PDA

Bekijk de volledige versie : Laatste Firmware update Onkyo TX-NR609



geoffreyvanvugt
11-11-2012, 00:44
Ik dacht ik doe eens de meest recente firmware eens op mn receiver.
Alles ging zoals het moest en ik sluit alles correct af.
Ik ga even Tekken Tag tournament 2 op mn PS3 spelen, zie ik dat het beeld niet echt lekker vloeiend loopt. Onderaan het beeld loopt een tekstbalkje in-game en daar kon ik het heel goed aan zien. Ook aan de characters moves kon ik het opmerken. Dit liep normaal heel vloeiend. Nu dus niet meer.:evil:
Mijn PS3 gaat met een HDMI kabel naar Receiver en van daaruit naar mn splitter en van hieruit weer naar mn Samsung TV. Alles bekabeld met 1.4 hdmi kabel behalve van PS3 naar receiver. Daar zat nog een 1.3 kabel tussen. Ik die dus vervangen met een 1.4 kabel. Dit mocht niet baten. Nog steeds het zelfde probleem. Dus er zat niks anders op dan mijn receiver weer terug te zetten naar fabrieks instellingen. Nou is daar niks mis mee behalve dat alle instellingen die ik had verloren gingen. Alles moet ik weer opnieuw calibreren en instellen.
Ik vertrouw die firmware update's niet zo meer.. Ik laat het bij fabrieks firmware..
Geen firmware voor mij...

Claudio Santulli
11-11-2012, 02:53
Het is sowieso verstandig een fabrieksreset te doen na een firmware update. Belangrijkste instellingen van te voren even noteren. Bij fabrieksreset blijft de 'nieuwe' firmware behouden. De bedoeling is dat er geen rare 'oude' instellingen worden overgenomen, maar of dat bij jouw receiver ook op gaat, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je zou voortaan online eerst de revisionlist kunnen lezen, weet je meteen of de wijzigingen in jouw geval wel noodzakelijk of wenselijk zijn, in de zin van: If it ain't broken, don't fix it! ;-)

Maar.., begrijp ik dan goed dat je problemen na de reset wel beter zijn of zit er nog een bug in de firmware?

geoffreyvanvugt
11-11-2012, 08:56
Alles loopt nu weer zoals het hoort. De reset heeft dus zeker baat gehad.
Ik ben alleen de instellingen vergeten te noteren in mijn frustratie:rolleyes:.
Dus ga ik vanmiddag weer de auddessey er op zetten. Ik heb toch nog wat technische vragen over LFE level, LPF level, het Hz level van elke speaker en de Ohms.
Hier mijn opstelling.

Front/Jamo concert V - Rated power 110w/ music power 160w/ 6 Ohm
Surrounds/Jamo concert II - rated power 80w/ music power 120 w/ 8 Ohm
Center/Jamo C60 cen - rated power 80w/ music power 130 w/ 6 Ohm

Mijn versterker kan op 4 Ohm (volgens beschrijving mogen de speakers
niet hoger dan 6 Ohm komen).
En op 6-16 Ohm (volgens beschrijving moeten de speakers dus niet onder 6 Ohm komen).
Nou weet ik wel dat 6-16 Ohm voor de hand ligt maar is dit wel de juiste instelling?
De Fronts zet ik op High-end Hz optie maar op welke Hz moet ik de overige speakers instellen? 120Hz of 80,90,100? Ik weet het niet.

Dan heb je de LFE/LPF level. Wat is nou voor mijn opzet de juiste instelling?
Ik heb 2 subs van Sony SA-WM500. Frequency Response 24-170 Hz,
Variable High-Cut Frequency, Control 50 - 170 Hz. Built-in amplifier with 150
watts into 6 ohms from 20 Hz. 200 Hz at 0.7% THD.

Ik hoop dat mede forum gebruikers mij hiermee kunnen helpen.

Gerco Stuivenberg
12-11-2012, 10:22
Een standaard-regel is om de 'cross-overs' voor de gewone luidsprekers op het gehoor in te stellen en die van/voor de sub op de hoogste frekwentie. Je zorgt er dan voor dat je optimaal gebruik maakt van de set en dat alle LFE's weergegeven zullen worden. Het kan zijn dat deze manier van instellen er voor zorgt dat de LFE's door gebruik van 2 krachtige subs te luid weergegeven worden en dat je zelf dus nog wat fijn-afstemming moet doen om alles in dezelfde lijn te krijgen.

Het kiezen van de impedantie is wat lastiger, omdat je daarbij afhankelijk bent van de eigenschappen van de luidsprekers en de gevoeligheid van jouw gehoor. Deze kan nl. invloed hebben op de werking van de beveiligingen en/of de manier waarop de eindtrappen aangestuurd worden. Zo zou een lagere impedantie er bvb voor kunnen zorgen dat een eindtrap wat kleinere reserves gebruikt en het geluid daardoor niet zo warm en vol zal klinken als bij een hogere impedantie. Wat in jouw geval de juiste instelling is, kun je dus het beste zelf beoordelen. :cool:

geoffreyvanvugt
12-11-2012, 10:54
OK.. Bedankt voor de uitleg. Ga hier eens even mee stoeien..

DVDProfilersFilmgek
17-11-2012, 17:15
OK.. Bedankt voor de uitleg. Ga hier eens even mee stoeien..



Met zo'n antwoord zou ik ook nog wel even worstelen:???:

Had je, dacht ik, wel eens eerder op weg geholpen, zal toch nog wel ergens op het forum te vinden zijn?

Iets van:

Sub 20 hz boven zwakste speaker om gat te voorkomen.
Alle speakers op Full range als het een beetje knappe speakers zijn en je van een vol rondom geluid houd. Heb je wat zwakkere speakers op het gebied van frequentiebereik, knijp dan de zwakkere broeders iets af, geeft de receiver iets meer lucht, maar verwacht er geen wonderen van, de speakers hebben immers hun eigen filters.

Durf wel gewoon wat uit te proberen, het kan geen kwaad, kies uiteindelijk de stand die het meest bij je eigen smaak past, dat wat je zelf het mooist vind klinken. Het is jouw setup, dan mag hij ook klinken hoe je het zelf het fijnst vind(y)
Zet je receiver op 4Ohm, kan geen kwaad, er zal heus wel eens een speaker onder duiken en als je hem op 6Ohm zet zal je waarschijnlijk ook geen verschil merken;) , met andere woorden, neem de stand die je het beste gevoel geeft en de beste klank geeft, zolang je niet het uiterste uit je receiver perst kun je niet echt iets fout doen met deze standen.

geoffreyvanvugt
21-11-2012, 10:16
THNX:
Je had me al eens geholpen en heb het ook terug gevonden.
Daar ben ik weer vanuit verder gegaan..
En gelukt en eigenlijk nog beter dan voorheen...

DVDProfilersFilmgek
21-11-2012, 16:37
THNX:
Je had me al eens geholpen en heb het ook terug gevonden.
Daar ben ik weer vanuit verder gegaan..
En gelukt en eigenlijk nog beter dan voorheen...

Oke(y)

Nog weer iets lekkerder van klank, yep.... met een beetje stoeien en proberen kan uiteindelijk het resultaat weer net even verfijnder gaan klinken:grin:

Zelf doe ik dat nog maar zelden, ik doel dan op kleine aanpassingen, ben helemaal tevreden en dan ga je niet snel weer eea aanpassen.... al is dat eigenlijk best wel eens leuk op zijn tijd, zeker als je dan weer het idee hebt dat het weer een tikkeltje beter is geworden;)