PDA

Bekijk de volledige versie : Denon 1802 prologic 2 ?



frankS
26-09-2001, 19:28
Ik ben al weken aan het neuzen welke receiver ik aan wil schaffen en mijn keuze is tot nu toe de Denon 1801 geworden.
Nu heb ik ook wat gelezen over de 1802, welke volgens mij ook een Dolby Prologic 2 processor heeft.
Mijn vraag is :wie kan mij simpel uitleggen wat Dolby Prol. 2 aan toegevoede waarde heeft en is er iemand die ervaringheeft met deze receiver(s).
PS ik wil bestellen in Duitsland (vanwege het grote prijsverschil), is dit echter wel verstandig ???
alvast bedankt

Frank

Edwin V
27-09-2001, 07:18
Dolby prologic 1 heeft maar 1 surroundkanaal met max 7kHz geluid.
Dolby prologic 2 heeft 2 aparte surroundkanalen (stereo) met 20kHz.
Bij beide systemen zit de informatie matrix gecodeerd in het stereo signaal.
Dolby prologic 2 is daarom vooral van belang bij stereo bronnen zoals TV/radio uitzendingen.
Omdat de matrix codering altijd beperkingen heeft is de kwaliteit altijd minder dan van discreet surround (DD5.1 of DTS).

forzavado
27-09-2001, 07:32
Wat ik heb gehoord van mensen die niet bij een officiele Denon-dealer hebben besteld is dat je niet goed/snel geholpen word door de betreffende importeur (da's ook wel logisch). De kans is echter klein dat je iets met zo'n 1801 krijgt. Het prijsverschil zit em dan ook in de service denk ik. (?)
Er schijnt in Den Helder ook iemand te zitten (of zat, ik weet het niet meer) die Denon tegen scherpe prijzen zelf naar Nederland haalt (de handjeklap import, grijs), maar van deze persoon weet ik verder niets. (Misschien weet iemand anders op dit forum er meer van.)

forzavado
27-09-2001, 07:35
Herrinner me trouwens net een advertentie van een tijdje terug. Daar hadden ze de 1801 voor fl. 999,- misschien kun je hem nu wel goedkoper krijgen. Zou dus ook maar eens in Nederland gaan rondsnuffelen nu ook de 1802 in aantocht is.

Abel Dekkers
30-09-2001, 21:59
Hey

Ik heb hem al bijna een week thuis staan, de 1802. Wat een beer van een receiver!!!!! Ik heb hem ook via duitsland besteld voor in totaal Fl 1000, 59

Mvg

Abel Dekkers

frankS
01-10-2001, 20:54
Hey

Ik heb hem al bijna een week thuis staan, de 1802. Wat een beer van een receiver!!!!! Ik heb hem ook via duitsland besteld voor in totaal Fl 1000, 59

Mvg

Abel Dekkers

Hoi Abel
Kun je me vertellen waar je hem besteld hebt, heb je hem thuis laten sturen of heb je hem afgehaald.
Ik ben ook van plan om hem in Duitsland te bestellen.
Hoe klinken gewone stereo opnames en wat voor speakers heb je er aan hangen
Wat een vragen !!
Ben reuze benieuwd en bedankt voor je reactie !!!

Groeten Frank

Abel Dekkers
02-10-2001, 08:08
Hoi,

Ik had hem bij http://www.mediacheckpoint.de besteld. Ik had vooruit betaald, via overschrijvingskaart, maar ik heb hier geen problemen mee gehad. Toen het geld eindelijk van mijn girorekening was afgehaald( duurde een week ) had ik de receiver binnen 3 dagen, zeer snel dus. Ik ben dik tevreden met de receiver en ik zal snel weer iets bestellen bij dit bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Een tevreden eigenaar van de Denon 1802:D

eisbaer
18-10-2001, 22:45
Hoi,

Ik had hem bij http://www.mediacheckpoint.de besteld. Ik had vooruit betaald, via overschrijvingskaart, maar ik heb hier geen problemen mee gehad. Toen het geld eindelijk van mijn girorekening was afgehaald( duurde een week ) had ik de receiver binnen 3 dagen, zeer snel dus. Ik ben dik tevreden met de receiver en ik zal snel weer iets bestellen bij dit bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Een tevreden eigenaar van de Denon 1802:D

Ik zat net 's wat te bladeren op die site van denon. Wat houdt dat virual surround nou precies in?

eisbaer

forzavado
19-10-2001, 10:53
Met twee kanalen een extra diep effect creeren (je krijgt uit twee speakers een soort concertzaal),waardoor sommigen denken dat het op surround gaat lijken.
Plaatsing en scherpte van het geluid hebben hier (naar mijn mening) zwaar onder te lijden.

bmateijsen
19-10-2001, 11:13
Allemaal natuurlijk hartstikke leuk die extra DSP-mogelijkheden.... maar als je naar muziek wordt je naar mijn mening op een gegeven moment hartstikke gek....

Je hebt maar 2 oren.... en in goed stereo, met goede weergevers en transmissie-lijn moet je de muziek al kunnen plaatsen... pro-logic 2 en DSP-vervormers voegen hier alleen verwarring toe....

Ik gebruik dan ook NOOIT de DSP-modes en ben wat dat betreft geen fan van pro-logic 2.... Want films van TV in stereo klinkt al als bagger... dus in Pro-logic 2 zal dat niet veel beter worden!!

Goed, das mijn mening... maar ja er zijn mensen die dat hartstikke leuk vinden....

forzavado
19-10-2001, 11:52
Klopt, ik gebruik bij films niet eens de DSP. Ik laat het zooitje decoderen en weergeven met die hap, zonder ook maar iets te bewerken.

In de thread "Prologic 2 vs. DTS neo:6" (of was het andersom) staat meer over dit onderwerp.

bmateijsen
19-10-2001, 12:25
detail.... maar je gebruikt bij films altijd de DSP... aangezien deze de aansturing verricht naar je kanalen... ;-)

DSP is natuurlijk gewoon de chip die dit verzorgt... zo heb je bij THX-ULTRA 2 DSP's in je versterker/ receiver

Groet
:cool:

forzavado
19-10-2001, 12:28
Ik bedoel dat ik dan gewoon DD 5.1 kies of gewoon DTS, afhankelijk van de bron. Ik kies dus nooit hall, widescreen of weet ik veel. Dat levert de beste plaatsing bij mij op.

bmateijsen
19-10-2001, 13:36
Dat snap ik... was ook meer een geintje....

vandaar de smile... ;-) aan het einde van de zin...

Voel je niet op je *** getrapt!

Groet Bjorn

forzavado
19-10-2001, 13:38
Zo zie je maar weer wat voor communicatie weggefilterd wordt door internet. Gebruik zelf bijna nooit smilies enzo, vandaar.:)

Het is altijd goed als iemand scherp is. Ben ik in ieder geval vaak niet op vrijdag, maar dat heeft met andere dingen te maken.