PDA

Bekijk de volledige versie : Total Recall (2012) [Blu-ray Disc]



Patrick van den Hul
05-12-2012, 07:11
Total Recall (2012)

Deze remake van de gelijknamige film van Verhoeven uit 1990 is verstoken van emotie en eigenheid, maar biedt wel spectaculaire actie.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4774)

lockedfor
05-12-2012, 08:40
Leuke review, maar ik zou de kleinigheid van de grove fout in de BR qua decoderen van het geluid niet over het hoofd zien. Beetje jammer dat zulks niet in de review is opgenomen...

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=87565

Het staat zelfs op de website van Sony: http://sphe.nl/nl/nieuw/total-recall/

zetmoon
05-12-2012, 10:24
"Het zette ook de ‘bodybuilder turned actor’ Arnold Schwarzenegger definitief op de kaart" (over de 1990 versie van Total recall:

Dit klopt natuurlijk niet, Schwarzenegger had al eerder de volgende films gemaakt:
Conan (1&2), The Terminator, Commando, Predator etc....
Toch allemaal geen onbekende films lijkt me.

Daarnaast kun je twisten of deze nieuwe film een remake is van de 1990 film of een nieuwe verfilming van het oorspronkelijke verhaal....

Rogier Burghout
05-12-2012, 10:34
En Twins, Red Heat, Raw Deal, Red Sonja, The Running Man.....

zetmoon
05-12-2012, 10:35
En Twins, Red Heat, Raw Deal, Red Sonja, The Running Man.....

Dat bedoel ik! ;)

DJR
05-12-2012, 10:43
Ondanks de problemen met het geluid blijft de film zelf top, mooi beeld ook!

DVDProfilersFilmgek
05-12-2012, 10:54
Leuke review, maar ik zou de kleinigheid van de grove fout in de BR qua decoderen van het geluid niet over het hoofd zien. Beetje jammer dat zulks niet in de review is opgenomen...

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=87565

Het staat zelfs op de website van Sony: http://sphe.nl/nl/nieuw/total-recall/

Sluit ik me bij aan, inderdaad jammer, het doet je wel afvragen met welke apparatuur deze film dan beoordeeld is......:???:

Jeroen D
05-12-2012, 11:58
Prima film. Visueel is de film een juweeltje.........(y)

Patrick van den Hul
05-12-2012, 12:12
Sluit ik me bij aan, inderdaad jammer, het doet je wel afvragen met welke apparatuur deze film dan beoordeeld is......:???:

Dit probleem is bekend, we hebben hier ook binnen de crew een discussie over gehad. Bij mij is er echter niets voorgevallen. Het lijkt dus niet per definitie een probleem te zijn dat voor iedereen geldt, maar voor bepaalde (combinaties van) apparatuur. Dat maakt het moeilijk om er echt een uitspraak over te doen.

DVDProfilersFilmgek
05-12-2012, 12:57
Dit probleem is bekend, we hebben hier ook binnen de crew een discussie over gehad. Bij mij is er echter niets voorgevallen. Het lijkt dus niet per definitie een probleem te zijn dat voor iedereen geldt, maar voor bepaalde (combinaties van) apparatuur. Dat maakt het moeilijk om er echt een uitspraak over te doen.


Dank voor de toelichting.


Het probleem treed op met afspelen van de film in Bitstream, in de hoogste kwaliteit, dan via HDMI naar een receiver die ook de hoogste kwaliteit ondersteund.


Dan treed het op bij talrijke combinaties en bij diverse merken.

Als het bekent is bij de crew dan had zij er tenminste in de review een opmerking over kunnen plaatsen, een gewaarschuwd koper is immers dan op de hoogte, nu wordt er eventueel een nieuw slachtoffer gemaakt. Wist zelf ook eerst van niets en dan is het frustrerend en storend als na schoonmaken van de schijf en het controleren van je setup de boel nog steeds blijft haperen en je de schuld bij je eigen setup zoekt terwijl achteraf blijkt datt het aan het schijfje ligt.:-(


