PDA

Bekijk de volledige versie : Welk is het merk van je luidsprekers, raadt je deze aan ande



Dick van Drie
10-10-2002, 18:51
Ik vind het zelf wel interessant om te weten wat anderen aan luidsprekers hebben staan en of ze er natuurlijk (nog steeds) tevreden over zijn.

Multiple choice is bv omdat de subwoofer etc. van een ander merk is.

(dit is mijn laatste poll in die richting, ik hoop dat dit geen probleem is)

Dick van Drie
10-10-2002, 19:17
Heb zelf alleen nog maar 2 kleine kefjes staan type Coda 7. Ik denk dat ik zelf ga voor (homecinema) de nieuwe B&W 601 of 602 serie (voor en achter, sub weet ik nog niet) omdat het geluid erg prettig klinkt. Kef kan soms nogal wat hard (of scheller klinken).

Dat scheller (in mijn situatie) komt ook wel door mijn wat oudere Yamaha versterker en Rotel cd speler. Kef maakt zeker geen verkeerde luidsprekers.

CRe8oR
10-10-2002, 19:22
2 Kef Cresta 3 (front)
2 Kef Cresta 2 (surround)
2 Kef Cresta center (center duh)

Robbie Vlekken
10-10-2002, 19:26
Kef Q5 frontspeakers zitten eraan te komen
ik vind ze leuk/goed klinken zeker voor die prijs.

scorpion69
10-10-2002, 19:27
Ik mis "mijn" merk in deze poll. :(

Anyway, ik heb de Symphony 6.2 van ELTAX. Ben supertevreden over hen: schitterend geluid voor een zeer aantrekkelijke prijs. Bi-wired (zoals in mijn geval) klinken ze trouwens helemaal te gek!

Dick van Drie
10-10-2002, 19:30
Ik mis "mijn" merk in deze poll. :(

Anyway, ik heb de Symphony 6.2 van ELTAX. Ben supertevreden over hen: schitterend geluid voor een zeer aantrekkelijke prijs. Bi-wired (zoals in mijn geval) klinken ze trouwens helemaal te gek!
Sorry :D
Ik heb geprobeerd de bekendste merken eruit te pikken, helaas zie je wel eens enkele over het hoofd.

Kan je de poll eigenlijk nu nog uitbreiden?

Ramon
10-10-2002, 19:42
Front: 2 x SONY SS-LA500ed

Center: SONY SS-LAC505ed

Rear: 2 x SONY SS-LA500ed

Johan van den D.
10-10-2002, 19:44
ik speel nu nog met infintity speakers
opzich is het wel een leuke speaker maar ik wil wat de kwaliteit betref een grote stap omhoog
dus opzich ben ik er nog wel tevreden mee maar dat kom omdat ik weet dat die andere speakers er gaan komen op een niet al te lange termijn(hoop ik)
het gaan in ieder geval B&W,s worden in eerste instantie dacht ik aan de 600 serie s3 of de nautilus 800 serie
die 800 serie is wel een stuk duurder dan de 600 serie maar daarintegen ook een flink stuk beter
dus dat gaan ze wel worden denk ik die 800 serie
ik verander niet zoveel maar wat ik verander moet gelijk heel goed gebeuren;)

Donovan
10-10-2002, 19:44
Ander merk: Elac (www.elac.nl) en kan ik iedereen aanraden. De mijne heb ik nu een jaar of 10 (vind je dus niet terug op de site), heb ik toen nog flink voor moeten buffelen in mijn supermarkt-bijbaan (600 pieken het stuk).

Ramon
10-10-2002, 19:45
...En ik kan ze iedereen aanraden (y)

Sander Haarmans
10-10-2002, 20:17
Front: 2x Mission M74
Rear: 2x Mission M73
Surround Back: 2x Mission M70
Center: 1x Mission M7c1
Subwoofer: 1x Kenwood SW-305 (voor muziek vind ik hem niet echt perfect (dus dan staat hij dus uit) maar voor films is ie goed bezig).
De speakers van Mission ben ik zeer tevreden over, vol en helder geluid.

Ondanks m'n subwoofer niet van Mission is heb ik wel op Mission gestemd.
Rede: Ik denk dat 9 van de 10 mensen een ander merk sub hebben dan hun speakers en als al die mensen dus op de laatste stemmen (ander merk...) dan ben je het overzicht een beetje kwijt van wie wat heeft.

Correct me if i'm wrong.

Dick van Drie
10-10-2002, 20:27
Ondanks m'n subwoofer niet van Mission is heb ik wel op Mission gestemd.
Rede: ik denk dat 9 van de 10 mensen een ander merk sub hebben dan hun speakers en als al die mensen dus op de laatste stemmen dan ben je het overzicht een beetje kwijt van wie wat heeft.
Daar heb je wel gelijk in.

