PDA

Bekijk de volledige versie : Iron Man 4



DVD Watcher
19-05-2013, 15:53
Iron Man 4
Robert Downey Jr. en Kevin Feige over 'Iron Man 4'

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/99njihshch0w_200.jpg

Nu Iron Man 3 (http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=18868) de grens van één miljard (http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=31179) dollar overschreden heeft, is het niet bepaald vreemd dat er een vierde deel in de pijplijn ligt. Marvel heeft echter één klein probleempje: het contract van Robert Downey Jr. (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=7904) is afgelopen.

De studio onderhandelt op dit moment dan ook met de acteur over een terugkeer naar de franchise, maar de focus ligt daarbij bovenal op The Avengers 2 (http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=22076) en het vervolg dat daar weer op moet komen. Entertainment Weekly wist de acteur te spreken over zijn plannen voor de toekomst, en sprak daarnaast met Marvel-baas Kevin Feige over zijn verwachtingen voor de franchise.

Downey Jr. vertelde dat een nieuwe Iron Man film mogelijk jaren in de toekomst ligt. Dat terwijl hij er niet bepaald jonger op wordt - hij is nu 48 jaar oud. "Ik zou morgen met een nieuwe film beginnen, maar het is niet morgen. En er zijn een boel andere dingen die ermee samenhangen. Ik houd er niet van als mensen zich te lang met een franchise bezig houden, of mensen verwachtingen hebben die niet waargemaakt worden."

Hij blijkt ook andere plannen voor de toekomst te hebben. Het liefst zou hij nog een nieuwe franchise beginnen, compleet met een ander personage. "Mijn intentie is nog een franchise te lanceren, los van wat ik nu kan bedenken. Ik wil het speelveld zolang mogelijk domineren."

Downey Jr. lijkt er dus niet zoveel zin meer in te hebben nog een vierde film in de franchise te maken. Dat kan natuurlijk wel gewoon een onderhandelingstechniek zijn. Bekend is immers dat onderhandelingen met Marvel niet bepaald de plezierigste zijn. Op deze manier zet de acteur meer druk op de studio om toe te geven aan zijn belangen.

Maar Kevin Feige lijkt er niet zoveel moeite mee te hebben als een andere acteur de rol van Iron Man op zich neemt. Eerder al vertelde hij het wel te zien zitten als de franchise een soort James Bond-pad in zou slaan. Dat herhaalt hij nu.

"Ik geloof dat er een vierde Iron Man-film zal zijn, en een vijfde en een zesde en een tiende en een twintigste," vertelde Feige. "Ik zie geen reden waarom Tony Stark niet net als James Bond altijd jong kan blijven. Of Batman, wat dat betreft. Of Spider-Man. Ik denk dat Iron Man net zo'n personage is."

Bron : Filmtotaal.nl

Pieter V
19-05-2013, 16:26
Nu al één miljard. Wow.

Esteban
19-05-2013, 19:48
Ik had eerder het gevoel dat de inspiratie reeds na de eerste film op was. Als dit echt het beste is dat ze uit het bronmateriaal kunnen persen, zie ik liever geen vervolgdelen meer. Of 't moet zijn dat er plots een toptalent aan 't roer komt en ook het script een paar treden hoger staat.

DVD Watcher
16-08-2013, 17:08
Mark Wahlberg de nieuwe Iron Man?

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/gn4p667oblqo_85.jpg

Het is ondertussen duidelijk dat Iron Man voorlopig geen eigen film krijgt in de Marvel Cinematic Universe. Een van de voornaamste redenen is dat de salariseisen van Robert Downey Jr. (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=7904) te gortig worden voor Walt Disney/Marvel Studios en dat de acteur na vier optredens wel eens toe is aan andere rollen, waar hij ook een goede boterham mee kan verdienen. Nu blijkt dat Mark Wahlberg (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=14930) openstaat om het stokje over te nemen.

In een interview met Yahoo! laat de acteur weten dat hij graag deel uit zou maken van The Avengers en dat hij de rol van Iron Man zo zou invullen, mocht Downey Jr. na zijn naar het schijnt kleinere rol in The Avengers: Age of Ultron (http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=22076) besluiten op te stappen.

