PDA

Bekijk de volledige versie : 35 vragen: Het Leden Film/Serie interview topic 2012



Dan G.
18-09-2012, 14:18
In navolging van het algemene interview gedeelte wat elders te lezen is leek het me leuk om een film/serie only te introduceren. Hieronder vind je een vragenlijst en vul deze (even):grin: in. Zorgt hopelijk weer voor wat leuk leesvoer onder ons leden. Ik probeer zoveel mogelijk nieuwe vragen te bedenken al zullen er vast wel een paar zijn die ook in het andere lijstje staan. Ik probeer ze te beperken. Veel invul/lees plezier :)

Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:

Hoe groot is je huidige collectie?:

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:

Importeer je wel eens films?:

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:


Voor de creator:

Wat vond je van het invullen van deze vragenlijst?:

Dan G.
18-09-2012, 15:01
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:

De laatste was Clash of the Titans. Erg van genoten.

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:

Aan het antwoord op de vorige vraag te zien niet :) En dat klopt ook. Vroeger ging ik wel vaker.

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:

Thuis. Lekker relaxed zonder drukte. En met de tv formaten van tegenwoordig is het verschil met de bioscoop ook wel wat minder geworden. Ook ben ik nooit zo'n fan geweest van het volume in de bios. Mij vaak net een tikkeltje te luid.

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:

Ja, dat was bij Flodder in Amerika. Die vond ik destijds geen bal aan en ben toen in de pauze vertrokken.

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:

Heb ik 1x gedaan. 2x naar Indiana Jones and the Temple of Doom geweest. Een vriend van mij ging en ik wilde met hem een gezellig avondje doorbrengen. Dat ik deze film al gezien had nam ik op de koop toe.

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:

Blu Ray. De hoesjes zijn chiquer en gevarieerder, en uiteraard de beeldkwaliteit.

Hoe groot is je huidige collectie?:

Stuk of 20 Blu Ray´s en een handjevol dvd´s. Ben net weer begonnen met Blu Ray´s verzamelen.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:

Ja, eigenlijk altijd wel. Al blijven er toch een aantal releases op Blu Ray die het vervangen van de dvd niet waardig zijn.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:

Zelden tot nooit. Tenzij ik een re-release tegenkom die ik wel niet zo ontzetten gaaf vind. Maar dat gebeurt niet vaak. Toevallig de steelbook van Armageddon zeer recent.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:

Nee, eigenlijk niet.

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:

Zeker weten VHS naar DVD. Dat was een openbaring. Ik kocht destijds alles wat los en vast zat op DVD. Elke keer weer een kick om bepaalde releases te vinden waarvan je niet verwacht had dat ze te krijgen waren. Verschil met Blu Ray is denk ik ook wel dat VHS titels lang zo grootschalig niet te krijgen waren dan DVD's nu. Bovendien was de beeldkwaliteitsovergang van VHS naar DVD veel intenser dan van DVD naar Blu Ray.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:

Mijn ouders nog wel. Moeders neemt nog veel op. Ikzelf heb er geen meer.

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:

NVT

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

De 3-disc CE van Der Untergang. Zo'n titel die op Blu Ray een veel mindere release heeft gehad. Onbegrijpelijk.

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

De zeer recent verschenen CE van Titanic. Op deze release heb ik heel lang gewacht.

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:

Niet dat ik weet.

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:

Ik trade veel al doe ik dat niet zoveel meer als eerder. Nu trade ik met beleid in tegenstelling tot voorheen toen ik eigenlijk alles weer verkocht.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:

Momenteel weer veel. Het is ook zo leuk.

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:

Uiteraard om de film zelf maar ik vind het zeker van meerwaarde hebben dat de uitvoering ook speciaal. Digi- en steelbooks hebben mijn voorkeur.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:

Onlangs nog gedaan bij Cabin in the Woods. Ik weet zeker dat wanneer deze in een gewone amaray had gezeten ik hem niet gekocht had. Toevallig was de film zelf ook nog leuk.

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:

Mijn partner vind het leuk voor mij maar geeft zelf helemaal niks om films. Dat vind ik wel jammer. Kijk daarom vaak een film wanneer zij er niet is of al in bed ligt.

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:

Zie vorige vraag.

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:

Liefhebber. De passie die sommigen hebben op dit forum heb ik weer niet dus schaar ik me voorlopig nog onder liefhebber.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:

Op uitgever. Een drang van vroeger.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:

Te hoog voor de nieuwe releases. Ze schelen maar een paar euro of soms niets met Blu Ray. Dat mag best wat minder gezien het kwaliteitsverschil van zowel film als hoesje.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?

Die variëren nogal in de winkels. De ene week zijn ze 20,-, de volgende week 17,- en daarna weer 19,-. Snap ik niks van maar overall ben ik tevreden.

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:

Daar waar je ze geseald kunt kopen. Er gaat niets boven een geseald exemplaar.

Importeer je wel eens films?:

Soms. Wanneer het een hele mooie release is die hier niet te krijgen is.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:

Zelden. Vind NL subs erg belangrijk en dat is lang niet bij alle imports aanwezig.

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:

Ja dus. De NL subs maken een exemplaar compleet voor mij. Bovendien moet mijn zoon van 12 ook lekker mee kunnen kijken.

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:

Zeker! Actieseries zoals OZ, Prison Break kan ik mij heel goed mee vermaken. Maar ook drama zoals E.R. en Lost vind ik heerlijk.

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:

E.R. Een serie moet eigenlijk gewoon 1 grote film zijn en niet bestaan uit losse delen. Dat je je na het missen van 1 deel afvraagt waar je gebleven was. Series als House, Miami Vice, CSI etc zijn leuk voor even maar houden me geen meerdere seizoenen vast.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:

E.R. - OZ

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:

Band of Brothers

zetmoon
18-09-2012, 15:49
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over: Puss in boots

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?: zelden

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?: thuis

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?: nee

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?: Titanic 10 keer

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe: beide

Hoe groot is je huidige collectie?: +/- 1000 DVD's/Blu-rays

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?: af en toe

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?: ja, vanwege extra's of NTSC uitgave bij DVD's

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?: soms

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?: VHS naar DVD, veel grotere stap.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?: ja, wordt weinig meer gebruikt

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?: heel oude zwart-wit films

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?: regelmatig

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over: een paar per maand tegenwoordig

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?: mooie uitgave leuk, maar niet zo belangrijk

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?: nee

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?: vreemd....

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?: nee, ze kijkt het liefst films op TV, dan kan ze tijdens de reclameblokken lekker zappen.....

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over: gepassioneerd, vooral voor wat betreft oude films uit Hollywoods gouden jaren

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:
alfabet

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?: lekker laag

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen? OK

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?: eBay en Marktplaats

Importeer je wel eens films?: vaak

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?: vaak, beter beeld , meer extra's bij DVD;s geen pal-speedup

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?: nee, totaal niet

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?: Buffy, Alias, Magnum, Dukes of Hazzard,
Married with children, Miami vice

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom: Buffy, geniaal geschreven en fantastische cast

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?: 10

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?: geen

DVD Watcher
18-09-2012, 17:09
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:

The Bourne Legacy als IMAX film in Pathe Eindhoven, Leuke film alleen wel minder dan de films met Matt Damon.

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:

Sinds ik een Pathe Unlimited Gold pas heb wel.

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:

Meestal liefste thuis, maar sommige films behoor je te ervaren op het grote doek.

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:

Is me wel eens overkomen, dat was bij ''The five year engagement'', kon mijn ogen amper open houden daarbij.

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:

Jazeker, Titanic heb ik bv 9 x in de bios gezien, en bv Intouchables 4 x, omdat dat films zijn die me raken

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:

Beide, voorkeur gaat uit naar BD voor de kwaliteit, maar DVD omdat daarop ook leuke dingen te verkrijgen zijn die geen BD release hebben.

Hoe groot is je huidige collectie?:

Op dit moment bestaat mijn collectie uit 3256 DVD's en Blu rays's, Boxen en series als 1 geteld.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:

Dat ligt er aan, zowiezo wel films van mijn Helden Arnold Schwarzenegger & Sylvester Stallone, en verder ligt het echt aan de film.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:

Nou ik soms een film op BD die ik al op DVD heb, maar ik koop niet tig verschillende BD uitvoeringen, vind 1 BD voldoende.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:

Ja, ik koop wel eens een DVD om de serie compleet te houden.

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:

VHS naar DVD vond ik veel gaver, omdat die kwaliteit veel duidelijker was dan de andere optie.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:

Nee, die heb ik niet meer in gebruik, al heb ik er wel 1 ergens in de kast staan.

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:

Geen, ik kijk geen VHS meer.

