PDA

Bekijk de volledige versie : hoe zet je de tv uit?



Sjoerd V
05-10-2002, 15:09
hallo allemaal,

ik heb begrepen dat je s'avonds beter de tv helemaal uit kunt schakelen.
Wat is volgens jullie de beste methode om dat te doen en waarom?
Rechtstreeks met de hoofd schakelaar of eerst de tv in standby en daarna de hoofdschakelaar uit.
Heb verschillende adviezen hierover gekregen en wil met onze nieuwe tv de beste methode toepassen.

Groetjes

Sjoerd

Sander Haarmans
05-10-2002, 15:14
Ik zet de TV altijd eerst op standby en daarna doe ik pas de hoofdschakelaar (knop) uit.
Waarom ik het zo doe weet ik niet maar het lijkt mij de beste manier.

Robbie Vlekken
05-10-2002, 16:38
Hier staat hij altijd op standby, slapend energie-verbruik dat wel.

lieshout84
05-10-2002, 16:44
Hier staat hij altijd op standby, slapend energie-verbruik dat wel.

Dit kan ook tot brand lijden wist je dat?!
maar ik zet hem altijd eerst op stand-by en dan pas uit.

JCL
05-10-2002, 17:15
Dit kan ook tot brand lijden wist je dat?!
maar ik zet hem altijd eerst op stand-by en dan pas uit.

Er is 1 keer 1 reeks geweest van philips die dit had. Daarvan zijn er toen 100 ofzo in de vik gegaan en daarna is het toestel uit de markt genomen. Sinds dien doemen deze spook verhalen rond. ik weet dat mijn broers en wij zelf ook in de huiskamer altijd de TV's op standby hebben staan er er is er nog gooit een ontploft of in de vik gevlogen. doet het al meer dan 3 jaar prima.

doei Sonyman

Sander Dubbeldam
05-10-2002, 20:12
was niet alleen philips hoor, veel europese televisies vertonen dit. de japanse minder.

ikzelf zet hem vaak eerst standby en daarna met de knop uit. aan de andere kant zou het niets uit mogen maken. daarna haal ik de stroom er totaal af zodat ook me homecinema set geen stroom heeft. (je weet maar nooit met onweer)

jwtje
05-10-2002, 20:20
er zit bij mij zo'n knop op de tv waarbij staat on/off,
ik druk als ik m uit wil zetten altijd daarop, gaat nog steeds goed... ;)

Johan van den D.
05-10-2002, 20:41
gewoon op de standby stand
heb dit nooit anders gedaan en nooit problemen mee gehad
waarom zou er trouwens anders standby op een tv zitten???

lieshout84
05-10-2002, 20:42
gewoon op de standby stand
heb dit nooit anders gedaan en nooit problemen mee gehad
waarom zou er trouwens anders standby op een tv zitten???

Om hem daarna misschien wel uit te zetten??

Johan van den D.
05-10-2002, 20:47
Om hem daarna misschien wel uit te zetten??
denk het niet
in dat geval kun je hem ook gelijk uitzetten en daar is die stand by dus niet voor uitgevonden
het woord stand-by zeg op zich al genoeg lijk me;)

Remco de Swart
05-10-2002, 21:21
Onderstaande artikel gevonden op het internet. Misschien toch een goede reden om de TV echt uit te zetten in plaats van op standby te laten staan. Voor het hele artikel zie: http://www.brandweer.org/achtergrond/acfse_010329.html

Den Haag - 29 maart 2001 - De meeste woningbranden in Nederland worden veroorzaakt door frituurpannen, falende elektrische apparatuur en ongelukken in de keuken, zo blijkt uit een onderzoek van het Europees Brandpreventie Platform voor Consumenten (ACFSE).

Het Europees Brandpreventie Platform voor Consumenten heeft in 2000 een jaar lang alle artikelen uit huis-aan-huisbladen verzameld over woningbranden. Op basis van deze verzameling is een overzicht gemaakt van de oorzaken van woningbranden in Nederland, ruim voordat het CBS op basis van cijfers van de brandweer met haar resultaten komt.

Standby.
In 42 van de onderzochte gevallen is de brand op, naast of door het televisietoestel ontstaan. De genoemde oorzaken zijn de stand-by functie, maar ook brandende kaarsen bovenop de tv-kast en een gebrek aan ventilatieruimte rond het toestel. Andere veel voorkomende soorten van kortsluiting werden ook aangetroffen bij wasmachines (5x), wasdrogers (20x), elektrische dekens (9x) en kleine huishoudelijke apparatuur als tosti-ijzers, broodroosters en strijkijzers.

Johan van den D.
05-10-2002, 21:32
Onderstaande artikel gevonden op het internet. Misschien toch een goede reden om de TV echt uit te zetten in plaats van op standby te laten staan. Voor het hele artikel zie: http://www.brandweer.org/achtergrond/acfse_010329.html

Den Haag - 29 maart 2001 - De meeste woningbranden in Nederland worden veroorzaakt door frituurpannen, falende elektrische apparatuur en ongelukken in de keuken, zo blijkt uit een onderzoek van het Europees Brandpreventie Platform voor Consumenten (ACFSE).

Het Europees Brandpreventie Platform voor Consumenten heeft in 2000 een jaar lang alle artikelen uit huis-aan-huisbladen verzameld over woningbranden. Op basis van deze verzameling is een overzicht gemaakt van de oorzaken van woningbranden in Nederland, ruim voordat het CBS op basis van cijfers van de brandweer met haar resultaten komt.

Standby.
In 42 van de onderzochte gevallen is de brand op, naast of door het televisietoestel ontstaan. De genoemde oorzaken zijn de stand-by functie, maar ook brandende kaarsen bovenop de tv-kast en een gebrek aan ventilatieruimte rond het toestel. Andere veel voorkomende soorten van kortsluiting werden ook aangetroffen bij wasmachines (5x), wasdrogers (20x), elektrische dekens (9x) en kleine huishoudelijke apparatuur als tosti-ijzers, broodroosters en strijkijzers.
dit weet ik ook wel maar dit is een beetje een verhaal van ,,als als als,,
als dit als dat snap je
en weet je wat het is met dat als
ALS mijn opa 5 ballen had was ie een flipperkast
die standby behoord gewoon goed te werken waar ie voor gemaakt is
standby staan dus
en tja mocht ie dan gaan branden(wat ik niet hoop hoor)dan hoop ik dat ik niet thuis ben en zowel heb ik brandmelders en de verzekering toch
daarnaast woon ik zo,n 1 km vanaf de brandweer kazerne
maar inderdaad ik weet dat er vaak brand door kom maar goed
die standby is er dus een beetje voor het gemak en daar gebruik ik het dus ook voor met de risico,s vandien
(op straat kan ik ook een ongeval krijgen maar je gaat toch ook gewoon naar buiten)

Patrick vdB
05-10-2002, 22:33
waarom zou er trouwens anders standby op een tv zitten???

De stand-by functie is ontworpen om de tv voor slechts korte duur uit te zetten (bv half uur de naam stand-by suggereert immers al dat het om een korte periode gaat waarna de tv weer geactiveerd wordt;)). Als je de tv voor een langere periode gaat uitzetten ('s avonds bv en de volgende dag pas weer aan) wordt geadviseerd om de tv met de aan- en uitschakelaar uit te zetten (staat ook in de meeste manuals zo beschreven).