Filmpje :
http://uk.movies.yahoo.com/video/2-guns-interview-mark-wahlberg-104619832.html

Wahlberg: “I would like to take over the ‘Iron Man’ franchise for Robert Downey, [but] it’s one of those things where I kind of like playing real people, [so] I’ve never been asked. Once I was kind of being talked about for the Robin role in ‘Batman [Forever] -- somebody dodged a bullet!”

Klaarblijkelijk is Wahlberg in het verleden gevraagd voor de rol van Robin in Batman Forever (http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=1750) (1995). Die rol ging uiteindelijk naar Chris O'Donnell (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=9011). Voor nu mag Wahlberg het doen met Bumblebee en co.

Bron : Filmtotaal.nl

hstadman
19-08-2013, 13:57
Ik zou het leuker vinden als Robert Downey Jr. (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=7904) de serie afmaakt. Voor een reboot vind ik het prima als het iemand anders zou worden maar nu nog niet.

mark t
19-08-2013, 14:38
Mark Wahlberg de nieuwe Iron Man?

Bron : Filmtotaal.nlWe hoeven echt niet elk bericht van filmtotaal hier terug te lezen. Ik snap best dat ze elk mager excuus aangrijpen om met een nieuw bericht op de proppen te komen. Er moet traffic gegenereerd worden. Maar wat is in godsnaam de nieuwswaarde van dit bericht? Nog even afgezien van een compleet gebrek aan duiding door filmtotaal, is dit niet meer dan een acteur die zegt dat-ie het wel tof zou vinden om de rol over te nemen. Nou en? Er zijn ongetwijfeld tig acteurs die graag een rol willen spelen, maar voordat er concreet sprake is van een echte, serieuze casting-rumor of een officiële aankondiging is dat nauwelijks nieuwswaardig. Zeker niet als er nog geen sprake is van een vacature. Downey Jr. kruipt nog minstens twee keer in het ijzeren pak, dus voordat er eventueel sprake is van behoefte aan een nieuwe acteur voor Iron Man in een stand alone-film zijn we wel een jaartje of vier verder.

DVD Watcher
19-08-2013, 15:54
We hoeven echt niet elk bericht van filmtotaal hier terug te lezen.....

Het staat een ieder vrij hier info te posten over de film.

Of het waar of niet waar is weten we niet, maar als we info vinden mag het geplaatst worden, waar de info ook vandaan komt.

En als je de berichten niet wil lezen, scrol je toch verder? of je gaat naar een andere topic ;)


... Downey Jr. kruipt nog minstens twee keer in het ijzeren pak, dus voordat er eventueel sprake is van behoefte aan een nieuwe acteur voor Iron Man in een stand alone-film zijn we wel een jaartje of vier verder.

In de Avengers misschien ja, maar of hij nog een andere Iron Man film maakt is nog niet bekend.

Het kan gebeuren, maar ook niet gebeuren.

Dus dat er dan over gediscusieerd mag en gaat worden kan, en dan mag zo'n artikel best geplaatst worden.

Pieter R.
19-08-2013, 17:02
Ach het is altijd van: niemand kan het beter. Bond is ook tig keer vervangen, een andere Hulk werkt ook. Tuurlijk zet Downey Jr. een super Tony Stark neer. Maar wie zegt dat een ander dat op zijn manier niet ook kan?

hstadman
19-08-2013, 18:49
Ach het is altijd van: niemand kan het beter. Bond is ook tig keer vervangen, een andere Hulk werkt ook. Tuurlijk zet Downey Jr. een super Tony Stark neer. Maar wie zegt dat een ander dat op zijn manier niet ook kan?
Als een reboot, geen probleem. Als de serie nog loopt, vind ik het in ieder geval jammer als Robert Downey Jr. (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=7904) vervangen zou worden door een ander.

Een goed voorbeeld is bijv. de mummy series. Deel drie kreeg een andere hoofdrolspeelster en de look en veel was meteen een stuk anders dan deel 1 en 2.

