PDA

Bekijk de volledige versie : DVD.nl is vernieuwd!



Ludo Keeris
10-05-2013, 15:57
DVD.nl is vernieuwd!

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws/dvdnl-is-vernieuwd/)

Claudio Santulli
10-05-2013, 16:34
Cool (y)

Lex v/d Moolen
10-05-2013, 19:45
Zoo, da's even wennen. Gefeliciteerd met de nieuwe look.

rogue
10-05-2013, 19:46
Mooi mannen! Even rondkijken!

Oakey
10-05-2013, 19:49
Ziet er heel mooi uit, pluim!

rogue
10-05-2013, 19:56
Even een opmerking: de sorteerfunctie van de traderslist doet het niet (naam, beoordeling, aantal beoordelingen).

Ik heb net nog een plus gegeven voor een deal, maar ik zie nog geen mogelijkheid dat ik een plus kan claimen als de ander niet reageert, klopt dat?


Edit: nog even complimenten voor het recensiegedeelte, ziet er erg strak en gelikt uit, zeer mooi!

Kefke96
10-05-2013, 20:01
Zal inderdaad even wennen worden, maar ziet er netjes uit, proficiat met de nieuwe site!

Frenkel
10-05-2013, 20:10
Ben je even een paar uur van de site, heeft alles een nieuwe look . Ik dacht eerst even dat ik de URL verkeerd had ingetypt :lol:. Ik ben nu uit nieuwsgierigheid wat aan het rondkijken op de site en ontdek dingen die ik niet kende of was vergeten maar die er waarschijnlijk altijd al in zaten, zoals het artikelen archief.

korenjw
10-05-2013, 20:16
Ziet er mooi uit en het lijkt me dat alles wat gemakkelijker en overzichtelijker is. Maar uiteraard is het eerst even wennen, maar puik werk!!!

Frenkel
10-05-2013, 20:19
BTW Onder Internet Explorer 10 werkt bij mij de enter toets niet bij het intikken van een forumbericht ,... onder Google Chrome wel

Jeroen D
10-05-2013, 20:23
Prachtige nieuwe site zeg (y)

jurgen42u
10-05-2013, 20:26
wowi! Dit is wel een heel strak pakkie voor de nieuwe versie. Idd even wennen, maar het ziet er veel fijner uit om mee te werken. De Enter toets werkt idd niet meer bij IE10 (heb er ook last van). Ook even een kleine opmerking over de inhoudsbalk juist boven Reageer op discussie. Wanneer deze te lang is loopt de tekst doorheen de balk met Welkom,... Je profiel, etc.... Misschien wel handig om de balk met Subforum een lijn lager te zetten dan de Welkom,... balk.

roninpacino
10-05-2013, 20:38
Erg mooi geworden, de oude look was wel gedateerd :P.

Pieter R.
10-05-2013, 20:39
Even wennen idd. Ziet er erg mooi uit. Enige dat ik irritant vind is dat de laatste activiteit bij forums, nieuws etc. maar een stuk of 6 regels zijn. Ik maak daar best veel gebruik van nl. Moet nu steeds weer zoeken naar een discussie.

Michael Hamers
10-05-2013, 20:45
Je kunt bovenin ook 'nieuwe berichten' aanklikken...

Eric B.
10-05-2013, 20:51
heel nice hoor, ineens wel een hele omschakeling maar het forum was aan vernieuwing toe :)

Xenomorph
10-05-2013, 21:22
ziet er heel mooi uit , , heel netjes

The Puma
10-05-2013, 21:33
Ziet er erg goed uit ;)

Samba-boy
10-05-2013, 21:34
Wow. Ik dacht even op de verkeerde site te zitten.

peptalk
10-05-2013, 21:45
Lekker site-tje hoor(y)

Jurgen V
10-05-2013, 21:54
Wow, eindelijk! Ik heb de vorige layout altijd spuug lelijk gevonden. Mijn complimenten dit ziet er echt fantastisch uit!

Pieter V
10-05-2013, 22:52
Ziet er goed uit hoor. Hopelijk krijgen jullie door de nieuwe website ook meer titels ter beschikking, en niet alleen van eOne, DutchFilmWorks etc. Maar hopelijk ook van FOX, Paramount & Universal Pictures.

