PDA

Bekijk de volledige versie : Het Koninklijk Huis



Richard B.
28-01-2013, 17:24
Het is een onderwerp dat z'n eigen topic allang heeft verdiend. Maar na de actuele ontwikkelingen natuurlijk sowieso.

Van ad.nl:



Aftreden koningin Beatrix verwacht

Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd. Al langere tijd werd gespeculeerd over het moment van abdicatie. De plotselinge bekendmaking door de RVD van de toespraak op radio en tv maakte snel duidelijk dat de troonsafstand na ruim 32 jaar op handen is. Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.

http://static1.demorgen.be/static/photo/2013/15/3/10/20130128181747/media_xl_5511250.jpg

Het is goed denk ik. Ze heeft het goed gedaan en de laatste paar jaren moeten enorm zwaar zijn geweest. Het nieuws komt nog wel een beetje onverwacht.

langejan
28-01-2013, 17:35
Er komt denk ik ook nog wel een onverwacht bericht m.b.t. Prins Johan Friso...

Richard B.
28-01-2013, 17:39
Er komt denk ik ook nog wel een onverwacht bericht m.b.t. Prins Johan Friso...
Hoe bedoel je dat? Als hij overleden zou zijn dan zouden ze dat niet op deze manier bekend maken. Dat is met de laatste paar overlijdensgevallen in het koninklijk huis ook niet gebeurd.

langejan
28-01-2013, 17:55
Neen, niet overleden, maar misschien is er toch weer een teken van hoop..??? Net als de vorige keer, dat er een teken van leven gezien was.

Richard B.
28-01-2013, 17:56
Neen, niet overleden, maar misschien is er toch weer een teken van hoop..???
De voortekenen zijn toch wel heel overweldigend die van een troonsafstand. Maar wie weet. ;)

Nog een paar minuten trouwens.

Richard B.
28-01-2013, 18:00
Het is officieel!

theThinWhiteDuke
28-01-2013, 18:04
Had liever gezien dat t koningshuis opgeheven zou worden....

Richard B.
28-01-2013, 18:06
Mooie toespraak. Een beetje ontroerend zelfs. Het was niet altijd de meest makkelijke baan, maar ik denk dat we het slechter hadden kunnen treffen met ons staatshoofd. Ze heeft het goed gedaan en ik ben benieuwd of WA het zo goed gaat doen.

langejan
28-01-2013, 18:15
Meestal zit dat soort dingen wel in het bloed, de zgn bloedverwanten.

Richard B.
28-01-2013, 18:42
Volgens de NOS (die zich baseert op de toespraken) krijgen we trouwens toch een Koning Willem Alexander en geen Koning Willem IV.

edit: en ipv Koninginnedag op 30 april krijgen we blijkbaar Koningsdag op 27 april. Dat vind ik wel een beetje jammer.

theThinWhiteDuke
28-01-2013, 18:50
edit: en ipv Koninginnedag op 30 april krijgen we blijkbaar Koningsdag op 27 april. Dat vind ik wel een beetje jammer.
Dat valt dat jaar op een zondag. Geen extra vrij dus dat jaar. :-(

DVD Watcher
28-01-2013, 18:59
Nou lees ik net in de Telegraaf : BN'ers tot tranen geroerd, nou nou nou, wat een poespas om dit nieuws.

Als ze hier al om gaan janken ;)

Ik gun Koningin Beatrix een gezond leven hierna, en de familie ook, maar dat de mensheid hier om gaat janken, onbegrijpelijk.

Als ze dat hier al om gaan doen, ben ik benieuwd wat ze gaan doen als er echt wat ergs aan de hand is

Marcel v/d H.
28-01-2013, 19:00
edit: en ipv Koninginnedag op 30 april krijgen we blijkbaar Koningsdag op 27 april. Dat vind ik wel een beetje jammer.

Dit jaar nog een afscheidsfeestje op mijn verjaardag en vanaf 2014 hoef ik mijn verjaardag niet meer te delen met het Koningshuis. Kan er stiekem zelf niet heel erg rouwig om zijn :). Beetje raar is het wel.

Richard B.
28-01-2013, 19:07
Dit jaar nog een afscheidsfeestje op mijn verjaardag en vanaf 2014 hoef ik mijn verjaardag niet meer te delen met het Koningshuis. Kan er stiekem zelf niet heel erg rouwig om zijn :). Beetje raar is het wel.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. :)

Ik vond 30 april altijd wel leuk. Maar ach, 27 april zal niet veel anders zijn. Het is een verschil van 3 dagen en 1 lettergreep.

Marcel v/d H.
28-01-2013, 19:35
Ieder nadeel heeft zijn voordeel. :)


En elk voordeel zijn nadeel trouwens. Ben nu niet meer vrij op mijn verjaardag..