Klopt, Bond is tig keer vertolkt door iemand anders en de meningen zijn hierover ook erg sterk verdeeld omtrent wie nu de beste Bond heeft neergezet!

DVD Watcher
19-08-2013, 18:49
En wat nu als de producenten een deel 4 willen maken, Robert geen Iron Man wil spelen in een 4e Iron Man film, maar wel in de Avenger films?.

Dan lijkt mij dat de producenten verder gaan kijken, en wie houd ze tegen? De mensen gaan toch wel naar de bios. .

hstadman
19-08-2013, 18:51
En wat nu als de producenten een deel 4 willen maken, Robert geen Iron Man wil spelen in een 4e Iron Man film, maar wel in de Avenger films?.

Dan lijkt mij dat de producenten verder gaan kijken, en wie houd ze tegen? De mensen gaan toch wel naar de bios. .

Waarom moet er een deel 4 gemaakt worden? Deel drie is eigenlijk de laatste van de serie?!

Laat hem The Avengers afmaken and call it quits.

Hoe je het wendt of keert, ze zullen de "nieuwe" iron man wel afzetten tegen Robert Downey Jr. (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=7904)!
Als hij in de ogen van de bioscoopgangers minder is, zal er ook minder volk naar de bios gaan.

DVD Watcher
19-08-2013, 19:02
Hoe je het wend of keert, ze zullen de "nieuwe" iron man wel afzetten tegen Robert Downey Jr. (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=7904)!
Als hij in de ogen van de bioscoopgangers minder is, zal er ook minder volk naar de bios gaan.


Maar bij JB was Sean Connery altijd de beste Bond, maar Daniel Craig vinden er velen ook goed, en de beste bond kwa cijfers is er geen met Connery, maar met dhr Craig.

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat als ze een goed verhaal hebben, een goed budget, een goede groep acteurs, dan maakt het niet uit wie er Iron Man is.

Er is leven na Robert Downey Jr hoor, al hoop ik wel dat hij toch terugkeert voor een deel 4.

Liever 1 met hem, maar is dat niet zo, heb ik er ook vrede mee

Rogier Burghout
19-08-2013, 19:02
Ik vind al die nieuwsberichten van Filmtotaal zo vreselijk vaag, aangedikt en met zulke voorbarige conclusies dan ik het vaak meer advertorials vind dan serieuze journalistiek. Bannen die hap!

hstadman
19-08-2013, 19:10
Maar bij JB was Sean Connery altijd de beste Bond, maar Daniel Craig vinden er velen ook goed, en de beste bond kwa cijfers is er geen met Connery, maar met dhr Craig.

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat als ze een goed verhaal hebben, een goed budget, een goede groep acteurs, dan maakt het niet uit wie er Iron Man is.

Er is leven na Robert Downey Jr hoor, al hoop ik wel dat hij toch terugkeert voor een deel 4.

Liever 1 met hem, maar is dat niet zo, heb ik er ook vrede mee

Pepper Pots plotseling met iemand anders...Zie mijn verklaring omtrent The Mummy deel 3. Velen zullen er een raar gevoel bij hebben.

Leven na Robert Downey Jr? Zeker, maar liefst in een reboot. Maak deel 4 de eerste van 5 en 6 en dan met een compleet nieuwe cast!

Als deel 4 niet goed wordt, stop ik gewoon bij deel 3...

R.ené
19-08-2013, 19:21
Ik vind al die nieuwsberichten van Filmtotaal zo vreselijk vaag, aangedikt en met zulke voorbarige conclusies dan ik het vaak meer advertorials vind dan serieuze journalistiek.
Kom, we gaan ze slaan.