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Das een moeilijke vraag, dat zijn er meerdere, maar als ik er dan toch 1 moet noemen zijn het mijn Laurel & Hardy DVD's.

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Zijn er in principe meerdere, maar een van de grootste is toch wel de Titanic Collector's box.

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:

Zou kunnen, niet dat ik weet, ik volg dat niet en hou het ook niet bij.

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:

Nee heb nog nooit iets verkocht. Soms kijk ik in bed een film, en heb op mijn slaapkamer alleen DVD speler, dus dan is de DVD wel makkelijk.

Zal zelf trouwens nooit 2e handse films of spullen kopen, alleen nieuw spul.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:

Ik koop en bestel regelmatig DVD's & Blu ray's in de winkel en online, maar als ik soms naar de stad ga voor de bios, mijdt ik soms bewust een Mediamarkt bv, omdat ik mezelf dan ken kwa aankopen doen, en ik toch ook mijn financieen op orde wil houden.

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:

Is verschillend, soms vind ik de Steelbook mooier dan een Digibook, en soms weer een gewone verpakking. Maar voornaamste vind ik de kwaliteit van de film (Beeld & Geluid). Maar ik koop graag een uitgebreide versie, ondanks dat ik eigenlijk nauwelijks extra's bekijk.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:

Nee, Ik koop de film alleen als ie me aanspreekt, niet omdat het toevallig een mooie verpakking betreft.

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:

Vinden het een mooie hobby, alleen ze zeggen dat ik moet stoppen met kopen omdat ik er al meer dan genoeg heb. Maar ik ben van mening dat ik beter mijn geld hieraan kan besteden, dan aan een kastelein bv.

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:

Niet van toepassing op mij, want ben single en woon dus alleen.

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:

Beide, maar voornamelijk toch gepassioneerd, en in bepaalde films kruip ik als het ware er in, dat wat ik zie me ook daadwerkelijk raakt, en me meesleept in de filmbelevenis.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:

Meestal op Alfabet, en de Steelbooks heb ik naast elkaar staan, maar dan wel op alfabet.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:

Kan er mee door, al hou ik de verschillende prijzen online en in de winkels wel in de gaten.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?

Vind ik over het algemeen vrij prijzig hier in Nederland, en dat is dus 1 van de redenen waarom ik ben gaan importeren.

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:

Amazon UK

Importeer je wel eens films?:

Jazeker, voor betere prijzen, mooiere uitgave's en betere kwaliteit vaak. En niet te vergeten voor de verkrijgbaarheid kwa release.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:

Zie het antwoord op de vraag hierboven.

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:

Soms, maar met Engelse subs kan ik ook uit de weg.

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:

Jazeker, kwa series op DVD heb ik bv kompleet: Roseanne, The Cosby Show, The Dukes of Hazzard, Smallville, Dawson's Creek, The Shield, Keeping up Appereances, Are you being served, The A-team, Knight Rider, Miami Vice.

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:

Laat ik het zo zeggen, van de series die ik heb, zijn ''The Dukes of Hazzard'', ''The A-Team'', ''Knight Rider'' en ''Are you being served'' met het meeste waard.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:

Iets terug hierboven heb ik series genoemd die ik in ieder geval helemaal compleet heb.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:

Geen series op Blu ray aanwezig.

Voor de creator:

Wat vond je van het invullen van deze vragenlijst?:

Erg leuk, een mooie aanvulling vind ik het op het Intervieuw topic, en buiten dat mijn complimenten voor Dan, dat ie met deze mooie bijdrage idee is gekomen.

Mr. Humphries
18-09-2012, 17:09
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:

Total Recall, de actie was vermakelijk, maar al snel vergeten en m'n eigen Momentum Total Recall se herbekeken.

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:

Nee, met sinterklaas of als kleine presentjes krijg ik wel eens een bon en die maak ik dan wel op. Maar dat is vrijwel altijd met tegenzin als ik zie wat voor soort films er draaien.

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:

Thuis, het theater gevoel is voor mij verdwenen. De cinema trekt de laatste jaren vervelende bezoekers en zijn té duur in consumpties.

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:

Nee nog nooit. Uit principe kijk ik iedere film af, hoe *** het ook mag zijn.

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:

Jurassic Park heb ik 3 x gezien, the Flinstones 2x en later, the Village 3x.
Ik woon tegen een fameus pretpark met een cinema destijds. Daar heb ik An American Tale en Harry and the Hendersons. Die laatste was té eng voor mij.

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:

DVD, de nieuwe naam van blu-ray, de doosjes het zogenaamde vervangende. Het maakt dvd onnodig kapot en het gros neemt het maar voor lief. Wat blu-ray is had gewoon dvd moeten blijven heten, met de normale hoesjes.

Hoe groot is je huidige collectie?:
Tussen de 700 en 800 dvds. 10 blu-rays en een hd-dvd als aandenken.
60 Laserdisks, en een tiental videobanden van m'n klassiekers.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:

Bijna alle blu-rays die ik heb, had ik al op dvd, maar die hou ik beide.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:

Ja, Big Fish 2x, Jurassic Park 7x, The Village 3x, Terminator 2 4x, Predator 3x, Star Wars 3x, The Hills Have Eyes 3x en vast wel meer waar ik even niet op kom. De reden is dat ik niet kan kiezen als ik een mooie uitgave zie. Een goede film beloof ik een goede uitgave. Echt een spaartik.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:

Eerst wel, toen was het nog gemakkelijk om series bij te houden, maar na een tijdje besef je gewoon dat het niets aanvult.

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:

VHS naar DVD, erg wennen en moeten sparen om het te zien. Eerste keer dat ik American History X zag, die regendruppels....

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:
Ja 1 in gebruik en nog 2 voor het geval. Ik zet regelmatig vhs over naar dvd voor vrienden en familie. Het blijft ook leuker dan een dvdtje in je player te stoppen. Je hebt zoveel meer controle en het idee wat er allemaal gaande is in je recorder.

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:

Kijken niet meer, puur familiefilms overzetten.

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Berling Calling exclusive 2 disc set met de handtekeningen van de gebroeders Kalkbrenner. De muziek en de film zelf hebben een speciale betekenis voor mij en op basis daarvan heeft Paul Kalkbrenner mij persoonlijk een hart onder de riem gestoken.

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Heb ik niet echt, maar anders toch de blu-rays van Nausicaa - of the valley of the wind en Castle in the Sky.

Jurassic Park Augmented Reality Edition is onderweg, maar ik heb sowieso niet zoveel gevoel bij een blu-ray hoes, mits het gewoon mooi karton is zonder die blauwe eye-candy.

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:

The Beyond (Big Hardbox - Clackpack) nummer 3 van de 333 stuks.... 113 euro
The Exorcist - Limited Edition Collector's Set ongeveer 80 euro
Dit is de prijs die ik heb betaald, maar weet niet of die waarde zal stijgen.
Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:

Ik verkoop, ruil regelmatig. Wat ik niet meer zo leuk vind, kan weg en komt dan op m'n outlet stapel, maar dat gaat niet zo makkelijk weg.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:

Ik heb erg af moeten kicken. Ik heb jaren gehad dat ik 3x in de week wel gretig gebruik maakte van de FRS acties, 3x voor zoveel of 5 voor zoveel. Ik wou alles hebben. Lees of hoor ik iets goeds over een andere film, dan moet ik die ook.

Vervolgens werd ik een bewuste verzamelaar die echt ging zoeken naar welke film, dvd en verpakking. Het geeft mij ook veel meer voldoening, maar m'n kast staat vol en heb het te druk met werk, sport en andere hobby's.

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:

Steelbooks en Tins zijn een no-go voor mij. IK vind ze lelijk, kil en niet praktisch. Wel moet ik toegeven dat ik er 4 heb omdat er geen betere uitgave bestond. Mijn voorkeur gaat naar de digibooks, het gevoel, de geur, en het idee van openmaken trekt mij enorm. Opzich mag daar nog wel een plastic sleeve omheen, want daar kunnen ze tegenwoordig mooie effecten mee maken.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:

Wel eens gedaan bij giftsetjes, giftsetjes vond ik jaren geleden leuk, het boekwerk, de filmcelletjes, certificaten, busten en eventuele speeltjes. Het neemt te veel ruimte in en ik heb er gewoon geen gevoel meer bij de speeltjes.

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:

Wisselend, de verbazing hoeveel films ik heb en waarom ik ze niet gewoon download. M'n vriendin kan het wel waarderen, maar ik ben dan ook een stuk rustiger geworden dan jaren geleden. Was ook voor mij een verstandige stap.

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:

Nee, we verschillen enorm van smaak. Of eigenlijk, ik verschil van heel veel mensen. Mijn favoriete genres kijk ik alleen en misschien wil ik dat ook wel liever. Geen onderbrekingen, zelf mij helemaal laten meenemen door de film.

