PDA

Bekijk de volledige versie : Susano Home Theater



CoSo
04-12-2012, 20:11
Na veel aankopen verricht te hebben hier op het forum nu ook maar eens verder kijken dan me neus lang is ;)

Veel zullen me ook kennen van het HT forum maar hierbij ook mijn set op DVD.nl.
Heb laatst al mijn DVD's weg gegeven ca 600 st. en ca 400 st. verkocht en ben nu rustig de verzameling aan het vervangen voor Blu-ray.

De eerste 2 foto's bestaan nog uit me vorige reciever Pioneer SC-LX72 en Blu-ray speler Pioneer BDP-LX71, deze zijn vervangen door onderstaande versterker, tuner en Blu-ray speler.
Omdat de Susano veel te zwaar is voor de blind bevestigde planken heb ik gekozen voor een Solid Tech audio rack, zal een foto toevoegen al zal dat wel even een slechte kwaliteit zijn.


Mijn set bestaat momenteel uit:

Beeldscherm :
Pioneer PDP-LX5090 Plasma (isf)
Pioneer PDP-S63 Speaker
Pioneer PDK-WM02 Ophangbeugel

JVC DLA-HD100 Projector (isf)
92" ScreenLine Jago Tensioned 16:9 (Home Vision) Projectiescherm

Receiver :
Pioneer SC-LX90 Susano 10.2 AV multikanaals versterker

Bronnen :
Pioneer BDP-LX91 Blu-ray speler
Pioneer F-F6MK2-K Tuner
HDI Dune HD Base 3.0 Streaming video player
Apple TV 160GB Steaming audio/video player
Horizon UPC HD DVR Digitale TV
PlayStation 3 Slim Spelcomputer
Nitendo Wii (black) Spelcomputer

Luidsprekers :
KEF XQ5 als front speakers
KEF XQ2C als center speaker
KEF XQ1 als surround speakers
KEF XQ1 Stands standaards KEF XQ1
Velodyne SPL-1200 Ultra als subwoofer

Universele afstandsbedieningen :
iPad met iRule 2x
Global Cache GC100-6 2x
Logitech Harmony One
jb media - Light Manager Pro

Bekabeling :
AudioQuest HDMI-X (2m) tussen Versterker en Plasma
AudioQuest HDMI-X (2m) tussen BluRay en Versterker
AudioQuest HDMI-X (2m) tussen Dune en Versterker
AudioQuest HDMI-A (2m) tussen UPC HD DVR en Plasma
AudioQuest VDM-3 (1m)
AudioQuest OPTILINK-1 (1m) tussen Apple TV en Versterker
AudioQuest SUB-1 (4,5m) Tussen Versterker en Sub
AudioQuest NRG-2 (1,8m) Plasma
AudioQuest NRG-2 (0,9m) Versterker
AudioQuest NRG-1 (0,9m) UPC
In-akustik Reference HDMI (12m) tussen Versterker en Projector
In-akustik Reference Netkabel AC 2502F (2m) met een GoldKabel Powerline Flex 12 Verdeeldoos
In-akustik Reference Netkabel AC 2502F (1m) Tuner
In-akustik Reference Netkabel AC 2502F (1m) Blu-ray
In-akustik Reference Netkabel AC 2502F (1m) Dune
Canare 4S8 + HS Airloc (4x4,5m bi-amp) tussen Versterker en Fronts
Canare 4S8 + HS Airloc (2x4,5m bi-amp) tussen Versterker en Center
Canare 4S8 + HS Airloc (4x13m bi-amp) Tussen Versterker en Rears

Overige :
Solid Tech Rack of Silence Audio rack
Auralex SubDude Voor de Sub
Audipack UTS-0300B incl mount HD100 Beugel voor Projector

Slaapkamer :
Pioneer PDP-4280XA Plasma
Pioneer PDK-WM02 Ophangbeugel
HDI Dune HD Base 3.0 Streaming video player
Sisco UPC HD DVR Digitale TV
Logitech Harmony One


Foto's:

http://img717.imageshack.us/img717/3171/photo150212152139.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/9812/photo150212152240.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/6072/p1050594i.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/2651/photo130811173714hdr.jpg

http://img849.imageshack.us/img849/6485/p1050593.jpg

CoSo
04-12-2012, 20:12
http://img687.imageshack.us/img687/7543/20121014134549.jpg

http://imageshack.us/a/img217/7456/20121028144906.jpg

http://imageshack.us/a/img690/7499/20121028145012.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/8241/20121007124045.jpg

jamiev
04-12-2012, 21:18
eerlijk gezegd mooie setup heb je.
ben zelf ook een pio fan.
die susano is echt een paradeplaatje.