Suggesties

-Komt de traderstatus met de sterretjes ook weer terug onder onze namen?
-Plaatjes verbergen in spoilers zou leuk zijn
-Script dat grote plaatjes automatisch verkleind worden

Ludo Keeris
10-05-2013, 23:34
Ja, de traderwaardering in je profiel komt weer terug, maar helaas wordt dat volledig vanaf de nieuwe status opgebouwd :(
Dat kon niet worden overgenomen uit het oude systeem. Die waardering kun je wel zien in het Traderoverzicht, maar dus niet in je profiel.

We zijn hard bezig om weer meer toptitels binnen te krijgen. Dat gaat al weer iets beter (al is het nu even erg rustig). De laatste tijd hebben we meer titels van Universal online gezet dan van eOne, bijvoorbeeld. Maar het lukt helaas niet bij iedereen. Verwacht voorlopig geen FOX titels meer op DVD.nl, want zij stellen voorwaarden aan recensie-exemplaren waar wij niet aan kunnen en willen voldoen.

We werken nog aan een aantal puntjes die met het forum te maken hebben en het resizen is daar één van. Hoe we plaatjes (en links) kunnen verbergen in spoilers is nog even onduidelijk.

peptalk
11-05-2013, 00:59
Top, er is ook een versie voor mobieltjes!!

Pastichio Rocker
11-05-2013, 01:19
Een hele verbetering dit!

Btw, ik zie nergens meer hoeveel berichten ik heb achtergelaten hier. Komt dat nog?

En is het niet mogelijk om de minnetjes rood te maken in de traderlijst? Het is nu ietwat onoverzichtelijk.

Claudio Santulli
11-05-2013, 01:42
Top, er is ook een versie voor mobieltjes!!

In principe wel. Kijk maar links helemaal onderin als je op dvd.nl 2013 klikt.

DVD Watcher
11-05-2013, 02:02
Mooie site, alleen het lukt me niet om regels onder elkaar te krijgen, met dus open stukken ertussen. Hoe kan dat?

Frenkel
11-05-2013, 05:00
Mooie site, alleen het lukt me niet om regels onder elkaar te krijgen, met dus open stukken ertussen. Hoe kan dat?

Enter toets werkt niet onder IE10 .

Wel onder Google Chroom en ook onder IE8 die ik op mijn oude desktop heb staan.

DVDProfilersFilmgek
11-05-2013, 06:02
Moet er nog even aan wennen, geef niet zo om uiterlijke schijn heb liever simpele eenvoud die goed werkt en overzichtelijk is. Enter toets werkt inderdaad niet, kan niet eens mijn privéberichten beantwoorden:-( en van de Traderslijst nieuwe stijl ben ik ook geen bewonderaar. Mmm, pas als alles knap werkt zal ik ook nog even naar het uiterlijk kijken:| Nu nog even niet wildenthousiast

PaarseGiraf
11-05-2013, 06:05
Even wennen toch, maar ziet er verder wel netjes uit.

Kleine opmerking: het woord "Overigen", in de rubrieken onderaan de hoofdpagina, wordt verkeerd gebruikt. Dat moet "Overige" zijn, zonder "n" dus. Woorden als "overigen", "anderen" etc., slaan altijd op personen. Voor andere zaken moet je altijd "overige", "andere" gebruiken...

http://educatie-en-school.infonu.nl/taal/46865-vele-velen-dat-wat.html

Ludo Keeris
11-05-2013, 08:30
Even wennen toch, maar ziet er verder wel netjes uit.

Kleine opmerking: het woord "Overigen", in de rubrieken onderaan de hoofdpagina, wordt verkeerd gebruikt. Dat moet "Overige" zijn, zonder "n" dus. Woorden als "overigen", "anderen" etc., slaan altijd op personen. Voor andere zaken moet je altijd "overige", "andere" gebruiken...

http://educatie-en-school.infonu.nl/taal/46865-vele-velen-dat-wat.html

Dat vind ik een hele slimme opmerking. Al die maanden is er geheel overheen gekeken!
Komt op het lijstje!

Seus
11-05-2013, 08:32
Mooie site, zoals anderen aangeven, wel even wennen.

Ludo Keeris
11-05-2013, 08:39
Een hele verbetering dit!

