PDA

Bekijk de volledige versie : Netflix komt naar Nederland



Pagina's : [1] 2

roninpacino
19-06-2013, 06:47
Hoorde het zojuist op het NOS Journaal.

Ik denk dus; dag Ziggo, KPN, UPC, bol.com, en wat er nog over blijft....

Ik zal meteen Netflix aanschaffen als het hier komt :D.

homernt
19-06-2013, 07:48
Het ligt natuurlijk aan het aanbod en hoe recent het is. Als het al te downloaden is/was dan lijkt mij dit kansloos.

roninpacino
19-06-2013, 08:30
Lol.. Zij hebben in de VS bijna alles overgenomen... 1/3 van het totale internet verkeer in de VS is vaak zelfs via Netflix...

Rogier Burghout
19-06-2013, 09:05
Tja, ik zie het niet meer als een US versie van Film1.....dus voor mij absoluut niet de moeite. Wellicht neem ik via UPC nog wel eens HBO, maar als ik kijk hoe weinig ik nu al TV en series kijk dan is dat ook al zonde van het geld...

Pieter R.
19-06-2013, 09:14
Tsja, en moet je daar dan blij mee zijn? Heb toch liever een beetje gezonde concurrentie onder elkaar. Op dit moment heb ik trouwens genoeg aan het gewone tv aanbod. Ik heb zelfs weken dat ik geen film kijk omdat ik er gewoon geen concentratie voor heb op dat moment en er toch genoeg op tv is (of op uitzendinggemist). Wat ik geleerd heb van die keren dat bijv HBO gratis was voor een paar maanden oid. is dat het leuk is voor een paar weken maar dat het aanbod daarna gewoon niet boeiend genoeg is om bijv 15 euro voor neer te tellen iedere maand. Maar nu ben ik ook niet iemand die hele series volgt.

Rogier Burghout
19-06-2013, 09:17
Wat ik geleerd heb van die keren dat bijv HBO gratis was voor een paar maanden oid. is dat het leuk is voor een paar weken maar dat het aanbod daarna gewoon niet boeiend genoeg is om bijv 15 euro voor neer te tellen iedere maand.

Dit is dus ook bij Film1, heb dit kanaal in het verleden wel eens bekeken bij kennissen. In het begin is het leuk, maar welke film wordt in den treuren herhaald dus de breedte van het aanbod is echt heel slecht. Nu kan het bij Netflix wel wat beter zijn (en Film1 biedt nu ook series) maar IMO niet de moeite waar door een abo.

roninpacino
19-06-2013, 11:49
Netflix en Film1 kun je echt niet met elkaar vergeleken. Het film1 aanbod is gewoon 0,0 vergeleken met dat van Netflix. Netflix heeft gewoon zowat alle films die er zijn in hun aanbod.
Dus als Film1 er 100 heeft (wij hebben Film1, en het aanbod is lachwekkend), dan kun je bij Netflix uit ca. 75,000 films / series kiezen...

De Netflix website is trouwens al online in het Nederlands :P.

Martin Z.
19-06-2013, 11:57
Netflix en Film1 kun je echt niet met elkaar vergeleken. Het film1 aanbod is gewoon 0,0 vergeleken met dat van Netflix. Netflix heeft gewoon zowat alle films die er zijn in hun aanbod.
Dus als Film1 er 100 heeft (wij hebben Film1, en het aanbod is lachwekkend), dan kun je bij Netflix uit ca. 75,000 films / series kiezen...

De Netflix website is trouwens al online in het Nederlands :P.

Moet jij niet een verkoopdraadje bijwerken? :idea: ;)

Digi-gek
19-06-2013, 12:58
Allereerst, wat doet dit topic in hemelsnaam in dit forum?


Netflix en Film1 kun je echt niet met elkaar vergeleken. Het film1 aanbod is gewoon 0,0 vergeleken met dat van Netflix. Netflix heeft gewoon zowat alle films die er zijn in hun aanbod.
Dus als Film1 er 100 heeft (wij hebben Film1, en het aanbod is lachwekkend), dan kun je bij Netflix uit ca. 75,000 films / series kiezen...
Hier klopt niets van. Netflix heeft misschien een ruim assortiment in de VS, maar de rechten van series en films liggen in europa bij hele andere aanbieders. Netflix zal het in het begin dus best moeilijk krijgen en het assortiment zal beperkt zijn.


Ik denk dus; dag Ziggo, KPN, UPC, bol.com, en wat er nog over blijft....

Waarom Bol.com in dat rijtje staat weet ik niet. Netflix is zeker interessant, maar mijn Blu Ray kast is de ultieme "on demand ervaring". Er gaat niets boven het fysieke product. Ik wil mijn favoriete films en series in de kast hebben staan en niet ergens op een server.

roninpacino
19-06-2013, 13:14
Omdat dit een forum is dat over films gaat. Dat jij Netflix niet zult gebruiken zegt niets. De meesten mensen kopen gewoon een dvd's en blu-ray's in Nederland, dus het zal bedrijven als Netflix niets schelen dat er een paar mensen liever fysieke producten hebben (ben ik er ook 1 van, maar als Netflix komt dan is de kans erg groot dat ik stop met verzamelen i.v.m. het grote aanbod).

En bol.com staat dus in dat rijtje omdat het 1 van de weinige aanbieders van blu-ray's is het op het moment, recent zijn namelijk veel bedrijven failliet gegaan, maar dat heb jij duidelijk niet mee gekregen.

Werner
19-06-2013, 13:26
Waarom Bol.com in dat rijtje staat weet ik niet. Netflix is zeker interessant, maar mijn Blu Ray kast is de ultieme "on demand ervaring". Er gaat niets boven het fysieke product. Ik wil mijn favoriete films en series in de kast hebben staan en niet ergens op een server.

Je hebt groot gelijk. Bovendien vergeten gebruikers van streaming media nogal eens dat ze het produkt niet "kopen" maar leasen, en dus bijvoorbeeld later niet aan iemand kunnen laten vererven of zo. En daarbij, al die downloads zijn larie en apekool. Ik heb niet geïnvesteerd in een grote televisie en een dure geluidsinstallatie om dan een internetfilmpje in 2.0 te gaan bekijken.


Omdat dit een forum is dat over films gaat.

Even checken... de naam van dit forum is nog altijd dvd.nl en niet film.nl

Qzyn
19-06-2013, 13:43
Netflix en Film1 kun je echt niet met elkaar vergeleken. Het film1 aanbod is gewoon 0,0 vergeleken met dat van Netflix. Netflix heeft gewoon zowat alle films die er zijn in hun aanbod.
Dus als Film1 er 100 heeft (wij hebben Film1, en het aanbod is lachwekkend), dan kun je bij Netflix uit ca. 75,000 films / series kiezen...

De Netflix website is trouwens al online in het Nederlands :P.
Dat aanbod van Netflix NL zou wel eens vies tegen kunnen vallen:

Het aanbod bij de Europese varianten van Netflix is over het algemeen wel een stuk beperkter dan in de VS. Waar de dienst in Amerika meer dan 13000 films en tv-series beschikbaar heeft, zijn dat er in Groot-Brittannië ruim 2600 en in Zweden iets meer dan 2000.
Bron: Nu.nl

StefaanD
19-06-2013, 13:47
Omdat dit een forum is dat over films gaat.

Digi-gek zal bedoeld deze forum rubriek ... en nee Netflix gaat echt geen blu-rays gaan streamen. Dus het hoort hier *niet* thuis nee.

Het is nu onderhand ook duidelijk waarom je je verkooptopics nog niet hebt bijgewerk :-) Je bent helemaal gek van Netflix, maar begint toch te twijfelen of ze die duizenden en duizenden films hier wel zomaar gaan kunnen aanbieden.

Rogier Burghout
19-06-2013, 13:52
En daarbij, al die downloads zijn larie en apekool. Ik heb niet geïnvesteerd in een grote televisie en een dure geluidsinstallatie om dan een internetfilmpje in 2.0 te gaan bekijken.


+1. En gezien het feit dat het aanbod nog helemaal niet zeker is blijf ik dit kanaal nog zeker vergelijken met Film1 tot anders wordt bewezen. :D

jan_tran
19-06-2013, 13:58
Klik hier (http://dvd.nl/forum/showthread.php?87181), roninpacino!

Rogier Burghout
19-06-2013, 14:21
Klik hier (http://dvd.nl/forum/showthread.php?87181), roninpacino!

en HIER (http://dvd.nl/forum/showthread.php?89119-TKA-Gesealde-TV-Series-voor-5-Euro-per-stuk-DVD-s-voor-1-euro-cent!)

homernt
19-06-2013, 14:53
7,99 euro in de maand:
http://tweakers.net/nieuws/89800/netflix-gaat-in-nederland-7-komma-99-euro-per-maand-kosten.html (http://tweakers.net/nieuws/89800/netflix-gaat-in-nederland-7-komma-99-euro-per-maand-kosten.html)

Hombre
19-06-2013, 15:36
+1. En gezien het feit dat het aanbod nog helemaal niet zeker is blijf ik dit kanaal nog zeker vergelijken met Film1 tot anders wordt bewezen. :D

+1

en zelfs al is het 5.1 dan is het geluid ook zwaar gecomprimeerd Lossey en het beeld wsl i50 met 4% speed-up...

tiswat
19-06-2013, 16:01
Tja, ik zie het niet meer als een US versie van Film1.....dus voor mij absoluut niet de moeite. Wellicht neem ik via UPC nog wel eens HBO, maar als ik kijk hoe weinig ik nu al TV en series kijk dan is dat ook al zonde van het geld...

Heb sinds september bij Can.Digitaal een jaar HBO als proef.
Ik kijk sowieso geen series op TV (ik koop wel een bd box), maar het aanbod vond ik de keren dat ik keek niet best: een hoop lawaai, matige films en massa's schreeuwerige tekenfilms...
Eigenlijk HBO onwaardig!
Film 1 heeft tenminste nog weleens goeie Franse en Duitse films (op dit moment: de Rouille et d'Os)...en regelmatig arthouse films op Film1 Sundance).

StefaanD
19-06-2013, 16:03
Nog bijkomend op Netflix ga je recente films ook véél later zien verschijnen dan de release datum van BD's en DVD's, Prometheus bijvoorbeeld is nog altijd niet beschikbaar op Netflix UK.

Onkyo
19-06-2013, 18:26
Even een paar vragen voor de kenners.

Ik heb nu dus een Film1 abonnement via UPC inclusief Film1 HD in Dolby 5.1 en Film1 on demand.
Gaat Netflix ook in HD en met Dolby 5.1 (al dan niet gecomprimeerd) uitzenden? En kan dat dan ook via een abonnement van UPC via de UPC decoder of gaat dat via een internet/mediabox aansluiting?

Onkyo
19-06-2013, 18:28
-

Onkyo
19-06-2013, 18:28
-foutje-

Onkyo
19-06-2013, 18:29
-foutje-

kristofke
19-06-2013, 18:56
Ik kijk al langer naar Netflix met een Amerikaans dns adres. De dienst is fel.overroepen en het grootste aanbod is gelijk aan de grabbelbak in de Media Markt.

dikwijls verdwijnen series ook zonder aankondiging, begin je iets te volgen is het de dag erna weg.

pas vanaf 2015/2016 krijgt netflix van alle Disney films het eerste recht op streaming, de vraag is dan of dit nog mogelijk blijft met het huidige prijsmodel.

Ik blijf momenteel maandelijks betalen omdat anderen thuis er regelmatig naar kijken, maar mij laat het redelijk koud hoor.

de HD kwaliteit is acceptabel zelfs op mijn 65 inch, maar blu ray is natuurlijk beter. En Ultra HD uitzendingen worden enkel aangeboden in de VS als er in de directe omgeving een streamingserver staat anders krijg je de gewone HD. Ze willen ook 4K aanbieden, ik geloof best dat dit lukt, maar ook hier weer moet Netflix infrastructuur voorzien bij de providers omdat ze anders het halve internet plat leggen. Ik zie al deze investeringen niet snel gebeuren in de Benelux, en als ze komen, tegen een premiumprijs.

Oakey
19-06-2013, 22:42
Jee wat een boosheid hier naar een VOD-aanbieder. Ik ben ook een bluray-koper en heb een kast vol dvd's, maar merk dat ik het verzamelen/completiseren steeds minder interessant vind. Veel films kijk ik toch maar 1x en dan is een download/stream prima, de rest neemt ruimte in en veroudert snel. Ik houd erg van filmhuisfilms, maar het gros van de filmhuisfilms die ik in de periode 2001-2009 gekocht heb, is op mijn 42" plasma niet meer kijkbaar vanwege veel te lage bitrate, letterbox breedbeeld, ondertitels (wel plezierig bij Franse/Italiaanse films) die eruit zien als uit de begintijd van het computertijdperk (legoblokjes) of uit beeld vallen bij inzoomen letterbox etc. Dus die 'investering' is vrij zinloos geweest. Een goede VOD-service kan ik daarom zeker verwelkomen. Ik heb geen kinderen, dus erven hoeft niemand iets van mij, en ik betwijfel ten zeerste of evt. nageslacht over 30-40 jaar in een verzameling blurays is geïnteresseerd. Vergelijkbaar met nu een pc of breedbeeld-CRT erven die twintig jaar geleden een vermogen kostte, of een high-end VHS-speler of Disney Classics op VHS...Ooit heel duur en bijzonder, maar ingehaald door de tijd.

De nostalgische waarde van een fysieke filmdrager is voor mij ook veel geringer dan cd of vinyl, simpelweg omdat ik die laatsten vele malen draai en een film 1 of 2 keer kijk, een goede film misschien 10 x (in vergelijk: een slechte cd misschien ook 10 x). Bij de film gaat het toch meer om de kijkervaring. Ik koop dan ook alleen films op bluray die ik echt vaker ga zien, of die heel goedkoop zijn. Tuurlijk is 5.1 geluid in goede kwaliteit wenselijk, maar dat zal de komende tijd echt wel gaan gebeuren met glasvezel e.d.

Betalen voor het gebruik/streamen vind ik niets mis mee. Het moet alleen goedkoper worden, dus niet €5 per film, maar €1 of een vast bedrag per maand maar niet meer dan €10-15. Er komt een tijd aan dat het HD-aanbod via VOD groter zal zijn dan via fysieke HD-dragers (en dat zal niet lang duren). Nu zijn er al films als (illegale) HD-download te vinden die op tv-kanalen zijn uitgezonden die nooit als bluray verschenen zijn (en dan bedoel ik niet geüpscalede SD-rommel).

En de site mag dan wel nog dvd.nl heten, deze richt zich nu ook nadrukkelijk op ontwikkelingen als VOD.

StefaanD
19-06-2013, 23:22
Boosheid ? Waar lees je dit ?

Oakey
19-06-2013, 23:35
Boosheid ? Waar lees je dit ?
Boosheid wellicht wat sterk, maar enkel negatieve reacties.

roninpacino
20-06-2013, 01:12
ik neem wel n abonnement denk ik, is toch maar 7,50
dat is 2,50 goedkoper dan de gemiddelde blu-ray in nederland

:p

Frenkel
20-06-2013, 06:51
Ik ben voorzichtig positief maar nu zie ik het nog als weer een extra maandelijkse kost naast die van internet en kabeltv.
Een alternatief voor kabeltv is het natuurlijk niet, de best bekeken programma's op tv zijn shows (zoals die talloze talentenjachten) , sportuitzendingen en actualiteiten en die zul je op Netflix niet vinden, wat ook hun doel niet is.
In de US zie na het succes van Netflix ook andere partijen komen met gelijkaardige diensten, met ieder hun eigen doel. Zo richt amazon zich meer op de recente series met een kliener aanbod terwijl Netflix zich meer richt op de wat oudere content. Wil je een compleet aanbod hebben dan zul je afhankelijk zijn van meerdere aanbieders en de verwachting is ook dat men meerdere abbonementen zal afsluiten zodat het uiteindelijk duurder zal uitvallen als het nu lijkt.

martwout
20-06-2013, 09:30
Heb sinds september bij Can.Digitaal een jaar HBO als proef.
Ik kijk sowieso geen series op TV (ik koop wel een bd box), maar het aanbod vond ik de keren dat ik keek niet best: een hoop lawaai, matige films en massa's schreeuwerige tekenfilms...
Eigenlijk HBO onwaardig!
Film 1 heeft tenminste nog weleens goeie Franse en Duitse films (op dit moment: de Rouille et d'Os)...en regelmatig arthouse films op Film1 Sundance).

Ik heb beide kanalen, maar vind HBO echt niet zo slecht. Qua herhalingfrequentie zijn ze gelijkwaardig. Qua series is HBO sneller met uitzenden. En het lawaai en tekenfilms deel ik niet. Ook Film1 zend met regelmaat oude films/series uit zoals laatst de serie Otje uit 98. Sundance mag van mij verdwijnen. Naar mijn is 99% van de Sundance-films rijp voor de Z-box bij de ingang van Blokker. Ik vind het echt troep. Alleen de interviews met acteurs/regisseurs erop is wel aardig. Het is dat de rest van Film1 nog de prijs dekt anders was Film1 eruit gegaan. Qua grote films kan je merken dat ze veel rechten kwijt zijn. Sinds die tijd zijn ze meer oude films gaan uitzenden terwijl HBO qua actuele filmpremiere's meer heeft. Kortom: ze hebben beiden minnen en plussen. Maar dat HBO pure troep is deel ik niet. Maar zo heeft iedereen een andere mening.