HTip
05-12-2012, 07:38
Leuk dat je nu ook hier je eigen topic hebt. Blijft een imposante verschijning die Susano.

Mooi voorbeeld ook voor mensen die een opstelling met beamer willen integreren in de huiskamer (y)

Juvefan
05-12-2012, 17:31
Imposante opstelling hoor!

Martijnst1990
05-12-2012, 18:11
Leuk dat je je hier ook hebt gemeld :) Blijft natuurlijk een ontzettend gave set en opstelling!

Nog plannen om je speakers te vervangen trouwens?

CoSo
05-12-2012, 18:17
Speaker upgraden heeft nu een lagere prioriteit gekregen.
Na het opnieuw afstellen met een forum genoot van het HT forum is het al een stuk beter geworden.
Al blijft de Wilson Benesch nog wel een serieuze kandidaat.

Einzelgänger
05-12-2012, 20:16
Welkom in ons bescheiden HT gedeelte hier (y), ik heb jou draadje ook al op het HT-forum mogen aanschouwen. Mooie set-up heb je bestaande uit mooie componenten maar wat een beest van een receiver heb je hier, ik kan me voorstellen dat de Ikea plankjes deze niet echt weten te ondersteunen.

DVDProfilersFilmgek
05-12-2012, 22:59
Duidelijk een liefhebber die van film en goed geluid houd(y)

Alles ziet er even strak en zeer verzorgt uit en dan valt het wel op dat er naar de rears wel weer draden zichtbaar zijn, zal denk ik nog wel weggewerkt worden;)

Mooie spullen(y)

CoSo
06-12-2012, 19:04
De rears in de eerste post zijn nog aangesloten als sine wire.
In de 2e post zie je dat ze bi-amp aangesloten zijn en draden zitten netjes weggewerkt in nieuwe plinten.

Claudio Santulli
06-12-2012, 19:08
Hoi Coso, Top je hier ook te zien. Alles goed! (y)
Hoe meer Ht-forummers hier komen hoe hoger het HT niveau hier...
Top!

DVDProfilersFilmgek
07-12-2012, 05:14
De rears in de eerste post zijn nog aangesloten als sine wire.
In de 2e post zie je dat ze bi-amp aangesloten zijn en draden zitten netjes weggewerkt in nieuwe plinten.

Maak je geen zorgen, ik geloof je op je woord, zien kan ik dat niet;)

Je versterker, tjee rond de 35kg, dat houden mijn glasplaten ook niet:oops: Ik las er ergens een stukje over, denk dat ze het fout hadden, opgenomen vermogen iets van 500 watt, dat is zeer bescheiden. Mijn receiver doet iets van rond de 850 watt maar zit er niet echt mee om iets te verspillen in de vorm van warmte, het is nu weer net geen bijzetkachel, maar het scheelt weer wel in de verwarmingskosten;) Klopte het opgenomen vermogen met rond de 500 watt?

Zelf geef ik niet zozeer om hele mooie(dure) kabels, maar mag wel zeggen dat het bij de echte liefhebbers het er altijd prachtig uitziet. (y)

Kun je nog iets toelichten over de gebruikte wand achter je TV, dient hij enkel als wegwerking voor kabels en steun voor het scherm of heeft hij door bijvoorbeeld zijn kleur ook nog andere functies, zoals misschien geluidsabsorbtie?

Nogmaals, mooi spul(y)

CoSo
07-12-2012, 08:45
Het is idd 550w maar wel B&O Ice power.

Kabels kan je zo duur maken als je zelf wil, ik blijf er wel bescheiden in en merk vooral op analoog en speakerkabels verschil.

De wand is bedoeld voor het wegwerken van een deur die er achter zit.
Natuurlijk gelijk gebruik gemaakt van ruimte voor kabels en de TV.
De donkere kleur is wel speciaal gekozen voor de beamer, het beeld komt beter tot zijn recht. Verder zit de kleur van de speakers er ook in verwerkt.

Zal nog wel wat foto's plaatsen van de montage etc.