Jordy van Buel
28-01-2013, 19:39
Respect voor onze Koningin, ik hoop dat ze in de komende jaren gewoon betrokken blijft bij de diverse vieringen.

Frenkel
28-01-2013, 19:52
Nou lees ik net in de Telegraaf : BN'ers tot tranen geroerd, nou nou nou, wat een poespas om dit nieuws.

Als ze hier al om gaan janken ;)


Dat jij de Telegraaf serieus neemt,.. dat is eerder om te janken ;) .

ik ben niet echt een liefhebber van het koningshuis, maar ik denk dat het imago in het Buitenland voor het NL koningshuis (en konigshuizen in het algemeen) niet moet worden onderschat, en dan met name vanuit de nieuwe economieën.

het afschaffen van het koningshuis zie ik als het slopen van een monument om er vervolgens een Vinex-wijk te kunnen neerplanten.

Richard B.
29-04-2013, 17:48
Morgen is het zover! Iemand die naar Amsterdam gaat om het geheel van dichtbij te bekijken?

DVD Watcher
30-04-2013, 11:53
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/397863_290359597765508_1159355298_n.jpg

Michael Hamers
30-04-2013, 14:00
Gezever vind ik het. Heel dat koningshuis...

Marc T.
30-04-2013, 14:02
Respect voor onze Koningin, ik hoop dat ze in de komende jaren gewoon betrokken blijft bij de diverse vieringen.

:rolleyes:

kruspe
30-04-2013, 14:07
Respect voor onze Koningin, ik hoop dat ze in de komende jaren gewoon betrokken blijft bij de diverse vieringen.

En waar heeft ze dat respect aan verdiend dan?
Ik kan zo snel niets verzinnen eigenlijk...

Richard B.
30-04-2013, 18:52
En waar heeft ze dat respect aan verdiend dan?
Ik kan zo snel niets verzinnen eigenlijk...
Vreemd genoeg kan ik me eigenlijk geen zwaardere banen bedenken dan het koningschap. Je zou maar de vertegenwoordiger zijn van bijna 17 miljoen mensen: daar heb ik wel respect voor. (y)

Marc T.
30-04-2013, 18:52
En waar heeft ze dat respect aan verdiend dan?
Ik kan zo snel niets verzinnen eigenlijk...

Ik ook niet. Vandaar mij :rolleyes:

Ik vraag me werkelijk waar af waarom mensen zich zo gezegend voelen met het Koningshuis. Het is een feest geworden waaraan we allemaal verplicht mee moeten doen, verplicht gezellig dienen te zijn en we moeten ook allemaal zwaaien en oranje rotzooi kopen om ons verbonden te voelen met de rest van de hossende massa.

Wat is er nu zo bijzonder aan die mensen dan? Dat ze rijk geboren zijn? Dat ze sowieso, hoe dan ook het baantje hadden gekregen? Dat ze met zulke superieure mensen omgaan? Claus, Bernhard, papa van Maxima en ga zo maar door.

Ik denk dat Emily Bremer zich kapot heeft gelachen voor de buis vandaag en dat Maxima's vader in Argentinië zich op de borst klopt van trots door dit gearrangeerde huwelijk.

De Oranjes denken: die trappen overal in! Blijf maar zwaaien mensen, dan blijven wij wel graaien! Hier die centen!

jdgirl
30-04-2013, 18:55
koninginnedag is een verplichte vrije dag
zodat wij allemaal kunnen zien hoe er miljoenen van ons belastings geld word uitgegeven.

Prima dat mensen het willen vieren maar ik betaal er voor?
Mensen betalen ook niet voor mijn favoriete feest dag.
En ja mensnen meoten maar vrij vragen om het te vieren maar vind het belachelijk dat niemand hoeft te werken.
IK was toevallig vrij maar werk normaal elk jaar met deze dag..

Dat ze er zijn prima en heb respect hoor maar zo dag hoeft van mij niet

Rogier Burghout
30-04-2013, 22:03
Wat een negatief gezeik hier zeg, beetje triest vind ik het eigenlijk. Een hoop jaloezie, een hoop ongefundeerde en oppervlakkige kritiek en een beetje zielige huilbui over een vrije dag. En weer dat gezeik over de belastingcenten; waarom hoor ik jullie niet wanneer elke keer een ambtenaar uit zijn ambt wordt gezet en tig dagen een wachtgeldregeling ontvangt? het is een beetje opportunistische willekeur, dat zielige gejammer hier. Kom op zeg, wees blij dat we nog iets symbolisch hebben wat ons mooie land vertegenwoordigt en wat ons trots geeft als Nederlanders. En dat terwijl het instituut niet eens politieke macht heeft, dus waar wordt er nu precies over gezanikt? En onderschat de druk van een staatshoofd niet hoor, dus dat ambt van Beatrix is echt wel even te respecteren. maar als je niet weet wat er bedoeld wordt: eerst even onderzoek doen en dan pas een beetje gaan lopen blaten hier. En Marc: een beetje zielige opmerking van dat graaien zeg, echt sneu. De koning moet van zijn salaris van iets van 7 ton ook de hele hofhouding betalen, dus zoveel blijft daarvan niet over hoor. Dus onze belastingcenten gaan dus ook echt wel naar de hard werkende medelanders hier....