Btw, ik zie nergens meer hoeveel berichten ik heb achtergelaten hier. Komt dat nog?

En is het niet mogelijk om de minnetjes rood te maken in de traderlijst? Het is nu ietwat onoverzichtelijk.

Dat is er wel: ga naar je profiel en klik op "Over mij", daar staat een overzicht hoeveel berichten je hier hebt geplaatst.

Lex v/d Moolen
11-05-2013, 08:41
Dat vind ik een hele slimme opmerking. Al die maanden is er geheel overheen gekeken!
Komt op het lijstje!

Forum Akties: Hoort volgens mij met een c gespeld te worden ?

Ludo Keeris
11-05-2013, 08:58
Forum Akties: Hoort volgens mij met een c gespeld te worden ?

Dat is eigenlijk sowieso al een slechte naam. Maken we er 'opties' van.

Hombre
11-05-2013, 09:33
Whooo dat is wennen! Of het een verbetering is, ben ik nog niet uit. Lijkt te veel op de rest zonder eigen karakter ....

Lorre
11-05-2013, 09:42
Het forum ligt me wel, maar de beginpagina vind ik persoonlijk niet echt men ding. Het zal wennen worden! Toch tof dat er soms vernieuwd wordt.

Martin Z.
11-05-2013, 09:48
Ziet er goed uit allemaal, wel balen van je tradersstatus :( Maar goed, overall ben ik positief :)

jeroenvrijnsen
11-05-2013, 10:10
Een flitsend uiterlijk, maar kleine knoppen en klein lettertype (veel "lege" ruimte op de homepage), waardoor het lastiger is op een smartphone of tablet. Voor mij was het andere ontwerp duidelijker; even wennen denk ik. Overigens, op het forum staat het woord "welkom" door de andere tekst heen...

wolverine
11-05-2013, 10:28
Ziet er goed uit. Gefeliciteerd.

Onkyo
11-05-2013, 10:46
Hmm, even wennen. In het forumoverzicht zijn bij mij de Nieuws en DVD recensies nauwelijks te lezen door die zwarte "vlek" die er door loopt. EDIT - Dit was op mijn PC met XP op zolder. Op mijn laptop met Windows 8 geen probleem!

DVD Watcher
11-05-2013, 11:20
Enter toets werkt niet onder IE10 .

Wel onder Google Chroom en ook onder IE8 die ik op mijn oude desktop heb staan.
Wat is dat voor stom iets dan, het moet gewoon overal werken. Hoop dat er een oplossing komt. Inmiddels heb ik chrome gedownload, maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat het zo moet.

Esteban
11-05-2013, 11:22
De openingspagina is niet mis. Wat het forum betreft, dat is z'n eigenheid volledig verloren en is nu inwisselbaar met zowat alle andere fora die je her en der vinden kan. Maar zolang het deftig werkt, is dat voor mij niet echt een punt.

Rogier Burghout
11-05-2013, 11:36
Netjes hoor!! :)

John Tak
11-05-2013, 11:59
Wauw! Wat een radicale aanpak, maar wat is de eerste indruk alvast geweldig!!

Claudio Santulli
11-05-2013, 12:34
We zijn toch wel verrast met jullie positieve reacties. Het heeft allemaal even geduurd, maar we zijn blij dat de nieuwe site zonder al teveel problemen online is gegaan. Uiteraard zullen er wellicht nog wat dingen niet helemaal correct zijn, maar we hebben iig afscheid genomen van de 'oude' look en hopen dat jullie veel plezier van de site en het nieuwe forum zullen hebben.

Mocht je toch op of aanmerkingen hebben, schuw je niet ze te vermelden.

Jeroen D
11-05-2013, 13:08
Deze site is veel meer 2013 dan de oude............super site !

WaymannDirector
11-05-2013, 13:19
Inderdaad mooiere website. Alleen blijft dat logo anno 2005...

Einzelgänger
11-05-2013, 13:39
Ik vind de site op zich een verbetering, het ziet er net even wat frisser uit alleen vind ik de look van de "nieuwe" trader status een achteruitgang. Bovendien zijn er bij mij plusjes verdwenen, op de oude site had ik er 33 en nu nog maar 30. Misschien een beetje gezeur maar ik vind deze feedback belangrijk aangezien je in deze maatschappij er niet meer zomaar van uit kan gaan dat iedereen te vertrouwen is, voor mij is de trader status een belangrijke tool of ik nu wel of niet zaken doe met een verkoper.

