PDA

Bekijk de volledige versie : Spiderman



Bart
10-10-2002, 11:05
deze thread vanwege een tweetal dingen;

ten eerste:
Ik hoor ontzettend veel over deze film. Zowel positief als negatief. Ik heb de film zelf nog niet gezien en weet dus niet wat ik moet/kan geloven. Wat zijn jullie Reacties op deze film?

ten tweede:
ondanks dat ik niet weet of deze film echt zo leuk is, heb de dvd van spiderman in pre-order staan bij 'splash-dvd'! ('t is immers wel een must-have!)
Nu vraag ik me af of op deze versie een nederlandse ondertitel aanwezig is. Bij splash kan ik dit nergens achterhalen.

ben benieuwd naar jullie reacties.....

greetzzzz
:bier:

Jeroen Driessen
10-10-2002, 11:49
ten tweede:
ondanks dat ik niet weet of deze film echt zo leuk is, heb de dvd van spiderman in pre-order staan bij 'splash-dvd'! ('t is immers wel een must-have!)
Nu vraag ik me af of op deze versie een nederlandse ondertitel aanwezig is. Bij splash kan ik dit nergens achterhalen.Ik weet wel dat de R4 versie NL subs heeft en tevens op R2 is af te spelen. R4 (Australië dus) is ook nog eens goedkoper. Kijk maar eens bijv. op www.devoted.com.au , een zeer betrouwbare site. Ik heb daar de boxset ge-preordered.

Film zelf is goed, maar je moet er wel van houden. Als je de strips leuk vind (vond) dan is het echt een aanrader. SFX zijn erg goed, genoeg actie, leuke humor en het nodige liefdesverhaaltje.
Als DVD-liefhebber moet je de Spider-Man DVD set zeker hebben, want die is gewoon perfect: beeld, geluid en extra's.

Tossie
10-10-2002, 12:04
Film zelf is goed, maar je moet er wel van houden. Als je de strips leuk vind (vond) dan is het echt een aanrader. SFX zijn erg goed, genoeg actie, leuke humor en het nodige liefdesverhaaltje.
Als DVD-liefhebber moet je de Spider-Man DVD set zeker hebben, want die is gewoon perfect: beeld, geluid en extra's.

SFX goed?!?!? Dit vond ik nou juist de grootste afknapper van de film. Erg veel Special effects die er gewoon slecht uitzien. Neem dan die van Minority Report. Dat was klasse.

De film is best aardig verder vind ik. Alleen het einde (met amerikaanse vlag, bah bah bah) en het iets te kleffe verhaal zijn iets minder.

Ik ga hem zeker niet kopen op DVD! 1 keer gezien is genoeg.

Jaap Poot
10-10-2002, 12:16
Wat deze film erg interessant maakt naast alle actie en special effects is het verhaal zelf. In alle andere films (batman, superman etc.) is de held toch meer een persoon die ver van de alledaagse realiteit staat. In deze film zie je de nerd van de klas veranderen in spiderman terwijl hij geestelijk toch probeert diezelfde persoon te blijven en moeite heeft met zijn transformatie. Ik vind dat dit het verhaal een stuk aantrekkelijker maakt dan alleen maar allerlei geweld en actie. Wat beweert wordt over de tegenvallende special effects, daar kan ik alleen maar op antwoorden: We worden met zijn allen steeds meer verwend op nog betere SFX, ik persoonlijk vond de SFX meer dan goed en prima geintegreerd met de film en geloof me, ik ben een regelrechte SF fan en heb echt op het gebied van SFX alles gezien. (Behalve minority reports dan die bovenaan mijn verlanglijstje staat)

Jeroen Driessen
10-10-2002, 12:23
SFX goed?!?!? Dit vond ik nou juist de grootste afknapper van de film. Erg veel Special effects die er gewoon slecht uitzien. Neem dan die van Minority Report. Dat was klasse.

De film is best aardig verder vind ik. Alleen het einde (met amerikaanse vlag, bah bah bah) en het iets te kleffe verhaal zijn iets minder.

Ik ga hem zeker niet kopen op DVD! 1 keer gezien is genoeg. Ik vond ze SFX goed ja. Moet wel zeggen dat ik de film pas 1 keer gezien heb, maar was echt niet ontevreden en ze zagen er niet nep uit. Minority Rpeort wil ik ook erg graag zien, dus die haal ik over 1,5 maand wel op DVD.

