PDA

Bekijk de volledige versie : blu-ray lijst



batmaster
14-08-2012, 16:32
Ik ben bezig om een lijst te maken met alle blu-ray's die ik nog wil hebben. Dus hiervoor heb ik een complete lijst nodig met wat alles uit is.

Nu leek blu-ray.com mij een handige site. Gewoon bij de database kijken en dan per letter af gaan. Mij maakt het nou niks uit of het regio a of b is, of dat ik hem uit Amerika haal of niet. Ik wil gewoon de verschillende titels weten. Nu kan je boven kiezen welke regio. Ik wil dus niet alleen Amerikaans of UK, ik wil dus international. Want sommige zijn weer niet in Amerika uit en andersom. Maar als ik dus international kies, krijg ik sommige blu-rays wel meer dan 10 keer te zien.

Is er dus een manier om gewoon alle verschenen blu-ray's te bekijken, maar dan gewoon per naam, behalve dan als er ook een box set van is? Of een andere website is ook goed.

Deerect2007
14-08-2012, 16:55
Misschien is dit handiger om op blu-ray.com zelf te vragen?
Volgens mij is het trouwens niet mogelijk om meerdere uitgaven van dezelfde film uit diverse landen uit te schakelen.
Het is denk ik nog handiger om bij amazon.com en co.uk etc alle blu-rays af te gaan, dan heb je in ieder geval een stuk minder dubbele.

Het is wel een flinke klus trouwens om alles nog na te gaan. Ik ben blij dat ik er een jaar of 3 geleden al mee begonnen ben en nu gewoon om de aantal dagen de nieuwe pre-orders check.

batmaster
15-08-2012, 01:42
Ik ga wel de Amerikaanse lijst doen. Volgens mij is daar het meeste uit. Is er ook ergens een lijst van U.K. blu-ray's die niet in Amerika uit zijn. Of zelfs een Nederlandse lijst met wat daar niet uit is. Het gaat niet om Nederlandse films, maar wist nog dat hier The Killing Fields lag, en die was nog nergens anders uit op dat moment.

theregiment
15-08-2012, 05:53
Ik ga wel de Amerikaanse lijst doen. Volgens mij is daar het meeste uit. Is er ook ergens een lijst van U.K. blu-ray's die niet in Amerika uit zijn. Of zelfs een Nederlandse lijst met wat daar niet uit is. Het gaat niet om Nederlandse films, maar wist nog dat hier The Killing Fields lag, en die was nog nergens anders uit op dat moment.

Er is ook een member hiero met +-1700 blu-rays dan ben je denk ik al een heel eind ;) vraag je zijn lijst :P

Marcel Hoeve
15-08-2012, 11:26
Ik ben bezig om een lijst te maken met alle blu-ray's die ik nog wil hebben. Dus hiervoor heb ik een complete lijst nodig met wat alles uit is.

Met alle respect, maar dat gaat je nooit lukken. Die lijst (als die al zou bestaan) zou van dag tot dag veranderen. Je kunt beter zelf een lijst samenstellen van films die je graag op Blu-ray zou willen hebben en dan gaan zoeken of deze al verschenen zijn of binnenkort gaan verschijnen. Zo doe ik dat tenminste. Zo maak ik ook een eigen wensenlijst met Blu-rays die ik graag nog zou willen hebben, maar die ik om wat voor reden dan ook nu nog niet ga kopen. Heb geen zin om mijn gehele maandinkomen aan Blu-ray te spenderen, al zou dat makkelijk kunnen ;).

batmaster
15-08-2012, 20:28
Ja, maar er bestaat toch wel een lijst met welke films nog niet in Amerika zijn verschenen?

jurgen42u
15-08-2012, 22:43
Dan kan je beter dvdprofiler aanschaffen. Gemakkelijker dan dat bestaat gewoon niet.

batmaster
15-08-2012, 23:59
Ook voor mac/ios?

rrjobse
16-08-2012, 08:58
Ook voor mac/ios?
Niet voor Mac (OS X), wel voor iOS. Ziet er voor de iPad best cool uit.


Wat ik van de website begrijp:

Op de Windows desktop hou je je collectie online bij, en dan wordt het gesynct naar je iOS apparaten. Ik denk dat het andersom niet werkt.
Mijn ervaring (heb geen Windows):

Als je 'm op meer dan 1 iOS apparaat installeert, moet je je collectie op al die apparaten zelf handmatig synchroon houden.
Na de introductie van DVDprofiler op iOS is er voor dit platform geen update meer geweest.
Voor zover ik weet geen online opslag van je collectie als je alleen iOS gebruikt.
Mmenteel redelijk zinloos/kansloos verhaal voor OS X gebruikers. Maar, er wordt al meer dan een jaar geroepen: 'Upload and download to the Invelos site is supported in the upcoming iOS version'.

rogue
16-08-2012, 09:01
Is niet de allermakkelijkste manier om simpelweg naar amazon.us te gaan, naar blu-ray's, en dan te zoeken zonder filter?

Marcel Hoeve
16-08-2012, 10:39
Is niet de allermakkelijkste manier om simpelweg naar amazon.us te gaan, naar blu-ray's, en dan te zoeken zonder filter?

Dat kan. Dan vind je 24.738 Blu-ray's. Veel plezier, zou ik zeggen...

rogue
16-08-2012, 10:59
Dat kan. Dan vind je 24.738 Blu-ray's. Veel plezier, zou ik zeggen...
Dat hij duizenden titels langs moet gaan, is sowieso een lange tocht.
Anders verdeel je het per decade. Hou je nog meer dan 12.000 over (waarvan 10.000 van 2000 of jonger zijn), maar ja.

batmaster
16-08-2012, 11:30
De amerikaanse blu-ray lijst is maar 6000. Dat vind ik nog overzichtelijk. Ik denk dat er nog zo'n 500-1000 films daar nog niet op blu-ray is. Dus daar maar opzoek naar.

StefaanD
16-08-2012, 11:43
Ook voor mac/ios?

Nee dus maar er zijn wel Mac alternatieven zoals My Movies, DVDpedia ( aanrader ), Booxter en nog tal van andere. My Movies en DVDpedia hebben sowieso een iOS versie.

En als je die lijst hebt geef ze me dan maar door :mrgreen:

batmaster
16-08-2012, 12:26
Nee dus maar er zijn wel Mac alternatieven zoals My Movies, DVDpedia ( aanrader ), Booxter en nog tal van andere. My Movies en DVDpedia hebben sowieso een iOS versie.

En als je die lijst hebt geef ze me dan maar door :mrgreen:

Ik wil de lijst best wel geven, maar het gaat om de lijst van films die ik nog wil. Heb zelf al zo'n 300 blu-rays :P

Nisei
17-08-2012, 13:18
Volgens mij is het trouwens niet mogelijk om meerdere uitgaven van dezelfde film uit diverse landen uit te schakelen.
Jawel hoor. Zet boven bij de zoekbalk het vlaggetje op Holland en ga dan in de linker balk naar Database en kies voor Blu-ray movies. Je krijgt dan de alfabetlijst met alleen Nederlandse releases te zien.
Overigens ben je bij Blu-ray.com wel afhankelijk van leden die titels toevoegen dus het is geen complete lijst.