PDA

Bekijk de volledige versie : DVD.nl introduceert het SafeTrader handelssysteem



Eric van Ballegoie
07-10-2002, 10:15
DVD.nl introduceert het SafeTrader handelssysteem



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=566)

Ronald Stiebolt
07-10-2002, 12:58
De eerste 2 aanmeldingen zijn een feit!

We hopen dat dit aantal natuurlijk vele malen groter zal worden, daarom: meld je nu aan!

appie1985
07-10-2002, 15:42
Wat is de reden dat je een euro moet overmaken???

Eric van Ballegoie
07-10-2002, 15:55
Als je een Euro overmaakt dan zijn jouw bankgegevens bekend en bovendien dekt het de kosten om je een briefkaart met de code te sturen.

Het hele systeem is bedoeld om mensen ZEKER te laten weten dat jouw gegevens kloppen. Als je een SafeTrader bent dan zijn jouw 'echte' gegevens bekend en kunnen mensen met een gerust hart zaken met je doen. Dat geldt omgedraaid uiteraard ook: Als je een deal sluit met een SafeTrader dan ben je zeker dat zijn gegevens kloppen en dat het niet iemand is die je een oor probeert aan te naaien!

Marcel den Haan
07-10-2002, 16:04
Als dit net zo goed werkt als het plus en min systeem vind ik het maar nix, want daar geef ik iemand een plus na een verkoop maar krijg er geen 1 terug, dat klopt niet.

Ronald Stiebolt
07-10-2002, 16:24
Als dit net zo goed werkt als het plus en min systeem vind ik het maar nix, want daar geef ik iemand een plus na een verkoop maar krijg er geen 1 terug, dat klopt niet.

Beide systemen zijn afhankelijk van de medewerking van de betreffende partijen. Als iemand perse niet mee wil werken, en dan met name voor het StarTrader-concept, kun je altijd aan bv. Rein Schaap vragen of hij de door jouw gegeven plus wil intrekken i.v.m. het uitblijven van een plus aan jou.

Het is natuurlijk geen doen om mensen te dwingen mee te werken aan 2 vrijblijvende concepten; zoals met alles in 't leven: 'Sometimes you win 'm, sometimes you loose 'm....'

Gerrit
07-10-2002, 18:44
Mooi initiatief. De drempel van een euro is zeker niet onoverkomelijk en biedt al een aardige (lees: bijna perfecte) zekerheid met betrekking tot handeltransacties. Ik zou zo niet 1-2-3 weten wat er nog aan verbeterd kan worden. Hooguit de komst van een derde partij (handel met borg) zou nog wat toe kunnen voegen, maar dit zal ongetwijfeld een full-time taak worden waar niemand van de DVD.nl crew op zit te wachten :D

P.S. Wat gebeurt er indien het opgegeven adres achteraf toch niet klopt? Bijvoorbeeld wanneer de fraudeur, bijvoorbeeld een postbode, de voor hem bestemde brief met een adres uit zijn werkgebied er tussenuit plukt? :(

Ronald Stiebolt
07-10-2002, 18:58
Wat gebeurt er indien het opgegeven adres achteraf toch niet klopt? Bijvoorbeeld wanneer de fraudeur, bijvoorbeeld een postbode, de voor hem bestemde brief met een adres uit zijn werkgebied er tussenuit plukt? :(

Ik denk dat de kans hierop zo marginaal is dat dit niet zal voorkomen. SafeTrader is natuurlijk geen 100% veilig systeem (welk systeem wel?) maar wij zijn er vrijwel zeker van dat we de 99% zullen halen....

Daarnaast is het zo dat in het 'postbode-voorbeeld' we wel zullen beschikken over zijn emailadres, bankgegevens, naam en woonplaats, waarmee een aangifte dan wel erg makkelijk wordt.

Gerrit
07-10-2002, 19:17
Ik denk dat de kans hierop zo marginaal is dat dit niet zal voorkomen. SafeTrader is natuurlijk geen 100% veilig systeem (welk systeem wel?) maar wij zijn er vrijwel zeker van dat we de 99% zullen halen....

Misschien dat je je Riccardo nog voor de geest kunt halen? :( Ik wil je zeker niet becritiseren hoor. Ik stel dit soort initiatieven altijd zeer op prijs en ben blij dat er nog altijd dergelijk vrijwilligerswerk bestaat. Met het safetrader systeem zal het handelen een stuk aangenamer (en zorgelozer) aan toe gaan (y)

P.S. Er bestaan toch wel 100% veilige systemen (tenzij je bedrijven als Ebay, Amazon e.d. niet meer kunt vertrouwen). Echter zullen deze veel meer middelen en inspanning kosten dan DVD.nl kan missen :rolleyes:

Ronald Stiebolt
07-10-2002, 19:24
Misschien dat je je Riccardo nog voor de geest kunt halen? >KNIP< Er bestaan toch wel 100% veilige systemen (tenzij je bedrijven als Ebay, Amazon e.d. niet meer kunt vertrouwen).

