PDA

Bekijk de volledige versie : Superbit DVD's



bmateijsen
25-09-2001, 14:51
Het volgende persbericht vond ik bij een review van superbit DVD The Fifth Element!

Superbit, zijn films die een hoge bit rate op dvd zijn gezet, helaas dan wel zonder extra's maar de review op widescreen was wel lovend!!

Hieronder het persbericht:

Columbia TriStar Home Entertainment has announced the launch of a new line of DVDs: "The Superbit™ Collection." These new discs utilize a special high bit rate digital encoding process to optimize the video quality. The discs will also offer Dolby Digital and DTS soundtrack options on the same disc. The audio bit rates will be 448 kbps (Dolby) and 754 kbps (DTS).

The new discs are not scheduled to include any supplements.

As quoted in Sony's press release, Columbia TriStar Home Entertainment president Benjamin S. Feingold, stated: "The Superbit™ Collection will set a new benchmark in audio and video quality for the DVD format. This new process was developed by our outstanding group of engineers and technicians at the Sony Digital Studios and was designed to give consumers a choice between the highest quality audio and video transfer at a competitive price versus our standard, rich package of value added features."

The five titles included in the initial launch are scheduled to be: "Crouching Tiger, Hidden Dragon," "Johnny Mnemonic," "The Fifth Element," "Air Force One," and "Desperado." The SRP will be $27.96.

In addition, a Superbit™ 3-pack will be offered for $73.95 (consisting of "Crouching Tiger, Hidden Dragon," "Desperado," and "The Fifth Element").

Eric van Ballegoie
25-09-2001, 15:51
Klopt! Het is echter nog niet duidelijk of de SuperBit DVD's ook naar Nederland gaan komen. Zie ook het orginele bericht:

http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=61

Marco
25-09-2001, 16:09
De keuze voor Air Force One is voor mij snel gemaakt. De nieuwe Air Force One S.E. van Buena Vista stelt kwa extra's geen bal voor. Dus ik kan net zo goed de superbit versie nemen. Meteen ook nog een DTS track erbij :)

Het is idd nog maar de vraag of deze Superbit DVD's naar Nederland komen. Gezien het feit dat een aantal films niet door Columbia wordt uitgegeven (Air Force One en Fifth Element) of niet echt een grote filmhit (Johnny Mnemonic) is geweest. Blijft er Desperado en Crouching Tiger, Hidden Dragon nog over. Misschien dat deze 2 de grote oversteek kunnen maken.

Marco
25-09-2001, 18:08
Ben er net achter gekomen dat Columbia meer Superbit DVD's gaat uitbrengen. Het gaat om The Patriot, Bram Stoker's Dracula en Gattaca, ook voor deze titels zal er high quality DTS and DD5.1 soundtracks aanwezig zijn. 11 December zouden deze Superbit DVD's moeten uitkomen.

martin
25-09-2001, 18:33
Hoi marco, voor welk regio geld jouw verhaal. ?

Marco
25-09-2001, 19:18
Hoi marco, voor welk regio geld jouw verhaal. ?
Regio 1 (no suprise).

BrianB
25-09-2001, 19:47
misschien wordt er een dvd bij gedaan met de extra's?

Marco
25-09-2001, 19:54
misschien wordt er een dvd bij gedaan met de extra's?
Nope, daar gaat het principe (extra's) niet om.

http://www.thedigitalbits.com/articles/upcomingdvdart/1009/airforceonesuperbitdvd.jpg

Bij Superbit DVD's gaat het om de beeld en geluidskwaliteit.

Alex van den Berg
25-09-2001, 20:35
448 kbps (Dolby) and 754 kbps (DTS)
Hoort bij superhoge beeldkwaliteit ook geen super-audio?
Zo ja, waarom dan de hoogste kwaliteit DD en laagste kwaliteit DTS?? :confused:
Ruimtegebrek? Maak 'm dan dubbelzijdig!
1 kant met 448 kbps DD en 1 kant met 1508 kbps DTS... :)

martin
25-09-2001, 20:54
als je hem weer dubbelzijdig gaat maken dan krijg je weer flippers, en daar willen we nu juist vanaf. ;)

martin
25-09-2001, 20:56
Oh chips ik had je laatste zin niet goed gelezen alex.

ja het is een goeie optie. ook voor #2 zou het leuk zijn.

Alex van den Berg
25-09-2001, 21:00
Flippers zijn Single Layer DVD's waarbij de film in twee stukken wordt geknipt en op voor- en achterkant wordt gezet.