Ik kan ook geen profiel afbeelding of avatar toevoegen, ik voldoe aan de eisen die jullie stellen maar krijg bij uploaden te zien "Unable to save image".

Stephan Nobelen
11-05-2013, 13:58
Ziet er netjes uit hoor. eventjes wennen maar dat zal zeker snel komen.

DJR
11-05-2013, 14:40
De oude site mag er dan wel een beetje ouderwets uitzien, ik vond hem iig wel wat overzichtelijker maar goed misschien went het na verloop van tijd wel.

StefaanD
11-05-2013, 15:24
Zo mijn eerste berichtje op het forum new-look ... of toch niet ;)

Kan me we er wel iets bij voorstellen dat véél mensen moeten wennen aan de nieuwe looks. Ik eigenlijk ook wel een beetje. Maar laten we eerlijk wezen de oude layout was toch behoorlijk gedateerd. De oude dvd.nl is dood ... lang leve de nieuwe dvd.nl


Nu aan ieder die hier aan heeft meegewerkt, knap gedaan jongens en meisjes :-) (y)

Martino
11-05-2013, 16:05
Zooo.. Dat is wat ik noem een makeover! Dacht inderdaad even dat ik op verkeerde site was beland. Ziet er prima uit zo de eerste indruk. Ga zo dadelijk eens verder grasduinen. Volgende stap iOS app...?(y)

hanske636
11-05-2013, 16:36
Ziet er op't eerste zicht netjes uit.

In de gebruikersprofielen zijn de links naar dvd profiler verdwenen. Of zie ik daar over?

DVD Watcher
11-05-2013, 16:37
Lijkt er inderdaad op dat zoeken op een term met drie karakters niet werkt, moet minstens blijkbaar 4 karakters zijn. Was dat bij het oude forum ook niet zo. Klopt, maar had fijn geweest met een nieuw forum dat ook titels met 3 letters gevonden konden worden ;)

StefaanD
11-05-2013, 16:37
Zooo.. Dat is wat ik noem een makeover! Dacht inderdaad even dat ik op verkeerde site was beland. Ziet er prima uit zo de eerste indruk. Ga zo dadelijk eens verder grasduinen. Volgende stap iOS app...?(y)

iOS app geen idee, maar denk dat de forum software waarop dvd.nl draait er geen heeft. Toch niet zover ik weet. Maar er is wel iets.

Ook geen Tapatalk ondersteuning dacht 'k zo, nu mijn eerder beperkte ervaring met Tapatalk heeft me wel geleerd dat ik het niet meer wilde gebruiken :-). Je kan wel kiezen voor een mobiele layout helemaal linksonder de pagina op je mobieltje of tablet.

homernt
11-05-2013, 17:18
iOS app geen idee, maar denk dat de forum software waarop dvd.nl draait er geen heeft. Toch niet zover ik weet. Maar er is wel iets.

Ook geen Tapatalk ondersteuning dacht 'k zo, nu mijn eerder beperkte ervaring met Tapatalk heeft me wel geleerd dat ik het niet meer wilde gebruiken :-). Je kan wel kiezen voor een mobiele layout helemaal linksonder de pagina op je mobieltje of tablet.

Tapatalk ondersteuning zou ik wel graag willen zien. Ik gebruik het bijv.ook voor het blu-ray.com forum en ik vind het fijn werken.

Claudio Santulli
11-05-2013, 17:19
Zo, even alle bug en aanmerking berichten naar het bug topic verplaats zodat alles daar centraal blijft en hier alleen reacties over de site staan. Dit houdt het voor ons overzichtelijk en makkelijk om straks de lijst met bugs te inventariseren. Excuses voor het ongemak. Claudio Santulli.

peptalk
11-05-2013, 18:32
In principe wel. Kijk maar links helemaal onderin als je op dvd.nl 2013 klikt.