Ik heb vandaag genoten van de vrije dag en heb het heerlijk gezellig gehad en genoten van het hele officiële gedoe rondom de kroning. Helemaal prima! :-D

jdgirl
30-04-2013, 22:10
ik heb respect hoor alleen deze hele dag word betaald door ons.
maar leuk dat je van je vrije dag genoten hebt..

Richard B.
30-04-2013, 22:40
Ik heb er een beetje spijt van dat ik dit topic geopend heb. :???:

jdgirl
30-04-2013, 22:45
hoezo ik geef alleen mijn mening.
als jij het leuk vind en een leuke dag hebt gehad.
prima toch?

Rogier Burghout
01-05-2013, 05:33
ik heb respect hoor alleen deze hele dag word betaald door ons.
maar leuk dat je van je vrije dag genoten hebt..

Door ons? Door mezelf bedoel je....iets beter je huiswerk doen...

kruspe
01-05-2013, 05:57
waarom zouden wij blij moeten zijn met iets symbolisch wat ons land vertegenwoordigd?
Leg mij dat maar eens uit.
Totale onzin toch als het symbolisch is...en ja, dan kost het inderdaad alleen maar geld. Geld dat veel beter te besteden is dan dit.

Rogier Burghout
01-05-2013, 08:22
Ik vind dat dit symbool tenminste nog ons land een identiteit geeft. Want als je dat weghaalt, wat blijft er dan over? Alleen een land 1e en 2e kamer? Nou, ik denk dat al die graaiende ambtenaren met topsalarissen meer kosten dan het Koninklijk Huis hoor. En vergis je niet; voor ons land is het misschien alleen een symbool maar wereldwijd is het KH echt wel van nut mbt internationale betrekkingen en de handel. Waarom denk je dat bij buitenlandse reizen een hele delegatie aan NL ondernemers meereist, die hebben echt wel baat bij de goede betrekkingen die het KH heeft. Dat zie ik Rutte en Balkenende echt niet fixen hoor... Dus vwb binnenlandse politiek zijn ze dan alleen een symbool; internationaal is het echt wel van groot belang.
Maar gelukkig zijn de negatievelingen hier in de minderheid, zoals ik gister op TV en op straat wel heb gezien. Het is ook gewoon even iets positiefs om te aanschouwen, even iets anders dan alleen maar gezeik over de crisis en bezuinigingen. DAT vinden mensen nu ook even belangrijk, ipv alleen maar het negatieve gezeik. Jammer dat deze positiviteit niet wat meer leeft hier.
En afsluitend: als je het maar niet eens bent met het KH of over hoe de belasting wordt uitgegeven: dan ga je toch emigreren naar een republiek? Lekker naar Frankrijk ofzo? Alsof het daar zo lekker geregeld is... Overal kun je wel over gaan zeiken, maar je kan het ook eens wat meer positiever benaderen...

Pieter R.
01-05-2013, 08:28
waarom zouden wij blij moeten zijn met iets symbolisch wat ons land vertegenwoordigd?
Leg mij dat maar eens uit.
Totale onzin toch als het symbolisch is...en ja, dan kost het inderdaad alleen maar geld. Geld dat veel beter te besteden is dan dit.
Zeker geen totale onzin. Gisteren was 1 grote reclamespot voor Nederland en Amsterdam. Als je het over geld hebt, kost het inderdaad wat, maar aan de andere kant levert het zeker ook weer op. Qua tourisme, maar ook qua diplomatieke betrekkingen, bedrijfsleven, etc. Bovendien: die kosten worden ook betaald aan Nederlanders dus dat geld blijft in onze eigen economie. Alleen met een andere eigenaar.

Waarom zou je blij 'moeten' zijn met iets symbolisch dat ons land vertegenwoordigt? Ieder zichzelf respecterend bedrijf of organisatie heeft een uithangbord nodig, waaraan het kan worden herkend. Als bijv. een bedrijf geen directeur heeft die de boer op gaat om zn bedrijf te promoten en bijv opdrachten binnen te slepen, dan kan dat bedrijf het wel schudden.
Of dat nu een koningshuis moet zijn of bijv. een president is weer een ander verhaal, maar het is zeker goed dat er mensen zijn die het visitekaartje van Nederland zijn.