Vraag me af met welke combinatie van apparatuur deze film dan beoordeeld is en of dat dan gebeurt is met Bitstream of PCM. In het geval dat het met Bitstream is afgespeeld, dan is het toch ook wel eens leuk om te weten welke combinatie van apparaten wel met Bitstream zonder haperen werkt:grin: (overigens speelt bij mij de film ook zonder haperen af als ik de speler de boel laat decoderen en dan via PCM naar de receiver ga, maar dat is reeds bekent)


BTW, heus wel een leuke film, maar geloof me, als je bezoek hebt en je weet van niets, en zet dan deze film op en krijgt de haperingen, dan werkt dat heel storend, het maakt je er niet echt vrolijk van. (had zelf schijfje nog schoongemaakt, nog gekeken of de hapering op dezelfde plek kwam, settings nagekeken, etc etc, echt storend allemaal terwijl je denkt fijn een film te gaan bekijken)


Daarom crew, een schone taak voor u, immers een gewaarschuwd mens telt voor 2(y)

lockedfor
05-12-2012, 13:19
Als het bekent is bij de crew dan had zij er tenminste in de review een opmerking over kunnen plaatsen, een gewaarschuwd koper is immers dan op de hoogte, nu wordt er eventueel een nieuw slachtoffer gemaakt. Wist zelf ook eerst van niets en dan is het frustrerend en storend als na schoonmaken van de schijf en het controleren van je setup de boel nog steeds blijft haperen en je de schuld bij je eigen setup zoekt terwijl achteraf blijkt datt het aan het schijfje ligt.:-(
@ Patrick,

Ik sluit mij bij bovenstaande aan.

Ik ga er van uit dat jullie met jullie recensies jullie publiek will informeren over een bepaald product en dat zij mede aan de hand van jullie review mogelijk tot aanschaf van een product overgaan. Met dat in het achterhoofd is de boodschap dat er een zo'n groot probleem is dat zelfs Sony dit op de website heeft gezet wel een must om dat te vermelden.

Dvd.nl kan beter iets (in afwijkende font-kleur) vermelden in de trant van:
"Uit ervaringen van consumenten en een mededeling van Sony is gebleken dat de besproken Blu Ray van Totall Recall (2012) op diverse combinaties van apparatuur problemen heeft met het geluid. Voor informatie zie de webiste van Sony (-link-)"

De_Hollander
05-12-2012, 13:40
Leuke review, maar ik zou de kleinigheid van de grove fout in de BR qua decoderen van het geluid niet over het hoofd zien. Beetje jammer dat zulks niet in de review is opgenomen...

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=87565

Het staat zelfs op de website van Sony: http://sphe.nl/nl/nieuw/total-recall/+ 1 dat begrijp ik dus ook niet. Ook in deze review word deze fout niet vermeld.
Zoals men het behoord af te spelen krijg je de problemen. De Truehd van een blu-ray speler naar receiver. Dat mag zeker wel in deze review aangegeven worden.
Zo raak je toch snel de vertrouwen kwijt in de reviews. Dan gaat men toch iets anders vermoeden.


@ Patrick,Ik ga er van uit dat jullie met jullie recensies jullie publiek will informeren over een bepaald product en dat zij mede aan de hand van jullie review mogelijk tot aanschaf van een product overgaan. Met dat in het achterhoofd is de boodschap dat er een zo'n groot probleem is dat zelfs Sony dit op de website heeft gezet wel een must om dat te vermelden.Dat bedoel ik.

Patrick van den Hul
05-12-2012, 16:18
Terechte opmerkingen. De reden dat het niet in de recensie vermeld staat is eenvoudig. De recensie was al een aantal dagen geleden gereed. Pas op een later moment werd bekend via dit forum dat er problemen zijn. Aangezien ik die zelf niet ervaren heb met mijn apparatuur, was dit nog niet vermeld in de recensie.

Zoals in de tekst vermeld doet het probleem zich voor wanneer de receiver het geluid decodeert en niet wanneer de BD-speler dat al doet. Dit laatste is bij mij het geval. Dit verklaart ook waarom velen dit probleem niet ervaren en velen juist weer wel.

Aangezien niet iedereen deze reacties doorneemt is er ook in de recensie een toevoeging gedaan. Lockedfor bedankt voor de tekst, heb er wat van gestolen ;-).

Zullen we elkaar in dit topic op de hoogte houden omtrent de berichtgeving van Sony? Dan kan de tekst in de recensie daarop actueel gehouden worden.