Was geen vraag van me Claudio, maar een constatering;-)

Claudio Santulli
11-05-2013, 18:50
Was geen vraag van me Claudio, maar een constatering;-)

Tja, nu pas lees ik je bericht pas goed. Best moeilijk, begrijpend lezen. :mrgreen:

Claudio Santulli
11-05-2013, 19:35
Zo en dan nog even een kleine ceremonie/feestje ter ere van de opening van de nieuwe website en haar forum.
PS: Doe dit niet thuis.

:mrgreen:


http://www.youtube.com/watch?v=zGm7jIGE3LU

martijn0432
11-05-2013, 19:54
Dat is eigenlijk sowieso al een slechte naam. Maken we er 'opties' van.

Forumopties is één woord.

Ludo Keeris
11-05-2013, 21:55
Let op:

Vannacht, om 0.00 uur gaan we de update van de forumsoftware doen naar 4.2.1. Daarmee zou de bug in IE 10 verholpen moeten zijn.
Dan nemen we ook nog een paar andere fixes mee.
Dat houdt wel in dat het forum voor ongeveer een half uur tot een uur volledig onbereikbaar zal zijn.
Daarna moet het forum weer in z'n geheel geïndexeerd worden, dat kan tot 12 uur uren. Je kunt dan wel gewoon op het forum komen en ook posten, maar de kans bestaat dat het allemaal wat langzamer gaat.

We doen dit in de nacht om de overlast zo min mogelijk te laten zijn.

John Tak
11-05-2013, 22:05
Echt fraai hoor. Ziet er fris uit. Even wennen dat dingen op andere plekken zitten, je merkt nu pas hoe vaak je dingen op de automaat doet :) Dingetjes die opvallen: inderdaad ook die Enter-knop die niet werkt. Verder vond ik het altijd erg prettig om op de voorpagina een overzicht te zien van wat de laatste forumbijdragen waren. Dat is wel gesnoeid en staat wat uitgesmeerd, of juist in een heel klein blokje erg op elkaar. Dat vind ik wel minder overzichtelijk. Zal vast ook even wennen zijn.

DVDProfilersFilmgek
12-05-2013, 06:03
Let op:

Vannacht, om 0.00 uur gaan we de update van de forumsoftware doen naar 4.2.1. Daarmee zou de bug in IE 10 verholpen moeten zijn.
Dan nemen we ook nog een paar andere fixes mee.
Dat houdt wel in dat het forum voor ongeveer een half uur tot een uur volledig onbereikbaar zal zijn.
Daarna moet het forum weer in z'n geheel geïndexeerd worden, dat kan tot 12 uur uren. Je kunt dan wel gewoon op het forum komen en ook posten, maar de kans bestaat dat het allemaal wat langzamer gaat.

We doen dit in de nacht om de overlast zo min mogelijk te laten zijn. Het is nu ochtend, de Enter toets werkt nog niet..... als het goed is dan over 12 uur wel?

Vampire75
12-05-2013, 08:36
Ziet er goed uit, maar het is wel even wennen.

StefaanD
12-05-2013, 08:40
Het is nu ochtend, de Enter toets werkt nog niet..... als het goed is dan over 12 uur wel?

Kan ik zelf niet testen want OS X hier, maar wat gebeurt er als je je browser cache eens leegmaakt ? Werkt het dan wel ? Probleem van de enter toets en indexeren staat los van elkaar.

Had wel beter thuisgehoord in het bugs draadje dat Claudio heeft aangemaakt, maar je wilde zo snel mogelijk aan de slag ... begrijpelijk :-)

batmaster
12-05-2013, 11:03
De oude site was echt te oud. Zit nu 2 dagen op de vernieuwde site, maar het blijft wennen. Ik vind het vooral onoverzichtelijk en een beetje rommelig overkomen. Ook de kleurtjes helemaal boven vind ik niet zo. Ik denk dat het een smaak ding is, en dat ik nog moet wennen, maar het is wel mijn indruk nu. Natuurlijk is het al een verbetering ten opzichte van de vorige website.

jdgirl
12-05-2013, 11:14
ziet er goed uit hoor, is wel weer even wennen

DVDProfilersFilmgek
12-05-2013, 14:16
Kan ik zelf niet testen want OS X hier, maar wat gebeurt er als je je browser cache eens leegmaakt ? Werkt het dan wel ? Probleem van de enter toets en indexeren staat los van elkaar.