CoSo
07-12-2012, 17:17
Hierbij wat vorige opstellingen en apparatuur, hier is ook de deur te zien.

Samsung | Marantz SR-5003 | CD-5003 | Sony BDP-S500 | Wharfedale Evo2-20 4x | Evo2-Center | PowerCube+ | UPC HD DVR | Harmony One
http://img12.imageshack.us/img12/7910/img0076rvh.jpg

Pioneer PDP-LX5090H | SC-LX71 | BDP-LX71 | Wharfedale Evo2-20 4x | Evo2-Center | BK XXLS400 | PopcornHour A-210 | Apple TV | UPC HD DVR | Harmony One
http://img21.imageshack.us/img21/2479/fotoqh.jpg

Pioneer PDP-LX5090H | SC-LX71 | BDP-LX71 | Wharfedale Evo2-30 | Evo2-20 | Evo2-Center | Velodyne SPL-1000R | DUNE Base 3.0 | Squeezebox Classic | UPC HD DVR | Marantz RC9001
http://img827.imageshack.us/img827/2153/p1050021.jpg

Pioneer PDP-LX5090H | SC-LX71 | BDP-LX71 | KEF XQ5 | XQ1 | XQ2C | Velodyne SPL-1200 Ultra | DUNE Base 3.0 | Squeezebox Touch | UPC HD DVR | Pronto TSU9600
http://img232.imageshack.us/img232/3817/p1050469e.jpg

DVDProfilersFilmgek
08-12-2012, 16:23
In de loop der jaren proberen we er steeds een stapje op vooruit te gaan, dat is bij jou ook wel gelukt(y)

Wat de meesten onder ons toch nog wel een beetje remt is dat we niet allemaal een filmsterren inkomen hebben, bij jou lijkt het geen probleem;)

Zelf ben ik geheel tevreden en zal enkel nog defecte onderdelen vervangen als dat mogelijk is, in deze moeilijke tijd mag je blij zijn als je je werk mag houden, maar als ik de staats zou winnen, ja dan zou ik bijvoorbeeld die 4K van LG wel lusten die ik bij MM Arena zag spelen, het prijsje van 15.000 euro was me toch iets teveel van het goede;) Ach, dromen mogen8-)

In de opstelling met de deur staan de frontspeakers wel erg dicht opelkaar, dat is in de huidige opstelling wel een hele verbetering geworden(y)

Het enige dat me wel een beetje opvalt is de loop van de vloer, bij je fronts is het in de lengte richting, bij je rears loopt de vloer diagonaal, staan je rears in een soort van L vormige kamer of heb je gewoon een heel brede ruimte waarin je met je vloer wat uit kon leven met het patroon?:???:

BTW, waar heb je je sub opgesteld, eerst stond hij nog onderin het rek maar bij je laatste opstelling ben ik hem even kwijt, of heb ik iets gemist?

CoSo
08-12-2012, 19:31
Goed oog voor detail heb je wel ;)

De sub staat nu iets terug rechts haaks vanaf de kijkhoek gezien.

De achterhand loopt schuin omdat ons huis op 45 grd hoek zit.

jamiev
08-12-2012, 22:56
mooie setup heb je zeker(y)
de ruimte waar het in staat is persoonlijk niet helemaal mijn ding.
de wand waar je de tv etc scherm hebt hangen is een beetje verdonkerd,
voor de rest lijkt het mij allemaal te licht overkomen.
super setup wat denk ik in een dedicated ht meer tot zijn recht zal komen,
dat moet natuurlijk ook mogelijk zijn,maar toch denk niet dat je nu het onderste uit de kan kan halen kwa beeld en geluid.

DVDProfilersFilmgek
09-12-2012, 11:08
mooie setup heb je zeker(y)
de ruimte waar het in staat is persoonlijk niet helemaal mijn ding.
de wand waar je de tv etc scherm hebt hangen is een beetje verdonkerd,
voor de rest lijkt het mij allemaal te licht overkomen.
super setup wat denk ik in een dedicated ht meer tot zijn recht zal komen,
dat moet natuurlijk ook mogelijk zijn,maar toch denk niet dat je nu het onderste uit de kan kan halen kwa beeld en geluid.

Dat is het probleem van iedereen met een huiskameropstelling:-(

Hoe je ook je best doet, als je er toch nog een beetje woonkamer van wilt houden, dan volgt er op bepaalde gebieden toch een compromie.