Dubbelzijdig kan ook Dual Layer zijn... De volledige film op beide kanten van de schijf... Op kant-A met een DTS-track en op kant-B met DD-track voor hen die geen DTS decoder hebben... :)

Eigenlijk hetzelfde principe zoals je nu soms een anamorfe 16:9 versie op de ene kant hebt, terwijl er op de andere kant een fullframe 4:3 versie staat.

Alex van den Berg
25-09-2001, 21:04
Oh chips...
Oeps.... Je kwam zelf al tot de correcte conclusie...
Nou ja... Voor hen die niet beter weten dan dat Flipper een dolfijn is... bij deze :D

martin
25-09-2001, 21:35
Het Feit blijft dat het einde nog niet in zicht is met DVD, mogenlijkheden genoeg om ons DVDFREAKS vele florijnen en dalijk in januari onze euro's afhandig temaken.

Marco
25-09-2001, 22:34
Hoort bij superhoge beeldkwaliteit ook geen super-audio?
Zo ja, waarom dan de hoogste kwaliteit DD en laagste kwaliteit DTS?? :confused:
Ruimtegebrek? Maak 'm dan dubbelzijdig!
1 kant met 448 kbps DD en 1 kant met 1508 kbps DTS... :)
You got a point there.

Waarschijnelijk denkt Columbia dat het weinig uitmaakt om 754 kbps voor DTS te kunnen gebruiken. Onder het motto ze horen het verschil toch niet ;)
Of Columbia denkt: "men mot niet verder zeuren", want voorheen waren deze DVD's niet in DTS beschikbaar (althans niet in het R1 gebied).

Ik zou graag tegen Columbia (of $ony): keep an open mind :)

Léon Bolweg
26-09-2001, 10:04
Die gasten van die superbiot dvd's sporen echt niet met hun lage bitrate dts track. Wat een onzin, super bit!!!! maar dan wel de hleft van de bitrate......stelletje gekken. Waarschijnlijk maakt het hun niks uit, omdat ze nu wel kunnen zeggen dat het uitgevoerd is met DTS en daar gaat het hun om en niet de bitrate.



AWWHHHHhh

Eric van Ballegoie
26-09-2001, 10:25
Weten jullie dat de DVD met het beste geluid tot nu toe (volgens zeer velen) U-571 DTS is? En dat deze DVD gebruik maakt van de lage DTS bitrate variant?

Voor de lage bitrate variant DTS zijn nieuwe DTS encoders ontwikkeld die superieur zijn aan de oude encoders die gebruik maken van de volledige bitrate. Uiteraard KAN een full-bitrate track in theorie nog beter klinken, maar in de pratijk is het voorlopig zo dat de best klinkende DVD ene half-bitrate DTS track heeft.

Alexander de Mol
26-09-2001, 10:45
En dat deze DVD gebruik maakt van de lage DTS bitrate variant?Volgens de review op DVD-Home.nl (http://www.dvd-home.nl/review/r2/u571.htm) is 'onze' Regio 2 U-571 juist uitgevoerd in de hoge DTS bitrate !!!
Fragment uit DVD-Home review:
De Dolby Digital 5.1 soundtrack op zijn hoge bitrate van 448 kb/s klinkt zonder meer goed (een van de beste die er is), maar de DTS 5.1 track op zijn volledige bitrate van 1509 kb/s biedt gewoon heel veel meer kwaliteit.

Geert Kranendonk
26-09-2001, 10:54
Ik heb U-571 zowel R1 als R2 liggen, ik zal ze uit pure nieuwsgierigheid vanavond eens vergelijken.

Dat de R1 de lage en de R2 de hoge bitrate heeft klopt in ieder geval.

Heeft iemand toevallig al ergens informatie gevonden over verschillen tussen hoge en lage bitrate DTS kwaliteit ?

Alex van den Berg
26-09-2001, 13:40
Net even gecheckt... Mijn exemplaar van U-571, R2-NL is inderdaad 1509 kbps DTS!!
Bij deze zijn al die goede gebruikersrecencies dus verklaard! :)

Tristan
26-09-2001, 14:08
Zou eigenlijk best te waarderen zijn: haal het maximale eruit wat erin zit.

Ik vraag me of bedrijven die dvd's uitbrengen gebruik maken van DVD-experts en -liefhebbers zoals de meesten onder de forumisten hier. Het zou toch mooi zijn als elk DVDtje een zeer kritische test heeft ondergaan om vervolgens met de beste kwaliteit over de toonbanken te vliegen.

Bovendien zitten er in de nabije toekomst nog betere hardware aan te komen met 7.1 kanalen en weet ik veel wat voor technische vooruitgangen, het zou alleen jammer wezen als je dan niet het maximale eruit kan halen omdat bepaalde DVD's dat geluid niet ondersteunen.