Voor alle lezers: Vergeet de subwoofer maar even in deze poll.

Pieter
10-10-2002, 20:51
dus dat gaan ze wel worden denk ik die 800 serie

Klinken goed de nautilus 800 serie, alhoewel de 804 totaal niet te vergelijken is met de echte 800, mijn idee van deze serie is dat ze redelijk sterk klinken, B&W heeft sowieso altijd een mooi karakter; de metalen tweeter kan wat agressief aan doen, ik vond trouwens de 804 niet ECHT muzikaal klinken maar da's mijn mening daartegenover staat dat de Nautilus 800 echt 1 van de beste luidsprekers is die IK gehoord heb.

scorpion69
10-10-2002, 20:51
Sorry :D
Ik heb geprobeerd de bekendste merken eruit te pikken, helaas zie je wel eens enkele over het hoofd.

Kan je de poll eigenlijk nu nog uitbreiden?

Ach, ik ben vandaag vergevensgezind.. :D :D :bier:

EVO
10-10-2002, 21:43
front: philips sound project 6495, ze zijn inmiddels 23 jaar oud, maar klinken nog steeds heel goed, vooral die 15"en gaan lekker laag.
rear:b&w vision, niet al te grote full range speakers, klinken ook niet verkeerd
center: kef cresta 3322..euh...gewoon een goeie center
sub: kef psw1000, rommelt lekker mee op de achtergrond...vooral als de LFE uitslaat ;)
al met al een gevarieerd setje waar ik behoorlijk tevreden mee ben.

JCL
11-10-2002, 13:56
Nautilus 800 zou ik graaaaaaag willen horen. Zijn alleen een beetje duur.

ken je deze al???

http://www.bwloudspeakers.com/images/SpeakerModel/images/Model_Nautilus/large_grille_off.jpg

zijn ook erg duur 17500 GPB (wat is dat GBP Great Briten pound of zo??).

Wij hebben in de huiskamer de Sony VA-835ED staan zijn wel leuke speakers alleen een echt sataliet zettje. Er komt totaal geen laag uit de sataliten en maakt het tot een set die je niet moet neerstellen in een grote kamer.

doei Sonyman

hklink
11-10-2002, 14:14
Qua basspeaker is er naar mijn smaak geen betere dan de B200 van KEF. Gegarandeerd zuivere lage tonen tot 25hz op vol vermogen van deze speaker. Zelfs 20hz kan hij nog moeiteloos aan, maar dat wordt niet meer gegarandeerd.

Maar voor het basgeluid is de klankkast minstens net zo belangrijk als de speaker. Veel mensen weten dat niet. Een goed,e strakke, zuivere bas heeft de ruimte nodig. Het is niet voor niets dat alle accoustische 'bas' instrumenten (hoorns, contrabas etc.) zo groot zijn. Of wat te denken van de baspijpen van een kerkorgel?

Vandaar dat het basgeluid uit een kleine kast vaak 'onderdrukt' of geforceerd klinkt. Ook het materiaal van de klankkast is zeer belangrijk.

Als test zou je -indien mogelijk- de basspeaker eens uit de klankkast kunnen halen, maar wel aangesloten laten zitten. Zet dan maar eens muziek aan. En dan merk je dat er plotseling geen bas meer is! :)

Pieter
11-10-2002, 14:19
ken je deze al???

Ja ik ken ze, ik heb ze "zelfs" gehoord op een audio beurs, het leuke van deze luidsprekertjes zijn dat ze niet eens een ingebouwde crossover hebben zitten, je krijgt er een elektronische crossover bij d.w.z dat je hem dus MOET
quad-ampen, ze klinken (nagenoeg) perfect, het hoog is MEGA transparant het laag is zeer diep en (het belangrijkste) ze klinken (op de versterkers die ik gehoord heb) HEEL muzikaal, deze speakers hebben maar 1 zwakpunt wie wil er nou 120.000 gulden uitgeven voor een paar speakers;)

InVisiGoTh
11-10-2002, 14:26
front 2x mission 702e, zeer tevreden mee

Pieter
11-10-2002, 14:28
Fronts zijn bij mij de nautilus 804, de volgende speakers zijn geen B&W, niet dat ik niet tevreden mee ben, maar iets anders is ook wel een keer welkom.

Hoekie
11-10-2002, 15:00
Koop binnenkort boxen van een collega van mij die ze zelf maakt!
Echt fantastich geluid..... heb een stel demo-speakers staan en iedereen die langs komt om ff een stukkie film te kijken of muziek te luisteren heeft zoiets van SUPER!!