Ik hoor trouwens veel mensen klagen over de kosten etc. Maar er is bijna niemand die benoemt dat veel mensen binnen het koningshuis diverse functies hebben voor allerlei maatschappelijke organisaties en daar ook veel tijd in steken.

jdgirl
01-05-2013, 08:56
Ik vind dat dit symbool tenminste nog ons land een identiteit geeft. Want als je dat weghaalt, wat blijft er dan over? Alleen een land 1e en 2e kamer? Nou, ik denk dat al die graaiende ambtenaren met topsalarissen meer kosten dan het Koninklijk Huis hoor. En vergis je niet; voor ons land is het misschien alleen een symbool maar wereldwijd is het KH echt wel van nut mbt internationale betrekkingen en de handel. Waarom denk je dat bij buitenlandse reizen een hele delegatie aan NL ondernemers meereist, die hebben echt wel baat bij de goede betrekkingen die het KH heeft. Dat zie ik Rutte en Balkenende echt niet fixen hoor... Dus vwb binnenlandse politiek zijn ze dan alleen een symbool; internationaal is het echt wel van groot belang.
Maar gelukkig zijn de negatievelingen hier in de minderheid, zoals ik gister op TV en op straat wel heb gezien. Het is ook gewoon even iets positiefs om te aanschouwen, even iets anders dan alleen maar gezeik over de crisis en bezuinigingen. DAT vinden mensen nu ook even belangrijk, ipv alleen maar het negatieve gezeik. Jammer dat deze positiviteit niet wat meer leeft hier.
En afsluitend: als je het maar niet eens bent met het KH of over hoe de belasting wordt uitgegeven: dan ga je toch emigreren naar een republiek? Lekker naar Frankrijk ofzo? Alsof het daar zo lekker geregeld is... Overal kun je wel over gaan zeiken, maar je kan het ook eens wat meer positiever benaderen...

dus omdat ik een mening heb moet ik gelijk nl uit?
Ik vind het KH super voor nl maar zo'n speciale dag om ze te eren. En dat mensen verplicht vrij hebben. vind ik niet meer van deze tijd.. maar blij dat er mensen positief van worden..
Hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad..

Rogier Burghout
01-05-2013, 09:04
dus omdat ik een mening heb moet ik gelijk nl uit?
Ik vind het KH super voor nl maar zo'n speciale dag om ze te eren. En dat mensen verplicht vrij hebben. vind ik niet meer van deze tijd.. maar blij dat er mensen positief van worden..
Hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad..

Nee hoor, van mij hoef je NL niet uit. Maar sommige mensen kunnen alleen maar klagen over dit en dat, terwijl het gras bij de buren echt niet altijd groener is. Maar de opmerking was niet specifiek naar jou gericht, maar wie de schoen past...
Nu ben ik benieuwd: waarom is het "niet meer van deze tijd"? Wat is je onderbouwing hiervoor? Want ik zie geen causaal verband tussen de tijdsgeest of jaartal en het niet meer gaan geven van een vrije dag... Volgens mij zijn feestdagen van alle tijden en moet dat ook zo blijven, om geschiedenis en traditie te blijven eren. Want ook zo blijf je als burger verbonden met je vaderland en je mede burger. En het is ook gewoon even fijn om iets te krijgen! Plus daarnaast hebben wij (in verhouding tot andere landen) er best weinig geloof ik...

kruspe
01-05-2013, 09:09
Het gaat er mij vooral om omdat de koning alleen een symbolische status heeft dat wij nederlanders dan toch aan alles mee moeten betalen voor hun.
Dat ze goed zijn voor de nederlandse economie snap ik ook wel. Ik vind het gewoon niet kunnen dat wij moeten betalen voor hun vlucht naar het buitenland of aan hun bootje...ook al is er destijds gezegd dat ze dat zelf moeten betalen, veel komt daar niet van terecht.

Jeroen D
01-05-2013, 09:19
De koninklijke familie vertegenwoordigt Nederland met verve in het buitenland. Daardoor kan het Nederlandse bedrijfsleven belangrijke opdrachten binnenslepen.

Vergeet dit niet. Is zeer belangrijk.

Marcel v/d H.
01-05-2013, 09:32
Ik vind het gewoon niet kunnen dat wij moeten betalen voor hun vlucht naar het buitenland of aan hun bootje...ook al is er destijds gezegd dat ze dat zelf moeten betalen, veel komt daar niet van terecht.

Tja, negen van de tien keer levert zo'n vlucht ons tien keer meer op dan dat het kost. De wintersport tripjes nagelaten dan, maar goed van mij mogen ze best op vakantie.