Rogier Burghout
20-06-2013, 09:37
Ik houd erg van filmhuisfilms, maar het gros van de filmhuisfilms die ik in de periode 2001-2009 gekocht heb, is op mijn 42" plasma niet meer kijkbaar vanwege veel te lage bitrate, letterbox breedbeeld, ondertitels (wel plezierig bij Franse/Italiaanse films) die eruit zien als uit de begintijd van het computertijdperk (legoblokjes) of uit beeld vallen bij inzoomen letterbox etc. Dus die 'investering' is vrij zinloos geweest. Een goede VOD-service kan ik daarom zeker verwelkomen.

Ik vraag me af of diezelfde film die je op dvd hebt gekocht echt beter van kwaliteit zal zijn via VOD (via welke aanbieder dan ook). Een dvd is in de regel rond de 8 GB groot, maar ik betwijfel of de film in deze grootte ook via VOD wordt aangeboden. Dis ik denk zeker niet dat een zinloze investering is geweest, ook omdat je ze nu bezit en een bibliotheek hebt, via VOD is het allemaal maar erg vergankelijk. Je koopt niks, je huurt een download-stream die later weer verdwijnt. Het is net ongeveer net als roken: je koopt iets wat je een gevoel geeft wat later weer in rook opgaat. Alleen de gezondheidsschade is nog niet bewezen....;)



Betalen voor het gebruik/streamen vind ik niets mis mee. Het moet alleen goedkoper worden, dus niet €5 per film, maar €1 of een vast bedrag per maand maar niet meer dan €10-15. Er komt een tijd aan dat het HD-aanbod via VOD groter zal zijn dan via fysieke HD-dragers (en dat zal niet lang duren). Nu zijn er al films als (illegale) HD-download te vinden die op tv-kanalen zijn uitgezonden die nooit als bluray verschenen zijn (en dan bedoel ik niet geüpscalede SD-rommel).

Ik heb deze HD downloads ook wel eens gezien, maar het beeld is vaak niet full-HD, of interlaced, of met stereo-geluid of niet-losless geluid. Ivm BD is er nog een hele lange weg te gaan hoor, ook omdat het geen waardige upgrade is. Het is geen gemasterde HD uitgave, maar ge-upscaled HD, vooral als het niet eerder in HD is uitgebracht. Dus VOD vind ik bij lange na geen alternatief voor echt HD materiaal.

StefaanD
20-06-2013, 09:54
Rogier wat die 8 GB betreft doe daar maar gerust 2 en nog beter 3 GB vanaf. Heb zelf mijn DVD collectie 1:1 geript en op mijn NAS geplaatst, dus heb wel wat ervaring met DVD's rippen en hoe groot de data uiteindelijk is. We spreken hier dan uiteraard alleen over de hoofdfilm, dat mag duidelijk zijn.

1 voordeel zal Netflix wel hebben, de prijs. En nee Roninpacino die is niet 7,50 maar 7,99 € terwijl het bij Film1 toch hoger ligt als ik met niet vergis. Dus Netflix zal de anderen qua prijs wel onder druk zetten.

Volg Frenkel wel, dat je met één aanbieder er niet komt als je een brede interesse hebt.

Zelf ga ik het hier op BD's blijven houden, terwijl ik allang bijvoorbeeld Prometheus heb gezien ontbreekt deze nog altijd op Netflix in ieder geval op de UK versie ervan. Aanbod zal sowieso een stuk lager zijn dan wat Netflix in de US aanbied wegens verschillende rechten houders hier in Europa. Netflix in de Scandinavische landen is ook niet bepaald rijkelijk bedeeld en dat is nog zacht uitgedrukt.

Rogier Burghout
20-06-2013, 10:00
Rogier wat die 8 GB betreft doe daar maar gerust 2 en nog beter 3 GB vanaf. Heb zelf mijn DVD collectie 1:1 geript en op mijn NAS geplaatst, dus heb wel wat ervaring met DVD's rippen en hoe groot de data uiteindelijk is. We spreken hier dan uiteraard alleen over de hoofdfilm, dat mag duidelijk zijn.


8 GB, 5 GB; een beetje lood om oud ijzer vind ik. Het gaat erom dat ik denk dat VOD geen films van die grootte gaat streamen... Een film via VOD zit meer in de honderden MB's dan in de GB's, dus het kwaliteitsverschil met dvd vind ik dan nog erg groot.

StefaanD
20-06-2013, 10:36
5 GB tov 8 GB is een serieus verschil. Is goed wil bij jou gerust ettelijke kilo's koper kopen aan de prijs van oud ijzer :-P :-)

A Good Day to Die Hard welke Ludo heeft getest is toch ook bijna 5 GB, dat is toch een serieus stuk meer dan honderden MB's. Gewone streams gaan inderdaad de kwaliteit van DVD niet halen, maar HD streams absoluut wel en zelfs beter.

Het is uiteraard geen vergelijk als je puur op bestandsgrootte gaat vergelijken, dat gaat snel een héél manke vergelijking worden. DVD's gebruiken MPEG-2 compressie en die staat niet bepaald te boek als efficient. VOD streams gebruiken in vergelijking daarmee meer efficiëntere compressie technieken.

Geluid ben ik met je eens, heb ook nog nooit een stream gezien met lossless audio, dat zouden pas serieuze bestandsgroottes worden. In België waar "vrij downloaden" gewoon niet bestaat zou dat zelfs niet eens lukken hoewel de verbindingen het misschien wel zouden aankunnen.

Rogier Burghout
20-06-2013, 11:28
5 GB tov 8 GB is een serieus verschil. Is goed wil bij jou gerust ettelijke kilo's koper kopen aan de prijs van oud ijzer :-P :-)

A Good Day to Die Hard welke Ludo heeft getest is toch ook bijna 5 GB, dat is toch een serieus stuk meer dan honderden MB's. Gewone streams gaan inderdaad de kwaliteit van DVD niet halen, maar HD streams absoluut wel en zelfs beter.

Het is uiteraard geen vergelijk als je puur op bestandsgrootte gaat vergelijken, dat gaat snel een héél manke vergelijking worden. DVD's gebruiken MPEG-2 compressie en die staat niet bepaald te boek als efficient. VOD streams gebruiken in vergelijking daarmee meer efficiëntere compressie technieken.

Koper is wel iets anders dan lood hoor... ;) Maar het verschil tussen 5 GB en 8 GB is al vele malen gevoerd tijdens de tijd van Superbit. Conclusie: je ziet het wel maar het is niet wereldschokkend.

Daarnaast heb ik A good day to Die Hard getest (zie naam recensent ;)) en dat is eigenlijk geen streaming. Dit omdat je het bestand download en opslaat op je HDD. Dus daar kan je dan veel grotere bestandsgroottes aanhouden omdat je geen problemen kan ondervinden mbt je downbloadsnelheid en de grootte van het gestreamde bestand.

HD streams gebruiken idd geen MPEG2 compressie maar veelal AVC of VC-1, tenminste bij BD's. Bij HD bestanden wordt vaak H.264 aangehouden en dat is idd een effeciente compressie maar in het algemeen kan je wel aanhouden dat bestandsgrootte toch echt wel iets uitmaakt, zeker bij HD. De mate van compressie maakt ook zeker uit, maar gezien het feit dat je bij veel retail BD's de compressieblokken nog steeds voorbij ziet komen denk ik niet dat ze bij een volle VOD bibliotheek zo secuur zullen zijn.

StefaanD
20-06-2013, 11:47
Lood dan, doe ik nog altijd een zaakje :grin:

Zie nu pas dat jij inderdaad de recensent bent van A Good Day to Die Hard, lekker verwarrend want het nieuwsbericht komt van Ludo.

Het laatste wat je aanhaalt klopt ook wel. Recentelijk voorbeelden gezien van die compressieblokken, Rambo bijvoorbeeld bij de nachtelijke scenes is erg, maar Swordbrothers van Splendid is echt een ramp op dat gebied. Alle buitenscènes zijn daar volledig ... vind geen proper woord ervoor, maar je begrijpt het vast wel ;)

Wat er ook van zij, VOD daar ga ik zelf niet snel aan beginnen. Ik wil gewoon iets tastbaars in mijn handen, niet zozeer vanwege het ritueel om zelf het schijfje in een apparaat te duwen ( vinyl fanaten kennen dat ritueel/gevoel nog beter ) maar gewoon omdat je dan iets hebt wat van jezelf is. Mijn DVD's zijn daar een uitzondering op, zoals aangegeven allemaal 1:1 naar MKV en op de NAS en die worden via streaming bekeken. Men kan het vreemd vinden, het enig medium wel via een blu-ray speler en het andere niet, zal wel zo zijn dat "ik een rare ben" :grin:

En met een beetje eigen bibliotheek doen je ook gewoon aan VOD of in mijn geval BOD (Blu-ray on Demand) :mrgreen:

Rogier Burghout
20-06-2013, 12:00
Lood dan, doe ik nog altijd een zaakje :grin:

Zie nu pas dat jij inderdaad de recensent bent van A Good Day to Die Hard, lekker verwarrend want het nieuwsbericht komt van Ludo.

Het laatste wat je aanhaalt klopt ook wel. Recentelijk voorbeelden gezien van die compressieblokken, Rambo bijvoorbeeld bij de nachtelijke scenes is erg, maar Swordbrothers van Splendid is echt een ramp op dat gebied. Alle buitenscènes zijn daar volledig ... vind geen proper woord ervoor, maar je begrijpt het vast wel ;)

Wat er ook van zij, VOD daar ga ik zelf niet snel aan beginnen. Ik wil gewoon iets tastbaars in mijn handen, niet zozeer vanwege het ritueel om zelf het schijfje in een apparaat te duwen ( vinyl fanaten kennen dat ritueel/gevoel nog beter ) maar gewoon omdat je dan iets hebt wat van jezelf is. Mijn DVD's zijn daar een uitzondering op, zoals aangegeven allemaal 1:1 naar MKV en op de NAS en die worden via streaming bekeken. Men kan het vreemd vinden, het enig medium wel via een blu-ray speler en het andere niet, zal wel zo zijn dat "ik een rare ben" :grin:

En met een beetje eigen bibliotheek doen je ook gewoon aan VOD of in mijn geval BOD (Blu-ray on Demand) :mrgreen:

Hier zijn we het volledig met elkaar eens :-D

Sterker nog, ik ben de laatste tijd bezig geweest met het samenstellen van de ideale uitgave van een film. Dus dat betekent vaak de BD icm de dvd met de extra's (vooral van de eerste releases van Fox).
Dat betekent bijvoorbeeld dat ik een 6-disc editie heb van Black Hawk Down:
Disc 1: Bluray NL
Disc 2: Bluray Zweden met 7.1 track
Disc 3 &4: Extra's
Disc 5: Extended Versie op dvd
Disc 6: Soundtrack

Dit is wel de meest uitgebreide maar ik heb er wel meer waarvan ik 2 of 3 discs heb. Ideaal die lege doosjes die je via Iwonatec kan bestellen...;)
Dus ik ben nu mijn eigen ideale bibliotheek aan het samenstellen en daarom ga ik dus nooit beginnen met VOD.

Werner
20-06-2013, 13:20
Sterker nog, ik ben de laatste tijd bezig geweest met het samenstellen van de ideale uitgave van een film. Dus dat betekent vaak de BD icm de dvd met de extra's (vooral van de eerste releases van Fox).

Hè, ik doe dat ook! Ik dacht dat ik de enige was.

Rogier Burghout
20-06-2013, 13:30
Hè, ik doe dat ook! Ik dacht dat ik de enige was.

Dan heet ik je van harte welkom in Dit topic (http://dvd.nl/forum/showthread.php?88921-Blu-ray-titels-waarvan-de-dvd-meer-betere-features-bevat) en dan ben ik erg benieuwd naar jouw lijst... :-)

lockedfor
20-06-2013, 15:18
Een nadeel van On-Demand, en dus ook van Netflix, is dat je geen controle hebt over het aanbod. Behalve de reeds genoemde vertraging tussen de release en beschikbaarheid als On-Demand zit je met het probleem dat bijvoorbeeld Netflix kan besluiten een titel die zij eerst wel ter beschikking stelden uit het aanbod te halen. Dat kan te maken hebben met bijvoorbeeld een te hoge (nieuwe) prijs voor de rechten, dat ze de rechten niet meer krijgen aangeboden, dat de kijkdichtheid te laag is om het rendabel te houden of omdat ze het aanbod een andere richting willen geven. Dan blijft een fysiek medium als DVD of BR in dat geval een voorkeur houden, zeker voor de minder populaire series of films.

Ik ga Netflix denk ik wel een keer proberen (wanneer mijn hardware daarvoor geschikt is), maar het zal zeker niet mijn gehele fysieke collectie vervangen (tot het moment dat iets niet fysiek meer uitkomt en de spelers niet meer gemaakt worden natuurlijk).

Werner
20-06-2013, 16:18
Dan heet ik je van harte welkom in Dit topic (http://dvd.nl/forum/showthread.php?88921-Blu-ray-titels-waarvan-de-dvd-meer-betere-features-bevat) en dan ben ik erg benieuwd naar jouw lijst... :-)

Ik zal een van de dagen eens door mijn collectie gaan... Misschien is het handig om alvast de titels alfabetisch te zetten, Rogier?

Hombre
20-06-2013, 22:26
Naast of je het beeld in HD kwaliteit krijgt, heeft het de juiste beeldverhouding of is dat dan ook zo heerlijk verkracht naar beeldvullend zoals je zo vaak op TV ziet?
Geluid in 2.0 stereo of toch maar 5.1 met PAL speed-up?
En is het een Unrated of gecensureerde en aangepaste TV-versie?

Met de introductie van HD-DVD en later Blu-ray werd een grote stap voorwaarts gezet in kwaliteit voor Home Cinema entertainment, maar met VOD en NetFlix gaan we weer enkele grote stappen terug...

In mijn ogen een systeem voor Tablet en smartphone kijkers en misschien een Tv tot 32" waar je 3,5 vanaf zit...

Met de introductie van Blu-ray werd een grote stap voorwaarts gezet in home cinema entertainment, met VOD weer enkele grote stappen terug...

kristofke
21-06-2013, 09:03
Veranderingen aan beeldformaat kom ik op TV zenders nog maar zelden tegen. Netflix doet er naar mijn weten niet aan mee, ik heb nog geen verkrachte beeldverhoudingen gezien.

De kwaliteit van een HD stream is trouwens acceptabel tot zelfs 65 inch als je wilt, maar nogmaals voor het aangebode materiaal is dat acceptabel omdat de films die je graag ziet door de meesten hier nog steeds op blu-ray gekocht worden.

Ik blijf streamen en kopen. Het is geen of of maar een en en verhaal.

Digi-gek
21-06-2013, 10:39
Omdat dit een forum is dat over films gaat. Dat jij Netflix niet zult gebruiken zegt niets. De meesten mensen kopen gewoon een dvd's en blu-ray's in Nederland, dus het zal bedrijven als Netflix niets schelen dat er een paar mensen liever fysieke producten hebben (ben ik er ook 1 van, maar als Netflix komt dan is de kans erg groot dat ik stop met verzamelen i.v.m. het grote aanbod).

Ik bedoelde alleen aan te geven dat Netflix een aanbieder van VOD is en een discussie over netflix hoort dus niet thuis in de subrubriek Blu ray discussies.


En bol.com staat dus in dat rijtje omdat het 1 van de weinige aanbieders van blu-ray's is het op het moment, recent zijn namelijk veel bedrijven failliet gegaan, maar dat heb jij duidelijk niet mee gekregen.

Uiteraard is mij dat niet ontgaan. Maar dat is logisch in tijden van crisis. Wellicht zijn er een hoop mensen die graag DVDs en Blu Rays kopen maar die zich dit net als andere luxe producten op het moment simpelweg niet kunnen veroorloven. (Illegale) downloads zijn voor deze mensen een geweldig alternatief. Maar wellicht is het jouw opgevallen dat er steeds meer exclusieve Blu ray labels verschijnen die zich richten op de filmfan en kwalitatief hoogwaardige producten uitgeven voor een groeiende groep verzamelaars. Denk maar aan Criterion, Eureka's Masters of Cinema, Arrow Video, StudioCanal Collection, Second Sight of dichter bij huis Cineart. VOD heeft een toekomst, maar ik hoop dat dit een toekomst is die zich parallel ontwikkeld aan Blu Ray en toekomstige fysieke media en niet die plaats zal innemen.

Oakey
25-06-2013, 23:18
Ik vraag me af of diezelfde film die je op dvd hebt gekocht echt beter van kwaliteit zal zijn via VOD (via welke aanbieder dan ook). Een dvd is in de regel rond de 8 GB groot, maar ik betwijfel of de film in deze grootte ook via VOD wordt aangeboden. Dis ik denk zeker niet dat een zinloze investering is geweest, ook omdat je ze nu bezit en een bibliotheek hebt, via VOD is het allemaal maar erg vergankelijk. Je koopt niks, je huurt een download-stream die later weer verdwijnt. Het is net ongeveer net als roken: je koopt iets wat je een gevoel geeft wat later weer in rook opgaat. Alleen de gezondheidsschade is nog niet bewezen....;)

Nou waardeloos in de zin dat ik ze dus niet meer kan kijken, ik ga niet naar een low-bitrate niet-anamorfe dvd kijken wat dus resulteert in onscherp beeld op een 110 cm plasma en een groot zwart vierkant rondom.
Dan heb je niets aan een titel in een bibliotheek he. Ik zie VOD overigens niet als roken, maar meer als naar de bios gaan. Het gaat om de ervaring, niet om het hebben.

