PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic Plasma-modellen 2013



Marcel Hoeve
08-01-2013, 20:32
Op de CES zijn door Panasonic de plasmamodellen voor 2013 gepresenteerd.

Zie onderstaand artikel van FWD Magazine (http://www.fwdmagazine.be).

Met de opkomst van OLED lijkt het plasmaverhaal op z'n einde te lopen. Maar niet voor grote believer Panasonic, die op CES maar liefst zestien nieuwe plasma-tv's voorstelt.
Waar de VT-reeks tot nu toe gold als de absolute topserie, wordt er nu nog een lijn boven deze modellen gepositioneerd. Deze ZT-reeks zou volgens de fabrikant ongeziene zwartniveau's tentoonstellen, onder meer omdat de glaslaag nu versmolten is met het plasmapaneel. Het is enkel beschikbaar in 65 of 60 inch versie.
Als topmodel heeft de ZT60 alle nieuwe snufjes van Panasonic aan boord. Zoals Swipe & Share 2.0, waarmee je vanaf een Android- of iOS-toestel gewoon met een veegbeweging media naar de tv stuurt. Je kan ook stemcommando's geven aan de televisie, die trouwens ook in staat is tekst voor te lezen.
Een wat bizar nieuwtje is dat de nieuwe ZT60, VT60, ST60 en S60-reeksen worden gebundeld met een pennetje waarmee je op het scherm kan tekenen.

Grote maten
Zoals we van plasma gewoon zijn, mikt Panasonic vooral met de topreeksen op mensen die een groter schermformaat zoeken. De ZT60 is er pas vanaf 60 inch, de VT60-reeks vanaf 55 inch en de ST60 vanaf 50 inch.
Bij de eerder budgetgerichte plasmareeksen (S60 en X60) is er wel een 42-inch versie beschikbaar. In het geval van de X60 gaat het echter om een 720p paneel. De twee laatste modellen zijn ook niet in staat om 3D te tonen.


Persoonlijk ben ik verbaasd dat de VT60-serie pas vanaf 55 inch verkrijgbaar is. Dat is voor mij echt een no-go. Volstrekt irreëel, lijkt me ook, dergelijke grote formaten voor de gemiddelde Nederlandse huiskamer. Kijken of ik nog een VT50-model op de kop kan tikken.

rogue
08-01-2013, 22:31
Ook OLED voor Panasonic (http://www.blu-ray.com/news/?id=10223).

Meer info over de plasma's (http://www.blu-ray.com/news/?id=10217]Meer info over de plasma's).

Esteban
08-01-2013, 23:27
Wat een absurde keuze om deze enkel nog op extreem formaat te produceren. Aan mij, een liefhebber van de Panasonic Plasma schermen, zouden ze in ieder geval een klant minder hebben.

Claudio Santulli
09-01-2013, 01:31
De Oled daarentegen moet toch nog groter.., wat mij betreft. ;-)

tranceguy
09-01-2013, 04:38
Die pen zit er voor zover ik weet niet standaard bij hoor... Bovendien heeft de VT-serie de functies die je noemt ook. Daarnaast zijn dit de modellen voor de US markt. Vorig jaar was er voor t toen nog topmodel VT50 ook geen 50 inch versie bij de US modellen. Later kwam dat voor de EU-modellen toch nog goed. Ik gok dat dit nu ook weer gaat gebeuren. Ik denk dat men weer iets teveel voor zijn beurt spreekt. US is een andere markt dan EU.

Verder is het logisch dat ze zich nog veel op plasma richten, OLED, hoe mooi ook, zal zich nog moeten bewijzen en is vooralsnog te duur en staan nog te veel in de kinderschoenen om al definitief hard door te breken in onze huiskamers. Samsung doet dit immers ook gewoon nog. Bedenk echter wel dat Panasonic weliswaar niet als 1e een OLED 4K tv aankondigd maar at ze eigenlijk wel verder zijn in die ontwikkeling als LG en Samsung aangezien hun (Pana + Sony) manier van produceren anders en goedkoper is. Maar welinteressant deze ontwikkeling. Het zou namelijk het beste van LED en Plasma moeten combineren zonder de nadelen. Voorlopig kan je daar nog weinig over zeggen denk ik maar de 1e indrukken zijn wel goed...

Frenkel
09-01-2013, 06:14
Blijft wel jammer dat het niet zo wil vlotten met OLED, ik had toch wel gehoopt dat er inmiddels een waardige opvolger voor mijn 50" KURO in het verschiet zou liggen.
De kriebels worden zo nu en dan ook groter om toch maar als tussenstap voor nog voor een Panasonic plasma te gaan, maar eigenlijk is 55" iets te klein en 65" weer net wat te groot voor mijn doen en helaas is er voor de huidige VT50 reeks geen 60" verkrijgbaar is in NL maar misschien dat met de VT60 reeks ook hier 60" beschikbaar komt.

Qua formaat in het algemeen ben ik er afgelopen jaar wel achter gekomen dat vandaag de dag 40" toch wel het minimalen maat aan het worden is voor de NL huiskamer.
Zelfs de gene die hun TV enkel gebruiken voor het kijken van wat sport en de dagelijkse actualiteitenprogramma's geven nu aan mij toe dat ze spijt hebben van hun 32" en 37" formaat en dat ze achteraf gezien beter voor een wat groter formaat hadden gekozen, de zelfde personen die mij 8 jaar geleden nog voor gek verklaarde toen ik een 43" scherm kocht maar die nu zelf dus aan een gelijk of groter formaat zitten te denken of al hebben gekocht !.
Zelfs met mijn 50" ben ik niet echt een uitzondering meer als ik er nu bij nadenk (wat 4 jaar geleden nog wel het geval was).
Eigenlijk opnieuw een herhaling van het 43" verhaal want ook 4 jaar geleden werd ik voor gek verklaard door vele. En ik verwacht dat binnen enkele jaren 46" tot 50" ook heel gangbaar zal zijn voor de NL huiskamer, als het inmiddels al niet zo is.

Ach ja, misschien is 65" helemaal niet eens te groot ;)

Marcel Hoeve
09-01-2013, 15:38
Qua formaat in het algemeen ben ik er afgelopen jaar wel achter gekomen dat vandaag de dag 40" toch wel het minimalen maat aan het worden is voor de NL huiskamer.

40/42 inch is zo langzamerhand de standaardmaat voor Nederlandse huiskamers aan het worden, maar 50 inch en groter zie ik toch nog echt heel zelden.

Marcel Hoeve
09-01-2013, 18:22
Daarnaast zijn dit de modellen voor de US markt. Vorig jaar was er voor t toen nog topmodel VT50 ook geen 50 inch versie bij de US modellen. Later kwam dat voor de EU-modellen toch nog goed. Ik gok dat dit nu ook weer gaat gebeuren. Ik denk dat men weer iets teveel voor zijn beurt spreekt. US is een andere markt dan EU.
.

Ik hoop echt dat er in de VT50-serie hier een 50 inch model uitgebracht wordt ipv een 55 inch.

Alexander V
11-01-2013, 10:45
Ben vooral benieuwd naar de (advies)prijzen van de nieuwe modellen en of je de oude dan misschien voor een leuk prijsje op de kop kunt tikken. Al die mediazooi hoef ik toch niet te hebben eigenlijk...

Verder vind ik dat als je eenmaal 52"gehad hebt je echt niet meer kleiner wil, 55 of 60 is voor mij prima maar ik denk dat ik de 60ZT60 echt te duur ga vinden

Powerray
13-02-2013, 07:07
http://panasonic.net/avc/viera/eu2013_plasma/index.html

Marcel Hoeve
13-02-2013, 07:55
Dank voor de link! Goed om te zien dat wij in Europa wél een 50-inch versie in de VT60-serie krijgen! Net als in de andere series trouwens, m.u.v. de ZT60.
Wij mij dit jaar eens gaan oriënteren op een nieuwe plasma, maar ik wil pertinent niet groter gaan dan 50 inch. Het liefst had ik nog 46 inch gehad, maar die maken ze helaas niet meer.

peptalk
13-02-2013, 09:11
Weinig keuze voor mij met mn 60" wens, zal wel een dure grap worden die ZT60 en of dat dan ga redden met mn vakantiegeld. Ff geen BD's meer kopen de komende maanden misschien...

Marcel Hoeve
13-02-2013, 09:17
Ga jij dan de switch naar plasma maken?

peptalk
13-02-2013, 09:22
Ga jij dan de switch naar plasma maken?

Waarschijnlijk wel en anders wordt het projecteren.

Marcel Hoeve
13-02-2013, 10:59
Waarschijnlijk wel en anders wordt het projecteren.

Maar je kunt toch ook voor de 55 inch-variant uit een andere serie kiezen? Wat maken die 5 inch nu uit?

peptalk
13-02-2013, 11:14
Maar je kunt toch ook voor de 55 inch-variant uit een andere serie kiezen? Wat maken die 5 inch nu uit?
Héél veel voor mij, dat je dat niet doorhebt als ik zelfs projecteren als optie aangeef;-) Het kan gewoon niet groot genoeg zijn, maar 65" kan ik waarschijnlijk niet kwijt en bij projecteren moet ik een scherm hebben dat geluid doorlaat of ik moet mijn kamerindeling gaan veranderen.
Ik snap ook echt niet waarom jij eigenlijk niet groter wilt dan je huidige 46". Ik heb iig geleerd van mijn vorige aankoop, toen wilde ik eigenlijk een 37" kopen en kocht ik toch maar een 42", maar die vind ik al tijden te veel te klein, heb zelfs mijn bank 1 meter naar voren staan... Ik moet nu dus groot gaan en niet voor 50" of 55', want daar ga ik spijt van krijgen.
Ik heb ook projecteren op diverse manieren mee mogen maken en een scherm van ongeveer 2 meter is gewoon echt niet te groot op een meter of 4 afstand. Hoe groter hoe meer details je kunt zien!!

Claudio Santulli
13-02-2013, 12:08
Ben blij dat ik niet meer in de markt ben. Want ik zou dan minimaal een ZT willen, maar dan niet in 60". Raar dat de ZT (nog) niet in 65" geleverd wordt en de VT wel. Verder ben ik wel benieuwd of de ghosting, DFC en kleur gradaties dithering, retentie, banding nu ook echt een verbetering zijn. Anders zou ik niet zo snel het nut inzien van wederom een nieuwe versie. Naar wat ik dus begrijp is vooral de ZT daar een stuk beter in, omdat de ruimte tussen het glas en het scherm veel dunner is, maar dat allemaal eerst nog blijken.

Tja en dan de ontwikkeling van Oled. Hoe lang zijn ze daar al niet mee bezig. Nog steeds gaat ie maar een paar jaar mee en kan één op de vijf schermen uit de productie zo de prullenbak in. Dan gaat dat niet opschieten. Het maakt in ieder geval wel dat de pana nog steeds heil ziet in de plasma techniek.

Maar ik was sowieso (nog) niet in de markt. Ik heb mijn scherm nu een half jaar hangen en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet van geniet. 65" is vooalsnog bij gebrek aan groter een lust voor het oog en mijn film gevoel. Nog geen inbrandperikelen en ook de retentie is bij mijn scherm minimaal. Tuurlijk zijn er ook de inperfecties (kleur gradaties en dithering, Minder zwart als de KURO, 50 Hrz Bug, Zwart en kleurbeperkingen bij active 3D), maar die weerhouden mij allemaal nog niet om ruimschoots tevreden te zijn... Of is dat één grote denial trip!!! :mrgreen:

Nou nee hoor, naar mijn mening nog steeds het beste scherm op de markt, hopelijk dat de ST/VT/ZT60 die maatstaaf weer wat verhoogd.

Claudio Santulli
13-02-2013, 12:13
Héél veel voor mij, dat je dat niet doorhebt als ik zelfs projecteren als optie aangeef;-) Het kan gewoon niet groot genoeg zijn, maar 65" kan ik waarschijnlijk niet kwijt en bij projecteren moet ik een scherm hebben dat geluid doorlaat of ik moet mijn kamerindeling gaan veranderen.
Ik snap ook echt niet waarom jij eigenlijk niet groter wilt dan je huidige 46". Ik heb iig geleerd van mijn vorige aankoop, toen wilde ik eigenlijk een 37" kopen en kocht ik toch maar een 42", maar die vind ik al tijden te veel te klein, heb zelfs mijn bank 1 meter naar voren staan... Ik moet nu dus groot gaan en niet voor 50" of 55', want daar ga ik spijt van krijgen.
Ik heb ook projecteren op diverse manieren mee mogen maken en een scherm van ongeveer 2 meter is gewoon echt niet te groot op een meter of 4 afstand. Hoe groter hoe meer details je kunt zien!!

Helemaal mee eens, mijn stap van 60" naar 65" lijkt klein, maar in de praktijk is het weldegelijk een wezelijk verschil. Projectie is voor mij nog geen optie, maar het blijft altijd in mijn achterhoofd spelen. Wie weet ooit!

Rogier Burghout
13-02-2013, 13:08
Wij hebben nu onze 52" in een nieuw huis waar onze kijkafstand ongeveer 1,5 zo groot is geworden. De volgende wordt dan ook echt minimaal een 52", maar eigenlijk neig ik naar 60 of 65". Gezien de brede lijst rondom onze huidige LCD zal de nieuwe nauwelijks in totaliteit groter zijn, maar door de dunne randen qua beeldgrootte natuurlijk wel. Gelukkig heb ik een vriendin die 52" nooit te groot heeft gevonden, eerder prima en nu zelfs te klein hahaha..... En omdat mn reciever te groot is voor het TV kastje wil ze ook een nieuwe als we een nieuwe 3D TV gaan kopen. Hoe bedoel je ideaal... 8-)

Claudio Santulli
13-02-2013, 13:34
Dat had ik ook. Mijn Kuro van 60" had een lijst van ruim 10cm breed. De Pana maar enkele centimeter en is ook nog eens veel platter. Dus per saldo scheelt het praktisch niets, maar wel qua beeld en genot.

Marcel Hoeve
13-02-2013, 15:31
Héél veel voor mij, dat je dat niet doorhebt als ik zelfs projecteren als optie aangeef;-) Het kan gewoon niet groot genoeg zijn, maar 65" kan ik waarschijnlijk niet kwijt en bij projecteren moet ik een scherm hebben dat geluid doorlaat of ik moet mijn kamerindeling gaan veranderen.
Ik snap ook echt niet waarom jij eigenlijk niet groter wilt dan je huidige 46". Ik heb iig geleerd van mijn vorige aankoop, toen wilde ik eigenlijk een 37" kopen en kocht ik toch maar een 42", maar die vind ik al tijden te veel te klein, heb zelfs mijn bank 1 meter naar voren staan... Ik moet nu dus groot gaan en niet voor 50" of 55', want daar ga ik spijt van krijgen.
Ik heb ook projecteren op diverse manieren mee mogen maken en een scherm van ongeveer 2 meter is gewoon echt niet te groot op een meter of 4 afstand. Hoe groter hoe meer details je kunt zien!!

Nou, jij hebt nu een 42 inch, dus de stap naar 60 inch vind ik vrij fors. Ik heb een 37 inch van Panasonic en de volgende wil ik wel een slag groter, maar het apparaat moet wel in beetje in verhouding zijn tot de rest van de inrichting. Ik wil niet (en mijn vriendin al helemaal niet) dat de TV de woonkamer domineert. Zo groot is die woonkamer niet (5.40 x 6.80) en we zitten nu op ong. 3 m van de TV. Ik vind dan 46 inch een mooie maat, en 50 inch kan voor mij dan nog net. Tuurlijk, het liefste zou ik een speciale thuisbioscoop hebben (maar niet in de woonkamer) en dan bij voorkeur een projector. Maar groter is niet altijd beter, Pepijn. Vergeet niet dat voor 80% van de tijd hier in huis nog gewoon naar TV-uitzendingen wordt gekeken. En bij anderen die van die grote schermen hebben vond ik dat er niet altijd fraai uitzien, vooral ook omdat nog altijd veel HD-uitzendingen geconverteerde SD-uitzendingen zijn, en native HD vaak maar 720p of 1080i is Dan vallen ongerechtigheden in het beeld gewoon veel sneller op en ik weet dat ik mij daaraan dan ga ergeren.

Claudio Santulli
13-02-2013, 15:43
Maar het is toch ook heel simpel. Voor een ieder wat wils! :-)

peptalk
13-02-2013, 16:22
Maar groter is niet altijd beter, Pepijn. Vergeet niet dat voor 80% van de tijd hier in huis nog gewoon naar TV-uitzendingen wordt gekeken. En bij anderen die van die grote schermen hebben vond ik dat er niet altijd fraai uitzien, vooral ook omdat nog altijd veel HD-uitzendingen geconverteerde SD-uitzendingen zijn, en native HD vaak maar 720p of 1080i is Dan vallen ongerechtigheden in het beeld gewoon veel sneller op en ik weet dat ik mij daaraan dan ga ergeren.
Tsja, dat geldt nou net niet voor mij Marcel. Eigenlijk moet ik mijn HD abo er uit doen, echt zonde v/h geld of overstappen op een nieuw pakket van UPC met 10 HD zenders er in. Moet sowieso weer eens bellen met die gasten voor een korting.
Maar ik wil iig minimaal 60", dus niet 1 maar minimaal 3 stappen groter(y)

Rogier Burghout
13-02-2013, 16:40
Tsja, dat geldt nou net niet voor mij Marcel. Eigenlijk moet ik mijn HD abo er uit doen, echt zonde v/h geld of overstappen op een nieuw pakket van UPC met 10 HD zenders er in. Moet sowieso weer eens bellen met die gasten voor een korting.
Maar ik wil iig minimaal 60", dus niet 1 maar minimaal 3 stappen groter(y)

UPC HD is echt een aanrader hoor. Ik heb eerst KPN gehad met HD zenders en UPC heeft veel minder moiré en artefacten in hun HD streams. Dus dan is regulier TV kijken op een (voor mij) 52" echt geen straf hoor (y)

jamiev
13-02-2013, 16:40
zeker voor 60 gaan,het went ontzettend snel en bigger is better:-)

peptalk
13-02-2013, 17:24
UPC HD is echt een aanrader hoor. Ik heb eerst KPN gehad met HD zenders en UPC heeft veel minder moiré en artefacten in hun HD streams. Dus dan is regulier TV kijken op een (voor mij) 52" echt geen straf hoor (y)
Ik heb nu wel UPC HD maar ik kijk er bijna nooit naar, vandaar dat ik aangeef dat ik overweeg over te stappen op het standaard digitale abo met 10 HD zenders er in.