Ik zet de tv dus rechtstreeks met de aan- en uitknop uit (en aan natuurlijk:D ).

Mvrgr

Patrick

Johan van den D.
05-10-2002, 22:40
De stand-by functie is ontworpen om de tv voor slechts korte duur uit te zetten (bv half uur de naam stand-by suggereert immers al dat het om een korte periode gaat waarna de tv weer geactiveerd wordt;)).
dit suggereert niet dat het om een korte danwel langere periode gaat
maar ik suggereert ook niet dat het onzin is om m helemaal uit te zetten hoor
alleen ik zie het nut er niet van in als het ook in de standby kan
vandaar mijn mening

lieshout84
05-10-2002, 22:44
Kvind het trouwens ook zwaar irritant als hij op standby staat op m'n kamer, en ik lig in bed, dat er dan de hele tijd zo'n irritant rood lichtje zit te branden, dus dat is ook een reden waarom ik hem helemaal uitzet.

Johan van den D.
05-10-2002, 22:53
Kvind het trouwens ook zwaar irritant als hij op standby staat op m'n kamer, en ik lig in bed, dat er dan de hele tijd zo'n irritant rood lichtje zit te branden, dus dat is ook een reden waarom ik hem helemaal uitzet.
in de kamer staan zo,n 6 apparaten waarvan er zo,n rood lampje blijf branden
maar dat is gelukkig wel in de woonkamer waar m,n ht set staat

Patrick vdB
05-10-2002, 22:59
dit suggereert niet dat het om een korte danwel langere periode gaat

Stand-By : gereed voor direct gebruik => paraat

Dit is de betekenis welke de Van Dale geeft aan het woord Stand-By. Suggereert dus weldegelijk dat het gaat om een bepaalde en korte duur naar mijn bescheiden mening;)

Mvrgr

Patrick

HansD
05-10-2002, 23:01
Als er weer eens niks op TV is wil ik nog wel eens de Elvis Presley methode gebruiken

lieshout84
05-10-2002, 23:04
Als er weer eens niks op TV is wil ik nog wel eens de Elvis Presley methode gebruiken

En die gaat........:confused:
kheb al een klein vermoeden.....

HansD
05-10-2002, 23:07
Elvis gebruikte zijn (ongetwijfeld indrukwekkende) vuurwapencollectie als afstandsbediening.

Johan van den D.
05-10-2002, 23:10
Stand-By : gereed voor direct gebruik => paraat

Dit is de betekenis welke de Van Dale geeft aan het woord Stand-By. Suggereert dus weldegelijk dat het gaat om een bepaalde en korte duur naar mijn bescheiden mening;)

Mvrgr

Patrick
ja maar dan krijg je weer wat een korte periode is
van de ene avond laat naar de volgende avond/middag vroeg is voor mijn ook kort
snap je wat ik bedoel
en helaas ben ik het nog niet met je mening eens wat de stand by betref
kijk...de tv staat paraat ja,maar als ik de volgende dag weer gaat kijken staat ie toch ook paraat om te gaan kijken en dus ook gereed voor direct gebruik
het zeg dus nog steeds niets over de tijdsduur lijk me
maar nogmaals
de tv helemaal uitzetten is niks mis mee maar ook de stand by stand is niks mis mee (al kost het wel wat meer op jaarbasis aan energie)

lieshout84
05-10-2002, 23:12
Elvis gebruikte zijn (ongetwijfeld indrukwekkende) vuurwapencollectie als afstandsbediening.

Kzat toch in de goede richting te denken ja:D

wrcveen
06-10-2002, 00:57
hallo allemaal,

ik heb begrepen dat je s'avonds beter de tv helemaal uit kunt schakelen.
Wat is volgens jullie de beste methode om dat te doen en waarom?
Rechtstreeks met de hoofd schakelaar of eerst de tv in standby en daarna de hoofdschakelaar uit.
Heb verschillende adviezen hierover gekregen en wil met onze nieuwe tv de beste methode toepassen.

Groetjes

Sjoerd

lekker boeiend, uit is uit, als je nu eerst op standby zet en dan de hoofdschakelaar uit zet of meteen, uit is gewoon uit!

Steven Maas
06-10-2002, 01:21
Als die stand-by functie alleen voor korte periodes is heb ik dus blijkbaar mijn sleeptimer altijd verkeerd begrepen.
Als ik voordat ik ga slapen nog even een film opzet of wat TV kijk, zet ik hem altijd op de sleeptimer. Het gebeurd vaak genoeg dat ik tijdens het TV kijken in slaap val. Door de sleeptimer gaat mijn TV toch in de stand-by, denk ik dan. Maar zo te horen is de sleeptimer helemaal niet bedoeld om te gebruiken voor het slapen gaan, je TV kan er immers door in de fik vliegen.

Hoe gevaarlijk het ook is, ik neem het risico en laat mijn TV gewoon in de stand-by gaan.

Mike Philippens
06-10-2002, 01:47
Toch snap ik dat niet helemaal. Ze kunnen het toch zo maken dat je de TV met knop of AB uit zet en dat ie dan ook weer met de AB aangezet kan worden. Net als de standby stand, maar dan dat ie de hele tv electrisch loskoppelt (met een relais oid - ik ben geen electrotechnicus) zodat er geen fik meer kan ontstaan. Er moet dan alleen een heel klein circuitje actief blijven die op de AB reageert. Als ze dáár nou eens die ingenieurs aan zetten ipv aan pixelplus ellende ofzo...vinden ze een keer iets nuttigs uit. Ik wil mijn hele HT toestand lekker met één druk op mijn Pronto aan kunnen zetten. Ja...ik ben lui! and proud of it

Johan van den D.
06-10-2002, 09:14
Toch snap ik dat niet helemaal.[/i]
en ik ook niet
zou inderdaad wel beter zijn ja als ze zoiets zouden ontwikkelen;)

Dave
06-10-2002, 09:18
Ik gebruik de Stand-by knop alleen voor korte pauzes maar zet de TV echt uit met de aan en uit knop, ik schakel daarna ook de hele HT set van de stroom.

Johan van den D.
06-10-2002, 09:18
Als die stand-by functie alleen voor korte periodes is heb ik dus blijkbaar mijn sleeptimer altijd verkeerd begrepen.
Als ik voordat ik ga slapen nog even een film opzet of wat TV kijk, zet ik hem altijd op de sleeptimer. Het gebeurd vaak genoeg dat ik tijdens het TV kijken in slaap val. Door de sleeptimer gaat mijn TV toch in de stand-by, denk ik dan. Maar zo te horen is de sleeptimer helemaal niet bedoeld om te gebruiken voor het slapen gaan, je TV kan er immers door in de fik vliegen.

