PDA

Bekijk de volledige versie : Film Promotie,buiten het internet



M Balje
11-10-2002, 15:29
Ik vind dat er over het algemeen weinig of te laat promotie wordt gemaakt voor een film, buiten het internet.

Af en toe zie je wel trailers of korte filmpjes,maar meer is ook niet.

De posters en de Soundtrack laten te lang op zich wachten en zo voort.

Hoe zit dat eigelijk in Belgie ?

Johan van den D.
13-10-2002, 09:30
helemaal mee eens
als je niet op internet kijk zou je heel weinnig weten over een aantal films
van sommige zou je niet eens weten dat ie uitkom want op tv zie je er dus weinnig van en bushokjesreclame is ook al niet wild
kortom ,ik ben het dus met je eens:)

Jeroen Driessen
13-10-2002, 09:40
Als ze alle wasmiddel, luier en maandverbandreclames eens zouden vervangen door filmreclames waren we al een heel stuk verder ja. Ik zou ook wel wat meer willen zien. Volgens mij is de situatie in de VS wel ff anders, gezien de hoeveelheid TV-spots je soms als extra aantreft op een DVD.
In NL is natuurlijk wel het probleem dat bioscopen (misschien met uitzonderingen van een paar grote) ook maar relatief weinig films vertonen. Blijkbaar is dat hier niet lonend en zal zeker met de hoeveelheid reclame samenhangen. We zijn gewoon een te klein landje... :(

Johan van den D.
13-10-2002, 09:49
We zijn gewoon een te klein landje... :(
ok we zijn klein maar dan hoef je je ook niet als zodanig te dragen
gewoon wat meer posters langs de weg zal al een eind helpen lijk me
wat meer trailers op de tv ook wel denk ik
met vrij simpele dingen zal het al een stuk beter worden dus
gebruiken ze nu ook wel maar gewoon wat vaker;)

Jeroen Driessen
13-10-2002, 09:55
ok we zijn klein maar dan hoef je je ook niet als zodanig te dragen
gewoon wat meer posters langs de weg zal al een eind helpen lijk me
wat meer trailers op de tv ook wel denk ik
met vrij simpele dingen zal het al een stuk beter worden dus
gebruiken ze nu ook wel maar gewoon wat vaker;) Wie denk je dat die poster betalen? We zijn gewoon niet interessant en/of het is te duur om in ons land reclame te maken.

Jammere is dat we hierdoor ook wel eens hele goeie films missen, puur omdat we niet van het bestaan afweten.

Johan van den D.
13-10-2002, 10:36
Wie denk je dat die poster betalen? We zijn gewoon niet interessant en/of het is te duur om in ons land reclame te maken.

Jammere is dat we hierdoor ook wel eens hele goeie films missen, puur omdat we niet van het bestaan afweten.
betalen??
als het een goede film is(zoals ze dan beweren)dan verdien zich dat toch vanzelf weer terug als die film een sucses word
word toch wel genoeg verdiend op die films lijk mij
met een goed product moet je toch eerst even goed reclame maken en daarna verkoop het zich vanzelf
en om de abri,s vol te hangen met posters kost ook weer niet de hele wereld hoor,zeker voor een filmmaatschappij niet

netfox
17-10-2002, 22:03
Posters helpen echt niet om mensen naar een film te lokken; uit eigen ervaring. Hier in Zeeland hebben we overal, in elk cafe, wel een poster gehangen van mijn film... en toch kwamen er slechts bezoekers die ik kende; of via via... Mond op mond reclame is nog steeds de beste reclame!

Johan van den D.
18-10-2002, 07:47
mijn film... en toch kwamen er slechts bezoekers die ik kende; of via via... Mond op mond reclame is nog steeds de beste reclame! en welke film is dat dan???
maar verder ben ik het ook met je eens dat de mond op mond het beste is;)

netfox
18-10-2002, 09:32
'Surditas'. Deze film werd in het project Mossels in de Dop gemaakt. In dit project werden ook de films 'Voor ons eigen Bestwil' en 'Bornes' gerealiseerd. We hebben met deze films zoal in 't Beest, Schuttershof en Cinecity gedraaid.

Johan van den D.
18-10-2002, 09:36
'Surditas'. Deze film werd in het project Mossels in de Dop gemaakt. In dit project werden ook de films 'Voor ons eigen Bestwil' en 'Bornes' gerealiseerd. We hebben met deze films zoal in 't Beest, Schuttershof en Cinecity gedraaid.
oke maar dat kan je niet verglijken met bijvoorbeeld een film als star wars of iets dereglijks
zulke hebben budget genoeg voor een goede promotie maar dat doen je in verhouding ook niet echt vind ik

netfox
18-10-2002, 09:45
Maar we hebben het over promotie via drukwerk... en dat werkt voor geen meter. In totaal hadden we 1500 posters laten drukken, en 15000 flyers. En dan verwacht je toch, dat dat een beetje helpt....

Johan van den D.
18-10-2002, 11:56
Maar we hebben het over promotie via drukwerk... en dat werkt voor geen meter. In totaal hadden we 1500 posters laten drukken, en 15000 flyers. En dan verwacht je toch, dat dat een beetje helpt....
sorry dat ik het zeg maar dat werk niet voor zulke films
dat is iets plaatselijks,maar een film die wereldwijd te zien is lijk me toch iets anders liggen
wil dus niet zeggen dat jullie film niet goed is maar ik wist er ook niks van en had ik dat wel geweten,via posters dus,dan had ik misschien wel gekeken
nu heb ik niet eens de kans gekregen zeg maar omdat ik het niet wist
dus op zo,n kleine schaal werk het zeker niet en dit is dus niet bedoeld om je film af te kraken hoor:bier:

netfox
18-10-2002, 20:20
1500 posters voor één provincie is toch wel redelijk, toch?

Johan van den D.
18-10-2002, 20:27
1500 posters voor één provincie is toch wel redelijk, toch?
ja daar heb je opzich ook wel weer gelijk in ja

WitteGijt?
23-10-2002, 22:48
Op zich ben ik wel blij dat ik soms niks van 'n film weet als ik 'm zie. 'n goed voorbeeld vind ik "A Beautiful Mind" deze film is door trailers e.d. voor veel mensen denk ik verpest.

omdat daarin al nadrukkelijk wordt gezegd dat de hoofdrolspeler schizofreen is.
Ik vond nl een van de mooie dingen in de film, dat je zelf in verwarring bent, als hij na zijn "cure" weer in z'n 'denkbeeldige vrienden' gaat geloven. je weet dan nl zelf niet meer wat en wie je moet geloven.

en vaak kan 'n poster of 'n trailer 'n negatief beeld van 'n goede film geven.