Marcel Hoeve
14-02-2013, 16:48
Ik zie in de specificaties van de VT60-serie dat deze nog maar 3 HDMI-aansluitingen hebben ipv de 4 op de VT50. Dat is wel erg mager. Wel zijn er 3 USB-aansluitingen, maar wat moet je daar nu in godsnaam mee? Eén zou echt meer dan voldoende zijn, lijkt me.

Claudio Santulli
14-02-2013, 17:03
Iig één voor een harde schijf om DVB op te kunnen nemen. Één voor een USB stick met foto's, films enz en een spare. Minder HDMI is wel jammer, maar kan ook een specificatie fout zijn of om meer onderscheid te maken met de luxere ZT.

Marcel Hoeve
14-02-2013, 18:02
Maar drie HDMI-aansluitingen zijn straks in mijn systeem allemaal meteen bezet: 1 voor de HD-decoder/harddiskrecorder, 1 voor de verbinding met mijn AV-receiver en 1 voor de 3D Blu-rayspeler die er nog komt (mijn AV-receiver ondersteunt geen HDMI 1.4, dus ik moet deze voor het beeld rechtstreeks met de TV verbinden).
Ik gebruik de TV verder alleen maar voor TV-kijken; al die andere dingen (internet, foto's bekijken) interesseren mij niet. Daar heb ik mijn iPad voor. Goed, we zullen afwachten. Misschien inderdaad een foutje.

Claudio Santulli
14-02-2013, 18:55
Sterker nog, ik heb ze alle 4 in gebruik, omdat mijn x-box bijvoorbeeld weer andere beeldinstellingen nodig heeft als UPC en datzelfde gaat op voor 3D BD en mijn dvdspeler. Het is anno 2013 dus wel vreemd dat ze een poort minder hebben. Het zou zomaar kunnen, maar kan het me bijna niet voorstellen!

Marcel Hoeve
16-02-2013, 20:06
Ik zag trouwens dat de Panasonic LED line-up voor 2013 alleen nog maar passive 3D-toestellen zijn. Voor active 3D ben je op de plasma-lijn aangewezen. Dat is wel een erg vreemde move van Panasonic.

StefaanD
18-02-2013, 11:53
Weinig keuze voor mij met mn 60" wens, zal wel een dure grap worden die ZT60 en of dat dan ga redden met mn vakantiegeld.

Ik in ieder geval niet met mijn vakantiegeld, zou dan nog eens moeten wachten tot oktober ook. Oktober zeg je ... ja maar dat is een ander verhaal :-)

Beetje jammer zelfs dat er geen 65" is van de ZT60 hier in Europa.

Ga even de afmetingen bekijken en mijn karton terug bovenhalen. Ah wou vorig jaar al een vervanging doen maar het is er toen door omstandigheden niet van gekomen.


Ff geen BD's meer kopen de komende maanden misschien...

Check :mrgreen:

Claudio Santulli
18-02-2013, 12:04
Er is natuurlijk nog weinig bekend, maar ik vraag me af of de ZT zijn geld in meerwaarde echt waard is. 60" zou voor mij geen optie zijn en als de 65VT60 1000 euro goedkoper is. Ik zou eerst maar goed informeren. Door een andere opbouw zou DFC minder zijn en dat is de grootste makke van de 50. Als dat alleen bij de ZT is, wordt het verhaal weer anders.

Maar wat is er mis met een stuk karton? Ideale bruinwaardes... :mrgreen:

Claudio Santulli
18-02-2013, 12:13
Ik zag trouwens dat de Panasonic LED line-up voor 2013 alleen nog maar passive 3D-toestellen zijn. Voor active 3D ben je op de plasma-lijn aangewezen. Dat is wel een erg vreemde move van Panasonic.

De vorige introductie serie LED van Panasonic stelde echt zwaar teleur. Als dit niet sterk verbeterd is, zijn er sowieso veel betere opties. Wat active 3D betreft, het is niet slecht, maar de compensatie voor zwartwaardes is toch wel een issue bij active 3D. Het is al donkerder, maar active maakt het nog donkerder, onrustiger en duurder. Zou plasma niet beperkt zijn tot active 3D, dan zouden ze daar toch wellicht vanaf gestapt zijn. Niet voor niets wordt passive 3D veelal geprezen. Full hd en quasi hd zou ook te verwaarlozen zijn.

StefaanD
18-02-2013, 12:15
Daarom wacht ik wel nog even af, tja ze zijn er ook nog niet dus ...

Het zou ook zomaar kunnen dat er hier een 65VT60 komt ipv een ZT. We zien wel.

Trouwens geen last van zwarte balken op karton, inbranden is wel nefast voor het ganse geval en extreem gevaarlijk erom heen :mrgreen:

Claudio Santulli
18-02-2013, 12:20
Hou zit het met vouwlijnen, warmte ontwikkeling en de cartbordfiber issue?

peptalk
18-02-2013, 13:46
Op avforums hebben ze het over 4000 pond voor de Z60 en de andere modellen ongeveer dezelfde prijzen als de 50 serie.

Oktober weer een ander uitkeringkje Stef;-)

Ik moet me ook maar eens een stuk karton maken en dan kijken of de 65" er tussen past als de maten bekend zijn:mrgreen: Anders wordt het een 60" Samsung of een projector...

Claudio Santulli
18-02-2013, 17:43
De maten zullen niet afwijken als ik de pics zo zag. In dat geval zijn de maten mij bekend, dus roep maar...

Marcel Hoeve
18-02-2013, 18:32
De vorige introductie serie LED van Panasonic stelde echt zwaar teleur. Als dit niet sterk verbeterd is, zijn er sowieso veel betere opties. Wat active 3D betreft, het is niet slecht, maar de compensatie voor zwartwaardes is toch wel een issue bij active 3D. Het is al donkerder, maar active maakt het nog donkerder, onrustiger en duurder. Zou plasma niet beperkt zijn tot active 3D, dan zouden ze daar toch wellicht vanaf gestapt zijn. Niet voor niets wordt passive 3D veelal geprezen. Full hd en quasi hd zou ook te verwaarlozen zijn.

Ik lees vaak het tegenovergestelde, nl. dat active 3D juist beter is dan passive 3D. In bijna alle vergelijkingen komt active 3D als winnaar naar voren, vooral ook vanwege de hogere resolutie.

Claudio Santulli
18-02-2013, 19:55
Ik kan niet echt vergelijken, maar las juist dat passive minder crosstalk zou hebben en dat bijvoorbeeld de LG's het beste 3D plaatje lieten zien. Dat van die resolutie ging niet helemaal op. Ik dacht eerst ook dat het puur SD zou zijn, maar dat schijnt ook niet zo te zijn. Echter mag het geen FullHD heten.

Al dat gezegt te hebben, ik ben dik tevreden met het 3D van de Panasonic, maar het komt niet in de buurt van de kwaliteit, contrast en helderheid van 2D. (de zwarte balken zijn nooit zwart) Vooral door de donkere actieve glazen en de frequentie die voor sommige als onrustig kan worden ervaren. Daar heeft passief 3D geen of minder last van. Plus dat het meer lijkt op wat je in de bios ervaart en je geen dure kwetsbare op batterij werkende brillen nodig hebt. De brillen die je los koopt kunnen via USB opgeladen worden. De 2 meegeleverde niet.

Marcel Hoeve
20-02-2013, 20:28
http://static.trustedreviews.com/94/0000264b7/ac73_orh616w616/PanasonicTX-P50GT60official.jpg

Preview van de TX-P50GT60 op Trusted Reviews (http://www.trustedreviews.com/panasonic-tx-p50gt60_TV_review)

Marcel Hoeve
16-03-2013, 20:05
http://www.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2013/02/Panasonic-ST60-2.jpg

Review van de TX-P50ST60 door Home Cinema Magazine (http://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/review-panasonic-tx-p50st60-st60-serie-plasma-tv/)

Conclusie:
Alles bij elkaar genomen wint de ST60 serie het toch weer van de ST50 serie (http://www.3dtvmagazine.nl/2012/04/review-panasonic-tx-p55st50-3d-plasma-tv/) van vorig jaar, al is het geen overduidelijk groot verschil. Op het gebied van Smart TV functies en vormgeving heeft Panasonic grote stappen gemaakt, met name door de toevoeging van My Home Screen en de geavanceerde Viera Remote applicatie. Een leuke gimmick is de Touch Pen maar ik vraag me af of deze veel gebruikt zal worden. Helaas blijft het (Nederlandse) app aanbod van Panasonic nog erg mager. Wat betreft de beeldkwaliteit zijn er verbeteringen zichtbaar, onder meer in het contrast en de zwartwaarden, maar helaas hebben sommige grijstonen een subtiele blauwe tint meegekregen. Afgezien van dat biedt de ST60 serie een boven gemiddelde beeldkwaliteit met een scherpe en dynamische weergave.

Marcel Hoeve
07-04-2013, 16:16
http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP50GT60/tx-p50gt60b.jpg

Review van de TX-P50GT60 door hdtvtest.co.uk (http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p50gt60-201304052795.htm)

Claudio Santulli
07-04-2013, 18:11
Nou, binnenkort krijg ik de TX-P65VT60, ben benieuwd naar het verschil met de VT50. Even tot mei wachten.

Marcel Hoeve
12-04-2013, 19:39
http://www.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2013/01/Panasonic-ZT60.jpg

Test van de TX-P50VT60 door FWD Home Entertainment Magazine (http://www.fwdmagazine.be/fwd/148569/review-panasonic-tx-p50vt60e/?utm_source=fwdmagazine&utm_medium=newsletter&utm_term=20130412&utm_content=2_art_title&utm_campaign=weekly)

Marcel Hoeve
20-04-2013, 19:14
http://www.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/images/panasonic/PanasonicTXP55VT65B_front.jpg

Review van de TX-P55VT65B (= TX-P55VT60 hier) op whathifi.co.uk (http://www.whathifi.com/review/panasonic-tx-p55vt65b).

peptalk
22-04-2013, 15:33
Review van de TX-P55VT65B (= TX-P55VT60 hier) op avforums.com (http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-VT65-VT60-TX-P55VT65B-P50VT65B-P65VT65B-3D-Plasma-TV-Review_507/Review.html?utm_campaign=april_2013_newsletter&utm_source=Suite26&utm_medium=Email+Campaign)

StefaanD
22-04-2013, 17:15
Ah avforums ... eindelijk. Vertrouw hun reviews toch meer dan WhatHifi. Zijn ook een stuk uitgebreider.

peptalk
22-04-2013, 17:35
Ah avforums ... eindelijk. Vertrouw hun reviews toch meer dan WhatHifi. Zijn ook een stuk uitgebreider.
Maar ja, lezen is kopen Stef!!
Nu ga ik weer twijfelen om toch deze in de 55" te nemen, 65" wordt te groot en te duur...

Marcel Hoeve
22-04-2013, 19:00
Review van de TX-P55VT65B (= TX-P55VT60 hier) op hdtv.co.uk (http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p55vt65b-201304212862.htm)

StefaanD
23-04-2013, 11:53
Deze had je reeds vermeld Marcel, maar hou je vooral niet in :grin:

Claudio Santulli
23-04-2013, 14:33
Ik zal hem speciaal voor jou helemaal afkraken als ik hem straks heb. :mrgreen:

StefaanD
23-04-2013, 17:33
Wel Claudio, dat mag ... graag zelfs :-)

Schijnt dat er ook werk gemaakt is van de 50 Hz bug en dat nu niet/haast niet meer aanwezig is. Dat is wat 'k begrepen heb uit het snel diagonaal lezen van de review op avforums.

peptalk
23-04-2013, 17:41
Deze had je reeds vermeld Marcel, maar hou je vooral niet in :grin:
Volgens mij nog niet Stef, dat was een ander model.

Claudio Santulli
23-04-2013, 18:27
Wel Claudio, dat mag ... graag zelfs :-)

Schijnt dat er ook werk gemaakt is van de 50 Hz bug en dat nu niet/haast niet meer aanwezig is. Dat is wat 'k begrepen heb uit het snel diagonaal lezen van de review op avforums.

Ja dat begreep ik ook, maar tevens gaf men aan dat dfc nog steeds zichtbaar was, terwijl dit juist één van de gevolgen van de 50hrz bug is. Ondanks dat ifc dit met enige nadelen zo goed als elimineert, ben ik ook benieuwd naar die verbetering, want dat vond ik toch wel een groot manco, aangezien wij vooral veel 50hrz bronnen hebben. 60hrz en 24p hebben er namelijk totaal geen last van.

Maar er zijn veel meer voordelen die vooral met de beperkte luminatie van de prof standen te maken hebben en veel meer van dat soort belangrijke details. Dieper zwart, twin tuners, veel snellere hexachip en GUI enz.enz...



Voor de rest een hele foute tv... :mrgreen:

PS: Ik wordt nog steeds netjes op de hoogte gehouden van de status en het laatste nieuws is rond 15 mei. Dat wordt vast afzien straks en er zullen vast nog genoeg bugs of issues naar voren komen. Dingen waar de VT70 weer veel beter in is..:-P

StefaanD
23-04-2013, 22:48
Volgens mij nog niet Stef, dat was een ander model.

Bericht 46 en 50 in dit draadje gaat toch over hetzelfde toestel, of kijk 'k nu zo verkeerd

Marcel Hoeve
24-04-2013, 20:20
Bericht 46 en 50 in dit draadje gaat toch over hetzelfde toestel, of kijk 'k nu zo verkeerd

Nochtans, er zijn met die van Pepijn meegerekend zelfs nu drie reviews van hetzelfde toestel, echter van diverse websites. Dus ja, Stef, u kijkt verkeerd, al kan ik begrijpen dat u door de gelijkluidende zinsopbouw enigszins in verwarring bent gebracht. :lol:.

Marcel Hoeve
24-04-2013, 20:40
Nog een filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=c74fh4_i1-U) van AVForums over de TX-P55VT60.

StefaanD
24-04-2013, 22:14
Brrr nu zie ik het de ene 55VT60 bij whathifi en de andere bij hdtv. Helemaal duidelijk nu :-)

Claudio Santulli
29-04-2013, 12:06
Vandaag gebeld door E-Care. "Meneer hij is binnen, wanneer kunnen we langskomen. Aanstaande Donderdag?" "Nou, nu ben ik ff heel druk, dus doe maar maandag de 13de" zei ik.

Ondanks dat ik het even moest uitstellen, ben ik best reuze nieuwsgierig. Wel even de missende HDMI aansluiting oplossen (van 4 naar 3).

jamiev
29-04-2013, 12:56
spannend,
nog even geduld dus.:-)

StefaanD
29-04-2013, 14:07
Bwah anders geef 'k gewoon mijn adres door Claudio, dan kan het vandaag nog :twisted: :mrgreen:

Trouwens review van het topmodel

TX-P60ZT65B op avforums.com (http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P60ZT65B-P60ZT60-ZT65-60-Inch-3D-Plasma-Television_525/Review.html)

Claudio Santulli
29-04-2013, 14:13
Gelukkig komt de 65" hier niet uit anders had dat me dwars gezeten. Nu was de keus simpel. 60" is echt té klein. :lol:

jamiev
29-04-2013, 15:24
Bwah anders geef 'k gewoon mijn adres door Claudio, dan kan het vandaag nog :twisted: :mrgreen:

Trouwens review van het topmodel

TX-P60ZT65B op avforums.com (http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P60ZT65B-P60ZT60-ZT65-60-Inch-3D-Plasma-Television_525/Review.html)

Komt wel zeer goed uit de bus.
Het zet je toch aan het denken.

StefaanD
29-04-2013, 15:45
Inderdaad maar of het me de 800 € en 5" kleiner waard is tov een 65VT60 ... moeilijk, héél moeilijk :grin:

peptalk
29-04-2013, 15:49
Inderdaad maar of het me de 800 € en 5" kleiner waard is tov een 65VT60 ... moeilijk, héél moeilijk :grin:
Verschil kan natuurlijk anders zijn na wat onderhandelingen bij de dealer natuurlijk;-)
60" is wel precies wat ik wil...

Claudio Santulli
29-04-2013, 18:59
De ZT is een special edition en in maar beperkte oplage te krijgen. Die prijs zal voorlopig niet zakken. Overigens is in de vs wel gewoon een 65" leverbaar. Maar de VT50 was al niet slecht en de VT60 gaat daar nog flink overheen, dus de ZT zal beter, maar voor de meeste geen bittere noodzaak zijn.

jamiev
29-04-2013, 22:00
De ZT is een special edition en in maar beperkte oplage te krijgen. Die prijs zal voorlopig niet zakken. Overigens is in de vs wel gewoon een 65" leverbaar. Maar de VT50 was al niet slecht en de VT60 gaat daar nog flink overheen, dus de ZT zal beter, maar voor de meeste geen bittere noodzaak zijn.

Het is maar net hoe je het bekijkt.
Wil je voor het ultieme gaan en ben je bereid die 5 inch te vergeven dan zou ik persoonlijk voor de zt gaan.
Zelf kijk ik ook op de beamer en de samsung plasma die overigens ook perfect is.
Zit zelf al wel na te denken om de samsung plasma mischien te ga vervangen voor de zt,ondanks dat ik dan 4 inch inlever krijg ik er iets bijzonders voor terug.
Zoals je zegt voor de meesten geen bittere noodzaak maar een liefhebbers ding.