Hoe gevaarlijk het ook is, ik neem het risico en laat mijn TV gewoon in de stand-by gaan.
gewoon ff wakker worden om hem uit te zetten?:D :D
maar inderdaad,hieruit blijk ook al dat het gewoon geen kwaad kan en dat die standby dus niet alleen bedoeld is voor korte periodes
maar nogmaals van de ene avond laat naar de andere avond/middag vind ik dus ook een korte periode;)
gewoon het gemak gebruiken van die standby dus

Johan van den D.
06-10-2002, 09:19
Iik schakel daarna ook de hele HT set van de stroom. ok dat kan maar wat is hier je reden voor als ik vragen mag:confused:

Remco de Swart
06-10-2002, 09:40
standby staan dus en tja mocht ie dan gaan branden(wat ik niet hoop hoor)dan hoop ik dat ik niet thuis ben en zowel heb ik brandmelders en de verzekering toch

daarnaast woon ik zo,n 1 km vanaf de brandweer kazerne
maar inderdaad ik weet dat er vaak brand door kom maar goed
die standby is er dus een beetje voor het gemak en daar gebruik ik het dus ook voor met de risico,s vandien

Toch neem je niet alleen zelf een risico maar als bijvoorbeeld in mijn TV brand uitbreekt vanwege het langdurig standby staan ben ik niet de enige die er last van heeft. Ik woon namelijk in een flat. Dus als er bij mij brand uitbreekt kunnen mijn onderburen hun spullen ook wel afschrijven. Niet door brand maar door het bluswater.

[B]
(op straat kan ik ook een ongeval krijgen maar je gaat toch ook gewoon naar buiten)

Hier is één groot verschil met standby laten staan. Iedereen moet naar buiten om bijvoorbeeld te werken, sporten en te recreeren. Standby is een luxe waar iedereen zonder kan.

Het is trouwens schandalig dat ook moderne TV's nog geen veilige standby stand hebben. In het buitenland heb ik wel eens TV's gezien, ik dacht dat het in Thailand was, die je met de afstandsbediening helemaal uit zet. Het bestaat volgens mij dus wel.

Mike Philippens
06-10-2002, 09:48
Het is trouwens schandalig dat ook moderne TV's nog geen veilige standby stand hebben. In het buitenland heb ik wel eens TV's gezien, ik dacht dat het in Thailand was, die je met de afstandsbediening helemaal uit zet. Het bestaat volgens mij dus wel.
Precies! Dat bedoel ik. Als ik op de knop van mijn PC druk gaat ie ook uit. En dat is tegenwoordig ook een electronische schakelaar die via software ook uitkan. En de PC heeft een 'wake on lan' of 'wake on modem' functie. Met een TV moet dat ook kunnen. Zo zie je maar weer eens dat de productenten ofwel in feite een 'beetje dom' zijn of ze gewoon schijt hebben aan consumenten. Volgens mij kan een merk enorm scoren met een veilige TV die je met je AB helemaal uit en ook weer aan kan zetten. Binnen een mum van tijd hebben alle TV's het dan ineens ook.

Dave
06-10-2002, 09:59
ok dat kan maar wat is hier je reden voor als ik vragen mag:confused:

Eventuele Blikseminslag verkleinen ;)

Johan van den D.
06-10-2002, 10:24
Hier is één groot verschil met standby laten staan. Iedereen moet naar buiten om bijvoorbeeld te werken, sporten en te recreeren. Standby is een luxe waar iedereen zonder kan.


ik loop ook vaak voor de lol over straat(stukje wandelen enz)
of loop voor de lol even naar de stad
niet omdat het moet maar gewoon zomaar
snap je;)
maar als de tv via de ab 100% uit zou kunnen zou ik dat ook doen hoor daar gaat het niet om
maar uit het feit dat het dus blijkbaar al wel kan maar de fabrikanten het dus niet toepassen(op thailand na dan??)blijk mijn inziens dat het dus ook niet nodig is
of zie ik het nu verkeerd

Tossie
06-10-2002, 10:56
dit suggereert niet dat het om een korte danwel langere periode gaat
maar ik suggereert ook niet dat het onzin is om m helemaal uit te zetten hoor
alleen ik zie het nut er niet van in als het ook in de standby kan
vandaar mijn mening

De enige juiste reden om hem NIET op standby te laten staan heb ik nog niet gelezen: ONZINNIG stroomverbruik.
Eerlijk gezegd erger ik me een beetje aan de laconieke houding van veel mensen hierin. Een TV op standby verbruikt bijna net zo veel stroom als een TV die aan staat. Het is toch een kleine moeite om hem helemaal uit te zetten. Goed voor het milieu!
Of interesseert jullie dat niks?

Mike Philippens
06-10-2002, 11:02
fabrikanten het dus niet toepassen(op thailand na dan??)blijk mijn inziens dat het dus ook niet nodig is of zie ik het nu verkeerd
Ik denk het wel. Dat een fabrikant iets niet toepast wil niet zeggen dat het niet nodig is. De fabrikant heeft er blijkbaar geen belang bij of wordt niet gedwongen tot het implementeren van bepaalde functies.
Voorbeeld: electrische raampjes in een auto. In de VS is het al jaren veplicht om deze te beveiligen zodat onze bloedjes van kinderen hun hoofdjes niet eraf knellen als ze ermee spelen. In Europa pas veel later. Je krijgt dan de vreemde situatie dat een BMW in de VS zo'n beveiliging heeft en in Europa niet. Ook is het bij de meeste Duitse auto's (Ford, VW en Opel) heel lang mogelijk geweest om door een heel klein gaatje te prikken net naast het slot de auto te openen. Dit was de fabrikanten al jaaaaaren bekend. Toch wordt serie na serie geproduceerd zonder beveiliging hiertegen. En het is alleen maar een kwestie van een simpel plaatje monteren. Ik geloof dat het zelfs nu nog steeds kan, terwijl ik de truuk 15 jaar geleden van iemand uitgelegd heb gekregen.

Ik bedoel maar...als een fabrikant niet hoeft, doet ie iets niet. Dat kan met productiemethoden te maken hebben, maar uiteindelijk gaat het om geld en commercie. In de jaren 50 konden ze ook al een airbag maken en goede autogordels maar ze waren bang dat niemand meer auto durfde te rijden als ze de aandacht op de gevaren zouden vestigen. Als ze nu gaan roepen dat deze TV niet meer in de hens kan vliegen dankzij de nieuwe schakelaar, wat denk je dat er dan gebeurt? Iedereen wordt bang en trekt elke dag de stekker eruit of zet de hoofdschakelaar om... Tenminste...dat denken de fabrikanten. En ergens denk ik dat ze gelijk hebben. De meeste consumenten zijn niet zo slim...:D

Johan van den D.
06-10-2002, 11:21
De enige juiste reden om hem NIET op standby te laten staan heb ik nog niet gelezen: ONZINNIG stroomverbruik.
Eerlijk gezegd erger ik me een beetje aan de laconieke houding van veel mensen hierin. Een TV op standby verbruikt bijna net zo veel stroom als een TV die aan staat. Het is toch een kleine moeite om hem helemaal uit te zetten. Goed voor het milieu!
Of interesseert jullie dat niks?
heb je niet goed gelezen want het staat er wel ergens in het klein en waarschijnlijk tussen(())haakjes
en het stroomverbruik is dus zeker niet zoveel als dat de tv aan staat
maar eerlijk gezegd maak dat mij ook niets uit nee
en neem van mij aan,het milieu lijd niet onder de dingen die ik als mens doet hoor,althans niet zoals men beweerd door ons een schuldgevoel aan te praten
(krijg ik vast een boel boze reacties op)

Johan van den D.
06-10-2002, 11:25
de tv helemaal uitzetten is niks mis mee maar ook de stand by stand is niks mis mee (al kost het wel wat meer op jaarbasis aan energie) ;)

Mike Philippens
06-10-2002, 11:28
Goed voor het milieu!Of interesseert jullie dat niks?
We hebben toch Groene Stroom (uit de Matrix?) :rolleyes:

Tim Weisselberger
06-10-2002, 11:30
Ik denk dat Stand By -> Uit de meest logische stap is, hierbij schakelt je tv het stroom gecontroleerd uit, en zet niet meteen je complete set in een soort stroomhik, denk dat dit voornamelijk de levensduur van je beeldbuis zou verlengen...

hierbij is het ook weleens het geval als ik m direct uit zet dat ik dan nog weleens me versterker hoor naploffen als ie aan staat, wanneer ik me tv eerst op stand by zet en daarna uit gebeurt dit niet...

kan natuurlijk ook allemaal onzin zijn, maar standby modus vind ik voorderest overbodige luxe, voor een korte pauze van een kwartier kan je netzo goed je tv aan laten staan... :)

Johan van den D.
06-10-2002, 11:31
Ik denk het wel. Dat een fabrikant iets niet toepast wil niet zeggen dat het niet nodig is. De fabrikant heeft er blijkbaar geen belang bij of wordt niet gedwongen tot het implementeren van bepaalde functies.
Voorbeeld: electrische raampjes in een auto. In de VS is het al jaren veplicht om deze te beveiligen zodat onze bloedjes van kinderen hun hoofdjes niet eraf knellen als ze ermee spelen. In Europa pas veel later. Je krijgt dan de vreemde situatie dat een BMW in de VS zo'n beveiliging heeft en in Europa niet. Ook is het bij de meeste Duitse auto's (Ford, VW en Opel) heel lang mogelijk geweest om door een heel klein gaatje te prikken net naast het slot de auto te openen. Dit was de fabrikanten al jaaaaaren bekend. Toch wordt serie na serie geproduceerd zonder beveiliging hiertegen. En het is alleen maar een kwestie van een simpel plaatje monteren. Ik geloof dat het zelfs nu nog steeds kan, terwijl ik de truuk 15 jaar geleden van iemand uitgelegd heb gekregen.

Ik bedoel maar...als een fabrikant niet hoeft, doet ie iets niet. Dat kan met productiemethoden te maken hebben, maar uiteindelijk gaat het om geld en commercie. In de jaren 50 konden ze ook al een airbag maken en goede autogordels maar ze waren bang dat niemand meer auto durfde te rijden als ze de aandacht op de gevaren zouden vestigen. Als ze nu gaan roepen dat deze TV niet meer in de hens kan vliegen dankzij de nieuwe schakelaar, wat denk je dat er dan gebeurt? Iedereen wordt bang en trekt elke dag de stekker eruit of zet de hoofdschakelaar om... Tenminste...dat denken de fabrikanten. En ergens denk ik dat ze gelijk hebben. De meeste consumenten zijn niet zo slim...:D
wel mee eens ja en ja ook mijn auto(alfa 156 v6)heefd zo,n beveilliging op de achterraampjes
wanneer het kinderslot erop staat gaan de raampjes dus niet meer helemaal open en dus kan je je hoofd er niet uitsteken
maar verder ben ik het wel met je eens hoor(in grote lijnen dan)
maar ik kan verder ook niemand die zijn tv helemaal uitdoet en dit al vanaf het begin
dat zijn dus alles bij elkaar echt heel erg veel standby uren en nog nooit een probleem bij iemand geweest
en dat zijn dan alleen nog de mensen die ik persoonlijk kan
als het inderdaad zo gevaarlijk is dan moet er toch al iemand in deze kring brand hebben gehad(is ook wel voorgekomen maar niet door de tv)
dus volgens mij val het allemaal wel mee dat bedoel ik

Tossie
06-10-2002, 11:33
maar eerlijk gezegd maak dat mij ook niets uit nee
en neem van mij aan,het milieu lijd niet onder de dingen die ik als mens doet hoor,althans niet zoals men beweerd door ons een schuldgevoel aan te praten
(krijg ik vast een boel boze reacties op)

En waar haal je die kennis vandaan? Of is dat gewoon je eigen werkelijkheid?

Word er niet boos van hoor. Iedereen moet doen wat hem of haar goed lijkt. Vind het alleen jammer dat mensen soms zo gemakzuchtig zijn en zichzelf een waarheid aanpraten, die de waarheid niet is..

Johan van den D.
06-10-2002, 11:44
En waar haal je die kennis vandaan? Of is dat gewoon je eigen werkelijkheid?

Word er niet boos van hoor. Iedereen moet doen wat hem of haar goed lijkt. Vind het alleen jammer dat mensen soms zo gemakzuchtig zijn en zichzelf een waarheid aanpraten, die de waarheid niet is..
dit weet ik omdat ik door mijn werk heel erg veel met het milieu te maken heb
dus ik weet voor een heel groot gedeelte(niet alles nee)wat de waarheid is ja

raimond 19
06-10-2002, 12:12
HM,ik heb wel eens gehoord,dat de beeldbuis harder slijt,als je hem op standby laat staan.

Bij mij thuis gaat hij dus altijd helemaal uit,eerst op standby en daarna helemaal uit:D

Sjoerd V
07-10-2002, 06:57
Bedankt allemaal.

dat is dus wat ik dan ook ga doen ,eerst naar stand by en dan helemaal uit.

Groetjes

Sjoerd

Martin van Tuijl
07-10-2002, 13:16
ALS mijn opa 5 ballen had was ie een flipperkast
:D

Maar goed, ik zal eens kijken of er uberhaupt een uitknop op mijn tv zit, want ik ben het namelijk eens met wijlen Herman Brood: 'een tv die uitstaat is net een doodskist' ;)

Johan van den D.
07-10-2002, 13:19
:D

'een tv die uitstaat is net een doodskist' ;)
dat bedoel ik maar:D

Steven Maas
08-10-2002, 08:11
Een TV op standby verbruikt bijna net zo veel stroom als een TV die aan staat. Volgens het boekje van mijn JVC:

Stroomverbruik: Nominaal 115 W, Standby 0,8 W
Ja, het zal wel op hetzelfde neerkomen.:rolleyes:

Johan van den D.
08-10-2002, 14:09
volgens sommigen wel;)

Michael.W
08-10-2002, 14:10
Bij het uitzetten van de apparaten in huis gebruik ik zoveel mogelijk de powerknop op het apparaat.

A: uit veiligheid
B: besparing energie

Bij mij zijn alle apparatuur aangesloten op een stekkerdoos waar een aan- en uitknop zit, zodat ik ook de videorecorder kan uitschakelen, wanneer ik ga slapen.

Dit heeft als voordeel dat bij blikseminslag de apparaten niet defect gaan.

Remco de Swart
08-10-2002, 14:38
Bij mij zijn alle apparatuur aangesloten op een stekkerdoos waar een aan- en uitknop zit, zodat ik ook de videorecorder kan uitschakelen, wanneer ik ga slapen.

Dit heeft als voordeel dat bij blikseminslag de apparaten niet defect gaan.

Wil je echt goed beveiligd zijn tegen bliksem inslag dan dient de gebruikte stekkerdoos een overspanningsbeveiliging te hebben. Dit is een zekering die er uitslaat als de spanning te hoog wordt. Lang niet alle stekkerdozen met knop hebben zo'n voorziening. Daarnaast kan ook door de TV en/of radiokabel je apparatuur beschadigen bij een blikseminslag.