De Amerikaanse vlag stoorde me niet, want het is een Amerikaanse film, het was net na 11 september en superhelden zijn echt Amerikaans. Het viel me ook pas op nadat iemand het zei na afloop. Alhoewel ik wel ff moest lachen om de New Yorkers die samen sterk stonden op de brug. Was nogal "over the top" en té sentimenteel.

Ik zit al erg lang te wachten op een goede Spideyfilm en eindelijk issie er!

Bart
02-11-2002, 17:59
'Devoted' stuurde een berichtje: :D HIJ IS ONDERWEG!!!!!:eek:
Nog ff wachten dus...ben wel erg ongeduldig moet ik zeggen...
greetzzz:bier:

Bart
04-11-2002, 15:29
'Devoted' stuurde een berichtje: :D HIJ IS ONDERWEG!!!!!:eek:
Nog ff wachten dus...ben wel erg ongeduldig moet ik zeggen...
greetzzz:bier:

:( nog steeds niks.....
denk dat ik maar aan de kalmeringstabletten ga!;)

greetzzzz:bier:

mradem
04-11-2002, 16:53
Mijne is ook verstuurd. Ben ook zeer benieuwd. X-men vond ik ook leuk dus zal deze wel bevallen denk ik. Wat betreft special effects kunnen die soms een beetje te erg zijn waardoor je het verhaal een beetje vergeet. Dit is volgens sommige het geval ook bij Minority report.

Richard B.
04-11-2002, 18:08
Ik vond de film niet al te bijzonder: in het rijtje Superman/Batman/X-Men zal ie niet al teveel opvallen. Een OK actie-blockbuster met een paar geinige effects, maar niet eentje waar ik over 10 jaar nog naar zou kijken.

Bart
06-11-2002, 10:50
:( nog steeds niks.....
denk dat ik maar aan de kalmeringstabletten ga!;)

greetzzzz:bier:

Gistermorgen....11.00u...Ik loop met mijn potje kalmeringstabletten richting voordeur en wat zie ik :eek: !?! SPIDERMAN (2 disc collectors edition). :D Helemaal HAPPY dus.
Heb alleen nog geen kans gezien om 'm te bekijken. Heb namelijk van gistermorgen tot zojuist gewerkt...en nu moet ik ook nog leren! Vanavond dus!!!!!!

I'll be back

Greetzzzz:bier:

Gemm22
09-11-2002, 14:52
spiderman is een kei goeie film ik heb hem in de bios gezien en mijn mond stond open van verbazing ik ben niet zo´n stripfan snap je maar deze film had alles het is een comedy actie drama kortom alles in een van mij krijgt ie(y) (y)

Splatterhead
09-11-2002, 15:45
Ik vind deze film fantastisch.
Net klaar met het bekijken van de dvd. :D
Prachtig verhaal, uitstekende aktie gecombineerd met drama en wat humor.

De Spider-Man strips heb ik altijd geweldig gevonden. De oude strips dan.
Las ze altijd als klein jongetje bij een schoolvriendje destijds toen ik nog op de lagere school zat. (eind jaren 70)
Hij had alle strips van Spider-Man, Fantastic Four, X-men, Batman e.d.
Maar ik vond alleen Spider-Man echt leuk. Spider-Man heeft teminste humor. :)

Films als Batman, X-men doen mij dan ook niet zoveel.
Leuk om 1 keer te zien. ;)

JCL
09-11-2002, 16:25
Ik vind deze film fantastisch.
Net klaar met het bekijken van de dvd. :D
Prachtig verhaal, uitstekende aktie gecombineerd met drama en wat humor.

De Spider-Man strips heb ik altijd geweldig gevonden. De oude strips dan.
Las ze altijd als klein jongetje bij een schoolvriendje destijds toen ik nog op de lagere school zat. (eind jaren 70)
Hij had alle strips van Spider-Man, Fantastic Four, X-men, Batman e.d.
Maar ik vond alleen Spider-Man echt leuk. Spider-Man heeft teminste humor. :)

Films als Batman, X-men doen mij dan ook niet zoveel.
Leuk om 1 keer te zien. ;)

Waar heb je die DVD vandaan dan?

doei Sonyman

Ash
09-11-2002, 16:37
Vandaag binnen gekregen de R1!