DVDProfilersFilmgek
05-12-2012, 17:02
Terechte opmerkingen.

Zullen we elkaar in dit topic op de hoogte houden omtrent de berichtgeving van Sony? Dan kan de tekst in de recensie daarop actueel gehouden worden.

Mijn zegen heb je(y)

lockedfor
05-12-2012, 18:52
Aangezien niet iedereen deze reacties doorneemt is er ook in de recensie een toevoeging gedaan. Lockedfor bedankt voor de tekst, heb er wat van gestolen ;-).
Dank voor de eer!
Ook mooi dat je de spelfout eruit hebt gehaald.

jamiev
05-12-2012, 21:52
het zal wel weer aan mij liggen,
als je blurayspeler het geluid decodeerd kun je toch nooit een goede recensie schrijven omtrent het geluid,hier zit toch wel degelijk verschil in.
begrijp er soms helemaal niets meer van.
nietemin bedankt voor je recensie.(y)

De_Hollander
06-12-2012, 11:34
Terechte opmerkingen. De reden dat het niet in de recensie vermeld staat is eenvoudig. De recensie was al een aantal dagen geleden gereed. Pas op een later moment werd bekend via dit forum dat er problemen zijn. Aangezien ik die zelf niet ervaren heb met mijn apparatuur, was dit nog niet vermeld in de recensie.

Zoals in de tekst vermeld doet het probleem zich voor wanneer de receiver het geluid decodeert en niet wanneer de BD-speler dat al doet. Dit laatste is bij mij het geval. Dit verklaart ook waarom velen dit probleem niet ervaren en velen juist weer wel.

Aangezien niet iedereen deze reacties doorneemt is er ook in de recensie een toevoeging gedaan. Lockedfor bedankt voor de tekst, heb er wat van gestolen ;-).

Zullen we elkaar in dit topic op de hoogte houden omtrent de berichtgeving van Sony? Dan kan de tekst in de recensie daarop actueel gehouden worden.
Je kan toch alsnog in je recentie erbij zetten over de problemen.
Ik weet dat het mogelijk is. Rene past ook gewoon wat dingen aan wat nodig is.

Johan1967
06-12-2012, 12:13
Je kan toch alsnog in je recentie erbij zetten over de problemen.
Ik weet dat het mogelijk is. Rene past ook gewoon wat dingen aan wat nodig is.

Misschien even deze topic goed lezen! Is namelijk inmiddels aangepast.

Ludo Keeris
06-12-2012, 12:14
Je kan toch alsnog in je recentie erbij zetten over de problemen.
Ik weet dat het mogelijk is. Rene past ook gewoon wat dingen aan wat nodig is.

Dat is ook al gebeurd. Heb je nog niet gekeken?

De_Hollander
06-12-2012, 12:27
Dat is ook al gebeurd. Heb je nog niet gekeken?Ow sorrie eroverheen gekeken. Eerst stond er het er niet. Zal nu eens goed kijken dan.
EDIT: Jep het staat erbij. Goed gedaan jochie (y)

Albert Kostwinder
06-12-2012, 15:29
Vond de film verrassend leuk ondank wat minpuntjes. Ik verwachte een draak van een film maar niets is minder waar. Vond het juist wel goed dat het niet een 1 op 1 remake was. Visueel wonderschoon!!, echt prachtig vond ik de look en feel. De verwijzingen naar het origineel waren leuk. Van mij mag de waardering wel 1 punt hoger liggen...

Patrick van den Hul
06-12-2012, 17:26
het zal wel weer aan mij liggen,
als je blurayspeler het geluid decodeerd kun je toch nooit een goede recensie schrijven omtrent het geluid,hier zit toch wel degelijk verschil in.
begrijp er soms helemaal niets meer van.
nietemin bedankt voor je recensie.(y)

Het gaat erom dat de audio in haar volle glorie te bewonderen is. Wat dat betreft voldoet mijn apparatuur aan alle eisen. Daar is ook strenge selectie op binnen de crew. Je mag pas BD-recensies doen als je apparatuur de beelden in Full-HD kan weergeven en de audio in volle glorie en uiteraard tenminste 5.1.