Hopelijk zitten die Superbit DVD's eraan te komen naar Nederland!

Marco
26-09-2001, 14:18
http://www.widescreenreview.com/newrelease/airfrcesb.html

http://www.widescreenreview.com/newrelease/5thelement.html

Alvast 2 reviews van 2 Superbit DVD's

martin
01-10-2001, 18:11
Yo! zit er nog hoorbaar verschil in, in de U-571 van # 1 en # 2 ??

Bij de DVD van UNIVERSAL SOLDIER is ook gebruikt gemaakt van de hoogste Bitrate van DTS, maar ik was nu niet echt onder de indruk van het geluid.

ik denk dat het wel in de toekomst een rol kan gaan spelen met de nieuwst films die gaan uitkomen.

calex
07-10-2001, 14:35
Hallo Forummers

Heeft iemand al ervaringen met de nieuwe superbit dvd,s ?
Ik heb Desperado besteld en moet nog even geduld hebben
maar hij is al onderweg
DTS uitvoering


Wie heeft er al een binnen en kan zijn ervaringen vertellen.
Grtz.Henny :cool:

http://images.amazon.com/images/P/B00005NRNA.01.MZZZZZZZ.jpg

martin
07-10-2001, 18:04
Hoi Henny.

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar als ik zo de recencies lees komen ze er wel goed uit.
ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Laat het me maar weten henny wat jij er dalijk van vindt op je nieuwe TV ;)

Nathan Strik
07-10-2001, 18:54
Ik heb hele goeie dingen gehoord over de superbit versie van The Fifth Element. Hmm, ik heb de regio 2 UK versie al, maar ik twijfel nu gewoon of ik hem zal bestellen of niet...

calex
07-10-2001, 19:48
Hallo Martin

Ik zal het je laten weten, ben ook wel benieuwd

Ik hoop m,n kleine Thomson baby :D
deze week binnen te krijgen.
Kan bijna niet wachten

Grtz.Henny :cool:

Marco
07-10-2001, 20:59
Ik heb Air Force One Superbit DVD besteld. Hopelijk heb ik deze binnen 3 weken (komt uit Canada kan een tijdje duren). Persoonlijk vind ik deze Superbit DVD beter dan de S.E. versie. 384 kb/s t.o.v. 448 kb/s en een DTS track. De extra's zijn niet interessant op de S.E. Valt wat tegen. Vandaar mijn keuze op Air Force One. Ben heel benieuwd.

Geert Kranendonk
22-10-2001, 21:38
Yo! zit er nog hoorbaar verschil in, in de U-571 van # 1 en # 2 ??

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om ze eens te vergelijken, en ik moet eerlijk zeggen dat het verschil niet zo heel groot is.

Ik vond de R1 wel iets gecontroleerder klinken dan de R2, terwijl de R1 toch de lagere bitrate heeft.

Jammer genoeg heb ik geen twee DVD spelers, dan zouden ze nog wat beter te vergelijken zijn. Tegen de tijd dat ik nu de disc heb gewisseld ben ik al bijna vergeten hoe de eerste klonk...

:D

calex
24-10-2001, 15:53
Vandaag binnen gekregen

Desperado Superbit
Ik heb hem een stuk bekeken, en het beeld en geluid
zijn werkelijk subliem.
Het is het beste wat ik tot nu toe gezien heb,
te vergelijken met Toystory, Antz e.d.
De bite rate meter staat bijna op maximum
ga vanavond de rest bekijken
Absoluut een aanrader

Grtz Henny :cool: :cool: :cool:

martin
24-10-2001, 19:42
Cool Henny, weet je gelijk wat je meekan nemen als je naar me sub komt luisteren. wie weet maak je ook gelijk kennis met de buren ;)

paul knieriem
26-10-2001, 00:19
Is er iemand die informatie heeft waar deze verkocht worden,en of ze ook voor regio 2 verkrijgbaar zijn ?

CineMagica
26-10-2001, 00:35
Stuur even een mailtje naar dvd@cinemagica.nl - wij hebben ze in het programma voor Fl. 69,95 - uitsluitend op bestelling momenteel door onze verhuizing en verbouwing.

Marco
26-10-2001, 02:12
Is er iemand die informatie heeft waar deze verkocht worden,en of ze ook voor regio 2 verkrijgbaar zijn ?
Superbit DVD's zijn (nog) niet voor regio 2 verkrijgbaar.

bmateijsen
26-10-2001, 10:49
Op dit moment inderdaad alleen regio 1...
maar het verschil is zeker daar... Ik heb crouching tiger, hidden dragon... en het verschil met de huurdvd was enorm... Alleen je hebt geen extra's meer...