Claudio Santulli
26-06-2013, 01:30
Ik bedoelde alleen aan te geven dat Netflix een aanbieder van VOD is en een discussie over netflix hoort dus niet thuis in de subrubriek Blu ray discussies


Goed punt. (y) Voorlopig verplaatst naar HDTV. Wellicht komt hier ook een nieuw subforum of aanpassing van de naam voor.

superman
11-09-2013, 14:19
Net geregistreerd vanwege 1 maand gratis kijken. Nou nee, aanbod van films is veel te laag. Het enige wat ik nu wel kan afkijken is Terra Nova.
En de beeldkwaliteit is maar 720. Als er eind van mijn proefmaand niet meer aanbod is ben ik weg.

vista-vision
11-09-2013, 16:14
Iemand schreef nog:

Sluit je het abonnement in Amerika af dan betaal je 6 euro per maand. Doe je dat in Nederland dan ben je 33% duurder uit.

Esteban
11-09-2013, 16:24
Dus het gaat niet om 1080 HD, maar om 720? Wat een misleiding. En het aanbod zou dus klein zijn? Ik denk dat dit maar ga overslaan.

roninpacino
12-09-2013, 19:11
Tip;

Download ''Mediahint'' op google chrome. Neemt 1 minuut in beslag en je hoeft verder niets te doen, enkel installeren.
Log dan in op je Nederlandse Netflix account en tada; je kunt het gehele Amerikaanse aanbod bekijken :D :D.
De extensie is ook nog eens gratis.

Nadeel is wel dat je dan niet het NL aanbod kunt bekijken (dan mis je series als Dexter & Homeland), maar je kunt dan gewoon de extensie tijdelijk uitschakelen en opnieuw inloggen en je hebt weer het NL aanbod.

:D :D

Pieter Kleine
13-09-2013, 00:05
Ik heb inmiddels ontdekt dat je in jouw accountinstellingen de kwaliteit van het beeld kunt instellen, in drie modussen van goed tot betere kwaliteit tot beste kwaliteit. Het aanbod in films is inderdaad nog niet hoog, maar ja ze zijn hier net begonnen. Het is voor mij geen alternatief voor blu-ray, maar een aanvulling.

Edgar Smit
13-09-2013, 08:07
Iemand schreef nog:

Sluit je het abonnement in Amerika af dan betaal je 6 euro per maand. Doe je dat in Nederland dan ben je 33% duurder uit.
Ja maar is dat niet een beetje logisch, dik 300 miljoen inwoners daar vs 16 miljoen hier?

Edgar Smit
13-09-2013, 08:08
Ik heb inmiddels ontdekt dat je in jouw accountinstellingen de kwaliteit van het beeld kunt instellen, in drie modussen van goed tot betere kwaliteit tot beste kwaliteit. Het aanbod in films is inderdaad nog niet hoog, maar ja ze zijn hier net begonnen. Het is voor mij geen alternatief voor blu-ray, maar een aanvulling.
Ik denk dat je het zo ook moet zien, als aanvulling. Ik hoop dat VOD dat ook zal blijven.

superman
13-09-2013, 16:11
Bedankt voor de tip voor ''Mediahint''. Wat jammer dat het niet voor de iMac werkt.

roninpacino
13-09-2013, 18:02
Ik gebruik het op mijn macbook.

Rogier Burghout
13-09-2013, 19:11
Kijk je dan Netflix op je iMac of MB? Das ook behelpen zeg... :(

Pieter V
14-09-2013, 15:23
Ik heb de kast nu al vol staan met Blu-ray's en soms weet ik gewoon niet welke film ik moet bekijken. Een echte serie kijker ben ik ook niet.
En wat ze allemaal aanbieden dat ken ik allemaal al wel.

Daarbij heb ik toch liever een schijfje in mijn hand. Hoogste kwaliteit en dat het echt van mij is.

Esteban
14-09-2013, 16:20
Ik lees her en der verscheidene berichten. Gaat het nu om 720 of 1080?

roninpacino
14-09-2013, 17:01
de netflix kwaliteit is gewoon erg goed, het is echt wel HD, ik zie iig geen/weinig verschil tussen een netflix film of een blu-ray
Natuurlijk wel tussen netflix films die niet op blu-ray zijn uitgebracht, die zijn iets minder, maar al het andere (vooral series) zijn top kwaliteit.

Ik zal zeker minder aanschaffen nu netflix er is. Ik was van plan om bijv. jericho, dexter & breaking bad te kopen, dat zou minstens (complete series) 300 euro gekost hebben, maar nu kan ik het gewoon op netflix kijken voor 8 euro :D.

roninpacino
14-09-2013, 17:02
Ik heb netflix op mijn smart tv, en ps3, en je kunt een ''tunnel'' gebruiken waardoor je het US aanbod ook op je PS3 te zien krijgt, maar ik kijk ook gewoon op mijn laptop, bijv. in mijn slaapkamer, of onderweg, of gewoon snel tussendoor 1 aflevering :).

jamiev
14-09-2013, 18:03
de netflix kwaliteit is gewoon erg goed, het is echt wel HD, ik zie iig geen/weinig verschil tussen een netflix film of een blu-ray
Natuurlijk wel tussen netflix films die niet op blu-ray zijn uitgebracht, die zijn iets minder, maar al het andere (vooral series) zijn top kwaliteit.

Ik zal zeker minder aanschaffen nu netflix er is. Ik was van plan om bijv. jericho, dexter & breaking bad te kopen, dat zou minstens (complete series) 300 euro gekost hebben, maar nu kan ik het gewoon op netflix kijken voor 8 euro :D.

Ik vind dat niks aan,
Buiten de kwaliteit om wil ik als ik een film of serie kijk ook hebben.
Kon ook nooit geen film huren,stukje verzamelwoede zal ik maar zeggen.
Ik ben echt van de heb daarom kan netfix en vod mij gestolen worden,
Dit maakt mijn hobby juist leuk om uit te kijken als er weer een nieuwe bluray uitkomt en deze kan aanschaffen.

roninpacino
14-09-2013, 18:46
Gemak vind ik toch belangrijker.
Zo was ik eerst ook, ik heb daarom ook ca.1200 dvd's & blu-ray's, maar zal dat wel afbouwen nu Netflix er is.
Ik kan wel 20 euro uitgeven voor een film, maar na een jaar is dat nog 5 euro waard en heb ik het waarschijnlijk maar 1 keer gezien.
Nu betaal ik 8 euro en kan ik duizenden films & series bekijken. Voor nieuwe films ga ik wel naar de bioscoop of daar maak ik dan een uitzondering voor (kopen, kijken en meteen weer verkopen, of gewoon ondemand voor een paar euro huren).

Scheelt ook ruimte.

En je bezit het nooit ECHT. Je bezit slechts een kopie.

Pieter Kleine
14-09-2013, 20:14
de netflix kwaliteit is gewoon erg goed, het is echt wel HD, ik zie iig geen/weinig verschil tussen een netflix film of een blu-ray
Natuurlijk wel tussen netflix films die niet op blu-ray zijn uitgebracht, die zijn iets minder, maar al het andere (vooral series) zijn top kwaliteit.

Ik zal zeker minder aanschaffen nu netflix er is. Ik was van plan om bijv. jericho, dexter & breaking bad te kopen, dat zou minstens (complete series) 300 euro gekost hebben, maar nu kan ik het gewoon op netflix kijken voor 8 euro :D.

De kwaliteit is goed tot redelijk, maar kan niet op tegen blu-ray. Beeldkwaliteit van de laatste is beter, en de geluidskwaliteit al helemaal. Vaak is de beeldkwaliteit vergelijkbaar met een goede HD-uitzending op tv. Overigens krijg ik via apple tv een beeldkwaliteit van 1080p60. Weet niet of dit en geupscaled beeld is of niet. Series als Dexter en Breaking Bad komen er bij mij ook op blu-ray in. Wel leuk dat series die hier alleen op dvd te krijgen zijn, wel via netflix in hd te zien zijn. Dus de dvd aankoop gaat hier ook minder worden.

Rogier Burghout
14-09-2013, 22:24
En je bezit het nooit ECHT. Je bezit slechts een kopie.

Je bezit een kopie die je tot in lengte van dagen (in principe) kan afspelen. Met VOD bezit je juist helemaal niks; je geeft geld uit aan iets wat je mag bekijkenen niet bezitten, en dat niet eens naar je eigen keus en het vervalt ook nog eens. Dus je wordt dubbel genaaid...

rogue
15-09-2013, 01:09
Je bezit een kopie die je tot in lengte van dagen (in principe) kan afspelen. Met VOD bezit je juist helemaal niks; je geeft geld uit aan iets wat je mag bekijkenen niet bezitten, en dat niet eens naar je eigen keus en het vervalt ook nog eens. Dus je wordt dubbel genaaid...

Wat een onzin, dubbel genaaid. ...je weet vooraf al wat Netflix inhoudt, dus waarom zou je je genaaid voelen?
Ik heb het nu een paar dagen en het is voor mij een blijvertje.
De hoofdreden is dat ze een redelijk groot aanbod voor de kinderen hebben, veel groter dan upc heeft.
Ik heb dan ook vandaag mijn upc abo vandaag gedowngrade.

Daarnaast is het een kleine stap om te zorgen dat je ook de Amerikaanse Netflix op je ps3 krijgt, en daar hebben ze wel een groot aanbod hoor...... Er zitten juist veel films en series bij die je niet kent dus je komt in aanraking met nieuwe onverwachte films en series, dat kan nooit slecht zijn. Zo doe je weer nieuwe ideeën op.
En dat allemaal voor een goedkoop prijsje per maand, waarvoor je tegenwoordig niet 1 nieuw uitgekomen blu-ray kunt kopen. Ik wilde bijvoorbeeld net een paar seizoenen Doctor Who bestellen, dat hoeft niet meer. ...

Of ik veel minder ga kopen moet nog blijken, er zijn genoeg films die ik toch wil hebben, ook vanwege de extra's, maar het is zeker een goede aanvulling.

Heb je het trouwens zelf al geprobeerd? Je lijkt mij niet iemand die al vooraf zijn mening heeft opgemaakt en afgaat op de meningen van anderen.

roninpacino
15-09-2013, 03:50
Vind ik niet.

Je betaalt 8 euro per maand en kunt onbeperkt kijken.

Stel je kijkt gemiddeld 20 films per maand en 50 seizoenen van series (in een jaar).
Dan kom je uit op 240 films + 50 seizoenen in een jaar. En ik denk 50 seizoenen zeker lukt, vooral wanneer meerdere seizoenen van een serie beschikbaar zijn, dan kijk je niet 1 aflevering per week, maar 5-6 op een dag.

Gemiddelde prijs per film zal zo'n 7 euro zijn.
Gemiddelde prijs per seizoen ligt rond de 20 euro.

7 x 240 = 1680 euro
20 x 50 = 1000 euro

Totaal: 2680 euro.

Netflix: 8 x 12 =96 euro

2680 - 96 = 2584 euro minder betaalt.

Je hebt het dan niet in je bezit, maar ja, je hebt dan wel meer dan 2500 euro die je aan iets anders uit kunt geven. En dan heb je de films en series die je wou zien,ook nog eens gezien. En het zijn dan ook geen slechte downloads die je vanachter je PC moet bekijken, maar gewoon kwaliteits films/series waar je direct toegang tot hebt.

En stel dat je het zou kopen. Dan heb je 2680 euro betaalt voor die films en series. Maar na een jaar is het waarschijnlijk nog maar 1000 euro waard.
En na 20 jaar misschien 50 euro.

Rogier Burghout
15-09-2013, 08:48
Tja, eigenlijk is het appels en peren vergelijken. Ik vind rondom BD ook een hobby zitten en dat is ook niet in geld uit te drukken, dus zo'n vergelijking is leuk voor de statistieken maar zegt eigenlijk helemaal niks. Tegen een postzegelverzamelaar of een modeltreinbouwer ga je ook niet zeggen: "kijk maar naar de brieven of naar de treinen over het spoor want dat scheelt je een hoop geld in de aanschaf van al die zaken". VOD is hetzelfde, je mag ernaar kijken, maar het niet verzamelen. En volgens mij gaat het daarom hier op het forum: de hobby en het verzamelen van blurays en dvd's. Ik vind abbo's zoals Netflix helemaal niks, want je moet maandelijks maar blijven betalen, ongeacht je iets kijkt. Ik vind dan uitzending gemist een stuk beter, je betaalt per programma. Misschien iets duurder, maar ik lig geen avonden en weekenden voor de TV om mn abbo er maar uit te halen. Daarnaast heb ik toch wel een beetje een aversie gekregen tegen diensten zoals Spotify en Netflix, omdat ze kwaliteitsproducties gaan afdoen als zaken die je voor een habbekrats per maand kan bekijken of beluisteren. En ik ben soms bang dat de budgetten voor de producties minder worden omdat de verkoopprijs omlaag gaat als het alleen maar via VOD wordt bekeken. En dan heb ik het gevoel dat ik bij een aankoop van een BD (ook bij een NL film) nog bijdraag aN de industrie, en dat heb ik bij die alles-in-1 diensten voor ene paar eurootjes per maand niet.

Rogier Burghout
15-09-2013, 08:54
Wat een onzin, dubbel genaaid. ...je weet vooraf al wat Netflix inhoudt, dus waarom zou je je genaaid voelen?
......
Heb je het trouwens zelf al geprobeerd? Je lijkt mij niet iemand die al vooraf zijn mening heeft opgemaakt en afgaat op de meningen van anderen.

Genaaid is dan misschien niet het goede woord maar als verzamelaar voel ik me dan toch een beetje bekocht. Je mag overal naar kijken maar als je iets ziet en je wilt het (in nog betere kwaliteit bijv) bekijken dan moet je alsnog kopen. Dit terwijl je voor het bekijken zelf ook al betaald hebt.

ik heb het niet geprobeerd, maar ik heb zelf UPC en heb daar ook HBO bekeken via een kennis en vroeger hadden ouders van een vriend van mij Filmnet en dat vond ik ook al niks. Het aanbod van Filmnet alleen als was om te huilen.
Daarnaast kijken we niet heel veel series en veel meer films, en dna ben ik gewend aan de kwaliteit van BD, en dan vind ik VOD gewoon behelpen. Nu op vakantie "moet" ik weer even aan de dvd op een 4:3 CRT TV en dat is prima, maar ik kan niet wachten om mn aangekochte BD's thuis op mn HT af te spelen.... :)

Franklin1975
15-09-2013, 09:53
Wij hebben sinds gisteren Netflix. Mijn vrouw heeft de app op haar iPad gezet en ik op mijn Sony telefoon, in de hoop het te kunnen sync-en met onze Sony blu-ray home cinema set en/of tv. Maar dat schijnt niet te werken. Maar sinds 2 weken hebben wij een WD- mediaspeler met Wifi, en daar staat ook de Netflix-app op na de nieuwste firmware. Dus nu kunnen we tóch via de tv van deze dienst gebruik maken (vind ik toch wel de aller belangrijkste reden; je kijkt toch geen film/serie op een iPad, laptop of pc????).

Ik koop best wel wat dvd's en blu-rays van (oudere) films, maar vaak download ik hem eerst om te zien of het de aankoop waard is. Afhankelijk van het aanbod via Netflix zal dit ook minder zijn (het vinden van passende subs wil wel eens lastig zijn).

Esteban
15-09-2013, 10:27
Voor mezelf is het eigenlijk heel simpel. Wanneer ik geld moet spenderen aan een film, wens ik die te bekijken in de hoogste kwaliteit. Netflix kan dat blijkbaar niet bieden (geluiden blijven elkaar tegen spreken), dus is wat mij betreft geen alternatief.

jeroeni
15-09-2013, 10:38
Voor mezelf is het eigenlijk heel simpel. Wanneer ik geld moet spenderen aan een film, wens ik die te bekijken in de hoogste kwaliteit. Netflix kan dat blijkbaar niet bieden (geluiden blijven elkaar tegen spreken), dus is wat mij betreft geen alternatief.

Heel dat Netflix lijkt mij te mooi voor woorden.
Ik ben zo gewend aan de Bluray kwaliteit,bieden zij dat ook ?

jeroeni
15-09-2013, 10:50
Vind ik niet.

Je betaalt 8 euro per maand en kunt onbeperkt kijken.

Stel je kijkt gemiddeld 20 films per maand en 50 seizoenen van series (in een jaar).
Dan kom je uit op 240 films + 50 seizoenen in een jaar. En ik denk 50 seizoenen zeker lukt, vooral wanneer meerdere seizoenen van een serie beschikbaar zijn, dan kijk je niet 1 aflevering per week, maar 5-6 op een dag.

Gemiddelde prijs per film zal zo'n 7 euro zijn.
Gemiddelde prijs per seizoen ligt rond de 20 euro.