http://www.leenart.cistron.nl/Spider-Man%20001.jpg

http://www.leenart.cistron.nl/Spider-Man%20002.jpg

http://www.leenart.cistron.nl/Spider-Man%20003.jpg

http://www.leenart.cistron.nl/Spider-Man%20004.jpg

http://www.leenart.cistron.nl/Spider-Man%20005.jpg

http://www.leenart.cistron.nl/Spider-Man%20006.jpg

Splatterhead
09-11-2002, 16:53
Waar heb je die DVD vandaan dan?

doei Sonyman

r1
www.dvdsoon.com

Ik weet niet of ik hier commerciele links mag plaatsen?
zoniet, dan moeten de moderators het maar ff verwijderen en weet ik het gelijk voor de volgende keer. :)

mradem
09-11-2002, 17:19
Heb hem ook net gekeken en vond het een prima film. Categorie X-men (die ik ook goed vond). Ben er tevreden over en hou deze zeker in mijn collectie.

BLACKENED
09-11-2002, 19:59
vond er niet veel aan .... na alle aandacht die eraan besteed werd dacht ik een goede film te gaan zien...nou, echt niet... :(

Heb wel wat betere films gezien dit jaar (en nog een hele boel ook)

Bart
11-11-2002, 09:57
Heb hem zelf eindelijk ook bekeken. Moet eerlijk zeggen; Ik vond het niet echt een SUPER< SUPER<SUPER goede film.
Máár...inderdaad de combinatie van Actie, humor en Romantiek is erg gaaf.
Al met al ben ik erg blij dat ik dit schijfje aan mijn nederige verzameling heb mogen toevoegen!:D

Richard B.
11-11-2002, 11:37
Hmm.. ik vond dat hele romantische subplotje juist helemaal niet overtuigen. Sowieso vond ik het verhaal niet zo heel veel voorstellen, terwijl ik juist van te voren een paar keer gelezen dat dat nou juist iets was waarmee deze film zich zou onderscheiden van andere films in dit genre. Dat viel me dus meteen al heel erg tegen. Zoals ik al eerder aangaf: als je X-Men hebt gezien dan weet je wat je kunt verwachten van Spiderman. Vond je die eerste leuk dan is dit een geschikte film voor je, vind je dat niet (zoals ik) dan is dit zeker geen aanrader.

Bahamut
19-11-2002, 14:47
Gisteravond voor het eerst Spider-man gezien.
Eeehhhm….leuke film, aardige actie, maar zeker enkele echte “yeah right” momenten.

Jammer dat The Green Goblin zo´n hoog “Power Ranger” gehalte heeft.

Maarre…ligt het aan mij of ben ik nou de enige die Tobey Maguire echt een enorme, uitstralingsloze flapdrol vindt? (en dan niet alleen als Peter Parker).:(

Matt D
19-11-2002, 15:08
Gisteravond voor het eerst Spider-man gezien.
Eeehhhm….leuke film, aardige actie, maar zeker enkele echte “yeah right” momenten.

Jammer dat The Green Goblin zo´n hoog “Power Ranger” gehalte heeft.

Maarre…ligt het aan mij of ben ik nou de enige die Tobey Maguire echt een enorme, uitstralingsloze flapdrol vindt? (en dan niet alleen als Peter Parker).:(

Ik ben het met je eens dat the green goblin een zeker power ranger gehalte heeft, en dit kan nt als een compliment opgevat worden. Ik vind het nt echt een hippe, angstaanjagende tegenstander. Dr octopus (of hoe heet hij ook al weer was een leukere keus geweest) Het is al heel lang geleden dat ik nog een spiderman comic ter hand heb genomen maar ik kan me wel tobey maguire voorstellen als de rol van peter parker, vond hem wel overtuigend overkomen.

Bahamut
19-11-2002, 15:34
ik kan me wel tobey maguire voorstellen als de rol van peter parker, vond hem wel overtuigend overkomen.


misschien komt het omdat ik, als vrouw zijnde, liever naar een iets interessanter figuur had gekeken..:D

Nee, serieus. Ik ken Spiderman vooral van de animatieseries en daarin vond ik Peter Parker toch niet zo´n vreselijke geek.

rrrick
21-11-2002, 15:16
Ik heb 'm dan gister eindelijk nog net op tijd in de bioscoop (metropolis antwerpen) gezien, en hij viel me niet mee. Op zich een aardige film, maar dat dit nou 400.000.000 dollar in de VS moest opleveren, zie ik er niet vanaf. Vooral het al eerder genoemde Powerranger effect van de Green Goblin was zeer hinderlijk. Ik had van Sam Raimi toch wel een wat brutere film verwacht met veel meer scherpe humor. Hij heeft tenslotte ook Darkman en Evil Dead op zijn naam staan. Wel erg leuk om Bruce 'Hail to the King, baby' Campbell weer te zien...