Any way.. hier vindt je de reviews.. www.widescreen.com

Rob Eric Blank
26-01-2004, 09:57
Maar mensen is Superbit nou echt veel beter van kwaliteit dan de reguliere versie??
Ik vraag me af of ik het verschil hoor en zie.

The Gr8oNe
26-01-2004, 10:37
Geluid is zekers beter maar beeld weet ik zo niet volgens mij is het gewoon hetzelfde want ik zelf heb niet echt veel verschil gezien.
En echte aanraders kwa geluid zijn, Dracula, Big Hit en Men in Black 1 & 2 ( heb er nog een paar maar deze 3 heb ik alleen nog gezien )

FrankGuthrie
26-01-2004, 11:41
Volgens mij is het goed hoorbaar.

En het schijnt dat het beeld mindercompressie fouten bevat. Als je DVD gaat bekijken op een groot scherm zou het zo moeten zijn dat je een groot verschil moet zien tussen normaal en superbit. Maar dit is wat ik begrijp uit review over superbit.

Johan van den D.
26-01-2004, 18:01
Als je DVD gaat bekijken op een groot scherm zou het zo moeten zijn dat je een groot verschil moet zien tussen normaal en superbit. Maar dit is wat ik begrijp uit review over superbit.Zelf kijk ik via crt projector en dan zie je inderdaad dat de superbits beter zijn dan de normale versie.
Overigens zijn er films die zeker net zo goed zijn maar die de naam superbit niet dragen.
Geluid is meestal (altijd) DTS en dat is opzich ook lekker al is het geen garantie voor hoge kwaliteit.
Wanneer ik dus moet kiezen tussen de normale versie en de superbit is de keuze snel gemaakt voor mij.....de superbit omdat het gewoon in het geheel een mooier plaatje op mijn scherm teweegbrengt.
Maar wanneer je op een normale tv kijkt zijn de verschillen inderdaad minimaal te noemen vrees ik en zit het m vooral in de details.

Jorden
27-01-2004, 09:47
Wat is het verschil dan tussen deze superbits en de superbits van bijvoorbeeld de gladiator? Omdat er geantwoord wordt dat ze nog niet verkrijgbaar zijn voor regio 2. Of alleen deze titels?

R Klemkerk
27-01-2004, 10:33
Wat is het verschil dan tussen deze superbits en de superbits van bijvoorbeeld de gladiator? Omdat er geantwoord wordt dat ze nog niet verkrijgbaar zijn voor regio 2. Of alleen deze titels?

intusse zijn ze wel verkrijgbaar in nederland. Maar je moet dan nog wel goed zoeken mocht je bepaalde titels willen hebben. Van Leest heeft altijd wel een aantal titels liggen, maar sommige wel met een belachelijke prijs.

Gladiator superbit is er al op R2nl bart smit 15e.

Jorden
27-01-2004, 16:34
aha ja dat d8 ik al.... Oke dank je :)

Slogra
27-01-2004, 19:03
Kijk maar eens naar het verschil tussen Snatch en Snatch SB. Zeer groot verschil omdat de gewone nederlandse versie van Snatch nogal gaar is.
Snatch SB is dus een aanrader.

Maar als je naar het verschil tussen Gladiator en Gladiator SB is er eigenlijk weinig verschil. Dit komt omdat de gewone Gladiator al van zeer goeie kwaliteit is (goede master, goed DTS geluid, hoge video bitrate).

Gladiator SB moet je zeker niet kopen, tenzij deze veel goedkoper is dan de normale versie. De normale versie heeft immers WEL extra's en de kwaliteit van de film is dus hetzelfde.

R Klemkerk
28-01-2004, 17:50
Kijk maar eens naar het verschil tussen Snatch en Snatch SB. Zeer groot verschil omdat de gewone nederlandse versie van Snatch nogal gaar is.
Snatch SB is dus een aanrader.

Maar als je naar het verschil tussen Gladiator en Gladiator SB is er eigenlijk weinig verschil. Dit komt omdat de gewone Gladiator al van zeer goeie kwaliteit is (goede master, goed DTS geluid, hoge video bitrate).

Gladiator SB moet je zeker niet kopen, tenzij deze veel goedkoper is dan de normale versie. De normale versie heeft immers WEL extra's en de kwaliteit van de film is dus hetzelfde.

als de kwaliteit hetzelfde zal zijn en de geluidstrack ook, waarom gaan ze er dan een superbit versie van maken?

Ik heb de superbit niet gezien van gladiator maar volgens mij is deze zeerzeker van hogere kwaliteit , anders heeft het toch geen nut om hem als superbit uit te brengen

(alhoewel uit commercieel inzicht weet je het maar nooit :roll: )