7 x 240 = 1680 euro
20 x 50 = 1000 euro

Totaal: 2680 euro.

Netflix: 8 x 12 =96 euro

2680 - 96 = 2584 euro minder betaalt.

Je hebt het dan niet in je bezit, maar ja, je hebt dan wel meer dan 2500 euro die je aan iets anders uit kunt geven. En dan heb je de films en series die je wou zien,ook nog eens gezien. En het zijn dan ook geen slechte downloads die je vanachter je PC moet bekijken, maar gewoon kwaliteits films/series waar je direct toegang tot hebt.

En stel dat je het zou kopen. Dan heb je 2680 euro betaalt voor die films en series. Maar na een jaar is het waarschijnlijk nog maar 1000 euro waard.
En na 20 jaar misschien 50 euro.

Je maakt een leuk lijstje,maar hoe zit het met beeld en geluid ???

langejan
15-09-2013, 11:34
Niet alleen het beeld en geluid maar ik heb niet voor niets een 3D tv, en vooral voor animatie...maar ook 3D voor de films die er dan ook echt levens echter uitzien.

Jeroen D
15-09-2013, 11:55
Voor mensen die niet perse de originele film hoeven te bezitten (en daar zijn er meer dan genoeg van) is dit een leuk alternatief vind ik.
8 euro per maand vind ik zelf ook een laag bedrag als je het aanbod bekijkt.

De mensen hier (op dit forum) vinden het belangrijk om de film in de allerbeste kwaliteit te kunnen bekijken maar de meeste mensen (99%) maakt dat niet veel uit. Een film met DVD kwaliteit is ook nog prima te kijken hoor.

jeroeni
15-09-2013, 12:08
Voor mensen die niet perse de originele film hoeven te bezitten (en daar zijn er meer dan genoeg van) is dit een leuk alternatief vind ik.
8 euro per maand vind ik zelf ook een laag bedrag als je het aanbod bekijkt.

De mensen hier (op dit forum) vinden het belangrijk om de film in de allerbeste kwaliteit te kunnen bekijken maar de meeste mensen (99%) maakt dat niet veel uit. Een film met DVD kwaliteit is ook nog prima te kijken hoor.

Ik denk zeker dat veel mensen hier blij mee zijn,er zitten zelfs mensen bij die een film op een laptop kunnen kijken.:???:

Ik gun iedereen een leuke dienst,maar ik hoop dat er ook aan ons liefhebbers word gedacht.
In mijn ogen is nog geen Bluray alternatief,in een dienst vorm.

rogue
15-09-2013, 12:16
Tja, eigenlijk is het appels en peren vergelijken. Ik vind rondom BD ook een hobby zitten en dat is ook niet in geld uit te drukken, dus zo'n vergelijking is leuk voor de statistieken maar zegt eigenlijk helemaal niks. Tegen een postzegelverzamelaar of een modeltreinbouwer ga je ook niet zeggen: "kijk maar naar de brieven of naar de treinen over het spoor want dat scheelt je een hoop geld in de aanschaf van al die zaken". VOD is hetzelfde, je mag ernaar kijken, maar het niet verzamelen. En volgens mij gaat het daarom hier op het forum: de hobby en het verzamelen van blurays en dvd's. Ik vind abbo's zoals Netflix helemaal niks, want je moet maandelijks maar blijven betalen, ongeacht je iets kijkt. Ik vind dan uitzending gemist een stuk beter, je betaalt per programma. Misschien iets duurder, maar ik lig geen avonden en weekenden voor de TV om mn abbo er maar uit te halen. Daarnaast heb ik toch wel een beetje een aversie gekregen tegen diensten zoals Spotify en Netflix, omdat ze kwaliteitsproducties gaan afdoen als zaken die je voor een habbekrats per maand kan bekijken of beluisteren. En ik ben soms bang dat de budgetten voor de producties minder worden omdat de verkoopprijs omlaag gaat als het alleen maar via VOD wordt bekeken. En dan heb ik het gevoel dat ik bij een aankoop van een BD (ook bij een NL film) nog bijdraag aN de industrie, en dat heb ik bij die alles-in-1 diensten voor ene paar eurootjes per maand niet.


Genaaid is dan misschien niet het goede woord maar als verzamelaar voel ik me dan toch een beetje bekocht. Je mag overal naar kijken maar als je iets ziet en je wilt het (in nog betere kwaliteit bijv) bekijken dan moet je alsnog kopen. Dit terwijl je voor het bekijken zelf ook al betaald hebt.

ik heb het niet geprobeerd, maar ik heb zelf UPC en heb daar ook HBO bekeken via een kennis en vroeger hadden ouders van een vriend van mij Filmnet en dat vond ik ook al niks. Het aanbod van Filmnet alleen als was om te huilen.
Daarnaast kijken we niet heel veel series en veel meer films, en dna ben ik gewend aan de kwaliteit van BD, en dan vind ik VOD gewoon behelpen. Nu op vakantie "moet" ik weer even aan de dvd op een 4:3 CRT TV en dat is prima, maar ik kan niet wachten om mn aangekochte BD's thuis op mn HT af te spelen.... :)

Nogmaals, het is onzin om je genaaid, bekocht, of hoe je wilt noemen, te voelen, aangezien je vooraf al weet dat je ze niet in bezit krijgt maar alleen kunt bekijken. Een vergelijking met filmnet is ook appels met peren vergelijken, omdat het aanbod vele malen groter is en je zelf kunt bepalen op welk tijdstip je iets gaat kijken.
Ik begrijp het 'hobby' aspect maar al te goed, zoals ik aangaf zal ik gewoon blu-ray's blijven kopen. Maar, er zijn genoeg films die je eenmalig bekijkt (bij series gaat dit nog veel meer op voor mij), of wilt proberen (voor mij is dit een groot verkooppunt), en dan is dit een heel goed alternatief.

Je hebt gelijk dat je blijft betalen, ongeacht hoeveel je kijkt, maar dat werkt dus 2 kanten op: als je elke dag een film bekijkt, blijf je hetzelfde betalen en hoef je niet bij te betalen. En laten we eerlijk zijn: die €7,99 per maand heb je er razendsnel uit. Dus je opmerking "maar ik lig geen avonden en weekenden voor de TV om mn abbo er maar uit te halen." raakt helaas kant noch wal. Hoeveel kost een film via upc on demand? Iets van €5 of €6? Vergelijk het maar met de prijs van netflix per maand.....

Eén aspect is nog niet naar voren gekomen en dat is het gebruikersgemak.
-de installatie stelt niets voor
-ik hoefde niets extra's aan te schaffen of aan te sluiten (geen extra kastje erbij met dito aansluitingen)
-de interface zelf werkt erg fijn
-door het aanbod heen flippen is overzichtelijk (zeker wat series betreft is het opzoeken van een bepaalde aflevering erg makkelijk)
-het zoeken met de zoekfunctie werkt goed
-Engelse ondertiteling op bijna alle films/series (zelfs als die op de DVD niet bestaat; voorbeeld is Friday Night Lights, waarvan het eerste seizoen op DVD nergens ondertiteling heeft, en hier wel). Natuurlijk Nederlandse ondertiteling op de Nederlandse netflix.
Kortom; het werkt gewoon goed.

Sowieso (en dat geldt eigenlijk ook voor Esteban en jeroeni) snap ik niet dat het eerst probeert: je kunt het GRATIS een maand proberen. Dan kun je zelf een oordeel geven over de kwaliteit. Misschien een idee voordat je het vooraf afschrijft. Dat is hetzelfde als je een film vooraf als slecht bestempelt zonder dat het 'm gezien hebt.....

En wat betreft de opmerkingen van mensen dat ze gewend zijn aan de kwaliteit van blu-ray: er zijn heel veel films die nooit op blu-ray zijn verschenen. Die sla je dan allemaal over omdat het niet op blu-ray is verschenen? Dan geef je dus meer om de kwaliteit van het medium waarop het uitgekomen dan de kwaliteit van de film zelf......lijkt mij voor een filmliefhebber vreemd.

Jeroen D
15-09-2013, 12:21
Roque.........ik had het niet beter kunnen verwoorden ;)

jeroeni
15-09-2013, 12:34
Ik ga een profiel aan maken.

Waarom een card nummer,als het proef is ???

chev
15-09-2013, 12:40
Hoeveel apparaten kan je eigenlijk aansluiten op 1 account van netflix?
Of werkt dat via ip ?

Esteban
15-09-2013, 12:44
Dat van die 99% moet met een hele vrachtwagen zout genomen worden.

Jeroen D
15-09-2013, 12:52
Dat van die 99% moet met een hele vrachtwagen zout genomen worden.

Hoeveel procent is het dan volgens jou ? Ik weet het niet dus ik denk dat 99% wel een goede schatting is.
Als je eens kijkt hoe weinig bluray schijfjes er worden verkocht in Nederland (en dat word steeds minder)...........we zijn met 16 miljoen mensen hier............reken maar uit.

jeroeni
15-09-2013, 12:58
Hoeveel procent is het dan volgens jou ? Ik weet het niet dus ik denk dat 99% wel een goede schatting is.
Als je eens kijkt hoe weinig bluray schijfjes er worden verkocht in Nederland (en dat word steeds minder)...........we zijn met 16 miljoen mensen hier............reken maar uit.

Dat zal door deze dienst alleen maar minder worden,en daar maak ik me best zorgen om.
Maar hoe zit het met die card gegevens,moet dat perse ?

Jeroen D
15-09-2013, 13:04
http://www.filmkrant.nl/nieuws_2013/8779/nieuws/p_cnt_nieuws/9

2012 : 18 miljoen verkochte DVD's
2012 : 2,4 miljoen verkochte blurays

Mensen geven nog steeds niet veel om de beeldkwaliteit die bluray levert.

Pieter Kleine
15-09-2013, 13:09
Dat zal door deze dienst alleen maar minder worden,en daar maak ik me best zorgen om.
Maar hoe zit het met die card gegevens,moet dat perse ?

Ja, is ook wel zo praktisch voor netflix. Ze hoeven je nu alleen maar te deactiveren als je na de proefmaand geen lid meer blijft. Ben overigens bij andere proefabonnementen niets anders gewend, ze vragen je altijd om de betaalgegevens.

En wat betreft het verminderen van het aanbod op blu-ray, kan er ook wel eens een positief effect zijn. De makers van blu-ray's zullen mogelijk meer gaan inzetten op kwaliteit, om dit product te onderscheiden van netflix, enz. De tijd zal het uitwijzen.

Edgar Smit
15-09-2013, 13:11
Gemiddelde mens (dus niet de liefhebbers zoals hier) vind het beeld van DVD goed genoeg, daarbij komt dat een BR nog steeds bij nieuwe films vaak veel duurder is dan DVD en dat veel oudere films juist op DVD zo verschrikkelijk goedkoop zijn dat een BR daar niet tegenop kan. Let wel, dit geld voor de gemiddelde kijker, die ook naar Barbie en dat soort onzin kijkt. Die geeft niets om beter beeld. Tel daarbij op de crisis die al een tijdje speelt en daar is je verklaring.

Pieter Kleine
15-09-2013, 13:13
http://www.filmkrant.nl/nieuws_2013/8779/nieuws/p_cnt_nieuws/9

2012 : 18 miljoen verkochte DVD's
2012 : 2,4 miljoen verkochte blurays


Mensen geven nog steeds niet veel om de beeldkwaliteit die bluray levert.

Bijna een vijfde minder DVDs en Blu-ray-schijfjes zijn er in 2012 verkocht in Nederland. Vooral DVDs liepen slecht: 21,3% in de min. De afzet van Blu-ray groeide licht, met 2%. De oorzaak is niet alleen verminderde kooplust. Doordat retailers verdwijnen daalt het aanbod sneller dan de vraag. En video on demand is sterk in opmars.


Dus in tegenstelling tot de daling in dvd-verkoop, steeg de verkoop van blu-ray's!

Jeroen D
15-09-2013, 13:15
Dus in tegenstelling tot de daling in dvd-verkoop, steeg de verkoop van blu-ray's!

Ja..............2%...............haha ! Het is in ieder geval wat ;)

Jeroen D
15-09-2013, 13:20
Gemiddelde mens (dus niet de liefhebbers zoals hier) vind het beeld van DVD goed genoeg, daarbij komt dat een BR nog steeds bij nieuwe films vaak veel duurder is dan DVD en dat veel oudere films juist op DVD zo verschrikkelijk goedkoop zijn dat een BR daar niet tegenop kan. Let wel, dit geld voor de gemiddelde kijker, die ook naar Barbie en dat soort onzin kijkt. Die geeft niets om beter beeld. Tel daarbij op de crisis die al een tijdje speelt en daar is je verklaring.

Ik denk dat netflix zeker wel een goede kans heeft in Nederland. Mensen die af en toe een dvd'tje of bluray'tje kochten maar door de crisis dit misschien nu niet meer kunnen is netflix misschien wel een uitkomst.

roninpacino
15-09-2013, 17:43
Stel dat je het na een maand proberen wilt houden, hoeven zij niet telkens een nieuwe mail o.i.d. te sturen, dan wordt het gewoon afgeschreven.
En indien je het niets vind, is het aan jou de taak om het voor die 30 dagen stop te zetten, wordt er niets afgeschreven. Het zou namelijk vreemd zijn als je het niets vind en er na 30 dagen niets van zegt, je moet hen wel laten weten of je het wilt of niet, zij kunnen geen gedachten lezen :).

Pieter Kleine
15-09-2013, 18:00
Een nieuwe ervaring. Ik heb begin dit jaar de uk dvd-box van The Unit gekocht. Alle seizoenen van deze serie zijn nu ook te zien bij netflix. Zojuist de beeldkwaliteit vergelijken van de dvd met netflix. Conclusie: ik kijk de serie wel af via netflix, Prachtige HD beeldkwaliteit heeft deze serie daar. Andere conclusie: netfix blijft hier.

Rogier Burghout
15-09-2013, 19:19
...

Tja, het is mijn gevoel en dat je onzin vinden, maar voir mij blijft dat gevoel hetzelfde, wat je ook zegt. Je kan echt alle argumenten op tafel leggen maar een VOD dienst is gewoon geen onderdeel van mijn hobby of manier van film/TV kijken en dat gaat het voorlopig ook niet worden. De films die niet op BD zijn uitgekomen bekijk ik dan wel op dvd, maar gelukkig heb ik een dusdanige smaak dat dit er maar heel weinig zijn. Ik gun iedereen hier zijn plezier met Netflix maar het is niks voor mij. Je hoeft me dus niet verder om te praten, maar laten we in elk geval respect hebben voor elkaars mening en niet iemands gevoel maar "onzin" te noemen. (y)

Claudio Santulli
15-09-2013, 19:51
Maar meer dan dat is het ook niet. De één is er blij mee en voor de andere is het niks. Niks menselijkers als dat. Ik heb wel geen Netflix, maar wel al tijden film1 waar ook een flinke gratis ondemand catalogus achter hangt. Een film waar ik over twijfel kijk ik dan daar. Oké het duurt even voor hij er is, maar het is wel makkelijk. Echter bij uitzondering, want liever kijk ik zo kwalitatief mogelijk.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat vele er blij mee zijn, ondanks dat ik het zelf niet zo snel zal nemen. Waarom niet? Ik ken mezelf. Ik ga er niet zo heel veel gebruik van maken, maar de ontwikkeling vind ik prima. En als straks meer en meer series worden aangeboden, zal het verhaal weer anders worden, want: man man, wat is een serie op tv volgen toch een drama. Los van die reclames, je weet nooit wanneer de boel spontaan stopt en de meeste series wil ik ook weer niet kopen. Uitzonderingen daargelaten.

rogue
16-09-2013, 13:24
Tja, het is mijn gevoel en dat je onzin vinden, maar voir mij blijft dat gevoel hetzelfde, wat je ook zegt. Je kan echt alle argumenten op tafel leggen maar een VOD dienst is gewoon geen onderdeel van mijn hobby of manier van film/TV kijken en dat gaat het voorlopig ook niet worden. De films die niet op BD zijn uitgekomen bekijk ik dan wel op dvd, maar gelukkig heb ik een dusdanige smaak dat dit er maar heel weinig zijn. Ik gun iedereen hier zijn plezier met Netflix maar het is niks voor mij. Je hoeft me dus niet verder om te praten, maar laten we in elk geval respect hebben voor elkaars mening en niet iemands gevoel maar "onzin" te noemen. (y)

Voor de duidelijkheid: ik respecteer je mening over VOD in het algemeen (en netflix in het bijzonder) en ik vind je mening zeker geen onzin.

Maar wel hetgeen, waarop je gevoel dat je je bekocht voelt, gebaseerd is. Dat kan ik helaas niet begrijpen.
Je kunt je bekocht voelen als iets achteraf niet aan de verwachting voldoet, wat hier zou kunnen voorkomen als je niet goed op de hoogte was (wat dus niet het geval is bij jou). Alles is vooraf klip-en-klaar: je betaalt een maandelijks bedrag en daarvoor mag je (onbeperkt) een bepaald, door de VOD aanbieder te bepalen, aanbod bekijken en niet houden. Niet meer en niets minder. Dan begrijp ik niet dat je je bekocht kan voelen. Bij een bezoek aan de bios weet je ook dat je betaalt voor het eenmalig zien van de film, en voel je je ook niet bekocht omdat je de film niet op een of andere manier mag houden.

