PDA

Bekijk de volledige versie : Aristona 82WA8416 breedbeeld: problemen??



Oakey
07-10-2002, 20:37
Sinds een dikke maand heb ik een Aristona 82WA8416 breedbeeld tv (100Hz), vergelijkbaar met de Philips-tv's (alleen een andere kleur kast). Hij doet het prima, mooi beeld e.d., alleen zijn me twee dingen opgevallen:

- als ik hem net aangezet heb, zijn er in het beeld wanneer er sprake is van contrasten kleine "streepjes" te zien. Dit is bijv. heel duidelijk wanneer er ondertitels aanstaan en ook in de on-screen-menu's (de letters bewegen als het ware). Dit verdwijnt na enkele minuten (als de tv warm is). Vraag: is dit normaal?

- als ik de tv uitzet met de afstandbediening (stand-by dus), gaat het beeld op zwart, en verschijnt meteen daarna een witte punt midden in beeld die daarna langzaam verdwijnt (zoals wat je vroeger bij hele oude tv's had). Als ik hem gewoon met de power-knop uitzet is dit niet het geval (dit doe ik dan ook altijd). Raar, maar is het ook een voorteken?

Hopelijk weet iemand met dezelfde tv (of een vergelijkbare Philips) raad; zoals gezegd het beeld is verder prima, maar zou het ook bijv. een slechte beeldbuis kunnen zijn? :( Of valt het binnen de specs? Ik kan wel een monteur langs laten komen (garantie), maar daar moet ik weer voor thuis zijn en het is een hoop gedoe...en misschien is het niet nodig.

wga
07-10-2002, 21:34
Ik heb een Aristona 70WA8414 breedbeeld. Dat is volgens mij hetzelfde toestel maar alleen ietsjes kleiner (70cm).

De klachten die jij beschrijft heb ik niet. ben net even naar beneden gelopen en de tv uitgezet via de ab en het beeld word gewoon zwart, geen witte stip.

Wat die streepjes bestreft : is mij nog nooit opgevallen. maar ik heb mijn tv dan ook altijd op standby staan, jij ook ???

Groet wga

Oakey
07-10-2002, 22:38
Hm nee, ik heb hem nooit op standby staan, maar ook als ie op standby heeft gestaan heb ik die streepjes.

Kl*** in ieder geval. Ik zal eens naar de winkel gaan en kijken of het toestel daar hetzelfde laat zien....

Er bestaat ook een 70WA8416, zou er nog verschil zijn in beeldbuizen hiertussen??

Thanks in ieder geval!