Claudio Santulli
30-04-2013, 00:17
Nou, eerlijk gezegd ben ik zelf ook wel zo (geweest?). Schermen zijn van jongs af aan altijd wel mijn ding geweest en wil beter en beter. Qua beeld, maar ook wel qua groote. Meer dan op audio gebied zelfs. Die 5" meer op mijn KURO vond ik zo veel toevoegen, meer dan ik had verwacht. KURO was wel zwarter dan mij VT, maar ook daar had ik op dat gebied wel op en aanmerkingen. De ZT zou eindelijk de KURO overtreffen en verpletteren.

Maar goed, ik ben al blij dat ik een upgrade krijgt. Als ik nu zelf een nieuwe MOEST kopen, had ik waarschijnlijk niet meer voor de 65VT60 gegaan, maar die 60" was dan wel een flinke dobber, vooral wetende dat de 65ZT6(0/5) er wel is. Daarnaast zijn ze dusdanig aan de prijs dat je je kunt afvragen of je dan niet moet wachten wat de nieuwe serie of andere techniek/resolutie doet. Ik weet dat OLED en 4K toekomst muziek is nu, maar toch...

Toch kon ik echt meer dan leven met wat de VT50 bood. Los van (toch wel) wat minpunten is het een fantastische tv. Als de VT60 daar maar een beetje meer zwartwaarde, Betere 3D, 50Hrz oplossing, betere dithering, minder retentie enz. aan toevoegt. Dan wordt dit vast een genot!

Alleen, er is wat beters op de markt. Het zal niet, zoals de VT50, de refentie TV worden. Dat kan niet anders dan de ZT zijn. Aan de andere kant alles is relatief! ;-)

Claudio Santulli
13-05-2013, 17:03
Nou hij is binnen hoor. Jammer dat ik de hele dag vette buikkrampen had en niet uitgebreid kon testen, maar dat komt nog en dan zal ik mijn bevindingen hier of elders plaatsen. Eerste indruk is een dikke ja...



Oh ja Stef, echt 3x niks hoor... :mrgreen:

peptalk
13-05-2013, 17:08
Owww, was het maar alvast het einde v/d maand.
Ben echt benieuwd Claudio.

vista-vision
13-05-2013, 18:32
http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/panasonic-tc-p55vt60/4505-6482_7-35567332.html

review vt60 Panasonic

jamiev
14-05-2013, 16:07
De samsung f 8500 Krijgt lovende recensies,dit topmodel van samsung kan het panasonic wel eens heel moeilijk maken.

Claudio Santulli
14-05-2013, 17:16
De Panasonic TX-P65VT60E

The 2013 KURO and then some...

Alvorens ik zal uitwijden over deze fantastische nieuwe Panasonic Plasma TV, wil ik toch graag even aangeven hoe zeer ik onder de indruk ben van de afwikkeling van E-Care en Panasonic betreffende het probleem wat ik had met de TX-P65VT50. Uiteraard helemaal top dat mijn tv werd vervangen door een nieuw type, maar ook de gehele afhandeling door E-Care. Steeds werd ik netjes op de hoogte gehouden over de status van het probleem. Ik werd gebeld, kreeg correspondentie via mail tot sms. Wat mij betreft verdienen E-Care en Panasonic een meer dan grote pluim. Echt fantastisch.

Tja, retentie was best een probleem met de VT50, Natuurlijk trok het wel weg, maar de praktijk leerde dat als je er op let altijd wel ergens iets stond wat je de vorige dag heb bekeken. Je kunt uitleggen dat het niet erg is of anders morgen weer weg. Maar als je iets moet gaan uitleggen aan een leek, ben je eigenlijk al fout bezig. Ten slotte was dit gewoon een stap terug in de tijd omdat oudere en ook mijn Pioneer van 5 jaar oud daar gewoon totaal geen last van had of je moest het echt bont maken. natuurlijk hoor je dat het bij Plasma en fosfor hoort, maar hallo... 2013. Of de VT60 daar op termijn anders mee omgaat moet nog blijken. Veel issues met de VT30/50 zijn nu echt wel grotendeels verholpen, maar mijn gevoel zegt dat dit misschien wel een bijkomend nadeel van de Panasonic plasma techniek blijft. Maar dat is mijn gevoel. Ik kan er nog geheel niks zinnigs over zeggen, anders dan dat ik het nu nog totaal niet kan bespeuren. Maar of dat iets zegt. Het zal pas blijken als het scherm een half jaar op de markt is en hoeveel reacties op de forums terecht komen. Want ook in het verleden is bij Panasonic Plasma's gebleken dat een zwaluw nog lang geen zomer maakt. Wat bij de ene tv veel voorkomt, zie je soms niet bij een ander toestel. laten we maar van het beste uitgaan.

Het kromme van het verhaal is dan toch wel dat ik vorig jaar na 5 jaar een vervanging voor mijn KURO heb gekocht, maar dus feitelijk toch nog minimaal een jaar te vroeg was. Deze tv zal misschien zelf net over of net onder de KURO blijven. Maar ik kan veilig genoeg stellen dat het blote en nuchtere oog dit onderscheid niet meer kan aantonen. Zeker niet zonder een direct één op één vergelijk. Voor mijn gevoel ben ik er nu weer flink op vooruit gegaan. Gedeeltelijk omdat de zwartwaarde er niet op achteruit is gegaan en anderzijds omdat de voordelen zoals 3D, helderheid en Smartfuncties van een 2013 scherm nu pas echt gaan meewegen. En hé, laten we wel wezen die extra 5"op de KURO. Let's face it,size does matter!

Het grootste gedeelte van deze recensie is inmiddels verwerkt in een artikel voor de site die je nu hier kunt vinden!
Enjoy. (y)

http://dvd.nl/achtergronden/de-nieuwe-panasonic-tx-p65vt60e-versus-de-panasonic-tx-p65vt50e/

peptalk
14-05-2013, 17:29
Fijne bevindingen Claudio en ik wou dat e-care bij mij op dezelfde manier me op de hoogte had gehouden.

Marcel Hoeve
14-05-2013, 19:21
Ben erg benieuwd naar je ervaringen verder. Ben dit jaar in de markt voor een nieuwe TV, maar twijfel nog sterk of het na 6 jaar weer een plasma moet worden of misschien wel een LED. Heb wel een sterke voorkeur voor het merk Panasonic, dat dan weer wel.

Marcel Hoeve
14-05-2013, 20:05
Test van de Panasonic TX-P50GT60B van avforums (http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P50GT60B-P42GT60B-3D-Plasma-Television-Review_505/Review.html)

Claudio Santulli
15-05-2013, 12:37
Update review TX-P65VT60E (http://dvd.nl/forum/showthread.php?88016-Panasonic-Plasma-modellen-2013&p=1938039&viewfull=1#post1938039)

rogue
15-05-2013, 13:02
Mooie review Claudio (y)!
Erg prettig leesbaar, ook voor degene die iets minder bekend zijn met technische termen.

Zo gata het toch wel weer kriebelen....

Marcel Hoeve
16-05-2013, 10:49
Update review TX-P65VT60E (http://dvd.nl/forum/showthread.php?88016-Panasonic-Plasma-modellen-2013&p=1938039&viewfull=1#post1938039)

Bedankt voor je update! Naast reviews zijn gebruikerservaringen voor mij minstens zo waardevol, al vind ik het razendknap hoe jij over zo'n visueel geheugen beschikt. Ik zou zelf echt niet kunnen aangeven waarom en of en op welke punten mijn nieuwe TV qua beeld nu beter zou zijn dan mijn vorige. Ik zou ze dan echt naast elkaar moeten zien, op dezelfde wijze ingesteld en met hetzelfde bronmateriaal gevoed. Overigens vind ik de reviews op sites als hdtvtest.co.uk en avforums.com niet helemaal representatief voor de versie die jij en ik gewoon in de winkel kopen. Zij doen eerst een zeer uitvoerige professionele calibratie en gaan dan pas het scherm beoordelen. 95 van de 100 kopers calibreren hun TV nooit en gebruiken deze zo out-of-the-box en stellen ze vervolgens zelf nog een beetje in met de diverse schuifregelaars totdat dit een beeld oplevert waarover men dan zelf tevreden is. Tenmiste, zo heb ik dat tot nu toe zelf altijd gedaan. Bovendien voeren deze sites nooit duurtesten uit. Ze hebben ze maar korte tijd in hun bezit en laten ze waarschijnlijk ook nooit uren-, dagenlang aan één stuk doorspelen.

Ik weet niet hoe dat bij jou thuis is, maar hier wordt nog 75 tot 80% van de tijd gewoon naar TV-uitzendingen gekeken. Dus in dat licht gezien zou ik in recensies dus graag meer weten over hoe een TV gewone TV-uitzendingen (SD, HD) weergeeft. Dat ze Blu-ray cq. HD-materiaal allemaal fantastisch kunnen weergeven geloof ik wel, want dat is tegenwoordig niet echt het probleem. De vorige Panasonic-series (VT30, VT50) schijnen toch veel last van image retention en zelfs soms van inbranden te hebben, iets wat mijn oude Panasonic totaal niet heeft en ook nooit gehad heeft. En juist dat euvel komt met name bij het kijken naar gewone TV-uitzendingen (zenderlogo's, ondertitels) naar voren, maar daarover wordt in de recensies van de genoemde sites (of in het algemeen in de diverse reviews) met geen woord gerept. Daar zijn nu juist de gebruikerservaringen zo nuttig voor, al wordt er ook wel eens erg paniekerig hierover gedaan en worden image retention en inbranden nogal eens door elkaar gehaald.

Claudio Santulli
16-05-2013, 12:31
Graag gedaan Marcel. Dat ik er zo naar kijk komt dat ik in het verleden echt een nitpicker ben geweest. Beeld is altijd wel mijn ding geweest en de gebreken onthoudt je nu eenmaal beter dan alle dingen die goed gaan en geen irritaties opwekken. Nu ben ik snel van het relatieveren. Is iets een probleem of maak ik er een probleem van?

Wat betreft de tv kwaliteit heb je een goed punt en zal ik later zeker nog een wat uitgebreidere update van maken zodat het een kompleet verhaal wordt. Uiteraard gaat iedereen eerst het maximaal haalbare testen, maar vaak valt en staat een ttv bij wat hij laat zien bij een mindere bron. Nu gebruik ik meerdere DVB bronnen en heb ik analoge tv ook aangesloten. Ik heb de Horizon box van UPC, Satelliet van Canal Digitaal die ik nog via component heb aangesloten (oude supervette component kabel die naar een ienimini verloop stekkertje moet) Daarnaast heb ik ook de C.I.+ module van UPC in gebruik. Omdat ik de Horizon heb is een GU14 WCD (Wandcontactdoos), een goede AOP (Algemeen overgave Punt) en redelijke bekabeling, retourgestuurde spliiters en versterkers al een vereiste. De signaalversterker is overigens voor de analoge TV's op de overige verdiepingen. Elke kamer staat er wel één.

Knip knip:

Dit deel van de tekst even naar het stuk verplaatst

Conclusie:

Ook hierin steld de VT60 niet teleur, maar uiteraard gelden de beperkingen van het medium, daar kan ook de VT60 niks aan veranderen. Maar als de VT een klein beetje is ingesteld, zal geen andere TV het echt beter doen. het is eerder andersom. TV's die gebreken hebben zullen een beperktere bron veel meer onthullen. De goed kwaliteit van de VT haald gewoon overal het maximale uit.

Tja, retentie was best een probleem met de VT50, Tuurlijk trok het weg, maar de praktijk leerde dat als je er op let altijd wel ergens iets stond wat je de vorige dag heb bekeken. Je kunt uitleggen dat het niet erg is of anders morgen weer weg. Maar als je iets moet gaan uitleggen aan een leek, ben je eigenlijk al fout bezig. Ten slotte was dit gewoon een stap terug in de tijd omdat oudere en ook mijn Pioneer van 5 jaar oud daar gewoon totaal geen last van had of je moest het echt bont maken. natuurlijk hoor je dat het bij Plasma en fosfor hoort, maar hallo... 2013. Of de VT60 daar op termijn anders mee omgaat moet nog blijken. Veel issues met de VT30/50 zijn nu echt wel grotendeels verholpen, maar mijn gevoel zegt dat dit miscchien wel een bijkomend nadeel van de Panasonic plasma techniek blijft. Maar dat is mijn gevoel. Ik kan er nog geheel niks zinnigs over zeggen anders dan dat ik het nu nog totaal niet kan bespeuren. Maar of dat iets zegt. Het zal pas blijken als het scherm een half jaar op de markt is en hoeveel reacties op de forums terecht komen. Want ook in het verleden is bij Panasonic Plasma's gebleken dat een zwaluw nog lang geen zomer maakt. Wat bij de ene tv veel voorkomt, zie je soms niet bij een ander toetsel. laten we maar van het beste uitgaan en vervolegsn refereer ik aan het eerste deel van mijn tekst. Is iets straks een probleem of maakt ik dat ervan. Zie je echt of alleen als je er echt op let. Kortom heb ik er bij gebruik straks last van of zet ik een wit leeg scherm op en kijk op 10cm vanaf mijn scherm of er iets zit.

peptalk
16-05-2013, 13:21
Wat me opvalt is dat er eigenlijk nog geen online winkel is die de VT60 serie kan leveren.

Claudio Santulli
16-05-2013, 14:09
Wellicht dat E-care letterlijk de eerste modellen direct van Panasonic heeft gekregen. En volgens mij gaat veel ook via grossiers. Maar dan denk ik maar hardop. De diverse winkel hebben de kleinere modellen wel al in hun showroom staan. Ze zullen nu wel snel los komen.

jamiev
16-05-2013, 14:12
Wat me opvalt is dat er eigenlijk nog geen online winkel is die de VT60 serie kan leveren.
Dat klopt,was mij ook al opgevallen.
In de winkels in mijn buurt ook nog niet verder tegengekomen.
Duitse mediamarkt heb ik wel de samsung f 8500 Kunnen zien,hing ook een behoorlijk prijskaartje aan van 3998 euro.

Marcel Hoeve
16-05-2013, 16:10
Ik heb zoiets begrepen dat de VT-serie alleen maar bij gespecialiseerde winkels te verkrijgen zou zijn. Tenminste, dat is in ieder geval in de UK het geval. Een soort premium-TV, dus. Vandaar in Engeland ook de andere typebenaming, nl. VT65 ipv VT60.

StefaanD
16-05-2013, 16:18
Je vergist je Marcel, dat is het geval voor de ZT en niet voor de VT

Claudio Santulli
16-05-2013, 16:31
De VT is idd gewoon verkrijgbaar, sommige winkel hebben hem al in de showroom staan. Sterker nog, ik kon verleden week mooi een vergelijk maken in de plaastelijke MM, waar de 50VT50 en 50VT60 pal naast elkaar stonden. De ZT is een ander verhaal en is (straks) in beperkte oplage leverbaar. Het wordt zeg maar een special edition. De ZT is gebaseert op een geheel andere techniek van paneel fabricage. Dit schijnt zeer kostbaar te zijn. Het grootste verschil is dat het paneel vacuum is gefabriceerd, waardoor er geen ruimte of lucht tussen het scherm en het glas zit. Het grootste voordeel daarvan is veel minder reflectie en diepere zwartwaarden. Het is ook nog niet bekend of dit type scherm de productie standaard wordt bij eventuele nieuwere modellen, als die er al komen. In Nederland zal voorlopig in beperkte oplage alleen het 60"model op de markt komen. Jammer want elders wordt ook het 65"aangeboden, waarom hier niet blijft een vraag. het prijsverschil is ruim 600 euro voor 5" minder, maar hij wordt wel aangeprezen als "beyond reference", wat opzicht al een redelijk contradictie is, maar dat terzijde... :mrgreen:

Het houdt wel in dat de VT onttroond is als referentie scherm. Maar zoals ik al aangaf. De VT60 doet veel al veel en veel beter dan de VT50 (Da's vaak veel) en dat was de referentie verleden jaar. Dus zeker geen miskoop, ondanks dat hij redelijk aan de prijs is, relatief gezien!

jamiev
16-05-2013, 16:44
Claudio,als ik je verhaal begrijp word de zt dus wel in duitsland in 65 Aangeboden.

StefaanD
16-05-2013, 16:50
Nope de 65" is er alleen voor de Amerikanen

Frenkel
16-05-2013, 16:52
Toch wel grappig om te zien dat Plasma nog altijd doorontwikkeld is en dat er weer een flinke verbetering is ten opzichte van de modellen van vorig jaar, zowel bij Panasonic als bij Samsung,...grappig ! omdat al jaren wordt beweerd dat Plasma uitontwikkeld is.

Toen ik in 2005 mijn eerste Plasma kocht werd me dat ook afgeraden omdat het afgelopen zaak zou zijn met Plasma en dat de schermen maar een paar jaar zouden meegaan (naast alle andere vooroordelen destijds) maar laats was ik nog bij iemand die een Pioneer Plasma heeft staan uit 2004 en deze nog dagelijks gebruikt.
Het is altijd pas achteraf te bepalen maar ik vraag me af hoe de Panasonic,s het volhouden qua duurzaamheid/levensduur.

StefaanD
16-05-2013, 16:53
Het houdt wel in dat de VT onttroond is als referentie scherm. Maar zoals ik al aangaf. De VT60 doet veel al veel en veel beter dan de VT50 (Da's vaak veel) en dat was de referentie verleden jaar. Dus zeker geen miskoop, ondanks dat hij redelijk aan de prijs is, relatief gezien!

Dat is wel overmatig gebruik van het woord veel :mrgreen:

Claudio Santulli
16-05-2013, 17:04
Dat is wel overmatig gebruik van het woord veel :mrgreen:
Ik durf zelfs te stellen: veels te veel. (6)

PS: Stuk weer aangepast. ;-)

Claudio Santulli
16-05-2013, 17:10
Claudio,als ik je verhaal begrijp word de zt dus wel in duitsland in 65 Aangeboden.


