PDA

Bekijk de volledige versie : The Egyptian is dat een goede film?



M_KOS
05-10-2002, 13:23
Omdat ik nogal een fan ben van de finse schrijver maike waltari wil ik wel eens de verfilming zien van sinuhe de egyptenaar zien.

Maar raden jullie deze film aan om te kijken hij scoort niet echt hoog met imdb.

En weet iemand iof deze film nog op dvd verschijnd anders wacht ik ff met de aankoop.

mark t
05-10-2002, 16:43
Als je snel bent kun je nu nog een glimp van de film opvangen op de BBC.

M_KOS
05-10-2002, 16:58
Als je snel bent kun je nu nog een glimp van de film opvangen op de BBC.

Dat is jammer want ik heb het boek nog niet uit.
Dus ik kan hem niet kijken. Dan weet ik het einde van het boek.

Bij mij is het altijd eerst het boek en dan de film :o

Maar kan iemand een algemene indruk geven over de film.

Kaplan
05-10-2002, 18:28
Ik heb hem net op de BBC gekeken.
Ik hoopte eigenlijk dat het een andere film was die ik ooit over Egypte had gezien. Niet dus.
De krant, Maltin en de Vpro gids waarschuwden me eigenlijk al dat het niet echt bijzonder was.
En ik moet zeggen de film viel me tegen. Hij is gemaakt door het zelfde team als van de film the Robe('53) en net als bij the Robe niks dan goeds over de cinematografie en de art direction maar verder is het niets bijzonders.
Peter Ustinov vond ik zoals eigelijk altijd wel weer aardig om naar te kijken.
De manier waarop op het eind de religie van Achnaton wordt gepresenteerd als een voorbode van het Christendom vond ik bijna hilarisch.

mark t
05-10-2002, 19:33
Het is een film uit de tijd dat dit soort historische films in waren. Zoals Kaplan al terecht opmerkt, is het niet bepaald een topper in het genre.

M_KOS
06-10-2002, 09:12
Het is een film uit de tijd dat dit soort historische films in waren. Zoals Kaplan al terecht opmerkt, is het niet bepaald een topper in het genre.

dat komt zeker door de acteur victor mature. Bijna alle films die ik van hem gezien heb zijn slecht behalve dan the robe(dat komt dan ik van het goede optreden van r burton)

maar ik denk dat ik hem toch ga kopen op vhs.
Ik had ergens een site gezien waar je deze film kan kopen met nl subs.(aangezien de meeste mensen hem slecht vinden denk ik dat er nooit een dvd relaese zal komen)

Het is altijd leuk te zien hoe ze een boek verfilmd hebben.