Michael.W
08-10-2002, 21:27
Wil je echt goed beveiligd zijn tegen bliksem inslag dan dient de gebruikte stekkerdoos een overspanningsbeveiliging te hebben. Dit is een zekering die er uitslaat als de spanning te hoog wordt. Lang niet alle stekkerdozen met knop hebben zo'n voorziening. Daarnaast kan ook door de TV en/of radiokabel je apparatuur beschadigen bij een blikseminslag.

Nooit aan gedacht dat via een radio- of tv kabel je apparatuur kan beschadigen!

Mike Philippens
08-10-2002, 21:58
Nooit aan gedacht dat een radio- of tv kabel je apparatuur kan beschadigen!
Dat kan ook niet, dat doet de bliksem voor je...
Als de bliksem inslaat, slaat ie volgens mij in alles wat op die stroomgroep is aangesloten. Maar als je receiver uit staat, kan ik me zo voorstellen dat van de 10.000V die door je TV slaat een beetje naar je receiver stroomt door het snoertje dat daartussen gespannen is (bij mij in elk geval wel). Ik kan me op die manier wel voorstellen dat alleen een ingeschakelde TV genoeg is om de hele riedel te laten roken.

Remco de Swart
08-10-2002, 22:04
De bliksem hoeft niet eens specifiek jouw huis te raken. Hij kan bijvoorbeeld ook in een stroomhuisje of in een ondergrondse TV-kabel slaan. Doormiddel van de kabels wordt het hoge voltage stroom richting jouw en andere huizen getransporteerd en kan zodoende apparaten die aan/uit staan vernietigen.

Bliksem maakt meer kapot dan je lief is.

Johan van den D.
09-10-2002, 16:26
Bliksem maakt meer kapot dan je lief is.
een kennis heefd dit dus zo,n ruim half jaartje geleden gehad
hij heefd danwel geen dure hifi spullen staan maar alles wat met een snoertje aan het net vast zat is dus kapot
ijskast,lampen,wekkers,tv,radio,magnatron, alles dus wat elektrisch is en waarvan het snoer in het stop kontact zat
gelukkig was ie hiervoor wel verzekerd(wist ie daarvoor ook niet)
al met al toch een hele berg schade en dat alleen doordat zijn huis door de bliksem werd getroffen
zijn haren staan er nu nog rechtop van(6) (6)

Guest-06
09-10-2002, 16:45
Precies! Dat bedoel ik. Als ik op de knop van mijn PC druk gaat ie ook uit. En dat is tegenwoordig ook een electronische schakelaar die via software ook uitkan. En de PC heeft een 'wake on lan' of 'wake on modem' functie. Met een TV moet dat ook kunnen.Dit is een onzin opmerking (sorry).
Deze soft-power-off laat nog steeds spanning op het moederbord staan, net zoals een TV standby staat.

Guest-06
09-10-2002, 16:46
Eventuele Blikseminslag verkleinen ;) Blikseminslag verklein je niet door je spullen uit het stopcontact te halen.
Zelfs de kans op blikseminslag niet.
Wel de eventuele op te treden schade ;-)

Johan van den D.
09-10-2002, 16:55
Blikseminslag verklein je niet door je spullen uit het stopcontact te halen.
Zelfs de kans op blikseminslag niet.
Wel de eventuele op te treden schade ;-)
ik heb dit ook 2 keer live zien gebeuren
1 keer sloeg ie in in een huis zo,n 50 meter bij mij vandaan en een keertje in een boom ook zo, 60 mtr voor mijn toenmalige huis
en daarbij die keer bij mijn kennis dus ook daar heb ik de schade gezien en ik kan je dus na alle drie de gebeurtenissen wel vertellen dat als dit je overkom heb je gewoon een probleem
en echt een serieus probleem ook
een voordeel ervan kan zijn,mits goed verzekerd,dat je daarna wel nieuwe spullen kan gaan aanschaffen en als je dan toch al nieuwe wilde gaan halen;)
wat die boom betref,dat waren daarna dus twee halve geworden

Guest-06
09-10-2002, 16:57
Wil je echt goed beveiligd zijn tegen bliksem inslag dan dient de gebruikte stekkerdoos een overspanningsbeveiliging te hebben. Dit is een zekering die er uitslaat als de spanning te hoog wordt. Lang niet alle stekkerdozen met knop hebben zo'n voorziening. Daarnaast kan ook door de TV en/of radiokabel je apparatuur beschadigen bij een blikseminslag. Let er ook op dat zo'n overspanningsbeveiliging pas werkt in een geaard stopcontact.

RaymonE
09-10-2002, 17:06
ik gebruik de standby functie,... waar is hij anders voor,...

Martin van Tuijl
09-10-2002, 17:08
Let er ook op dat zo'n overspanningsbeveiliging pas werkt in een geaard stopcontact. Hangt er helemaal vanaf wat de geaardheid van dat stopcontact is :D

Johan van den D.
09-10-2002, 17:11
ik gebruik de standby functie,... waar is hij anders voor,...
:D mee eens ja:bier:

raimond 19
09-10-2002, 17:27
Overspannings beveiliging werkt ook niet altijd goed als er onweer op inslaat,dan moet je dus veel geluk hebben.

Inslag is sowieso een ramp,een kennis van mij heeft bijna al zijn apparatuur moeten reparen .

Is ingeslagen op zijn antenne op dak en alles was aan elkaar verbonden,dus van boven tot beneden aan toe apparaten stuk daar word je echt niet vrolijk van:(

Mike Philippens
09-10-2002, 18:28
Dit is een onzin opmerking (sorry).
Deze soft-power-off laat nog steeds spanning op het moederbord staan, net zoals een TV standby staat.
Dat wist ik niet...:( Ik heb er ook helemaal geen verstand van... Anyway, mijn idee is dus dat het mogelijk moet zijn om een constructie te verzinnen waardoor je met je ab de tv echt uit kunt zetten. Om 'm weer aan te zetten heb je natuurlijk een beetje stroom nodig op het deel dat op een signaal van je ab wacht om weer aan te gaan. Daar zou je misschien iets op kunnen verzinnen door dit deel electrisch los te koppelen van de rest van de tv, zodat de grote stroomvreters niets verbruiken en de zaak toch beschermd is tegen blikseminslag oid. Nu ik erover nadenk, denk ik dat dat misschien wel heel moeilijk wordt...Bliksem is iets meer als 220V en kan best over/door een contactonderbreker 'springen', toch? Want ik geloof dat de stroom eerst door de stoppenkast heenschiet en die zijn ook te langzaam om te reageren op zo'n geweld.
Hmmm....ach...ik ben verzekerd...

btw: als je je moet verontschuldigen voor een opmerking, waarom maak je 'm dan? ;)

Johan van den D.
09-10-2002, 18:38
mijn idee is dus dat het mogelijk moet zijn om een constructie te verzinnen waardoor je met je ab de tv echt uit kunt zetten. Om 'm weer aan te zetten heb je natuurlijk een beetje stroom nodig op het deel dat op een signaal van je ab wacht om weer aan te gaan.
hebben ze toch al
dit is dus die stand by functie waar alles mee is begonnen:D ;)

Nico de Graaf
09-10-2002, 18:42
Ik heb mijn televisie ook eens een paar maanden niet uitgezet, maar op standby gezet. Na een paar maanden kwam er linksboven een verkleuring in het beeld. Ik meende me toen te herinneren dat je televisie gedemagnetiseerd werd als je hem gewoon met de uit knop uitzet. En inderdaad nadat ik de televisie een nacht helemaal had uitgezet was het beeld weer normaal.
Ik denk dus dat je je televisie dus het beste helemaal uit kunt zetten.