Nope de 65" is er alleen voor de Amerikanen

Maar die zijn zelf over het algemeen ook wat groter. :-)

Ik heb daar gemengde gevoelens over. Jammer en redelijk onbegrijpelijk dat wij niet die keus hebben als je dat zou willen, maar grotendeels overheerst denial. Er is voor mij nu nog steeds niks beters op de markt en kleiner is een geen optie voor mij.

Claudio Santulli
17-05-2013, 02:19
Toch wel grappig om te zien dat Plasma nog altijd doorontwikkeld is en dat er weer een flinke verbetering is ten opzichte van de modellen van vorig jaar, zowel bij Panasonic als bij Samsung,...grappig ! omdat al jaren wordt beweerd dat Plasma uitontwikkeld is.

Toen ik in 2005 mijn eerste Plasma kocht werd me dat ook afgeraden omdat het afgelopen zaak zou zijn met Plasma en dat de schermen maar een paar jaar zouden meegaan (naast alle andere vooroordelen destijds) maar laats was ik nog bij iemand die een Pioneer Plasma heeft staan uit 2004 en deze nog dagelijks gebruikt.
Het is altijd pas achteraf te bepalen maar ik vraag me af hoe de Panasonic,s het volhouden qua duurzaamheid/levensduur.

Goed hé dat plasma! Net onkruid! Zit inmiddels aan mijn vijfde. Een LG, twee Pio's en nu twee Panasonics voor de fantastische prijs van één.;-) De Pioneers waren en zijn wel heel degelijk, Dat zie ik Panasonic ze niet nadoen. Ha, dat is ook helemaal niet de bedoeling vermoed ik! Na al die jaren heeft plasma gewoon nog steeds alle voordelen in huis. En zolang het nog steeds zo is dat één op de vijf OLED schermen zo weer terug de prullenbak in kan, kunnen ze nog veel even door ook. Maar als OLED straks toch eindelijk een keer wil lukken en betaalbaar wordt zal plasma er toch echt aan moeten geloven. Het leeft alleen nog door gebrek aan beter. Dat is met de huidige onwikkelingen weer pijnlijk duidelijk gemaakt. Ik bedoel, het is tenslotte 2013.

peptalk
17-05-2013, 14:02
Vanmiddag voor het werk eens even bij Smits Arnhem binnengelopen en daar hadden ze niet 1 plasma staan. Meestal komen ze wel met concurrerende prijzen, maar na een hoop gebel en navraag kwam hij met de adviesprijs aanzetten voor de P55VT60, namelijk 2699 euro. We keken elkaar aan en kregen allebei een lach op het gezicht in de trant van dat gaat hem niet worden...

Marcel Hoeve
17-05-2013, 18:45
Pepijn, de modellen zijn nog te nieuw. Tot nu toe heb ik alleen enkele modellen uit de VT60- en de ST60-serie gezien, bij mijn locale Media Markt, maar ik dacht niet het 55-inch model van de VT-serie. Zelf ben ik met een schuin oog aan het kijken naar de TX-P50GT60, die met name in Engeland zeer lovende reviews krijgt. Maar geen enkel GT60-model bij de Media Markt, hoewel die al wel leverbaar is.

rogue
17-05-2013, 19:26
Vanmiddag voor het werk eens even bij Smits Arnhem binnengelopen en daar hadden ze niet 1 plasma staan. Meestal komen ze wel met concurrerende prijzen, maar na een hoop gebel en navraag kwam hij met de adviesprijs aanzetten voor de P55VT60, namelijk 2699 euro. We keken elkaar aan en kregen allebei een lach op het gezicht in de trant van dat gaat hem niet worden...
Daar heb ik toen mijn huidige plasma gekocht; de winkel kwam goed uit de bus op het htforum.
Ik zie dat ze online ook maar2 plasma's hebben.

peptalk
17-05-2013, 20:59
Ze zijn idd ook nog maar beperkt leverbaar, ik denk dat ik de aankoop even wat over het vakantiegeld heen moet tillen of voor een VT50 gaan, want die zijn echt flink in prijs gezakt.

Marcel Hoeve
19-05-2013, 11:03
Stefaan,

Ik trof in het forum (http://www.avforums.com/forums/hardware-reviews/1762043-panasonic-tx-p50gt60b-3d-plasma-television-review-6.html) over de review van de TX-P50GT60B van avforums.com een opmerking van jou aan waarin je zegt:

"There is one thing i don't understand. The VT65 sits above the GT65 in the Panasonic range. Yet the GT65 has way better black values than the VT65 and hence a better On/Off Contrast and ANSI Contrast ratio. How does that come ?"

Je doelt denk ik op de GT60-serie (GT65 bestaat namelijk niet), maar hoe kom je aan die veronderstelling? Waar heb je dat dan gelezen? Het was mij namelijk niet opgevallen, maar misschien heb ik er overheen gelezen?

peptalk
19-05-2013, 11:22
VT60's zijn hier in Arnhem niet te vinden ben ik bang voor, MediaMarkt en Scheer & Foppen hebben ze iig ook niet. MM heb ik niets gevraagd bij Scheer & Foppen kwamen ze met 2450 als prijs en er is nog onderhandelingsruimte.

Marcel Hoeve
19-05-2013, 13:09
Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is en geduld hebben. Volgens mij duurde het vorig jaar ook vrij lang tot de VT-serie breder verkrijgbaar was. In augustus / september zou dat voor de VT60-serie ook zo moeten zijn. Als ik jou was zou ik zeker nog even wachten op de VT60-serie, en niet voor de VT50-serie gaan, ondanks dat die nu zo gunstig aangeboden worden. Uit alle reviews die ik tot nu toe gelezen heb, komt de VT60-serie er beter uit dan de vorige. Als je toch veel geld aan een nieuwe TV gaat uitgeven, dan wist ik wel waar ik mijn geld op zou zetten. Maar ja, ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken...

Marcel Hoeve
19-05-2013, 15:39
Review van de TX-P50ST60 van flatpanelshd.com (http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1366730214)

peptalk
30-05-2013, 17:17
Ze hebben nu bij Smits een BTW actie, ook voor bestellingen. Morgen of v/h weekend maar eens even informeren.

jack020
03-06-2013, 07:06
Gistermiddag bij Saturn in de Geen BTW-actie de TX-P50GT60E aangeschaft voor 1322.00. Is op bestelling maar binnen 2 weken in huis!

rogue
03-06-2013, 18:04
Gistermiddag bij Saturn in de Geen BTW-actie de TX-P50GT60E aangeschaft voor 1322.00. Is op bestelling maar binnen 2 weken in huis!
Vreemd, bij Saturn Zuidplein stond in de kleine lettertjes dat Panasonic Tv's uitgesloten waren van de actie, als ik het goed heb.
Mooie aankoop!

peptalk
03-06-2013, 18:10
Gisteren diverse winkels in Arnhem langs gegaan.
Smits Arnhem wilde me geen Panasonic Plasma leveren die besteld moest worden, te lage marges en geen vertrouwen meer in plasma. De rest wilde wel bestellen voor 2400 euro en dat is me te gek. Ik heb de p55vt50 maar besteld voor een mooie prijs:-)

Marcel Hoeve
03-06-2013, 18:28
Gisteren diverse winkels in Arnhem langs gegaan.
Smits Arnhem wilde me geen Panasonic Plasma leveren die besteld moest worden, te lage marges en geen vertrouwen meer in plasma. De rest wilde wel bestellen voor 2400 euro en dat is me te gek. Ik heb de p55vt50 maar besteld voor een mooie prijs:-)

In ieder geval gefeliciteerd met je aanschaf, maar wat een raar verhaal, zeg. Als je aangeeft dat je de door jou gewenste plasma afneemt, wat houdt hen dan tegen om die te bestellen? Op die manier jaag je mensen echt naar de dozenschuivers op internet. Ik had vorige week bij Hifi Klubben (het voormalige RAF) in Amsterdam via de telefoon geïnformeeerd of ze de TX-P50GT60 hadden staan, omdat ze die ook via hun webstore aanbieden. Ik wil deze graag eerst eens in het echt zien, namelijk. Ze hadden hem helaas niet staan, tot mijn verbazing, maar ze gaven wel aan dat ze hem konden bestellen en dan zou hij binnen twee weken binnen zijn. Niets geen lulverhaal over geringe marges en geen vertrouwen in plasma.

peptalk
03-06-2013, 19:48
Zal er ook mee te maken hebben dat hij weet dat ik niet de adviesprijs betaal en dat ze de BTW actie hadden, voor 2699 had hij vast wel willen bestellen zoals zijn medewerker eerder al aangaf.

jamiev
03-06-2013, 21:59
Gefeliciteerd peptalk.
Lijkt mij een goede aanwinst waar je veel plezier van zult hebben.
Beeldformaat is ook lekker om films op te bekijken.
Succes ermee.

Claudio Santulli
03-06-2013, 23:12
Gisteren diverse winkels in Arnhem langs gegaan.
Smits Arnhem wilde me geen Panasonic Plasma leveren die besteld moest worden, te lage marges en geen vertrouwen meer in plasma. De rest wilde wel bestellen voor 2400 euro en dat is me te gek. Ik heb de p55vt50 maar besteld voor een mooie prijs:-)

Alvast gefeliciteerd Pepijn,

Zolang je er maar niet meer dan dit (http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/panasonic/tx-p55vt50/prijzen/bezorgen/1047012/) voor hebt betaald. ;-) Daar ga je iig veel plezier aan beleven.., hopelijk... :mrgreen:
Je zegt besteld? Winkel voorraad neem ik aan? Zo ja, dan zou ik ook niet snel een nieuw model willen bestellen.

peptalk
03-06-2013, 23:56
Alvast gefeliciteerd Pepijn,

Zolang je er maar niet meer dan dit (http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/panasonic/tx-p55vt50/prijzen/bezorgen/1047012/) voor hebt betaald. ;-) Daar ga je iig veel plezier aan beleven.., hopelijk... :mrgreen:
Je zegt besteld? Winkel voorraad neem ik aan? Zo ja, dan zou ik ook niet snel een nieuw model willen bestellen.

Ik heb hem bij eshop besteld, dus dan weet je ook wat ik er voor ga betalen;-) Ik ben nu in afwachting van een telefoontje van ze om een bezorgafspraak te maken en als ze niet opschieten dan wordt het alsnog Wehkamp:-) Die prijs van Smits die klopt niet want ze hebben geen 55"meer, alleen nog een 50". Het is toch een prachtige prijs voor zoveel moois!!

Iig allemaal alvast bedankt voor de felicitaties!!

Claudio Santulli
04-06-2013, 08:44
Bij Wehkamp stond op de site zelf 'niet meer leverbaar'.

StefaanD
04-06-2013, 08:50
Zo Pepijn, dat is een mooie aankoop daar ga je vast véél plezier aan beleven. :popcorn:

Van 42 naar 55 inch dat zal een serieus verschil opleveren niet alleen in afmetingen maar ook gewoon qua beleving en zeker ook naar beeldkwaliteit. Alles herkijken dus :mrgreen:
Wel een vreemd verhaal daar bij Smits, best wel jammer. Maar zoals ik het begrepen heb, de 60 serie is bij het merendeel, zoniet alle, van de winkels gewoon de volle pot betalen.

Zelf ga ik het nog wat langer uitzingen met mijn Eindhovens LCDtje :-)

StefaanD
04-06-2013, 09:35
Stefaan,

Ik trof in het forum (http://www.avforums.com/forums/hardware-reviews/1762043-panasonic-tx-p50gt60b-3d-plasma-television-review-6.html) over de review van de TX-P50GT60B van avforums.com een opmerking van jou aan waarin je zegt:

"There is one thing i don't understand. The VT65 sits above the GT65 in the Panasonic range. Yet the GT65 has way better black values than the VT65 and hence a better On/Off Contrast and ANSI Contrast ratio. How does that come ?"

Je doelt denk ik op de GT60-serie (GT65 bestaat namelijk niet), maar hoe kom je aan die veronderstelling? Waar heb je dat dan gelezen? Het was mij namelijk niet opgevallen, maar misschien heb ik er overheen gelezen?

Marcel, brrr deze had ik helemaal over het hoofd gezien :oops:

Tja nooit antwoord gehad op het avforums.com forum zelf, heb vermoedelijk iets gevoeligs aangeraakt daar ;)

In de UK dacht ik dat alles 65 wordt genoemd ipv 60 in de rest van Europa, maar heb het verkeerd voor zie 'k, het is inderdaad GT60. In ieder geval even uit hun testen de waardes genoteerd voor die On/Off Contrast and ANSI Contrast ratio en daar zitten toch serieus verschillen tussen zeker als je de twee 50" modellen vergelijkt. Zover zelfs dat ik daar eigenlijk nu geen bal meer van snap. Al helemaal niet als je de waardes bekijkt van de Samsung F8500 die te boek staat als een super-helder scherm en dus qua plasma ook perfect bruikbaar bij helder daglicht.

Schermafbeelding met vergelijking waardes;

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9529242/plasma_ratios.png


Vermoed eigenlijk gewoon dat ik me blind staar op iets wat je in werkelijkheid toch niet gaat zien. Ook dit opmeting van zwartwaardes, pffftt alsof je 0,001 cd/m2 gaat zien :grin:

Claudio Santulli
04-06-2013, 11:29
Nou ja, je merkt het wel... Maar alleen als de ruimte geheel verduisterd is. Er niks behalve zwart op het scherm getoond wordt. Er geen lampen aanstaan. Zo gauw er maar iets van licht op het scherm of in de ruimte getoond wordt, kunnen je ogen het verschil niet meer waarnemen. Toch merk je het dan nog steeds wel. Als het scherm bijvoorbeeld tussen scènes even zwart wordt of als je donkere scènes in 2.35:1 formaat kijkt. Het is ook een beetje het wauw effect. Hoe zwarter hoe mooier alles wordt.

Kortom voer voor de echte nitpicker. Zolang het zwart maar aanzienlijk donker is profiteert wel het hele plaatje ervan. De Sammy krijgt zijn hoge cijfers vooral gebaseerd op de helderheid overdag, maar qua zwart wint de Pana het volgens de experts, aldus een nitpicker... ;-)

jack020
04-06-2013, 12:15
De Geen BTW actie is deze week bij MediaMarkt, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen?

peptalk
04-06-2013, 12:17
De Geen BTW actie is deze week bij MediaMarkt, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen?

Officieel met uitzondering van de 3D modellen van Panasonic.

Claudio Santulli
04-06-2013, 12:33
Die Panasonic schermen zijn ook maar amper op de markt, dus daar gaan ze echt niks aan cadeau doen. Ik denk dat die marges dan sowieso heel laag zijn en ze toch hun best zullen doen om oudere schermen te verkopen. Het gaat zo snel met nieuwe schermen dat ze het zich niet kunnen veroorloven om oudere schermen lang op voorraad te houden, tenzij het een heel goed scherm was of is. Ik denk ook dat je een goede prijs hebt voor een heel mooi scherm. je weet na het lezen wat de cons & pro's zijn, dus geen verrassingen straks!

Als ik de cons nog eenmaal mag noemen zijn dat vooral:
de 50Hrz bug. Gezichten en huidskleur zullen ghosting vertonen en dynamic false contouring, maar redelijk te elimineren door Intelligent Frame creation op Max te zetten.
Retentie gevoelig.
Banding. Soms kun je naar verloop van tijd contrast verschil zien in de vorm van een verticale lichte streep.
Green or Yellow blobs. Alhoewel dit een uitzondering vormt.
Meer of minder hoorbare fans. Ik had van de laatste twee geen last.

Maar daartegen zijn er veel voordelen en zeker voor die prijs kun je nog jaren genieten en met een beetje mazzel is de service goed bij de veel voorkomende issues.

peptalk
04-06-2013, 12:53
Ik heb hem dus ook heel erg relativerend aangeschaft, anders had ik nog wel ergens anders een spaarpotje gevonden om wel de VT60 te kopen. Wat me echt tegenstaat is dat voorheen het vorige model van Panasonic(VT30) ook nog erg lang voor een hoge prijs verkocht werd, maar dat de VT50 er nu voor dumpprijzen uitgaat. Ook was de VT50 vorig jaar gewoon een referentie toestel bij menig a/v site en in vergelijk met mijn huidige TV, hahaha. Ik wilde ook niet langer wachten, want ik had me al een paar maanden geleden voorgenomen een nieuwe TV te kopen in mei en het is al weer juni....

StefaanD
04-06-2013, 12:58
Claudio, we zijn een paar weekjes na je omruil actie. Hoe zit het met de retentie op je VT60 ? Is daar echt een verschil te merken met je VT50 ?

Bedankt voor je verhelderende uitleg over die waardes, helemaal duidelijk nu. Moet me er zoals gedacht niet al te veel op vast pinnen.

Sander_Hurk
05-06-2013, 20:05
Officieel met uitzondering van de 3D modellen van Panasonic.

Bij MM Utrecht stonden ook alle 3D modellen van Panasonic netjes in de aanbieding, en de ZT60 en VT60 konden met korting besteld worden (Blijft inderdaad dat officieel...)

Marcel Hoeve
08-06-2013, 16:28
Review (http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/televisions/plasma-and-lcd-tvs/panasonic-tx-p50vt65-1154980/review/1#articleContent) van de TX-P50VT60 (TX-P50VT65 in de UK) van techradar.com

Claudio Santulli
09-06-2013, 23:37
Claudio, we zijn een paar weekjes na je omruil actie. Hoe zit het met de retentie op je VT60 ? Is daar echt een verschil te merken met je VT50 ?
Het heeft even geduurd eer ik een antwoord durfde te geven, maar ook op dat front merk ik echt een verbetering. Er is nog wel sprake van retentie als jet het te bond maakt ( Lees: in slaap valt op de bank en het blu-ray menu een uur of 6 nutteloos heeft staan zijn) Maar even zo snel is het weer weg als je wat anders kijkt of de schuifbalk zijn werk laat doen. Veelvuldig check ik op logo's e.d. Maar vooralsnog is het echt een verbetering. Maar goed, of dat zo blijft moet ik maar afwachten.