jamiev
06-12-2012, 17:52
oke,
was even een vraag van mijn kant uit hoe jullie de recensies doen.
duidelijk nu.
bedankt.(y)

windoweyes
07-12-2012, 13:18
het zal wel weer aan mij liggen,
als je blurayspeler het geluid decodeerd kun je toch nooit een goede recensie schrijven omtrent het geluid,hier zit toch wel degelijk verschil in.
begrijp er soms helemaal niets meer van.
nietemin bedankt voor je recensie.(y)

Als de reviewer bijvoorbeeld een oppo gebruikt als blu-ray speler om het geluid te decoderen, dan heb je het best mogelijke geluid wat je je maar kunt wensen. Ideaal voor een recensie, lijkt me....
;)

DVDProfilersFilmgek
07-12-2012, 16:26
Als de reviewer bijvoorbeeld een oppo gebruikt als blu-ray speler om het geluid te decoderen, dan heb je het best mogelijke geluid wat je je maar kunt wensen. Ideaal voor een recensie, lijkt me....
;)

Mmmm, ook al doet de Oppo het, toch vind ik het met Bitstream naar de receiver toe toch een heel stuk dynamischer klinken, ook al doet de Oppo het beter dan de PS3.

Ik ken al heel veel verhalen dat het in theorie niet zou moeten uitmaken, maar toch kan ik het PCM signaal niet als gelijkwaardig aan het Bitstream signaal ervaren, ook al compenseer ik het volume verlies dat men krijgt als men van Bitstream naar PCM overschakeld, het verlies in dynamiek wordt er niet mee goed gemaakt.

Het kan zijn dat anderen het met andere combinaties anders ervaren, en dat daar juist het PCM signaal beter klinkt, maar dat zal, als ik zo de ervaringen op ons grote wereldwijdeweb lees, niet bij de meerderheid zijn. Ideaal voor een recensie......nou......eh...... het blijft een persoonlijke ervaring.;)

BTW, natuurlijk maakt het voor een recensie niet uit, als de reviewer altijd dezelfde apparatuur gebruikt, en vanuit die ervaring de recensie schrijft, er blijven de onderlinge verschillen die ervaren kunnen worden.

In dit geval wel jammer dat door de reviewer de problemen niet opgemerkt konden worden terwijl heden tendage de trend toch wel is dat de speler afspeelt in Bitstream - receiver/versterker geeft aan welk signaal wordt ontvangen - receiver decodeert en geeft weer - klank kwaliteit vanzelfsprekend afhankelijk van de kwaliteit van de speaker.

Overigens is er weinig tot niets aan te merken op de audiotrack van Total Recall, al ken ik er een paar die beter zijn, zou er zelf een 9 voor geven, dat is gelijk aan 4,5 ster hier. (een 9 zonder de haperingen natuurlijk)

Tarkus
08-12-2012, 20:18
Een remake van een klassieker is altijd wel even afwachten wat het gaat worden, over het algemeen is het zelden een even goede, laat staan betere film.
Maar deze prent is voor mij toch evenwaardig aan het origineel.
Ik vind het goed dat men enkele wijzigingen aan het verhaal heeft gedaan en het toch herkenbaar blijft.
Dat er op 22 jaar, de tijd tussen het origineel en deze film, op gebied van film maken heel wat is gewijzigd merk je duidelijk aan deze prent, vooral de special affects, daar kon Paul Verhoeven in 1990 alleen maar van dromen van wat je hier nu te zien krijgt.
Het maakt de film des te interessant om te bekijken.
Prima cast ook met Colin Farrell in de Rol van Arnie destijds, Jessica Biel is de huidige Rachel Ticotin en geef toe, Kate Beckinsale die de rol van Michael Ironside op zich neemt, is toch leuker om naar te kijken, nietwaar ? :-p
Voor mij is deze prent geslaagd, niet beter of slechter dan het origineel en dus warm aanbevolen

Roy Langeveld
08-12-2012, 23:02
Een remake van een klassieker, daarmee sta je gelijk 1-0 achter. Wat dat betreft doet deze film het niet eens slecht, maar een remake blijft het, ondanks beweringen van de makers dat het een nieuwe adaptatie van het originele verhaal is. Er duiken namelijk heel veel plotelementen, karakters en andere zaken op die niet in het originele verhaal zaten, maar wel in de 1990 versie.