Maar goed, wellicht bedoel je het anders dan ik het lees. Hoe dan ook, we kijken er heel anders tegenaan en dat zal waarschijnlijk niet veranderen ;).

Jeroen D
16-09-2013, 14:17
Roque,
ik ben wel nieuwsgierig naar het aanbod. Welke recente films/series kun je nu kijken via netflix of kan ik dit ergens op het net vinden ?

Pieter V
16-09-2013, 14:38
Roque,
ik ben wel nieuwsgierig naar het aanbod. Welke recente films/series kun je nu kijken via netflix of kan ik dit ergens op het net vinden ?
http://netflixnetherlandscompletelist.blogspot.nl/

Hele aanbod wordt bijgehouden van dag tot dag. :)

Jeroen D
16-09-2013, 14:39
Bedankt Pieter (y)

jeroeni
16-09-2013, 15:33
Wanneer komt Sony met hun Video Unlimited naar hier ?
Films en games komen daar samen.

Marcel den Haan
16-09-2013, 17:14
Heb me inmiddels aangemeld voor de gratis maand. Het aanbod valt nu nog wat tegen inderdaad, maar hier zal wel verbetering in komen. Ga deze maand vooral gebruiken om wat series te bekijken waar ik nog niet aan toegekomen ben en zo te bepalen of deze in huis komen. Kan even vooruit met een aantal seizoenen Fringe, Sons of Anarchy en Prison Break (jaja nog niks van gezien :mrgreen: ).

Het zal nooit mijn collectie vervangen aangezien dit ook een hobby is en ik een fysieke drager nog altijd leuker vind. Het kan een leuke aanvulling zijn om bepaalde films en series te bekijken die je nog nooit gezien hebt.

jamiev
16-09-2013, 18:17
Vod is leuk voor de buurman met zijn all in one set.
Ik moet er niet aan denken om op deze manier film te kijken,
Wil dit voor niets nog geneens in huis hebben.
Voor diegene wie dit wel willen,de doorsnee nederlander wie af en toe een film kijkt oké.
Maar goed,ieder zijn ding.

rogue
16-09-2013, 18:50
Vod is leuk voor de buurman met zijn all in one set.
Ik moet er niet aan denken om op deze manier film te kijken,
Wil dit voor niets nog geneens in huis hebben.
Voor diegene wie dit wel willen,de doorsnee nederlander wie af en toe een film kijkt oké.
Maar goed,ieder zijn ding.

Wel een beetje denigrerende post, vind je zelf ook niet?
Je hebt duidelijk de voordelen die eerder door diversen zijn genoemd niet gelezen. Zoals dat de kwaliteit soms beter is dan hetgeen op een fysieke drager te verkrijgen is (zeker met Nederlandse ondertiteling erbij).
Maar goed, houd vooral die oogkleppen op, luister naar anderen en ga het niet zelf ondervinden (y).

Het is imo een prima aanvulling, geen vervanging.

Rogier Burghout
16-09-2013, 19:01
Het is een mening Rogue, en net zoals hier alle medestanders welkom zijn, zijn de tegenstanders dat ook. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, of je die nu begrijpt of niet. En het is niet persoonlijk gericht dus de term "denigrerend" vind ik een beetje overdreven, het is niet alsof de mascotte van Netflix in een hoekje zit te huilen... ;)
En daarnaast, op een forum van bluray, dvd en HT fanataten kan je deze reacties natuurlijk verwachten. VOD kan voor enkele HT liefhebbers natuurlijk vloeken in de kerk zijn, en dat kan me best voorstellen.

rogue
16-09-2013, 20:01
Het is een mening Rogue, en net zoals hier alle medestanders welkom zijn, zijn de tegenstanders dat ook. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, of je die nu begrijpt of niet. En het is niet persoonlijk gericht dus de term "denigrerend" vind ik een beetje overdreven, het is niet alsof de mascotte van Netflix in een hoekje zit te huilen... ;)
En daarnaast, op een forum van bluray, dvd en HT fanataten kan je deze reacties natuurlijk verwachten. VOD kan voor enkele HT liefhebbers natuurlijk vloeken in de kerk zijn, en dat kan me best voorstellen.

Naast het feit dat het redelijk kortzichtig en onjuist is om meteen alles over één kam te scheren, is het mijn mening dat het denigrerend overkomt. En als dit topic 1 ding duidelijk maakt, is dat er geen tegenspraak kan zijn over iemand anders zijn mening ;).

Het blijft vreemd dat sommigen meteen met hun hakken in het zand gaan staan als er iets nieuws is, zonder het zelf geprobeerd te hebben. Ik geef toe, toen mijn vrouw zei dat netflix deze week online ging, ik meteen zei dat het waarschijnlijk niets voor mij was. Maar ik wil het dan wel proberen, je moet tenslotte open staan voor nieuwe dingen. En zie daar, het levert zowaar wat op (y)....

peptalk
16-09-2013, 20:03
Ik ga nog wel een keer een maand gratis proberen denk ik, maar ik verwacht me te gaan storen dat HD niet 1080p24 zal zijn en ik ben bang voor het geluid met een lage bitrate.

Rogier Burghout
16-09-2013, 20:31
Het blijft vreemd dat sommigen meteen met hun hakken in het zand gaan staan als er iets nieuws is, zonder het zelf geprobeerd te hebben. Ik geef toe, toen mijn vrouw zei dat netflix deze week online ging, ik meteen zei dat het waarschijnlijk niets voor mij was. Maar ik wil het dan wel proberen, je moet tenslotte open staan voor nieuwe dingen. En zie daar, het levert zowaar wat op (y)....

Tja, je hebt het over kortzichtigheid en alles-over-één kam scheren maar je hebt het zelf ook continue over "het zelf moeten proberen" en "het open moeten staan voor nieuwe dingen", maar voor sommigen ligt het wel genuanceerder dan het simpelweg maar moeten proberen en dat men dan is overtuigd. Sommigen besluiten vooraf al afgaand op de technische presentatie dat het niks voor ze is, of (zoals ook in mijn geval) dat je voor iets betaalt wat je niet kan bezitten en opnieuw kan afspelen. Of het is een combinatie van deze en/of meerdere zaken. Je zet continue alle voordelen op een rij en dat je het maar moet proberen en dat je er anders eigenlijk niks over kan zeggen. Ik ben het daar niet mee eens, want in mijn geval geniet ik vele malen meer van 1 bluray die ik voor 20 euro heb gekocht die de film bevat met de beste technische presentatie en met extra's. Dat ik dan voor een habbekarts de film ook kan zien in upscaled-HD met lossy geluid en zonder extra's is voor mij echt een no-go. TV series heb ik eigenlijk geen tijd voor dus dan is deze dienst voor mij niet interessant.

jamiev
16-09-2013, 22:38
[QUOTE=rogue;1951666]Wel een beetje denigrerende post, vind je zelf ook niet?
Je hebt duidelijk de voordelen die eerder door diversen zijn genoemd niet gelezen. Zoals dat de kwaliteit soms beter is dan hetgeen op een fysieke drager te verkrijgen is (zeker met Nederlandse ondertiteling erbij).
Maar goed, houd vooral die oogkleppen op, luister naar anderen en ga het niet zelf ondervinden (y).

Gaan we zo beginnen.
Waarom oogkleppen op en moet ik dit zelf ondervinden.
Denk je nou echt dat ik een dedicated ht heb gebouwd en geïnvesteerd hierin om hierin naar vod te kijken en te luisteren.
Als jij er tevreden mee bent,oké.
Ik wil alleen het beste en dat gaat vod mij niet bieden.
Lijkt wel als ze je in dienst hebben genomen om reclame te maken voor deze ongein zo vel als je reageert.
Verder veel plezier ermee maar ik dank hiervoor.

rogue
16-09-2013, 22:49
Tja, je hebt het over kortzichtigheid en alles-over-één kam scheren maar je hebt het zelf ook continue over "het zelf moeten proberen" en "het open moeten staan voor nieuwe dingen", maar voor sommigen ligt het wel genuanceerder dan het simpelweg maar moeten proberen en dat men dan is overtuigd. Sommigen besluiten vooraf al afgaand op de technische presentatie dat het niks voor ze is, of (zoals ook in mijn geval) dat je voor iets betaalt wat je niet kan bezitten en opnieuw kan afspelen. Of het is een combinatie van deze en/of meerdere zaken. Je zet continue alle voordelen op een rij en dat je het maar moet proberen en dat je er anders eigenlijk niks over kan zeggen. Ik ben het daar niet mee eens, want in mijn geval geniet ik vele malen meer van 1 bluray die ik voor 20 euro heb gekocht die de film bevat met de beste technische presentatie en met extra's. Dat ik dan voor een habbekarts de film ook kan zien in upscaled-HD met lossy geluid en zonder extra's is voor mij echt een no-go. TV series heb ik eigenlijk geen tijd voor dus dan is deze dienst voor mij niet interessant.

Nou breekt mijn grote klomp. Ik heb even al mijn posts hier nagelezen, want ik onthou ze meestal wel goed en ik zeg echt nergens '"het open moeten staan voor nieuwe dingen", zie onderstaande quotes die in aanmerking zouden kunnen komen.


Heb je het trouwens zelf al geprobeerd? Je lijkt mij niet iemand die al vooraf zijn mening heeft opgemaakt en afgaat op de meningen van anderen.


Sowieso (en dat geldt eigenlijk ook voor Esteban en jeroeni) snap ik niet dat het eerst probeert: je kunt het GRATIS een maand proberen. Dan kun je zelf een oordeel geven over de kwaliteit. Misschien een idee voordat je het vooraf afschrijft. Dat is hetzelfde als je een film vooraf als slecht bestempelt zonder dat het 'm gezien hebt.....


Maar goed, houd vooral die oogkleppen op, luister naar anderen en ga het niet zelf ondervinden .


Het blijft vreemd dat sommigen meteen met hun hakken in het zand gaan staan als er iets nieuws is, zonder het zelf geprobeerd te hebben. Ik geef toe, toen mijn vrouw zei dat netflix deze week online ging, ik meteen zei dat het waarschijnlijk niets voor mij was. Maar ik wil het dan wel proberen, je moet tenslotte open staan voor nieuwe dingen. En zie daar, het levert zowaar wat op ....

Nergens zeg ik dat het moet, ik stel eerst een vraag, de tweede en vierde keer geef ik mijn mening en derde keer was een reactie in dezelfde terminologie als het geposte.


Als we het hebben over het continue herhalen van je mening (allemaal uit verschillende posts):


..via VOD is het allemaal maar erg vergankelijk. Je koopt niks, je huurt een download-stream die later weer verdwijnt. Het is net ongeveer net als roken: je koopt iets wat je een gevoel geeft wat later weer in rook opgaat. Alleen de gezondheidsschade is nog niet bewezen....


Je bezit een kopie die je tot in lengte van dagen (in principe) kan afspelen. Met VOD bezit je juist helemaal niks; je geeft geld uit aan iets wat je mag bekijkenen niet bezitten, en dat niet eens naar je eigen keus en het vervalt ook nog eens. Dus je wordt dubbel genaaid...


VOD is hetzelfde, je mag ernaar kijken, maar het niet verzamelen.


Je mag overal naar kijken maar als je iets ziet en je wilt het (in nog betere kwaliteit bijv) bekijken dan moet je alsnog kopen. Dit terwijl je voor het bekijken zelf ook al betaald hebt.


dat je voor iets betaalt wat je niet kan bezitten en opnieuw kan afspelen.

En om je lijstje nog aan te vullen bij de tekst "voor sommigen ligt het wel genuanceerder dan het simpelweg maar moeten proberen": sommigen hebben vooroordelen, sommigen hebben zich niet goed geinformeerd en sommigen staan niet open voor vernieuwingen ;).
In mijn optiek is proefondervindelijk leren nog steeds het beste. Een televisie kan nog zulke mooie specificaties hebben, ik wil 'm toch zien spelen voordat ik 'm koop. Ik kan een mening hebben over avant-garde cinema, maar dat zegt niet veel als ik er nooit één film heb gezien. Ik kan zonder te luisteren zeggen dat ik acid jazz helemaal niets vind, maar zegt dat iets?

Natuurlijk, je kunt zeggen dat het je niet aanspreekt, een mening formuleren op hetgeen je leest of hoort, maar het beste blijft iets proefondervindelijk leren. Als je dat niet wilt, prima, ik zal er niet meer over beginnen :).

En als aanvulling: ik zal niet meer reageren op posts van mensen die het zelf niet geprobeerd hebben; ik geloof dat het dan een betere wereld voor iedereen zal zijn (y). Rogier is natuurlijk hierop de uitzondering die de regel bevestigt 8-).

Rogier Burghout
16-09-2013, 23:17
Nou breekt mijn grote klomp. Ik heb even al mijn posts hier nagelezen, want ik onthou ze meestal wel goed en ik zeg echt nergens '"het open moeten staan voor nieuwe dingen", zie onderstaande quotes die in aanmerking zouden kunnen komen.



Wat denk je van deze....


Maar ik wil het dan wel proberen, je moet tenslotte open staan voor nieuwe dingen. ....

En je noemt em zelf al in je "overzicht". (y)



Nergens zeg ik dat het moet, ik stel eerst een vraag, de tweede en vierde keer geef ik mijn mening en derde keer was een reactie in dezelfde terminologie als het geposte.


Als we het hebben over het continue herhalen van je mening (allemaal uit verschillende posts):



Ik denk dat het verschil is dat jij je mening herhaalt plus daarbij de andere kant wilt overtuigen van de voordelen, tot op het enigszins irritante af. Je mening herhalen is niks mis mee, als je het maar bij jezelf houdt en dat doe ik. Jij probeert (ook tot irritatie van anderen) je mening op te dringen, en dat is gewoon vervelend. Hou je eigen mening, blijf die ventileren maar heb ook respect voor andermans mening en probeer je eigen mening of je onbegrip voor andermans mening niet steeds op te dringen.



En om je lijstje nog aan te vullen bij de tekst "voor sommigen ligt het wel genuanceerder dan het simpelweg maar moeten proberen": sommigen hebben vooroordelen, sommigen hebben zich niet goed geinformeerd en sommigen staan niet open voor vernieuwingen ;).
In mijn optiek is proefondervindelijk leren nog steeds het beste. Een televisie kan nog zulke mooie specificaties hebben, ik wil 'm toch zien spelen voordat ik 'm koop. Ik kan een mening hebben over avant-garde cinema, maar dat zegt niet veel als ik er nooit één film heb gezien. Ik kan zonder te luisteren zeggen dat ik acid jazz helemaal niets vind, maar zegt dat iets?

Natuurlijk, je kunt zeggen dat het je niet aanspreekt, een mening formuleren op hetgeen je leest of hoort, maar het beste blijft iets proefondervindelijk leren. Als je dat niet wilt, prima, ik zal er niet meer over beginnen :).



Lijkt me een prima plan. Jij vindt dat je alleen een mening kan formuleren als je iets proefondervindelijk hebt geprobeerd. Ik ben het daar niet mee eens. Ik hoef niet in een sloot vol vieze bagger gesprongen te hebben om te weten dat ik daar geen zin in heb. Ik formuleer mijn eigen mening op mijn eigen gevoel, en ga daarbij zo min mogelijk af op de mensen die zeggen dat ik het niet moet doen, maar ook niet op de mensen die zeggen dat ik het WEL moet doen.



En als aanvulling: ik zal niet meer reageren op posts van mensen die het zelf niet geprobeerd hebben; ik geloof dat het dan een betere wereld voor iedereen zal zijn (y). Rogier is natuurlijk hierop de uitzondering die de regel bevestigt 8-).

Tja joh, prima.... :roll:

Werner
16-09-2013, 23:18
Ik kan niets anders besluiten dan dat de argumenten van Rogier m.i. veel zwaarder doorwegen. Ik vind het normaal dat je zoiets niet "moet" proberen zelfs al is het gratis. Een 4:3 beeldbak met nog lampen ga ik ook niet proberen, zelfs al stoppen ze 'm gratis in mijn handen. Voor mij is dat tijdverlies. Vooral deze quote van Rogier verwoordt exact mijn idee:


Sommigen besluiten vooraf al afgaand op de technische presentatie dat het niks voor ze is, of (zoals ook in mijn geval) dat je voor iets betaalt wat je niet kan bezitten en opnieuw kan afspelen.

En daar houdt het bij mij dan op.

jamiev
16-09-2013, 23:31
Waarom is de derde post terminologie.
Mijn broer doet dit ook om een het weekend een film te kijken.
Dit heeft in mijn ogen niets maar ook niets met een hobby te maken.
Gewoon domweg gemakzucht en film afgelopen kastje uit.

Jeroen D
16-09-2013, 23:36
Volgens mij is het heel simpel ;

Lijkt je netflix wat ? Probeer je het.
Lijkt het je niks ? Probeer je het niet.

:-)

Claudio Santulli
16-09-2013, 23:39
Maar meer dan dat is het ook niet. De één is er blij mee en voor de andere is het niks. Niks menselijkers als dat. .

Ik quote mezelf maar even aan een pagina terug. Ik denk dan meer van "dan moeten we er ook niet meer van maken". Er is geen goed of slecht, maar alleen eigen! Echter om elkaar steeds op uitlatingen te wijzen, lijkt me vrij zinloos, terwijl de discussie zelf best interessant is. We kunnen elkaar iig nooit overtuigen van ons eigen gelijk en dat hoeft ook helemaal niet!