Voor de rest kan ik beamen wat de laatste review aangeeft. Heerlijk scherm, waar je dagelijks van geniet... Tja, dacht, wrijf het nog even in...

Marcel Hoeve
10-06-2013, 12:04
... Er is nog wel sprake van retentie als jet het te bond maakt ( Lees: in slaap valt op de bank en het blu-ray menu een uur of 6 nutteloos heeft staan zijn) ...
Jouw Oppo heeft toch ook een screensaver die automatisch in pauzestand of bij inactiviteit actief wordt? Heeft die dan niet gewerkt, dan?

Claudio Santulli
10-06-2013, 12:45
Ja, maar een menu wordt niet onderbroken op een of andere manier. Een film op pauze zetten weer wel.

DVDProfilersFilmgek
10-06-2013, 12:45
Ik heb hem dus ook heel erg relativerend aangeschaft, anders had ik nog wel ergens anders een spaarpotje gevonden om wel de VT60 te kopen. Wat me echt tegenstaat is dat voorheen het vorige model van Panasonic(VT30) ook nog erg lang voor een hoge prijs verkocht werd, maar dat de VT50 er nu voor dumpprijzen uitgaat. Ook was de VT50 vorig jaar gewoon een referentie toestel bij menig a/v site en in vergelijk met mijn huidige TV, hahaha. Ik wilde ook niet langer wachten, want ik had me al een paar maanden geleden voorgenomen een nieuwe TV te kopen in mei en het is al weer juni....

Ha die Pepijn, gefeliciteerd met je aankoop, die zal binnenkort dan ook wel bij je voor de deur staan, kan het genieten beginnen, met een 55inch valt wel te leven;)

Ik dacht dat je ook nog belangstelling had voor projecteren, maar zo te lezen heb je meerdere spaarpotjes, misschien rolt daar ook nog wel een beamer uit, of heb je dat plan voorlopig even laten varen?

peptalk
10-06-2013, 13:06
Ha die Pepijn, gefeliciteerd met je aankoop, die zal binnenkort dan ook wel bij je voor de deur staan, kan het genieten beginnen, met een 55inch valt wel te leven;)

Ik dacht dat je ook nog belangstelling had voor projecteren, maar zo te lezen heb je meerdere spaarpotjes, misschien rolt daar ook nog wel een beamer uit, of heb je dat plan voorlopig even laten varen?
Ik ben al een paar dagen aan het genieten Herman, en 55" is idd niet slecht.
Wel belangstelling voor projecteren, maar toch maar gekozen voor plasma omdat ik wel eens die geweldige zwartwaardes wilde hebben en oh oh oh wat een verschil met m'n LCD-tje. Ga v/d week voor de gein ze eens allebei aansluiten en kijken hoe het verschil dan is.

Claudio Santulli
10-06-2013, 13:13
Ik heb nog een Skype camera over. Is dat niks voor jou?

DVDProfilersFilmgek
10-06-2013, 13:27
Ja, maar een menu wordt niet onderbroken op een of andere manier. Een film op pauze zetten weer wel.

Sommige schijven boeren zou je wel eens een stevig schopje onder het zitvlak willen geven, de prutsers maken je af en toe laaiend.

Schijven die beginnen met ongevraagde reclame voor andere films, die een aantal boodschappen voor je hebben met onderbrekingen daartussen waardoor je apparatuur tich keer een handshake moet maken terwijl jij ondertussen pissig wordt van het verdwijnende beeld en wild klikkende apparatuur die steeds maar weer probeert de verbinding te maken en als dat gelukt is weer wordt onderbroken, dan ook nog eens vaak zeer slechte menu's die zo onduidelijk zijn dat je niet eens weet wat je precies kiest, schijven die je Blue Ray speler in 1 of andere achtelijk apparaat veranderen door er allerlei fucties van uit te schakelen zoals bijvoorbeeld directe taal, sub keuze en je daarvoor naar het achtelijke menu sturen, schijfjes die fucties zoals zoomen uitschakelen en andere vrijheden beperken etc etc. Ook zoals je nu zelf gemerkt hebt zoiets als dat menu, waar ook oplossingen voor zijn en ze je niet naar een dom menu sturen.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over allerlei coverfouten, matige menu's, beeld en audiofoutjes die je ook nog treffen aan kan treffen........ en dan wordt ik altijd een beetje onpasselijk bij die Brein melding...... dat stukje dat illegaal materiaal je apparatuur zou kunnen beschadigen...ja, ja , ja, Je mag al blij zijn dat het legale spul je apparatuur niet naar de ratsmodee helpt:mrgreen:

Gelukkig is mijn eigen plasma niet erg retentie gevoelig, heb op dat gebied eigenlijk helemaal geen probleem, maar het model heeft weer andere ernstige kuren, die van mij ging al na 4 maanden stuk, en van degenen die ik ken die er 1 hebben, is er niet 1 die geen problemen heeft gehad, van helemaal opgegeven tot het complete scherm vervangen. Je kan begrijpen dat ik ook wel eens zo mijn angsten heb.:-(

Ach.... zo heeft alles wel eens wat.

peptalk
10-06-2013, 13:42
Ik heb nog een Skype camera over. Is dat niks voor jou?

Als we een mooie deal kunnen maken wel;-)

DVDProfilersFilmgek
10-06-2013, 13:50
Ik ben al een paar dagen aan het genieten Herman, en 55" is idd niet slecht.
Wel belangstelling voor projecteren, maar toch maar gekozen voor plasma omdat ik wel eens die geweldige zwartwaardes wilde hebben en oh oh oh wat een verschil met m'n LCD-tje. Ga v/d week voor de gein ze eens allebei aansluiten en kijken hoe het verschil dan is.

Het verschil..... net zoiets als met projecteren, het formaat en de zwartwaardes, waar ik overigens van de zwartwaardes niet wakker lig, ik projecteer ook wel een overdag en stoor me er dan helemaal niet aan, geniet van de grootte en de impact. 3D is overigens heel erg prettig kijken, fijner dan op een TV, maar ook 3D kijken doe ik niet elke week.

Heel veel plezier met je nieuwe plasma en dat ie maar heel lang heel mag blijven.

Claudio Santulli
10-06-2013, 14:50
Als we een mooie deal kunnen maken wel;-)
Als we een deal maken, zal dat iets van hand en span diensten zijn voor het forum of de website. Eigenlijk dus wat je nu al doet. Kortom ik hoef er niks voor te hebben en gun hem je graag. Ik heb er toch niks meer aan en doe iemand (lees:jou) er graag een plezier mee! PM je gegevens maar, stuur ik hem voor de zekerheid wel onder rembours oid op.

StefaanD
10-06-2013, 14:53
Het heeft even geduurd eer ik een antwoord durfde te geven, maar ook op dat front merk ik echt een verbetering. Er is nog wel sprake van retentie als jet het te bond maakt ( Lees: in slaap valt op de bank en het blu-ray menu een uur of 6 nutteloos heeft staan zijn) Maar even zo snel is het weer weg als je wat anders kijkt of de schuifbalk zijn werk laat doen. Veelvuldig check ik op logo's e.d. Maar vooralsnog is het echt een verbetering. Maar goed, of dat zo blijft moet ik maar afwachten.

Voor de rest kan ik beamen wat de laatste review aangeeft. Heerlijk scherm, waar je dagelijks van geniet... Tja, dacht, wrijf het nog even in...

Wrijf je maar lekker :grin:

Retentie zit ook wel goed zo te lezen. Zal bij mij in ieder geval geen probleem opleveren dan, val nooit in slaap op de bank en al zeker geen zes uur :mrgreen:

Claudio Santulli
10-06-2013, 15:34
You're Welcome. Het wrijven was een kleine moeite... :mrgreen:

peptalk
10-06-2013, 16:40
Als we een deal maken, zal dat iets van hand en span diensten zijn voor het forum of de website. Eigenlijk dus wat je nu al doet. Kortom ik hoef er niks voor te hebben en gun hem je graag. Ik heb er toch niks meer aan en doe iemand (lees:jou) er graag een plezier mee! PM je gegevens maar, stuur ik hem voor de zekerheid wel onder rembours oid op.

Jovel, PM is reeds verstuurd!!

rogue
10-06-2013, 18:07
Ik ben al een paar dagen aan het genieten Herman, en 55" is idd niet slecht.
Wel belangstelling voor projecteren, maar toch maar gekozen voor plasma omdat ik wel eens die geweldige zwartwaardes wilde hebben en oh oh oh wat een verschil met m'n LCD-tje. Ga v/d week voor de gein ze eens allebei aansluiten en kijken hoe het verschil dan is.
Mooi om te horen Pep!
Het voordeel is ook dat je al je films opnieuw kunt gaan kijken, het zal echt een groot verschil zijn. ..

Marcel Hoeve
10-06-2013, 19:26
Mooi om te horen Pep!
Het voordeel is ook dat je al je films opnieuw kunt gaan kijken, het zal echt een groot verschil zijn. ..
Nou, voordeel? Daar ga ik niet echt aan beginnen als ik later dit jaar een nieuwe TV ga kopen. Begin net mijn kijkachterstand een beetje in te lopen... Ik weet niet hoe dat met Pepijn zit, want die kijkt 3x zo veel en zo vaak als ik.

peptalk
10-06-2013, 19:38
Nou, voordeel? Daar ga ik niet echt aan beginnen als ik later dit jaar een nieuwe TV ga kopen. Begin net mijn kijkachterstand een beetje in te lopen... Ik weet niet hoe dat met Pepijn zit, want die kijkt 3x zo veel en zo vaak als ik.

Ik wil wel mijn films nog een keer gaan kijken idd, maar meestal kies ik toch voor een BD die ik nog niet gezien heb, al kan dat dan ook een film zijn die ik dan nog niet op BD heb gezien. Vannacht dacht ik ik ga even een stukje van Barry Lydon kijken om te zien hoe die er op de TV uit ziet en toen was er al weer 1 1/2 uur voorbij. De rest ga ik vanavond dus maar afkijken en misschien nog wel een andere film er bij;-)

jack020
11-06-2013, 06:59
Dacht :roll:dat het in dit topic over de Panas 2013 ging!?

StefaanD
11-06-2013, 10:05
Ja en had Jack ook nog iets toe te voegen, of een vraag misschien, of alleen wat te zeiken/stangen :roll: :twisted::-)

peptalk
11-06-2013, 11:09
Ja en had Jack ook nog iets toe te voegen, of een vraag misschien, of alleen wat te zeiken/stangen :roll: :twisted::-)

Dit is best direct voor een Belg Stef;-)

jack020
11-06-2013, 11:21
Ja en had Jack ook nog iets toe te voegen, of een vraag misschien, of alleen wat te zeiken/stangen :roll: :twisted::-) :


Vind het nogal opvallen dat er nu een discussie plaatsvindt over de aanschaf van een 2012 model, of is dit forum zuiver bedoeld als speeltje van een select groepje mensen.......

peptalk
11-06-2013, 11:25
Ja en had Jack ook nog iets toe te voegen, of een vraag misschien, of alleen wat te zeiken/stangen :roll: :twisted::-) :


Vind het nogal opvallen dat er nu een discussie plaatsvindt over de aanschaf van een 2012 model, of is dit forum zuiver bedoeld als speeltje van een select groepje mensen.......



Je hebt gelijk dat dit feitelijk niet in dit draadje thuishoort, maar die opmerking betreft dat select groepje mensen vind ik een beetje jammer. Het is nou eenmaal zo dat de meest actieve posters eerder op iets dergelijks komen dan de andere en iedereen dus tot dat 'select' genoemde groepje kan behoren wat dus betekent dat het helemaal niet select is....

StefaanD
11-06-2013, 13:19
Dit is best direct voor een Belg Stef


Tja, denk dat ik hier al te lang rondhang :mrgreen:




Ja en had Jack ook nog iets toe te voegen, of een vraag misschien, of alleen wat te zeiken/stangen :




Vind het nogal opvallen dat er nu een discussie plaatsvindt over de aanschaf van een 2012 model, of is dit forum zuiver bedoeld als speeltje van een select groepje mensen.......





Natuurlijk is het niet voor een select groepje mensen, dat heb ik toch nergens aangehaald/gezegd. Discussie ging inderdaad even over een 2012 model omdat Peptalk uiteindelijk voor deze ging ipv en 2013 model. Als die 2012 discussie geen ellenlange pagina's aansleept, en denk dat niet het geval zal zijn, dan is dit toch geen probleem ?

Nu dat select groepje ... tja misschien wel wat laten we eerlijk wezen de Panasonic plasma's zijn niet van de goedkoopste :-)


On-topic dan maar, gefeliciteerd met de aankoop van jou GT60. Is deze reeds binnen ? En zo ja wat zijn je ervaringen in vergelijking met je vorig toestel ?

jamiev
11-06-2013, 17:33
Ja en had Jack ook nog iets toe te voegen, of een vraag misschien, of alleen wat te zeiken/stangen :roll: :twisted::-) :


Vind het nogal opvallen dat er nu een discussie plaatsvindt over de aanschaf van een 2012 model, of is dit forum zuiver bedoeld als speeltje van een select groepje mensen.......

Is het zo erg dan dat het even over de nieuwe tv van peptalk gaat,
We zitten hier toch niet in een schoolbank om aan allerlei regeltjes te voldoen.
Beetje kinderachtig zo n reactie.

Marcel Hoeve
26-06-2013, 19:07
Voor wat het waard is, maar toch: (AVS Forums) The official-panasonic-st-gt-vt-zt60-pictures-thread (http://www.avsforum.com/t/1475972/official-panasonic-st-gt-vt-zt60-pictures-thread)

Marcel Hoeve
27-06-2013, 13:15
Duitse test van de TX-P42GT60 (TX-P42GTW60 in Duitsland) van areadvd.de (http://www.areadvd.de/hardware/2013/panasonic_tx_p42gtw60.shtml).

Marcel Hoeve
02-07-2013, 20:56
Review van de TX-P50GT60 van homecinemamagazine.nl (http://www.homecinemamagazine.nl/2013/07/review-panasonic-tx-p50gt60e-gt60-serie-plasma-tv/)

Panasonic GT60 – conclusie Hoewel het verschil in beeldkwaliteit tussen de GT60- en ST60-serie niet bijzonder groot is heeft Panasonic ons met de GT60 wederom weten te overtuigen. Deze plasma tv laat zien hoe een film optimaal weergegeven kan worden met diepe zwartwaarden, natuurlijke kleuren en een overall clean en dynamisch plaatje. Naast een indrukwekkende weergave van zowel SD als HD content biedt Panasonic met dit model interessante features als het flink verbeterde Smart Viera platform en de gebruiksvriendelijke en uitgebreide Viera Remote 2 applicatie. Natuurlijk is niet alles perfect want het design laat wat te wensen over en het aanbod van applicaties is nog minimaal. Alles bij elkaar genomen kunnen we echter niet anders dan concluderen dat de Panasonic TX-P50GT60E plasma tv een echte aanrader is. Hoewel dit niet het high-end model van Panasonic is toont de fabrikant dat je ook voor een relatief klein budget, met zowel de ST60- als GT60-serie, bijzonder goede tv’s in huis kunt halen die de echte home cinema fan niet teleur zullen stellen.

Marcel Hoeve
08-07-2013, 18:44
Review van de TX-P65VT60 (TX-P65VT65B in de UK) van hdtvtest.co.uk (http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp65vt65b-201306273079.htm)

Claudio Santulli
08-07-2013, 20:49
Dank voor het plaatsen van alle reviews. Hij komt uiteraard nog steeds erg goed uit de test en ik ben er ook nog steeds extreem blij mee.

Marcel Hoeve
09-07-2013, 18:59
Graag gedaan! Het zijn er nog steeds niet erg veel, dus iedere review is er één. Met name Duitsland loopt nog erg achter. Zelf heb ik mijn keuze al gemaakt (TX-P50GT60), maar de aanschaf zal waarschijnlijk pas over enkele maanden plaatsvinden. Moet eerst mijn wederhelft nog zien te overtuigen...

Marcel Hoeve
17-07-2013, 19:15
Duitse review van de TX-P42GT60 (TX-P42GTW60 in Duitsland) van areadvd.de (http://areadvd.de/hardware/2013/panasonic_tx_p42gtw60_test.shtml)

rogue
26-09-2013, 22:57
Ik heb lang getwijfeld of ik mijn huidige 50" pana, "alweer" meer dan 6 jaar oud, zou vervangen. Ik heb 'm toen na de inspeeltijd laten kalibreren door ISF en nog steeds vind ik het beeld prachtig. Nog steeds kan ik van het beeld genieten.

Maar....de grootte. Hoewel ik op ongeveer 3 meter zit, dacht ik bij 2.35:1 films weleens dat het groter mocht. Een beamer met (inschuifbaar) doek was al in een eerder stadium afgevallen; die werd thuis op esthetische gronden afgewezen voor de woonkamer :). De doorslag qua schermgrootte kwam toen ik laatst de blu-ray van Star Trek Into Darkness zat te kijken: die moest gewoon groter bekeken worden. Bij de openingsscene viel in de bios mijn mond open, en hoewel de kleuren er vanaf spatten, had ik dat gevoel hier niet.

Ondanks dat mijn huidige pana zo goed bevalt qua beeld (en het gevoel dat het zonde is), had ik al de afgelopen tijd wel al steeds niet-plasma tv's bekeken (aangezien de meeste winkels daar vol mee staan...), maar ik ben denk ik toch te verknocht aan het natuurlijke beeld van een plasma. Andere tv's lijken dan zo'n 'hard' beeld te hebben. En OLED en 4K zijn qua prijs en ontwikkelingsstadium nog niet interessant. Het werd dus weer plasma.

Daarnaast dus de kwestie van het formaat: ook hier was ik snel uit, ik wilde meteen een flinke stap maken, dus naar 65 inch leek de logische stap ;).

