PDA

Bekijk de volledige versie : goede stereo DVD receiver met i-phone en usb ingang gezocht



plukenannabel
28-02-2013, 13:01
goede stereo DVD receiver met i-phone en usb ingang gezocht. Mediamarkt heeft ze compleet als microsetje staan maar ik schrik van de bouwkwaliteit en minimale vermogens op ielige boxjes.

DVD spelen is een ding maar cd en mp3 moet wel goed klinken. Kom nu van een oude highend 2x120w Yamaha versterker cd/dvd/tuner als losse componenten en met Infinity luidsprekers 9ruim meter hoog 3 weg systeem) af. De luidsprekers zijn juweeltjes en wil ik blijven gebruiken.

de "Toren" wil ik graag vanaf aangezien deze meer ruimte inneemt dan nodig.

Ben geen moderne audiofiel maar een beetje moet het klinken en afspelen via USB en I-Phone heb ik wel weten waarderen.

Kom niets tegen wat aan de vraag voldoet;
NAD Viso Two komt nog het dichtst in de buurt, maar geen usb aansluiting.

Iemand tips (mag goedkoper ;-) )

Gerco Stuivenberg
28-02-2013, 14:07
Welkom op dit forum plukenannabel.

Wanneer je een set wilt die een weergave-kwaliteit kan bieden die te vergelijken is met jouw huidige "toren", zal je toch weer moeten kiezen voor losse delen. Als je dan in plaats van een versterker, tuner, CD speler en DVD speler voor een AV-receiver kiest en een BD speler kiest, zal de nieuwe set wat minder ruimte in nemen. Daar komt bij dat je door de extra mogelijkheden van een receiver de set makkelijker kunt uitbreiden en/of upgraden, zodat je deze naar wens aan kunt passen er net zo lang plezier van kunt hebben als van jouw huidige. :cool:

Wil je liever een alles-in-één toestel zoals de Viso Two van NAD, dan moet je er rekening mee houden dat deze vaak beperkte mogelijkheden en een beperkt uitgangsvermogen hebben. Zo heeft bvb de Viso Two geen HDMI-ingangen en ook geen auto-setup waarmee je de weergave aan zou kunnen passen op de eigenschappen van de luidsprekers en de akoestiek van de kamer.

Zoek je een set waar je lang plezier van kunt hebben, dan kun je die dus beter zelf samenstellen. ;)

DVDProfilersFilmgek
28-02-2013, 22:35
goede stereo DVD receiver met i-phone en usb ingang gezocht. Mediamarkt heeft ze compleet als microsetje staan maar ik schrik van de bouwkwaliteit en minimale vermogens op ielige boxjes.

DVD spelen is een ding maar cd en mp3 moet wel goed klinken. Kom nu van een oude highend 2x120w Yamaha versterker cd/dvd/tuner als losse componenten en met Infinity luidsprekers 9ruim meter hoog 3 weg systeem) af. De luidsprekers zijn juweeltjes en wil ik blijven gebruiken.

de "Toren" wil ik graag vanaf aangezien deze meer ruimte inneemt dan nodig.

Ben geen moderne audiofiel maar een beetje moet het klinken en afspelen via USB en I-Phone heb ik wel weten waarderen.

Kom niets tegen wat aan de vraag voldoet;
NAD Viso Two komt nog het dichtst in de buurt, maar geen usb aansluiting.

Iemand tips (mag goedkoper ;-) )

Net als mijn voorganger raad ik je aan los aan, niets zo kwetsbaar als alles in 1, als je speler stuk gaat ga je echt huilen, reparatiekosten vliegen meestal de pan uit en als je dan nieuw moet ben je gelijk aan weer een heel nieuw apparaat toe. In mijn ogen gewoon niet slim om een versterker/tuner(is een receiver) te combineren met een mechanisch apparaat, is eigenlijk hetzelfde als zo'n alles in 1x weggooizooi apparaat met dit verschil dat je zelf toch iets meer kwaliteit zoekt.

Er zijn slimline receivers en dunne spelers, het hoeft dus echt geen toren te worden, je bent minder kwetsbaar als er wat stuk gaat(meestal de speler) en je kan dan makkelijker en goedkoper upgraden, het immers niet allemaal in 1x vervangen te worden.

Overigens vind ik je in je zoektocht toch iets "bekrompen" overkomen, een beetje te zuinig van gedachte, als je iets ruimer gaat denken, dan neem je gewoon ook een Blu ray speler ingedachte, deze kan in de meeste gevallen gewoon alles afspelen, en ook al zou je geen BR's af willen spelen, je beschikt dan wel over de mogelijkheid.

Er zijn misschien 2 apparaten die enigzins in de buurt van je wensen komen, zeker 1 ervan heeft een "dock controll" heb me er niet echt in verdiept, het zijn gewoon geen apparaten die mij zelf zouden aanspreken en ook geen apparaten die ik echt zou aanbevelen omdat ik niet van alles in 1 houd, komen ze:

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=952513&product%5B%5D=1050764&ps=10

(weet niet of de link zal werken, gaat om de Marantz M-ER803 en de Denon RBD-X1000)

Je mag zelf even gaan bekijken of ze aan je wensen voldoen, dat kan ik niet voor je uitmaken;) (zelf zou ik geen apparaat meer willen dat niet eens over digitale ingangen beschikt zoals beide voorbeelden, dit terwijl tegenwoordig alle apparaten bijna digitale uitgangen en decoders hebben)

Alternatief is vanzelfsprekend los, denk bijvoorbeeld aan slimline, er hoeft echt geen toren aan de pas te komen om dat in op te stapelen;) Wil je best wel helpen om iets geschikst te vinden op los gebied, maar dan zal je dat wel moeten laten blijken, ook bij los hoeft het dus geen ruimte te vreten8-)