Nog een weekje, kom ik je 3D beamer bewonderen, zal bij mij ook niet echt goed gaan, hoop dan ook niet al te zeer verliefd te worden;)

DVDProfilersFilmgek
09-12-2012, 11:14
Goed oog voor detail heb je wel ;)

De sub staat nu iets terug rechts haaks vanaf de kijkhoek gezien.

De achterhand loopt schuin omdat ons huis op 45 grd hoek zit.

Dank je:-)

Zelf ontbreekt het je ook niet aan gevoel voor detail, alles ziet er verzorgt uit.(y) Hoe breed is de ruimte of anders gezegt, wat is je je kijkafstand tot het projectiescherm?

Heb je zelf ook wel eens gedacht aan een 7.1(2) of 9.1(2) opstelling?

CoSo
09-12-2012, 19:04
Dank je:-)

Zelf ontbreekt het je ook niet aan gevoel voor detail, alles ziet er verzorgt uit.(y) Hoe breed is de ruimte of anders gezegt, wat is je je kijkafstand tot het projectiescherm?

Heb je zelf ook wel eens gedacht aan een 7.1(2) of 9.1(2) opstelling?

Kijkafstand is ca. 4,00m woonkamer is 8x5,5 aan de ene kant en 3,6 aan de andere kant

In de woonkamer blijf ik gewoon bij 5.1 en misschien 5.2 als nog een Velodyne voor een leuke prijs kan vinden. Bij een dedicated HT misschien wel maar er is ook maar weinig materiaal in 7.1 / 9.1

DVDProfilersFilmgek
10-12-2012, 01:05
Kijkafstand is ca. 4,00m woonkamer is 8x5,5 aan de ene kant en 3,6 aan de andere kant

In de woonkamer blijf ik gewoon bij 5.1 en misschien 5.2 als nog een Velodyne voor een leuke prijs kan vinden. Bij een dedicated HT misschien wel maar er is ook maar weinig materiaal in 7.1 / 9.1

Mooie kijkafstand voor een projectie scherm(y), voor een HD-TV scherm is het al snel erg ver om alle details nog te kunnen zien.

Ik begrijp wat je bedoeld, ben zelf ruim 3 jaar geleden begonnen met een 7.1 proefopstelling die me toen niets extra kostte omdat ik de spullen er reeds voor had, dat beviel me me wel, doch ik moet er voor iedereen wel bijzeggen, verwacht geen wonderen of een heel groot verschil, het is een aanvulling op 5.1, niet meer en niet minder. Het verschil met 5.1(2) is subtiel, je mist het niet echt totdat je het uitzet, gewoon iets voor de liefhebber. Na mijn proefopstelling er toch voor gekozen om met een speakerset van 1 serie door te gaan met 7.1, ben er nog steeds heel erg blij mee.

De hoeveelheid uitgebracht materiaal is inderdaad heel erg zuinig en heel goede 7.1 titels zijn nog zeldzamer. Met het 3D tijdperk komen er wat meer 7.1 titels beschikbaar, maar het blijft aan de onderbemeten kant. Heb zelf pas iets meer dan 40 titels die volledig 7.1 zijn, voor 9.1 heb ik nog nooit gezien dat er daar iets voor uitgebracht is en dat het als zodanig wordt ondersteund, zal wel net zoiets zijn als Dolby Prologic IIx waarmee je alle kanalen van geluid kan voorzien, overigens een stand die ik meestal op heb staan met films in de movie mode, ik gebruik de music stand wel bij live concerten, klinkt ook lekker(y)

Heb je plannen om in je gegeven omstandigheden nog een aparte HT ruimte te maken of moet je dan eerst verhuizen om zoiets te kunnen realiseren?

BTW, hoe zou je zelf de klank van je setup beschrijven?

