PDA

Bekijk de volledige versie : Slechte kwaliteit moet toch niet meer kunnen?



Rogier v Loenen
25-09-2001, 14:26
Goeiedag allemaal. Ik ben nieuw op het forum, en wil graag het volgende aan het licht brengen:

Ik spaar naast bepaalde genres films, alle films waarin Nicolas Cage een (hoofd)rol in heeft. Op DVD uiteraard!
Onlangs is de titel "Kiss of death" van regisseur Barbet Schroeder gereleased op DVD R2. Met o.a. Nicolas Cage, Samuel l Jackson, David Caruso, Ving Rhames, Helen Hunt etc. film dateert uit 1995.

Het komt weleens voor dat sommige bedrijven films in een matige kwaliteit releasen op R2, denk aan Video film express bijv. Maar zoals Kiss of death gereleased is is echt te gek voor woorden! Je praat over een moderne film door een gerespecteerd regisseuren een "gerespecteerde" maatschappij: FOX.

De beeldverhouding 1,85:1 is verkregen door te snijden en te rekken in het 1,33:1 formaat; in de bovenste hoeken trekt het beeld krom; het contrast is erg matig; alle lichte beelden bevatten bewegende verticale lijnen. Deze kwaliteit is zo slecht, dat de mensen die dit gemasterd hebben zich erg moeten schamen.

Hopelijk krijgen een of meerdere mensen deze DVD ook te zien, zodat er wellicht follow ups hierover geplaatst kunnen worden.

Mijn standpunt voor een eventuele discussie: In deze tijd met deze technieken kan het gewoonweg niet meer om DVD's van erbarmelijke kwaliteit te leveren.

(en dan bedoel ik niet oude films die gereleased worden met wat filmgrain op de achtergrond etc.)

Hopende op jullie reacties,

Groeten,
Rogier v Loenen

Tristan
25-09-2001, 21:49
Ja, ik sluit mij daarbij aan.

Ik had vorig jaar Crying Freeman kado gedaan en dat bleek dus een blunder te zijn aangezien de kwaliteit van de dvd walgelijk was.

Als ik zelf op zo'n slechte kwaliteit stuit dan ruil ik de dvd gewoon meteen. Maar het is inderdaad wel teleurstellend als je je dvdtje afspeelt en er blijkt zo'n slechte kwaliteit op te zitten.:mad:

Maarja daar heb je onze boys van dvd.nl natuurlijk voor hè! Weet je wat je in huis haalt, mits je de dvd recensies leest natuurlijk:)

Groeten, Tristan

Maxster4th
26-09-2001, 11:11
Ja, ik heb dan de k-otic dvd gezien !!!vraag mij niet waarom!!!, maar ik de beelden ZIJN echt slecht. Het concert valt best wel mee, de bitrate ligt is hoger dan gemiddeld. Maar wanneer je naar de extra's kijkt is het beeld slecht. Je ziet *gvd* pixels!!!
NU na jaren technologische vooruitgang nu PIXELS
WHELP!!
Dit is zonde, want daardoor gaat die hele dvd naar de kl*te!

Mike Philippens
26-09-2001, 13:28
Een keer The Limey gehuurd. Hele goede film, maar de soundtrack klinkt alsof rechtstreeks afgespeeld vanaf een koffergrammofoon (kraken, overstuurd). Toch een nieuwe film. Heel triest. Ook wel eens een film (title kwijt) waar alles uit de achterkanalen kwam. Ook leuk kijken als alles achter je gebeurt. Gewoon een kwestie van slechte mastering en GEEN kwaliteitscontrole voor de productie. Zou tegenwoordig gewoon niet meer moeten mogen voorkomen...

Rogier v Loenen
27-09-2001, 11:06
Ik ben bang dat de start van mijn thread niet goed begrepen is! Het gaat mij om de MASTERING VAN DE DVD's door de grote maatschappijen! FOX heeft "Kiss of death" ZO SLECHT erop gezet, het lijkt wel een banasplit grap.

- Geknipt in een 1,33:1 formaat, en deze uitgerekt om een 1,85:1 beeld te ilusioneren

- edge enhencemant, ik wist niet dat die randen 3 cm dik konden zijn

- lopende, verticale lijnen door lichte beelden heen.