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:

Hmmm, ik ga niet zo ver als sommige in dit forum, maar voor mijn sociale omgeving is het verschil dan wel weer groot. Gewoon liefhebber denk ik, maar dat noemen mensen zich al snel. Ik lees films, ik herkijk films, ik analyseer films, het is wel iets meer dan gewoon film kijken.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:

Momenteel een rommeltje, kleur wel eens gedaan, alfabetisch, maar ik ga het proberen op uitgever. Geeft toch wat harmonie.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:

Tja, soms belachelijk duur, maar ik koop bijna nooit in Nederland.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?

Toch meevallen, maar heb wel het gevoel dat de prijzen snel kelderen en het echt afhankelijk is van succes, wat natuurlijk belachelijk is.

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:

Hmm play en ebay regelmatig gebruikt, maar mijn voorkeur gaat naar het voelen.
Plato is zo'n winkel waar je uren kunt bladeren tussen de tochwel bredere filmsmaak. Ook leuk om smaak te delen met de verkopers (Plate en FRS op station). Music Store ook wel een beetje.

Mediamarkt, Saturn en FRS hebben gewoon té veel meuk voor té dure prijzen.

Importeer je wel eens films?:

Ja vaak, bij iedere film die ik wil kopen ga ik eerst op onderzoek uit. De verpakking en wat staat op het schijfje.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:

Ja, ik sla Nederland vaak over

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:

Nee, wel mooi meegenomen. Ik ben de Engelse taal goed meester en Engelse ondertiteling bij buitenlandse films kunnen mij ook makkelijk bekoren.
Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:

Ik kijk ze niet vaak, vroeger wel, Twin Peaks, X-files, Millenium, OZ. Ik heb even meegedaan aan de 24, prison break en lost hype, maar die zijn té cheesy voor mij. Volg wel the Office USA, South Park, the Simpsons. Six Feet Under was m'n laatste serie die echt wat met mij deed.

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:

Twin Peaks denk ik dan. Ik ben gek op mysterie en absurditeit. Het is té kort, maar bij Six Feet Under had ik ook een naar gevoel toen alles afgelopen was. Je volgt echt een familie voor zo'n lange tijd ik zat er heerlijk in.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:

Twin Peaks, Transformers G1, Samurai 7, Monty Python, Masters of Horror, Band of Brothers

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:

geen

chev
18-09-2012, 17:55
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:
Hm moet even nadenken want dat is heel lang geleden, zal wel batman and robin zijn geweest waar ik bij in slaap ben gevallen tijdens een marathon

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:

Nooit meer

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:
thuis

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:

Ja maar dat is ook heel lang geleden in een periode dat ik bijna elke dag in de bios zat in de jaren 80, het was iig een balletfilm

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:

In die periode ben ik vaak naar evil dead,e.t. en eigenlijk de meeste films vaker geweest

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:
Blu ray mooier beeld

Hoe groot is je huidige collectie?:
blu ray 1000+
dvd onbekend maar rond 10.000

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:
Bijna altijd

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:
Ja soms de uitgave zoals avengers heb ik in 3d uitvoering maar binnenkort komt de duitse steelbook ook in huis.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:
Regelmatig vanwege acteur of serie idd

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:
Ik vond vhs het allermooiste tijdperk en vind blu ray een goede tussenstap naar perfectie

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:
Nee sinds 2003 niet meer

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Mn favoriete maar zeker niet de mooiste is mn seinfeld box

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Mooiste vind ik de steelbooks van captain america en green hornet

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:
NIet dat ik weet mn iron man steelbooks waarschijnlijk

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:
Eigenlijk alleen de dubbele of ik moet m echt heel slecht vinden

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:
Hehe ik ben shopaholic denk ik

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:
Steelbook vind ik het mooiste

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:

Jazeker omdat ik m al had , en zelfs 10.000 bc wat ik een klote film vind , twijfel ik om te kopen vanwege de mooie witte steelbook.

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:
Doet redelijk mee

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:
Jawel maar houd meer van matige films zoals veel b films in horror en andere genres

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:
Ik zie mezelf als liefhebber puur om te kijken en te discuseren en niet om alles over de reden e.d. te weten etc etc

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:
Ik zet mn favorieten bij elkaar en onthoud waar ze ongeveer staan.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:
Redelijk prijzig soms en soms ook te goedkoop als ik zie wat ik op release er aan uitgegeven heb.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?
Idem als dvd

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:
amazon uk

Importeer je wel eens films?:
regelmatig

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:
Ja prijs of uitvoering

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:
Ja heel erg voor vrouwtje

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:
Ja heel veel :seinfeld,bones,sci's,numb3rs,king of queens,game of thrones en nog veel meer

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:
Seinfeld vanwege de humor om niets

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:
Geen idee

En het invullen vond ik wel een leuk werkje:)

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:
Volgens mij nog geen op wat docu series na.

KJ
18-09-2012, 19:18
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:
Is alweer erg lang geleden, Pirates of the Caribbean in 2011. Ik wil nog naar the dark knight rises. De meeste goede films koop ik de laatste tijd direct op blu ray

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:
Vroeger regelamtig, het afgelopen jaar dus helemaal niets.
Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:
Thuis

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:
Nee nog nooit. Heb wel eens films gezien, die echt slecht waren. Maar vind het zonde om weg te lopen.

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:
In het verleden heb ik The Two Towers, the Return of the King en Minority report twee keer in de bios gezien.

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:
Zeker blu ray. Als je eenmaal over bent, is er geen weg meer terug. Beeldkwaliteit is zoveel beter.

Hoe groot is je huidige collectie?:
Ik schat 200 blu rays en zo'n 1000 dvd's

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:
Regelmatig. De films die ik zie als mijn favorieten koop ik oop op blu ray. Dure hobby, maar wel een hele leuke.


Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:
Zelden. Ik heb een paar films tweemal gekocht. Weer omdat ik ze super vindt en omdat ik wel kick op mooie uitgaves (vooral digibooks). Ik heb Heat en Inception dubbel. Ga misschien nog Gladiator aanschaffen. Apocalypse now heb ik ook dubbel. Toen de Amerikaanse versie verscheen in 2010 had ik niet verwacht dat er een (nog mooiere) Nederlandse versie zou verschijnen.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:
Nee, ik koop meestal films los. Trilogien die ik heb koop ik vaak in EEN keer.
Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:
DVD naar blu ray. De overgang van vhs naar dvd was groter, maar in die tijd was ik minder een verzamelaar dan nu.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:
Ja, zo nu en dan kopieer ik oude videobanden op dvd. Ik kijk er geen films meer op.
Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:
Ik kijk geen videobanden meer, ik kopieer ze alleen

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Lord of the Rings extended versions en Lawrence of Arabia (columbia classics collectie, ´zwarte editie´)
Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Lord of the Rings extended, Apocalypse now, Back to the fiture trilogie, North by northwest (digibook)

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:
Denk het niet, heb wel een paar unieke edities die niet meer verkrijgbaar zijn (de eerder genoemde versie van Lawrence of Arabia bijvoorbeeld). Heb het beeldje van Minas Tirith, die zat bij de Return of the King.
Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:
Ik verkoop tot nu toe alleen films die ik dubbel heb, ook op dvd dus. Ik geef ze ook wel eens weg aan vrienden of familie. DVD´s raak je bijna niet meer kwijt.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:
Ik koop regelmatig blu rays. Ben in mei 2010 overgesapt en heb er nu 200, dus gemiddeld twee per week.

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:
Heb wel voorkeur, digibook vind ik het mooist. Heb al een paar films opnieuw gekocht, vanwege zo´n mooie versie.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:
Nee, ik koop alleen films die ik wil hebben. Als ze in een mooie uitgave verschijnen is dat mooi meegenomen. Het is wel zo dat ik bij twijfelgevallen misschien eerder overga tot een koop.
Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:
Laat ik het zo zeggen, ze zijn er minder blij mee dan ikzelf

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:
NVT
Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:
Ik vind mezelf wel gepassioneerd. Ik ben er vrij veel mee bezig en kijk soms ook weken uit naar bepaalde releases. Ik ben ook zo´n mafkees die nieuwe uitgaves altijd direct moet hebben.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:
Ik heb mijn favorieten bijelkaar staan. Die rangschik ik dan alfabetisch. De rest staat ook alfabetisch, maar dan elders.
Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:
Dvd´s worden steeds goedkoper, zelfde als je vroeger met vhs zag

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?
Wordt steeds beter. Een paar jaar geleden was ik niet overgestapt. Beetje blu ray kostte 30 euro, nu is het verschil tussen dvd en blu ray vaak maar enkele euro´s meer.
Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:
Mediamarkt om te kopen, bol.com om te bestellen.

