PDA

Bekijk de volledige versie : Philips 42pf5331_10--> Harman kardon avr 135



kaelem
22-02-2013, 09:08
Hallo,

Na wat zoeken kwam ik op dit geweldige forum terecht,waar ik hopelijk mijn vraag kwijt kan.

Ik heb hier al jaren een 42pf5331_10 van philips die ik wil aansluiten op een gekregen avr 135.
Ik weet niet hoe ik het geluid van de tv naar de hk krijg.
Zover ik kan zien heeft de tv geen audio uit.

Ik heb hier ook een popcorn die aangesloten is via hdmi.Als ik daar een film op afspeel heb ik gewoon 5.1 geluid.
De hk heeft geen hdmi dus daar kan ik niets mee.
Op de tv zie ik alleen 3x audio in.
Hier een link naar de pdf van de tv,
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=42PF5331/10&hlt=Link_UserManuals&mid=Link_UserManuals&scy=NL&slg=NLD

Hier ook een link van hk 135,
http://www.gebruikershandleiding.com/Harman-Kardon-AVR-135/handleiding-5-8522.html

Ik krijg ook het osd niet op tv te zien want ik zie nergens een gele ingang.
Ik ga zo eerst maar even een component kabel halen om beeld via de hk binnen te krijgen.

Alle hulp is welkom.

kaelem
23-02-2013, 13:01
Vandaag maar even een composiet kabel gehaald,aangesloten maar helaas geen beeld.
Nu heb ik even een digitenne ontvanger aangesloten en hoor ik wel normaal het tv geluid over de speakers.
Ik krijg het idee dat die philips tv niks met die composiet kan,ik kan hem wel kiezen als ext4 maar dan zegt hij geen signaal.

Ik weet het even niet meer.

DVDProfilersFilmgek
24-02-2013, 11:23
Vandaag maar even een composiet kabel gehaald,aangesloten maar helaas geen beeld.
Nu heb ik even een digitenne ontvanger aangesloten en hoor ik wel normaal het tv geluid over de speakers.
Ik krijg het idee dat die philips tv niks met die composiet kan,ik kan hem wel kiezen als ext4 maar dan zegt hij geen signaal.

Ik weet het even niet meer.

Om je OSD op je TV te zien dien je wel de composiet in de juiste uitgang van je versterker te stoppen, er staat monitor out bij die uitgang, de andere kant van de composiet(1 enkel tulpje van de composiet is geel als het van een composiet kabeltje is, de rode en witte zijn de audio.... als je de andere kleuren zou gebruiken is er ook niets aan de hand, maar gebruik dan wel 2 witte en niet aan de ene kant een witte en aan de andere kant de rode)stop je aan de zijkant van je TV in de composiet ingang van je TV. Op blz 15 staat hoe je het OSD moet activeren en hoe je het moet instellen. (druk OSD toetsje in op je AB etc etc etc)

Je TV heeft 2 mogelijkheden om het geluid naar de versterker te brengen:
1 via de koptelefoon uitgang
2 via een scartbreakout

Als je TV geluid vanaf die digitenne naar de versterker kan sturen, dan mag dat natuurlijk ook, als je maar geluid krijgt.

Als je het met deze antwoorden nog niet lukt, stel dan maar weer een vraag.

kaelem
25-02-2013, 09:07
Hoi,

Bedankt voor je info,ik heb inmiddels het meeste aan de gang.
Het geluid pak ik via de digitenne,dat werkt voor mij goed genoeg nu.
De dvd en de popcorn deden het al.
Ik moet alleen nog even naar zo een scart breakout zoals je zei.
Ben er weer blij mee,nogmaals dank.

kaelem
25-02-2013, 09:14
Nog 1 vraagje trouwens,stel dat ik het geluid via de koptelefoon er uit wil halen waar kan ik hem dan het in de versterker plaatsen.Ik moet nog wel zo een kabeltje ergens hebben liggen.
Dat zou ik van de week nog wel eens willen proberen.

Gerco Stuivenberg
25-02-2013, 12:12
Volgens de brochure (http://download.p4c.philips.com/files/4/42pf5331_10/42pf5331_10_pss_nld.pdf) van dit toestel, moet je daarvoor de uitgang voor de hoofdtelefoon gebruiken en m.b.v. de volumeregelaar van de TV er voor zorgen dat deze het juiste niveau heeft. Hierin staat dat de Het is nl. geen uitgang op lijn-niveau. Bij een te laag niveau zal het veel ruis hebben en bij een te hoog niveau veel vervorming. Deze zal je dus op het gehoor in moeten stellen.

Het zou kunnen zijn dat het geluid dezelfde routes volgt als de CVBS ofwel het deel van de scart-aansluiting dat beeld als composiet verwerkt. In dat geval zal je daarvoor zelf om moeten pluggen door een 'breakout' of een externe AV-switch te gebruiken. Alleen zal het dan waarschijnlijk alleen van de analoge bronnen of de bij de TV ingebouwde ontvanger zijn. Dit zal je dus zelf moeten proberen. :cool:

DVDProfilersFilmgek
25-02-2013, 14:19
Nog 1 vraagje trouwens,stel dat ik het geluid via de koptelefoon er uit wil halen waar kan ik hem dan het in de versterker plaatsen.Ik moet nog wel zo een kabeltje ergens hebben liggen.
Dat zou ik van de week nog wel eens willen proberen.

Een scartbreakout:

http://www.allekabels.nl/product_images/elelctronica_1337159876.JPG



Kost maar een paar euro, lijkt mij de beste oplossing, scartbreakout in je TV, witte en rode tulpkabel aansluiten, deze gaat gewoon in een vrije analoge ingang van je versterker. Het breakoutschakelaartje op out, een kind kan de was doen;)

Een koptelefoon aansluiting kan ook, maar is storingsgevoeliger en kan wel eens een vervelende brom geven, dan moet je denken aan zo'n kabeltje:

http://www.allekabels.nl/product_images/elelctronica_1361440252.JPG

Lijkt me ook niet moeilijk, enkel vervelend met de volumeregeling, mijn voorkeur zou liggen bij de scartbreakout, maar als je al zo'n jack/tulpkabeltje hebt liggen kun je dat natuurlijk eerst proberen.

kaelem
02-03-2013, 21:14
Hoi,
Sorry voor de late reactie ik had het nogal druk en weinig tot geen pc zien.
Ik heb het met de scart breakout gedaan en nu werkt het goed.
Het word tijd voor een nieuwe tv denk ik..........hahahah.....
Nogmaals hartelijk dank voor de oplossing.

DVDProfilersFilmgek
03-03-2013, 05:44
Fijn dat je het werkend hebt gekregen, graag gedaan en bedankt voor je terugkoppeling(y)