PDA

Bekijk de volledige versie : Studio 54



Reservoir Dog
26-09-2001, 13:32
Weet soms iemand of "Studio 54" al op DVD uit is ? Heb zowat overal gezocht, maar nog maar weinig gevonden !

Marco
26-09-2001, 17:01
Ik weet dat Studio 54 wel uit is in Regio 2, maar dan in Noorwegen en in Frankrijk. Ook is deze film verkrijgbaar in Australië (R4). Er is natuurlijk ook een R1 versie te koop (onder de titel 54). Voor de rest I dunno know

Reservoir Dog
27-09-2001, 08:18
Bedankt voor de info. Maar ik zou graag de nederlands ondertitelde versie hebben ! Heb zowat overal al gezocht, niet te vinden. Nog even geduld uitoefenen, hopelijk komt hij nog uit.

Mike Philippens
06-10-2001, 01:14
Ik denk dat je 'Calle 54' bedoeld, wat overigens niet Studio 54 maar 54ste Straat betekend. De (Sony) opnamestudio waar de muziek is opgenomen is gevestigd aan de 54ste Straat in New York, vandaar.
Ik heb 'm bij Dividence gekocht en ik moet zeggen dat het een juweeltje is. Absoluut fantastische geluidkwaliteit en het beeld is ook niet te versmaden. Tenminste, de beelden bij de muziek;de 'tussendoorstukjes' met interviews zijn relaxed gefilmd. De studiopnames daarentegen zijn gefilmd met hele mooie decors en afgestemde kleding. Een lust voor het oog.
Toppertje!!

Theo B
06-10-2001, 03:39
Dat zijn wel degelijk twee verschillende films. Studio 54 (VS-titel 54) gaat over een (legendarische) discoclub. Calle 54 is een documentaire over latin jazz-muzikanten.

Mike Philippens
06-10-2001, 10:23
Dat zijn wel degelijk twee verschillende films. Studio 54 (VS-titel 54) gaat over een (legendarische) discoclub. Calle 54 is een documentaire over latin jazz-muzikanten.

Ooooopsss !! :o :D
Sorry, het leek zo logisch...
Maarrehhh...die 54 lijkt me ook wel wat. Volgens mij heeft Chic het over die club in 'Le Freak'. Op een gegeven moment zingen ze 'come on down...to the 54' of iets van gelijke strekking (heb het nummer al 100 jaar niet gehoord,dus dit gaat uit het dementerende geheugen). Kan dat kloppen ?
Toch dan maar even op zoek gegaan naar een evt R2 release van de film en ik ben bij http://www.miramax.com/ terecht gekomen. Dit is de producent van de film op DVD in de VS. Misschien is een email naar deze lui het handigste om te weten te komen of er ooit een 'gewone' R2 release komt.

Marco
06-10-2001, 13:55
Toch dan maar even op zoek gegaan naar een evt R2 release van de film en ik ben bij http://www.miramax.com/ terecht gekomen. Dit is de producent van de film op DVD in de VS. Misschien is een email naar deze lui het handigste om te weten te komen of er ooit een 'gewone' R2 release komt.
Wat versta je onder 'gewone' R2 release? Want er zijn wel degelijk R2 releases uit alleen zonder NL ondertiteling. De Franse DVD kan je maar beter links laten liggen, want die P&S terwijl de oorspronkelije aspect ratio 1.85:1 is.

De koop VHS (sinds 11 april 200 te koop) is trouwens uitgebracht door Hollywood Pictures Home Video. Dus misschien gaat Buena Vista wel Studio 54 op DVD in Nederland uitbrengen. You'll never know.

Mike Philippens
06-10-2001, 17:39
Wat versta je onder 'gewone' R2 release? Want er zijn wel degelijk R2 releases uit alleen zonder NL ondertiteling.
Ik begreep dat degene die de thread begon op zoek is naar een R2 release met NL ondertitels. Vandaar dat is 'gewone' R2 release zei. In het algemeen snap ik het toch niet helemaal hoe die bedrijven dat allemaal bedenken... Vooruit, dat regio systeem is er nu eenmaal, maar waarom niet 1 R2 release met -tig subtitles erop ? Waarom al die verschillen. Een collega heeft Saving Private Ryan in Zwitserland gekocht. Daar staat weer een 'Making of..' op en op de NL release weer niet.
Maar ik denk dat ik niet de enige ben die zich dat afvraagt... Zal wel weer met kosten te maken hebben en hoeveel ze in 1 land/regio verwachten af te zetten. Evengoed een heel irritant verschijnsel dat ons (de kopers) feitelijk alleen maar geld kost.