Importeer je wel eens films?:
Ja. Vooral bij wowhd. Heb aardig wat geimporteerd inmiddels. Meestal omdat ze hier niet te krijgen zijn, of omdat de buitenlandse versies mooier zijn (bijvoorbeeld Ben Hur)

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:
Ja, als de versie mooier is (bijvoorbeeld digibook of meer extra´s, beter beeld)
Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:
Wel belangrijk, niet doorslaggevend. Ik heb genoeg blu rays met alleen engelse ondertiteling. Engelse ondertiteling is wel een must, als ik een blu ray in Duitsland zie zonder ondertiteling of alleen duitse, dan pas ik. Mijn Duits is redelijk maar niet goed genoeg. Enige uitzondering is Danes with wolves, omdat ik die film goed ken en alleen daar de director´s is verschenen (helaas is de Amerikaanse niet regio vrij)
Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:
Ja. 24, Fringe zijn mijn favorieten. Ben nu ook bezig met breaking bad, ook erg goed.

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:
24 en Fringe. 24 knap hoe ze elke aflevering kunnen eindigen met een cliffhanger van jewelste. 8 seizoenen is misschien wel wat veel.
Fringe, ik ben gek op mysterie en ik vind met name seizoen 3 fascinerend met de twee universums. Seizoen 1 is soms vaag, maar in seizoen 2 wordt alles duidelijk. Ik kijk enorm uit naar 24 oktober, dan komt seizoen 4 uit.
Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:
24, Stargate Atlantis, Milennium, Arrested development, Fawlty Towers, The Killing (seizoen 1 en 2), Battlestar Gallactica, The prisoner (jaren ´60)

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:
Fringe (1 tm 3), Band of Brothers

Voor de creator:

Wat vond je van het invullen van deze vragenlijst?
Erg leuk, ik schrijf graag over films. Vind het leuk wat anderen ervan vinden en wat zij van films vinden. Wellicht ontdek ik weer nieuwe films¨of series die ik nog niet ken.

Pieter R.
18-09-2012, 19:48
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:

Das alweer even geleden: Süskind. Ik vond hem wel aardig voor een Nederlandse film. Wel wat 13 in dozijn, maar het acteren was goed. Ik zou hem een 6 geven. Maar das al een compliment van mijn kant. Ik ga eigenlijk nooit naar Nld. films omdat ze vaak zo slecht, plat en goedkoop zijn.

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:

Niet echt meer. Je betaalt je blauw vanwege de woekerprijzen voor iets te eten/drinken. Plus: de meeste films hebben geen meerwaarde om in de bios bekeken te worden. Films die ik zeker wel in de bios wil(de) zien zijn o.m. Inception, The Dark Knight (rises), Avatar, Star Wars. Kortom: films die echt profijt hebben van het grote scherm. Komedies etc. daar ga ik niet voor naar de bios.

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:

Hangt er vanaf. Soms is het leuk om met de hele zaal te moeten lachen, schrikken of whatsoever op hetzelfde moment. Maar het is ook ZO irritant als je mensen hebt die aan het sms'en zijn, of hun kop niet kunnen houden, etc. Daarom ga ik alleen nog maar bij de echt grote releases naar de bios. En liefst niet in de stad, maar in de servicebioscoop een paar km van mij vandaan.

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:

1x bijna. Dat was jaren geleden bij "The bridges of Madison County". Ik weet dat ik met wat vrienden was. Degene die het had geregeld had een gokje gewaagd qua film. Ik weet nog dat we in de pauze in de lobby stonden, zo van: "Hmm... OK dan, wie z'n idee was dit?":-)

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:

Eigenlijk nooit. Het is me wel 1x gebeurd bij The Dark Knight. Ik was al een keer geweest en ging alleen voor een andere film. Die was uitverkocht en verder was er absoluut niets van mijn smaak bij. En omdat ik toch een half uur gereden had, kreeg ik iets van "dan nog maar een keer: is geen straf..)

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:

Tsja, das een beetje apart bij mij. Liefst wel bluray. Alleen heb ik geen hdtv dus kan ik net zo goed een dvd opzetten qua beeld. De breedbeeldtv die ik nu heb is zo'n 11 jaar oud en nog niet kapot. Pas als ie kapot is ga ik hem vervangen (tsja, geld kun je toch maar 1 keer uitgeven en de schoorsteen moet ook roken:-) ). Wel heb ik op een gegeven moment besloten nieuwe aankopen zoveel mogelijk op BR te doen. Ten 1e ben ik iemand die houdt van goed geluid en ten 2e hoef ik als ik mijn tv binnen laten we zeggen 2 jaar vervang niet alles nog eens aan te schaffen (doubledippen).

Hoe groot is je huidige collectie?:

Bescheiden. Zowel qua dvd als BR. Ik denk totaal zo'n 110 a 120.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:

Dat doe ik echt maar sporadisch. E.e.a. heeft ook te maken met dat ik geen hdtv heb. Voordat bluray goed ontwikkeld was (wat klinkt dat ver weg...:-) ) was ik al steeds op zoek naar de beste versie van een dvd. Ter illustratie: ik heb Kingdom of Heaven directors cut uit Australie geimporteerd omdat daar een DTS track op stond. Kortom: ik heb een aantal films die qua dvd-versie al TOP zijn. Die hoef ik dan ook niet zonodig te vervangen voor BR.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:

Zie vorige vraag

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:

Meestal (als ik weet dat het een serie is van films) wacht ik tot er een box komt voor een leuke prijs. Ik ga niet apart betalen voor een film die ik eigenlijk niet zo leuk vindt. In een box heb je een leuke prijs en zit toevallig die ene film er ook bij. Voorbeeld: ik ga misschien de Robocop-trilogy kopen op BR. Daarbij heb ik gewacht tot ie zoals nu ong. 10 pond is. Ik vindt de 3e film niets, maar voor zo'n prijs is het leuk dat ie erbij zit.

OVerigens heb ik 1 uitzondering: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Behalve het einde vindt ik het toch een leuke film. En ach ja, misschien is het ook wel wat sentiment.

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:
De eerste. Maar mijn oordeel is niet maatgevend omdat ik geen hdtv heb en ik bijna niemand ken met een brspeler. Bij de meesten in mn kennissen/vriendenkring houdt het op bij een dvdrip downloaden of gewoon een dvdtje kijken.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:

Nee.

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:

nvt.

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Dat wordt een close call tussen Walk the line (digibook) en Kingdom of Heaven director's cut (4 disc tin). De charme van KOH zit ook in iets anders: de film is over 2 discs verdeeld. Het eerste deel begint met een paar minuten zwart scherm en alleen het woordt Ent're Act en filmmuziek, waarna ingefade wordt (op die manier wordt je zo ervaar ik geleidelijk het verhaal ingetrokken). Zo gaat ook de fade-out aan het einde van de disc en de fade-in bij disc 2. Op de 1 of andere manier vindt ik dit heel stijlvol gedaan en is het voor mij 1 van de redenen deze film niet te vervangen op BR, waar die 'inleidingen' zijn weggelaten (zo ik begrijp).

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:

Back to the future trilogy / Alien Anthology. BBTF puur vanwege de kwaliteit van de films en Alien Anthology vanwege het feit dat werkelijk alles uit de kast is getrokken op het gebied van beeld, geluid en vooral ook extra's (ik heb de 6-disc versie).

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:

Nee, geen Rembrandt onder de BR's en dvd's.

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:

Ja. Sommige films blijken nu eenmaal tegen te vallen. En als je een ander er een plezier mee kunt doen. Why not? Plus: als je zelf er wat voor terugkrijgt heb je je geld goed gespandeerd. Soms blijkt dan toch dat je geld weldegelijk 2 x kunt uitgeven. Handig als je er soms niet al te veel van hebt.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:

Mij gaat het puur om de film zelf. Sleeves vindt ik echt onzin, steelbook/digibook kan mooi zijn. Maar als ik een gewone versie voor een minder geld zie pak ik die.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:

Nee. Ik snap wel dat het oog soms ook wat wil, maar die br's en dvd's staan bij mij gewoon in de kast met de rug naar buiten. Dus zie je verder toch niets. Het gaat mij echt om de film zelf. Die KOH-tin en Walk the line digibook bijv. heb ik echt gekocht vanwege de DTS-track en niet vanwege de 'looks'.

