PDA

Bekijk de volledige versie : DAV-S300 Geluid



Patrick
26-09-2001, 17:47
Ik heb eergisteren de DAV-S300 van Sony gekocht. In afwachting van mijn nieuwe televisie geprobeerd op die van mijn ouders. Deze heeft 1 scartaansluiting. Hoe kan ik het geluid van de tv via mijn nieuwe set laten horen. Met andere woorden: Gewoon televisiebeeld, maar wel geluid uit 6 boxen.

Alvast bedankt voor je reactie,

Patrick (een beginneling)

bmateijsen
26-09-2001, 19:07
Als de TV een audio-out heeft dan gewoon via de rood-witte tulp stekker.....

Evt via de video??

Groet Bjorn

Patrick
27-09-2001, 14:53
helaas, de tv heeft geen audio-out.
Wel is er een "scart/verllopstekker"bijgevoegd,
voor video en audio in, scart naar tulipstekker zeg maar.
Kan ik deze op de tv, of op de video aansluiten.
Zo ja, waar bevestig ik de tulipstekkers dan aan mijn dvd speler?

Alvast bedankt,

Patick:confused:

forzavado
27-09-2001, 15:03
Ikzelf doe het met een scartkabel die tegelijkertijd een signaal in en uit de tv kan halen. Zo kun je met een enkele scartaansluiting een signaal uit de tv halen (het geluid) en een signaal erin stoppen (het beeld van de DVD-speler). Deze kabel splitst de scart in 6 pluggen (audio in/uit, video in/uit)
Nadeel van deze kabel is dat de beeldkwaliteit niet denderend is kijkend naar de prijs (fl. 60).

Tristan
28-09-2001, 20:00
DAV-S300?!?

Wassie nog erger afgeprijsd ofzo..... want dat ding klinkt voor geen meter, kan o.a. helemaal niet zo hard.

Voor die paar honderdjes extra had je toch echt veel beter een DAV-S500 kunnen aanschaffen.

Eigenlijk niet zo aardig om achteraf te melden, maar misschien nuttig voor andere mensen die interesse hadden in DAV-S300...

(De 500 ondersteunt sacd, cdrw/cdr en heeft aanzienlijk meer vermorgen-kan harder- en is mooier om te zien! Bovendien ook precision drive, kortom voor die paar honderdjes extra veel beter product).