PDA

Bekijk de volledige versie : Dolby Digital decoder



camareo
25-09-2001, 15:40
Hallo beste lezers.

Een paar vraagjes!!!

Ik als startende dvd freak heb nu een standaard Dolby prologic surround versterker. Waar ik naar op zoek ben is een Dolby Digital Decoder die ik rechstreeks op me DVD player (PS2) kan aansluiten. Kunnen jullie mij hierin adviseren en waar ik dit apparaatje kan vinden. Want het enige wat ik tegen kom zijn all in one apparaten en van zulk soort shit.

groetjes Cam

Ok wat aanvullende informatie
Ik heb op dit moment
- Yamaha RX-v10 versterker met Cinema DPS en Dolby Pro Logic.
- 2 Piega hoofdspeakers
- Kenwood Subwoofer
- BNS center Speaker
- 2 phillips surround boxjes

Wat ik wil is digitaal gaan en ik las laatst ergens dat je dolby digital decoders hebt die je rechtstreeks op je DVD kan aansluiten via de optical uitgang. Ik denk dan wel dat ik er nieuwe surround speaker bij ga kopen..........

-

bmateijsen
25-09-2001, 16:10
Diverse berichten in het forum zijn hier al over geschreven...

Ik zal je proberen een klein beetje op weg te helpen...

1. Budget... hoeveel heb je te besteden
2. Speakers.... luidsprekers maken of kraken het systeem, dus kies deze zorgvuldig uit... ongeveer 70% van je geluid wordt gebracht door de speaker

Alles hangt er dus vanaf wat je te besteden hebt, en of je deze set nog gaat gebruiken voor muziek-cd's.

Er zijn natuurlijk diverse merken, van sony, philips, pioneer, kenwood tot de meer high-end, als onkyo, denon, yamaha,.....

Geef eens wat meer info... en dan helpt het forum je wel op weg!

P.S. misschien moet je toch eens kijken naar losse dvd-speler en receiver... aangezien de kwaliteit van de playstation niet fantastisch is.

Groet Bjorn

Tristan
25-09-2001, 20:05
Beste Camareo,

Zoals je zelf al aangaf, ben je al in het bezit van het één en ander, maar wil je wel digitaal gaan. Ook gaf je zelf al aan dat je wat met de optical digital uitgang wilde doen, kan ook niet anders want dat is de enige digitale uitgang die een ps2 heeft.

Als je niet al teveel geld wil uitgeven raad ik je aan om alleen een versterker met 5.1 channel in aan te schaffen. (Uiteraard met optische ingang). En dan ben je waar je in principe wezen wilt. Let wel: Ik sluit me bij Bjorn aan, de keuze van je speakers is uiteindelijk de belangrijkste. Dus als je niet te beroerd bent om ook nog een een set nieuwe speakers aan te schaffen zul je er uiteindelijk meer plezier aan hebben. Ik weet alleen niet hoe je huidige speakers zijn, maargoed. (Infinity speakers hebben bijv. over het algemeen een hele goede prijs/kwaliteit verhouding)

Die versterkers zijn tegenwoordig goed te vinden. Van Modern Electronics tot Mediamarkt. Een voorbeeldje is de Sony STR-DE 475 met 5x80 watt. Die heeft zo'n optische ingang en heeft ook nog eens een dts decoder..... aangezien de ps2 DTS voorbereid is zou ik persoonlijk meteen een versterker aanschaffen met DTS....

Vraag gewoon aan de verkopers van de audio afdelingen wat ze aanraden, als je maar zorgt dat ze je niet méér aansmeren dan nodig is.... daar neigen sommige verkopers naar ;)

Veel succes met je keuze!

Mocht ik iets niet goed vermeld hebben dan hoor je dat uiteraard direct van een andere Forumist!

Edwin V
26-09-2001, 06:31
En vergeet ook niet goede luidsprekerkabels te gebruiken. Hoe langer de afstand deste dikker de kabel.

camareo
26-09-2001, 15:54
Allemaal bedankt voor jullie adviesen
Maar wat ik wil weten???

Is wie mij kan adviseren over een goede Dolby Digital decoder die rechtstreeks op me PS2 kan aansluiten en waar die dingen te koop zijn.

Nathan Strik
26-09-2001, 16:59
Je hoeft in ieder geval geen versterker te hebben met DTS decoder, die zit al ingebakken in de PS-2.

Tristan
26-09-2001, 22:11
De PS2 heeft geen DTS decoder, maar is wel DTS voorbereid. dwz, hij geeft het signaal door via de optische uitgang, maar decodeert het zelf niet.

Of zoals op de ps2 zelf vermeld staat: DTS digital out

Mocht je een versterker willen hebben om digitaal aan te sluiten aan je ps2, gewoon vragen naar een versterker met optical digital in... voor de rest ligt het eraan wat je eisen verder zijn..... Neem gewoon eens een kijkje in de winkels, staan er zat!

suggestie: MHC-RG70AV is een dolby digital midisetje van sony met vijf speakers en een 5.1 input voor Dolby Digital. 2X 50 en 3X 35 Watt.....

Verder zijn overige dvd setjes met decoders en subwoofer met satelliespeakers vaak ook uitgerust met DD optische ingangen.

gepebril
29-09-2001, 10:57
En dan hier het werkelijke goede antwoord ;)

Jij bent opzoek naar de Yamaha DSP-E 800 een drie kanaals versterker met dolby digital en dts decoder in een. Ideaal in combinatie met een goede analoge stereoversterker. Ligt voor f999,- bij de RAF in H'sum, Amsterdam, Emmeloord, kampen
Het geluid/ bedieningsgemak/prijs is super

Voor goedkope speakers ga je naar www.audiovision-shop.de en klaar is kees (scheelt 40% met NL-prijzen)

gr,

Albert

(eerste nederlander met multi-media huiskamer)

Nathan Strik
29-09-2001, 12:29
Oh ja? En waarom krijg ik dan wel DTS geluid als ik de PS-2 gebruik?!? (Ik heb geen DTS versterker) Lijkt mij dan toch dat de PS-2 het geluid decodeert of niet?