Had wel beter thuisgehoord in het bugs draadje dat Claudio heeft aangemaakt, maar je wilde zo snel mogelijk aan de slag ... begrijpelijk :-) SHIT SHIT SHIT, Browser cache geleegd, werkt nog steeds niet:-( Ga hier aan deze kant niet meer zitten klooien met de PC, daar wordt ik nooit vrolijk van, hij werkt namelijk zonder kuren en dat wil ik wel graag zo houden.

Martino
12-05-2013, 15:27
iOS app geen idee, maar denk dat de forum software waarop dvd.nl draait er geen heeft. Toch niet zover ik weet. Maar er is wel iets.

Ook geen Tapatalk ondersteuning dacht 'k zo, nu mijn eerder beperkte ervaring met Tapatalk heeft me wel geleerd dat ik het niet meer wilde gebruiken :-). Je kan wel kiezen voor een mobiele layout helemaal linksonder de pagina op je mobieltje of tablet.

Bij de mobiele layout mis ik de persoonlijke instellingen. Met name discussie abonnementen is iets wat ik toch het meest gebruik... Of ik zie iets over het hoofd?

Dragon.
12-05-2013, 18:51
Even wennen maar dit zal wel goed komen,ziet er top uit! (y)

RobinB
12-05-2013, 22:11
Ik had al wat eerder mogen kijken, maar vind het een mooi lust voor het oog! Het ziet er flitsend uit, vooral de recensie pagina is zeer overzichtelijk! Mis alleen de sterren mbt tot de traderstatus. Misschien dat iemand anders dat hier ook al was opgemerkt?:)

Pastichio Rocker
12-05-2013, 22:41
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom het forum nog steeds over het hele beeld wordt verspreid. Vooral qua tekst leest dat nogal onhandig. Was het niet makkelijker om de boel wat meer te centreren, zodat je de ruimtes aan beide kanten kunt gebruiken voor reclame e.d.? Zoiets dus:

http://i.imgur.com/JaeddEY.jpg

PeterKelder
13-05-2013, 08:28
Het is echt compleet veranderd zeg! Da's effe wennen, ik was zo gewend aan de oude site...

Maar het ziet er wel erg mooi uit :grin: Mijn complimenten voor de makers en beheerders (y)

homernt
14-05-2013, 08:10
Na een paar dagen durf ik wel te zeggen dat ik de nieuwe frontpage spuuglelijk vind. Dat is natuurlijk een persoonlijk iets maar waar jullie nog eens goed naar moeten kijken is het feit dat er veel dubbele informatie en links op de frontpage staan. Het kan daarom wel wat compacter waardoor je bijv. niet hoeft te scrollen op een scherm met een beetje resolutie.

Martin Z.
14-05-2013, 09:01
Kun je meer berichten in je inbox hebben nu? Ik kan niet zien wat mijn max is en hoever ik daar nog vanaf ben...

Bedankt voor het antwoorden :)

Michael Hamers
14-05-2013, 09:20
Kun je zien door in je privéberichten scherm naar beneden te scrollen. Dan zie je de meter staan zoals die ook op het oude forum te vinden was... Dit gedeelte heet mappenbeheer.

Martin Z.
14-05-2013, 18:14
Ah stom, niet gezien, bedankt!

YAH87
14-05-2013, 19:16
Het nieuwe jasje ziet er leuk en kleurrijk uit heren. (y)

Michael Hamers
14-05-2013, 22:01
Ah stom, niet gezien, bedankt!

Graag gedaan! Gewoon even een beetje zoeken... moeten wij ook nog soms... :D

Sanderdg
15-05-2013, 15:07
De voorpagina is mij veel te druk en wat mij betreft een achteruitgang. Lijkt de Telegraaf website wel :( Kan iemand mij uitleggen wat de achtergrond voorstelt? http://dvd.nl/static/site/img/default-background.jpg
Waarom geen responsive design? En, waarom nog steeds geen ondersteuning voor tapatalk in het forum.

Om positief af te sluiten: de zoek mogelijkheden op de recensie pagina is fijn :) En dat er nu bioscoop recensies geschreven worden zie ik ook als een vooruitgang.