YAH87
19-08-2013, 19:39
We hoeven echt niet elk bericht van filmtotaal hier terug te lezen. Ik snap best dat ze elk mager excuus aangrijpen om met een nieuw bericht op de proppen te komen. Er moet traffic gegenereerd worden. Maar wat is in godsnaam de nieuwswaarde van dit bericht? Nog even afgezien van een compleet gebrek aan duiding door filmtotaal, is dit niet meer dan een acteur die zegt dat-ie het wel tof zou vinden om de rol over te nemen. Nou en? Er zijn ongetwijfeld tig acteurs die graag een rol willen spelen, maar voordat er concreet sprake is van een echte, serieuze casting-rumor of een officiële aankondiging is dat nauwelijks nieuwswaardig. Zeker niet als er nog geen sprake is van een vacature. Downey Jr. kruipt nog minstens twee keer in het ijzeren pak, dus voordat er eventueel sprake is van behoefte aan een nieuwe acteur voor Iron Man in een stand alone-film zijn we wel een jaartje of vier verder.

Het staat een ieder vrij hier info te posten over de film.

Maar lieverd, Mark meld toch nergens dat je geen info mag posten over de film? Hij is alleen wat minder gecharmeerd van de bron (Filmtotaal) die hun artikelen vaak weer baseren op andere (louche) bronnen en om vervolgens meer hun eigen suggestieve draai aan te geven. Neem bijv. al deze kop: MW de nieuwe Iron Man? Op deze manier zou je het kunnen interpreteren alsof Marky Mark daadwerkelijk een optie is om in de huid te kruipen van Iron Man, terwijl een kop als “MW geïnteresseerd in de rol van Iron Man” de lading van zijn worden beter dekt.


Of het waar of niet waar is weten we niet, maar als we info vinden mag het geplaatst worden, waar de info ook vandaan komt.

En als je de berichten niet wil lezen, scrol je toch verder? of je gaat naar een andere topic ;)


Tja, persoonlijk hoef ik niet elke poep of scheet, of vage gerucht over een film te weten. Zeker als het om vage berichtgeving gaat. Ik ben het dan ook oneens om te stelen dat het niet uitmaakt waar de info vandaan komt. Valide bronnen dragen veel meer bij aan de kwaliteit van een discussie en maakt een discussie dus meer gebaseerd op feiten. Speculeren is uiteraard leuk, doe er zelf ook wel ’s aan mee bijv. onder mijn vriendenkring of hier, maar het mag wel een beetje reëel zijn.

Laatste zin is een beetje flauw vind je niet? Dan zou je ook kunnen stellen dat wanneer er ergens te grote plaatjes worden gepost, jij dan ook effe wat verder scrol of de topic vermijd.:bier:

Pieter R.
19-08-2013, 19:44
Als een reboot, geen probleem. Als de serie nog loopt, vind ik het in ieder geval jammer als Robert Downey Jr. (http://www.filmtotaal.nl/persoon.php?id=7904) vervangen zou worden door een ander.

Een goed voorbeeld is bijv. de mummy series. Deel drie kreeg een andere hoofdrolspeelster en de look en veel was meteen een stuk anders dan deel 1 en 2.

Klopt, Bond is tig keer vertolkt door iemand anders en de meningen zijn hierover ook erg sterk verdeeld omtrent wie nu de beste Bond heeft neergezet!

??? De look en feel van Mummy 3 anders dan de andere? Heb ze alle 3 gezien en daar niets van gemerkt. En tuurlijk zijn de meningen verdeeld over wie de beste Bond is/was. Punt is alleen dat er geen slechte Bond is of was (nou ja, misschien Lazenby :-) )

jeroeni
21-08-2013, 14:22
Ik vind al die nieuwsberichten van Filmtotaal zo vreselijk vaag, aangedikt en met zulke voorbarige conclusies dan ik het vaak meer advertorials vind dan serieuze journalistiek. Bannen die hap!

Hun reviews zijn in mijn ogen ook 3xniets.

hstadman
22-08-2013, 20:04
??? De look en feel van Mummy 3 anders dan de andere? Heb ze alle 3 gezien en daar niets van gemerkt. En tuurlijk zijn de meningen verdeeld over wie de beste Bond is/was. Punt is alleen dat er geen slechte Bond is of was (nou ja, misschien Lazenby :-) )
Ja, ik heb ze alle drie gezien, deel drie ook helaas en hoewel zij haar best doet, is het geen Rachel Weisz (http://www.imdb.com/name/nm0001838/?ref_=tt_cl_t2). Brendan fraser loopt er maar een beetje verveeld bij. Totaal andere vibe dan deel 1 en 2. Deel drie is dan ook de slechtste van de trilogie! Waar bij deel 1 en 2 nog wel chemie was tussen Weisz en Fraser, vond ik het allemaal een beetje geforceerd tussen Fraser en Maria Bello.
Ik heb nog niemand ontmoet die deel drie beter vond dan delen 1 en 2. Misschien ben jij nu de eerste....