Na heel, heel gelezen te hebben (ook met dank aan Marcel voor de links hier en Claudio voor zijn uitgebreide review), waren er 4 keuzes over:
1) het model van vorig jaar panasonic 65vt50
2) panasonic de 65st60
3) panasonic de 65vt60
4) wachten op de laatste modellen van Panasonic volgend jaar

Hoewel de Samsung PS64F8500 ook goed uit de bus kwam, was de tendens van reviews dat hij overall t.o.v. van de pana's toch net wat minder was (randzaken zoals apps geef ik niet zo om). En de panasonic ZT wordt hier niet in maatje 65" verkocht.
Optie 1 viel toch af, ik was toch gepakt door het horrorverhaal van Claudio. Daarnaast zijn de modellen van 2013 natuurlijk weer verbeterd t.o.v. 2012.
Optie 4 duurde te lang voor me....als zoiets in mijn hoofd zit, dan wil ik er iets mee doen. En het blijft afwachten hoeveel beter de nieuwe zullen zijn (is het waard om erop te wachten).
Het werd dus de panasonic de 65st60 of de panasonic de 65vt60, waar nog wel een aardig prijsverschil tussen zit.

Dus wederom weer heel veel herlezen om te vergelijken (ik overdrijf niet als ik zeg dat ik waarschijnlijk alle Engelstalige reviews op internet van deze 2 modellen heb gelezen) en natuurlijk een kijkje nemen waar mogelijk. Dat laatste valt dan tegen, plasma televisies zijn dun gezaaid. Ik heb te weinig tijd om ver weg te kijken en toen ik de eerste winkel dichterbij had gevonden, zei het helemaal niets met de matige instellingen en felle lampen in de winkel.

Ondertussen had ik wel bij diverse online shops offertes opgevraagd, tenslotte valt er altijd te onderhandelen...al valt dat bij sommige tegen. Maar, het heeft zeker zin, de meeste kwamen met een offerte die (ruim) onder de websiteprijs lag.

Ik was er zo goed als zeker van dat ik voor de st60 zou kiezen, omdat ik dacht dat er te weinig verschil was met de vt60 qua beeldkwaliteit (mijn belangrijkste punt) om het prijsverschil tussen de twee te rechtvaardigen.
Maar dan begint het toch te knagen :).....wat nou als de st60 met iets tegenvalt....dan weet ik nu al dat ik toch ga denken: had ik maar de vt60 gekozen.

Bij mijn bezoek aan de goedkoopste en dichstbijzijnde aanbieder van beide modellen (waar ik tevens een goed gevoel bij had), was ik helemaal overtuigd; beide stonden in een (kleiner) formaat naast elkaar opgesteld. En hoewel de instelling niet optimaal was (stonden op dynamisch ingesteld) zag je al wel dat de zwartwaardes van de vt60 beter waren. Daarnaast was het model van de vt60 sowieso mooier met de hele glasplaat, de st60 zag er toch wat 'goedkoper' uit (wat ook waar is natuurlijk ;) ).
Het totale 'gevoel' (een niet te onderschatten factor bij aankoop!) was gewoon beter bij de vt60. En misschien ken je het wel, het gevoel van rust als je een beslissing genomen hebt en je weet dat het juiste was.

Dus....morgen komt hij binnen en dan kan het grote genieten beginnen! Nou ja, eigenlijk is het al begonnen, voorpret is ook mooi ;). Wel even weer 200+ uur inspelen, maar goed, binnen een maand/anderhalve maand moet dat wel lukken.

Ik ben trouwens toch benieuwd naar 3D op zo'n groot scherm. Hoewel ik in de bioscoop niet veel met 3D heb (geen echte meerwaarde en vaak een tegenvallend, te donker, beeld), en weleens stukjes bij iemand anders gekeken heb, ben ik toch benieuwd naar het effect op zo'n groot scherm. Ik heb gelukkig al een aantal films liggen, waarvan ik met een vooruitziende blik de meest complete blu-ray (inclusief 3D) heb gekocht. Daarnaast heb ik paar bewaard, zoals Oblivion, waarvan ik verwacht dat ze er wel "redelijk" 8-) uit zullen zien. Sowieso is het weer mooi om van allerlei films demo-stukjes te gaan kijken.

Ongelooflijk dat ik zo'n lang stukje kan schrijven over de aankoop van zoiets triviaals als een televisie.....ik weet heel goed dat er veel belangrijkere dingen in het leven zijn hoor, maar ja, een hobby blijft een hobby ;).

Claudio Santulli
26-09-2013, 23:25
Heel veel plezier met je aankoop. Dat wordt heel veel her-kijken. Wel zal je even bezig zijn om de ideale instelling te vinden, want die zijn er in overvloed, maar volgens mij heb ik genoeg gezegd! Ik denk ook als je het kan leien (zoals ze hier zeggen) je de beste keus heb gemaakt.

Belangrijk in het leven zijn de (kleine) dingen die happy maken, nou volgens mij is dit er één van. Goed gedaan!

rogue
26-09-2013, 23:30
Dank je Claudio!
Ik geef mijzelf wel even tijd om te spelen met de instellingen, misschien kom ik nog vragen om tips :). Mocht ik er na een tijdje nog niet uit zijn, dan kan ik altijd nog een kalibratie laten doen, dat was de laatste keer ook goed bevallen!

peptalk
27-09-2013, 00:05
Vet hoor rogue, fijne aankoop!!

rogue
27-09-2013, 11:26
Ik ben er blij mee Pep ;)! Hij is binnen, de doos is onbehoorlijk groot :grin:....ik moet helaas tot vanavond wachten met neerzetten (alleen doen zal niet lukken)...

peptalk
27-09-2013, 11:36
Wat een kwelling, maar vanavond lekker los. Geniet er van.

Claudio Santulli
27-09-2013, 11:57
Oh.., één ding. Voor je hem ophangt, maak een foto van het serie nummer deadcenter achterop! Of bewaar dat deel van de doos met het serie nummer. Zet je hem op de voet dan is het minder belangrijk. Heb je problemen, dan doen ze letterlijk helemaal niks als je niet eerst het serienummer doorgeeft! Wellicht heb je het nooit nodig, so just in case!

Rogier Burghout
27-09-2013, 11:58
Mooi verhaal hoor rogue, veel plezier ermee!! Maarre, Oblivion is niet in 3D he...of bedoelde je dat niet....;)

rogue
27-09-2013, 21:00
Bedankt voor de reacties mannen!

@Claudio: ik heb 'm op een voet, , maar ik herken je verhaal van een vriend ;).
@Rogier: dat weet ik inderdaad, maar normaal gesproken had ik die deels gekeken toen hij binnenkwam; nu heb ik 'm opgespaard :grin:.

Eerste indruk: :shock::shock::shock::shock::shock:
Ongekend, zo groot en zo mooi..... Ook 3D, even een stukje van Brave gekeken, maar ik viel bijna van mijn stoel.

Nu weer even alles laag gezet, tenslotte ben ik nog aan het inspelen....op een latere datum meer!

StefaanD
03-10-2013, 09:38
Hééééél mooie aankoop rogue.

Enkele korte vraagjes; heb je deze aan de muur gehangen en zo ja welke beugel heb je gebruikt ? In welke mode draai je nu ?

rogue
03-10-2013, 12:08
Stefaan, ik heb 'm op de voet staan om een aantal redenen:
- zoals de woonkamer nu ingericht is (en dat willen we zo houden) staat de tv tegen een holle muur aan. Ik zou het nooit wagen om 'm daaraan te hangen, dan slaap ik niet meer lekker :).
- we hebben een tijd geleden een mooie (vinden we zelf iig) lage tv kast gekocht. Het toeval wil dat hij daar in de breedte precies op past (met de vorige, 50", hadden we aan beide kanten veel ruimte over).
- ik vind de voet prachtig, de poot staat naar zo naar achter dat het een mooie effect geeft.

Momenteel zit ik in de inspeelfase van 200 uur, wat al redelijk hard gaat ;). De instellingen voor het inspelen (wat ik met de vorige tv ook gedaan): Cinema mode, met alle "beeld verbeteraars" uit, Scherpte uit, Contrast en Colour op 50, Brightness op 0.

Ik hoop van het weekend meer tijd te hebben om wat langer te spelen met de instellingen, maar ik denk toch dat ik 'm weer na de 200 uur laat kalibreren door ICT (van het htforum). Bij mijn vorige tv heb ik dat ook gedaan en dat maakte echt enorm veel uit. Ik had toen ook redelijk lang zitten prutsen met de instellingen, maar was nooit echt tevreden. Maar na de kalibratie.....poeh, wat een diepte in het beeld, veel meer details te zien enz.
Het kost wel wat, maar als je het tegen de prijs van de tv afzet, dan is het nog geen 10% van de tv ;) en het heeft echt veel zin.

StefaanD
03-10-2013, 13:16
Helemaal duidelijk rogue en bedankt voor de uitleg (y)

Met voet gaat bij mij helaas niet lukken want mijn center speaker staat op het meubel.

Dacht zelf aan de volgende beugel om de "toekomstige" hier aan de muur te hangen ( plaatje is klikbaar voor een grotere versie ). Ook financieel een stuk aantrekkelijker want de Panasonic beugel(s) zijn serieus aan de prijs.

3949

peptalk
03-10-2013, 13:49
Gewoon een cheapo bij amazon.co.uk(evt. vie marketseller) bestellen, die werken prima en kosten nog geen 20 euro

StefaanD
03-10-2013, 14:38
Welke heb jij dan precies Pepijn ?

Claudio Santulli
03-10-2013, 15:15
(Mod prank) Ja potverdorrie... Jij mag geen vragen over beugels meer stellen alvorens je eerst een tv koopt. :mrgreen:

peptalk
03-10-2013, 15:16
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004RB5QWA/ref=oh_details_o05_s00_i01?ie=UTF8&psc=1

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41pnedMC9hL._SX385_.jpg

StefaanD
03-10-2013, 16:16
(Mod prank) Ja potverdorrie... Jij mag geen vragen over beugels meer stellen alvorens je eerst een tv koopt. :mrgreen:

Ah dan stel ik de vraag maar op htforum ... wacht eens, dju ja jij komt daar ook :mrgreen:

Nu heb reeds één prijs voor een 65VT60 die een stuk onder de adviesprijs ligt en dus ook de prijs die de meeste webshops hanteren ;)



http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004RB5QWA/ref=oh_details_o05_s00_i01?ie=UTF8&psc=1

Bedankt, daar kan ik me geen buil aan vallen :-)

Voor het ophangen sowieso een 2de persoon inroepen en maar goed meten en nog eens nameten vooraleer ik het ding ophang en tot de conclusie kom dat mijn center speaker voor de Panasonic uitkomt.

Zie het helemaal zitten :grin:

Claudio Santulli
03-10-2013, 16:47
Daar had ik ook al antwoord gegeven... ;-)

Inderdaad is goed meten en de juiste cijfertjes gebruiken een must evenals een paar extra handen. (Tip: niet je vrouw/man/vriend/vriendin. Trust me. :mrgreen:) Zorg dat je alle kabels er zo in kan prikken. HDMI (maar 3) zitten links en andere weer onderop (waar je niet, lekker, bij kan).

StefaanD
03-10-2013, 18:39
Er zit blijkbaar ook een stroomkabel bij met een kop onder 90 graden, klopt dat ?

Claudio Santulli
03-10-2013, 18:43
Goeie vraag (punt)
Het schijnt dat zonder die kabel hij veel en veel zuiniger is en heel mooi zwart weergeeft. :-)

rogue
21-10-2013, 18:05
Ik heb trouwens nog (http://[COLOR=black)http://www.controlcal.com/forum/show...&postcount=109 (http://www.controlcal.com/forum/showpost.php?p=7273&postcount=109)]hier nog het volgende vandaan (nog steeds niet zelf getest....) om te kijken hoever je bent met de 200 inspelen:


On my last years model, once I checked hours in the service menu, I unplugged from the wall to exit. On my VT60, I notice I can hold down the EXIT button to exit the service menu.

Here's how to check hours:

Press and hold the {VOL -} button ON THE Panasonic TV.
Then press the {INFO} button on the remote control 3 times.

"Start Adjustment Menu" message will be displayed followed
by the Service Menu after few seconds.
ADJUST {Picture Adjustment}
WB-ADJUST {White Balance Adjustment}
OPTION {Option Setting}
V-SUS {V-SUS Adjustment}
AGING
SRV-TOOL {Service Tool}
{1} & {2} buttons move through options

Press the {2} button once to select "SRV-TOOL".

Then press the {OK} button to access it.

Using the cursor keys, highlight the right side
of the last item "PTCT :00.00.00.00.00" :

Then press and hold the {MUTE} button for 3 seconds.

Time and Count will be displayed in red color:
__TIME = Hours : Minutes of operation.
COUNT = Times the Plasma was powered on.
To exit the service menu, hold down the {EXIT} button on the remote (TV turning off/on automatically). You could also just unplug the power cable.

Claudio Santulli
28-10-2013, 08:45
Mijn VT60 vs VT50 recensie is inmiddels een heus artikel geworden op DVD.nl
http://dvd.nl/achtergronden/de-nieuwe-panasonic-tx-p65vt60e-versus-de-panasonic-tx-p65vt50e/

rogue
02-11-2013, 00:27
In dit artikel (http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/panasonic-plasma-tv/panasonic-tcp60vt60.html) wordt het volgende gezegd:
Motion Smoother (IMPORTANT Setting)
This is an important setting on the VT60 and the TV comes with this setting activated on most preset picture modes. You will have to play with it to find out what your preferences are for normal programming and movies. Your choice is to either turn it off and see the picture as naturally intended with some intended background blur and unintended judder, or use the feature with much of the background blur and judder removing. This may bother you as it produces an artificial appearance – some call it the Soap Opera effect, others the Fishbowl appearance. The Weak setting option within the control does not seem to produce much problem and is worth considering. Otherwise, we prefer the feature be left off. The Mid and Strong settings produce too much (of that stuff). To get to the control: go to the top left menu button, then the right arrow key to access Picture settings, then scroll down to the second page, and there you will find the Motion Smoother. Turn off or to the Weak setting.

Now let me confuse you. With both 3D programming and Gaming you will definitely want to use the Motion Smoother feature on at least the Mid setting as it enhances the performance of both.

3D Picture Quality – Solid Performance After Finding Best Settings
Once calibrated the VT60 has a good, solid 3D picture performance though it falls behind some of the LG passive 3D TVs in this area. After ramping up the 3D picture a bit through the Custom setting (Motion Smoother to Strong setting, 3D Adjustment setting to +3) we got a very solid 3D picture that popped.


Nou ben ik op zoek gegaan naar die Motion Smoother (natuurlijk met een 3D disc spelende), maar ik kan 'm niet vinden. Iemand een idee?

Claudio Santulli
02-11-2013, 02:32
Ik denk dat hij het gewoon over IFC heeft! Dat is de motion smoother.

rogue
03-11-2013, 00:13
Dat is dus die 24p Smooth Film, Claudio, als ik het goed heb?

Rrrr
25-12-2013, 10:49
Ik heb een droom verwezenlijkt: de TX-P65VT60E hangt in de matig verlichtte woonkamer en we zitten er 3.5m vanaf.
Met de upgrade van 42 inch naar 65 inch is het even wennen, maar heel even, want dan genieten we van het enorme beeld.

Zo zwart als roet...geen detail
Wat me tegenvalt is juist datgeen waar iedereen zo positief over is: de beelden zijn van tijd tot tijd zo ontzettend zwart, dat ik het detail niet meer zie.
Ik heb hem ingesteld op THX Cinema en ook geprobeerd met THX Bright Room (zet contrast op 100) wat iets meer detail geeft.

Kan iemand me wellicht vertellen of dit te maken heeft met inspelen of een andere setting die nodig is.
Ik ben een beetje teleurgesteld, maar ben ervan overtuigd dat ik de juiste instelling nog moet vinden.

Michael Hamers
25-12-2013, 11:59
1 woord: kalibratie ;-)

Claudio Santulli
25-12-2013, 12:19
Paar snelle tip, zet hem niet op THX , want dat is niet de beste instelling. Gebruik een custom instelling en fine tune die naar gelang, bijvoorbeeld door middel van een calibratie disk of een THX optimizer die je op veel THX-disks vindt. Indien gewenst kun je ook de helderheid van het paneel hoger instellen.

Maar dat kan je dus voor je laten doen door een professionele calibratie, zoals Michael terecht zegt. Daarnaast kan het ook gewoon even wennen zijn als je wat anders gewend bent, maar een goede instelling is wel essentieel!

Uiteraard zal je mijn achtergrondartikel (http://dvd.nl/achtergronden/de-nieuwe-panasonic-tx-p65vt60e-versus-de-panasonic-tx-p65vt50e/) hier op onze site al gelezen hebben, toch?

rogue
25-12-2013, 14:00
Allereerst: gefeliciteerd met de geweldige aankoop (y).

De vraag is: bij welke bron heb je het verlies van details? Als je een blu-ray opzet, en je gebruikt 1 van de voorgeprogrammeerde instellingen, dan lijkt het mij stug dat dit voorkomt?

Overigens is van de voorgeprogrammeerde sets, THX-Cinema of THX-Bright Room wel (in mijn situatie) het beste. Natuurlijk kun je, zoals Claudio aangeeft, zelf wat proberen te fine-tunen, de meest simpele dingen kun je inderdaad met een speciale disc afstellen.

Ikzelf heb mij al opgegeven voor een calibratie, lees meer hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0). Je kunt je hier opgeven (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=55.0), het zou heel mooi zijn als je in de omgeving Den Haag/Rotterdam woont, dan ben je de derde en kan de tour beginnen (= vanaf 3 aanmeldingen) :).
Ik heb Frank Doorhof ook de calbratie van mijn oude televisie laten doen, en het scheelde echt enorm veel.