Zonder in een welles/nietes-situatie te willen belanden wil ik nog wel het volgende opmerken:

Voor wat betreft Riccardo: iedereen die dat wilde kan/kon beschikken over zijn adresgegevens en andere informatie. Niemand heeft hier (tot op heden) gebruik van gemaakt en stappen ondernomen, ondanks enkele initiatieven van zowel buitenstaanders, forummers en DVD.nl-medewerkers. In zo'n geval houdt het natuurlijk snel op.....

Ebay: ook hun systeem werkt niet 100%, er zijn een flink aantal leden die de boel besodemieteren. Kijk maar eens naar de negatieve feedback, dat is heel wat meer dan dat je zo voor mogelijk houdt.

Amazon: ander verhaal, dit is puur een commerciele winkel die spullen uitlevert nadat de betaling binnen is. In het geval dat er conflicten zijn (spullen niet geleverd) is Amazon verzekerd en zullen zij de zaken (nogmaals) uitleveren of proberen tot een andere oplossing te komen.....

Gerrit
07-10-2002, 20:37
Zonder in een welles/nietes-situatie te willen belanden wil ik nog wel het volgende opmerken:Mijn excuses voor wanneer ik de indruk zou hebben gewekt het niet "eens" (voor zover er überhaupt sprake is van een stelling of discussie...) met je te zijn. Mijn reacties waren zeker niet zwaarwichtig, of als wat dan ook, bedoeld, maar als louter goede bedoelingen. De opmerkingen met de postbode en Riccardo waren slechts een terloopse toevoegsel ter verrijking van de post om het maar zo uit te drukken.


Ebay: ook hun systeem werkt niet 100%, er zijn een flink aantal leden die de boel besodemieteren. Kijk maar eens naar de negatieve feedback, dat is heel wat meer dan dat je zo voor mogelijk houdt.[b]Escrow: Here's how it works: An escrow service will hold your payment until you've received, inspected and approved the item. Only then does the escrow service pay the seller.

oftewel:

Om jullie bij het handelen nog meer zekerheid te bieden, kun je gebruik maken van de Service van Triple Deal. Triple Deal is een service voor borg en vormt voor koper en verkoper een garantie. Voor de koper, een garantie dat het object aan zijn verwachtingen voldoet, en voor de verkoper, een garantie dat hij zijn geld krijgt.


[b]Amazon: ander verhaal, dit is puur een commerciele winkel die spullen uitlevert nadat de betaling binnen is. In het geval dat er conflicten zijn (spullen niet geleverd) is Amazon verzekerd en zullen zij de zaken (nogmaals) uitleveren of proberen tot een andere oplossing te komen..... 1. Our secure-server software encrypts all your personal information including credit or debit card number and name and address. The encryption process takes the characters you enter and converts them into bits of code that are then securely transmitted over the Internet

2. In the event of unauthorised use of your credit or debit card, most banks and card issuers either cover all the charges or may limit your liability to just £50.00.

3. If your bank or card issuer holds you liable, Amazon.co.uk will cover your liability up to £50.00 provided that the unauthorised use of your credit or debit card resulted through no fault of your own from purchases made at Amazon.co.uk while using the secure server.

In het voobeeld van Amazon ga ik ervan uit dat de winkel 100% veilig is. Waar het in dit geval om gaat is dat de transactie niet verstoord wordt door een derde partij. De bovenstaande weergegeven situatie geeft aan hoe Amazon optreedt in het geval van fraude met de creditcard. Echter, waar het mij eigenlijk om ging was dat wanneer er bij Amazon wordt ingebroken (en dat komt voor), dat Amazon dan de verantwoordelijkheid t.o.v. de klanten op zich neemt en volledig garant staat voor alle eventuele resulterende schade t.g.v. misbruik van en met de privacygegevens (waaronder CC details). Helaas kan ik de officiële tekst zo even niet vinden, maar ik ben er wel vrij zeker van dat die garantie nog steeds bestaat.


Maar nogmaals, Ebay en Amazon zijn, in my humble opinion, in de zojuist genoemde opzichten (en deze 'opzichten' heb ik in mijn eerdere posts niet vermeld aangezien ik er niet vanuit ging dat deze thread een dergelijke draai zou krijgen) veilig te noemen. Echter, zoals ik reeds vermeldde, zullen de kosten de pan uit rijzen. Maar dat is eigenlijk ook niet het punt geweest. Je suggestie dat er geen 100% veilige systemen bestaan was voor mij de aanleiding te reageren. Maar natuurlijk; we zijn mensen en zolang de mens bestaat zal er altijd ook oneerlijkheid zijn. Als we zoal kijken (en ik noem maar wat) naar de Enron affaire en het hele domino-effect wat daarop volgde, dan begin ik ook wel te twijfelen en te zien dat niets absoluut (100% ;)) is. :(

Martin van Tuijl
07-10-2002, 20:56
Mocht het ondanks alles toch nog fout gaan krijg ik dan mijn Euro terug? :D
Goed plan heren, count me in! (y)

Acinony
07-10-2002, 21:13
Top idee !!