Het was niet mijn bedoeling om de kwaliteit van Free Record Shop in discussie te stellen. Ik wil wel even mijn mening kwijt over Free Record Shop:

- amateuristische geluid- en beelddragers handel
- Verkopers zijn onder de 20 en weten en snappen niks
- 1e en enigste doelstelling van FSH is om snelle omzetten maar geen kwalitatieve bijdrage
- Acties zijn om te lachen: 2 DVD's voor 50 Euro (= 110 gulden) met de meest achterhaalde titels. Wow! Wat een prijsvoordeel!

Het is dat ik freebees spaar met mijn auto, en zodoende 3 keer per jaar een DVD kan uitzoeken bij FSH, anders kwam ik er niet. Ik gun dan liever de kleine zelfstandige met een DVD-store zijn winst.

Ik ben gewoonweg enorm teleurgesteld dat Fox het lef heeft om zo'n schandalig produkt neer te zetten en er 59,95 voor durft te vragen.

mjlfadriaans
19-10-2001, 04:52
Ik vind dit ook wel. Ik heb laatst 'Life of Brian' gekcoht smane met 'Time bandits', het is niet gelogen, maar mijn videobanden waren gewoon scherper dan wat hier op stond.

Ik laat bijvoorbeeld de DVD van Highlander al liggen. Volgens mij ook een goedkope uitgave, ik denk dat daar nog wel een box van uit komt. Ik vraag me overigens af of dat laatst uitgebrachte deel nog echt iets aan het verhaal toevoegt. En deel drie was al zo slecht, maar voor het verhaal wel een must.

Greetz,

Marco

Henk v. Beek
23-10-2001, 01:40
Ik vind dit ook wel. Ik heb laatst 'Life of Brian' gekcoht smane met 'Time bandits', het is niet gelogen, maar mijn videobanden waren gewoon scherper dan wat hier op stond.

Ik laat bijvoorbeeld de DVD van Highlander al liggen. Volgens mij ook een goedkope uitgave, ik denk dat daar nog wel een box van uit komt. Ik vraag me overigens af of dat laatst uitgebrachte deel nog echt iets aan het verhaal toevoegt. En deel drie was al zo slecht, maar voor het verhaal wel een must.

Greetz,

Marco

Highlander 1 is ook verkrijgbaar in de UK versie MET Nederlandse ondertitels en in WIDE SCREEN + Extra's!! (Warner Home Video)

Soundtrack: DD 5.1 Engels
Wide Screen 1.85
Nederlands ondertiteld
en super mooi beeld!!!!!

ToolkiT
23-10-2001, 03:54
Ik laat bijvoorbeeld de DVD van Highlander al liggen. Volgens mij ook een goedkope uitgave, ik denk dat daar nog wel een box van uit komt. Ik vraag me overigens af of dat laatst uitgebrachte deel nog echt iets aan het verhaal toevoegt. En deel drie was al zo slecht, maar voor het verhaal wel een must.

Greetz,

Marco

Ik heb hier een box liggen met Higlander I en II.... ik geloof dat ie R1 is...
Eigenlijk vind ik alleen het origineel goed... maar ik kon goedkoop aan de box komen...
Deel III heb ik nog niet gezien..

Bas de Jong
23-10-2001, 11:05
Ik heb Higlander 1 t/m 3 op VCR (die boxset). 1 is de beste, 3 vind ik ook nog wel goed maar 2 is diep triest. Higlander 4 heb ik op DVD. Niet de beste film die ooit gemaakt is maar zeker niet slecht (al zullen er zat mensen zijn die het niet met me eens zijn).

Om even terug te komen op de FRS: hier in Houten is de service best goed te noemen. Ze hebben ook vaste krachten hier en geen lui die nog maar net de baard in de keel hebben :D :p



Mijn standpunt voor een eventuele discussie: In deze tijd met deze technieken kan het gewoonweg niet meer om DVD's van erbarmelijke kwaliteit te leveren.

Ben ik met je eens. De mensen verwachten tegenwoordig goede kwaliteit van beel en geluid. Extra's natuurlijk ook maar dat vind ik niet het allerbelangrijkste.