PDA

Bekijk de volledige versie : Met JVC RX-e100r Receiver werkt Subwoofer wél in Stereo, niet in Surround



Repelsteeltje
24-12-2012, 20:57
Dag allen,

Onlangs heb ik tweedehands een JVC receiver RX-E100r op de kop getikt als vervanging voor mijn 10 jaar oude JVC receiver die echt aan het kraken was.

Na aansluiten op mijn 5.1 systeem loop ik er nu tegenaan dat de Subwoofer NIET werkt in surround-modus, en WEL in stereo-modus. En sterker nog, ik heb het vermoeden dat hij dit in eerste instantie wel gedaan heeft.

Een en ander lijkt te passen bij een instellingsprobleem (mogelijk hebben mijn kleine meiden eraan gezeten), maar daarin loop ik dus spaak. Ik krijg gewoon met geen mo-ge-lijk-heid in surround de subwoofer aan de praat. Ik heb onder settings de subwoofer op YES gezet. En nogmaals de subwoofer zelf doet het dus wel, want in Stereo prima geluid, en bij aanraken van de plug een harde brom.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg? Mijn dank zou groot zijn.

Groet,

Repelsteeltje

Repelsteeltje
24-12-2012, 21:14
Ik had het bericht nog maar net af of -ploing- een mail terug van de servicedesk van JVC in Amerika, die ik net daarvoor aangeschreven had: het bleek een kwestie te zijn van alle speakers instellen op Small (ik had ze allemaal op Large gezet) en het werkt! Hopelijk hebben anderen ook wat aan deze kennis.

Chapeau voor JVC met zó snel een antwoord, waar ik ook nog wat aan blijk te hebben!

Fijne kerstdagen,

Repelsteeltje