Het valt daarom des te meer op hoeveel sterker het scenario van de 1990 versie was; daar was de paranoia elk moment voelbaar, en was je als kijker tot en met het einde aan het twijfelen over de waarheid. Ook qua humor was die versie buitengewoon levendig. Deze nieuwe versie heeft dat veel minder. Juist de momenten waar het verhaal afwijkt van de 1990 versie zijn het interessantst, en ik had graag gezien dat ze wat vaker een andere verhaalrichting gekozen hadden dan nu het geval is.

Positief vond ik bovenal de sfeer, die wat meer richting Minority Report en Blade Runner neigt, en de politieke, maatschappij-kritische ondertonen. De decors, actiecenes en special effects zijn sowieso de beste redenen om te kijken. Al met al zal ik deze remake niet als overbodig bestempelen, maar wel zwakker dan het origineel. Maar toch het bekijken waard.

rogue
09-12-2012, 11:26
Een remake van een klassieker, daarmee sta je gelijk 1-0 achter. Wat dat betreft doet deze film het niet eens slecht, maar een remake blijft het, ondanks beweringen van de makers dat het een nieuwe adaptatie van het originele verhaal is. Er duiken namelijk heel veel plotelementen, karakters en andere zaken op die niet in het originele verhaal zaten, maar wel in de 1990 versie.

Het valt daarom des te meer op hoeveel sterker het scenario van de 1990 versie was; daar was de paranoia elk moment voelbaar, en was je als kijker tot en met het einde aan het twijfelen over de waarheid. Ook qua humor was die versie buitengewoon levendig. Deze nieuwe versie heeft dat veel minder. Juist de momenten waar het verhaal afwijkt van de 1990 versie zijn het interessantst, en ik had graag gezien dat ze wat vaker een andere verhaalrichting gekozen hadden dan nu het geval is.

Positief vond ik bovenal de sfeer, die wat meer richting Minority Report en Blade Runner neigt, en de politieke, maatschappij-kritische ondertonen. De decors, actiecenes en special effects zijn sowieso de beste redenen om te kijken. Al met al zal ik deze remake niet als overbodig bestempelen, maar wel zwakker dan het origineel. Maar toch het bekijken waard.

Dat is een non-issue als je de 1990 versie als gezien hebt. Dat kun je pas beoordelen als je de eerdere versie niet gezien hebt.

Olaf van der Kroon
10-12-2012, 10:29
Graag een omruil aktie als Sony een oplossing heeft!
Bij mij doet het probleem zich nl. ook voor.
Ik heb mijn BD speler op PCM gezet en toch de film kunnen luisteren, maar daarvoor heb ik geen TrueHD spullen aangeschaft.
Ik snap de negatieve reakties over deze film helemaal niet, ik vind m geweldig, juist de lege karakters dragen bij aan het onbehagelijke gevoel dat je niet weet wat er gebeurt.

hstadman
10-12-2012, 21:50
Voor de discussie pcm vs bitstream kun je o.a. hier eens even een kijkje nemen.

http://www.hometheater.com/content/pcm-vs-bitstream

http://www.avforums.com/forums/blu-ray-dvd-players/751011-bitstream-vs-pcm-av-amp.html

Scroll down naar het commentaar van Ian_S...

Simplistisch gezegd komt het erop neer dat de kwaliteit van de apparatuur een grote invloed heeft en dan met name de digitale omzetting.

jeroeni
10-12-2012, 21:53
Graag een omruil aktie als Sony een oplossing heeft!
Bij mij doet het probleem zich nl. ook voor.
Ik heb mijn BD speler op PCM gezet en toch de film kunnen luisteren, maar daarvoor heb ik geen TrueHD spullen aangeschaft.
Ik snap de negatieve reakties over deze film helemaal niet, ik vind m geweldig, juist de lege karakters dragen bij aan het onbehagelijke gevoel dat je niet weet wat er gebeurt.

De film mist een eigen smoel,dat is het probleem.

jamiev
10-12-2012, 22:04
Voor de discussie pcm vs bitstream kun je o.a. hier eens even een kijkje nemen.

http://www.hometheater.com/content/pcm-vs-bitstream

http://www.avforums.com/forums/blu-ray-dvd-players/751011-bitstream-vs-pcm-av-amp.html

Scroll down naar het commentaar van Ian_S...