Marco
07-10-2001, 00:06
Ik begreep dat degene die de thread begon op zoek is naar een R2 release met NL ondertitels.
Dat is correct.

Vandaar dat is 'gewone' R2 release zei.
Aha, alleen ik versta een gewone R2 release niet als R2 release met NL ondertitels, aangezien er meer landen meedoen met R2 codering.

In het algemeen snap ik het toch niet helemaal hoe die bedrijven dat allemaal bedenken... Vooruit, dat regio systeem is er nu eenmaal, maar waarom niet 1 R2 release met -tig subtitles erop ?
Was dat maar zo makkelijk. Maar wil je dan ook Japanse ondertiteling hebben. Nog een probleem Japanners gebruiken NTSC. Nee het is niet alleen Europa die R2 heeft.

Waarom al die verschillen.
Mijn vermoeden. Rechten (lees: geld) en waarschijnelijk filmkeuring (tel wel mee). Niet elke film wordt door dezelfde filmmaatschappij uitgebracht. en als dat wel zo is, wil dat niet zeggen dat op elke DVD NL ondertiteling te vinden is. Zeg nou zelf je wilt toch ook niet met een gecensureerde (vaak UK) DVD zitten. Terwijl de Benelux wel volledig uncut kan zijn.

Speaking of verschillende DVD uitgaven. Neem What Women Want b.v. De R1 wordt uitgebracht door Paramount/Icon. De R4 wordt door Icon/Village Roadshow uitgebracht. En dan heb je nog verschillende R2 versies. Benelux = RCV, UK = Icon/Warner, Duitsland = Warner, Noorwegen = Egmont Entertainment, Denemarken = Nordisk Film Video. Verschillende landen met verschillende ondertitels.

Mike Philippens
07-10-2001, 01:54
Vandaar dat is 'gewone' R2 release zei.
Aha, alleen ik versta een gewone R2 release niet als R2 release met NL ondertitels, aangezien er meer landen meedoen met R2 codering.
Ik ook...ik reageerde alleen op iets dat iemand anders vroeg.


[b]Was dat maar zo makkelijk. Maar wil je dan ook Japanse ondertiteling hebben. Nog een probleem Japanners gebruiken NTSC. Nee het is niet alleen Europa die R2 heeft.
Snap ik ook wel, maar op een DVD kun je meer dan 1 ondertitel kwijt. NTSC/PAL/SECAM blijven natuurlijk altijd lastig, maar daar had ik het ook helemaal niet over. Is een ander probleem. Ik bedoel meer de verschillen tussen releases in 1 geografische regio. Waarom in 1 land release x en in het buurland release y.
En voordat ik weer een verhandeling over de voor de hand liggende redenen krijg: ik kan me een aantal redenen ook best voorstellen. Ik noemde er zelfs een handvol op, maar het blijft irritant en met de ene film kan het wel en de ander doen ze het gewoon niet. Natuurlijk, de rechten liggen soms erg ingewikkeld. En zo kan ik er nog wel een stuk of 10 bedenken. Punt wat ik gewoon probeer te maken is dat ze het zelf allemaal erg ingewikkeld maken en dat de kopers daar de dupe van worden.
Want zeg nou zelf: denk jij dat het Buena Vista een moer kan schelen dat ik ervan baal dat een bepaalde extra niet op mijn favoriete DVD in de R2 release zit? Die film wordt toch wel gekocht. Kijk maar in de forums: sommigen hebben meerdere releases van dezelfde film gekocht... Dat is het punt dat ik probeer te maken. Ik ben eigenlijk niet eens geintereseerd in de redenen die de bedrijven allemaal aandragen; feit is gewoon dat door al dat gedoe de kosten toenemen en wij mogen het betalen.

Nathan Strik
07-10-2001, 16:00
Onzin... de "making of..." staat er wel degelijk op...


Een collega heeft Saving Private Ryan in Zwitserland gekocht. Daar staat weer een 'Making of..' op en op de NL release weer niet.

Mike Philippens
07-10-2001, 19:08
Onzin... de "making of..." staat er wel degelijk op...