Jeroen D
16-09-2013, 23:40
Waarom is de derde post terminologie.
Mijn broer doet dit ook om een het weekend een film te kijken.
Dit heeft in mijn ogen niets maar ook niets met een hobby te maken.
Gewoon domweg gemakzucht en film afgelopen kastje uit.

Maar misschien is je broer wel tevreden zo ? Dan werkt het toch prima voor hem ;)

Claudio Santulli
16-09-2013, 23:40
Volgens mij is het heel simpel ;

Lijkt je netflix wat ? Probeer je het.
Lijkt het je niks ? Probeer je het niet.

:-)

Precies! (y)

rogue
17-09-2013, 00:15
Wat denk je van deze....

En je noemt em zelf al in je "overzicht". (y)
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het inderdaad in de laatste post voor deze, één keer gezegd. Dat is inderdaad continue herhalen, heel vervelend, sorry.


Ik denk dat het verschil is dat jij je mening herhaalt plus daarbij de andere kant wilt overtuigen van de voordelen, tot op het enigszins irritante af. Je mening herhalen is niks mis mee, als je het maar bij jezelf houdt en dat doe ik. Jij probeert (ook tot irritatie van anderen) je mening op te dringen, en dat is gewoon vervelend. Hou je eigen mening, blijf die ventileren maar heb ook respect voor andermans mening en probeer je eigen mening of je onbegrip voor andermans mening niet steeds op te dringen.

Sorry Rogier, maar als je zelf iets 5 keer herhaalt en dan iemand anders verwijt dat hij zijn mening opdringt, dan lijkt dat een gevalletje 'pot verwijt de ketel'. Blijkbaar zie je niet dat jouw herhaalde posts net zo vervelend bij mij (en ongetwijfeld anderen) kunnen overkomen, als het mijn posts blijkbaar bij jou overkomen. Na de tweede keer wisten we ook al hoe je er over dacht, 5 keer gaat het er toch op lijken dat je de andere kant wilt overtuigen van de nadelen.....
Goed voorbeeld doet volgen, toch? Maar je blijft ook steeds reageren op mijn posts, ik proef dan ook weinig respect (een woord dat je graag gebruikt) van jouw kant voor mijn mening.



Lijkt me een prima plan. Jij vindt dat je alleen een mening kan formuleren als je iets proefondervindelijk hebt geprobeerd. Ik ben het daar niet mee eens. Ik hoef niet in een sloot vol vieze bagger gesprongen te hebben om te weten dat ik daar geen zin in heb. Ik formuleer mijn eigen mening op mijn eigen gevoel, en ga daarbij zo min mogelijk af op de mensen die zeggen dat ik het niet moet doen, maar ook niet op de mensen die zeggen dat ik het WEL moet doen.
Je kunt je mening niet alleen proefondervindelijk formuleren, maar dat is volgens mij inderdaad de beste manier. Een stuk ervaring naast de feiten en het gevoel. Als ik niet zo was, dan was ik bijvoorbeeld bij een aantal filmgenres blijven steken, en was ik veel goede films misgelopen.....

Maar goed, om de lieve vrede te bewaren zal ik dan ook maar niet meer reageren op jouw eventueel antwoord, voel je vrij om het laatste woord te hebben :-).

Sorry Claudio, het was de laatste ;).

Rogier Burghout
17-09-2013, 08:57
Sorry Rogier, maar als je zelf iets 5 keer herhaalt en dan iemand anders verwijt dat hij zijn mening opdringt, dan lijkt dat een gevalletje 'pot verwijt de ketel'. Blijkbaar zie je niet dat jouw herhaalde posts net zo vervelend bij mij (en ongetwijfeld anderen) kunnen overkomen, als het mijn posts blijkbaar bij jou overkomen. Na de tweede keer wisten we ook al hoe je er over dacht, 5 keer gaat het er toch op lijken dat je de andere kant wilt overtuigen van de nadelen.....
Goed voorbeeld doet volgen, toch? Maar je blijft ook steeds reageren op mijn posts, ik proef dan ook weinig respect (een woord dat je graag gebruikt) van jouw kant voor mijn mening.


Je mening herhalen is iets anders dan je mening opdringen. Ik heb mijn mening herhaald, dat klopt, maar ik heb met mijn argumenten nooit iemand geprobeerd over te halen om Netflix niet te nemen, ondersteund met allerlei argumenten. Dus dat is een groot verschil en dus zeker niet een geval van "pot verwijt de ketel". Ik heb zeker respect voor je mening dat je tevreden bent over Netflix, maar je gedrag dat je mij steeds heb geprobeerd over te halen dat ik het maar wel te moet proberen en dat je mijn gevoel onzin oid vindt, dat is een beetje vervelend. Ik waardeer en respecteer je zeker als persoon met daarbij je mening, maar bovenstaande vond ik gewoon niet prettig. Laat iemand gewoon zijn mening hebben, ongeacht of je die begrijpt of niet.
Daarnaast heb ik het altijd bij mezelf (geprobeerd) te houden door te stellen dat ik iedereen veel plezier met Netflix gun, maar dat het niks voor mij is.

Maar goed, ik denk dat we er idd nu genoeg over hebben gezegd. Let's agree to disagree. (y)

rogue
17-09-2013, 20:07
Ik ben ondertussen wat meer gaan zoeken op de Amerikaanse netflix, en wat blijkt: ze hebben een redelijk groot aanbod van Koreaanse films en, voor mij nieuw, tv-series!
En als toetje voor mij: Chugyeogja a.k.a. The Chaser in HD! Ik ben al een hele tijd de blu-ray met Engelse ondertiteling aan het achtervolgen (mijn poging tot een woordgrapje), maar die is niet meer voor een normale prijs te verkrijgen. En wat een enorm verschil t.o.v. mijn DVD :shock:. Ik ben ook begonnen met mijn eerste Koreaanse (mini-)serie (Killer Girl K); die is wat bloederiger dan je zou verwachten ;).....

Pieter Kleine
18-09-2013, 00:45
Hier is een overzicht van de bij netflix nl beschikbare films: http://movies.netflix.com/subtitles?so=0&vt=tl&st=tt

Hier is vervolgens een recensie van de consumentenbond: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/digitale-televisie-providers/netflix/netflix/

Pieter Kleine
18-09-2013, 00:45
http://www.highdefdigest.com/news/show/Piracy/Netflix/Netflix_Takes_its_Lead_from_Pirates_/12614

jeroeni
18-09-2013, 07:59
Hier is een overzicht van de bij netflix nl beschikbare films: http://movies.netflix.com/subtitles?so=0&vt=tl&st=tt

Hier is vervolgens een recensie van de consumentenbond: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/digitale-televisie-providers/netflix/netflix/

Het haalt het gewoon niet bij Bluray,en ik ben niet echt een serie kijker,dus niets voor mij.
Ik wens mensen die nog geen euro over hebben voor een Bluray/DVD er veel plezier mee.;)

HBx2000
18-09-2013, 10:29
Ik vind Netflix zelf prima. Heb het uitgetest op de PlayStation 3, Xbox 360, PC en m'n Android telefoon. Ik zou er wel 8 euro per maand voor over hebben. Echter op 1 voorwaarde, dat ik zonder gedoe ook toegang krijg tot het Amerikaanse aanbod.
Want daar hebben ze zoveel extra films en series tussen staan, dat ik me net als een kind in de snoepwinkel voel. Als klap op de vuurpijl is de kwaliteit van enkele series beter dan dat ik dat kan kopen in de winkel.
Knight Rider en Quantum Leap zijn beiden in "hun" SuperHD beschikbaar en dat zie je en hoor je. Seizoen 4 van Knight Rider is bijvoorbeeld in Stereo. Op DVD is dit enkel uitgebracht in mono. Daarnaast hebben ze ook nog enkele films in 3D.

Ook het bufferen/inladen gaat bij mij supersnel. Vind persoonlijk de app lekkerder werken op m'n PS3, omdat ik dan ook meteen de instellingen en/of een andere aflevering kan kiezen. Bij m'n Xbox moet ik ten alle tijden de eerste aflevering opstarten.
De gele ondertiteling zelf vind ik ideaal. Al is dit afhankelijk van de regio en via welk apparaat je kijkt. Zo heeft de Nederlandse Netflix witte ondertiteling via m'n PS3.

Had ik eerder van Netflix geweten, dan had ik zo wat geld kunnen besparen op mijn blind-buy Blu-ray aankopen. Want dit zijn over het algemeen toch de wat mindere films, die ik niet vaker dan één keer kijk.
Zolang het materiaal maar in SuperHD is met 5.1 heb ik eigenlijk niets te klagen. Een serie als MacGyver ziet er precies zo uit als dat je hem koopt op DVD. De enige plekken waar ik iets merk van de compressie en dit voor mij storend zichtbaar is, is op donkere/zwarte plekken in het beeld. Daar zie ik wat blokvorming. Ook zit er een enkele upscale tussen, zoals Scary Movie.

Claudio Santulli
18-09-2013, 11:33
Kanttekening: SuperHD is alleen beschikbaar voor Ziggo en KPN klanten.

Jeroen D
18-09-2013, 11:37
Rogue,

de verbinding is goed ? Ik bedoel...........als ik netflix neem wil ik wel dat het streamen goed gaat...........geen haperingen constant. Ik neem aan dat dit wel goed geregeld is anno 2013.
Ben er nog niet helemaal uit maar het klinkt allemaal zeer interessant. Als ik dan echt wat moois zie kan ik alsnog de DVD of bluray kopen.

En wat is nu 8 euro per maand ? Weinig geld vind ik.

Frenkel
18-09-2013, 12:26
Wat mij nog tegenhoudt is de kijk achterstand die ik nog moet wegwerken bij mijn Blu-rays, combinatie van een eigen huis dat ik in het voorjaar heb gekocht en drukte op het werk heeft daar voor gezorgd, dan blijft er niet veel tijd over.
Nu kan ik wel een abbo bij Netflix nemen maar eerst maar eens mijn huidige kijk achterstand wegwerken.
Daarnaast lijkt €8 p/m wel niet veel maar eigenlijk koop ik daar liever een BD voor.

Blijf voorlopig maar even afwachten wat heel het streaming gebieden ons gaat brengen, maar ik sta er zeker voor open.

Hombre
18-09-2013, 12:44
http://www.highdefdigest.com/news/show/Piracy/Netflix/Netflix_Takes_its_Lead_from_Pirates_/12614

Ha, ha.

Dus eerst veel downloaden, zodat NF weet wat wij leuk vinden ;-)

martwout
18-09-2013, 13:35
Daarnaast lijkt €8 p/m wel niet veel maar eigenlijk koop ik daar liever een BD voor.

Als ik de lijst zie, zijn recente films voorlopig niet bij Netflix. Het zijn voornamelijk films van 2010 en eerder. Om nu € 8 per maand daarvoor te betalen als je al kabel hebt en die films nu en dan al uitgezonden worden dan vind ik € 8 teveel. Maar zo'n keuze moet iedereen persoonlijk maken.

Nog even reagerend op een andere posting:


Knight Rider en Quantum Leap zijn beiden in "hun" SuperHD beschikbaar en dat zie je en hoor je. Seizoen 4 van Knight Rider is bijvoorbeeld in Stereo. Op DVD is dit enkel uitgebracht in mono. Daarnaast hebben ze ook nog enkele films in 3D.

Dan moet je wel een stevige internetverbinding hebben. Maar ik vraag me af of dat wel de kwaliteit is van het origineel of dat ze het hebben opgewaardeerd.


Een serie als MacGyver ziet er precies zo uit als dat je hem koopt op DVD.

Bij een dvd of BR heb je nog extra's (mits erop gezet). Voorlopig blijf ik bij de dvd's en BR's.

rogue
18-09-2013, 15:00
Rogue,

de verbinding is goed ? Ik bedoel...........als ik netflix neem wil ik wel dat het streamen goed gaat...........geen haperingen constant. Ik neem aan dat dit wel goed geregeld is anno 2013.
Ben er nog niet helemaal uit maar het klinkt allemaal zeer interessant. Als ik dan echt wat moois zie kan ik alsnog de DVD of bluray kopen.

En wat is nu 8 euro per maand ? Weinig geld vind ik.

Jeroen, ik heb netflix op mijn ps3 staan.
Ik dacht dat ik zeker een kabel nodig zou hebben (ps3 is draadloos verbonden), maar zoals je in dit topic kan lezen wil ik eerst iets proberen voordat ik het afschrijf ;). Dus ik heb het eerst draadloos geprobeerd en ik was erg verbaasd om te zien dat het gewoon erg snel werkt, boven verwachting dus. Daarna wel eventjes met kabel geprobeerd om te vergelijken, maar geen verschil te zien!

En met www.unblock-us.com krijg je ook simpel het aanbod van de andere landen met netflix.

Wel even (bijvoorbeeld via je pc) even je instellingen wijzigen naar de beste kwaliteit. En nog de opmerking dat als je iets gekozen heb, het kan voorkomen dat het een seconde of 5-10 duurt tot je de HD kwaliteit heb (met de ps3 kan je makkelijk zien dat de beeldkwaliteit omhoog gaat, van 480 naar 1080).


Kanttekening: SuperHD is alleen beschikbaar voor Ziggo en KPN klanten.

Wel vreemd, bij mijn ps3 geeft hij bij mij (als UPC klant) wel SuperHD aan, maar misschien zegt dat niets.

Frenkel
18-09-2013, 19:05
Als ik de lijst zie, zijn recente films voorlopig niet bij Netflix. Het zijn voornamelijk films van 2010 en eerder. Om nu € 8 per maand daarvoor te betalen als je al kabel hebt en die films nu en dan al uitgezonden worden dan vind ik € 8 teveel. Maar zo'n keuze moet iedereen persoonlijk maken.



Dat is ook één van de grote misverstanden van Netfix, vele denken dat ze de nieuwste films en seizoenen zouden kunnen ontvangen met Netfix, ik hoor genoeg reacties als "dan kan ik net zo goed gewoon blijven downloaden !".
De producenten van de films en series zijn natuurlijk niet gek, eerste komt de film in de bioscoop en een maand of vier later op DVD, BD, of via betaalkanalen als Film1 en pas veel later geven ze deze vrij voor Netflix,..eigenlijk is het voor hen gewoon nog het laatste restje melk uit de uier halen.
Dit is ook gewoon het doel van Netfix. Alles heeft natuurlijk zijn prijs en voor €8 p/m kun je geen wonderen verwachten

Daarnaast geeft ook niet elke producent zijn series of films vrij aan Netflix met als grootste voorbeeld HBO.
In verband met HBO verwacht ik ook niet dat dit snel gaat gebeuren omdat de relatie tussen Netfix en HBO op zijn zachts gezegd niet echt gunstig is.
Gezien RTL hier in NL ook een gelijkaardige formule als Netflix gaat beginnen verwacht ik bijvoorbeeld ook dat veel series die hier door RTL worden uitgezonden, zoals CSI, niet bij Netflix in het aanbod zit of zal komen maar dat je hiervoor weer afhankelijk bent vaan een abbo bij RTL.

hanske636
18-09-2013, 19:10
Zodra het in Belgie beschikbaar is ga ik het ook wel eens uitproberen.

Bij Telenet bereiden ze zich ook voor:
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1706221/2013/09/17/Telenet-wapent-zich-met-Rex-en-Rio-tegen-komst-Netflix.dhtml

drTree
18-09-2013, 21:26
ik heb netflix op mijn ps3 staan.

En met www.unblock-us.com (http://www.unblock-us.com) krijg je ook simpel het aanbod van de andere landen met netflix.
Wel even (bijvoorbeeld via je pc) even je instellingen wijzigen naar de beste kwaliteit.

Ik wil het ook wel eens met de PS3 proberen, maar kan je dan wel of niet bij andere landen netflix meekijken?

rogue
18-09-2013, 22:55
Ik wil het ook wel eens met de PS3 proberen, maar kan je dan wel of niet bij andere landen netflix meekijken?

Ja, zie de link die ik heb geplaatst voor meer info hoe.

JT H.
21-09-2013, 14:42
Ik heb een collectie van een kleine 2000 titels (DVD en Blu-ray), waarvan vooral films en een aantal favoriete series. Ook ben ik lid van Film1 omdat ik van mening ben dat tegenwoordig 9 van de 10 films het niet waard zijn gekocht te worden, maar wel "vermakelijk" zijn als tijdverdrijf. Netflix is daarom voor mij ook een ideale aanvulling, moderne series zal ik persoonlijk ook niet zo snel aanschaffen, maar zijn wel het kijken waard voor 1 keertje, series als Homeland, Orange is the new Black en House of Cards. De films die ik "echt" goed vind en vaker wil kijken blijf ik wel gewoon aanschaffen, want Netflix blijft natuurlijk wel een wispelturig iets, een serie kan ook zomaar verdwijnen, maar dat weet je wanneer je er aan begint. Daarbij stelt de prijs niks voor, nog niet eens de helft van een nieuwe blu-ray en is de kwaliteit gewoon goed te noemen. Ik zie het vooral als een grote filter tot het overgaan to koop. Films waarvan ik van te voren al zo goed als zeker weet dat ik ze goed ga vinden blijf ik wel gewoon aanschaffen. Maar 1 ding weet ik zeker, Netflix gaat geld besparen.