Tossie
09-10-2002, 22:10
hebben ze toch al
dit is dus die stand by functie waar alles mee is begonnen:D ;)

Hahaha. TV uit -> gebruikt geen stroom. TV op standby -> TV gebruikt bijna net zo veel stroom als in de 'aan' stand.

Maar volgens mr. vandendool is (onnodig) stroomverbruik niet erg. Is allemaal maar onzin om energiezuinig te zijn....:rolleyes:

Mike Philippens
09-10-2002, 22:26
hebben ze toch al
dit is dus die stand by functie waar alles mee is begonnen:D ;)
Heppie een stuk touw voor me...?

Tossie
09-10-2002, 22:33
Heppie een stuk touw voor me...?

Omdat ie niet snapt dat standby NIET betekent dat er GEEN stroom meer op de TV staat ;:(

Mike Philippens
09-10-2002, 22:51
Omdat ie niet snapt dat standby NIET betekent dat er GEEN stroom meer op de TV staat ;:(
Gelukkig is er nog iemand die mijn verhaal begrepen heeft :bier:

Tossie
09-10-2002, 23:41
Gelukkig is er nog iemand die mijn verhaal begrepen heeft :bier:

Samen komen we er wel uit ! (y) :bier:

Johan van den D.
10-10-2002, 14:00
ik begrijp heel goed dat een tv in stand by wel stroom verbruikt
alleen dit is zo minimaal in vergelijk met een tv die aan staat
en dat beetje stroom wat ie dus wel gebruikt kost mij misschien zo,n 50 tot 70 euro per jaar(geen idee dit is maar een schatting)
nou dat is mij wel waard om het gemak van die stand by te hebben
gemak mag toch wel wat kosten of zie ik dat verkeerd
en ik zeg ook niet dat het onzinnig is om onnodig stroom te gebruiken maar ik gebruik gewoon de stroom die ik nodig heb
dus ook de stroom om die tv stand by te houden
snap je ;) maar dit had je al kunnen begrijpen als je de rest ook goed had gelezen(indien mogelijk)
dus als jullie al je tv,s nu helemaal uitzetten dan kan ik dat beetje stroom weer gebruiken om mijn tv stand by te laten staan en ook de 2de tv:D
en de kosten die het kost per jaar.....ach daar maak ik me niet echt druk over nee;)

Steven Maas
10-10-2002, 14:34
en dat beetje stroom wat ie dus wel gebruikt kost mij misschien zo,n 50 tot 70 euro per jaar(geen idee dit is maar een schatting)
Stroomverbruik in de stand by stand: 0,8 watt per uur

piekuren in een jaar: 3650
daluren in een jaar: 5110

tarief piek: €21,38 per kilowatt
tarief dal: €13,70 per kilowatt

3650 x 0.8 = 2920 Watt in piekuren
5110 x 0.8 = 4088 Watt in daluren

2,920 x 21,38 = €62,43
4,088 x 13,70 = €56,01

Dus als ik in mijn TV het hele jaar dag in dag uit op standby laat staan ben ik €118,44 kwijt.

Ik schat dat ik nu ongeveer €35 kwijt ben aan de standby functie, wat ik er dus ook graag voorover heb. (Ja, ik zet de TV blijkbaar ook vaker uit met de powerknop, neemt niet weg dat ik niet meer zonder die standby zou willen.)

Johan van den D.
10-10-2002, 14:46
mooi rekenwerk;)
zit ik er ook niet ver naast met mijn schatting lijk me

Ronald Dassen
10-10-2002, 17:50
Ik zet ook eerst m'n tv in de stanby, en dan helemaal uit.
Veel te bang dat de boel ontploft :D

Jaak
10-10-2002, 18:27
Stroomverbruik in de stand by stand: 0,8 watt per uur

piekuren in een jaar: 3650
daluren in een jaar: 5110

tarief piek: €21,38 per kilowatt
tarief dal: €13,70 per kilowatt

3650 x 0.8 = 2920 Watt in piekuren
5110 x 0.8 = 4088 Watt in daluren

2,920 x 21,38 = €62,43
4,088 x 13,70 = €56,01

Dus als ik in mijn TV het hele jaar dag in dag uit op standby laat staan ben ik €118,44 kwijt.

Ik schat dat ik nu ongeveer €35 kwijt ben aan de standby functie, wat ik er dus ook graag voorover heb. (Ja, ik zet de TV blijkbaar ook vaker uit met de powerknop, neemt niet weg dat ik niet meer zonder die standby zou willen.)

Inderdaad mooi rekenwerk maar volgens mij kloppen je tarieven niet hoor.
Hier in België kost een kwh ongeveer 15 a 20 eurocent (weet juiste prijs niet, dus waarschijnlijk zijn jouw bedragen ook in eurocent)
Ga maar na wat je maandelijkse elektriciteisrekening zou zijn met zulke tarieven.
Denk niet dat je nog aan de pc zou zitten. :) :)
Dus een tv een heel jaar in standby kost pakweg niet meer dan 2 euro per jaar (+/-1W)

Jaak

Johan van den D.
10-10-2002, 18:39
Dus een tv een heel jaar in standby kost pakweg niet meer dan 2 euro per jaar (+/-1W)


ik heb zelf totaal geen idee wat stroom kost per kilowatt
ik gebruik gewoon de stroom die ik nodig heb en dat betaal ik dus gewoon(bijna ieder jaar bijbetalen)
maar als het inderdaad maar zo,n 2 euro is waar maken we ons dan nog druk over
dus bij deze:weet iemand nu precies wat het in nederland kost

Michael.W
12-10-2002, 12:49
Groene stroom in Friesland zijn de volgende tarieven van toepassing:

Enkeltarief
Vast bedrag (per maand) € 5,02
Eén kilowattuur 17,23 €-cent

Piekdaltarief**
Vast bedrag (per maand) € 6,33
Eén kilowattuur piekuren 18,76 €-cent
Eén kilowattuur daluren 12,91 €-cent

3650 x 0.8 = 2920 Watt in piekuren
5110 x 0.8 = 4088 Watt in daluren

2,920 x 18,76 €-cent = 54,78 €-cent (afgerond)
4,088 x 12,91 €-cent = 52,78 €-cent (afgerond)

Voor deze optelsom is de uitkomst 1,0756 € op jaar basis. (Vast bedrag per maand niet mee gerekend)

Johan van den D.
12-10-2002, 13:18
1,07
1.07 euro per jaar voor stand by;)
is gewoon niks toch voor het gemak van de stand by stand
vond het al zo stil worden hier op deze threat
durf niemand zijn ongelijk toe te geven of vervuil ik nog steeds het milieu met ruim 1 euro aan stroom per jaar??
laat je herziende mening gerust horen
enige nadeel van stand by zou kunnen zijn dat er dus brand van zou ,,kunnen,,komen
voor de rest helemaal niks en dat terwijl ik dacht dat het zo,n 50/70 euro zou zijn
:D :D :D :D :bier:

Sjoerd V
15-10-2002, 11:32
nou nou wat een reacties !!!

ondertussen is mij door zowel JVC als PHILIPS duidelijk gemaakt dat het geen mallemoer uitmaakt hoe je die stroomvreter uitzet.
Mijn toestel blijkt met beide methodes te demagnetiseren.
En s'nachts helemaal uitzetten lijkt mij gewoon het veiligste.