jawa
21-11-2002, 22:01
ligt het aan mij of is het zo?
klopt het dat de film niet wide screen is (staat volgens mij wel op de achterkant)
en dat het geluid niet zo mooi is
en ik heb het over de regio 2 uitgaven

Bart de Graaf
21-11-2002, 22:19
Ja hoor de film is toch echt widescreen. (de r2 release dan)

Op de film zelf heb ik niet veel aan te merken staat echt keurig netjes op dvd maar de rest van de dvd is echt commerciele poepzooi! zit je er dood aan te ergeren! maar goed was te verwachtten natuurlijk!

jawa
21-11-2002, 22:25
heb jij dan 2 zwarte balken boven en beneden?
bij mij is het heel het beeld gevuld

JCL
22-11-2002, 08:35
Spiderman vind ik een geweldige film. Ik ben het helemaal eens met Jaap Poot. Het verhaal is heel dichtbij en niet zo afstandelijk als b.v. Batman. Die man is de stoere super held.

Maar ja het is idd een echte 11 september film. Als het de vlag niet is dan wel de mensen op de brug ;)
Mijn moeder is zo lief geweest om deze DVD voor mij te kopen voor Sinterklaar MAAR!!!! Nu moet ik wachten met kijken tot 6 december!!!! wat een N_A_A_I_ streek! Ik snap het wel hoor maar IK WIL SPIDERMAN kIJKEN!

Shrek, oceans 11 en The Fast and the Furius mag ik ook al niet zien. Dit word een goede kerstvakantie :)

doei Sonyman

Philippe
22-11-2002, 18:34
Ik vond Spiderman een beetje braafjes. Actie genoeg maar het bij momenten toch behoorlijk soft. Beeldkwaliteit van deze dvd is dik in orde.

Subzer0
22-11-2002, 23:20
Ben het met Phil eens. Ik had er ook een beetje meer verwacht, maar het viel zeker niet tegen. Alleen op de 2e disc staat niet veel bijzonders op.

JCL
23-11-2002, 06:49
Omdat mijn broer ook niet kon wachten hebben we hem nu maar gehuurt. Ik ben benieuwd!

doei Sonyman

SLASH
23-11-2002, 13:52
ligt het aan mij of is het zo?
klopt het dat de film niet wide screen is (staat volgens mij wel op de achterkant)
en dat het geluid niet zo mooi is
en ik heb het over de regio 2 uitgaven

Dat had ik dus ook. Vond het geluid nou niet echt super ok het was geen dts maar echt denderend was het niet nee.

Jeroen Driessen
23-11-2002, 14:06
Nee, serieus. Ik ken Spiderman vooral van de animatieseries en daarin vond ik Peter Parker toch niet zo´n vreselijke geek. In het begin was ie dat wel degelijk, laterna is ie toch een heel stuk volwassenergeworden. Hoop van harte dat de films zich ook zo gaan ontwikkelen en het verhaal gaandeweg ook volwassener wordt. Vind trouwens de stem van Tobey totaal niet klinken als Spidey...veel te geekerig idd. Maar Spidey is hier nog maar een puber, dus wat nie is kan nog komen.

rkrijger
19-08-2004, 15:01
Nee, serieus. Ik ken Spiderman vooral van de animatieseries en daarin vond ik Peter Parker toch niet zo´n vreselijke geek. In het begin was ie dat wel degelijk, laterna is ie toch een heel stuk volwassenergeworden. Hoop van harte dat de films zich ook zo gaan ontwikkelen en het verhaal gaandeweg ook volwassener wordt. Vind trouwens de stem van Tobey totaal niet klinken als Spidey...veel te geekerig idd. Maar Spidey is hier nog maar een puber, dus wat nie is kan nog komen.

Tobey is een toppie Spidey!

Geert Jan Alsem
19-08-2004, 15:34
Tobey is een toppie Spidey!
Je houdt er wel van oude topics weer op te graven he, rkrijger? :wink:

Nicole
19-08-2004, 21:44
Tobey is een toppie Spidey!
Je houdt er wel van oude topics weer op te graven he, rkrijger? :wink:

Zallie wel emotioneel van worden... :twisted:

stefan2004
19-08-2004, 23:32
haha tobey is cker toppie. jongens en meisjes kijk even op mijn website gewijd aan spider-man

www.spider-man.nl