DVD Watcher
15-05-2013, 15:39
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom het forum nog steeds over het hele beeld wordt verspreid. Vooral qua tekst leest dat nogal onhandig. Was het niet makkelijker om de boel wat meer te centreren, zodat je de ruimtes aan beide kanten kunt gebruiken voor reclame e.d.? Zoiets dus:

http://i.imgur.com/JaeddEY.jpg

Vind het zoals nu veel mooier en fijner.

Lekker zo laten deze vernieuwde topsite (y)

Hoe minder reclame erop hoe beter ;)

Ludo Keeris
15-05-2013, 15:49
De voorpagina is mij veel te druk en wat mij betreft een achteruitgang. Lijkt de Telegraaf website wel :( Kan iemand mij uitleggen wat de achtergrond voorstelt? http://dvd.nl/static/site/img/default-background.jpg
Waarom geen responsive design? En, waarom nog steeds geen ondersteuning voor tapatalk in het forum.

Om positief af te sluiten: de zoek mogelijkheden op de recensie pagina is fijn :) En dat er nu bioscoop recensies geschreven worden zie ik ook als een vooruitgang.

Te druk? Tegenover het vorige design??? Dát was pas druk met talloze links hier en daar.
De achtergrond is 'gewoon' een afbeelding. Trouwens wel een sterk uitvergroot detail uit een film.
Nog een beetje met paars om de feel met de oude kleur van DVD.nl in stand te houden. Maar hier kan vanalles mee gebeuren, wacht maar af ;)

En het budget was niet eindeloos, dus we kunnen niet alles realiseren. Een responsive design werd gewoon te duur. Net als dat er ook nog geen aparte versie is voor mobieltjes. Dat staat wel in de planning, maar dan moet er eerst weer nieuw budget zijn.

Claudio Santulli
15-05-2013, 17:11
Niks zo persoonlijk als smaak, dat blijkt wel uit de reacties. Daar is ook niks mis mee. Die achtergrond ben ik het wel mee eens, maar dat is een makkelijk aan te passen detail. We zaten met kerst te denken aan blote bond vrouwen met kerstballen. (als Ludo het goed vindt. :-P) Nou is het iets te makkelijk om daar grappen over te maken. Misschien wat overdreven, maar zo simpel gaat dat. Daarom vinden we jullie op en aanmerkingen vooral prettig, zodat we naar verloop van tijd de website zo optimaal mogelijk kunnen maken. Alleen smaken zullen altijd blijven verschillen. ;-)

John Tak
15-05-2013, 18:07
Op het uiterlijk heb ik weinig aan te merken hoor. Kwestie van smaak inderdaad. Ben er nog niet helemaal aan gewend. Ik vind het vooral een vereiste dat een site functioneel is en overzichtelijk.

Wat ik wel wat onhandig vind is dat blokje recente forum topics onderin. Je ziet in het groot dan de laatste vier reacties en vervolgens staan dezelfde koppen nòg een keer in dat derde grijze blokje helemaal onderaan, dubbelop dus, maar dan zodanig afgekort dat je er bijna geen chocola van kunt maken. Aangezien het forum haast een soort enorme mammoet is vond ik het altijd wel prettig om een aantal recente topics te zien om te zien wat er zoal speelt op DVD.nl. Dat hadden van mij juist wel wat meer koppen mogen worden, in plaats van minder.

Hetzelfde met de nieuwsrubriek: drie hoofditems en vervolgens diezelfde items plus nog twee afgekort in die grijze blokjes gepropt. Dat vond ik van de vorige site een stuk overzichtelijker. Gelukkig kun je dan wel naar de prima vormgegeven nieuws pagina, die ik heel duidelijk en overzichtelijk vind.

Die grijze blokjes zijn voor mij teveel hapsnap zonder dat je er echt een touw aan vast kunt knopen, te weinig uitnodigend.

Leuke ontwikkeling om ook bioscoopfilms te gaan recenseren! En grappig detail van die grijze dvd-rondjes, blauwe blu-ray-rondjes en dat filmspoel rondje.

