PDA

Bekijk de volledige versie : ps3 geen geluid



wavanooijik
15-02-2013, 15:57
hallo ik kom er maar niet uit met het aan sluiten van mijn zoon de PS3 -lcd en onkyo reciever het geluid over de boxen te krijgen .Ik heb al een rode en witte kabel in de reciever en lcd dan heb ik alleen maar geluid op de lcd niet op ps3.Optical kabel in de ps3 en reciever en helemaal geen geluid ik word er gek van kunt u mijn helpen alvast bedankt gr wim

rogue
15-02-2013, 16:08
Wim, welkom op het fourm!

Je kunt het beste erbij zetten welke type televisie en versterker hij heeft i.v.m. het bepalen welke in- en uitgangen er zijn.

Verder wordt het ook gewaardeerd als je je post wat beter leesbaar maakt (y).

peptalk
15-02-2013, 17:15
Waarschijnlijk moet je in de PS3 in stellen dat de audio via de optische uitgang uitgevoerd moet worden en in de Onkyo moet je in stellen dat de optische ingang bij een bepaalde bron als ingang wordt gebruikt.

Rogier Burghout
15-02-2013, 17:20
Het verhaal met de LCD erbij is een beetje verwarrend. Om het geluid van je PS3 via je Onkyo reciever te horen moet je inderdaad via je PS3 aangeven dat het geluid via Optisch uitgevoerd wordt. Dat kan via "Instellingen" (meest linker menu) en dan vervolgens "Geluidsinstellingen" en dan "Instellingen audio uitvoer". Vergeet na het selecteren van "Optisch digitaal" niet om alle geluidsopties aan te vinken! De waarschuwing die je daarna krijgt kan je negeren. En dan zoals peptalk zegt je reciever op de juiste ingangsbron zetten.
Je LCD heb je via de rood/witte kabel nu in ieder geval wel goed aangesloten, dus daar hoef je niks meer aan te doen.

wavanooijik
17-02-2013, 12:46
Waarschijnlijk moet je in de PS3 in stellen dat de audio via de optische uitgang uitgevoerd moet worden en in de Onkyo moet je in stellen dat de optische ingang bij een bepaalde bron als ingang wordt gebruikt.
Hallo ik heb het gedaan zo als je zei maar nee hoor.Ik heb een onkyo reciever 305x als ik het kabeltje erin doet is het einde een rood lampje dus hij doet het wel maar dan ????En die witte en rode zit in de MD uitgangen en daar heb ik het geluid van de tv ,ik snap er niks meer van help me please zou ik zeggen mvg wim

wavanooijik
17-02-2013, 13:14
Hallo ik heb het gedaan zo als je zei maar nee hoor.Ik heb een onkyo reciever 305x als ik het kabeltje erin doet is het einde een rood lampje dus hij doet het wel maar dan ????En die witte en rode zit in de MD uitgangen en daar heb ik het geluid van de tv ,ik snap er niks meer van help me please zou ik zeggen mvg wim
en het gaat om een Samsung UE40EH5000 was vergeten dat er bij te zetten sorry ben ook net nieuw dus een leek

P@trick_DVD
17-02-2013, 13:40
Heb je in de setup van je Onkyo receiver aangegeven welke digitale geluidsingang gekoppeld moet zijn aan de voorkeuze optie die je gebruikt op je receiver? Dus bv BD/DVD koppelen aan digitaal optisch 1?
Verder neem ik aan dat je receiver geen digitale audio via hdmi ondersteunt omdat je een optical kabel gebruikt?

wavanooijik
18-02-2013, 13:11
Heb je in de setup van je Onkyo receiver aangegeven welke digitale geluidsingang gekoppeld moet zijn aan de voorkeuze optie die je gebruikt op je receiver? Dus bv BD/DVD koppelen aan digitaal optisch 1?
Verder neem ik aan dat je receiver geen digitale audio via hdmi ondersteunt omdat je een optical kabel gebruikt?

hoe moet ik dat aan geven bij mijn reciever ik doe kabel erin en klaar dacht ik

Rogier Burghout
18-02-2013, 13:24
hoe moet ik dat aan geven bij mijn reciever ik doe kabel erin en klaar dacht ik

RTFM :lol:

peptalk
18-02-2013, 14:49
RTFM :lol:
Sow dat is wel even van toepassing ja:grin:

wavanooijik
19-02-2013, 12:45
Sow dat is wel even van toepassing ja:grin:
jaja en wat is dat dan ik weet het niet maar alvast bedankt

wavanooijik
19-02-2013, 12:48
DLT zeker als je het niet weet de leukste thuis

Claudio Santulli
19-02-2013, 13:09
Het is een wat oneerbiedige afkorting met een knipoog (Read The F*cking Manual) Maar het komt erop neer dat je wellicht nog het één en ander moet instellen. dat komt een beetje door de vele aansluitmogelijkheden die een moderne receiver heeft.


De instelling in je PS3 heeft TylerDurden al netjes voor je aangegeven.


Om het geluid van je PS3 via je Onkyo reciever te horen moet je inderdaad via je PS3 aangeven dat het geluid via Optisch uitgevoerd wordt. Dat kan via "Instellingen" (meest linker menu) en dan vervolgens "Geluidsinstellingen" en dan "Instellingen audio uitvoer". Vergeet na het selecteren van "Optisch digitaal" niet om alle geluidsopties aan te vinken! De waarschuwing die je daarna krijgt kan je negeren.

Vervolgens zal je in de Onkyo moeten aangeven aan welke video/audio input je de optische ingang wil toewijzen. Dit kan meestal bij instellingen/digitale input oid. Met andere woorden: kies op de Onkyo een Input die je gaat gebruiken voor het geluid van de PS3. Kijk tijdens het aansluiten van de digitale optische kabel welk nummer er bij de stekker achterop de Onkyo staat en wijs dat nummer toe aan de input die je kiest in het geluidsinstellingen menu. Veelal kan je daar voor auto kiezen, maar om dingen aan te sluiten kies je dan optical 1 of 2 enz.

In principe dingen die dus in de gebruiksaanwijzing moeten staan. Dat is wat men daarmee wil aangeven, maar hopelijk kom je er zo ook uit.

Succes (y)