Jeroen D
21-09-2013, 14:47
mdat ik van mening ben dat tegenwoordig 9 van de 10 films het niet waard zijn gekocht te worden, maar wel "vermakelijk" zijn als tijdverdrijf.

Helemaal met je eens. Daarom denk ik ook dat netflix een goede kans van slagen heeft.
Er komen zo weinig films uit waarvan je denkt "oh.........deze ga ik binnenkort nog een keer kijken".

jeroeni
21-09-2013, 15:10
Helemaal met je eens. Daarom denk ik ook dat netflix een goede kans van slagen heeft.
Er komen zo weinig films uit waarvan je denkt "oh.........deze ga ik binnenkort nog een keer kijken".

Weinig ?
-The Hobbit
-Star Trek Into darkness
-Oblivion
-Iron Man 3
Deze films zijn een genot om een paar keer te kijken.:grin:

JT H.
21-09-2013, 15:18
Tsja dat is natuurlijk subjectief... Persoonlijk zal ik geen van die titels aanschaffen.

Jeroen D
21-09-2013, 15:21
Weinig ?
-The Hobbit
-Star Trek Into darkness
-Oblivion
-Iron Man 3
Deze films zijn een genot om een paar keer te kijken.:grin:

Mooi dat jij dat nog wel hebt dan.....................;)
Deze titels komen er bij mij ook niet in.

Pieter Kleine
21-09-2013, 16:17
Er speelt nog iets anders. Had gisteren de monteur op visite voor een onderhoudsbeurt van de cv ketel. Kijk huurde af en toe een film bij de videotheek, maar zei dat hier in Hoogeveen geen filmverhuurder meer is. Hij had dus maar een ziggo-abonement genomen om daar via on demand films te kunnen kijken. Denk dat voor deze doelgroep netflix ook goed is. Voor het overige sluit ik hierbij aan:

Ik zie het vooral als een grote filter tot het overgaan to koop (JT H). En voor tv series die je hier alleen op dvd kunt kijken, is dit ook een goed HD alternatief.

rogue
24-10-2013, 21:11
Inmiddels heb ik het nu meer dan een maand, en ik kan zeggen dat de liefhebbers van Aziatische cinema en series bij de US netflix hun hart kunnen ophalen......
In mijn geval nog in het bijzonder de Zuid-Koreaanse cinema. Iedereen die weleens een blu-ray uit Zuid-Korea heeft gekocht, weet hoe de prijzen zijn (duurder dan Criterions.....). Dan is dit een hele mooie oplossing. Kwaliteit is wisselend; in super HD ziet het er gewoon goed uit, SD natuurlijk wat minder.

Marcel v/d H.
02-11-2013, 11:35
Ik twijfel nog, maar denk wel dat ik het abonnement ga houden. Zoals al aangegeven is het eigenlijk maar de prijs van een blu-ray per maand en voor dat geld valt er dan meer dan genoeg te bekijken. Ben nu zelf zowel House of Cards als Orange is the new Black aan het kijken en die staan er echt in super kwaliteit op. Maar heb ook een aantal andere dingen afgezet (bijvoorbeeld Nederlands cabaret) omdat de kwaliteit daar echt dramatisch van was.. in mijn optiek zouden ze dat dan ook gewoon niet aan moeten bieden. Probeer het in elk geval nog wel even en zal ook eens kijken hoe dat werkt om het Amerikaanse aanbod te kunnen krijgen.

Mis hier trouwens nog een voordeel; je kunt Netflix ook op de Ipad aanzetten voor je vriendin (met film/ serie die je toch niet wilt zien) en dan zelf lekker een potje voetbal kijken! :)

vista-vision
03-11-2013, 20:19
Netflix rolt eerste Ultra HD-video's uit

LOS GATOS - Netflix kondigde eerder dit jaar aan te komen met Ultra HD-video’s en de eerste daarvan zijn nu uitgerold. Dat schrijft Mashable.
Deze week werden de eerste zes testvideo’s op Netflix vrijgegeven. Ze heten El Fuente. Het gaat om zes identieke filmpjes over een reis naar Mexico. Elk filmpje heeft een andere instelling voor het aantal beelden dat per seconde wordt getoond. Zo wil het bedrijf testen welke instelling het beste werkt.
De Ultra HD-streaming beelden worden 4K genoemd, wat verwijst naar een resolutie van minimaal 4000 pixels horizontaal. Alleen beeldschermen die zelf een resolutie hebben van 1080 pixels kunnen de beelden optimaal tonen. MacBook Pro’s met retinadisplay zijn er bijvoorbeeld erg geschikt voor.
In maart zei een topman van Netflix nog dat het bedrijf binnen maximaal twee jaar content wil aanbieden in 4K-kwaliteit. Het bedrijf is sinds 11 september actief in Nederland met films en series die mensen via de internetverbinding bekijken.
Het handjevol testvideo’s is overigens alleen geplaatst in de Amerikaanse catalogus van Netflix. Of ook Nederlandse gebruikers met ingang van volgend jaar series en films in Ultra HD kunnen bekijken via de streamingdienst is onbekend.

Pieter R.
13-11-2013, 08:57
Kan iemand misschien uitleggen hoe ik netflix op mijn tv met internetverbinding zo instel dat ik het amerikaanse aanbod kan ontvangen? Het nld aanbod is nl nou niet echt super.

rogue
13-11-2013, 13:34
Kijk eens bij un-block.us, daar staat alles wat je nodig hebt, met de instellingen per apparaat.
Je kunt een maand gratis kijken.

Mocht je met Chrome op je PC kijken; daar had roninpacino eerder een oplossing gegeven.

Pieter R.
13-11-2013, 19:42
Eigenlijk bedoel ik de instellingen op de tv zelf. Op de 1 of andere manier heb ik op mn pc het amerikaanse aanbod en niet op mn tv. En ik wil niet mn pc aan moeten hebben als ik tv wil kijken. Ik heb gekeken naar tunlr (alternatief voor unblockus) maar als ik de DNS daarvan invoer op mn tv krijg ik de melding dat het geen IPv4 adres is oid.

rogue
13-11-2013, 21:05
Ik weet niet welke tv je hebt Pieter, bij How to setup (http://www.unblock-us.com/how-to-set-up/) staan er een aantal. Maar daar heb je vast al gekeken.

Ikzelf heb via mijn TV de Nederlandse netflix, en via mijn PS3 de US versie. Ik heb op mijn PS3 eenmalig via de internetbrowser unblockus op USA gezet, en de DNS settings (eenmalig) aangepast. Ik hoef geen PC oid aan te zetten.
Misschien via de internetbrowser op je tv de settings op USA zetten?

martwout
15-11-2013, 09:03
Breaking Bad seizoen 1 naar Netflix: http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3545293/2013/11/15/Breaking-Bad-op-Netflix.dhtml

Marcel v/d H.
15-11-2013, 11:30
Breaking Bad seizoen 1 naar Netflix: http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3545293/2013/11/15/Breaking-Bad-op-Netflix.dhtml

Breaking Bad heb ik zelf al helemaal gezien, maar dit zijn wel goede ontwikkelingen. Wie weet hoeven we helemaal niet zo lang te wachten voordat we hier een aanbod hebben dat erg in de buurt komt van het aanbod in de VS. Valt me wel op dat de kwaliteit van veel films/ series in korte tijd al behoorlijk is toegenomen, ook het aanbod maakt al aardige sprongen.

Pieter R.
15-11-2013, 13:05
Ik weet niet welke tv je hebt Pieter, bij How to setup (http://www.unblock-us.com/how-to-set-up/) staan er een aantal. Maar daar heb je vast al gekeken.

Ikzelf heb via mijn TV de Nederlandse netflix, en via mijn PS3 de US versie. Ik heb op mijn PS3 eenmalig via de internetbrowser unblockus op USA gezet, en de DNS settings (eenmalig) aangepast. Ik hoef geen PC oid aan te zetten.
Misschien via de internetbrowser op je tv de settings op USA zetten?

Bij de setup staat ie niet helaas. Het is een Philips uit de 4200 serie. Er staan er wel een paar maar ik moet de code 4XX8 kunnen invoeren ergens en die is niet ter beschikking (wel 4XX7). Maar ik ga eens kijken wat ik met die link kan doen dit weekend. Bedankt iig!

Pieter R.
16-11-2013, 18:19
Bij de setup staat ie niet helaas. Het is een Philips uit de 4200 serie. Er staan er wel een paar maar ik moet de code 4XX8 kunnen invoeren ergens en die is niet ter beschikking (wel 4XX7). Maar ik ga eens kijken wat ik met die link kan doen dit weekend. Bedankt iig!

Nou, gekeken en ik kom er gewoon niet uit.
Ben in de browser naar unblockus gegaan. Geklikt op setup en hij ziet dan dat ik Linux draai op mn tv. Verder gaat het niet.
Iemand ie weet hoe ik mijn Philips 42pfl4208 tv aanpas qua dns etc?
Staat nu op DCHP. Moet ie op statische ip oid? En moet ik een ipadres invoeren? Ik zie nl helemaal niets daar.

Terzijde (maar heel misschien heeft het ermee te maken): mn tv-gids doet het ook niet. Die moet via internet omdat telfort geen CI+ modules heeft.
Is er misschien iemand met een soortgelijk toestel die me er doorheen kan praten?

rogue
23-11-2013, 00:42
Netflix USA krijgt nu toch wel redelijk recente films hoor....voorbeelden zijn Only God Forgives and Europa Report.

vista-vision
16-12-2013, 17:37
Netflix verwerft rechten Breaking Bad spin off "Better call Saul" ook voor Nederland.

http://static0.volkskrant.nl/static/photo/2013/18/6/2/20131216153234/media_xl_2001212.jpg© ap. 'Saul Goodman'
Nederlandse abonnees van streamingdienst Netflix kunnen volgend jaar al enkele dagen na de Amerikaanse uitzending de afleveringen van de nieuwe serie Better Call Saul bekijken. Netflix sloot daarvoor een deal met de Amerikaanse tv-zender AMC, die de spin-off van hitserie Breaking Bad gaat uitzenden.
In de Verenigde Staten en Canada moeten Netflix-abonnees enkele maanden wachten. Daar wordt de reeks pas toegevoegd als het complete eerste seizoen op televisie is geweest. De uitzendingen van AMC zijn niet in Europa en Latijns-Amerika te ontvangen, waardoor Netflix voor die continenten een exclusieve deal kon sluiten.

Superadvocaat
Better Call Saul gaat over de in een winkelcentrum gevestigde superadvocaat - lees: maffiamaatje - Saul Goodman (een rol van Bob Odenkirk) in de jaren voordat hij Walter Whites advocaat werd. White is het belangrijkste karakter van de dit jaar geëindigde tv-serie Breaking Bad, door critici één van de beste series ooit genoemd. De spin-off speelt zich dus af in de jaren voordat White kon uitgroeien van een simpele scheikundeleraar tot een meedogenloze drugsbaron.

Een exacte premièredatum is er nog niet, maar vermoedelijk wordt de eerste aflevering ergens in het voorjaar uitgezonden. AMC sloot eerder al een deal over Breaking Bad. Dit legde de zender geen windeieren. Doordat de serie zo goed werd bekeken op Netflix - wereldwijd 40 miljoen abonnees - trok het laatste seizoen dit jaar in Amerika veel meer kijkers dan de seizoenen ervoor.

Bekijk Saul Goodmans beste momenten in Breaking Bad: (spoilers!!!)
http://www.youtube.com/watch?v=RH09RUA7b3Q&feature=player_embedded

rogue
16-12-2013, 19:36
Dat scheelt weer, goed nieuws.

Het viel mij op dat de Nederlandse netflix de afgelopen dagen heel veel series er bij heeft gekregen.....voorbeelden zijn The Shield (alles), Downton Abbey (3 seizoenen), Justified (3 seizoenen), Mad Men (5 seizoenen), Battlestar Galactica (alles), Dawsons Creek, Grimm, Heroes (alles), Suits (2 seizoenen), Farscape (alles) enz.

Dat gaat de goede kant op!

WaymannDirector
07-01-2014, 08:33
Netflix komt naar België in mei.
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1769193/2014/01/06/Netflix-komt-naar-Belgie-vijf-vragen.dhtml

Weet niet of ik hier zo blij om moet zijn. Zal de toekomst van de echte vaste drager allemaal verslechten. Buiten filmfans zijn er weinig mensen die nadat ze een film hebben gezien deze nog eens willen bekijken. Dan is Netflix interessant voor die mensen. Helaas zijn dat er veel te veel.

StefaanD
07-01-2014, 11:07
Goed nieuws vind ik zelf, ga het zeker eens proberen. Kan interessant zijn voor films waar je anders moeilijker aan kan komen. Kan natuurlijk héél goed zijn dat ik het na een maand alweer gezien heb :)

Werner
07-01-2014, 11:14
Netflix komt niét naar België!
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1769366/2014/01/07/Netflix-ontkent-komst-naar-Belgie.dhtml

Oakey
07-01-2014, 23:33
Netflix komt niét naar België!
http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1769366/2014/01/07/Netflix-ontkent-komst-naar-Belgie.dhtml
Wat is daar de reden voor? De drietaligheid van het land ofzo? Lijkt me dat er in België toch ook genoeg animo moet zijn voor Netflix.

pazke70
08-01-2014, 00:35
Wat is daar de reden voor? De drietaligheid van het land ofzo? Lijkt me dat er in België toch ook genoeg animo moet zijn voor Netflix.
onderschat de macht van de politiek niet, zie Telenet en Belgacom die Netflix als een bedreiging zagen

WaymannDirector
08-01-2014, 08:32
onderschat de macht van de politiek niet, zie Telenet en Belgacom die Netflix als een bedreiging zagen

Denk ook dat dat de reden.

martwout
14-01-2014, 13:34
Onderzoek bandbreedte door Netflix: http://www.totaaltv.nl/nieuws/15008/netflix-bandbreedte-nederland-hoogst,-upc-het-laagst.html

Pieter Kleine
09-03-2014, 16:52
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/08/nieuwe-topman-ziggo-netflix-mogelijk-vragen-om-extra-betaling/

Hoofdpunten:

Ziggo werkt aan optie om tegen betaling netflix met betere beeldkwaliteit door te geven.


Netflix legt in Nederland beslag op 10% netwerkcapaciteit (USA: 30%).

Werner
09-03-2014, 22:59
Denk ook dat dat de reden.

Ik denk dat niet, ik ben daar zeker van.

Oakey
15-03-2014, 19:06
Ik denk dat niet, ik ben daar zeker van.
En die kunnen een internetdienst verbieden? Belgische toestanden...

Werner
15-03-2014, 23:46
En die kunnen een internetdienst verbieden? Belgische toestanden...

Inderdaad. Palermo aan de Noordzee.

Pieter Kleine
22-06-2014, 23:55
Laatste tijd veel storingen, wegvallen ot, verbindingsproblemen. Lees via Google dat meer mensen dit probleem hebben. Vermoedt dat dat Netflix te weinig servercapaciteit heeft.

Edit: het schijnt vooral voor te komen bij het kijken via apple tv.

Oakey
23-06-2014, 22:05
Laatste tijd veel storingen, wegvallen ot, verbindingsproblemen. Lees via Google dat meer mensen dit probleem hebben. Vermoedt dat dat Netflix te weinig servercapaciteit heeft.
Hier geen last van.

Michael Hamers
24-06-2014, 17:06
Ik ook niet hoor. Netflix wordt hier elke dag gebruikt en totaal nergens last van... Ligt het niet aan je eigen netwerk? Gebruik je Wifi of een bekabelde verbinding?

rogue
23-07-2014, 14:13
Als zelfs een fervante tegenstander als Rogier (http://dvd.nl/forum/showthread.php?71729-Breaking-Bad-AMC&p=1979267&viewfull=1#post1979267) gebruik maakt van netflix (net als de meeste hier, niet als vervanging van, maar ernaast).....dan kan het weleens hard gaan qua abonnees.
Sorry, ik kon het niet laten, het doet me denken aan ex-rokers die nadat ze gestopt zijn, opeens een omslag van 180 maken en fel tegen elk rookwolkje zijn :).

Netflix wint klanten ondanks prijsverhoging
Netflix heeft nu ruim 50 miljoen gebruikers, waarvan bijna 14 miljoen buiten de VS. De omzet ligt met 1,34 miljard dollar licht boven verwachting.
Dat maakt Netflix bekend bij de onthulling van zijn kwartaalcijfers over het tweede kwartaal van dit jaar. De winst komt uit op 71 miljoen dollar. Dat is minder dan vorig jaar, maar meer dan de afgelopen kwartalen.

In thuisland VS groeide het aantal Netflix-abonnees de afgelopen drie maanden naar ruim 36 miljoen. Het aantal abonnees buiten de VS groeide naar 13,8 miljoen. Een jaar geleden lag het aantal Netflix-abonnees na dezelfde periode op ruim 37 miljoen.