De PS2 heeft geen DTS decoder, maar is wel DTS voorbereid.

Tristan
29-09-2001, 16:53
Ja, je mag van mij best denken dat je uit de pS2 DTS geluid krijgt zonder externe DTS decoder, maar in de handleiding staat toch duidelijk dat je PS2 optisch moet linken aan een DTS versterker om er DTS geluid uit te halen.

Nathan Strik
30-09-2001, 19:43
Daar heb je gelijk in, maar het is wel erg raar. Uit mijn JVC DVD-speler komt alleen maar stilte bij DTS-tracks en de PS-2 geeft toch duidelijk het geluid WEL door. Ik kan helaas niet testen of dit een puur DTS signaal is, maar ik vind het wel erg frappant.


in de handleiding staat toch duidelijk dat je PS2 optisch moet linken aan een DTS versterker om er DTS geluid uit te halen.

Edwin V
01-10-2001, 07:27
Ik kan helaas niet testen of dit een puur DTS signaal is, maar ik vind het wel erg frappant.
Heeft jouw versterker geen enkele indicatie van het ingangssignaal?

Ik had eerst een Sony speler zonder DTS en als ik daar DTS koos via het menu dan kreeg ik gewoon de DD track.

Tristan
01-10-2001, 10:33
Uit mijn JVC DVD-speler komt alleen maar stilte bij DTS-tracks en de PS-2 geeft toch duidelijk het geluid WEL door. (...)


Ja dat is vreemd inderdaad....maar je had dus geen DTS versterker? Dan hoor je uit de PS2 alleen maar DD 5.1 (schakelt ie automatisch naar over), dus vandaar denk ik.

Nathan Strik
01-10-2001, 16:35
Nee, ik heb geen DTS versterker. Jouw verklaring lijkt me ook aardig aannemelijk Tristan, maar dan had ik nog een vraag. Waarom krijg ik dan WEL geluid bij de officiële DTS logo´s?!? Lijkt me dat daar geen DD 5.1 spoor onder staat om op terug te vallen... wie schept licht in de duisternis?!?


Ja dat is vreemd inderdaad....maar je had dus geen DTS versterker? Dan hoor je uit de PS2 alleen maar DD 5.1 (schakelt ie automatisch naar over), dus vandaar denk ik.

camareo
01-10-2001, 20:38
He mannen allemaal wel leuk al dat gezever over ps2 en dts enzo maar dat heeft niets met me vraag te maken dus graag ergens anders door discusseren...
bedankt!!!

cam

Tristan
01-10-2001, 22:16
ok hier, ik kan je alleen een paar sony dingetjes uit de catalogus aanraden, verder weet ik niks van andere merken:

HT-SL7a: Cinema kit met 5X 80 watt en een subwoofer. DTS en DD 5.1 ingebouwd. 2 optische en 1 coaxiale digitale ingang. (incl subwoofer en 5 speakertjes dus. Ca. 1500,-


HT-K215: Digital surround systeem. 5x25 watt em 2 optische ingangen met dts en dd 5.1 decoder. incl sub en 5 speakertjes. Ca. 1200,-


SA-PSD5:5x 50 watt en 1x100(sub) DD5.1 en DTS decoder, DCS, DSP en afstandsbediening voor dvd besturing. incl sub en 5 speakertjes ca. 1400,-

prijzen zijn consumenten-indicatie prijzen.

Met alle drie de setjes ga je perfect digitaal, kan je leuk spelletjes en dvd tjes mee blazen in je slaapkamer.

Hey laat me wel even weten wat je gekocht hebt en hoe het bevalt, welke set je ook gekocht hebt. Groeten Tristan.

ohja die DAV-S500 en 800 zijn ook zeer geschikt voor je eisen.
kweet niet of je uit amsterdam komt je kan ook ff kijken op www.sony-overtoom.nl misschien zit er iets tussen.

Edwin V
02-10-2001, 06:50
Ik heb nog nergens een DD decoder gezien zonder versterker. Ik denk ook dat een losse decoder waarschijnlijk net zo duur is als een DD versterker.

Ik had eerst ook een Dolby surround voorversterker en gebruikte twee losse versterkers. Ik heb echter toch maar een all in one versterker gekocht. Aangezien mijn oude versterker van goede kwaliteit was heb ik een van de beste surround versterkers gekocht. De Denon AV1SE. Kost een hoop geld maar ja, je moet toch wat.

camareo
02-10-2001, 09:05
Hoe ik op het idee ben gekomen kwam eigenlijk door een artikel dat in computer totaal stond
Daarin stond een stukje over DVD spelers en dus ook een stuk over digitaal geluid.

dus ook digitale decoders die je op je dvd player kan aansluiten. waaronder de Videologic Digitheatre (www.videologic.com) . Dit is dus echt een Dolby Digital (AC3) 5.1 decoder met bij behorende speakers. voor verdere info zie de site. Dus toen ik dit zag dacht ik na ja dan zullen andere bekende merken ook wel van deze decoders uitbrengen. Maar ik ben er eerlijk gezegt nog niet al teveel tegen gekomen op een optie van een Yamaha. Laat staan dat ze ergens te koop zijn....

gr Cam