PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic tx-l47wt50



Martco
01-01-2013, 22:54
Hoi,
Ik zou graag deze tv willen kalibreren maar weet niet hoe te beginnen.
Ik heb een dvd kunnen bemachtigen van mijn broer en dat noemt AVIA calibration.
Mijn Engels is niet zo best en zou graag een handleiding willen hebben in het nederlands of iemand die mij op weg kan helpen met de testpatronen.
O ja normaal zou er nog iets moeten bijzitten bij de dvd iets met kleuren (filters) maar zit er nie bij.
Kan er iemand tegen vergoeding natuurlijk mij kunnen bezorgen?
Hopend op een positief antwoord,Martco.

Marcel Hoeve
03-01-2013, 10:36
Waarom wil je deze televisie nu al calibreren? Het is een splinternieuw model van Panasonic. Ik zou persoonlijk eerst eens een half jaar tot een jaar met de standaardinstellingen de TV gebruiken en naar je smaak instellen. Als die dan nog niet naar je zin is, kun je een calibratie overwegen. Zelf zou ik die altijd door een professional laten doen. Dat gaat een stuk sneller en die weet hoe dat moet. Overigens: hou er rekening mee dat een gecalibreerd toestel een beeld geeft dat niet bij iedereen in de smaak valt. Met name bezitters van LCD/LED-TV's zijn vaak nogal teleurgesteld vanwege de afgenomen helderheid, kleurweergave en contrast.

Gerco Stuivenberg
03-01-2013, 14:41
Wanneer je een originele test-DVD/-BD gebruikt zit dat kleurenfilter er altijd bij. De reden dat die er bij jou niet bij zit kan zijn dat jouw broer deze kwijt is of dat hij jou zijn ko(o)pie heeft gegeven.

Zonder dit filter zal instellen niet veel zin hebben. :(

Martco
04-01-2013, 09:57
Wanneer je een originele test-DVD/-BD gebruikt zit dat kleurenfilter er altijd bij. De reden dat die er bij jou niet bij zit kan zijn dat jouw broer deze kwijt is of dat hij jou zijn ko(o)pie heeft gegeven.

Zonder dit filter zal instellen niet veel zin hebben. :(
Tis een orginele bd hij heeft er 69€ voor betaald zegt em ,maar de kleurenfilters vind hij niet meer.
Ik heb hier zelf een beetje aant stoeien geweest en beetje bij beetje krijg ik toch beter beeld.
Gr,Martco.