PDA

Bekijk de volledige versie : DvDSpeler En Receiver zelfde merk???



Roy Bijvank
07-10-2002, 08:00
Is Het Beter Om Een Receiver En Dvd Speler Van Het Zelfde Merk Te Kopen Of Hoeft Dat Niet Persee ????

Sander Dubbeldam
07-10-2002, 08:06
nee hoor dat maakt vrij weinig uit. Je kan voor een dvd speler kiezen omdat deze volgens jou goed beeld en geluid zal hebben. en de receiver kan weer een stap duurder zijn. de receiver is toch wel het belangrijkste voor het geluid.

je kan dus een pioneer dvd speler hebben en een onkyo receiver.
geen probleem (Y)

Patrick vdB
07-10-2002, 08:37
Dvd-speler en versterker/receiver behoeven inderdaad niet van hetzelfde merk te zijn, vaak is een combinatie van verschillende merken zelfs een betere match als van hetzelfde merk. Belangrijkste is dat ze met elkaar matchen qua geluid, een schelle speler met een schel klinkende versterker bv zal uiteindelijk een te schel resultaat hebben. Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat een receiver belangrijker is voor het geluid dan de dvd-speler. Een goede receiver zal van een slechte bron (de dvd-speler in dit geval) geen beter geluid kunnen maken;)

Mvrgr

Patrick

zwadderneel
07-10-2002, 08:55
Is het niet beter om onvangst gedeelte en versterker(s) maar los te hebben?

Patrick vdB
07-10-2002, 09:38
Is het niet beter om onvangst gedeelte en versterker(s) maar los te hebben?

Doorgaans is een pre/processor en eindversterker inderdaad een nog betere optie boven de geintegreerde versterkers/receivers. Is tevens ook een kostbaardere optie;)

Mvrgr

Patrick

zwadderneel
07-10-2002, 09:53
Tja, voor niets gaat de zon op. Alles heeft zo zijn prijskaartje.

Johan van den D.
07-10-2002, 20:09
Doorgaans is een pre/processor en eindversterker inderdaad een nog betere optie boven de geintegreerde versterkers/receivers. Is tevens ook een kostbaardere optie;)

toch als ik een nieuwe versterker aan moet schaffen word het ook geen receiver meer nee
de tuner gedeelte in de receiver is bij mij toch overbodig dus wanneer in een nieuwe aanschaf word het een pure versterker
misschien zelf voor en eindversterkers
zal nog wel ff duren want deze receiver is dus pas nieuw
ff on topic
mijn receiver en speler zijn ook niet van hetzelfde merk
dit is dus ook zeer zeker niet nodig
mijn receiver is een yamaha en de dvd speler een sony
en in dit geval was de dvd speler duurder dan de receiver dus ook dat hoef niet altijd andersom te zijn(zoals sander zeg)