21:36
hallo dan.

met hertz schijnt het grootste verschil te zijn:

Het beeld is een stuk scherper,en
100 hertz is veel rustgevender voor de ogen !
daardoor krijg je er minder snel last van, je kan dus meer dvd's bekijken,achter elkaar,waardoor je verzameling dus meer tot zijn recht komt.en wie wil nou niet 6 uur achter mekaar dvd kijken zonder tranende ogen!


maar zoals je dus weet: 100 hertz ververst 2 keer zo snel,en het beeld wordt dus sneller opgebouwd o.i.d.,en daardoor is het beter voor je ogen.

ga er ook maar van uit dat het de nieuwe standaard wordt,dus ik zeg,koop toekomstgericht(het prijsverschil valt mee,hou de makro krantjes goed in de gaten tegen de tijd dat je een tv wil kopen!lopende folder bv,samsung,70cm100hz voor 999 euro inc meubel (ex))

Pieter
03-10-2002, 12:37
dan pak je toch de philips 32pw 9527 deze is 100Hz (pixel plus) en kun je schakelen naar 50Hz (dubbele resolutie), alles opgelost.

Patrick van Nassau
03-10-2002, 13:32
dan pak je toch de philips 32pw 9527 deze is 100Hz (pixel plus) en kun je schakelen naar 50Hz (dubbele resolutie), alles opgelost.

Sluit ik me volledig bij aan als dolgelukkige bezitter van dit toestel. :D:D
En na maandag laat ik wel weten wat het effect is van een ISF-calibratie.

Johan van den D.
03-10-2002, 14:18
Maar nu de hamvraag: Ik twijfel enorm tussen 50Hz en 100Hz.
ga voor de 100 Hz;)

Tom Rood
03-10-2002, 16:09
Wat houd ISF- calibratie eigenlijk in?
Ik heb er al meerdere mensen over horen spreken...

disone
08-10-2002, 19:00
Ik ben eruit! het gaat toch een 50Hz TV worden.
De Toshiba Atrium 32ZD26P!
Absoluut juweeltje. Allen dank voor jullie reacties.

raimond 19
08-10-2002, 20:51
gefeliciteert,hoop voor je dat je er veel prlezier mee mag beleven:) :) :) :)

Patrick vdB
08-10-2002, 23:13
Wat houd ISF- calibratie eigenlijk in?
Ik heb er al meerdere mensen over horen spreken...

Helaas zijn de tv's rechtstreeks uit de doos veelal belabbert afgesteld (verkeerde grayscaling geometrie welke niet klopt contrast/brightness verhouding zoek kleurverzadiging verkeerd etc). Een ISF (staat voor Imaging Science Foundation http://www.imagingscience.com/) zorgt ervoor dat al deze afstellingen en waardes gebeuren volgens internationaal afgesproken normen (zoals ze gehanteerd worden in bv tv-studio's en beeldbewerkingsstudio's). Het levert je niet alleen een veel beter plaatje op maar ook de levensduur van de beeldbuis wordt aanzienlijk verlengt (doordat de fosfor minder op de beeldbuis staat in te branden).

Voor meer info over zo'n ISF-calibratie kun je terecht op www.htforum.nl

Mvrgr

Patrick