Groet

Sjoerd

Johan van den D.
15-10-2002, 13:22
nou nou wat een reacties !!!

ondertussen is mij door zowel JVC als PHILIPS duidelijk gemaakt dat het geen mallemoer uitmaakt hoe je die stroomvreter uitzet.
Mijn toestel blijkt met beide methodes te demagnetiseren.
En s'nachts helemaal uitzetten lijkt mij gewoon het veiligste.

Groet

Sjoerd
kijk,ook fijn om te lezen
maar waarom,,lijkt,,het je s nachts veilliger,wat is daar je reden voor

Guest-06
15-10-2002, 14:21
kijk,ook fijn om te lezen
maar waarom,,lijkt,,het je s nachts veilliger,wat is daar je reden voor Vroeger op school erg vaak bij het raam gezeten zeker ?
Lekker de hele dag naar buiten gekeken ?
Jij weet zeker alles van het liefdesspel van de tor ?
Blader even terug.

En als je dit als humor had bedoeld, ga dan je schoolgeld maar terugvragen.

Johan van den D.
15-10-2002, 14:37
Vroeger op school erg vaak bij het raam gezeten zeker ?
Lekker de hele dag naar buiten gekeken ?
Jij weet zeker alles van het liefdesspel van de tor ?
Blader even terug.

En als je dit als humor had bedoeld, ga dan je schoolgeld maar terugvragen. inderdaad vaak bij het raam en ook vaak naar buitengekeken ja;)
maar ik vroeg dus ook sjoerd v zijn mening en niet de jouwe;)
maar als het om dat brandgevaar gaat is het dus voor een groot deel onzin
natuurlijk kan het wel gebeuren maar die kans is wel gering
zo gering dat ik het gewoon aandurf om de tv de rest van mijn leven gewoon in stand by te laten staan
het kan namelijk ook als je de tv wel helemaal uitzet maar toch de stekker erin laat zitten,of haal jij de stekker er ook uit?

Guest-06
15-10-2002, 14:53
inderdaad vaak bij het raam en ook vaak naar buitengekeken ja;)
maar ik vroeg dus ook sjoerd v zijn mening en niet de jouwe;)
maar als het om dat brandgevaar gaat is het dus voor een groot deel onzin
natuurlijk kan het wel gebeuren maar die kans is wel gering
zo gering dat ik het gewoon aandurf om de tv de rest van mijn leven gewoon in stand by te laten staanJij durft het wel aan maar je vroeg zijn mening, niet de jouwe.
Hij durft het niet aan omdat er een risico is.
Hoe klein ook, een risico is een risico.
En je vroeg naar de bekende weg en dan krijg je dus een reactie van mij.



het kan namelijk ook als je de tv wel helemaal uitzet maar toch de stekker erin laat zitten,of haal jij de stekker er ook uit? Ik heb niet gezegd dat ik de TV helemaal uit zet noch dat ik de stekker er uit haal.
Als je de knop uit zet, dan onderbreek je de voeding, de stekker er uit halen heeft dan geen zin, de 220 V kant is al onderbroken als de knop uit is gezet.

Mike Philippens
15-10-2002, 15:00
En je vroeg naar de bekende weg en dan krijg je dus een reactie van mij.
Ja...want Mr.Ass-ware is van de 'vraag-naar-de-bekende-weg' Politie...(6)

Het is trouwens 240V

Johan van den D.
15-10-2002, 15:19
J
Ik heb niet gezegd dat ik de TV helemaal uit zet noch dat ik de stekker er uit haal.
Als je de knop uit zet, dan onderbreek je de voeding, de stekker er uit halen heeft dan geen zin, de 220 V kant is al onderbroken als de knop uit is gezet.
ik zei ook niet dat jij dat had gezegd
maar ook al zet je de tv helemaal uit,de stroomtoevoer word pas ,,in,,de tv onderbroken
wanneer daar dus kortsluiting ontstaat,wat dus meestal het geval is bij een tv brand,dan gaat je tv toch echt wel lekker branden hoor
weet dat dit moeilijk te begrijpen is maar probeer het voordat je weer wat gaat roepen
dus die voeding word onderbroken maar denk eens goed na waar dat gebeurd,in de tv of bij het stopkontact;)

Johan van den D.
15-10-2002, 15:22
Jij durft het wel aan maar je vroeg zijn mening, niet de jouwe.
Hij durft het niet aan omdat er een risico is.
Hoe klein ook, een risico is een risico.
En je vroeg naar de bekende weg en dan krijg je dus een reactie van mij.


en wat dit betref
misschien heefd hij er wel een andere reden voor en dat zou ik dan graag weten,misschien kan ik er dan nog wat van leren
en jij misschien ook wel of weet jij alles al;) (zo te horen wel maar goed)

Guest-06
15-10-2002, 16:00
ik zei ook niet dat jij dat had gezegdJawel, want jij vroeg : of haal jij de stekker er ook uit?
En daar gaf ik antwoord op.




maar ook al zet je de tv helemaal uit,de stroomtoevoer word pas ,,in,,de tv onderbroken
wanneer daar dus kortsluiting ontstaat,wat dus meestal het geval is bij een tv brand,dan gaat je tv toch echt wel lekker branden hoor
weet dat dit moeilijk te begrijpen is maar probeer het voordat je weer wat gaat roepen
dus die voeding word onderbroken maar denk eens goed na waar dat gebeurd,in de tv of bij het stopkontact;) Moeilijk te begrijpen is het niet als je HTS Electronica hebt gestudeerd, dus ...
Als je de voedingskant (220/240) schakelt, dan is het toestel niet meer electrisch verbonden met het stopcontact.
Een eventuele kortsluiting in het toestel zal dus de voedingskant niet beinvloeden, er zal daardoor dus geen brand ontstaan.

Johan van den D.
15-10-2002, 16:09
Jawel, want jij vroeg : of haal jij de stekker er ook uit?
En daar gaf ik antwoord op.

Moeilijk te begrijpen is het niet als je HTS Electronica hebt gestudeerd, dus ...
Als je de voedingskant (220/240) schakelt, dan is het toestel niet meer electrisch verbonden met het stopcontact.
Een eventuele kortsluiting in het toestel zal dus de voedingskant niet beinvloeden, er zal daardoor dus geen brand ontstaan.
wat jij wil
jij heb tenslotte gestudeerd:o

Tossie
15-10-2002, 17:43
misschien heefd hij er wel een andere reden voor en dat zou ik dan graag weten

wat jij wil
jij heb tenslotte gestudeerd



Jij blijkbaar niet....:D

Johan van den D.
15-10-2002, 18:01
Jij blijkbaar niet....:D
klopt
moet dat dan?
ik ben gewoon vroeg begonnen met geld verdienen en daarom kan ik nu dus vrij rijkelijk leven(geld speel dus niet snel een rol en kan ik kopen wat vele van mij leeftijd dus nog niet kunnen)
heb namelijk ook een goedverdienende baan en mijn vakkennis en hetgene wat ik in mijn vak laat zien heefd zelf erkening geregen uit zowel binnen als buitenland
waarom dus studeren als ik er zo ook kom;)

floris franken
15-10-2002, 18:05
ik trek als er onweer op komst is of ik voor lange tijd niet thuis ben alle stekkers eruit en let wel circa dik 1,5 mtr van wcd af
plus coaxiale stekkers eruit ook zon 1,5 mtr van cai-doos af!
een bliksem bev. is wel leuk als hijb.v in stroomkast in slaat
of bij omgeving dan slaat de zekering eruit en je appatuur blijft gespaard let wel je hebt dan ook een overspanningsbev. voor je coax stekkers nodig wil je alles erin laten zitten.
maar ik vind en het en het is zo als de bliksem direkt in je huis of appartement inslaat dat een overspanningsbev. niet helpt.
mede dat ik al 10 jr. in die branch zit en al diverse meldingen heb gehad dat de bliksembev. faalde wij verkopen er wel veel maar 100 procent betrouwbaar zijn ze niet
m.v.g floris

Johan van den D.
15-10-2002, 18:05
Jij blijkbaar niet....:D
maar vanwaar deze opmerking??
is er een reden voor,mag je me gerust vertellen hoor
ik sta overal open voor,misschien kan ik ook hier weer wat van leren;)
dus vertel....................