Simplistisch gezegd komt het erop neer dat de kwaliteit van de apparatuur een grote invloed heeft en dan met name de digitale omzetting.
ik kan het verschil wel degelijk horen,
volgens mij heb ik toch een goede setup.

hstadman
10-12-2012, 22:04
Dat is vaak zo bij US remakes van "europese" films.
Het zijn vaak leeghoofdige remakes waar aktie de boventoon voert. Slechts enkelen zijn beter dan het origineel, vele remakes zijn minder dan het origineel.



De film mist een eigen smoel,dat is het probleem.

hstadman
10-12-2012, 22:06
Dat staat er ook; het ligt eraan welke omzetting beter werkt, die in je speler of die in je versterker, vaak is die in je "duurdere" versterker beter waardoor het hoorbaar beter zal klinken.;)


ik kan het verschil wel degelijk horen,
volgens mij heb ik toch een goede setup.

jamiev
10-12-2012, 22:16
Dat staat er ook; het ligt eraan welke omzetting beter werkt, die in je speler of die in je versterker, vaak is die in je "duurdere" versterker beter waardoor het hoorbaar beter zal klinken.;)
versterker is vaak toch altijd duurder,mijn pio lx bdp 55 is toch ook niet de goedkoopste,
dus terug bij af.
intern is dus minder.

hstadman
11-12-2012, 00:32
Er staat: "de duurdere versterkers kunnen beter zijn omdat de converters die gebruikt worden ook beter kunnen zijn".
versterker is vaak toch altijd duurder,mijn pio lx bdp 55 is toch ook niet de goedkoopste,
dus terug bij af.
intern is dus minder.

jamiev
11-12-2012, 13:17
duidelijk,bedankt(y)

Ge_Someone
14-12-2012, 14:56
http://www.avforums.com/forums/blu-ray-dvd-players/751011-bitstream-vs-pcm-av-amp.html Simplistisch gezegd komt het erop neer dat de kwaliteit van de apparatuur een grote invloed heeft en dan met name de digitale omzetting.
Als ik wat verder in die thread lees komt het er op neer dat niet de digitale omzetting het verschil maakt, maar men gooit het op de ''HDMI clock''. Zolang het signaal digitaal blijft gebruik je nog steeds de DAC's van je duurdere receiver.
Iets wat wel uit maakt is of de speler het lossless (Dolby TrueHD of DTS-MA) spoor wel kan decoderen of alleen de ''core'' DD (640 kb/s) of DTS (1536 kb/s) pakt.

hstadman
14-12-2012, 15:12
De klok is onderdeel van de omzetting, die moet getimed dus informatie aangeven. Als dat niet exact gaat, heb je dus al problemen die eventueel in de muziek/geluid gehoord kunnen worden. Simplistisch gezegd.
Tegenwoordig heb je al veel re-clocking, zodat de timing veel beter is.
De klok is derhalve voor digitaal weldegelijk belangrijk.;)




Als ik wat verder in die thread lees komt het er op neer dat niet de digitale omzetting het verschil maakt, maar men gooit het op de ''HDMI clock''. Zolang het signaal digitaal blijft gebruik je nog steeds de DAC's van je duurdere receiver.
Iets wat wel uit maakt is of de speler het lossless (Dolby TrueHD of DTS-MA) spoor wel kan decoderen of alleen de ''core'' DD (640 kb/s) of DTS (1536 kb/s) pakt.

Roy Langeveld
15-12-2012, 11:05
Dat is een non-issue als je de 1990 versie als gezien hebt. Dat kun je pas beoordelen als je de eerdere versie niet gezien hebt.

Daar zit wat in. Laat ik het zo herformuleren: als je beide versies gezien hebt, dan kan je ze vergelijken qua gevoel van paranoia. En daar laat de nieuwe versie wat mij betreft net wat kansen liggen.
Wat ze wel prima doen is de locaties gebruiken voor de actiescenes. De achtervolging op de magneetbaan, het gevecht in de horizontale en verticale lift, de finale in en op The Fall (in Zero-G), het maakt allemaal goed gebruik van wat de setting te bieden heeft.