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:

Ben alleenstaand dus: lang leve de lol :-)

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:

nvt

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:

Wat is het verschil tussen liefhebber zijn en gepassioneerd zijn? Laat ik zeggen dat ik films leuk vindt, maar dat ik in vergelijk met sommigen op dvd.nl echt een beginneling ben. Ik weet echt niets van echte arthousefilms (als bijv. Brakhage begint over zijn passie kan ik wel inpakken:lol: )
Ik ben niet iemand die elke dag een film MOET zien. Ik kan ook wel 1 of 2 weken zonder. Laat ik het zo zeggen: voor een liefhebber heb ik een redelijke collectie, maar voor een echt gepassioneerd iemand is het niets denk ik. Plus ik denk dat ik volgens de echt gepassioneerden een te commerciele smaak heb. Ik kijk wel arthouse bijvoorbeeld, maar meestal toch wat meer toegankelijke films.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:

Ik zet ze gewoon op alfabetische volgorde.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:

In de gewone nld winkel echt veel te duur. Ik koop bijna enkel bij online winkels (en dan bedoel ik niet Bol. com, want die weten ook vaak niet wat leuke prijzen zijn).

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?

Zie vorige vraag.

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:

Amazon. De diverse sites, maar vooral amazon.co.uk

Importeer je wel eens films?:

Ja, bijna altijd.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:

Ja, vaak is het goedkoper.

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:

Het is wel lekker, maar geen must. Liever wel bij lange, moeilijkere films.Verder heb ik geen problemen met kijken zonder subs, als er maar duidelijk wordt gearticuleerd.
O ja: als er weer eens subs op zitten die de helft van het scherm beslaan zet ik ze sowieso uit.

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:

Mwah. Niet zozeer. Ik heb wel de "nieuwe" Battlestar Galactica serie op dvd en alles van Stargate (de film, Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Stargate Universe en de 2 SG-1 films) op dvd.

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:

Ik heb ooit op de gok (op basis van de film) een box gekocht met 9 seizoenen Stargate SG-1. Het was toen januari. 4 maanden later had ik alle 10 seizoenen gezien.
Ik houd van SF, de verhaallijn trok me. Hier en daar was er wel een dipje. Maar verder was de karakterontwikkeling goed, de superdroge humor deed veel, maar bovenal vindt ik het knap dat er een hele wereld geschapen is en dat alles in elkaar grijpt. De serie was, vindt ik goed geschreven. De laatste 2 seizoenen waren volgens velen minder. Wat kwam doordat er wat personages gewisseld werden. Maar het nieuwe verhaal vond ik echt puur scifi zoals het ooit bedoeld is geweest in mijn ogen (maatschappijkritisch).

Inmiddels heb ik dus totaal 17 seizoenen Stargate in huis...

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:

3: Stargate (alle series), Battlestar en Terminator: Sarah Connor Chronicles.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:

Geen.


Voor de creator:

Wat vond je van het invullen van deze vragenlijst?:

Tijdrovend maar wel leuk.

ovanpuyvelde
18-09-2012, 21:05
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:
Dat was de animatiefilm "Brave". Ik had twee gratis bioscooptickets gewonnen en heb erg van de film genoten, ondanks het feit dat men overal roept dat de animatiefilm op zijn retour zou zijn. Animatiefilms zijn altijd prachtig op het grote scherm.

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:
Ik heb het er steeds moeilijker mee om er mijn geld aan te besteden. Een bioscoopbezoek is een dure uitstap geworden tegenwoordig, zeker wanneer je er een hapje en drankje bij neemt. Ik ga vooral naar de bios wanneer ik eens gratis tickets win (gebeurt regelmatig), wanneer ze klassiekers spelen in kleinere arthousezalen (speciale vertoningen) of om mijn dochtertje een plezier te doen met een leuke kinderfilm. Ik ga veel minder frequent naar de bioscoop dan vroeger.

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:
Kleine voorkeur voor thuis, maar sommige films komen nog steeds het best tot hun recht op een zo groot mogelijk bioscoopscherm. Ik ga wel liever naar de bioscoop op weekdagen, tijdens de weekends is het me veel te druk daar.

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:
Nee, maar bij The Tree Of Life heb ik het heel lastig gehad. En zo waren er nog wel meer films.

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:
Lord of The Rings, Mulholland Drive, The New World, The Dark Knight, Inception, mijn favoriete klassiekers wanneer ze op een groot scherm te zien zijn.

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:
Blu ray vanwege de betere beeld- en geluidskwaliteit.

Hoe groot is je huidige collectie?:
Iets meer dan 1000 dvd's.
Bijna 200 blu-ray schijfjes.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:
Als het één van mijn persoonlijke topfilms is dan durf ik me wel eens tot "double dipping" laten verleiden, al tracht ik dit wel tot een minimum te beperken.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:
Nee, daar zie ik het nut echt niet van in.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:
Zelden of nooit.

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:
Geen van beiden, al volg ik na een tijdje wel mee het nieuwste medium. Toch vind ik het allemaal maar gebaseerd op geldgewin. De mogelijkheden van de nieuwste drager worden zelden of nooit optimaal benut door de filmmaatschappijen. Vele blu-ray's zijn de naam blu-ray niet waardig en toch gaan we ze massaal kopen.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:
Neen.

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:
Geen.

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Mijn Ghibli collectie.
Kingdom of Heaven Director's Cut Tin.
Band of Brothers Tinbox (kostte destijds meer dan 100€, vooral daarom).

The Bimbo Bowlers From Buffalo. Debby Does Dallas. Vanwege de hoge herkijkwaarde :-)

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Baraka. The Thin Red Line. Ben-Hur.
Deze drie omwille van de weergaloze transfers.

Alle documentaires van de BBC.
Kan ik me uren mee vermaken.
Prachtige uitgaves ook, ook op technisch gebied.

Begin ook stilaan een zwak te krijgen voor de 100th Anniversary Digibooks.
Prachtige uitgaves en enorme opwaarderingen van grote klassiekers.
Helaas nog dikwijls aan de dure kant.

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:
Niet dat ik weet. Nog nooit iets gekocht op basis daarvan en zou het ook nooit overwegen.

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:
Vroeger ruilde en verkocht ik meer dan nu. Achteraf had ik er dan soms spijt van (vooral wegens te goedkoop van de hand gedaan). Tegenwoordig doe ik niks meer weg.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:
Zoals velen onder ons spendeer ik veel geld aan films. Soms net iets meer dan goed voor me is, maar gelukkig heb ik niet teveel andere hobby's waar mijn geld naartoe gaat. En ik koop geen dure merkkledij :-) Ik koop wel meer dan ik eigenlijk kan kijken. Voordeel is wel dat ik altijd iets in mijn kast heb staan wat ik nog niet heb gezien :-)

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:
Het gaat mij in de eerste plaats om de film zelf.
Extra's kijk ik zelden. Tenzij er blote tieten in voorkomen. Audiocommentaren beluister ik bijna nooit. Tenzij... Och, laat maar zitten :-)
Special editions met een karrevracht aan extra's zijn geen vereiste voor mij.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:
Neen.

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:
Ik heb gelukkig een verdraagzame partner :-)
Ze heeft weinig of geen problemen met mijn hobby, en dat is maar best ook of ik zette haar samen met de vuilniszakken buiten op de stoep (grapje!) Ze deelt mijn passie voor films gedeeltelijk maar koopt zelf nooit films. Ik koop er al meer dan genoeg voor ons ganse gezin :-)

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:
Ze kijkt regelmatig graag een filmpje mee maar de meeste films kijk ik toch nog altijd alleen. Niet omdat ik dat liefst zo heb. Mijn vriendin is niet zo'n movie buff zoals ik (al probeert ze soms te doen alsof). En we hebben nog een dochter van 2,5 jaar oud ook. Ja, dan kijk je als mama ook minder films. Ik heb wel mijn "film-gen" aan mijn dochter doorgegeven! Ze is net zoals ik gek op films. Toen ze twee jaar oud was keek ze Bambi al volledig uit! ;-)

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:
Ik ben echt gepassioneerd. Film is mijn grootste en meest geliefkoosde hobby. Ik kan er urenlang over praten. Ik lees er erg veel over op fora en in tijdschriften. Ik hou zelfs een filmagenda bij, vooral wanneer er klassiekers worden vertoond die ik niet wil missen. Ik hou ook fanatiek een kijklijst bij op What I Watch en volg ook de kijklijst van andere leden.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:
Op genre. Dat is het meest overzichtelijke voor mij.
Ik heb wel een aparte kast voor dvd's en blu-ray's.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:
Recente releases nog steeds veel te duur.
Na enkele maanden zakken de prijzen meestal al aanzienlijk.
Over het algemeen zijn dvd's nét iets te duur nu blu ray er is.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?
Meestal veel te duur in de winkels. Zeker omdat er veel kale uitgaves zijn die de meerprijs absoluut niet waard zijn. Ik koop meestal online in het buitenland.

