PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe krijg ik mijn 38Special DVD(ntsc) op VHS?



Pim66
25-09-2001, 20:02
Jullie zijn experts en kunnen mij vast helpen.
Ik krijg het niet voor elkaar om de DVD van 38Special(R2) op VHS te krijgen. Heb het al geprobeerd met een oude matchline recorder (macrovision=prima) maar die van 38 geeft strepen van boven naar beneden en zwart-wit beeld.
Heb het ook al via de tv geprobeerd via de tv-out, was wel iets beter. Wie kan me helpen?

Kan trouwens nergens vinden of ie echt ntsc is.

forzavado
28-09-2001, 11:58
Ik ben geen expert maar probeer het toch maar.
Op de DVD software zit een beveiliging tegen kopieƫren op VHS, een stoor signaal (of wist je dit al) dat altijd wordt meegezonden. Deze beveiliging is te omzeilen, want ik zag laatst een DVD-speler te koop, tweedehands, waar dit al was gedaan.

Geert Kranendonk
28-09-2001, 13:02
Dat klopt, dit heet Macrovision om precies te zijn, en het is een nieuwe variant van het oude Macrovision systeem op VHS.
Het signaal staat overigens niet in de software. In de software op het schijfje staat een signaaltje dat Macrovision aan moet staan voor deze disc, waarop de speler dit "stoorsignaal" genereert tijdens het afspelen.

Bij het regiovrij maken van een DVD speler kan dit vaak meteen uitgezet worden.

In Engeland noemt men een speler waar dit uitgezet is dan ook "VCR friendly". Deze naam geeft al aan dat dit best wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van je opname problemen.

Pim66
28-09-2001, 14:48
Dank voor jullie reacties.
Deze DVD is de enige die niet te kopieren is. Ik heb meerdere DVD's geprobeerd waaronder "The Green Mile" die voor het regiovrij maken niet lukte.
Kan het iets te maken hebben met een ntsc opname, wat echter niet op de DVD vermeld staat?

Geert Kranendonk
29-09-2001, 07:25
Tja, het zou met NTSC te maken kunnen hebben, als je videorecorder geen NTSC kan opnemen en je biedt het toch aan, dan zal het er inderdaad raar gaan uitzien.

Je zou kunnen proberen of je DVD speler ook PAL als output kan geven bij het spelen van een NTSC DVD, sommige spelers hebben daar een instelling of schakelaartje voor. (zoek naar "NTSC/PAL/AUTO" of iets dergelijk).

Alleen zeg je zelf in je openingspost dat het een R2 DVD betreft, en dan lijkt het mij sterk dat het NTSC zou zijn, R2 is (vrijwel?) altijd PAL.

Ik geeft het even op :confused: