PDA

Bekijk de volledige versie : Welke Game wil jij verfilmd zien



Pagina's : [1] 2

WitteGijt?
14-10-2002, 14:01
Ben benieuwd naar welke games jullie filmworthy vinden.

Games die ik graag als film zou willen zien, zijn :

Monkey Island Series : vanwege de humor en het avontuur.

Ultima Underworld : Vanwege het spannende verhaal.


Als 'n soort gelijke Thread al bestaat, shame on me, heb 'm met de zoekfunctie niet kunnen vinden.

lieshout84
14-10-2002, 14:02
Abe's oddesey, phantasmagoria en little big adventure 2.

John Steed
14-10-2002, 14:03
Final Fantasy VIII en Baldurs Gate. Meer de fantasy-RPG verhalen dus. Maar Dungeons and Dragons kreeg ik echter buikpijn van.

lieshout84
14-10-2002, 14:03
Carmageddon zou trouwens ook wel een vette film opleveren.:D

etterletter
14-10-2002, 14:05
warcraft, hitman en half-life lijken mij wel wat.

Hans De Bisschop
14-10-2002, 14:14
Loom, No One Lives Forever, Desperados, Dungeon Siege, Heroes of Migh & Magic (veel Special Effects) en ook Deus Ex zou een goeie film kunnen worden !

A.J
14-10-2002, 14:18
Deus Ex ( daar zijn geloof ik al plannen voor)
Metal Gear Solid
Grand Theft Auto

lieshout84
14-10-2002, 14:22
Grim fandango lijkt me trouwens ook wel wat.

WitteGijt?
14-10-2002, 14:27
Grim fandango lijkt me trouwens ook wel wat.

Ben ik ook wel voor, alleen dan wel als 3D animatie ala Shrek enz. aangezien er weinig mensen van vlees en bloed in het spel voorkomen.

Mike M
14-10-2002, 14:29
Metal gear solid

en....

Tetris...:D :D :D

M Balje
14-10-2002, 14:29
007: Agent under fire
007: NightFire

Vrouwelijke 007 in ''No one lives forever"

EdBikkel
14-10-2002, 14:53
Commandos.

Wat een wereldgame is dat, zowel 1 als 2.

Gerben van der Leun
14-10-2002, 15:00
Quake en Barbarian een geweldig Commodore 64-spel met zwaardvechters.

René Groen
14-10-2002, 15:02
Splinter Cell (nog uit te komen) zou echt een geweldige film opleveren :)

*Burp*
14-10-2002, 15:18
Carmageddon zou trouwens ook wel een vette film opleveren.

Deze film is er al: Death Race 2000 met sylvester stalone.

Ik wil graag een film zien van Half-Life. Zo'n vette game(y)

Jobe
14-10-2002, 15:18
Ik zou wel eens een film willen zien van de Legacy of Kain- serie. En dan doel ik dus vooral op Soul Reaver 1 en 2.

Echt fantatisch spannende spellen...

Natuurlijk Final Fantasy ook, daar kan je op zijn minst een filmtrilogie van maken :D

mark t
14-10-2002, 15:42
Monkey Island
Grim Fandango
Diablo
Leisure Suit Larry (:D)
The Last Ninja (C-64-sentiment)
Defender of the Crown (idem)
Neuromancer (idem, schijnen al plannen voor te zijn)
Sentinel Worlds (oude RPG)

RaymonE
14-10-2002, 15:49
Max Payne,...

PJ van der Holst
14-10-2002, 15:57
Unreal Tournament

Michiel Aptroot
14-10-2002, 16:01
No One Lives Forever,
zou een prima James Bond-esque film kunnen worden, maar dan met een dame in de rol van 007 met een vleugje Austin Powers 60's.

garrincha
14-10-2002, 16:05
mens-erg-je-niet...
geweldige game!
:D

Zappy
14-10-2002, 16:20
DOOM !

Waren ooit al eens plannen geloof ik. Imagine Arnie as the Space Cadet!

Wow!

Ge611
14-10-2002, 16:34
Geen, de pogingen die ze tot nu gedaan hebben zijn zeer slecht. Dune is daarvan een uitzondering, echter komt is het ook een boekverfilming :D

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor Frontier (Amiga) gaan.

Hilde
14-10-2002, 16:40
Het spel Mystic Quest wil ik wel verfilmd zien. Vroeger speelde ik het en nou nog steeds op de Super Nintendo. Het is een fantasy die zich afspeelt in een wereld van draken, ridders en kastelen en pure magie. Het spel is Zelda-achtig en het is een typische strijd tussen goed en kwaad;)

Eddum
14-10-2002, 18:41
uhh, ik ga voor Counter-Strike, the movie :D

JayLunar
14-10-2002, 18:45
Bomberman!! (6) :o

Mich
14-10-2002, 18:45
DOOM !

Waren ooit al eens plannen geloof ik. Imagine Arnie as the Space Cadet!

Wow!

I couldn't agree more :D :D

Sander Dubbeldam
14-10-2002, 21:43
Grand Theft Auto

staat op de planning dat hier een film over komt.

hier staat het vaagjes :)

http://www.dgs-online.com/nieuws/?id=4418

Berry vd Pluijm
14-10-2002, 21:56
Metal Gear Solid!!!

Doom, Quake en al die andere shooters zou een inhoudsloze film opleveren waarin het alleen maar gaat om knallen! (zie Resident evil).. Althans.. Das mijn mening..

En wat dachten jullie van:
Command & Conquer!

*Burp*
14-10-2002, 21:57
COUNTER-STRIKE!!!!

GAAF!! maar dan wel als een vervolg op Half-Life te movie natuurlijk :P

Sebastiaan
14-10-2002, 22:04
Ik zou graag Duke Nukem als film willen zien :)

Roberto G
15-10-2002, 02:18
Final Fantasy 6, 7 en 10 zou ik heel graaag verfilmd willen zien.
En de RPG game Alundra.

Jim Muskee
15-10-2002, 05:20
het spelletje schaken. Oh nee. Daar is al en film van namelijk Lang Leve De Koningin.

Welk spel ik nog meer verfilmd wil zien is dammen. Daar zijn we met de plaatselijke toneelvereniging mee bezig. Geen film maar een toneelstuk

mischa
15-10-2002, 08:04
Sterker nog, er is al een Grand Theft Auto film. Met Richie 'Ron Howard' Cunningham.

Ergens jaren 70 ofzo dacht ik

mischa
15-10-2002, 08:09
Games die verfilmd moeten worden:

- Wing Commander (En deze keer gewoon met Mark Hamill en Tom Wilson) De games zagen er cooler uit dan de film. Dat moet dus beter kunnen!

- Metal Gear Solid (maar daar wordt volgens mij al aan gewerkt)

- Privateer

- Devil may Cry

- Silent Hill

lieshout84
15-10-2002, 08:32
Ik zie nou grand theft auto staan maar is gone in 60 seconds niet zoeits??

mischa
15-10-2002, 10:23
GRand Theft Auto:

http://us.imdb.com/Title?0076100

darth tyranus
15-10-2002, 11:01
GRIM FANDANGO (zeker wel)
JEDI KNIGHT DARK FORCES
RETURN TO CASTLE WOLFENSTEIN

Remco Sondagh
15-10-2002, 11:04
De Metal Gear serie.:D

Richard B.
15-10-2002, 12:44
Is al vaak genoemd: Monkey Island, een van de vervolgen daarvan, of andere Lucasarts adventures. Altijd geweldige plots en hele leuke humor. Uitstekend geschikt voor een film dunkt me.

Nathan Strik
15-10-2002, 14:22
Final Fantasy 6, 7 en 10 zou ik heel graaag verfilmd willen zien. Jaaaa!!! :D :D Vooral deel 6 kunnen ze volgens mij prachtig verfilmen. Met die muziek en die sfeer... ongekend.

Rolf
15-10-2002, 14:56
Wie weet in 2004 live op tv:

EK-voetbal met: Nederland wint de finale. Ligt er natuurlijk net aan hoe je het spelletje speelt. :D

Ploeg
17-10-2002, 08:39
Bomberman zou inderdaad grappig zijn :)

Flashback: The Quest for Identity lijkt me ook wel wat, ik heb dat spelletje best veel gespeeld.
Monkey Island zou helemaal geweldig zijn, de humor die in die spellen zit. :D

Matt D
17-10-2002, 08:43
max payne (met john woo als regisseur)

No one lives forever (met claire forlani als kate archer in een strak pakje)

duke nukem (zijn nog vage plannen voor geweest)

phantasmagoria

medal of honour (vooral de landings level lol )

SchumiFan
17-10-2002, 15:14
Ben benieuwd naar welke games jullie filmworthy vinden.

Games die ik graag als film zou willen zien, zijn :

Monkey Island Series : vanwege de humor en het avontuur.

Ultima Underworld : Vanwege het spannende verhaal.


Als 'n soort gelijke Thread al bestaat, shame on me, heb 'm met de zoekfunctie niet kunnen vinden.

Toen ik de header las .. dacht ik ook aan de Ultima Underworld Reeks.

Zak McKracken lijkt me trouwens ook wel aardig om te verfilmen.

The Dig ..(dat was dacht ik trouwens al de intensie voor film .. maar ze hebben er toen een spel van gemaakt)

MiKe__LL
17-10-2002, 15:31
...

medal of honour (vooral de landings level lol )

Saving Private Ryan ?

geoffrey3001
17-10-2002, 15:39
Diablo 2 zou een goed verhaal kunnen worden. Er zijn inmiddels al drie pocket verhalen uit. Volgens mij waren er ook geruchten dat er al een script was voor deze film?

Cartman1974
17-10-2002, 15:41
Full Throttle (Lucasarts)
Medal of Honor (alhoewel dat toch ook een beetje SPR lijkt)

Zeker van No One Lives Forever, als ze maar die droge humor vast kunnen houden.

In de styl van Shrek: Sam & Max hit the Road
Lucasarts was goed bezig in die tijd.

Jeff
17-10-2002, 15:52
- Final Fantasy VIII, maar dan alleen als ze de sfeer van het spel ook in de film kunnen weergeven.

- Neverwinter Nights, zonder commentaar.....

- De monkey Island serie zou denk ik hilarisch zijn als ze die gaan verfilmen.

verder geen wensen op mijn lijstje tot nu toe.....

WitteGijt?
17-10-2002, 15:58
De Maniac Mansion serie (Maniac Mansion & Day of the Tentacle) zouden ook wel leuke films opleveren denk ik. met Jack Black als Hoagie :D in deel 2.

Mich
17-10-2002, 20:41
max payne (met john woo als regisseur)



Hier zijn al meer dan vage plannen voor. De filmrechten zijn al verkocht ... it's only a matter of time !!!

Alleen vrees ik voor je keuze van regisseur :)

Geert Jan Alsem
17-10-2002, 20:53
Tetris...:D :D :D

LOL! :D
Nou DAT is een uitdaging... om daar een goed script voor te schrijven.
Doet me trouwens denken aan die geweldige Tetris grap in Futurama. :D

Anyway... je moet toch een goed verhaal in je spel hebben, wil je een beetje degelijke film krijgen lijkt mij.
Anachronox zou denk ik een goede science-fiction komedie kunnen zijn.
Verder zou Final Fantasy 6 inderdaad zeer cool zijn als dat goed gedaan wordt.

Hilde
17-10-2002, 20:55
Monopoly
Of sim city 3000
http://www.plauder-smilies.de/jump.gif

Timothy
18-10-2002, 10:56
- Silent Hill (maar dan moeten ze wel het verhaal volgen, en niet weer zomaar een horror/actiefilm als Resident Evil)

- MediEvil (door Tim Burton, in de stijl van Nightmare before Christmas, maar dan met de sfeer van zijn donkerdere films)

IceXuick
21-10-2002, 21:49
De game die ik hier nog niet ben tegengekomen!!

A L I E N S VS. P R E D A T O R


Dat is pas een vette setting voor lekkere spannende shots en ouderwetse Arnold Carnage!!!

Mensen die deze films niet kennen... shame on U

greetz

IceXuick
21-10-2002, 21:58
Heb net ff vluchtig de posts doorgenome, splintercell wordt hopelijk een goed spel, maar dat weten we nog niet zeker. Thief daarentegen was zeker lekker, die mag ook wel een filmpje krijgen. Lekkere psycho, stealth, drunk, eletric sfeertje, kan mooie low-budget movie worde. :D

WitteGijt?
21-10-2002, 22:00
De game die ik hier nog niet ben tegengekomen!!

A L I E N S VS. P R E D A T O R


Dat is pas een vette setting voor lekkere spannende shots en ouderwetse Arnold Carnage!!!

Mensen die deze films niet kennen... shame on U

greetz

Ik ken deze films niet,:D :D :D

darth tyranus
21-10-2002, 22:04
DAY OF THE TENTACLE
SAM AND MAX

IceXuick
21-10-2002, 22:09
DOTT is ook super koel!

en als we nog wat verder terug gaan (yes! the c64 Era):


Talisman
Raid over moskow
The Last Ninja 3! (koelste c64 intro ooit)
Zak Mcracken (or whatevah)
Maniac Mansion

Zummie
21-10-2002, 22:40
Hooligans - Storm over Europe :D

Richard B.
22-10-2002, 12:31
The Dig ..(dat was dacht ik trouwens al de intensie voor film .. maar ze hebben er toen een spel van gemaakt)

Klopt. Het oorspronkelijke idee kwam bij Steven Spielberg vandaan, en die heeft de productie van deze game ook 'gesupervised'. Dit is, meen ik, ook de enige game waaraan ILM heeft meegewerkt (alhoewel dat, volgens mij, niet zo heel veel om het lijf had). Ik heb het spel trouwens zelf verder nooit uitgespeeld, maar het was in ieder geval een game met erg veel atmosfeer en erg coole muziek.

Jeroen Groot
22-10-2002, 23:42
Twee weken geleden zag ik Resident Evil in de bioscoop en na Signs en voor Minority Report kon ik dit hersenloze vermaak tot mijn eigen verbazing erg goed waarderen. Kom maar op met dit soort films. Ik speel geen games, dus ik heb geen idee welke games rijp zouden kunnen zijn voor een verfilming, maar een tweede Resident Evil gaat er bij mij zeker wel in :)

Matt D
23-10-2002, 09:09
the thing lol

neen even serieus, jammergenoeg heb ik nog nooit (voor zover ik mij herinner) een goede film versie gezien van een game, hopelijk komt het er wel eens van in de nabije toekomst want er zijn toch verschillende games op de markt die wel degelijk een goed scenario hebben. De meeste shooters lenen zich nt tot een verfilming, een rpg of adventure kan misschien wel nog wat worden als film

Ultimate Movie Database
23-10-2002, 17:16
:DVoor de duidelijkheid "CARMAGEDDON" is gebaseerd op "Death Race 2000" en "Death Sport" oude Roger Corman Classics, dus....

Ikzelf zou "the Legend of zelda" noemen maar die zou ik graag zelf wel willen regisseren....:D

Goed....

Ultimate Movie Database
23-10-2002, 17:18
Nog zo 1!!!!


Alien vs. predator wordt verfilmd, en wel door Paul Anderson, de pechvogel van de filmindustrie die ons ook Mortal Kombat en Resident evil gaf...

Zijn enige nog redelijk goeie is "Event Horizon" dusss....Alien vs predator

WitteGijt?
23-10-2002, 21:27
Originally posted by Ultimate Movie Database
[B
Ikzelf zou "the Legend of zelda" noemen maar die zou ik graag zelf wel willen regisseren....:D


Mijn zegen heb je, deze zou ik nl zelf ook wel als film willen zien. :D er is van zelda destijds wel 'n tekenfilm geweest toch, of vergis ik me nou :confused:

GalO
23-10-2002, 21:34
Max Payne (Johnney Knoxvile :D)
Command and Conquer...
Mafia (:D)
Splinter Cell (YEAH!)
Metal gear Solid (is eigenlijk al een film van... MGS 2 is meet MOVIES dan game :D)
en
HALO!!!!!!

Reinbo
23-10-2002, 21:38
Geen een, geen enkele game heeft ooit een behoorlijke film opgeleverd. Een goed verhaal verfilmen is een stuk kansrijker.

GalO
23-10-2002, 21:44
ow ja ik zou heel graag een film willen zien van :

!!!!HEADHUNTER!!!!!

Die game alleen al lijkt geregiseert te zijn door Paukl verhoeven....
Die game doet me echt denken aan Robocop en Starship Troopers... door de elementen die erin zitten... en het verhaal....

HarryCallehan
23-10-2002, 22:03
Leisure Suit Larry (:D)
YEAH,
Humor!! Mike Myers als Larry.........

darth tyranus
23-10-2002, 22:31
MYTH C64
rescue on fractalus atari 800XL (lucasarts)
en the last ninja

Yi-Long
24-10-2002, 00:26
Dead or Alive Beach Volleyball :p

Ik zou persoonlyk voor Zelda kiezen, maar dan wel het liefst een animatiefilm door een japanse studio :)

Ro1671
24-10-2002, 13:13
Dead or Alive Beach Volleyball :p

Ik zou persoonlyk voor Zelda kiezen, maar dan wel het liefst een animatiefilm door een japanse studio :)

helemaal mee eens!

Headhunter van PS2 lijkt me ook leuk!

Haay1971
24-10-2002, 15:24
Volgens mij zou het verhaal van Homeworld zich erg goed lenen voor een science fiction film.

Voor degenen die het spel/verhaal niet kennen, het komt hier op neer:

Een volk woont op een kale onherbergzame planeet. Dan ontdekken ze de overblijfselen van een ruimteschip, en leren ze dat hun verre verre voorouders ooit verbannen zijn van hun moederplaneet en dat ze dus niet oorspronkelijk van de huidige planeet komen. Met behulp van de technologie die ze vinden bouwen ze een groot moederschip in een baan om hun planeet. Als ze hun eerste Warp-jump test doen komen ze Raiders (ruimtepiraten) tegen die hen meteen aanvallen. Als ze die aanval afgeslagen hebben en terug warpen naar de planeet vinden ze daar dat andere Raiders de hele planeet in de as gelegd hebben en staan ze er alleen voor. Met een kaart van het sterrenstelsel waarop hun thuisplaneet staat gaan ze stap voor stap op weg naar waar hun voorouders ooit vandaan kwamen, onderweg tegengewerkt door zowel Raiders als de machtige soort die ooit verantwoordelijk was voor hun verbanning.

Dit alles is in de game weergegeven in een prachtige 3D omgeving voor realtime strategie. Het mooie in het spel is dat je een vloot opbouwt die je van level naar level meeneemt. Hierdoor krijg je een lopend verhaald, waarbij het verhaal ook erg goed in elkaar zit met redelijk wat diepgang.

Het verhaal heeft wel redelijk wat weg van Battlestar Galactica, maar met de huidige mogelijkheden in special effects kan dit denk ik een hele mooie en spannende SF film worden.

tomaz
25-10-2002, 16:44
1. Outcast (Kun je een prachtige wereld van maken en goed verhaal)
2. De Myth-spellen (Is al een prachtig verhaal en de storyboards zitten in principe bij de voorfilmpjes voor elke missie)
3. Full Trothle (Maar ik vraag me af of dit met echte acteurs te realiseren is)

Ik denk trouwens dat je van leuke hersenloze spellen als Doom en Quake ook leuke hersenloze films kan maken.
Van Black and White zou je met een iets aangepaste basis ook een mooie fil kunnen maken.

p.s. Alien vs Predator, voor de duidelijkheid, dat zijn de aliens uit Alien en de predators uit Predator :D

Meanrat
27-10-2002, 12:54
Welke game?
Ehm...

The Sims!!!
Oh wacht...er zijn al zoveel soaps op tv ;).

Roland Garros 2002!!! :D
Of Fifa 2002...

Of anders Grand Theft Auto 3. Net zo hard en wreed als het spel zelf. Koppen erafschieten, benen eraf...politiemannen moorden. En natuurlijk een mooi verhaal erin over de misdaad. Het mag wel een beetje realistischer trouwens. Want als je achternagezeten wordt door het leger en je je autootje alleen een ander kleurtje geeft gaat het leger echt niet denken van " huh? waar issie nou?? ".

Verder...tja...ik kan wel zeggen Heroes of Might and Magic, maar dat slaat nergens op, omdat we toch al iets van Lord of the Rings. Dus dat is onzin.

Verder...
Pfff...
Spelletjes zijn om te spelen, om actief aan deel te nemen. Niet om lui op de bank naar te kijken:o
grinnik

Meanrat

Gerrit
27-10-2002, 16:05
Volgens mij zou het verhaal van Homeworld zich erg goed lenen voor een science fiction film.Helemaal mee eens! Ik krijg nog steeds rillingen wanneer ik terugdenk aan die prachtige, beetje gothische muziek tijdens het vertrek van het moederschip uit het construction scaffold. Gewoon adembenemend (ook letterlijk :D). En dat al terwijl het spel amper vijf minuten gaande is! Ik betreur het enorm dat er geen pocketbooks van te vinden zijn. Maar om terug te komen op het onderwerp van de topic: De spellen die volgens mij ook aardig geschikt zijn te verfilmen zijn o.a:

Alien Breed (en dan op z'n Camerons of Scotts)
Cannon Fodder (beetje Apocalypse Now-achtig?)
WarCraft I (en deel II en III natuurlijk, misschien Jackson contracteren?)
Ascendancy (net Master of Orion I, maar dan mooier vormgegeven)
Grand Theft Auto (de filmrechten hiervan zijn toch onlangs opgekocht?)
Dune (deze hoort hier eigenlijk niet in het rijtje thuis, maar voor mij persoonlijk was er eerst Dune2 en dan pas de film en de miniserie (waarvan Messiah en Children of Dune in productie zijn))
Turricane (wat een strakke muziek, echt wereldklasse)
Desert Strike (a la Three Kings misschien? Met dan een Apache in de hoofdrol)
X-COM (klasse sfeer en ook een aardig verhaal)
En dus natuurlijk Homeworld en de add-on/opvolger Cataclysm

Bijna vergeten: het achterliggend verhaal van Starcraft leent zich natuurlijk ook bij uitstek voor een verfilming.

R. Schaap
27-10-2002, 19:55
Hooligans en Mafia moeten mooie films opleveren. Hoewel Mafia natuurlijk al heeeeel vaak verfilmd is.

Er is volgens mij niet echt een film over voetbalvandalisme, ja, behalve Ajax - Daar hoorden ze engelen zingen........

GTA lijkt me ook mooie film opleveren, gangster die voornamelijk auto's jat en politie neerschiet.......

Karmageddon als film waarin het gewoon simpelweg de bedoeling is om zoveel mogelijk pedestrians te mollen. Aan het einde vd film een spannende ontknoping in een zindere finale.

John Sital
27-10-2002, 20:28
Quake, unreal tournament, doom wordt nu in productie genomen overigens.
Commandos 2, hitman, grand theft auto, timesplitters 2.

Chris Howitt
27-10-2002, 20:34
GTA wordt verfilmd :D

Nadat o.a. de games Resident Evil en Final Fantasy zijn verfilmt, is Grand Theft Auto nu aan de beurt.
In het officiele Playstation Magazine van November is te lezen dat Rockstar Entertainment op zoek is naar een regiseur die Grand Theft Auto wilt gaan verfilmen.
Rockstar Entertainment heeft al met verschillende mensen gesproken maar nog niemand is geschikt bevonden. (bron:yourmovies.nl)

Matt D
27-10-2002, 20:36
Quake, unreal tournament, doom wordt nu in productie genomen overigens.
Commandos 2, hitman, grand theft auto, timesplitters 2.


uhm en wat is de verhaal lijn van unreal tournament en quake lol ?

gewoon gasten die over scherm hollen en elkaar afknallen?

Meanrat
27-10-2002, 23:04
Hahaha ik lig hier echt een klein beetje in een deukje. Oke, niet zo erg, maar ik heb er de grootste (of goorste?) lol in dat Grand Theft Auto verfilmd gaan worden. Ik ben benieuwd wat voor film dat gaat worden. Want eigenlijk is de kern van het alom bekritiseerde spel: MAYHEM!!!!(6)

Wat is er nou leuker (vooral bij GTA3) om met je sluipschuttersgeweer ergens een zooitje hoofden of benen eraf te schieten? Ja, en dan komen er een aantal politieauto's bij elkaar gereden en dan kun je je bazooka erbij pakken en wat auto's de lucht in laten vliegen met 1 raket. Om vervolgens de agenten die hard op je af komen rennen de ledematen van het lijf te schieten. De kust is dan even veilig en je hebt dan net tijd genoeg om in je get-away-car te stappen en weg te racen naar de dichtstbijzijnde paint-shop om je auto om te spuiten zodat je daarna de volgende criminele opdracht kunt uit gaan voeren.
Oohhh ik ben benieuwd naar die ene scene waarin ie dan een kill frenzy te pakken krijgt en gratis en voor niets een hoop mensen of auto's moet knallen voor een extra leven!! (6)
Een bloederige horror wordt het (6).

Trouwens...stille hoofdrolspeler wordt het dan :D.

Ohhhhh
Ik weet ook nog een leuke 3d-animatiefilm:
WORMS ARMAGEDDON / WORLD PARTY

Oh, dat kan lachen worden volgens mij :D.

MeanRat

darth tyranus
27-10-2002, 23:06
jij spoort niet:nono: (y)

John Sital
28-10-2002, 18:08
uhm en wat is de verhaal lijn van unreal tournament en quake lol ?

gewoon gasten die over scherm hollen en elkaar afknallen?

tja zulke films worden er ook tegenwoordig gemaakt dus waarom niet met een titel van een game?
Hoe denk je dat doom zal worden verfilmd, die zal nooit een oscar winnen voor beste script...

Glenn Smits
28-10-2002, 22:04
Counter-strike, Red Alert, Dungeon Keeper, Diablo, kortom alles wat ik de laatste tijd gespeeld heb :p

Jelger
28-10-2002, 22:13
ik hoef geeneen game verfilmd te zien. Ik heb namelijk nog nooit een spel met een goed verhaal gezien, en als daar een film van wordt gemaakt wordt het resultaat alleen maar minder.

Geert Jan Alsem
05-11-2002, 17:56
Haha het lijkt erop dat Pac-Man misschien ook verfilmd gaat worden:
http://www.comingsoon.net/cgi-bin/archive/fullnews.cgi?newsid1036481615,59913,

Nathan Strik
05-11-2002, 17:59
Ik heb namelijk nog nooit een spel met een goed verhaal gezien... Dan moet je maar eens Final Fantasy gaan spelen. ;) :D

SchumiFan
05-11-2002, 20:23
..Dan is er zeker nog nooit de oude Lucas Arts Adventures gespeeld. Door Sommige op dit forum :D

Nathan Strik
05-11-2002, 22:19
..Dan is er zeker nog nooit de oude Lucas Arts Adventures gespeeld. Door Sommige op dit forum :D Jaa, gaaf. Die zijn inderdaad supersterk qua verhaal. Vooral de twee eerste Monkey Island spellen, Day of the Tentacle, Sam & Max, etc... echt veel tijd mee verklooid vroeger. :D

Jelger
05-11-2002, 22:28
Originally posted by Nathan Strik
[B]Dan moet je maar eens Final Fantasy gaan spelen.;) :D

Maar de film was toch niet zo'n succes he;)

Nathan Strik
06-11-2002, 00:30
Maar de film was toch niet zo'n succes he;) Geheel onterecht wat mij betreft. Alleen had ik iets meer fantasy-elementen wel leuk gevonden in de film.

Geert Jan Alsem
06-11-2002, 00:43
Geheel onterecht wat mij betreft. Alleen had ik iets meer fantasy-elementen wel leuk gevonden in de film.

Het had gewoon nog wat meer de sfeer van de spelletjes moet hebben.
Maarja dat wordt lastig als je het verhaal naar een script laat omzetten door Amerikanen en vervolgens een zooi Hollywood sterren de stemmen laat doen.
En dan ook nog eens geen muziek van Nobuo Uematsu :(

Maar nog steeds wel aardige film hoor :)

Lex v/d Moolen
06-11-2002, 11:10
Bijna vergeten: het achterliggend verhaal van Starcraft leent zich natuurlijk ook bij uitstek voor een verfilming. Absoluut. Nog steeds mijn favoriete game en inderdaad met een goede verhaallijn, met als vervolg Broodwars natuurlijk.

De vele Space- en Kings Questdelen zouden ook een goede bron zijn voor een film. Ach, de tijden van de vele 5.25 inch floppy discs voor een simpel spelletje:D

Nathan Strik
06-11-2002, 22:45
En dan ook nog eens geen muziek van Nobuo Uematsu :( Ja, dat vond ik ook een groot minpunt. Hoe goed de score van Elliot Goldenthal ook is, Uematsu IS gewoon Final Fantasy. Wist je trouwens dat Uematsu ook wel de "Japanse John Williams" wordt genoemd? Wat mij betreft helemaal waar. :)

Geert Jan Alsem
07-11-2002, 02:19
Ja, dat vond ik ook een groot minpunt. Hoe goed de score van Elliot Goldenthal ook is, Uematsu IS gewoon Final Fantasy.Precies! (y)


[B]Wist je trouwens dat Uematsu ook wel de "Japanse John Williams" wordt genoemd? Wat mij betreft helemaal waar. :)
Cool :)
Maar aan de andere kant ook weer raar. Door wie wordt hij zo genoemd? :) Ik bedoel, ze zijn niet echt hetzelfde ofzo. Uematsu heeft bijvoorbeeld nog nooit filmmuziek gedaan.
Maar ok... details details ;)

In ieder geval had ik graag muziek van Uematsu gehad bij The Spirits Within. Sterker nog... ze hadden die film van mij sowieso wel grotendeels door het "echte" Final Fantasy team mogen laten maken.

Jelger
07-11-2002, 10:48
Tetris mogen ze van mij wel verfilmen:)

neelon (aka Rob)
07-11-2002, 11:24
Goed, mijn eerste post op dit forum. Ik weet niet of er hier een centraal "stel je eerst voor" topic is, maar dat hoor ik dan nog wel.

De games die ik graag verfilmd zou zien zijn:

Planescape Torment (y)
Baldur's Gate
X-Com
Day of the Tentacle
Sam and max Hit the Road
Full Throttle
Monkey Island

Kan er zo even niet meer bedenken die ik echt graag op het grote witte doek wil zien. Zijn wel meer hele goede games, maar die zouden als film niet zo veel voorstellen.

mradem
07-11-2002, 13:22
1 van de beste games die ik gespeelt heb is Zelda the ocarina of time (N64). Deze game mogen ze van mij verfilmen. Dan krijg je het effect van LOTR zeg maar. Het speelt zich ook af in sommige hele mooie werelden en hele duistere en gevarlijke werelden. Hier gaat het ook om verschillende volken die hun eigen dorpen hebben. Toen ik LOTR zag moest ik gelijk aan deze game denken.

1 van de beste games aller tijden lijkt mij dus erg gaaf om te zien als film. dan wel zo uitgewerkt als LOTR natuurlijk.

Manneman
19-03-2003, 02:25
Max Payne, maar hier zijn ze geloof ik al mee bezig.

Hilde
19-03-2003, 05:17
Welke ik ook verfilmd zou willen zien is de Zelda-games van Nintendo

Graven
19-03-2003, 07:25
Ik zou graag zien dat de Mechwarrior games worden verfilmd. Hiervan is genoeg achtergrond materiaal beschikbaar om een goed verhaal van te maken.

Inspector Lee
19-03-2003, 12:23
games die ik wel verfilmd zou willen zien:

:D Monkey Island (natuurlijk vanwege de humor en avontuur)

:D Sam & Max: Hit the Road (oud Pc-game) vond ik echt leuk om te spelen, mogen ze van mij wel in animatie uitbrengen :D :D

:D Zelda (de avontuur en aktie) leuke game, dus ben wel benieuwd wat ze daarvan zouden maken :)

Zijn voor mij dus vaak de oudere games die het me doen :D

Gr33tz,
Inspector Lee

Inspector Lee
19-03-2003, 12:26
BTW...ik zie bovenstaand iemand noemen Max Payne....zijn ze daar echt al aan bezig, want ik vond de game echt iets weg hebben van The Matrix...dus of ze daar nu zo'n originele verfilming mee zullen hebben?
Ik ben benieuwd :)

Gr33tz,
Inspector Lee

georgestobbart
19-03-2003, 14:32
ik zou monkey ball (gamecube) verfilmd zien worden :lol:
Ff serieus: zelda natuurlijk, heeft een goed verhaal; zou echt een goede verfilming van gemaakt kunnen worden (en reclame voor NINTENDO!!).
Daarnaast zou Splinter Cell (xbox) ook een goede kans maken.
Ook broken sword (voor de p.c.-->hoofdpersoon heet george stobbart :) !!) zou goed kunnen

Caledonians
19-03-2003, 16:49
De spellen die ik allemaal speel zijn niet echt geschikt voor verfilming namelijk: Championship Manager, Medal of Honor, American Conquest, Age of Mythologhy, Fifa 2003. Ik ben zowieso niet zn fan van game verfilmingen. Maar als ik er toch één moet noemen dan is het Zelda want daar kunnen ze volgens mij wel wat moois van maken.

SchumiFan
19-03-2003, 17:01
Max Payne, maar hier zijn ze geloof ik al mee bezig.

Max Payne is gewoon een spin off van The Matrix DOH

Pim v. Bree
19-03-2003, 17:14
Een spel waar ik graag een verfilming van zou willen zien = Dos spel Prehistorik!

H-town
19-03-2003, 17:14
de "moeder aller games"..... :wink:

Ze zouden The Legend of Zelda eens moeten verfilmen. Dat verdient deze game wel met z'n enorme geschiedenis en populariteit. En dan echt een goede cast en regisseur, dus niet zoals ze Super Mario Bros hebben laten floppen toenertijd. :?

En Metroid Prime. Maar daar bestaan volgens mij ook al plannen voor.

Remco87
19-03-2003, 17:39
Het lijkt mij wel vet een om een verfilming van Pacman te zien :!:

Nathan Strik
19-03-2003, 17:43
Het lijkt mij wel vet een om een verfilming van Pacman te zien :!:
Een film over pilletjes... hmm...
Kijk Requiem for a Dream maar eens. ;)

PvdS
19-03-2003, 17:47
Het lijkt mij wel vet een om een verfilming van Pacman te zien :!:

Sterker nog: daar zijn al plannen voor! No kidding!

Wat zou ik wel verfilmd willen zien:
- Nog meer Final Fantasy
- Deus Ex
- GTA

Oudgebruiker3
19-03-2003, 18:14
Geïnspireerd door SimCity zou je 'n science fiction film kunnen maken over de opkomst en neergang van 'n stad.

Age of Empires zou een inspiratie kunnen zijn voor eenzelfde verhaallijn, maar dan over 'n compleet volk.

...maar mijn absolute, onverdeelde voorkeur gaat uit naar The Secret Of Monkey Island! Andy Dick = Guybrush?

Luther Hartog
19-03-2003, 18:15
Ik heb er 2:

American Mcgee's Alice in Wonderland
Max Payne

John
19-03-2003, 18:17
Pong en Breakout

Luther Hartog
19-03-2003, 18:29
Pong en Breakoutdan wil ik het linkerbalkje wel spelen

John
19-03-2003, 18:30
Pong en Breakoutdan wil ik het linkerbalkje wel spelen

ow dat komt best uit, want ze hebben mij gevraagd voor het rechterbalkje bij pong, en het enige plankje in BreakOut.

Luther Hartog
19-03-2003, 18:32
Pong en Breakoutdan wil ik het linkerbalkje wel spelen

ow dat komt best uit, want ze hebben mij gevraagd voor het rechterbalkje bij pong, en het enige plankje in BreakOut.jij wordt ook altijd getypecast.

Joey Lindeman
19-03-2003, 19:41
GTA! :twisted:

Fokkeyou
19-03-2003, 20:49
Max Payne
Return to Castle Wolfenstein
Midtown Madness (!)
En ik moet het zeggen: Mariokart. Verslavende game zal wel verslavende film opleveren!

P@rick
19-03-2003, 21:15
Carmageddon zou trouwens ook wel een vette film opleveren.:D

Deze was al verfilmd eer de game uitkwam, in de vorm van "Deathrace 2000" : :wink:

Gabriel B.
19-03-2003, 21:34
GTA! :twisted:
Yep... Vice City ! :twisted: :twisted:

Gabriel B.
19-03-2003, 21:35
Silent Hill lijkt me ook een leuke.

John
19-03-2003, 22:13
Pong en Breakoutdan wil ik het linkerbalkje wel spelen

ow dat komt best uit, want ze hebben mij gevraagd voor het rechterbalkje bij pong, en het enige plankje in BreakOut.jij wordt ook altijd getypecast.

tsja
life's a bitsj ......

Jaded
19-03-2003, 22:37
tsja
life's a bitsj ......
Waar is Danielle wanneer je haar nodig hebt ...

badtzje
19-03-2003, 22:46
Time Crisis (door John Woo)

WitteGijt?
20-03-2003, 07:59
Ben vanaf afgelopen maandag weer 's The 7th Guest, aan 't spelen, for good old sake. Ook in deze game heb ik altijd wel 'n film gezien. Omdat het ten eerste al redelijk realistsch uitziet (voor die tijd) door gebruik van echte acteurs en 3d omgevingen, de sfeer van het spel en omdat ik het verhaal wel erg ok vind.

Erwin_W
20-03-2003, 08:40
METAL GEAR SOLID, amped ( er moet een keer een échte snowboardfilm gemaakt worden - dus met verhaal e.d.- ), Red Alert

John
20-03-2003, 18:43
tsja
life's a bitsj ......
Waar is Danielle wanneer je haar nodig hebt ...

vanwege het "bitsj"? :)

John
20-03-2003, 18:44
Ok Jaded, ik hou het niet meer:

Waar slaat jouw onderschrift op? Hij verandert steeds maar ik snap er geen moer van. Vertel, vertel.....

RobW
20-03-2003, 18:44
Max Payne!

Rickje
21-03-2003, 17:19
GTA Vice City en Splinter Cell zekers :D

Jaded
21-03-2003, 17:34
Ok Jaded, ik hou het niet meer:

Waar slaat jouw onderschrift op? Hij verandert steeds maar ik snap er geen moer van. Vertel, vertel.....
PM onderweg. :)

music_maniac1965
21-03-2003, 17:41
niet op volgorde:

a) metal gear solid 1 en 2.
b) grand theft auto 3 en vice citty.
c) max payne. (het verhaal in het spel zelf is al wreed op zich !)
d) ridge racer the series.
e) the sims. (hmmm, zou dat geen big brother kunnen zijn ? :P )
f) parappa the rapper. (al was het maar voor mijn vriendin te vriend te houden, zij is gek van parappa)

Kaplan
21-03-2003, 17:45
Driver
Commandos

Spidey
21-03-2003, 19:28
Delta Force (oorlog do i need to say more)
Mechwarrior (al die stoere robots)
Mafia (ik hou van goeie gangster movies)
Kingpin (ook gangster/actie achtig)
Prins Of Persia
en heel misschien wel Quake...

dat zouden toppers worden :D

Alexander V
22-03-2003, 10:27
Ik zou Diablo (en Diablo 2) wel verfilmd willen zien, leuke fantasyfilm waar door blizzard al een geinig verhaal voor is gemaakt.

SchumiFan
22-03-2003, 12:12
Waarom noemen er veel mensen spellen die eigenlijk al een spinoff zijn van een film of race/destruct spelletjes .. er worden weinig adventures genoemd ?

Indiana Jones and the Fate of Atlantis .. dat zou een geweldig film zijn
The Dig .. (dat was een film project)
Day of the Tentacle .. dat zou een geweldig film opleveren
Gabriel Knight 1
Monkey Island reeks
Ultima Underworld .. (deze werld al genoemd door topicstarter ) :D
Larry :D

Zelf zou ik het dus echt geweldig vinden als ze een verfilming maken van Ultima Underworld.

R. Schaap
22-03-2003, 14:17
Championship Manager 4 (y)

Timothy
22-03-2003, 14:41
NoX

vergelijkbaar met Diablo. Door het succes van LOTR zou zoiets toch mogelijk moeten zijn.

Jaded
22-03-2003, 14:44
Is Nox niet zoiets als Solestice (Soulstice?) was?

Timothy
22-03-2003, 14:51
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, omdat ik nog nooit van Soulstice heb gehoord...

http://www.gamez.nl/_statisch/rev.117.phtml kan je er iets over lezen/zien

Jaded
22-03-2003, 15:00
http://www.vgmuseum.com/pics/Solstice_Title.gif
http://www.vgmuseum.com/pics/Solstice_Game.gif
http://www.vgmuseum.com/pics/Solstice%20-%20Ingame%201.gif
http://www.vgmuseum.com/pics/Solstice%20-%20Ingame%202.gif
Het is dus Solstice.
Hierin speel je een tovenaar die zijn staf is kwijtgeraakt of zoiets.
Je moet dan de verschillende stukjes zoeken door middel van toverspreuken en het oplossen van raadsels.

Ik bedenk me nu dat ik Nox vergis met Equinox ....

Timothy
22-03-2003, 15:06
Nox werkt wel iets anders, maar zal in dezelfde lijn liggen. In NoX word je ontvoerd naar een andere wereld, waar je wordt gevraagd Hecuba (de slechte tovenares) tegen te houden. Je kan kiezen of je Warrior (Sterk maar geen toverkracht), Wizard (Zwak, maar zeer krachtige spreuken), of Conjuror (Gemiddeld, zwakke spreuken, maar kan dieren betoveren) wil worden.

Hoe verder je komt hoe sterker je (toverkracht) wordt en hoe beter de wapens. Tevens zijn deze wapens gerelateerd aan je karakter. Zo kan alleen een warrior een zwaard hanteren, een conjuror een boog, ...

Als ze dit leuk zouden uitwerken (bijv. dat alle 3 deze karakters nodig zijn om Hecuba te stoppen), dan zie ik er wel een geweldige film in.

music_maniac1965
23-03-2003, 09:06
Waarom noemen er veel mensen spellen die eigenlijk al een spinoff zijn van een film of race/destruct spelletjes .. er worden weinig adventures genoemd ?

hmmm, in mijn post staat ook parappa the rapper. is dat ook race of geweld ? :P

maar inderdaad, race en actie word het meest genoemd. maar dat is waarschijnlijk omdat films zoals gone in 60 seconds, en bijvoorbeeld die hard populair zijn. actiefilms en games passen nou eenmaal beter bij elkaar. alhoewel een indiana jones film wel lekker is. maar ja, die heeft OOK aktie. ik heb indiana niet genoemd omdat ik geen indiana jones game heb (op temple of doom na op de commodore 64)

Obi-Wan Kenobi
23-03-2003, 09:25
X-Box game:

Halo: Combat Evolved

http://www.bungie.net/images/site/halo/screenshots/scrn_032.jpg


http://www.bungie.net/images/site/halo/screenshots/scrn_022.jpg

en de toekomstige Halo 2

http://www.bungie.net/images/site/halo/screenshots/scrn_115.jpg

http://www.bungie.net/images/site/halo/screenshots/scrn_131.jpg

Rickje
23-03-2003, 13:49
Maar dan zoou Halo : Combat Evolved meer een beetje op Starship Troopers lijken vind je niet Obi-Wan??? :D

Richard B.
23-03-2003, 14:10
Als ze de sfeer goed weten te 'pakken': Metroid Prime

Misschien dat ze dat maar beter niet kunnen doen trouwens: ze komen vast met iets op de proppen wat al mijn goeie gedachten aan dit spel zouden bederven..

Lex v/d Moolen
23-03-2003, 14:15
Leisure Suit Larry misschien ? :D
of anders Jet Set Willy :lol:

Chris Howitt
23-03-2003, 14:38
Leisure Suit Larry misschien ? :D
of anders Jet Set Willy :lol:

Doe dan ook gelijk Police Quest en Kings Quest ;)

Larry Rules , kan mij nog Larry 1 herinneren op mijn oude x86 met CGA (oranje scherm) man wat een coole graphics dacht ik toen.

music_maniac1965
24-03-2003, 16:47
Leisure Suit Larry misschien ? :D
of anders Jet Set Willy :lol:

ik vond larry 2 altijd heel leuk. alleen speelde ik hem op de commodore amiga 500, dus moest ik altijd die diskettes wisselen. nu ik een oude "sierra collection" cd heb, met ook de larry's er op, speel ik hem weer. lijkt mij een top humor film als ze hem vervilmen.

jet set willy ken ik nog van de commodore 64, maar wat voor film moet dat worden dan ?

Lex v/d Moolen
24-03-2003, 16:51
Leisure Suit Larry misschien ? :D
of anders Jet Set Willy :lol:

Doe dan ook gelijk Police Quest en Kings Quest ;)

Larry Rules , kan mij nog Larry 1 herinneren op mijn oude x86 met CGA (oranje scherm) man wat een coole graphics dacht ik toen.Ja alle commando's intypen.. Dat waren nog eens tijden :)

Lex v/d Moolen
24-03-2003, 16:53
jet set willy ken ik nog van de commodore 64, maar wat voor film moet dat worden dan ?In ieder geval hebben ze een huis met heel veel kamers nodig :lol:

SE7ENid
24-03-2003, 17:12
C&C Tiberian Dawn, Halo euhmm Wet: Lula the sexy empire... dat was het zo beetje...

Obi-Wan Kenobi
24-03-2003, 19:50
Maar dan zoou Halo : Combat Evolved meer een beetje op Starship Troopers lijken vind je niet Obi-Wan??? :D


Gelijk heb je wel een beetje.... :) Halo 2 dan!!!!!!!! 8)

monn
26-03-2003, 18:57
de games die zekerszzz verfilmd moeten worden zijn natuurlijk pack-man en space invaders. Snake en pong zullen het ook wel goed doen.

:P

SchumiFan
26-03-2003, 23:09
Leisure Suit Larry misschien ? :D
of anders Jet Set Willy :lol:

ik vond larry 2 altijd heel leuk. alleen speelde ik hem op de commodore amiga 500, dus moest ik altijd die diskettes wisselen. nu ik een oude "sierra collection" cd heb, met ook de larry's er op, speel ik hem weer. lijkt mij een top humor film als ze hem vervilmen.

jet set willy ken ik nog van de commodore 64, maar wat voor film moet dat worden dan ?

In deel 1 kon je aids krijgen :D .. door geen condom om te doen
Wat ook fun was dat je de wc kon door trekken en jezelf verzuipen :D

Ik denk dat Woody Allen DE geschikte acteur is om Larry te zijn :D

Lex v/d Moolen
26-03-2003, 23:41
Ik denk dat Woody Allen DE geschikte acteur is om Larry te zijn :DZal hij niet snel doen denk ik.
Rob Schneider lijkt me ook wel geschikt :D

Mark de Jong
27-03-2003, 15:53
Rainbow Six... Daar zou je mooie dingen mee kunnen doen... Alleen dan nog een verhaal he... Het is mogelijk.

Joey Lindeman
29-03-2003, 14:56
Als ze de sfeer goed weten te 'pakken': Metroid Prime

Misschien dat ze dat maar beter niet kunnen doen trouwens: ze komen vast met iets op de proppen wat al mijn goeie gedachten aan dit spel zouden bederven..


Het spel heeft jammer genoeg een te kleine groep fans. Maar ik geef je helemaal gelijk, als ze het goed zouden doen zou je er een erg originele, unieke, ontzettend goede film van kunnen maken.

Richard B.
29-03-2003, 20:59
Als ze de sfeer goed weten te 'pakken': Metroid Prime

Misschien dat ze dat maar beter niet kunnen doen trouwens: ze komen vast met iets op de proppen wat al mijn goeie gedachten aan dit spel zouden bederven..


Het spel heeft jammer genoeg een te kleine groep fans. Maar ik geef je helemaal gelijk, als ze het goed zouden doen zou je er een erg originele, unieke, ontzettend goede film van kunnen maken.

Metroid is een klassieke franchise maar ze hebben er misschien iets te lang niets mee gedaan (de laatste editie voor Metroid Fusion en Metroid Prime dateerd alweer van 1994). Maar dat hoeft voor een film niets uit te maken natuurlijk: het hele Metroid-verhaal bevat genoeg materie om er een mooi verhaal van te maken.

Voor een interessant overzicht van de historie van Metroid zie http://www.gamespot.com/gamespot/features/video/hist_metroid/

Richard B.
29-03-2003, 21:07
Onder het linkje wat ik net postte stond nog het volgende:


Second, and much more shockingly, an announcement was made in early 2003 that the Metroid franchise has been optioned for development into a feature film. The figures spearheading this effort are the same producers that brought us such hits as Final Destination and American Pie. Though this potential Metroid film project has a dubious pedigree, a call is out now for people to work on the movie, so keep your fingers crossed that this one turns out to be less like Super Mario Bros. and more like...well, imagine a good movie based on a video game and hope it will be like that.

vaibaby
27-04-2003, 17:33
Splintercell of Max payne lijken mij wel geschikt voor een film

John Sital
27-04-2003, 17:53
misschien vergezocht: Timesplitters 2, of waarschijnlijker: medal of honour of misschien return to castle wolfenstein, gelukkig wordt soul calibur nu verfilmd!

Drexl
27-04-2003, 18:36
Wel kijk, op zich heb ik er niets op tegen dat games verfilmd worden maar het probleem is dat ze meestal nergens op lijken. Ik geef toe; Resident Evil was een guilty pleasure en dat vond ik dan nog de beste van de verfilmingen. Tomb Raider vond ik abominabel. *minor SPOILERKE voor wie dat gedrocht nog niet gezien heeft* Zelfs al was het verhaaltje niets waard, de actie was flauw en ondoordacht en de hele vader-dochter subplot met Jon Voight was de belachelijkste egotripperij die ik ooit in een Hollywood blockbuster zag! *END minor SPOILERKE* En voor Angelina Jolie's figuurtje moest je al helemaal niet gaan.

In ieder geval; ik zou graag Outcast op het witte doek zien met dezelfde wervelende muziek als uit het spel. Misschien niet het bekendste of meest in het oog springende game maar een dat ik graag heb gespeeld.
Half-Life zou fantastisch kunnen zijn. Ik heb zo genoten van die shoot-em-up dat ik als wannabe-regisseur/scenarist/stand-up comedian/novelist aan een treatment begonnen ben voor Half Life. Geïnteresseerd?! Dan kan ik mijn take on dat spel es noteren.

Cya!

Drexl

Mobie
28-04-2003, 14:38
Rainbow Six... Daar zou je mooie dingen mee kunnen doen... Alleen dan nog een verhaal he... Het is mogelijk.

Daar bestaat al tijdje verhaal van, het game is namelijk gebaseerd op de boek Rainbox Six van Tom Clancy. :wink:

godofgamblers
28-04-2003, 20:29
Van Postal kun je een leuke film maken.
Een beetje in het genre van Falling Down alleen dan meer kills.

Dushen

GrMnrGr
29-04-2003, 15:44
- Jak and Daxter zou misschien nog iets kunnen opleveren!
- Grand Turismo :) :) :) (just kidding)
- The Getaway (Hier hadden ze beter direct een film van gemaakt ... alhoewel we dan weer bij Guy Ritchie's films terecht komen ...)

SchumiFan
01-05-2003, 16:07
Zak McKracken
Zork (reeks)
Lands of Lore

Coen Vermeer
01-05-2003, 21:55
Monkey island for sure. Toen de game voor het eerst uitkwam zou er al een film van gemaakt worden. Is uiteindelijk niet gebeurt. Heel erug jammer.

FLEPSER
02-05-2003, 19:25
PATIENCE (y) !!

FLEPSER
02-05-2003, 19:26
PACKMAN (y) !!

Freerider
04-05-2003, 12:13
Maar dan zoou Halo : Combat Evolved meer een beetje op Starship Troopers lijken vind je niet Obi-Wan??? :D
Lijkt me niet...
In Starship Troopers draaide het allemaal om die 'insecten', deze beesten bewoonden dan ook een saaie en kale planeet.
Was leuk om te kijken dankzij de grote oorlog met heel veel soldaten en insecten die elkaar afmaken...
Halo - Combat Evolved lijkt me erg mooi omdat de sfeer in het spel goed is.
De eerste tegenstanders uit het spel hebben hun eigen schepen, wereld etc.
De tweede soort die je tegenkomt later in het spel kun je vergelijken met de mutanten uit het pc spel Halflife...lijkt me ook stoer om te zien op het grote doek !
Dus : Halo - Combat Evolved verfilmen ? Ja hoor, komt u maar :D

Max Davidse
04-05-2003, 22:05
The Discworld serie, vanwege de ontzettend droge humor
Simon the Sorcerer, ook al van die ontzettend melige humor
Unreal Tournament 2003, ze kunnen tenslotte ook een film ala Rollerbal maken, dus waarom niet iets als Unreal Tournament
The Day of the Tentacle
Sam & Max hit the Road
Clive Barker's Undying
Worms ;)
Age of Mythology
Baldur's Gate 2
Neverwinter Nights

Richard B.
04-05-2003, 22:49
Het lijkt mij wel vet een om een verfilming van Pacman te zien :!:

Een film waarin wordt getoond hoe de moderne mens zijn pad zoekt in een labyrint dat we 'het leven' noemen, jaagt en opgejaagt word, probeert door te dringen tot de essentie van zijn bestaan en ondertussen gepixiliseerde blokjes consumeerd.... :)

Ok, er is nog wel *wat* scriptdoctoring nodig maarrru.. het ZOU best een leuke film kunnen worden. :D

Nathan Strik
05-05-2003, 00:00
The Discworld serie, vanwege de ontzettend droge humor
Discworld is origineel een boekenserie waar die spellen op zijn gebaseerd. Dus lijkt me slimmer dat ze de boeken gaan verfilmen don´t you think? ;)

Max Davidse
05-05-2003, 00:02
The Discworld serie, vanwege de ontzettend droge humor
Discworld is origineel een boekenserie waar die spellen op zijn gebaseerd. Dus lijkt me slimmer dat ze de boeken gaan verfilmen don´t you think? ;)

Ja duh..maar er zijn ook games van...dus vandaar dat het in deze thread kan....en die boeken...zijn echt geweldig.. (mits je ze in het engels leest uiteraard.. ;))

dj_klomp
07-05-2003, 15:27
Battlefield 1942

Tyler20Durden03
08-05-2003, 08:38
Grand Theft Auto

Charley Baak
12-11-2003, 21:04
The Discworld serie, vanwege de ontzettend droge humor
Discworld is origineel een boekenserie waar die spellen op zijn gebaseerd. Dus lijkt me slimmer dat ze de boeken gaan verfilmen don´t you think? ;)

Ja duh..maar er zijn ook games van...dus vandaar dat het in deze thread kan....en die boeken...zijn echt geweldig.. (mits je ze in het engels leest uiteraard.. ;))(y) heel goed Max! Alleen in het Engels lezen!

Reinbo
12-11-2003, 23:11
'Mens erger je niet' geregiseerd door Theo van Gogh

Haddock
13-11-2003, 00:03
Nocturne, is een sleeper geweest. De sfeer is erg creepy. BTW: heb ergens gelezen dat ze deze game gaan verfilmen!! (y)
http://www.nocturnegame.com/

Star_Fresh
13-11-2003, 00:38
Driver

Metal Gear Solid

Tenchu

Zelda

theThinWhiteDuke
13-11-2003, 15:43
Dig Dug
Q-Bert
Swordquest
H.E.R.O
Speurtocht naar de Ringen (jaja, de Videopac Classic!)

WhiteElessar
13-11-2003, 21:47
Indiana Jones and the Fate of Atlantis (Een Indy verhaal dat het potentieel heeft om een betere film te zijn dan de originele films.)

Gabriel Knight (als je spellen wilt met een schitterend uitgedacht en goed geresearched verhaal, kan je met de Gabriël Knight reeks niet mis lopen.)

uit andere draad.

helemaal mee eens. 2 top adventures met top verhalen.

Werner
13-11-2003, 22:02
Wing Commander, maar dan een film gebaseerd op de originele games, en niet die uit de jaren '90 met allemaal andere acteurs i.p.v. Mark Hamill en Malcolm McDowell, en met de échte Kilrathi in plaats van die groene mosselen!

Jaded
13-11-2003, 22:14
Wing Commander, maar dan een film gebaseerd op de originele games, en niet die uit de jaren '90 met allemaal andere acteurs i.p.v. Mark Hamill en Malcolm McDowell, en met de échte Kilrathi in plaats van die groene mosselen!
Groene mosselen?

De Kilrathi waren toch hele grote soorten van katten of zoiets, niet?

Betamax
13-11-2003, 22:22
Tetris lijkt me wel wat......

kruspe
13-11-2003, 22:29
Silent Hill zou ik graag verfilmd zien

kruspe
13-11-2003, 22:30
en monkey island natuurlijk!!

Coen Vermeer
13-11-2003, 22:37
en monkey island natuurlijk!!

Absoluut Monkey Island. Guybrush Threepwood is behalve de ideale schoonzoon ook de ideale held. Ik dacht dat ik ergens ook had gelezen dat er eerst van monkey island ook een film zou worden gemaakt zelfs voor de game.

Jerry2
13-11-2003, 22:45
Wing Commander, maar dan een film gebaseerd op de originele games, en niet die uit de jaren '90 met allemaal andere acteurs i.p.v. Mark Hamill en Malcolm McDowell, en met de échte Kilrathi in plaats van die groene mosselen!
Groene mosselen?

De Kilrathi waren toch hele grote soorten van katten of zoiets, niet?

http://hcs.harvard.edu/~hcr/95oct/wc3-2.gif

Dit is een Kilrathi zoals die er in Wing Commander 3 uitzagen.

Frank79
14-11-2003, 10:53
The Discworld serie, vanwege de ontzettend droge humor
Discworld is origineel een boekenserie waar die spellen op zijn gebaseerd. Dus lijkt me slimmer dat ze de boeken gaan verfilmen don´t you think? ;)

Ja duh..maar er zijn ook games van...dus vandaar dat het in deze thread kan....en die boeken...zijn echt geweldig.. (mits je ze in het engels leest uiteraard.. ;))(y) heel goed Max! Alleen in het Engels lezen!

Geldt dat niet voor alle boeken (romans en literatuur) die oorspronkelijk in het Engels zijn geschreven? Van Harry Potter tot Robert Ludlum tot George Orwell. Allen stuk voor stuk beter in het Engels!

Maar dat terzijde! ;)

Albert Kostwinder
14-11-2003, 11:37
Pacman 3d en dan als horror trilogie al la lotr.....brrrr man krijg het nu al benauwd....... :wink:

Apocalypse
14-11-2003, 11:44
Wat dachten we van Max Payne en Warcraft.

Frank79
14-11-2003, 11:48
Max Payne...Gaaf ja... 8)

Lex v/d Moolen
14-11-2003, 17:13
Wat dachten we van Max Payne en Warcraft.Warcraft is in feite natuurlijk al een spin-off van de verhalen van Tolkien. :wink:

WhiteElessar
14-11-2003, 18:20
verfilming van "lord of the rings the game"....... of van "enter the matrix"...

Flabmaster2000
14-11-2003, 18:33
MechWarrior moet worden verfilmd,maar volgens mijn was Dean Devlin,de co-producer en schrijver van Id4 er mee bezig...
Unreal Tournament en Doom III zouden ook wel verfilmd mogen worden.
Oh en natuurlijk WarCraft en Diablo :twisted:

JCL
14-11-2003, 19:01
Quake II, of anders lemmings :P

Rickje
14-11-2003, 19:04
Splinter Cell... GTA... Max Payne.

Indiana
15-11-2003, 02:02
Absoluut Half-Life !!

Volgens mij kan je van het verhaal van die game een prima script schrijven !!

Daarnaast zijn de aliens uiteraard ook leuk te creeeren :lol:

WhiteElessar
15-11-2003, 12:32
Deus Ex.... top verhaal voor een film.

Beschuitfluiter
18-11-2003, 10:27
Monkey Island (stijl van Pirates of the Caribean)
Max Payne (die gast van the first wave van bnn, die lijkt op max!)
Gabriël Knight (sfeer, humor, spanning!)
Broken Sword (de nieuwe indiana heet George Stobbard!)

S. Marino
18-11-2003, 11:07
Samurai Shodown, de klassieke arcadegame van SNK.
Op z'n Kurosawaans dan he ;)

Final Fantasy 6 [3 US] vond ik als game een epiek op zich.
Daar zou een mooie fantasy-scifi van gemaakt kunnen worden.

Berry vd Pluijm
19-11-2003, 09:51
Splinter Cell.. En dan George Clooney als Sam Fisher! (Dat was het eerste wat in me opkwam toen ik het spel voor het eerst speelde.. :) )

Danny Frolich
20-11-2003, 19:41
wat dacht je van Vin Diesel als Duke nukem

Kevin Baeckelandt
21-11-2003, 12:12
Max Payne, lijkt mij zelfs heel geschikt hiervoor :wink:

Kevin Baeckelandt
21-11-2003, 12:13
Max Payne, lijkt mij zelfs heel geschikt hiervoor :wink:
Met JLO of Angelina Jolie in de rol van Mona :wink:

Rob Eric Blank
21-11-2003, 13:08
De meeste games lenen zich niet echt voor verfilming.
Er komen mensen met het ID om verhaal loze shooters zoals Quake & Unreal Tournament te verfilmen. Het lijkt me verschrikkelijk, doet me een beetje denken aan de Mortal Combat films. De games waren toendertijd erg goed, maar de films.......................... Nee daar ga ik geen woorden aan vuil maken. Misschien kennen mensen Street Fighter nog met die gespierde knul uit Brussel, Nee games moet je niet verfilmen.
Dan is Resident Evil nog redelijk gelukt, maar ook geen topper.
Het zou mooier zijn als een regiseur zelf een film bedenkt in plaats van een slap aftreksel van een bepaalde computer game te gaan maken.
Veel games zijn op hun beurt weer op films gebasseerd, zoals Max Payne stukjes Matrix heeft.

Dus verzin iets orgineels

Berry vd Pluijm
21-11-2003, 13:15
...
Veel games zijn op hun beurt weer op films gebasseerd, zoals Max Payne stukjes Matrix heeft

Dus verzin iets orgineels

Ik geloof dat Max Payne eerder was

Jerry2
21-11-2003, 13:23
Nee games moet je niet verfilmen.


Het probleem is dat heel veel mensen denken dat er geen games bestaan met een verhaal, maar dat is absoluut niet waar. Het adventure-genre (met oa Gabriel Knight, Broken Sword, the Last Express, .....) is de laatste tijd spijtig genoeg door veel recente gamers compleet vergeten (maar is hopelijk met Broken Sword 3 nu eindelijk aan zijn come-back toe). Dit zijn games waar het verhaal op de eerste plaats komt en waar er veelal niet eens actiescenes in zitten (wel in de vorm van cut-scenes, maar meestal zonder deelname van de speler (of slechts een beperkte deelname van de speler)). Ik ben een adventure-fan geworden omdat ze mij deden denken aan een film op de computer. Dit zijn eigenlijk spelen die zouden moeten worden verfilmd. Maar neen, om de een of andere reden worden enkel spelen als "Tomb Raider", "Mortal Kombat" en "Street Fighter" verfilmd :roll: , en die lenen zich TOTAAL NIET voor een film.

Ik vind het wel leuk, moet ik zeggen, om te zien dat er hier veel mensen zijn die adventure-spelen noemen om te verfilmen, en dus niet enkel verhaalloze games.

Jerry2
21-11-2003, 13:26
...
Veel games zijn op hun beurt weer op films gebasseerd, zoals Max Payne stukjes Matrix heeft

Dus verzin iets orgineels

Ik geloof dat Max Payne eerder was

Als ik mij niet vergis is Max Payne van 2001 en the Matrix van 1999.

Kevin Baeckelandt
21-11-2003, 14:05
...
Veel games zijn op hun beurt weer op films gebasseerd, zoals Max Payne stukjes Matrix heeft

Dus verzin iets orgineels

Ik geloof dat Max Payne eerder was

Als ik mij niet vergis is Max Payne van 2001 en the Matrix van 1999.
Men heeft enkel de technologie (bullettime) overgenomen van The Matrix, het verhaal klopt langs geen kanten met The Matrix. Trouwens ik het aantal films niet meer tellen op mijn beide handen die geen gebruik maken van deze technologie :roll:

Ro1671
21-11-2003, 23:13
jack the jazzrabbit :)

MZonneveld
23-11-2003, 08:40
Duke Nukem (jeugdsentiment)
Silent Hill (Daar kan je echt een tophorror van maken)

Richard B.
04-03-2004, 13:16
Volgens Empire komen er verfilmingen aan van Prince of Persia (zie http://www.empireonline.co.uk/site/news/NewsStory.asp?news_id=15651 ) en van Soul Calibur (zie http://www.empireonline.co.uk/site/news/NewsStory.asp?news_id=15647 ).

Erik Hagen
04-03-2004, 13:33
Ik zou Baldur's Gate (I & II), Icewind Dale (I & II) en Neverwinter Nights weleens verfilmd willen zien. :D

Richard B.
13-03-2004, 19:30
Bij veel van de in deze thread gepostte titels vraag ik me af wat mensen verwachten van verfilmingen. Ik denk dat slechts een miniem aantal games echt interessant genoeg zijn om films van te maken en dat zijn vaak nog niet eens de meest bekende.

Het niveau van het plot van een gemiddelde game is gewoon FLINK wat lager dan dat van het plot van de gemiddelde film.

Sjekster
13-03-2004, 20:01
Ik zou Baldur's Gate (I & II), Icewind Dale (I & II) en Neverwinter Nights weleens verfilmd willen zien. :Dw00t!!

Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Al mag de kwaliteit dan wel wat hoger dan de Dungeons and Dragons verfilming :lol:

Falch
13-03-2004, 20:19
Een film in het Metal Gear Solid universum, dus met Solid, Ocelot, The Patriot's en dergelijke. Hideo Kojima zou dan wel ook zijn minst een of andere supervisor rol moeten spelen in het project. 't Is tenslotte zijn geesteskind.

Er was een tijd geleden ook sprake van de verfilming van Metroid, maar ik heb begrepen dat dat toch niet door gaat.

Prince Of Persia zou wel kewl kunnen worden, maar voor een verfilming van Soul Calibur vrees ik het ergste.

Een Mechwarrior film lijkt me best mogelijk om te verfilmen.

P5YCH0
13-03-2004, 20:24
Metal Gear Solid met Christopher Lambert als Solid Snake.

Falch
13-03-2004, 20:30
Vind je die niet een beetje oud?

De rol zou ook gewoon gespeeld worden door de acteur die Solid Snake ook zijn stem geeft, David Hayter (http://www.imdb.com/name/nm0371684/).

Mark Knoop
13-03-2004, 20:36
Als animatie film lijkt me Worms wel grappig om als film te zien.

Sjekster
13-03-2004, 20:37
Vind je die niet een beetje oud?

De rol zou ook gewoon gespeeld worden door de acteur die Solid Snake ook zijn stem geeft, David Hayter (http://www.imdb.com/name/nm0371684/).Euh, die gozer spreekt bijna alleen spelletjes en tekenfilms in.....misschien kan hij niet echt acteren? Al vond ik zijn perfomance als museum cop in x men wel erg goed :wink:

P5YCH0
13-03-2004, 20:38
Snake is ook geen jonge man meer.

Falch
13-03-2004, 20:43
Ja maar tegen de tijd dat er een MGS film zou uit kunnen komen is Lambert al wel 50.

Tja, misschien kan Hayter idd niet acteren, dat weet ik niet. Maar valt te proberen. Hij heeft iig wel ervaring met films, aangezien ie de screenplays van The Scorpion King, X-men en X2 heeft geschreven.

Btw, ik vond dit op Gamespy (http://gamespy.com/articles/march04/dice/converge/):
(By the way, Hayter is pitching Universal on a Metal Gear Solid movie. Keep your eyes peeled!)

:D

P5YCH0
13-03-2004, 21:16
Nee, Hayter is totaal niet geschikt voor Solid Snake. Hij heeft de uitstraling niet.

PJ van der Holst
13-03-2004, 21:31
Silent Hill (Daar kan je echt een tophorror van maken)

http://www.imdb.com/title/tt0384537/

Van de maker van Brotherhood Of The Wolf
Ben benieuwd......

Godbluff
13-03-2004, 22:12
Duke Nukem Forever...dan is de film vast eerder dan het spel!!!!

:wink: :D :roll:

Rob P.
13-03-2004, 22:45
Vind je die niet een beetje oud?

De rol zou ook gewoon gespeeld worden door de acteur die Solid Snake ook zijn stem geeft, David Hayter (http://www.imdb.com/name/nm0371684/).

Benicio Del Toro!!..Dat is de enige die ik het zou willen zien doen!

P5YCH0
13-03-2004, 22:47
Solid snake met bruine ogen en donker haar?

Falch
13-03-2004, 23:54
Ah, die vent van Traffic. Nah, te latino vind ik.

We zoeken zoiets: http://www.psx.net.pl/mgs/pos/snake.jpg

P5YCH0
14-03-2004, 00:20
http://i.imdb.com/mptv1.gif

Richard B.
14-03-2004, 00:33
Er was een tijd geleden ook sprake van de verfilming van Metroid, maar ik heb begrepen dat dat toch niet door gaat.
Er is in ieder geval al tijden niets meer van vernomen. Ik heb het idee dat de filmrechten van games ook vaak gekocht worden om er maar voor te zorgen dat ze juist NIET verfilmt worden.

Alhoewel ik de Metroid-spellen echt bij de beste spellen allertijden vind horen denk ik niet dat dit perse een goeie film zou opleveren. Eigenlijk heb ik zelfs liever niet dat ze er een film van maken. Dan kan het ook nooit op een teleurstelling uitlopen.

Rickje
14-03-2004, 13:12
Of zo iets als Unreal Tournament.. mij lijkt zo iets wel stoer.
Mensen die komen een arena binnen en schieten elkaars hersens in..prachtig en het zal wel bloederig worden :wink:

Rob P.
14-03-2004, 19:03
Ah, die vent van Traffic. Nah, te latino vind ik.

We zoeken zoiets: http://www.psx.net.pl/mgs/pos/snake.jpg

Jah dat weet ik. Maar wanneerl ik me een kewle mysterieuse persoon voor moet stellen die dit neer moet zetten. Dan is Del Toro hier de juiste persoon voor lijkt me zo. :wink: Maar goed, aan wie zaten jullie dan te denken?

John Sital
14-03-2004, 20:16
xiii zou ook een coole film zijn en freedom fighters ook.

mark maris
14-03-2004, 20:16
Deus Ex ( daar zijn geloof ik al plannen voor)
Metal Gear Solid
Grand Theft Auto

grand theft auto

http://www.imdb.com/title/tt0076100/

mjlfadriaans
14-03-2004, 20:18
- Warcraft
- Devil May Cry (let's rock .... baby!)
- Diablo II
- Doom!!!

mark maris
14-03-2004, 20:20
deze zal al wel vaak langs zijn gekomen :

zelda

Rickje
14-03-2004, 20:50
deze zal al wel vaak langs zijn gekomen :

zelda

Nog een keer mag best :wink:
Top spel..

mark maris
14-03-2004, 20:59
deze zal al wel vaak langs zijn gekomen :

zelda

Nog een keer mag best :wink:
Top spel..

idd

en half-life kan ook wel een leuke film worden lijkt me
t spel is in ieder geval geweldig

Furanku
14-03-2004, 21:04
Phantasmagoria 8)
Parasite Eve 1 en 2 (en ja, die is verfilmd, maar ik vind de japanse best wel een shitfilm)
Silent Hill :lol:

JagoKI
15-03-2004, 13:00
...
Veel games zijn op hun beurt weer op films gebasseerd, zoals Max Payne stukjes Matrix heeft

Dus verzin iets orgineels

Ik geloof dat Max Payne eerder was

Als ik mij niet vergis is Max Payne van 2001 en the Matrix van 1999.
Men heeft enkel de technologie (bullettime) overgenomen van The Matrix, het verhaal klopt langs geen kanten met The Matrix. Trouwens ik het aantal films niet meer tellen op mijn beide handen die geen gebruik maken van deze technologie :roll:

Max Payne is in hetzelfde jaar in ontwikkeling gegaan als the matrix. Ze hadden toen al onderling samen afgesproken over de effecten. Het bedrijf dat Max Payne maakte mocht het idee van de effecten "overkopen". Daarom zie je ook bij het uitleg van het spel bij het woord Bullet time een kleine TM staan (trademark).

togt
15-03-2004, 13:31
- Wheel of Time (Ja eigenlijk de boeken dus)
- Frontier Elite oftwel Elite: Lekker vrije space movie . .
- X-com !!!!


Edit: doh typefout!

Richard B.
07-04-2004, 11:10
De verfilming van Metroid lijkt concreter te worden: John Woo wordt genoemd als regisseur/producer! Zie http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=598&e=1&u=/nm/20040407/film_nm/film_woo_dc



John Woo Exploring 'Metroid' Film

LOS ANGELES (Hollywood Reporter) - Director John Woo (news) has optioned Nintendo (news - web sites)'s best-selling video game franchise "Metroid" for the big screen.

It's the latest move demonstrating the "Mission: Impossible 2" filmmaker's commitment to interactive entertainment properties since he is already developing three original titles at his Tiger Hill video game studio using Hollywood talent.

Nintendo's "Metroid" has appeared in various incarnations since its introduction in 1986, with cumulative worldwide sales of 10 million-12 million. Each gives fans the chance to experience the suspense, mystery and excitement of space exploration.

"We are very fortunate that there is such an extensive amount of material to draw upon for the film due to there being so many iterations of the game over the years," Woo said.

The movie will center on the origins of the game's female protagonist, sexy bounty hunter Samus Aran, and relate her adventures battling the insidious life-sucking Metroids and their controlling force, Mother Brain.

"We have to assume the mainstream audience is unfamiliar with the property," said Brad Foxhoven, who also serves as a producer. "As for the rest of the film, we will stay true to the game and have Samus battling the Metroids and Mother Brain in a fight for control of the galaxy."

This is the second attempt to bring Samus to the big screen. Producers Warren Zide and Craig Perry optioned the film rights for "Metroid" in January 2003 but let them expire. Tiger Hill stepped in and optioned the movie from Nintendo when it became available again.

Nintendo will unveil its eighth "Metroid" game, "Metroid Prime 2," during a news conference at the E3 expo in Los Angeles May 11. As is typical of the video game industry, the company will be distributing limited versions of the game (referred to as a playable demo) to select industry professionals before the game ships for the GameCube platform in November.

The first "Metroid" product was on the now-defunct Nintendo Entertainment System. Realizing the value of owning such a recognizable brand, Nintendo relaunched the "Metroid" franchise with the high-profile release of "Metroid Prime" in November 2002 on its GameCube platform. Other titles, all of which have been best sellers, maintained the franchise's reputation for impressive 3-D graphics and engrossing battle scenes.

Tiger Hill is overseeing development of three original games, the first of which will ship in late 2005, with the remaining two hitting shelves in late 2006. Woo will direct the games' cinematics, oversee the story and voice talent, supervise motion capture and manage the character designs.

"We are bringing in top-notch Hollywood talent to our games due to John's influence and connections," Foxhoven said. Referring to "Max Payne" and "The Getaway," among others, he added, "Many games have already borrowed from John's films, so it was a natural progression for John to work on video games himself."

Tiger Hill has a multiyear first-look deal with Sega and is developing a game for the publisher but also is developing at least one additional game for another publisher. Details on two of the games are expected to be unveiled at E3.

Sam Van Ghelder
07-04-2004, 12:27
Undying, de horrorgame van Clive Barker, zou een vette film kunnen opleveren. Evenals Metal Gear Solid.

Richard B.
11-04-2004, 21:30
Nog een leuk stripje van The Penny Arcade over de mogelijke verfilming van Metroid door John Woo...

http://www.penny-arcade.com/images/2004/20040409l.jpg

Geert Jan Alsem
11-04-2004, 21:49
Nog een leuk stripje van The Penny Arcade over de mogelijke verfilming van Metroid door John Woo...
Hehe, ja PA is wel cool. :)