Ik heb zelf ook niet zoveel met het koningshuis, maar ze zijn wel erg belangrijk voor Nederland. Voornamelijk om al genoemde redenen; erg belangrijk voor de internationale betrekkingen en handel. Daarnaast gaat bijna al het geld dat ze ontvangen ook weer de Nederlandse economie in; ze hebben aardig wat mensen in dienst en een feest als dat van gister is erg goed voor de middenstand.

In mijn optiek zouden ze alleen weinig tot geen politieke invloed moeten hebben, maar dat is inmiddels ook eigenlijk al wel het geval.

Pieter R.
01-05-2013, 09:34
Het gaat er mij vooral om omdat de koning alleen een symbolische status heeft dat wij nederlanders dan toch aan alles mee moeten betalen voor hun.
Dat ze goed zijn voor de nederlandse economie snap ik ook wel. Ik vind het gewoon niet kunnen dat wij moeten betalen voor hun vlucht naar het buitenland of aan hun bootje...ook al is er destijds gezegd dat ze dat zelf moeten betalen, veel komt daar niet van terecht.
Niet om rot te doen ofzo (je hebt wel een punt ergens), maar: is dat wel zo? Of is dat een urban myth? Zulke beweringen zie ik eigenlijk het liefst vergezeld met cijfers en feiten. En dan nog ligt het eraan in welke hoedanigheid die bestedingen zijn: als je voor je werk naar het buitenland moet wordt dat ook door je werkgever betaald. Maar hoe weet je dat er weinig terecht komt van het zelf betalen?

Jeroen D
01-05-2013, 09:37
De middenstand heeft gisteren in Nederland een topdag gehad. Profiteren we allemaal van.

kruspe
01-05-2013, 09:38
Niet om rot te doen ofzo (je hebt wel een punt ergens), maar: is dat wel zo? Of is dat een urban myth? Zulke beweringen zie ik eigenlijk het liefst vergezeld met cijfers en feiten. En dan nog ligt het eraan in welke hoedanigheid die bestedingen zijn: als je voor je werk naar het buitenland moet wordt dat ook door je werkgever betaald. Maar hoe weet je dat er weinig terecht komt van het zelf betalen?

Een tijdje terug zag ik een of ander programma op tv waarin dat verteld werd. Is denk ik al een jaar geleden of zo. Ik weet echt niet meer welk programma dat was.

kruspe
01-05-2013, 09:41
Tja, negen van de tien keer levert zo'n vlucht ons tien keer meer op dan dat het kost.

Ze maken genoeg vluchten voor andere redenen die ons niets opleveren.
Ben benieuwd of ze die reisjes naar engeland om friso te bezoeken door hun zelf worden betaald...

Marc T.
01-05-2013, 09:48
Wat een negatief gezeik hier zeg, beetje triest vind ik het eigenlijk. Een hoop jaloezie, een hoop ongefundeerde en oppervlakkige kritiek en een beetje zielige huilbui over een vrije dag. En weer dat gezeik over de belastingcenten; waarom hoor ik jullie niet wanneer elke keer een ambtenaar uit zijn ambt wordt gezet en tig dagen een wachtgeldregeling ontvangt? het is een beetje opportunistische willekeur, dat zielige gejammer hier. Kom op zeg, wees blij dat we nog iets symbolisch hebben wat ons mooie land vertegenwoordigt en wat ons trots geeft als Nederlanders. En dat terwijl het instituut niet eens politieke macht heeft, dus waar wordt er nu precies over gezanikt? En onderschat de druk van een staatshoofd niet hoor, dus dat ambt van Beatrix is echt wel even te respecteren. maar als je niet weet wat er bedoeld wordt: eerst even onderzoek doen en dan pas een beetje gaan lopen blaten hier. En Marc: een beetje zielige opmerking van dat graaien zeg, echt sneu. De koning moet van zijn salaris van iets van 7 ton ook de hele hofhouding betalen, dus zoveel blijft daarvan niet over hoor. Dus onze belastingcenten gaan dus ook echt wel naar de hard werkende medelanders hier....

Ik heb vandaag genoten van de vrije dag en heb het heerlijk gezellig gehad en genoten van het hele officiële gedoe rondom de kroning. Helemaal prima! :-D

Ik weet niet wie jij bent, maar het lijkt wel alsof iedereen die hier een 'moderator' titel heeft gekregen de laatste tijd ook meteen een 'eikel-diploma' erbij heeft gekregen. Ik moet helemaal niets. Van jou niet en van die graaiers ook niet. Blijkbaar weet je niets van buitenlandse staatshoofden en/of salarissen af t.o.v. de salarissen die hier betaald worden. Verdiep je eerst maar eens in de materie. Of was je nog beschonken van je gehos in de oranje polonaise? En nog wat: als ik niet verplicht gezellig mee wil doen dan hoeft dat niet. Als jij en duizenden anderen graag Ali B en Marco Borsato en die Argentijnse blondine en haar man willen adoreren: best. Betrek mij er alleen niet in en begin niet te zeiken over 'sneu' etc. Je juicht toch voor de 'democratie'? Dan zou je andere meningen bij voorbaat "MOETEN" respecteren. Maar misschien is het niet te begrijpen doordat je een oranje zonnebril op hebt.

Jeroen D
01-05-2013, 09:52
Ze maken genoeg vluchten voor andere redenen die ons niets opleveren.

Is dat zo ? Speculeren kan iedereen maar heb je ook feiten ?

Richard B.
01-05-2013, 10:02
Ik weet niet wie jij bent, maar het lijkt wel alsof iedereen die hier een 'moderator' titel heeft gekregen de laatste tijd ook meteen een 'eikel-diploma' erbij heeft gekregen. Ik moet helemaal niets. Van jou niet en van die graaiers ook niet. Blijkbaar weet je niets van buitenlandse staatshoofden en/of salarissen af t.o.v. de salarissen die hier betaald worden. Verdiep je eerst maar eens in de materie. Of was je nog beschonken van je gehos in de oranje polonaise? En nog wat: als ik niet verplicht gezellig mee wil doen dan hoeft dat niet. Als jij en duizenden anderen graag Ali B en Marco Borsato en die Argentijnse blondine en haar man willen adoreren: best. Betrek mij er alleen niet in en begin niet te zeiken over 'sneu' etc. Je juicht toch voor de 'democratie'? Dan zou je andere meningen bij voorbaat "MOETEN" respecteren. Maar misschien is het niet te begrijpen doordat je een oranje zonnebril op hebt.
Ik snap het niet: als je geen waarde hecht aan het koningshuis, wat doe je dan in een topic over het koningshuis? Niemand zit te wachten op jouw verzuurde reacties hoor.

DVD Watcher
01-05-2013, 10:12
Toch heeft Marc het recht te reageren lijkt me, het is tenslotte een discussie Forum met verschillende meningen.

Of je het er mee eens bent met een bepaalde mening, dat is aan de persoon zelf.

Maar een mening mag gegeven worden lijkt me, als het maar op een nette manier gebeurd.

kruspe
01-05-2013, 10:15
Ik snap het niet: als je geen waarde hecht aan het koningshuis, wat doe je dan in een topic over het koningshuis? Niemand zit te wachten op jouw verzuurde reacties hoor.


Dat snap ik dus ook niet...........:???:

Ik snap het wel. Dit topic is zeker niet alleen voor de voorstanders..ook voor de tegenstanders

Jeroen D
01-05-2013, 10:23
Ik snap het wel. Dit topic is zeker niet alleen voor de voorstanders..ook voor de tegenstanders

Absoluut. Maar zinnen als "Of was je nog beschonken van je gehos in de oranje polonaise ?" getuigt toch niet echt van respect of niet ? Een beetje kalmer kan ook wel vind ik.

DVD Watcher
01-05-2013, 10:31
Absoluut. Maar zinnen als "Of was je nog beschonken van je gehos in de oranje polonaise ?" getuigt toch niet echt van respect of niet ? Een beetje kalmer kan ook wel vind ik.

Heb je gelijk in Jeroen, maar wat vind je dan van deze uitspraak van een medewerker van DVD.nl :


...En afsluitend: als je het maar niet eens bent met het KH of over hoe de belasting wordt uitgegeven: dan ga je toch emigreren naar een republiek? Lekker naar Frankrijk ofzo? Alsof het daar zo lekker geregeld is... Overal kun je wel over gaan zeiken, maar je kan het ook eens wat meer positiever benaderen...

Dat laatste gedeelte heeft Rogier gelijk in, maar dat eerste gedeelte is ook wel een uitspraak die niet echt netjes is.

Ik heb ook niks met het Koningshuis, maar ik vind wel dat iedereen die er wel om geeft, er van moet genieten op zijn of haar manier.

En dat we dat moeten respecteren, maar we moeten ook respecteren naar ieders mening, of die nu voor of tegen het Koningshuis is.

Een mening moet gegeven kunnen worden, we leven tenslotte in een vrij land, niet in een dictatuur ;)

Jeroen D
01-05-2013, 10:37
Heb je gelijk in Jeroen, maar wat vind je dan van deze uitspraak van een medewerker van DVD.nl :



Dat laatste gedeelte heeft Rogier gelijk in, maar dat eerste gedeelte is ook wel een uitspraak die niet echt netjes is.