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:
Play.com

Importeer je wel eens films?:
Ja, zeer vaak. Engelse ondertitels volstaan voor mij. Series kijk ik wel meestal liever met Nederlandse ondertitels. 60% van wat ik koop is import uit de UK.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:
Jazeker. Buitenlandse releases zijn dikwijls beter dan de onze. Blu-ray's die enkel Nederlandse ondertitels hebben koop ik zelden. Ik vind dat schandalig. Bovendien is mijn partner van Aziatische afkomst en Engelse ondertitels helpen dan ook wel.

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:
Enkel bij series.

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:
Firefly. Six Feet Under. Breaking Bad. The Shield.
Vroeger keek ik veel meer series dan de laatste jaren.

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:
Six Feet Under. Perfecte combinatie van drama en komedie. Ijzersterke personages. Niet uitgemolken, na 5 geweldige seizoenen fantastisch einde gekregen. Vroeger The X-Files.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:
Veel series, maar weinig compleet. Ik denk twee of drie. The X-Files onder andere.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:
Enkel Firefly, maar dat was maar 1 seizoen! :-)

Voor de creator:
Wat vond je van het invullen van deze vragenlijst?:
Leuk om in te vullen. Leuk om de antwoorden van anderen te lezen.
Als je eens in België bent dan trakteer ik je op een GOEIE pint bier :-) ;-) :-)

vince curtin
18-09-2012, 22:10
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:
The Dark Knight Rises echt een bios film in mijn mening

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:
Regelmatig

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:
Hangt van de film af

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:
Nooit

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:
Alleen Avatar in de Imax omdat het zo mooi was.

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:
Hangt ook weer van de film af maar bluray beeld is wel mooier.

Hoe groot is je huidige collectie?:ongeveer 1400 titels.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:ja bijna al mijn favoriten.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:jawel voor een betere beeld of andere extras.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:Bijna nooit

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:
VHS naar DVD, dat was echt een verschil

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:Nee

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:NVT

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:Mijn Band of Brothers military set uit Korea.

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Mijn Robin Hood Giftset uit Duitsland.

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:veel giftsets maar die zijn met de dag minder waard volgens mij.DVD`s waren een slecht investment 8-)

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:Vroeger verkocht ik veel maar nu ruil of koop ik alleen.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:Ik koop nu veel minder dan een paar jaar geleden omdat ik heb bijna alles wat ik wil.

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:Hoe mooier hoe beter 8-)

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:Ja heelas

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:Ik woon nu alleen.

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:NVT

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:Ik kijk bijna alleen naar films series of sport.Overige televise vind ik bijna allemaal crap.Ik heb alleen n/l 1,2 en 3 BBC 1 en 2,Belgie 1 en 2,Eurosport,sport1,Discovery en national geographic.De andere zenders vind ik vreselijk.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:Ik probeer films van de zelfde genre bij elkaar te zetten.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:DVD`s zijn niks meer waard.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen? Prijzen gaan snel naar beneden.Je moet gewoon geduld hebben.

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:Play,Zavvi en amazon.

Importeer je wel eens films?:Bijna altijd.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:Alles is veel te duur in Nederland.

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:Nee ik ben engelstalig.

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:Zeker Sopranos,The Wire,The Shield,Rescue me,Six feet under,Rome,Madmen,In treatment,Deadwood,Carnivale,The Tudors,Boardwalk Empire,The Killing,The Bridge,Breaking Bad,Dexter,Game of thrones etc etc

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:
Ik vind nog steeds alles kloppen bij The Sopranos.Verhaal,akteerwerk,sfeer alles was perfekt.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:ongeveer 20

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:vier


Voor de creator:

Wat vond je van het invullen van deze vragenlijst?:Wel leuk

martijn0432
19-09-2012, 10:21
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:
Prometheus. Wist niet zo goed wat ik moest verwachten en ik vond de film niet geweldig. Ik heb hem een 6,5 gegeven op What I Watch. Misschien dat ik de film meer kan waarderen als ik hem nog een keer kijk. Nu zat ik er niet helemaal in voor mijn gevoel. Had hem ook meteen uit mijn werk gezien. Niet de meest ideale omstandigheden dus.

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:
Ik heb vaak periodes dat ik heel vele ga en dan weer een hele tijd niet. Ik werk middenin Amsterdam en ben lid van de Pathe. Dat maakt het wel makkelijker natuurlijk.

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:
Geen voorkeur. Op groot scherm is altijd fijn, maar thuis op de bank ook.

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:
Nee.

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:
De enige film die ik twee keer in de bioscoop heb gezien was Titanic, maar niet in dezelfde periode. Eerst toen hij uitkwam en dit jaar de 3d-versie.

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:
Ik ga toch voor DVD (ondanks de mogelijkheden van blu-ray). Door dvd's ben ik weer films gaan kopen en heb ik een mooie collectie opgebouwd. Inmiddels koop ik wel blu-rays hoor.

Hoe groot is je huidige collectie?:
Geen idee. Ik denk rond de 500 dvd's.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:
Tot nu toe alleen bij Disneyfilms gedaan.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:
Ook vooral bij Disneyfilms. Bij gewone films af en toe.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:
Ja. Als ik een eerste deel van een reeks goed vind en de vervolgfilms niet koop ik die toch. Puur om het compleet te hebben.

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:
VHS naar DVD.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:
Nee.

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:
-

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
De complete series van Friends en Six Feet Under. Puur omdat ik daar echt voor gespaard heb en dan waardeer je het toch meteen meer.

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Mijn Disneyfilms.

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:
Een aantal Disneys.

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:
Ik hou alles.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:
Is wat minder geworden het laatste jaar. Ik heb zo veel films nog niet gezien dat ik mezelf echt probeer voor te nemen om eerst alles te kijken voor ik iets nieuws koop. Lukt niet altijd.

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:
Voor digibooks en sleeves ben ik zeker gevoelig. Steelbooks doen me niet veel. Ik vind ze niet zo mooi.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:
Ik weet niet zeker of ik het wel eens gedaan heb, maar ik kijk wel graag naar unboxings op youtube van mooie sets. Toch altijd leuk om te zien hoe sommige sets in elkaar zitten.

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:
Die lenen graag dvd's.

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:
-

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:
Liefhebber. Mijn passie is theater. Ik heb ook theaterwetenschappen gestudeerd. Film raakt mij minder omdat het niet live is. Je hebt geen contact met de acteurs wat je in een theater wel hebt. Maar een film kijk je natuurlijk makkelijker dan dat je naar het theater gaat en het heeft andere mogelijkheden. Film is voor mij dus the next best thing (samen met lezen).

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:
Alles op alfabetische volgorde, maar wel per genre.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:
Vaak goed te doen ten opzichte van bijvoorbeeld tien jaar geleden.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?
Ook vaak goed te doen.

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:
Que bestellen Amazon. Qua winkels HMV. Ik kom vaak in London en dan kan ik daar het uren doorbrengen.

Importeer je wel eens films?:
Ja, meestal uit Engeland.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:
Ja, meestal. Vaak goedkoper in het buitenland. Of omdat ze daar een mooiere editie hebben.

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:
Nee, heb ook Engels gestudeerd dus ondertiteling gebruikt ik toch niet (wel als de film in een taal is die ik niet spreek natuurlijk.

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:
Ja, ik kijk meer series dan films. Qua comedy blijven Will & Grace en Ab Fab mijn favoriet, qua drama Six Feet Under. Helaas is Will & Grace nooit compleet op dvd verschenen, dus die heb ik niet in mijn collectie. Op het moment volg ik iets van vijftien series.

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:
Will & Grace en Ab Fab vanwege de humor. Ik hou heel erg van die nichtenhumor. Ben dus ook groot fan van de series die Arjan Ederveen en Tosca Niterink gemaakt hebben. Theo & Thea, Kreatief met Kurk, Borreltijd. Geweldig! Qua drama dus Six Feet Under. Moeilijk te omschrijven. Die serie moet je zien!

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:
Friends / Six Feet Under / Black Books / The Office UK / Extras / Keeping Up Appearances / The Vicar of Dibley / Ab Fab / Queer as Folk UK / Couping / Cold Feet / Dante's Cove / The Lair / Let Them Eat Cake / Sensitive Skin / Cranford / Fort Alpha

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:
Geen.

Khonnor
20-09-2012, 21:38
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over:
“God Bless America”, leuke film over een man die een hekel heeft aan de simpele maatschappij en op een shooting-spree gaat door Amerika, en tijdens zijn reis vergezeld wordt door een tienermeisje. Gedurende de film krijgen ze een vreemde vriendschap.

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?:
Ja, vrij regelmatig wel. Minimaal twee keer per maand. In het bezit van een PUC-kaart sinds begin 2006. De eerste twee jaar met die kaart wel veel vaker naar de film gegaan dan nu. Minder leuke films, minder tijd.