Rrrr
26-12-2013, 11:25
Dank voor jullie reacties:

1. Ik heb hem nog maar net dus ga zeker spelen met de custom mode en de professional modes
2. Ja ik heb je artikel gelezen, geeft altijd moed om een positief verhaal te zien,
3. Ja, dat is natuurlijk een goed punt: mijn source is een mediaspeler XBMC met 1080p content (dus gecomprimeerd x264 van verschillende sources oa BlueRay).
De enige andere speler hier (tot nu toe) is een DVD speler van een computer (ook met XBMC).
Maar tot nu toe had ik ook al een redelijke plasma 42 inch (TH42PH10 dus veel minder goed in zwartwaarden) en zag dat effect niet.

Kan ik calibratie al laten doen met minder dan 200 uur? Ik zit in Roosendaal, half uur van Rotterdam.

Marcel Hoeve
26-12-2013, 16:14
Heb je al eens een gewone Blu-ray speler direct met je TV verbonden of via die mooie Yamaha-receiver van je? Al die mediaspelers vertrouw ik kwalitatief voor geen meter... DVD-spelers in computers zijn ook van die goedkope prutdingen.

timofp
04-01-2014, 19:02
Heb je al eens een gewone Blu-ray speler direct met je TV verbonden of via die mooie Yamaha-receiver van je? Al die mediaspelers vertrouw ik kwalitatief voor geen meter... DVD-spelers in computers zijn ook van die goedkope prutdingen.

Waarom zouden DVD-spelers en Blu-ray spelers in computers nu prutdingen zijn? En als het aankomt op weergave van Blu-Ray's zal een media speler net dezelfde resultaten geven als een Blu-ray speler, en bij SD content is de verwerkig bepalend maar presteert een goede HTPC beter dan een DVD of Blu-ray speler (MADVR, ...).

Je stelling klopt waarschijnlijk wel omdat op media spelers vaker materiaal van schimmige afkomst en dus meestal slechtere kwaliteit (lagere bitrate voornamelijk) wordt afgespeeld en op bluray spelers bijna altijd originele Blu-ray's. Maar dat heeft dus niks met de speler op zich te maken maar gewoon met het materiaal dat je hem voed.

Mijn HTPC's streamen mijn Bluray's in perfecte kwaliteit van mijn Server, geen verschil in kwaliteit, wel een enorm verschil in gebruiksgemak ten voordele van HTPC's in mijn geval met Plex. Moest het niet duidelijk zijn, ik kijk enkel gekocht fysiek materiaal, maar dan via mijn server. naast het grote gebruiksgemak moet ik ook niet kijken naar specificaties van wat ik importeer, regio codering maakt niet uit en ondertiteling zet ik er achteraf wel op, dus daar hoef ik ook niet naar te kijken.

Rrrr
14-01-2014, 10:24
Gelukkig, kreeg vandaag Frank Doorhof aan de telefoon. Ik moest toch beslissen om de nieuwe plasma te houden of terug te sturen.

Hij stelde voor de instelling van mijn media speler (XBMC op Windows 8.1 op een oude Asrock ION) te controleren.
In windows kun je namelijk de display driver instellingen veranderen: die moet op HDMI LIMITED colour staan (en hij stond per default op FULL).
En ja hoor, inderdaad een stuk beter beeld. Ik kan hem gelukkig houden.
Nu nog wachten op de calibratie :)

De andere mediaspeler (Raspbmc op de Raspberry Pi), bleek al automatisch goed te staan:


$ tvservice -s
state 0x12001a [HDMI CEA (31) RGB lim 16:9], 1920x1080 @ 50Hz, progressive

Zie hier nog een relevant artikel:
http://www.audioholics.com/home-theater-calibration/hdmi-black-levels-xvycc-rgb

Claudio Santulli
14-01-2014, 12:16
Mooi zo. Nog vele plezierige kijkuurtjes gewenst...

jack020
15-01-2014, 10:32
Frank heeft vorige week mijn GT60 gecalibreerd nadat ik eerst instellingen van het AV-forum had gebruikt.
Beeld is duidelijk helder geworden met meer diepte!

jack020
23-01-2014, 06:56
Las net op Area DVD dat Panasonic DE de garantieperiode voor de 2013 series heeft opgerekt tot 4 jaar voor toestellen gerkocht in de periode 1-10-13 - 30-06-14.

peacekeeper
29-01-2014, 11:02
Bezit nu precies een jaar de TX-P55VT50E: zeer tevreden, en maak ook veel gebruik van de DLNA functies en de HDMI audio return channel optie met mijn Denon AVR 2113 (de TV, blu-ray, Xbox360, Ziggo decoder lopen allemaal met HDMI via de Denon).

Al lezend in deze thread viel het mij op dat hier wat meer ingegaan wordt op de verschillen tussen de 2012 en 2013 VT60 modellen. Ik was benieuwd naar de tv afstelling van mensen die momenteel een VT50 hebben, of in bezit hebben gehad. Hiervoor heb ik de PZ80 46" gehad, en laten calibreren in 2009, nog steeds ook een prachtig beeld op de slaapkamer. De VT50 heb ik nog niet laten calibreren, en heb het eerste half jaar de THX cinema mode gebruikt en afgesteld met de AVS HD 709 disc van het AVS forum: de laatste maanden gebruik ik de Pofessioneel 1 afstelling met de kleurengamma Rec.709, en met de AVS testdisc zijn de kleuren beter in balans dan bij de THX mode. Nu lees ik opmerkingen over de beperkte helderheid bij de Professioneel instelling, en inderdaad is THX mode iets feller, maar bevat ook beduidend meer ruis in het beeld. Omdat ik altijd kijk in een goed verduisterde ruimte is mij de beperkte helderheid nog nooit in negatieve zin opgevallen (en anders zet je hem overdag op THX bright toch?).

Ik twijfel nu of ik bij mijn huidige Professioneel mode afstelling dmv van ISF calibratie met de verdere fine tuning van witbalans/kleurbeheer/gamma veel winst ga boeken omdat de VT50 zich in dat opzicht blijkbaar minder laat calibreren dan de ST en VT60 modellen. Vooral ook wat betreft kosten, want als het calibreren nou 50 euro was liet ik het gewoon doen.

Mijn overige instellingen:

kontrast 38
helderheid 0
kleur 37
scherpte 0
Eco mode/ PNR/ Intelligent Frame Creation/16:9 beeldscan: uit
Filmritmedetectie bij dvd/digitale decoder: aan
Pixelomloop: auto:
1080p Pure Direct: uit

Claudio Santulli
29-01-2014, 12:15
Kalibreren geeft altijd een voordeel, maar wat je aangeeft ten opzichte van de helderheid beperking binnen de professional standen klopt enigszins. Echter is dat vooral een verschil als je gewend bent met hoger contrast en helderheid te kijken. Wel gaven diverse reviews aan dat in tegenstelling wat je zou verwachten de normaal stand het dichtst in de buurt komt van de natuurlijke manier van kijken en dat deze out-of-the-box al een redelijk accuraat plaatje laat zien. Beter dan de THX-stand, maar je zult aan diverse reacties merken dat dit geheel persoonlijk is. In die zelfde reviews gaf men ook wel aan dat een kalibratie deze tv - binnen zijn beperkingen - een bijna perfect gamma-curve laat zien en dus juist heel goed te kalibreren is.

Tja, een kalibratie werkt deels suggestief als deels een echte verbetering. Hoeveel waarde hecht je hieraan. WYSIWYG is eigenlijk de enige maatstaaf. Wil je echter het maximale halen uit het beeld dan is een kalibratie zeker aan te raden. heb je geen haast dan kun je wachten op een tour. Dat houdt in dat de men al bij jou in de buurt een ronde doet en dit drukt de (reis)kosten aanzienlijk.

Twee dingen die me verder opvallen.

Filmritme detectie zou ik ook uitzetten en 1080p direct aan (mits het natuurlijk een 1080i/p bron is)

peptalk
29-01-2014, 12:28
VT50 is is z'on beetje het makkelijkst te kalibreren Pana en ik zie wel degelijk een noemenswaardig verschil, maar het kost wel een zak met duiten. Op tweakers.nl is er ook een interessant topic en als je niet te ver van Enschede af woont is daar iemand die voor een kratje bier en benzinegeld kalibreert.


Ik zou filmritmedetectie ook uitzetten en 1080p direct aan, deze kan ook alleen maar aangezet worden als er een 1080p bron is aangesloten en die bron ook het signaal op de juiste manier (kan) uitsturen.

peacekeeper
29-01-2014, 12:39
Dank voor de reacties. Zal de setting her en der aanpassen. Gebruiken jullie zelf ook calibratie discs? In ieder geval goed om te weten dat de VT50 een calibratie wel verdient, maar zie dat zelf zo'n tour tegenwoordig 230 euro kost?

Zijn jullie tv's gecalibreerd voor 1 stand of switch je nog wel eens voor verschillende bronnen?

peptalk
29-01-2014, 13:12
1 stand, helaas worden er voor die 230 euro niet meer standen gekalibreerd.

BASIL
17-02-2014, 15:56
Ik heb een droom verwezenlijkt: de TX-P65VT60E hangt in de matig verlichtte woonkamer en we zitten er 3.5m vanaf.
Met de upgrade van 42 inch naar 65 inch is het even wennen, maar heel even, want dan genieten we van het enorme beeld.

Als pro-plasma wou ik, voordat het te laat is, nog een plasmascherm kopen. Ik heb de V10 42" die al 5 jaar oud is en wou een 3D-plasma. Het was nu of nooit. Ik dacht de TX-P50VT60E te kopen maar hij is nergens meer verkrijgbaar in en rond Brussel. De 42'' is nog verkrijgbaar bij de Fnac maar ik wou een groter scherm. Ik heb nog één TX55VT60E gevonden bij Mediamarkt. Dat was de laatste exemplaar die ze nog hadden. Niet dat ik echt van deze winkel houd maar ik had geen andere keuze. De prijs van de 50" was overal 1999€. Ik heb de 55" voor dezelfde prijs gekregen. Wat ben ik super blij. Woensdag gaan ze die leveren. Ik denk dat deze scherm tussen de 2499€ en 2999€ koste. Ik heb voor de zekerheid toch een waarborg genomen van 5 jaar.

BASIL
20-02-2014, 23:15
Op het werk hebben ze dit jaar een Panasonic Led televisie gekocht. Ik had de 3D geprobeerd en had onmiddelijk koppijn. Ik heb nu de 3D op mijn plasma geprobeerd en daar heb ik geen koppijn. Nu blijkt dat bij de Led 3D passief is en bij mijn plasma 3D actief. En met 3D actief heb je veeĺ minder last van koppijn.

Ik heb de 330 bluray speler van Panasonic gekocht met de 2 hdmi uitgangen om van versterker niet moeten veranderen want hij ondersteund de 3D niet..

Hoeveel vragen ze meestal om een scherm te kalibreren?

rogue
21-02-2014, 10:09
Ik heb er een tijd op moeten wachten, maar volgende week is het eindelijk zover: de kalibratie door Frank Doorhof.
Hoewel ik een prachtig beeld heb, heb ik toch nog het gevoel dat niet alles eruit wordt gehaald. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat!

BASIL
21-02-2014, 16:55
Hoeveel vraagt hij voor een kalibratie?

peptalk
21-02-2014, 17:36
Kijk eens naar mijn post voor deze;-)

Marcel Hoeve
27-02-2014, 09:29
Op het werk hebben ze dit jaar een Panasonic Led televisie gekocht. Ik had de 3D geprobeerd en had onmiddelijk koppijn. Ik heb nu de 3D op mijn plasma geprobeerd en daar heb ik geen koppijn. Nu blijkt dat bij de Led 3D passief is en bij mijn plasma 3D actief. En met 3D actief heb je veeĺ minder last van koppijn.



Jij bent denk ik wel een uniek geval, want meestal is het bij 3D juist andersom: actieve 3D is vermoeiender kijken door de shutter-techniek en heb je dus eerder last van hoofdpijn of duizeligheid; bij passieve 3D speelt dat niet. Vandaar dat in bioscopen films ook altijd met passieve 3D-techniek worden vertoond, mede ook omdat de brillen voor passieve 3D een stuk goedkoper zijn.
Zelf heb ik een (LED-) TV met actieve 3D en heel af en toe merk ik dat het bekijken van 3D-films wat vermoeiender is dan het kijken naar films in 2D.

DVDProfilersFilmgek
27-02-2014, 10:54
Jij bent denk ik wel een uniek geval, want meestal is het bij 3D juist andersom: actieve 3D is vermoeiender kijken door de shutter-techniek en heb je dus eerder last van hoofdpijn of duizeligheid; bij passieve 3D speelt dat niet. Vandaar dat in bioscopen films ook altijd met passieve 3D-techniek worden vertoond, mede ook omdat de brillen voor passieve 3D een stuk goedkoper zijn.
Zelf heb ik een (LED-) TV met actieve 3D en heel af en toe merk ik dat het bekijken van 3D-films wat vermoeiender is dan het kijken naar films in 2D.

Heb slechts 1 3D film in de bios gekeken..... maar had toen wel last van branderige ogen en een soort van koppijn en was daarmee niet de enige kon ik zo om mij heen horen.

Dan passief op kijken op een thuis TV, als je geen 4K TV hebt is het resultaat ook al iets minder omdat er dan niet in Full HD gepresenteerd wordt, toch kan ik het
beeld dat ik in de diverse winkels bekeken heb wel waarderen, het kwam heel mooi uit de TV en het 3D effect was gewoon goed.

Bij actief zijn er ook nog verschillende manieren van kijken, denk aan LCD, plasma en projectie. Ook projectie is weer onder te verdelen in DLP en LCD.

Kijk zelf, relatief gesproken, maar weinig in 3D ook al heb ik zelf meer dan 150 originele Real 3D titels en de mogelijkheden om zo'n beetje alles,
wat er op dat gebied wordt aangeboden op het internet, af te spelen.

Met de plasma heb ik het na 1 film wel zo'n beetje gehad en vind ik het niet erg om de 3D af te zetten, al naar gelang de vermoeidheid er reeds was
en is toegenomen na het kijken heb ik dan toch vermoeide ogen soms in lichte mate een dof gevoel in de kop.

Tegenwoordig kijk ik m'n 3D films met de beamer en kan zeggen dat ik nergens last van heb, kan met gemak 3 films in 3D achter elkaar kijken
zonder een centje pijn, we doen dit wel eens met de visite onder het genot van een "paar" lekkere koude pinten:bier: Oh..... is een DLP beamer en
dat geeft toch wel een heel smakelijk 3D beeld8-)

Vind 3D heel mooi, toch kijk ik soms weken niet in, denkt dat het daarom ook mooi blijft;)

BASIL
27-02-2014, 16:36
Jij bent denk ik wel een uniek geval, want meestal is het bij 3D juist andersom: actieve 3D is vermoeiender kijken door de shutter-techniek en heb je dus eerder last van hoofdpijn of duizeligheid; bij passieve 3D speelt dat niet.

Vreemd want op het werk hebben we een 55" Led 3D scherm van Panasonic. En thuis heb ik nu een 55" plasma 3D scherm van Panasonic. Bij Led is dat 3D passief en bij het plasma is dat 3D actief. Daar zijn verschillende collega's die nog nooit 3D op televisie gezien hebben. Ze vonden allemaal dat 3D kijken alles behalve aangenaam was. Ze hadden allemaal koppijn na een paar minuten. Thuis heb ik ook een demo gedaan voor 2 van die collega's. Die vonden dat de 3D aangenamer was. 3D blijft zowiezo vermoeiend voor de ogen. Maar van koppijn is er gen sprake van.
ik heb ook ergens gelezen op deze forum iemand zeggen dat hij actief liever had dan passief. Ik ben dus niet een uniek geval. ;)

BASIL
03-03-2014, 01:12
Hebben jullie ook last als jullie de 24p Smooth film op maximum of op hoog zetten? Mijn blu-ray speler staat op 24p. Ik heb nu de 24p Smooth film op minimum gezet anders heb ik last met o.a. de ondertitels.
Bij 3D heb ik gelezen dat je op hoog of maximum moet zetten. Is dat waar?

KennyDope
15-03-2014, 19:12
Beste mede Pana viewers!


Ik ben sinds oktober een trotse eigenaar van een Panasonic 50vt60 en wat geeft dat ding een geweldig kijk genot!
Ik had nooit aan lcd moeten beginnen maar ja ik heb hem en ben er onwijs blij mee!
Ik wil hem heel graag kalibreren zodat wij helemaal van de bank worden weg geblazen icm met een Onkyo en Klipsch zuilen!
Alleen ondervind ik nu,sinds een kleine maand dat ik een zwart balkje verticaal van 2 bij 20 cm lang op mijn beeld verschijnt gaat ook niet weg zelfs bij stand-by is het zichtbaar.
Mag aannemen dat dit niet goed is!
Voordat ik hem wil gaan kalibreren wil ik eerst weten wat dit is ivm garantie!
Graag lees ik hier meer over/adviezen/tips.
Ps waar kan ik precies het serienummer vinden heb wel een kleine sticker bewaard van de doos maar weet het niet zeker of het wel de juiste nummer is!!!!


Bijvoorbaat dank voor jullie reacties!


GRTZ Kenny

Claudio Santulli
15-03-2014, 19:30
Mijn ervaring is dat dit op een gegeven moment weldegelijk wegtrekt. Als hij wat langer staat, wordt hij steeds ongevoeliger voor retentie. Ik gebruik mijn scherm zelfs als pc-monitor met statische beelden - amoung other. Ik had in het begin ook dat retentie lang bleef staan, maar nu blijkt hij daar eigenlijk heel goed mee om te gaan. De hardnekkige retentie was geheel weg en laat nu amper nog retentie zien. Wat jij ervaart is dus geen inbranden. Het trekt weg.

Dat gezegd hebbende: de service van Panasonic is erg goed te noemen. Mijn vt60 was een jaar geleden een vervanger voor een vt50 met veel beeld issues. Ik sprong een gat in de lucht, topservice! Toen was dat E-care, maar weet niet zeker of dat nog zo is.