Gerco Stuivenberg
10-12-2012, 15:03
Om met een 5.1-opstelling meer het 7.1 gevoel te krijgen, zou je kunnen proberen om de 'rears' wat meer naar voren te draaien. Dit zal er voor zorgen dat het geluid niet te veel tussen de luidsprekers blijft zoals bij een hoofdtelefoon en dat je ook op andere plaatsen een mooi geluidsbeeld hebt. :cool:

HTip
10-12-2012, 15:32
Om met een 5.1-opstelling meer het 7.1 gevoel te krijgen, zou je kunnen proberen om de 'rears' wat meer naar voren te draaien. Dit zal er voor zorgen dat het geluid niet te veel tussen de luidsprekers blijft zoals bij een hoofdtelefoon en dat je ook op andere plaatsen een mooi geluidsbeeld hebt. :cool:
Zonder hier een hele discussie over te gaan voeren :roll:, maar dit hangt heel erg af van het afstraalgedrag van de speakers. Daarnaast heb ik de beste ervaringen wanneer het snijpunt van de 2 rears zich ca. 20-30 cm achter de sweetspot bevindt ;)

jamiev
10-12-2012, 15:53
Om met een 5.1-opstelling meer het 7.1 gevoel te krijgen, zou je kunnen proberen om de 'rears' wat meer naar voren te draaien. Dit zal er voor zorgen dat het geluid niet te veel tussen de luidsprekers blijft zoals bij een hoofdtelefoon en dat je ook op andere plaatsen een mooi geluidsbeeld hebt. :cool:
als je zijn setup hebt gezien,dan neem maar aan dat hij wel weet hoe hij alles moet opstellen.

Gerco Stuivenberg
10-12-2012, 17:14
Zonder hier een hele discussie over te gaan voeren :roll:, maar dit hangt heel erg af van het afstraalgedrag van de speakers. Daarnaast heb ik de beste ervaringen wanneer het snijpunt van de 2 rears zich ca. 20-30 cm achter de sweetspot bevindt ;)
Het afstraalgedrag kan daar idd veel invloed op hebben, maar vaak gaat het meer om het soort opstelling dat je wilt gebruiken.

Je kunt de 'surrounds' nl. opstellen als in een studio of als in een bioscoop. Het grootste verschil tussen deze 2 is de hoogte. Bij een opstelling als in een studio staan ze ongeveer op oorhoogte en zouden ze op dezelfde afstand moeten staan als de 'fronts'. In de meeste thuis-situaties is dit niet wenselijk, omdat ze dan vaak te dicht bij de oren komen te staan. Daar komt bij dat veel geluiden van de 'surrounds' in films e.d. vaak hoog geplaatst zijn. Om ook dit goed weer te kunnen geven, worden de surrounds vaak wat hoger geplaatst en niet op oorhoogte met de voorkanten tegenover elkaar. Het geluid zal daardoor niet alleen realistischer klinken, maar ook ruimtelijker.

Voor muziek is het vaak een ander verhaal, omdat de 'surrounds' en 'centre' daarbij vaak op dezelfde manier worden gebruikt als de 'fronts'.

Kortom: De manier van plaatsen is dus afhanklijk van hoe en waarvoor je ze wilt gebruiken. ;)

CoSo
10-12-2012, 17:28
Mijn speakers zijn allemaal op dezelfde (oor) hoogte (Hypertweeter en tweeter) verder staan mijn front en center op 3.5m en raers op 2,5m.
Ook staan de rears ca 20cm achter de bank mede ook door de schuine wand.
Voor een woonkamer heb ik het volgens mij redelijk op orde.

jamiev
10-12-2012, 18:35
Mijn speakers zijn allemaal op dezelfde (oor) hoogte (Hypertweeter en tweeter) verder staan mijn front en center op 3.5m en raers op 2,5m.
Ook staan de rears ca 20cm achter de bank mede ook door de schuine wand.
Voor een woonkamer heb ik het volgens mij redelijk op orde.
niet redelijk,gewoon goed voor elkaar.
je kunt slecht de hele boel aanpassen,blijft wel een woonkamer.

Gerco Stuivenberg
11-12-2012, 12:32
Mijn speakers zijn allemaal op dezelfde (oor) hoogte (Hypertweeter en tweeter) verder staan mijn front en center op 3.5m en raers op 2,5m.
Ook staan de rears ca 20cm achter de bank mede ook door de schuine wand.
Voor een woonkamer heb ik het volgens mij redelijk op orde.
Het enige wat je nog mist is de rest van de symmetrie. Dit is met name te zien aan de plaats van de beamer en aan de vloerbedekking. Om ook dit op orde te krijgen zou je kunnen proberen om de 'rears' wat dichter bij elkaar te zetten en de rechter 'rear' wat meer naar voren te plaatsen.

Voor de rest is het een uitstekende opstelling, omdat de 'fronts' naast het scherm staan en het scherm in het midden van de opstelling is geplaatst. (y)