Marcel Hoeve
15-05-2013, 18:15
Ik moet zeggen dat dit visueel een enorme verbetering is. Echter, de leesbaarheid van met name het forum is door het kleinere lettertype minder prettig. Mijn monitor heeft een vrij hoge resolutie (2560 x 1440, iMac 27 inch) waardoor ook de forumberichten enorm in de breedte opgerekt worden.
Bovenaan de pagina staat wat ze noemen, een 'kruimelpad' (Subforum > Publicaties DVD.nl > Nieuws ....). Is het mogelijk om die ook onderaan de pagina te herhalen? Ik gebruik die optie vaak om na het lezen van het laatste bericht weer terug te keren op een niveau hoger waarbij de gegevens meteen ververst worden. De terug-knop in de browser gebruik ik liever niet en de dropdown-list van Snelle navigatie werkt helaas minder snel voor dat doel.

hanske636
15-05-2013, 18:19
We zaten met kerst te denken aan blote bond vrouwen met kerstballen.
Waarom alleen met kerst? :grin:

Gabriel_Knight
16-05-2013, 06:22
Mhoa
Het forum is nu lekker volledig scherm, al mag het lettertype groter
De hoofdpagina is nu waarschijnlijk geoptimaliseerd voor 1024x768.
Op een Full HD scherm ziet het er niet uit, het halve scherm wordt maar gebruikt.
Het is daarnaast een een enorm "bling bling' website geworden.

Maar het forum :)

Kev
17-05-2013, 09:23
Mooi maar inderdaad lettertype is te klein op groot scherm, geeft hoofdpijn bij lezen van het forum. ;)

Michael Hamers
17-05-2013, 09:30
Mensen die het lettertype op het forum te klein vinden... ctrl + omhoog scrollen ;-)

Even zonder gekheid. Ik denk dat het echt afhankelijk is van de resolutie. Ja, er zijn steeds meer mensen met bijvoorbeeld een full HD scherm bij hun computer, maar vergeet niet de mensen met een tablet of lagere resolutie scherm bij de computer. Dan is het geen overdreven klein lettertype...

Kev
17-05-2013, 09:47
Tegenwoordig lossen ze dat op met CSS(3) mediaqueries (kan zelfs checken of je portrait/landscape werkt op tablet) ofwel via Conditional CSS (JavaScript test op resolutie enduser & dan de correcte CSS laden met aangepaste fontsizes voor die resolutie). Maar dat is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de webdesigner om te zorgen dat alles CrossPlatform & CrossBrowser compatible is. ;) Zijn niet veel webdesigners die echt rekening houden met de resolutie van de eindgebruiker en/of ze werken op een mobiel device zoals een tablet.

Maar het is wel een mooi resultaat hoor, echt wel. (y) Denk echter inderdaad alleen dat de dag van vandaag veel gebruikers problemen hebben met lettertypes & - groottes omwille van de uitgebreide keuzes aan resoluties & devices.

Marc T.
18-05-2013, 10:20
Ik vind de site alles behalve mooier geworden.

Dan G.
18-05-2013, 11:24
Ik vind de site alles behalve mooier geworden.

Ben ik met je eens. Nodigt voor mij ook minder uit om eens lekker te gaan lezen. Echter kan men het niet iedereen naar het zin maken ;)

John Tak
13-06-2013, 22:04
Nou inmiddels zijn we een poosje verder, en ik moet bekennen dat ik toch wat minder lekker even door de site wandel. Vooral de blokken onderaan de voorpagina vind ik helemaal niet overzichtelijk. Halve zinnen met de laatste zes nieuwste topics van het forum, het nodigt niet echt uit en ik zou juist graag wat meer recentere topics zien om te zien wat er zoal 'leeft' in het forum.

Vervolgens staan (dubbelop) vier (dezelfde) topics als samenvatting in het bredere blok er vlak boven.

Vind het gewoon niet zo praktisch en merk dat ik eigenlijk minder op de site kom.

Vind de nieuwe nieuwspagina wel mooi. Maar die vier blokjes onderin vind ik dus echt heel onpraktisch.

Claudio Santulli
13-06-2013, 22:31
Dank je voor je mening John. Het is idd een punt wat vaker terugkomt en we nemen het zeker mee.

John Tak
14-06-2013, 19:14
Dank je voor je mening John. Het is idd een punt wat vaker terugkomt en we nemen het zeker mee.
Tof, dank je wel Claudio :)