Tossie
15-10-2002, 18:11
maar vanwaar deze opmerking??
is er een reden voor,mag je me gerust vertellen hoor
ik sta overal open voor,misschien kan ik ook hier weer wat van leren;)
dus vertel....................

Bedoel er verder niets mee!

Was een beetje een flauwe opmerking. Heeft schrijf je met een t, niet met een d. Maar zoals ik al zei, een beetje flauw.

Wel of niet gestudeerd is geen criterium om serieus genomen te worden!

Johan van den D.
15-10-2002, 18:23
Was een beetje een flauwe opmerking. Heeft schrijf je met een t, niet met een d.


tja heb je gelijk in,maar zulke dingen ben ik geen ster in nee,dat geef ik eerlijk toe;)
maar ook flauwe opmerkingen mag hoor,kan nooit geen kwaad toch
was het trouwens geen dt of een t of een d
alleen word;) het nu wel erg off topic

System 3rror
15-10-2002, 20:51
Nog niet eens eerder gezien deze thread, maar ik zet de tv meestal met de baksteen uit die naast mn bed ligt. Met een mooie worp is die zo uit, geeft af en toe wat vonkjes, maar die heb ik maar voor lief :) :o

Bij erg slecht weer haal ik de meeste stekkers wel uit de stopcontacten, bij regen laat ik ze er eigenlijk altijd wel in zitten. Staat de tc niet aan, dan staat hij ook echt uit bij mij, niet op stand by, gewoon met de aan/uit gebruik ik dan. Had ooit eens ergens iets gelezen dat de beeldbuis zo sneller op gaat als hij in zn stand by modus staat!?

starbuck
16-10-2002, 08:35
De Brandweer zend nu een spotje uit waarbij een vrouw wordt verteld dat er brand is onstaan doordat ze haar tv op stand-by had laten staan, ze moet dan in bed gaan liggen, na een poosje vraagt de vrouw aan de camera man "wat nu", niks zegt de man, "u bent gestikt".

Deze spot is gemaakt in de reeks waarin men moet proberen om geblindoekt het huis binnen twee minuten te verlaten.


Dat sommige mensen dit een te klein risico vinden voor zichzelf, snap ik niet, maar goed dat moet je zelf weten, maar geen rekening houden met mensen die ook in jouw huis wonen of je buren, die door jouw luiheid ook een klein, minimaal, heel klein risico lopen dat getuigd van een weinig sociale instelling.

Dat zelfde geld trouwens voor het argument dat het maar heel weinig stroom verbruikt, dat is hetzelfde argument om een patatbakje op straat te flikkeren en zeggen "ach het is maar 1 stukje plastic". Ik ben absoluut geen millieu freak ofzo, ik krijg zelfs de kriebels van "geitenwollensok types" maar ik probeer wel een beetje rekening te houden met mensen en de omgeving waarin ik leef.

De tv gaat dan ook gewoon uit.


Allemachtig wat een preek, ik heb zeker slecht geslapen vanacht:D

Sjoerd V
16-10-2002, 09:07
kijk,ook fijn om te lezen
maar waarom,,lijkt,,het je s nachts veilliger,wat is daar je reden voor

meerdere voordelen dus:
-demagnetiseren van de tv
-risicobeperking(hoe klein dat dan ook zou zij)
-minder stroom verbruik(hoe weinig dan ook)


zo, en nu verder geen ruzie meer maken jongens!!;)

groetjes
Sjoerd

Johan van den D.
16-10-2002, 14:22
meerdere voordelen dus:
-demagnetiseren van de tv
-risicobeperking(hoe klein dat dan ook zou zij)
-minder stroom verbruik(hoe weinig dan ook)



kijk ,dat is dus wat ik vroeg en ik vroeg het dus aan sjoerd
weer een probleem opgelost toch:)
op deze manier heb ik er nog begrip voor ook
je geef zelf al toe dat de risico,s en gevaren beperkt zijn maar ondanks dat je de tv toch gewoon helemaal uitzet
prima ok niks mis mee
wat de meeste ten gehore brachten was min of meer dat alle tv,s in stand by in brand vliegen en dat ze een kerncentrale aan stroom verbruiken
en dat gaat er bij mij dus niet echt in nee
relativeren heet dat geloof ik;)

Johan van den D.
16-10-2002, 14:37
Dat sommige mensen dit een te klein risico vinden voor zichzelf, snap ik niet,

ban jij alle risico,s uit die in je leven danwel woonomgeving voorkomen??
indien ja dan vind ik dat knap van je
voor mij horen risico,s er gewoon bij(bij het leven)en zeker deze kleine,de kans dat je het immers meemaakt is wel heel klein,
horen er gewoon bij vind ik
wat die stroom betref........het energie bedrijf moet je ook draaiende houden toch,hoe klein de bijdrage ook is
als iedereen dat kleine beetje stroom ook niet meer verbruikt dan lijd het bedrijf weer verlies en dan worden de kosten voor ons weer hoger omdat het aan de consument word doorberekend en dan gaat de prijs dus weer omhoog,ook voor de mensen die dus de tv helemaal uit zetten en dat zou toch niet eerlijk zijn:D :D
daarom verbruik ik dat beetje stroom maar wel gewoon zodat de energie kosten niet voor iedereen gaan stijgen:D ;)

maar 100% on topic: ik laat mijn tv dus gewoon stand by staan
zo.....nu tijd voor een andere discussie want in deze blijven er altijd twee kanten bestaan en kom er geen zinnige oplossing voor de dag
de ene kant zet m uit de andere stand by en de redenen worden we het dus nooit over eens
ik doe graag mee aan discussies maar deze houd ik nu dus mee op want het gaat nu wel erg lang duren en word daardoor ook best wel eentonig
dus wie opent er bij deze een nieuwe thread met een nieuwe gezellige discussie:bier: :bier:

starbuck
16-10-2002, 15:21
ik doe graag mee aan discussies maar deze houd ik nu dus mee op want het gaat nu wel erg lang duren en word daardoor ook best wel eentonig
dus wie opent er bij deze een nieuwe thread met een nieuwe gezellige discussie:bier: :bier:

wat dacht je van "hoe zet je de tv AAN" :D

Johan van den D.
16-10-2002, 15:39
wat dacht je van "hoe zet je de tv AAN" :D
zou kunnen
of ,,waarom zet je je tv aan,,;)