Niet op het exemplaar dat ik gehuurd heb... Daar stond alleen een toestandje op met interviews met oudstrijders en S.Spielberg. Hardly een 'Making of' te noemen. Ik weet dan niet of het de NL release was die ik gehuurd heb, maar het in elk geval een R2. Ik heb niet echt erop gelet of het NL, UK of weetikveel wat voor release het was. Maar ik *** in elk geval niet uit mijn nek, dus dat onzin is ook een beetje voorbarig.

Nathan Strik
07-10-2001, 22:05
Ach, tegenwoordig noemen ze een lullige featurette al een making-of. Maar vraag eerst maar eens aan die collega wat de inhoud van die making-of is. Een streepjescode van de verpakking is ook goed, dan zoek ik zelf wel op wat de verschillen zijn...

Misschien toch niet helemaal onzin... :D

Marco
20-02-2002, 19:49
Weet soms iemand of "Studio 54" al op DVD uit is ? Heb zowat overal gezocht, maar nog maar weinig gevonden !
En nu terug te komen op jouw vraag. Studio 54 is uit op DVD in Nederland. Jawel RCV heeft Studio 54 uitgebracht. O.a. verkrijgbaar bij Van Leest (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=107800)

Oakey
20-02-2002, 19:56
En nu terug te komen op jouw vraag. Studio 54 is uit op DVD in Nederland. Jawel RCV heeft Studio 54 uitgebracht. O.a. verkrijgbaar bij Van Leest (http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=107800)

Mooi, ik zoek hem ook al lang. Heb ook wel eens gelezen van een dubbel-pak van Studio 54 samen met Velvet Goldmine die binnenkort in NL zou moeten uitkomen.

Maar weet je zeker dat dit de NL-release is? ElCheapo vindt hem niet, net zomin als FRS en bij www.dvd-basen.dk is ook geen NL release bekend (ook geen UK trouwens). Misschien is het toch een import? (Duits?)

Overigens is Studio 54 in de meeste landen (w.o. Nederland) uitgebracht onder de titel 54.

Reservoir Dog
21-02-2002, 07:51
Heb hem verleden week gekocht in de FRS (BE) voor de luttele som van €15 !!

Marco
21-02-2002, 19:57
Maar weet je zeker dat dit de NL-release is? ElCheapo vindt hem niet, net zomin als FRS en bij www.dvd-basen.dk is ook geen NL release bekend (ook geen UK trouwens). Misschien is het toch een import? (Duits?)
Naast een bevestiging van Reservoir Dog :) heb ik vandaag Studio 54 bij de FRS in Haarlem gezien. Maar goed ik gaf je een link aan. Had je daarop geklikt voordat je naar Elcheapo ging.
Goedkoop is Studio 54 namelijk € 14,99 (net zoals in België)

Ik zit dus echt niet uit me nek te lullen. Maar als je echt een bewijs wilt hebben. Alsjeblieft de RCV cover.

http://212.123.210.144/ProductImages/autoimport/107800_107899/000000p107800_front.jpg

Oakey
22-02-2002, 10:24
Ik zit dus echt niet uit me nek te lullen.

Dat zei ik ook niet, had de link naar Van Leest ook al gecheckt hoor!! Maar VL heeft ook soms verbazingwekkend goedkope import, vandaar dat ik vroeg of het zeker de NL-release is. Ik heb hem nu besteld bij Van Leest. Thanx in ieder geval ;)

Marco
22-02-2002, 18:18
Dat zei ik ook niet, had de link naar Van Leest ook al gecheckt hoor!! Dat zei je idd niet, maar het kwam bij wel zo over. Tenslotte had ik Studio 54 in mijn handen.



Maar VL heeft ook soms verbazingwekkend goedkope import, vandaar dat ik vroeg of het zeker de NL-release is.
Dan had ik dat allang gezien en ook vermeld (ik bedoel hiermee de import)



Ik heb hem nu besteld bij Van Leest. Thanx in ieder geval ;)
Geen dank :)

Oakey
25-02-2002, 08:27
Heb hem inmiddels in huis. Prima release voor redelijke prijs(anamorf, ondertitels aan uit, DD5.1), maar werkelijk nul extra´s (niet eens een trailer). Toch een aanrader als je van muziekfilms houdt.

Mike Philippens
02-03-2002, 10:38
Heb ook wel eens gelezen van een dubbel-pak van Studio 54 samen met Velvet Goldmine die binnenkort in NL zou moeten uitkomen.
Die is nu bij o.a.de Makro te koop voor 20 pleuro's.
hier dus (http://www.makro.nl/folder/result.asp?folder=20&ftype=2&categorie=216&CATEGORIE_TEKST=dvd%27s)