Ik ruil niet veel, maar steun 100 %
Mail is underway :D

Gerrit
07-10-2002, 21:13
Mocht het ondanks alles toch nog fout gaan krijg ik dan mijn Euro terug? :D
Goed plan heren, count me in! (y) Relativeren is een schone kunst zegt men wel :) Als waardering voor het systeem en als blijk van van goede wil schrijf ik me ook graag in! :bier:

Werner
07-10-2002, 22:43
Leuk, maar jullie hebben één detail over het hoofd gezien: hoe moeten mensen uit België die euro overmaken? Ik ben niet van plan om er 20 euro bankkosten voor een internationale overschrijving naast te leggen... Bovendien doet de bank waar ik mijn rekeningen heb geen internationale overschrijvingen...

Matt D
08-10-2002, 08:28
goed idee, zo kunnen mensen die nog nt met elkaar hebben getrade een beetje het bos door de bomen zien en een minimum aan zekerheid inbouwen
werner heeft wel gelijk wat betreft de hoge kosten België - Nederland, ik ga daardoor het systeem aan mij laten voorbijgaan

gelukkig heb ik al heel wat goede ervaringen met mensen als Chris Howitt, Jaylunar , Phillippe, Riny (Jim....)
Voor het traden met deze mensen heb ik geen bevestiging of zekerheid meer nodig :)

ik ga proberen mij voor nieuwe deals te baseren op de traders list

Ronald Stiebolt
08-10-2002, 09:14
We hebben op dit moment 9(!) inschrijvingen.

Voor wat betreft Belgie:

Is het een idee dat je een kopie van een bankafschrift (ontdaan van alle bedragen e.d.) met je adresgegevens naar ons stuurt? De portokosten voor het verzenden van de code neem ik dan wel voor mijn rekening.....

Philippe
08-10-2002, 18:05
gelukkig heb ik al heel wat goede ervaringen met mensen als Chris Howitt, Jaylunar , Phillippe, Riny (Jim....)
Voor het traden met deze mensen heb ik geen bevestiging of zekerheid meer nodig :)



Alhoewel ik voor de volle 100% achter het safe trader-systeem sta, ga ik me hiervoor niet aanmelden.
Ik beperk mijn handel zowieso tot Evilgoblin66 en Rein Schaap, en uit ervaring weet ik dat deze twee mensen 100% OK zijn. Vermits zij mij vertrouwen zie ik het niet nodig om mezelf van dit safe trader etiket te voorzien. Andersom maakt het me ook niet uit of Evil of Rein dit etiket hebben, ik weet gewoon uit voorgaande deals dat deze mensen 100% safe zijn. Maar het systeem zal zonder twijfel zijn nut bewijzen voor mensen die elkaar minder goed kennen.

Werner
09-10-2002, 06:55
Voor wat betreft Belgie:

Is het een idee dat je een kopie van een bankafschrift (ontdaan van alle bedragen e.d.) met je adresgegevens naar ons stuurt? De portokosten voor het verzenden van de code neem ik dan wel voor mijn rekening.....

Zou een oplossing kunnen zijn natuurlijk. Enneuh... het is me niet om die euro te doen, die zal ik wel in een envelopje steken om de kosten te vergoeden. Anders is het natuurlijk wanneer er nog eens van de bank uit 20 euro verwerkingskosten zouden worden bijgelapt. Ronald, stuur me eens je adresgegevens, dan krijg je je euro, want ik wil zeker meedoen...
werner-dvd@skynet.be

Ronald Stiebolt
09-10-2002, 08:27
Gratis DVD's voor SafeTraders!

Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=240557#post240557

Ronald Stiebolt
11-10-2002, 07:52
SafeTraders is een succes!

Op dit moment hebben we al 6 geregistreerde SafeTraders en nog 14 aanmeldingen 'pending'.

En dat allemaal in minder dan 4 dagen!

Wat let je: schrijf je nu ook in en maak ook nog eens kans op gratis DVD's!

Ronald Stiebolt
12-10-2002, 08:12
We hebben nu 25 aanmeldingen!

Werner
12-10-2002, 15:41
Heb je nu al een systeem bedacht waardoor Belgen in het systeem kunnen stappen, Ronald? Zo niet wil ik je gerust een euro voor de kosten en een fotocopij van een bankafschrift sturen...

