PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Profiler 2.0 problemen?



Dennis van Turnhout
04-10-2002, 17:04
Sinds de invoering van versie 2.0 kan ik thuis en op mijn werk draai geen verbinding meer maken om mijn DVD's te updaten.

In beide situaties ben ik aan het internet verbonden via een ISA Server (firewall). Op een of andere manier gaat het aanmelden op de ISA server niet goed en komt er geen verbinding tot stand.

Heel vreemd wat ik ben reeds aangemeld op de server en gewoon sites bezoeken? DVDPro gebruikt volgens eigen zeggen HTTP voor het uitwisselen van gegevens.

Zit ik vanmiddag op hun web in het forum te bladeren zie ik tot mijn verbazing iets wat hier in het forum ontkend werd: er zijn problemen met deze versie in combinatie met sommige proxy servers???

Ergens ben ik blij dat het niet aan mij ligt. Denk dat ik er toch eerdaags voor ga en de software gewoon aanschaf... Moeten ze de problemen eerst wel even oplossen :D

Mike Philippens
04-10-2002, 17:44
DVDPro gebruikt volgens eigen zeggen HTTP voor het uitwisselen van gegevens
Ja, dat kan ik bevestigen. Als ik in mijn firewall log kijk zie ik de regeltjes staan. Gewoon een HTTP request. Als ik die eruit knip en in de browser plak, krijg ik gewoon het file binnen dat DVDPro op probeert te halen. Op zich ligt het dus niet zo zeer aan het protocol. Misschien is het iets anders dat ISA niet leuk vindt. Ik gebruik Smoothwall (een Linux toestand op een dedicated Internet gateway PC'tje).
Maar als meer mensen dat probleem hebben, zal er wel iets aan de hand zijn. Btw: Zone-alarm en mijn firewall (gewoon een hele simpele standaard Linux/Unix packet firewall) leveren geen enkel probleem op. MickeySoft heeft er een handje van om standaard spul te 'enhancen' zodat het niet goed meer samenwerkt met standaard programmatuur. Klinkt weer lekker anti-microsoft, maar ik heb het vaker gezien, bijvoorbeeld bij DNS waar ze ook al mee hebben lopen kloten.
Maar ik weet het ook niet natuurlijk, maar het zou me niets verbazen als dit in weze een Mickey geintje is...

Dennis van Turnhout
04-10-2002, 17:59
Heb thuis nu een 2e server staan waar smoothwall op komt als test. Als dat mijn probleem oplost ben ik tevreden en word ik premium klant :)

Tja wijzen naar microsoft dat ken ik wel... grappig is dat ze dat bij MS ook doen maar dan naar andere bedrijven. Citrix bijvoorbeeld.

Heeft weer nix met DVD te maken dus hebben we het verders niet overs ;)

Alex Bel-Gy-Bel
05-10-2002, 12:13
Ik heb sinds versie 2.0 uit is ook niet dan problemen met de Profiler, daarom heb ik hem in de vuilbak geworpen en ben ik volledig overgeschakeld op de DVD-Tracker.



kijk hier (http://www.moviefreaks.nl/dvdtracker/)