Ik heb ook niks met het Koningshuis, maar ik vind wel dat iedereen die er wel om geeft, er van moet genieten op zijn of haar manier.

En dat we dat moeten respecteren, maar we moeten ook respecteren naar ieders mening, of die nu voor of tegen het Koningshuis is.

Een mening moet gegeven kunnen worden, we leven tenslotte in een vrij land, niet in een dictatuur ;)

Eens :bier:

Rogier Burghout
01-05-2013, 11:49
Heb je gelijk in Jeroen, maar wat vind je dan van deze uitspraak van een medewerker van DVD.nl :



Allereerst: ik ben alleen medewerker van dvd.nl op het gebied van recensies. Alle overige berichten zijn op persoonlijke titel en hebben verder niks te maken met (het beleid van) dvd.nl.




Dat laatste gedeelte heeft Rogier gelijk in, maar dat eerste gedeelte is ook wel een uitspraak die niet echt netjes is.

Ik heb ook niks met het Koningshuis, maar ik vind wel dat iedereen die er wel om geeft, er van moet genieten op zijn of haar manier.

En dat we dat moeten respecteren, maar we moeten ook respecteren naar ieders mening, of die nu voor of tegen het Koningshuis is.

Een mening moet gegeven kunnen worden, we leven tenslotte in een vrij land, niet in een dictatuur ;)

Tja, het is niet gericht naar iemand bedoeld maar in het algemeen dus wat er nu zo "niet zo netjes" aan is dat ontgaat me een beetje. Ik schaadt niemand met de opmerking dus ik vind dat het iets te zwaar wordt opgepakt; zo is het iig niet bedoeld. En verder is het natuurlijk ook: wie de schoen past...

crocs
01-05-2013, 11:51
koninginnedag is een verplichte vrije dag
zodat wij allemaal kunnen zien hoe er miljoenen van ons belastings geld word uitgegeven.
Daar staat een vrijmarkt tegenover. ;) Dus de economie draait wel bij. :grin:

Trouwens een verplichte vrije dag betaald door onze belastingsgeld is nog altijd beter dan belastingsgeld aan andere verspilde zaken waarvan je helemaal geen vrije dag aan overhoud. Paar voorbeelden. Belastingsgeld naar spookburgers, verspilling van belastinggeld door het Openbaar Ministerie. Gefinancierde reisjes van belastinggeld naar Duinrell voor bewoners uit de Gibraltarbuurt Amsterdam. Kortom het Koningshuis is er niks bij. ;)

DVD Watcher
01-05-2013, 11:58
Tja, het is niet gericht naar iemand bedoeld maar in het algemeen dus wat er nu zo "niet zo netjes" aan is dat ontgaat me een beetje. Ik schaadt niemand met de opmerking dus ik vind dat het iets te zwaar wordt opgepakt; zo is het iig niet bedoeld. En verder is het natuurlijk ook: wie de schoen past...

Ik vond je uitspraak ''als je het maar niet eens bent met het KH of over hoe de belasting wordt uitgegeven: dan ga je toch emigreren naar een republiek? Lekker naar Frankrijk ofzo?'' niet echt aardig , vandaar ik het plaatste.

Maar zoals ik al eerder zei moeten we gewoon ieders mening over het Koningshuis respecteren, of die nu voor of tegen is.

Claudio Santulli
01-05-2013, 12:28
maar wat vind je dan van deze uitspraak van een medewerker van DVD.nl :


Een mening moet gegeven kunnen worden, we leven tenslotte in een vrij land, niet in een dictatuur ;)

Ik pak even jouw bericht eruit, niet omdat ik daar specifiek op wil reageren, maar wel even in het algemeen.

Graag zelfs willen wij dat iedereen zijn mening kan geven. In het geval van dit topic gaat dat ook zeker op. Maar zoals altijd in elk topic willen wij dat dit met respect gebeurt en dat er niet op de man gespeeld gaat worden. Teksten zoals deze van Marc T "Ik weet niet wie jij bent, maar het lijkt wel alsof iedereen die hier een 'moderator' titel heeft gekregen de laatste tijd ook meteen een 'eikel-diploma' erbij heeft gekregen" valt in mijn ogen onder de catagorie op de man spelen. Met alle respect, als je na een flinke tijd weer actief ben op eigen initiatief, verwachten we wel dat er niet met dit soort persoonlijke kreten wordt geschermd, want anders zijn we er weer snel klaar mee.

