PDA

Bekijk de volledige versie : Home cinema aansluiten met HDMI aan sony TV met 1080 format



sedelap
11-01-2013, 13:47
Ik wil een home cinema aanschaffen en aansluiten aan mijn sony bravia EX 400 series 40-inch LCD TV (heeft 1080p en 1080i) moet ik dan ook een HDMI kabel kopen die deze formats ondersteunen.

Ik heb nu een home cinema sony BVD n-590 aangesloten met een HDMi kabel die ik denk voor LED tv's is, merk PROFIGOLD PROL 1211. Wanneer ik een blu-ray wil afspelen, begint het beeld soms te haperen en in 2 te splitsen, of krijg ik gewoon een zwart beeld waarbij op mijn tv volgende info komt "buiten bereik". Na enkele seconden begint de film gewoon verder te spelen.

Moet ik een hdmi kabel aankopen die het format 1080 p of i ondersteunt?

Alvast bedankt.

DVDProfilersFilmgek
11-01-2013, 15:12
Ik wil een home cinema aanschaffen en aansluiten aan mijn sony bravia EX 400 series 40-inch LCD TV (heeft 1080p en 1080i) moet ik dan ook een HDMI kabel kopen die deze formats ondersteunen.

Ik heb nu een home cinema sony BVD n-590 aangesloten met een HDMi kabel die ik denk voor LED tv's is, merk PROFIGOLD PROL 1211. Wanneer ik een blu-ray wil afspelen, begint het beeld soms te haperen en in 2 te splitsen, of krijg ik gewoon een zwart beeld waarbij op mijn tv volgende info komt "buiten bereik". Na enkele seconden begint de film gewoon verder te spelen.

Moet ik een hdmi kabel aankopen die het format 1080 p of i ondersteunt?

Alvast bedankt.

Ook welkom hier, vraag staat niet op het goede plekje, maar dat kan aangepast worden.

Gewoon even naar de Action hobbelen en daar een nieuw HDMI kabeltje kopen, kost ongeveer 3 euro en zou probleemloos moeten werken. (zou me maar niet druk maken over de format's ;) , als je daar wat meer over wilt weten moet je wat gaan googlen(y) )

Met wat je hier aan kennis tentoonsteld zou ik voordat je wat gaat aanschaffen hier toch even je licht opsteken:idea: , anders heb je grote kans dat je met een tik onder je kont en een grote doos een winkelpand verlaat:lol:

sedelap
11-01-2013, 17:23
ik heb wel gemerkt dat de hdmi kabel wat los zit en niet goed aangesloten worden op de home cinema. misschien dat daardoor ik de foutmelding "buiten bereik" krijg. iemand anders zei me dat ik de software van mijn tv moest updaten????

waar en hoe moet ik mijn berichtje plaatsen?

DVDProfilersFilmgek
12-01-2013, 05:56
ik heb wel gemerkt dat de hdmi kabel wat los zit en niet goed aangesloten worden op de home cinema. misschien dat daardoor ik de foutmelding "buiten bereik" krijg. iemand anders zei me dat ik de software van mijn tv moest updaten????

waar en hoe moet ik mijn berichtje plaatsen?

Je hebt al een dubbelpost heb ik gezien, Michael Hamers (moderator) heeft daar ook geantwoord.

Beter een knap kabeltje dat niet wiebelt, of anders een beetje ducktape;)

Je TV heeft geen internet verbindingsmogelijkheid, dan lijkt het mij niet simpel om hem te updaten, of het moet via een USB stick kunnen, toch denk ik niet dat je daar je HDMI haperingen mee kan oplossen.