Man with no name
23-08-2013, 11:56
??? De look en feel van Mummy 3 anders dan de andere? Heb ze alle 3 gezien en daar niets van gemerkt. En tuurlijk zijn de meningen verdeeld over wie de beste Bond is/was. Punt is alleen dat er geen slechte Bond is of was (nou ja, misschien Lazenby :-) )

Voor mij straalde de mummy 3 ook een andere sfeer uit dan de eerste twee, al was het maar omwille van de geografische omgeving. En ja, hoewel ik Maria Bello wel kan waarderen, miste ik toch ook Rachel Weisz. En Bond ga ik al helemaal niet over beginnen.

Maar om terug te komen op de geruchten rond Iron Man 4; voor mij persoonlijk IS Robert Downey Jr gewoon Tony Stark. Dat weerhoud mij er echter niet van, Mark Wahlberg een kans te geven. Hij heeft niet echt dat flamboyante van RD jr maar toch de speelsheid en relativiteit van zowel RD jr als Toy Stark.

Ik vind Sean Connery trouwens nog steeds de beste Bond met Daniel Graig als bijna evenwaardige 2e maar dat weerhoud mij er niet van ook van de andere Bond-films te genieten.
Maar ik zou niet beginnen over JB. :cool:

Anderzijds, zoals reeds gezegd, moeten we al die berichtgevingen/geruchten behoorlijk relativeren maar het is natuurlijk wel leuk af en toe eens te speculeren.

Claudio Santulli
23-08-2013, 12:24
Je kunt je idd ook terecht afvragen of een 4de Ironman met Robert Downey jr, nog wel genoeg stof voor een goede film zou bieden. Zou het wel jammer vinden als hij ook niet meer in The Avengers voorkomt!

jeroeni
14-09-2013, 07:55
In mijn ogen moet Downey na The Avengers Age of Ultron gewoon zijn pak in de kast zetten,We hebben drie prima films gehad,In plaats van een nieuwe Iron Man heb ik liever een nieuwe Hulk.

In de ogen van Marvel is Iron Man gewoon een geldkraan,want het laatste deel heeft het super goed gedaan aan de kassa.

Ik denk dat we na Guardians of the Galaxy en The Avengers een beter zicht krijgen op waar het met de personages heen gaat.
Misschien worden de personages uit Guardians of the Galaxy ook wel geliefd bij een breed publiek.

Als er een trailer is waar ik het meest benieuwd naar ben dat is het wel Guardians of the Galaxy,echt durf van Marvel dat zij deze film maken.

Guardians of the Galaxy moet in de zomer van 2014 draaien,dus ik verwacht rond December wel een trailer.

Pieter R.
14-09-2013, 08:48
In mijn ogen moet Downey na The Avengers Age of Ultron gewoon zijn pak in de kast zetten,We hebben drie prima films gehad,In plaats van een nieuwe Iron Man heb ik liever een nieuwe Hulk.

In de ogen van Marvel is Iron Man gewoon een geldkraan,want het laatste deel heeft het super goed gedaan aan de kassa.



Nou ja, 3 prima films. Maak daar wat mij betreft 1 van. Nr. 3 was om te huilen imo, terwijl 2 niet meer was dan een slappe kopie van deel 1.
Beter laten ze Iron Man even met rust (m.u.v. een rol in Avengers2). In Phase III is het tijd voor een ander personage om zn eigen film (origin-verhaal) te krijgen. Dan kun je IM en bijv. Ant Man in een latere film weer gebruiken. Zo houd je de dingen een beetje vers.

jeroeni
14-09-2013, 09:10
Nou ja, 3 prima films. Maak daar wat mij betreft 1 van. Nr. 3 was om te huilen imo, terwijl 2 niet meer was dan een slappe kopie van deel 1.
Beter laten ze Iron Man even met rust (m.u.v. een rol in Avengers2). In Phase III is het tijd voor een ander personage om zn eigen film (origin-verhaal) te krijgen. Dan kun je IM en bijv. Ant Man in een latere film weer gebruiken. Zo houd je de dingen een beetje vers.

