PDA

Bekijk de volledige versie : [GIVE-AWAY] Sin City



eendje
23-11-2012, 17:25
Hi mede filmfanaten,

Op diverse film forums worden er give-aways gedaan en hier een poosje geleden ook door Dan Goossens en anderen. Ik doe dus ook gezellig mee (y).

Ik zal de komende weken meerdere give aways doen, om te beginnen mijn extra exemplaar van Sin City. De enige wat je hoeft te doen is een prijsvraag te beantwoorden.

Prijsvraag
Wat is je favoriet film van Quentin Tarantino? Vertel dan ook waarom 8-).
Het mag ook een film zijn waarin hij gast regisseur, producer oid is.

De winnaar wordt uitgeloot en krijgt de film gratis thuis toegestuurd.

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/8/8/6/8/1002004006488688.jpg

De winnaar zal op 1 december bekend gemaakt worden.

Deelnemers
01 batmaster (Reservoir Dogs)
02 TylerDurden (Kill Bill 2)
03 vince curtin (True Romance)
04 Nico Mos (Kill Bill 1)
05 MeneerGiel (Pulp Fiction)
06 deTuinman (Kill Bill 1)
07 Bertje (Jackie Brown)
08 R3puls3 (Inglourious Basterds)
09 stargazer (Kill Bill)
10 Stephan Nobelen (Kill Bill)
11 Zappaaddict (Inglourios Basterds)
12 Pieter Rijkers (Kill Bill)

batmaster
23-11-2012, 19:15
Reservoir Dogs natuurlijk! Meesterlijk geregisseerd en heel goed in geacteerd. Vooral de zieke Michael Madsen en altijd goede Harvey Keitel. Met die heerlijke muziek op de achtergrond.

Rogier Burghout
23-11-2012, 21:16
Ik vind Kill Bill 2 zijn beste, en dan vooral het einde met het gesprek tussen Bill en The Bride. Het is eindelijk een mooi gesprek tussen mooie karakters en dat is helaas wat schaars in Tarantino films....

eendje
23-11-2012, 22:01
@batmaster, Reservoir Dogs is inderdaad 1 van zijn beste films en ook de reden waarom ik Tarantino tot 1 van mijn favoriete regisseur heb gemaakt :). Zijn stijl is in mijn ogen gewoon weg uniek!


Ik vind Kill Bill 2 zijn beste, en dan vooral het einde met het gesprek tussen Bill en The Bride. Het is eindelijk een mooi gesprek tussen mooie karakters en dat is helaas wat schaars in Tarantino films....

Totally agree, inderdaad 1 van de beste scenes in Kill Bill 2.
Maar je vergeet wel een aantal scenes in Inglourious Basterds zoals die scene in een keldercafe. Die scene vond ik ook echt meesterlijk. Veel gepraat maar toch bloed spannend met geweldige finale!

vince curtin
24-11-2012, 00:40
Mijn favorite is True Romance en vooral voor de scene tussen Dennis Hopper en Christopher Walken 8-) Tarantino heeft deze geschreven en de dialogue is geweldig 8-)

gr,Vince.

Nico Mos
24-11-2012, 11:19
Kill Bill vol.1, omdat hij met geheel iets vernieuwend kwam en dat oversloeg naar het (grote) publiek.
Kill Bill 1 (en 2) werden kaskrakers van jewelste waardoor zijn eerdere werk enigszins in de schaduw kwam te staan.
Als producer sowieso een topper in dat genre!!

MeneerGiel
24-11-2012, 15:05
Pulp Fiction is zonder twijfel mijn favoriet, de manier waarop het verhaal in elkaar zit is geniaal. Er zitten scenes in waar er totaal iets onverwachts gebeurt. Tijdens de film zit je ook het verband te zoeken tussen de verschillende verhaal lijnen, deze worden aan het einde van de film duidelijk.

2 True Romance
3 Kill Bill vol. 2

Mr. Humphries
24-11-2012, 15:22
Pulp Fiction en Reservoir Dogs zijn favorieten natuurlijk, maar Kill Bill was iets compleet anders dan anders.

Zijn liefde voor verschillende filmstromingen en historie en de karakters die hij hiermee bedenkt zijn gewoon erg cool en duidelijk uit het hart van een liefhebber en niet uit een bedrijf.

Bertje
24-11-2012, 15:41
Jacky Brown blijft nog altijd mijn favoriet, wel een atypische film van QT.
Want deze moet het juist weer eens niet hebben van veel en onzinnig/onrealistich/komisch bedoeld geweld imo.
Ook geweldig geschreven (origineel een boek van Elmore Leonard), geacteerd en een mooie soundtrack.
Beeld en geluid van deze oudere film is op BR zeer goed.

R3puls3
24-11-2012, 18:46
Inglourious Basterds! Simpelweg omdat het een geniale film is met boeiende en spannende dialogen, uitstekend akteerwerk, scene's waarbij je echt op het puntje van je stoel zit en de andere keer weer eens kan lachen.... briljante film!

eendje
25-11-2012, 11:45
Iedereen, bedankt voor het meedoen zover. Heb met veel plezier jullie argumenten gelezen. De OP is ook aangepast met een lijst van alle deelnemers tot nu toe. Hopelijk komen er nog meer mensen. De give-away sluit op 1 december, dat was ik nog vergeten te melden.

stargazer
25-11-2012, 21:21
ik ga voor kill bill gewoon goede film

eendje
25-11-2012, 21:55
ik ga voor kill bill gewoon goede film

Haha, dat is wel erg gemakkelijk :lol:. Heb je misschien een favoriete scene?

Stephan Nobelen
26-11-2012, 14:39
Ik ga voor Kill Bill I. Fantastische actie en vooral de muziek in deze film vind ik echt geweldig!

eendje
30-11-2012, 15:39
OP bijgewerkt, morgenochtend sluit deze give-away, voor wie het nog mee wilt doen kan dat vandaag nog!

Zappaaddict
30-11-2012, 15:48
Ik denk dat Inglourious Basterds toch wel mijn favoriet is. Vooral omdat de Joden in deze film niet enkel als slachtoffers worden afgeschilderd, maar zelf het heft in handen nemen. En wie wil nou niet zien wat er in deze film gebeurt met een bioscoop vol nazi's.. ;-)

eendje
30-11-2012, 16:15
Ik denk dat Inglourious Basterds toch wel mijn favoriet is. Vooral omdat de Joden in deze film niet enkel als slachtoffers worden afgeschilderd, maar zelf het heft in handen nemen. En wie wil nou niet zien wat er in deze film gebeurt met een bioscoop vol nazi's.. ;-)

True!

Pieter R.
30-11-2012, 16:27
Voor mij toch wel Kill Bill. Goed verhaal, mooie lange dialogen. Het gevoel dat er iets gaat gebeuren, maar wanneer dan, en toch verrast het. Maar vooral ook: de muziekkeuze. En natuurlijk Uma Thurman die een superrol neerzet als The Bride.
Favoriete scene: die met de crazy 88. Meteen gevolgd door de scene waarin ze in ze letterlijk onder de zoden ligt.

eendje
30-11-2012, 16:56
Kill Bill is zo te lezen de echt winnaar.

eendje
01-12-2012, 09:36
En de winnaar is nummer 6!
DeTuinman, gefeliciteerd! Ik zal jou even pmen.