GrMnrGr
13-10-2002, 17:24
Is er misschien iemand die het Belgische equivalent kan zijn van Ronald Stiebolt of Rein Schaap? Ik wil natuiurlijk geen cloon maar gewoon iemand in Belgie die de overschrijving ontvangt en de code doorstuurt naar de Belgische safetraders en verder de coordinatie doet met Rein en/of Ronald?

Jaded
14-10-2002, 00:18
Is er misschien iemand die het Belgische equivalent kan zijn van Ronald Stiebolt of Rein Schaap? Ik wil natuiurlijk geen cloon maar gewoon iemand in Belgie die de overschrijving ontvangt en de code doorstuurt naar de Belgische safetraders en verder de coordinatie doet met Rein en/of Ronald?
Hey

Ik lees deze thread voor het eerst, daarom dat ik nu pas reageer.

Ik had een tijdje geleden hetzelfde idee als al die andere Belgen die geïnteresseerd zijn, ivm die transactiekosten.

Daarom dat ik Ronald in een PM had voorgesteld om zelf als tussenpersoon te fungeren voor de Belgen, zodat ze het geld op mijn rekening kunnen storten.
Ik zou dan een bepaald bedrag op voorhand sturen naar Ronald en het van de nieuwe inschrijvingen terugkrijgen.
Hij was positief over dit idee en hij had het voorgelegd aan de rest.

Het is nu enkel nog wachten op een definitief antwoord van de organisators.

Groetjes,
Jaded.

Ronald Stiebolt
14-10-2002, 07:02
.....Ik wil natuiurlijk geen cloon......

EN WAAROM DAN WEL NIET???????

De wereld zou een stuk mooier zijn met uitsluitend mijn persoon in veelvoud! (6)

Maar nu ff serieus: het idee van Jaded is wat mij betreft 'DVD.nl'-goedgekeurd! Ik dank haar hierbij voor haar inzet en heel binnenkort (eerst vanmiddag naar Buena Vista!) zal ik met haar contact opnemen om de puntjes op de diverse i's te krijgen.

Alle Belgische geinteresseerden kunnen zich bij deze aanmelden!

GrMnrGr
14-10-2002, 09:01
EN WAAROM DAN WEL NIET???????

De wereld zou een stuk mooier zijn met uitsluitend mijn persoon in veelvoud! (6)



... en elke safetrader krijgt een ronald bij zijn inschrijving :) :) :)

Anyway, het idee met Jaded als Belgische safetrader tussenpersoon zie ik wel zitten ...

Jaded
16-10-2002, 23:05
Ik wacht geduldig af op de nodige details. :)

R. Schaap
17-10-2002, 09:01
Ik wacht geduldig af op de nodige details. :)

ROFL!!!

GrMnrGr
21-10-2002, 09:51
... enig nieuws / vorderingen betreffende de Belgische safetraders???

Ronald Stiebolt
21-10-2002, 10:07
... enig nieuws / vorderingen betreffende de Belgische safetraders???

We zijn er uit! Belgische aanmelders worden hierbij verzocht zich (nogmaals) aan te melden. Je krijgt dan een email met verdere instructies...

Ronald Stiebolt
15-04-2003, 12:18
Aanvullende info: zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=240050#240050

R. Schaap
11-10-2003, 16:37
Vanaf nu is het SafeTrader concept volledig overgenomen door Ronald Dassen. Je kunt je tot hem richten met vragen (r-dassen@planet.nl)

Fikret
27-06-2007, 12:26
Ebay: ook hun systeem werkt niet 100%, er zijn een flink aantal leden die de boel besodemieteren. Kijk maar eens naar de negatieve feedback, dat is heel wat meer dan dat je zo voor mogelijk houdt.

Bij eBay moet je zelfs betalen om een claim in te kunnen dienen en bij PayPal krijg je meestal maar een bepaald percentage van je overgemaakte bedrag terug. :roll:

Alexander D
27-06-2007, 14:16
Bij eBay moet je zelfs betalen om een claim in te kunnen dienen en bij PayPal krijg je meestal maar een bepaald percentage van je overgemaakte bedrag terug. :roll:

:mrgreen: :mrgreen:

Wat dacht je: Laat ik eens reageren op die post van 4 jaar en 8 maanden geleden....:mrgreen:

Aloys
20-11-2007, 15:19
Is het nog steeds mogelijk Safetrader te worden ?

Hugo R
20-11-2007, 15:38
Is het nog steeds mogelijk Safetrader te worden ?
Ja alleen is Herjan er volgens mij mee gestopt, zou zo niet durven zeggen wie het nu doet.

Edit: Ludo neemt het dus over of gaat dit in ieder geval doen, lees hier voor meer info:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=53473&highlight=safetrader