Als we het hebben over The Avengers dan heeft in mijn ogen Thor nog het beste verhaal,die eerste film vind ik echt een beetje onderschat.
Tony Stark heeft nu wel een beetje van alles mee gemaakt,en ik denk dat het moeilijk is om daar weer een leuk verhaal aan te plakken.

Overigens heeft Thor het wel goed gedaan aan de kassa,maar er waren ook teleurgestelde geluiden na de film.

Pieter R.
14-09-2013, 15:07
Als we het hebben over The Avengers dan heeft in mijn ogen Thor nog het beste verhaal,die eerste film vind ik echt een beetje onderschat.
Tony Stark heeft nu wel een beetje van alles mee gemaakt,en ik denk dat het moeilijk is om daar weer een leuk verhaal aan te plakken.

Overigens heeft Thor het wel goed gedaan aan de kassa,maar er waren ook teleurgestelde geluiden na de film.

Ik vond Thor een prima film. Had nog iets beter gekund qua verhaal, maar he: het is een origin-verhaal Zeker een wat ondergewaardeerde film: ik zat in de bios enkel en alleen al te genieten van de soundtrack. Jammer dat Patrick Doyle hem in deel 2 niet doet.
Moet ook zeggen dat ik het knap vind hoe ze alles in 1 film hebben weten te vangen en das al knap lastig in dit geval met alles wat men het publiek moet uitleggen.
Ga er maar aanstaan: het introduceren van de hoofdpersonages, de background met de icegiants, de relatie tussen Loki en Thor, daarnaast de liefdesrelatie met Jane Foster, de introductie van een karakter dat in Avengers met Loki meewerkt, Asgard geloofwaardig in beeld brengen en de wereld van de Icegiants. Etc.etc.
Ik geloof echt dat deel 2 ontzettend gaat profiteren van het voorwerk dat voor deel 1 al is gedaan. Want er is ruimte en tijd in de film om dieper te gaan, plus je kunt ook groter omdat de finale in Thor toch vrij klein van schaal was (maar groot genoeg voor die film).

Ik vind het trouwens ook wel lef hebben om Guardians te maken. Maar zoals ik al eerder ergens zei: Marvel kan zich een eventuele misser permitteren omdat het hele Avengers-concept incl. alle standalone films het stuk voor stuk goed doen, met Avengers zelf natuurlijk als topper. Het is ergens een gok, maar wel 1 die gigantisch goed kan uitpakken omdat je een aantal nieuwe helden introduceert met wie je misschien wel weer jaren vooruit kunt. Geeft je ook mogelijkheden die je anders niet had (andere planeten bijv.)

jeroeni
14-09-2013, 15:39
Jij snapt het,dat het moeilijk is een andere wereld in beeld te brengen.

Die nieuwe Thor trailer,maakt mij wel heel benieuwd.

De track van Patrick Dolyle was zeker mooi.[Thor,Rise of the Planet of the Apes,Brave](y)
Wel moet ik zeggen dat ik Brain Tayler zeker niet de slecht vind,de Iron Man 3 track was goed gedaan.

RobinB
15-09-2013, 07:19
Ik vind deel Iron Man deel 3 echt goed, voor mij mag er nog een deel komen..maar mits er een crossover komt zoals Thor of Hulk samen met Iron Man en dat het verhaal draait om samenwerken of iets.

hstadman
22-09-2013, 09:43
Je kunt je idd ook terecht afvragen of een 4de Ironman met Robert Downey jr, nog wel genoeg stof voor een goede film zou bieden. Zou het wel jammer vinden als hij ook niet meer in The Avengers voorkomt!
Zoals iemand zei op het web:
"Robert Downey jr owns the world of Iron Man"...