DVDProfilersFilmgek
16-03-2014, 11:48
Heb dan wel geen Pana, maar zou zeggen, plaats eens een foto met het euvel, dat maakt het wat makkelijker
om een oordeel te geven of het nu wel of niet met retentie te maken heeft, heb namelijk zelf een Sammy en die
heeft echt helemaal geen last van dat euvel(heeft waarschijnlijk weer andere kuren;) )

Al een maand en het trekt niet weg...... en dan nog een strakke verticale balk, lijkt mij niet gewoon.

navarone
16-03-2014, 12:40
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met mijn plasma panasonic 50vt50, verticale streep van onder naar boven aan de linker kant,
ongeveer 100mm van de kant af. Een maand lang aangekeken maar het bleef en toen ter reparatie aangeboden (nog garantie) en
het probleem was verholpen.

Claudio Santulli
16-03-2014, 15:57
Als je zelfs in standby ziet, is het natuurlijk niet goed. Had ik ff overheen gelezen.

KennyDope
16-03-2014, 21:07
http://i714.photobucket.com/albums/ww146/kennydope/Pana/7a1bd3ce7fc2b0790b7db37284314d48_zps481f11bd.jpg

http://i714.photobucket.com/albums/ww146/kennydope/Pana/3c550b2021bc9b53760a32a7f095abe9_zps2897b688.jpg

De foto's zijn gemaakt met een ipad 3 maar het gaat om de streep rechts in het beeld zelfs zichtbaar bij stand-by!
Nog vele dank voor het snelle reageren!!!

Claudio Santulli
16-03-2014, 23:10
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Dit ziet er niet goed uit. Ik zou even contact opnemen met de servicedienst (http://www.cerepair.nl/reparatie-aanmelden). je moet dan wel je serienummer weten - vind je alleen achter op je tv en op de doos. Ze komen dan langs!

DVDProfilersFilmgek
17-03-2014, 05:34
Ziet er minder ernstig uit als ik dacht dat het zou zijn na de beschrijving, maar goed is het niet zoals nu
ook uit de beelden blijkt.

Je schrijft dat het ook zichtbaar is na het uitzetten/in standby zetten van de TV, misschien wel een
rare opmerking, maar heb je ook al gekeken of het niet een vieze veeg van iets is op de buitenzijde
van het scherm..... zou voorzichtig met een lichtvochtige doek kijken of het eventueel te verwijderen
is.... het zou niet leuk zijn als de technische dienst komt en het blijkt een veeg van bijvoorbeeld
kindlief met chocolade vinger te zijn geweest(ik zeg maar wat als voorbeeld)

Wees wel voorzichtig met een poging tot schoonmaak/verwijderen, slechts een vochtige doek
van enkel water en nooit hard boenen op een scherm, veel schermen hebben een coating en
die coating wil je zeker niet beschadigen.

Hoop iig dat het opgelost wordt, zo'n streep in beeld is niet iets waar je op den duur vrolijk van wordt,
ben benieuwd hoe het afloopt.

Marcel Hoeve
17-03-2014, 18:30
Als het ook in stand-by zichtbaar is, dan zou je inderdaad vermoeden dat het gewoon een vieze veeg op het schermoppervlakte betreft en niet een panelprobleem

Claudio Santulli
17-03-2014, 18:34
Dat zal de TS denk ik wel als eerste hebben geprobeerd - het voorzichtig schoonmaken. Het zal eerder in - of tussen - het paneel zitten.

KennyDope
17-03-2014, 21:05
Sorry guys helaas geen veeg of vette vingers! Als ik maar iets van een vlek zie dan haal ik het meteen weg blijft in mijn zichtveld en daar ga ik aan irriteren!
Ik ga Panasonic opbellen voor garantie werk ik blijf er tenslotte de hele tijd naar die streep kijken!
Ik hou jullie op de hoogte wat het geweest was!

Thnx voor al jullie reply's!

Niels Simons
17-03-2014, 23:01
Sorry guys helaas geen veeg of vette vingers! Als ik maar iets van een vlek zie dan haal ik het meteen weg blijft in mijn zichtveld en daar ga ik aan irriteren!
Ik ga Panasonic opbellen voor garantie werk ik blijf er tenslotte de hele tijd naar die streep kijken!
Ik hou jullie op de hoogte wat het geweest was!

Thnx voor al jullie reply's!

weten jullie zo ook wat ik kan doen aan een ingebrand logo in mijn samsung 63pc7700 ?

ik heb dezelfde als dvdprofilersfilmgek,heb evt nog 1,5 jaar garantie via steenweg(gekochte garantie weet je wel) en heb als t beeld volledig wit is bovenin vegen,en zie dan ook een logo staan links bovenin van comedy central.

heb al die swipe modus aangezet kwartier,dat hielp niets...

evt pm zou ook fijn zijn,zit niet meer vaak op t forum.

groeten,niels

Claudio Santulli
18-03-2014, 19:16
Hoi Niels,

Jammer dat je wat minder online bent. ;-) Wat je eerst moet achterhalen of het echt ingebrand is of dat het een vorm van retentie is. Is er namelijk sprake van inbranden, dan houdt het feitelijk op. Echter retentie kan ook hardnekkig zijn. Is het constant? Staat Comedy Central dagelijks aan? De swipe modus een kwartier aanzetten is natuurlijk te kort, dan zou een kwartier een ander logo ook al het probleem hebben opgelost - zoals het normaliter gaat. Hoe langer je dit doet, des te beter.

Je kunt natuurlijk altijd proberen om het aan de service van Samsung te benaderen, maar heb geen idee hoe hun dat geregeld hebben.

DVDProfilersFilmgek
19-03-2014, 08:57
weten jullie zo ook wat ik kan doen aan een ingebrand logo in mijn samsung 63pc7700 ?

ik heb dezelfde als dvdprofilersfilmgek,heb evt nog 1,5 jaar garantie via steenweg(gekochte garantie weet je wel) en heb als t beeld volledig wit is bovenin vegen,en zie dan ook een logo staan links bovenin van comedy central.

heb al die swipe modus aangezet kwartier,dat hielp niets...

evt pm zou ook fijn zijn,zit niet meer vaak op t forum.

groeten,niels

Hallo Niels, vervelend zo'n ingbrand logo, zelf zal ik daar wel nooit last van krijgen, kijk praktisch
nooit naar TV zenders, dus geen last van logo's die zouden kunnen inbranden en het laatste
jaar heeft de TV zo goed als niet meer aangestaan, ben helemaal over op de beamer en daar
geniet ik zo'n beetje iedere dag wel een paar uur van.

Mijn TV ging stuk na 4 maanden en na de reparatie geen last meer gehad, maar zoals hij nu
is zou hij wel 100 jaar kunnen worden bij wijze van spreken. Toch ken ik 2 mensen waarbij
het scherm compleet is vervangen omdat er een soort van paars/roze waas over het beeld hing.

In jouw geval zou je kunnen proberen of je met sneeuw in beeld het logo eventueel wegkrijgt,
maar dan wel even langer dan een kwartiertje...... misschien een hele dag? baat het niet, schaden
zal dat denk ik ook niet.....

Je hebt extra garantie..... heel mooi, gaat ie zeker stuk als die garantie net over is..... al is dat
natuurlijk niet te hopen, maar die pech zou ik dan weer hebben:rolleyes:

Hoop dat het je lukt met sneeuw beeld, anders zou ik het niet zo snel weten...

geoffreyvanvugt
20-03-2014, 00:00
het is toch eigenlijk niet best dit soort problemen..:evil: Techniek is verre van perfect...;)

geoffreyvanvugt
20-03-2014, 09:51
Als ik film heb gekeken dan laat ik een break-in dvd lopen. Ook als ik de iets op pauze zet dan zet ik de Pana op sneeuwbeeld om retentie/inbranden te voorkomen.
Ik gebruik mn Pana niet voor gewoon TV maar puur voor het film kijken. Ik heb hier dan ook geen last van..
Achteraf had ik ook wel een 3D beamer gewild dus als de Pana de geest geeft dan ga ik hiervoor kijken...
Eerst maar eens de staatsloterij winnen trouwens....;)

Niels Simons
20-03-2014, 20:01
misschien toch eens kijken om een sneeuwbeeld te downloaden op een dvd dan ofzo?
ik bedoel,waar kan je nog sneeuw bekijken sinds we geen analoog meer hebben...

@claudio:ik lees nog regelmatig mee,maar sinds de klad zit in de dvd/bluray handel,en ik een dochtertje heb van 9mnd,gaat de aandacht ook naar een hoop andere dingen ;-)

grusse aus aachen,tegenwoordig veel on the road voor een nieuwe firma.

niels

Claudio Santulli
20-03-2014, 21:58
Gefeliciteerd nog! (y)

Ik heb mijn pc ook aan het scherm hangen, dan is er genoeg te vinden, maar zo'n static DVD kan ook helpen.
Gewoon een paar nachten aan laten staan. De tv gaat meestal na een uur of 6 naar standby. Screensavers wel even uitzetten.
Succes!

tranceguy
23-03-2014, 13:32
Claudio even een vraagje. Ik zie dat jij net als ik een Panasonic hebt van hetzelfde type als ik de VT60. Ik heb hem kortgeleden maar aangeschaft omdat ik las dat ze bij Pana stoppen met plasma's produceren. Nu zaten daar standaard 2 3D brillen bij. Maar enige probleem die ik nu ervaar is hoe ik die brillen oplaad.... Want ik zie op de bril nergens een usb aansluiting. Ik neem toch aan dat ze via usb opgeladen worden? Ik zie wel een strip met een pijl bij de neusvleugels Nu gok ik dat ik daar iets mee moet doen en dat dat een klepje is waarachter de usb aansluiting zit. Ik hoop dat ik in de richting zit want ik wilde de brillen eerst volledig opladen voor het eerste gebruik. Kan jij me hiermee helpen door te zeggen hoe dat werkt met het opladen? Een kabel heb ik wel maar ik vind dus de aansluiting op de bril zelf niet....

peptalk
23-03-2014, 13:35
Waarschijnlijk staat in de gebruiksaanwijzing dat die brillen niet oplaadbaar zijn, dat zijn ze iig niet bij de VT50.

rogue
23-03-2014, 14:31
Het is inderdaad niet mogelijk om via usb op te laden; doe maar eens het klepje open bij de neusvleugels (naar beneden schuiven), dan zie je een mooie batterij zitten die je kan vervangen ;).

tranceguy
23-03-2014, 18:49
Maar waarom spreekt hij dan wel over oplaadbare brillen en dat hij ze via een eigen usb kabel oplaadt? En wat ik gelezen heb wordt er ook gesproken als je de bril een paar minuten oplaad dan kan hij een aantal uur mee en als je een half uur oplaad kan hij tig uur mee. Als dat zo is verklaar dan maar eens waarom er zo'n batterijtje in zit. Dat snap ik dan totaal niet...

Heb het geprobeerd en idd daar zit zo'n cel-batterijtje. Maar hoe lang gaat die mee dan? Want niet zo handig maar ben wel benieuwd hoe lang zo'n batterij meegaat want zijn vast niet goedkoop die krengen. Niet zo slim dus om dat zo te doen van de fabrikant vind ik...

tranceguy
23-03-2014, 18:50
Waarschijnlijk staat in de gebruiksaanwijzing dat die brillen niet oplaadbaar zijn, dat zijn ze iig niet bij de VT50.

juist wel aangezien er over opladen gesproken wordt... Dat lees ik overal namelijk... Vandaar ook mijn vraag... ;)

rogue
23-03-2014, 20:02
Dat geldt iig niet voor de brillen die meegeleverd zijn. Geen idee hoe lang ze meegaan, ik heb er tot nu toe één keer eentje vervangen.
De batterijen zijn trouwens niet zo heel duur hoor; haal er maar eens eentje uit je bril en google even naar die specifieke type batterij (hoeft natuurlijk niet perse van Panasonic te zijn).

rogue
23-03-2014, 20:24
Ik heb een aantal weken terug eindelijk de kalibratie laten doen door Frank Doorhof (hij heeft ook jaren geleden mijn oude Pana gekalibreerd) en het resultaat is weer verbluffend.
Ik dacht echt dat ik de Pana wel redelijk afgesteld had, maar dat ik er nog niet alles uitgehaald had. Het tweede klopte, het eerste niet ;). Ik kan heel goed vergelijken met de oude situatie aangezien de calibratie op de stand Professional 1 is uitgevoerd, en ik 'm voorheen op THX Cinema had staan (waar ik het een en ander had veranderd).

Het beeld is enorm verbeterd, dat had ik nooit zelf kunnen doen. En, erg belangrijk: ik ben nu helemaal tevreden. De gedachte die toch door mijn hoofd spookte dat het beter kon, is nu eindelijk weg.

Bij de reguliere HD-uitzendingen op tv is het verschil al zo groot, het beeld is zo natuurlijk geworden dat het moeilijk in woorden uit te leggen is. Echt prachtig. Als ik nu bijvoorbeeld de Champions League kijk, is het beeld verbluffend te noemen (y).
En bij blu-ray's was het beeld naar mijn gevoel al best goed, maar nu is het nog veel meer genieten. Als je even zo'n demo blu-ray als bijvoorbeeld Samsara opzet, dan valt mijn kin bijna op mijn knieen :shock:....

Sommige zeggen dat het best duur is, zo'n kalibratie, maar het maakt zoveel uit. Je moet het gewoon als onderdeel van de prijs van de televisie zien en uitsmeren over de jaren dat je ervan kan genieten. En mijn kijkplezier is nog veel groter geworden.
En in mijn geval was het zo'n 12,5% van de prijs van de televisie, dan valt het nog best mee ;).

DVDProfilersFilmgek
23-03-2014, 21:44
Maar waarom spreekt hij dan wel over oplaadbare brillen en dat hij ze via een eigen usb kabel oplaadt? En wat ik gelezen heb wordt er ook gesproken als je de bril een paar minuten oplaad dan kan hij een aantal uur mee en als je een half uur oplaad kan hij tig uur mee. Als dat zo is verklaar dan maar eens waarom er zo'n batterijtje in zit. Dat snap ik dan totaal niet...

Heb het geprobeerd en idd daar zit zo'n cel-batterijtje. Maar hoe lang gaat die mee dan? Want niet zo handig maar ben wel benieuwd hoe lang zo'n batterij meegaat want zijn vast niet goedkoop die krengen. Niet zo slim dus om dat zo te doen van de fabrikant vind ik...

Heb bij mijn TV ook brillen met een knoopcel, knoopcellen gaan overigens heel lang mee en als je een beetje de moeite neemt om te googlen en wat rondzoekt, dan kom je er achter dat die knoopcellen niet duur zijn, je moet kunnen slagen voor minder dan een euro het stuk.

Niet slim?..... geloof me, je kunt beter een bril met knoopcel hebben dan een oplaadbare bril, zo'n accu van een oplaadbare bril heeft immers niet het eeuwige leven en je zult altijd zien dat als je wilt gaan kijken, net je bril leeg is, als hij op knoopcel werkt doe je er even een knoopcelltje in en dan kun je gaan kijken, met een oplaadbare bril duurt het allemaal weer even langer...... zo'n knoopcelbril, heeft persoonlijk dan toch wel mijn voorkeur, ik heb bij mijn beamer namelijk oplaadbare brillen, dat werkt op zich goed, maar als ze leeg zijn net op het moment dat je ze wil gebruiken, dan is dat toch een beetje vervelend, ook al heb ik er 3...... en altijd maar weer afwachten hoelang die accu meegaat en of hij te vervangen is....... en ik betwijfel dat in mijn geval en daarom heb ik dan toch liever een knoopcelbril.

Soms lijkt oplaadbaar goedkoper, maar als de accu op is........ is dat dan nog het geval????

DanielC
09-04-2014, 20:59
Ik wil misschien overstappen van mn 50g10 naar de 50gt60. Ben nog steeds erg blij met de g10, ondanks dat ze zwartwaarden soms te wensen overlaat. Nog steeds erg mooi beeld, zowel bij gamen (360 en ps4) als bluray. Nou is mijn vraag, gezien het voor mij bijna een maandsalaris om de gt60 te kopen: is het de moeite waard om te upgraden?

Claudio Santulli
09-04-2014, 21:03
Laten we het zo zeggen... "Nu kan het nog, straks zijn ze niet meer leverbaar". En ja, het is zeker de moeite waard... Maar is het het jouw waard?

DanielC
09-04-2014, 21:32
Daarom wil ik dus nu al een nieuwe halen, ondanks dat ik nog tevreden ben met mn huidige. Tis alleen wel een bak met geld.. ik vraag me af of de upgrade echt heel veel toevoegd. Mij gaat het puur om beeldkwaliteit. Apps en smart intereseren me niks, en geluid nog minder. Dat de zwartwaarden aanzienlijk beter zijn, is me bekend... maar ik lees hier en daar probleempjes met de smoothness van het beeld... met gamen maar ook bij bluray als je ifc niet aanzet. Ik heb een hekel aan die softwarematige beeld verbeteraars, staan standaard altijd uit bij mij. Meestal vind ik het beeld erg onnatuurlijk worden met dat soort foefjes.

Claudio Santulli
10-04-2014, 02:21
De meeste 'problemen' zijn door de 60-serie verholpen. En ja het gaat echt een forse verbetering geven. Zwart is het canvas van alles, dus naast zwart profiteert elk aspect fors mee. Kleuren, helderheid, contrast, diepte, gaming enz. Wel zijn ze iets retentie gevoeliger. Echter het verschil tussen de 50- en 60-serie was al enorm, laat staan vanaf de 10-serie...

Aan de andere kant, alles is relatief en je weet wat je hebt. Dus als je echt tevreden bent?

tranceguy
03-05-2014, 15:41
Oke daar ben ik dan wel heel blij mee en heb van n collega al begrepen dat ze zeker niet duur zijn. Ik heb inmiddels al heel veel plezier ervan gehad.

Tyler_Durden
13-06-2014, 14:27
Panasonic ZT60 plasma tv verslaat LG oled tv
http://www.homecinemamagazine.nl/2014/06/panasonic-zt60-plasma-tv-verslaat-lg-oled-tv/