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?:
In de bioscoop. Thuis kijk ik liever tv-series, of Disney films.

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?:
Meerdere malen en altijd om dezelfde reden, shaky cam! Kan daar totaal niet tegen en wordt dan echt misselijk. Voorbeelden zijn “The Blair With Project”, “United 93” en recentelijk “Project X”.

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?:
Ja hoor, films die ik echt leuk vond, zoals bijvoorbeeld “Just Friends” en “Scream 2”. Sommige films kijk ik met vrienden en een week later willen andere vrienden naar die film en ga ik voor de gezelligheid nog eens mee, tenzij ik de film echt tenenkrommend slecht vond.

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe:
Geen voorkeur. Ik ben iemand die het verschil niet echt de moeite vind bij Blu-Ray, maar sommige films koop ik op Blu-Ray als het bijvoorbeeld maar een paar euro scheelt. Verder ben ik iemand die meer naar de verpakking kijkt en soms wint de DVD dan, zoals bijvoorbeeld bij de 2-disc special edition van “The Hunger Games”.

Hoe groot is je huidige collectie?:
Jeetje. Misschien niet heel groot, denk een film of 1000-1500. Tv-series reken ik dan even niet mee, maar dan komen er nog zo’n honderd titels bij, denk ik.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?:
Niet echt. Laats bijvoorbeeld wel de Digibook blu-ray van “Jaws” gekocht, terwijl ik ook de 30th Anniversary Edition DVD heb van een paar jaar terug, maar is meer uitzondering dan norm. Tenzij ik echt veel positieve dingen heb gehoord, of het echt een mooie verpakking is, met mooie (fysieke) extra’s, dan wil ik wel dubbel-dippen.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?:
Een aantal films heb ik inderdaad meerdere malen en de reden is bijna altijd de verpakking. Zo heb ik “The Faculty” bijvoorbeeld 5 maal omdat ze allemaal ander artwork hebben. Van de tv-serie “Roswell” heb ik bijvoorbeeld ook meerdere uitgaves, losse seizoens-uitgaves, complete Engelse box en de complete Duiste box. Vooral bij tv-series koop ik losse seizoen, en wil ik later wanneer de serie afgelopen is en er een mooie complete box verschijnt nog weleens overstag gaan.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?:
Ook dit doe ik weleens. Bijvoorbeeld met Disney films. Die spaar ik, en wil dan ook een complete collectie, met een paar films erin die ik zelf saai vind.

Welke overstap was voor jou gaver: VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?:
Van VHS naar DVD. Vond dit heel spannend, en heb er erg lang tegen gevochten om over te stappen, maar ja…uiteindelijk geen keus meer. Paar jaar terug gaan samenwonen met iemand die al was overgestapt naar blu-ray, dus dan wil ik ook weleens een blu-raytje kopen, maar dit is niet specialer voor mij dan een DVD.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?:
Ja, ik heb nog een steeds een VCR, alleen ligt die nog in mijn kamer bij mijn ouders. Samen met mijn VHS-collectie… ;)

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?:
Nouja, de laatste paar jaar niet zoveel dus…;

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Hoewel de serie omlaag is gegaan op mijn favorietenlijst, vind ik de Limited Set van “Friends” The One With All Seasons wel een erg mooie set. Heeft me ook aardig wat gekost, met import erbij enzo. En er zijn wel wat sets die niet zo speciaal zijn, maar wel een betekenis hebben voor mij, bijvoorbeeld ‘gekocht met mijn eerste salaris’ of ‘mijn eerste dvd’, dat soort dingen.

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?:
Moeilijker, aangezien ik er zelf nog niet zo veel heb. Zal dan denk ik een Disney film zijn.

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?:
Erg veel waard weet ik niet, maar heb wel enkele Disney films (nog nieuw in seal) die misschien wel iets zouden kunnen opleveren. Ook de “Friends” set die ik heb gaat weleens voor veel geld weg op Ebay.

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?:
In principe hou ik alles wat ik koop, maar heel soms verdwijnt er weleens iets op Ebay. Of een film die ik dubbel heb (dubbel kado).

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over:
Mijn koopgedrag is wel behoorlijk geminderd. Er zijn tijden geweest dat mijn hele studiefinanciering op ging aan DVD’s. Sinds een paar jaar koop ik wel enorm minder films eigenlijk en alleen nog maar tv-series uit Amerika of Disney-films. Sinds ik mijn creditcard heb en online aankopen heb ontdekt, koop ik meer, maar spendeer minder geld dan dat ik alles nieuw in de winkel hier zou kopen.

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?:
Meestal wel een voorkeur voor slipcovers of digipacks. Een kale hoes zonder leuk boekje ofzo voor 15 euro of meer, laat ik meestal liggen.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?:
Ja, dat klinkt wel als iets wat ik doe/zou doen…. :P

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?:
Mijn partner en vrienden zijn gelukkig ook wel van de films/series kopen. Mijn ouders vinden het geldverspilling want ‘je kijkt zoiets toch maar 1 keer!’

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?:
Ja, meer van de films dan van de series, dus daar botst het weleens. Plus dat we ook wel een verschillende smaak hebben in films en series. Behalve Disney, dat vinden we alle twee leuk.

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over:
Hmm…ik heb denk ik meer een soort van kleine obsessie voor het verzamelen van dingen. Films die ik echt mooi/leuk/spannend/goed vond, koop ik zeker op dvd of blu-ray. Tv-series die ik volg/gevolgd heb of een nostalgische waarde hebben, koop ik graag. Met Disney is het toch denk ik meer een obsessie, hoewel mijn collectie niet eens zo groot is en verre van compleet. Ik ben wel geminderd in het kijken van films. Een paar jaar terug kon ik echt rustig 5 tot 8 films op een dag kijken en er helemaal in verdwijnen. Dat is wel echt minder geworden. Films in de bios vind ik niet echt goed en heb bij veel nieuwe films het gevoel dat ik het allemaal al eens ergens anders heb gezien en dan vele malen beter uitgewerkt. Thuis kom ik bijna niet meer aan films toe die ik al langere tijd heb, omdat er nog veel nieuwe aankopen tussenzitten.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over:
Alles staat op alfabetische volgorde. Een aparte kast voor de tv-series en een kast voor de films. Behalve de Disney’s, die staan op jaar van uitgave.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?:
Tsja, ik koop vrijwel alles online en vind die prijzen over het algemeen wel redelijk. Ben niet zo van het downloaden….heb liever een mooi hoesje in mijn verzameling. Ook importeer ik dus veel uit Amerika en Engeland en omgerekend ben ik dan veel goedkoper uit. Als ik een uitgave echt heel erg graag wil, wil ik er nog weleens iets extra’s voor betalen.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?
Zelfde als hierboven.

Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?:
Amazon. En toch ook wel veel via Ebay gekocht.

Importeer je wel eens films?:
Ja, dus. Voornamelijk via Amazon.com of co.uk. Koop zelden hier iets in de winkels, maar als ik echt de Nederlandse uitgave wil van een film of serie, dan via Bol.com of bij de MediaMarkt.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?:
Betere prijs, mooiere uitgave, eerder verkrijgbaar….etc

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?:
Nee, maar omdat ik het zo gewend ben subs te hebben, zorg ik wel altijd voor dat er minimaal Engelse subs bijzitten. Uitgaven in mijn collectie zonder enkele subs, zijn op een hand te tellen.

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?:
Series die ik de afgelopen jaren volg, zoals Grey’s Anatomy en 24 en Community bijvoorbeeld. Series die ik tijdens de middelbare school heb gevolgd (Dawson’s Creek, Buffy, Angel, ROswell, Ally McBeal,Sex And The City). Of series van toen ik heel jong was, uit nostalgische redenen (Golden Girls, Thundercats en Power Rangers).

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom:
Lastige vraag. Vind meerdere series goed om verschillende redenen. De meest tegenvallende series uit mijn collectie zijn LOST en HEROES.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?:
35. Plus nog een aantal lopende series heb ik ook compleet, tot nog toe.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?:
1 ;-) “Battelstar Galactica”, en verder heb ik alleen nog “Game Of Thrones” op blu-ray.


Voor de creator:

Wat vond je van het invullen van deze vragenlijst?:
Wel even leuk om over na te denken.

vinnypassy
20-09-2012, 22:03
Welke film zag je als laatste in de bioscoop en vertel er eens wat over
The Bourne Legacy. Redelijk actiefilmpje als je er niet teveel over nadenkt, maar kan niet tippen aan de eerst drie Bournes.

Bezoek je eigenlijk vaak een film in de bioscoop?
Naar mijn zin niet vaak genoeg. Dit jaar heb ik 16 keer een bezoek gebracht, wat al wel meer is dan vorig jaar. Ik moet ook wat dichterbij een bioscoop gaan wonen.