Geen merk dus maar echt top speakers.

Robbie Vlekken
11-10-2002, 15:01
Fronts zijn bij mij de nautilus 804, de volgende speakers zijn geen B&W, niet dat ik niet tevreden mee ben, maar iets anders is ook wel een keer welkom.

lol, hoe zou je na zo'n set iets anders willen. De 804 is de mooiste speaker die ik ooit gehoord heb. Al vind ik ze niet geschikt in een HT setup

Eddum
12-10-2002, 10:07
Ik heb een Canton (CX-5) speaker set voor mijn HT set.
Moet zeggen dat het wel lekker klinkt, alleen wat minder voor gewoon audio geluid. Hiervoor had ik B&W en die klonken ook zeker goed.

Dave
12-10-2002, 10:09
Ik gebruik JBL en kan ze ten zeerste aanreaden :)

Dennis
12-10-2002, 10:35
Wat dacht je van "Quadral" die hebben toch ook leuke luidsprekers.

Jaap Poot
12-10-2002, 10:58
In mijn webpage kun je mijn diverse luidsprekers vinden (zie link beneden), Het is maar goed dat er zoveel soorten speakers en zoveel fabrikanten zijn voor ons allemaal. Want zoveel soorten mensen zoveel soorten gehoor. En gelukkig kan iedereen vandaag de dag binnen zijn of haar budget speakers vinden die ze mooi vinden klinken. En wat iemand vind van een andermans speaker is totaal niet relevant want dit is een kwestie van smaak en je weet het iedereen heeft een andere. Natuurlijk onderscheiden speakers zich wel in kwaliteit en technische specificaties (van hoeveel hz tot hoeveel hz en met welk vermogen) maar klankkleur is iets magisch en iedereen ondergaat dat op zijn eigen wijze. groetjes allemaal

Dick van Drie
12-10-2002, 12:43
En wat iemand vind van een andermans speaker is totaal niet relevant want dit is een kwestie van smaak en je weet het iedereen heeft een andere.

Je hebt aan een kant gelijk. Maar dat zou je ook kunnen zeggen van de geluidsapp. zelf. zoals receivers etc. Iedereen heeft z'n eigen voorkeur hoe het volgens hun zou moeten klinken. Maar toch zijn er merken die meerdere mensen aanspreken. Zoals hier bv met b&w en kef. En niet iedereen heeft een andere smaak, want dan zou er niet een persoon voor dezelfde luidsspreker kiezen.

Jaap Poot
12-10-2002, 12:53
Natuurlijk generaliseer ik een klein beetje, sommige luidsprekers zijn wat betreft klankkleur erg mooi en zullen daarom ook grotere groepen mensen aanspreken. En uiteraard wat voor luidsprekers geld, geld ook voor de rest van de apparatuur. Echter bij de rest van de apparatuur speelt denk ik meer mee: de kwaliteit, de merknaam, het vermogen, het bedieningsgemak, de mogelijkheden en last but not least hoe gelikt ziet het eruit. En boven alles geld: wat kost het en wat heb je er voor over.
:)

Robbie Vlekken
12-10-2002, 16:03
ik trek mijn KEF vote terug :D
Ik vanmorgen mijn nieuw setje gekocht, ik ging naar de winkel met de overtuiging KEF Q5/7 te kopen. Totdat ik de Castle Warwick 3 te horen kreeg, ik wist het meteen. Een zeer neutrale speaker, met veel detail in het hoog, en een niet-overdreven strak laag. Was m'n versterker nu al maar gemaakt :(

Ron Gielgens
14-10-2002, 10:47
Ik heb op de rearspeakers na alles zelfbouwspeakers. Ik heb ze zelf niet gemaakt maar laten doen door iemand waarvan dit zijn vak is.
Ik heb een foto toegevoegd waarop je het e.e.a. kunt zien.
Let op de video, links en rechts ligt de center.
Merk kan ik dus niet zeggen maar ik moet toegeven dat ze geweldig klinken. De rearspeakers zijn op het moment in aanbouw en moet het nu doen met een stel kleine supertech speakertjes. Maar voor nu doet het het wel nog even.

Ron

Ron Gielgens
14-10-2002, 10:48
O ja, even zonder front.

Mark S
14-10-2002, 10:55
Onder het motto "samengeraapt zootje":
Fronts: Tannoy System 8 NFM (vergelijkbaar met Saturn 8, alleen in studiomonitor uitvoering)
Center: Philips FB 603 (van mijn ouwe ProLogic set)
Rears: Wharfedale Valdus 100
Sub: Nog niet helaas.