Iedereen mag gewoon vinden van het Koningshuis wat hij vindt, we hoeven elkaar niet te overtuigen van ons gelijk. De ene vindt dit, de andere dat. Ieders mening is uniek en in hun eigen ogen terecht. Niks mis mee. Zoals altijd ligt de waarheid in het midden., maar dat is niet relevant bij een gezonde discussie. Maar opmerkingen zoals hierboven bepalen wel opeens de tendens. Zo zeer dat de TS al aangeeft spijt te hebben van het openen van dit topic. Dat is nergens voor nodig. De discussie is heel actueel en het discussiëren heel zinnig. Iedereen kan dan zijn mening vormen.

Omdat iemand een medewerker van DVD.nl is, wil niet zeggen dat iemand daardoor niet een sterke of andere mening mag hebben. Medewerkers van DVD.nl zijn ook net mensen en doen het wederom op vrijwillige basis. En zoals Rogier al aangeeft geeft hij zijn mening als lid en niet als nieuwscrew.

Laten we het zinnig en gezellig houden. ;-)

DVD Watcher
01-05-2013, 12:35
Ik pak even jouw bericht eruit, niet omdat ik daar specifiek op wil reageren, maar wel even in het algemeen.

Graag zelfs willen wij dat iedereen zijn mening kan geven. In het geval van dit topic gaat dat ook zeker op. Maar zoals altijd in elk topic willen wij dat dit met respect gebeurt en dat er niet op de man gespeeld gaat worden. Teksten zoals deze van Marc T "Ik weet niet wie jij bent, maar het lijkt wel alsof iedereen die hier een 'moderator' titel heeft gekregen de laatste tijd ook meteen een 'eikel-diploma' erbij heeft gekregen" valt in mijn ogen onder de catagorie op de man spelen. Met alle respect, als je na een flinke tijd weer actief ben op eigen initiatief, verwachten we wel dat er niet met dit soort persoonlijke kreten wordt geschermd, want anders zijn we er weer snel klaar mee.

Iedereen mag gewoon vinden van het Koningshuis wat hij vindt, we hoeven elkaar niet te overtuigen van ons gelijk. De ene vindt dit, de andere dat. Ieders mening is uniek en in hun eigen ogen terecht. Niks mis mee. Zoals altijd ligt de waarheid in het midden., maar dat is niet relevant bij een gezonde discussie. Maar opmerkingen zoals hierboven bepalen wel opeens de tendens. Zo zeer dat de TS al aangeeft spijt te hebben van het openen van dit topic. Dat is nergens voor nodig. De discussie is heel actueel en het discussiëren heel zinnig. Iedereen kan dan zijn mening vormen.

Omdat iemand een medewerker van DVD.nl is, wil niet zeggen dat iemand daardoor niet een sterke of andere mening mag hebben. Medewerkers van DVD.nl zijn ook net mensen en doen het wederom op vrijwillige basis. En zoals Rogier al aangeeft geeft hij zijn mening als lid en niet als nieuwscrew.

Laten we het zinnig en gezellig houden. ;-)

Het dikgedrukte is idd wel op de man spelen, en dat willen we allemaal niet lijkt me.

Tenslotte willen we een fijne site houden, met geen of zo weinig mogelijk negatieve sfeer.

Ik kan niet voor iemand anders zijn mening spreken, maar ik sluit me in ieder geval aan bij je laatste zin ;)

Driekus
01-05-2013, 13:19
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/904089_516236818436740_406608273_o.jpg

Marc T.
01-05-2013, 15:46
Sorry, ik vind het allemaal fantastisch. Het koningshuis is een waar genot om naar te kijken. Ik weet niet wat me bezielde. Het is echt een hele fijne familie. Nu ga ik weer naar Hart van Nederland kijken.

RobinB
01-05-2013, 19:19
Ik heb heerlijk genoten van mijn vrije dag...inhuldiging of niet..:D

Stephan Nobelen
03-05-2013, 12:06
Veel heb ik niet met het koningshuis, maar ik vond het wel bijzonder om eens gezien te hebben. Toch een historisch moment.

jdgirl
03-05-2013, 20:19
Ik snap het wel. Dit topic is zeker niet alleen voor de voorstanders..ook voor de tegenstanders

tegenstander of voorstanders
gaat het mij hiet niet om zonder het KH stort nl snap ik ook wel.
maar mensen snappen niet wat ik bedoelen.
dus ik hou er ook over op.

hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad..

Ludo Keeris
03-05-2013, 20:46
tegenstander of voorstanders
gaat het mij hiet niet om zonder het KH stort nl snap ik ook wel.
maar mensen snappen niet wat ik bedoelen.
dus ik hou er ook over op.

hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad..

Maar waar zou dat nou aan liggen? Ik begrijp zelfs jouw tekst hier niet: "zonder het KH stort nl snap ik ook wel" :???:
Daar kan ik geen kaas van maken...