Wat vind je leuker, een film kijken in de bioscoop of thuis?
Op het grote scherm heb je het beste resultaat, alleen kijk ik in mijn eentje toch fijner een film. Ik kan nl. niet zo goed stilzitten en heb lange benen, dus dat werkt nooit zo lekker. Dus ik zou het liefst thuis een bioscoop bouwen. :)

Ben je wel eens weggelopen bij een film in de bioscoop? Zo ja, bij welke film was dit en waarom?
Nee. Ik heb zelfs nog nooit een film niet afgekeken.

Ga je wel eens vaker dan 1 keer naar dezelfde film in de bioscoop? Zo ja, welke films waren dit zoal?
Dit jaar nog met Drive en The Dark Knight Rises.

DVD of Blu Ray? Licht je keuze ook even toe
Bluray. Nogal duidelijk, betere kwaliteit.

Hoe groot is je huidige collectie?
Ik heb 642 films/series: 518 films op dvd, 38 films op bluray. 79 serieseizoenen op dvd en 6 seizoenen op bluray.

Vervang je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film op Blu Ray die je ook al hebt op dvd?
Tot dusver nog niet. Eén keer onbewust, omdat ik vergeten was dat ik The Prestige al op dvd had… Moet kunnen. :)

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij heel goed vind vaker dan 1x op hetzelfde medium? Zo ja, waarom?
Eén film meerdere malen op hetzelfde medium? Nee, ik kijk dan gewoon opnieuw. Ik let nooit zo op upgrades qua extra’s of beeldkwaliteit e.d.

Koop je wel eens/regelmatig/vaak/altijd een film die jij eigenlijk niet zo leuk vind maar puur om een bepaalde serie compleet te houden?
Tot dusver niet. Zou het wel met de HP-films willen doen op bluray, maar dat moet dan wel voor een zacht prijsje kunnen.

Welke overstap was voor jou gaver VHS naar DVD of DVD naar Blu Ray?[/B]
Heb beide overstappen zelf niet heel bewust gemaakt, ook niet echt meegekregen, maar het zijn twee duidelijke vooruitgangen. Jammer dat het downloaden het de bluray zo moeilijk maakt, het zou toch zonde zijn dat hetzelfde proces als de cd in wordt gegaan.

Heb je eigenlijk nog steeds een VHS recorder/speler?
Nope.

Zo ja, welke films kijk je daar nog op?

Op welke DVD uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?
De Blade Runner SE die ik heb. Heerlijk uitgebreid.

Op welke Blu Ray uitgave ben jij het meest gesteld die je in je bezit hebt?
Qua uitgave die van Watchmen, die in reliëf gevormd is in het hoofd van Dr. Manhattan.

Heb je uitgaves op DVD/Blu Ray in bezit die bewezen erg veel waard zijn op bijvoorbeeld veilingsites?
Nooit gecheckt, maar het lijkt me niet.

Verkoop/ruil je ook wel eens films die je eigenlijk toch nooit meer kijkt of hou je alles wat je koopt?
Ik heb er pas nog een handjevol gratis weggegeven. Verkopen heb ik nog niet gedaan, omdat ik te lui ben dat te regelen.

Hoe zit het met je koopgedrag? Vertel er eens wat over
Ik probeer het te beperken, maar eens (of vaker) in de maand begint het toch te kriebelen en dan koop ik er vaak een handjevol. Of meer. Zo wilde ik deze maand ook niets meer kopen, totdat iemand me wees op twee films op bol.com (The Banishment en Drive BR voor €10). Toen kon ik me toch weer niet inhouden. Qua film heel variërend, afhankelijk van de mood waarin ik verkeer. Qua platform zowel in fysieke winkels, als webshops en tweedehands.

Heb je een voorkeur voor uitgaves (steelbook, digibook, sleeve etc) of gaat het je puur om de film zelf?
Het gaat me echt om de film. Ik koop wel SE’s, maar doe meestal niets met de extra’s.

Laat je je wel eens verleiden door een mooie uitgave te kopen terwijl je de film, als hij in een gewoon doosje had gezeten niet had gekocht?
Eigenlijk niet, omdat ik een uitgave dus vooral om de film koop.

Wat vind je partner/familie van jouw hobby?
Helemaal prima, zolang het geluid maar niet te hard staat. En zelfs als dat zo is dan negeer ik de kritiek vaak omdat ik het niet kan horen omdat het geluid te hard staat.

Indien je een partner hebt, is deze net zo gek op films kijken als dat jij dat bent?
Ik heb geen partner, maar als ik een vriendin zou hebben zou ze mijn kijkgedrag wel moeten accepteren. Of in ieder geval niet moeten bekritiseren. Ik zou echt niet zonder een film of minimaal 10-15 per maand kunnen.

Ben je een liefhebber van films of ben je echt gepassioneerd? Vertel er eens wat over
Voornamelijk liefhebber, het is iets wat ik graag doe. Zo nu en dan is het echt ter ontspanning. Maar als mensen het medium film wegzetten als een simpel tijdverdrijf komt de passie wel naar boven om dat te ontkrachten. Hetzelfde geldt voor sommige films: als ze me raken dan voel ik de passie wel en heb ik de behoefte er meer over uit te zoeken, me te verdiepen in de geschiedenis en hoe films gemaakt worden, wat ze kunnen betekenen en teweeg kunnen (hebben gebracht). Het ligt eigenlijk vooral aan hoe ik me op dat moment voel. Ik denk eerder dat dit iets is om aan anderen te vragen, dan om jezelf een labeltje te moeten geven.

Op welke manier sorteer jij de filmcollectie? Zet je ze op acteur, uitgever... vertel er eens wat over
In mijn Excelletje staat het op alfabetische titel. Met mogelijkheden om te sorteren (wat ik geregeld doe) op medium, regisseur, gezien/niet-gezien (hierbij ook de speelduur) en jaartal. Wegens recente verhuizing, een kleinere kamer en een nieuwe verhuizing op de korrel binnen nu en een jaar heb ik mijn films gewoon een plek gegeven. Fysiek zou ik ze anders op alfabet hebben gezet: de blurays, series en mijn QFC-collectie (film of 50-70) wel los daarvan.

Wat vind je van de huidige DVD prijzen?
Met goed shoppen is het prima te doen. Nieuwe uitgaven vind ik in Nederland vaak nog te duur, maar via de amazon.co.uks en play.coms is dat al wat beter. Maar vaak wacht ik toch even met het aanschaffen, behalve met sommige series.

Wat vind je van de huidige Blu Ray prijzen?
Die liggen me vaak toch net iets te hoog, vooral omdat ik veel films via dvd ook van prima kwaliteit vind. Ik moet weten of verwachten dat het een erg goede film is, waarbij de upgrade van het beeld ook het geld waard is.

[B]Wat is je favoriete winkel mbt het bestellen/kopen van films?
Bol.com, play.com, amazon.co.uk en mediamarkt. En het forum hier natuurlijk!

Importeer je wel eens films?
Jep, als het goedkoper kan dan in Nederland wel.

Importeer je ook wel eens films die gewoon in Nederland te krijgen zijn? Zo ja, waarom?
Zie hierboven.

Zijn NL subs belangrijk voor je keuze in een aankoop?
Niet altijd. Of eigenlijk niet. Engelse subs zijn soms wel een vereiste, maar zelfs de oudere films met mindere geluidskwaliteit kan ik prima volgen zonder subs. Het is dus meer luiheid dan dat ik subs nodig heb.

Ben je ook een liefhebber van series? Zo ja, welke series?
Absoluut. Ik heb al aangegeven dat ik 79 seizoenen in bezit heb. The Sopranos, Mad Men, The Shield, Sons of Anarchy, Carnivale, Entourage, Lost, The Wire, Modern Family, TBBT, Friends, The Office (US en UK)… Teveel om op te noemen. :)

Wat vind jij de beste serie ooit gemaakt en waarom
The Wire. Politiek en cultureel relevant en het meest realistisch. Het had even nodig om op gang te komen, maar dat is het zo hard waard geweest. Meest favoriet is echter nog altijd The Sopranos, maar The Wire is toch echt net wat beter.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op DVD?
The Sopranos, The Shield, Oz, Rome, Carnivale, Extras, The Office UK volledig. Game of Thrones, Sons of Anarchy en Mad Men tot het meest recent uitgegeven seizoen, waarbij het nieuwe seizoen z.s.m. aangeschaft gaat worden.

Hoeveel complete series heb je in je bezit op Blu Ray?
Game of Thrones en Sons of Anarchy tot het laatst uitgegeven seizoen, Planet Earth en The Pacific zijn de miniseries. Verder zijn alle series op dvd.