Prijsverhoging
Aparte cijfers over het aantal abonnees in Nederland geeft de streamingdienst niet. In mei verhoogde Netflix zijn prijs in de meeste landen. In Nederland steeg de prijs voor nieuwe abonnees van Netflix met een euro van 7,99 naar 8,99 euro.
"Er was een minimale impact in abonneegroei door deze prijswijziging", schrijft Netflix-ceo Reed Hastings zijn aandeelhouders. Netflix heeft ook aangekondigd dit najaar in sommige markten te beginnen met de verkoop van cadeaukaarten. Zulke kaarten met pre-paid-tegoed voor Netflix zullen in Nederland in eerste instantie niet verkrijgbaar zijn.

Meer landen
Vanaf september zal Netflix in meer landen te gebruiken zijn. De streamingdienst komt dan naar Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, België en Luxemburg.
Netflix produceert ook eigen series, waaronder House of Cards en Orange Is the New Black. Die tweede is in alle markten de best bekeken Netflix-serie. Voor zijn eigen series kreeg Netflix dit jaar 31 nominaties voor de Emmy's, de belangrijkste prijs voor tv-producties.


Netflix wil talkshows anders aanpakken dan tv-zenders
Netflix wil naast eigen series ook eigen talkshows gaan maken en belooft dat heel anders aan te pakken dan de Amerikaanse tv-zenders doen
Dat laat Ted Sarandos, hoofd content bij Netflix, weten na de presentatie van de kwartaalcijfers van het bedrijf.

In juni maakt Netflix al bekend dat er een talkshow zou worden opgenomen met Chelsea Handler. De comédienne had al een talkshow op de zender E! maar is daarmee gestopt.
Veel details over de show maakte Netflix nog niet bekend. Nu stelt Sarandos dat het bedrijf een soortgelijke tactiek als bij de eigen tv-series zal gaan hanteren.
"Mensen kijken niet meer naar talkshows zoals ze vroeger deden. Ze kijken niet meer op de vaste tijd, maar bekijken uitzendingen dagen, weken of zelfs maanden later online terug", aldus het hoofd content bij Netflix.
"Ze kijken meerdere afleveringen in één keer en wij willen talkshows bouwen afgestemd op de manier waarop mensen kijken zoals we eerder gedaan hebben bij tv-series door het weglaten van reclamestops en cliffhangers."

De talkshows van Netflix moeten minder vergankelijk worden dan bij de tv-versies het geval is. Of dat betekent dat er minder op actualiteit wordt ingespeeld is niet bekend. De show van Handler zal gaan over tv, films en popcultuur en past volgens Sarandos daarom goed bij Netflix.

rogue
23-07-2014, 17:22
Quote verwijderd i.v.m. verwijderde posts
Uitgaande van al de posts met je stellige mening in dit topic over VOD en netflix in het bijzonder, dacht ik dat er meer kans was dat Feyenoord de Champions League zou winnen, dan dat jij netflix zou gebruiken :).
Eerlijk gezegd vind ik het wel grappig, na al die discussies. En naar mijn bescheiden mening ook niet erg principieel, maar dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten.

Het zijn trouwens (niet ingaande op de vraag of je iemand op een forum moet vragen of je een quote mag gebruiken) 2 nieuwsberichten (van nu.nl), geen advertorials.

Frenkel
23-07-2014, 21:23
Het zijn trouwens (niet ingaande op de vraag of je iemand op een forum moet vragen of je een quote mag gebruiken) 2 nieuwsberichten (van nu.nl), geen advertorials.

Ik vindt het ook een vorm van verkapte advertorials.
Netflix begint qua hyping een beetje op Apple te lijken. Elk nieuwtje, of beter gezegd, elk bericht dat door Netflix naar buiten wordt gebracht, wordt door nu.nl breed uitgemeten als een nieuws item maar in mijn ogen heeft het weinig nieuws waarde en trekt het meer op hyping

rogue
23-07-2014, 21:41
Quote verwijderd i.v.m. verwijderde posts

Ik vind het heel vervelend dat je twee operaties heb gehad, echt waar, en ik meen het als ik zeg dat het hopelijk snel weer beter met je gaat.

Maar je weet heel, heel goed (of je moet een leesprobleem hebben) dat mijn opmerkingen over wat ik grappig en niet principieel vind, niet op die operaties sloegen. Ik kan dan ook wel zeggen dat ik het best kwalijk vind dat je dat hier gebruikt en zo neerzet. Heel erg jammer.

Je heb de keus gemaakt om netflix te nemen i.p.v. de BD's van die series te kopen (die je binnen een dag in huis hebt en dan had je ook gewoon je rust kunnen pakken). Dat heb je niet gedaan, prima, dat is je eigen keus.
Ik zal je in ieder geval, de volgende keer als je hoog van de toren blaast met een zeer stellige, principiële mening over een onderwerp, een stuk minder serieus nemen, sorry. En om je voor te zijn: natuurlijk deed je dat al bij mij.

Oakey
23-07-2014, 22:21
Heren, dit lijkt me iets voor een PM discussie. Absoluut niet interessant voor de rest van de forumlezers.

rogue
24-07-2014, 00:51
Quote verwijderd i.v.m. verwijderde posts

Ik ben er na al die discussies inmiddels wel achter, dat je erg moeilijk kunt omgaan met andersoortige meningen. Nu ook weer, als het te lastig wordt, dan komt er een post waarbij ik ga twijfelen of je alle voorgaande (ook je eigen) posts wel goed hebt gelezen? En je probeert een negatief beeld te schetsen met woorden als 'goedkoop' en 'sensatiepost', terwijl dit niet het geval is en nergens voor nodig is. Of net als die laatste alinea, waarin je, nota bene in dezelfde alinea, exact hetgeen doet waar je mij van beschuldigt.

Principes hebben en vasthouden betekent keuzes maken. Dat deze principes door omstandigheden buiten je wil kunnen wijzigen, dat begrijp ik. De stap om dat toe te geven, dat is heel wat lastiger, ook dat begrijp ik. Maar goed, hopelijk leer je hiervan dat je wellicht de volgende keer minder stellig in je mening bent en wél tegenspraak duldt en open staat voor de mening van een ander. Ongetwijfeld zal het hetzelfde van mij denken, prima.

Het lijkt mij inderdaad het beste (zijn we het over één ding eens) dat die tegenspraak niet meer van mijn kant komt en dat we de discussie niet meer aangaan. Het verleden heeft uitgewezen dat het altijd op hetzelfde uitdraait. In principe jammer, want discussie moet altijd mogelijk zijn, maar het gaat gewoonweg niet. Natuurlijk zal je de drang hebben om hier weer op te reageren; probeer het tegen te houden en laat zien hoe groot, sterk en wilskrachtig je bent. Ik zal geen reactie meer geven op jouw posts, dan heb je weer lekker die rust van de afgelopen maanden.

Ik wens je nog in ieder geval veel plezier met het kopen en kijken van je Twin Peaks box van €50 die volgende week uitkomt. En, dat meen ik oprecht, ik wens je beterschap.

Pieter Kleine
28-07-2014, 00:40
Zag vandaag iets nieuws. Er is nu een optie dat de volgende aflevering van een serie automatisch wordt opgestart. Handig.

Oakey
28-07-2014, 13:44
Zag vandaag iets nieuws. Er is nu een optie dat de volgende aflevering van een serie automatisch wordt opgestart. Handig.
Die was er altijd al toch?
Maar dit zijn inderdaad wel de kleine dingetjes die Netflix handig maken. Bij mijn bluray-serieboxen moet ik altijd (als ik een tijdje geen aflevering gekeken heb) de losse disks erin doen, wachten tot hij is opgestart (zandlopertjes....) en alle copyrightfilmpjes en menu's zijn langsgekomen, de afleveringen 1 voor 1 opstarten om te kijken waar ik gebleven was, om erachter te komen dat ik al een disk verder was, dan weer een volgende disk erin doen etc. Maar weinig series hebben zo´n SeasonView-optie zoals Lost zodat opgeslagen wordt waar je gebleven bent (ook na langere tijd), en de blurayspeler zelf (althans de Sony van mij) vergeet alles wanneer je een disk eruit hebt gehaald.

Ik ben zelf heel benieuwd of Netflix een keer in Duitsland actief wordt. Er zijn heel veel Duitse films die ik nog wel eens wil zien en die vaak ook niet in HD verkrijgbaar zijn op bluray.

Pieter Kleine
28-07-2014, 14:01
Die was er altijd al toch?
Maar dit zijn inderdaad wel de kleine dingetjes die Netflix handig maken. Bij mijn bluray-serieboxen moet ik altijd (als ik een tijdje geen aflevering gekeken heb) de losse disks erin doen, wachten tot hij is opgestart (zandlopertjes....) en alle copyrightfilmpjes en menu's zijn langsgekomen, de afleveringen 1 voor 1 opstarten om te kijken waar ik gebleven was, om erachter te komen dat ik al een disk verder was, dan weer een volgende disk erin doen etc. Maar weinig series hebben zo´n SeasonView-optie zoals Lost zodat opgeslagen wordt waar je gebleven bent (ook na langere tijd), en de blurayspeler zelf (althans de Sony van mij) vergeet alles wanneer je een disk eruit hebt gehaald.

Ik ben zelf heel benieuwd of Netflix een keer in Duitsland actief wordt. Er zijn heel veel Duitse films die ik nog wel eens wil zien en die vaak ook niet in HD verkrijgbaar zijn op bluray.

Ik kijk via Apple tv. Tot voor kort kwam ik aan het einde van de aflevering in het startschem van de aflevering en moest ik met de knop menu terug naar het serieoverzicht om met de volgende aflevering te kunnen starten. Nu dus niet meer.

WaymannDirector
28-07-2014, 15:16
Ik ben zelf heel benieuwd of Netflix een keer in Duitsland actief wordt. Er zijn heel veel Duitse films die ik nog wel eens wil zien en die vaak ook niet in HD verkrijgbaar zijn op bluray.

Netflix komt in september 2014 naar België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Luxemburg

rogue
28-07-2014, 19:21
Ik kijk via Apple tv. Tot voor kort kwam ik aan het einde van de aflevering in het startschem van de aflevering en moest ik met de knop menu terug naar het serieoverzicht om met de volgende aflevering te kunnen starten. Nu dus niet meer.
Ik ken ook niet anders dat de volgende aflevering automatisch opstart (via de PS3 of mijn TV); het zal dan wellicht alleen bij Apple tv zijn Pieter.

Pieter Kleine
28-07-2014, 23:51
Inmiddels is de ot niet meer geel van kleur, maar weer ouderwets wit. Blijkbaar is met de update van de Apple TV software ook de app vernieuwd.

Oakey
01-08-2014, 13:52
Netflix komt in september 2014 naar België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Luxemburg
Ah, geweldig. Hoop dat ik die ook via unblock-us kan bekijken dan :)


Inmiddels is de ot niet meer geel van kleur, maar weer ouderwets wit. Blijkbaar is met de update van de Apple TV software ook de app vernieuwd.
Bij de NL Netflix waren de ondertitels bij mij altijd al wit (zowel via blurayspeler als mediaspeler), op de Amerikaanse Netflix zijn de ondertitels (voor doven en slechthorenden) wel geel en (wat veel irritanter is) in HOOFDLETTERS. Maar ik kan meestal zonder, tenzij er echt heel veel rednecks geknauwd wordt :p

WaymannDirector
01-08-2014, 15:48
Ah, geweldig. Hoop dat ik die ook via unblock-us kan bekijken dan :)


Bij de NL Netflix waren de ondertitels bij mij altijd al wit (zowel via blurayspeler als mediaspeler), op de Amerikaanse Netflix zijn de ondertitels (voor doven en slechthorenden) wel geel en (wat veel irritanter is) in HOOFDLETTERS. Maar ik kan meestal zonder, tenzij er echt heel veel rednecks geknauwd wordt :p

Op je apple tv kan je toch zelf de vorm, kleur, grootte en achtergrond kleur aanpassen ? Heb dit vorige week gedaan toen ik m'n Apple tv heb aangeschaft… Handig dingetje :-P Had ik al eerder moeten aanschaffen.

Marcel den Haan
28-08-2014, 21:00
Het zal al wel behandeld zijn hier, maar wat is nou de beste manier om de Amerikaanse Netflix te bekijken? Kan via de site unblock nog wat of zoiets, maar dat kost geld. Ik ben zuunig en heb wel eens gehoord dat mensen het DNS adres veranderde in het menu van hun PS3 en meer niet. Dat kost niks, maar werkt dat wel en wat betekent het voor online gamen. Ik wou via de PS3 de Amerikaanse gaan bekijken en via de TV de Nederlandse. Kijken via de webbrowser vind ik niks dus dat valt af.

rogue
30-08-2014, 20:35
Dat is wel érg zuinig, voor die $4.99 per maand......niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten he ;).
Ik heb wel unblock us, en heb inderdaad de US netflix standaard op de PS3 (wissel ik in principe alleen met die van de UK) en de Nederlandse op de tv. Werkt prima, en dat allemaal voor €3,80 per maand.

Marcel den Haan
31-08-2014, 16:59
Hahaha, ben niet echt zuinig maar bedoel alleen dat ik had gezien dat het gratis kon. Dus waarom dan betalen snap je. Ben echt wel bereid te betalen, anders zou ik niet eens Netflix nemen maar gaan downloaden. Ik zal eens kijken op de site van unblock us

rogue
31-08-2014, 17:02
Ik snap het: waarom betalen als het gratis kan?
Maar het is inderdaad een kwestie van de DNS aanpassen, alleen kan ik je helaas niet helpen met de gratis oplossing. Die van unblockus werkt in ieder geval goed, gewoon hun pagina als homepage instellen op je PS3 en het switchen kost nog minder tijd ;).

rogue
10-09-2014, 18:57
Ik zie dat dvd.nl zelf ook een nieuw tabje heeft: http://dvd.nl/kijktips/.

Ik kom bijna nooit op de homepage (ga rechtstreeks naar het forum), dus mij was het nog niet opgevallen....

Claudio Santulli
10-09-2014, 19:10
De bedoeling is om dat straks wat algemener te maken omtrent alles video ondemand. Voorheen stonden hier al een tijdje de kijktips op tv van die week.

WaymannDirector
10-09-2014, 19:44
Benieuwd wat het aanbod zal zijn in belgië wanneer deze start volgende week… zal wel nog niet te fameus zijn denk ik. Toch niet zoals in de US.

rogue
10-09-2014, 20:20
Benieuwd wat het aanbod zal zijn in belgië wanneer deze start volgende week… zal wel nog niet te fameus zijn denk ik. Toch niet zoals in de US.
Nee, dat kan natuurlijk ook niet. Ze zullen het wel opbouwen, net als in Nederland.

WitteGijt?
10-09-2014, 20:37
Benieuwd wat het aanbod zal zijn in belgië wanneer deze start volgende week… zal wel nog niet te fameus zijn denk ik. Toch niet zoals in de US.

Misschien wel hetzelfde aanbod als in Nederland. Het Zweedse, Deense, Noorse en Finse is ook hetzelfde qua aanbod, net als de Zuid-Amerikaanse landen. Met misschien toevoeging van Frans als optie voor taal en ondertiteling. Ik zelf hoop op een ander aanbod, aangezien me dit nog meer keus geeft :) via unblock us.

Franklin1975
12-09-2014, 10:07
Ik zag een aantal weken terug al de Netflix tabblad op de hoofdpagina. Was vorige week verbaasd daar "Sharknado" te zien staan. Maar zoek ik in mijn Netflix-app naar de film, dan is deze dus nog niet beschikbaar, al is de datum al wel verstreken...

Michael Hamers
14-09-2014, 11:46
Ik zag een aantal weken terug al de Netflix tabblad op de hoofdpagina. Was vorige week verbaasd daar "Sharknado" te zien staan. Maar zoek ik in mijn Netflix-app naar de film, dan is deze dus nog niet beschikbaar, al is de datum al wel verstreken...

Ik zie ook idd deze film ontbreken in Netflix. Ik kan niet elke film afzonderlijk checken. Ik zal deze in elk geval weer even weghalen uit de lijst, want hij staat er duidelijk niet tussne.

Michael Hamers
14-09-2014, 11:59
Ik heb nu een flinke lijst toegevoegd van 13 sept. In een ander, beknopter format met een directe link naar Netflix. Dit omdat de releaselijst van 13-9 zo ontzettend lang is...

Michael Hamers
15-09-2014, 13:45
Ik zag een aantal weken terug al de Netflix tabblad op de hoofdpagina. Was vorige week verbaasd daar "Sharknado" te zien staan. Maar zoek ik in mijn Netflix-app naar de film, dan is deze dus nog niet beschikbaar, al is de datum al wel verstreken...

Nu staat Sharknado wel echt op Netflix. Dus mocht je deze cult topper willen zien, hij is nu hier (http://www2.netflix.com/WiMovie/70285977)te vinden

martwout
15-09-2014, 14:48
Ik heb nu een flinke lijst toegevoegd van 13 sept. In een ander, beknopter format met een directe link naar Netflix. Dit omdat de releaselijst van 13-9 zo ontzettend lang is...

Even een dummie-vraag, maar waar staat de lijst?

Claudio Santulli
15-09-2014, 15:30
Check onze homepage. ;-)

JT H.
16-09-2014, 00:44
Vind het opvallend dat de HBO serie Deadwood nu ook te zien is op Netflix.

Michael Hamers
16-09-2014, 08:15
Vind het opvallend dat de HBO serie Deadwood nu ook te zien is op Netflix.

Vond ik ook! Maar wel zeer welkom. Want die staat nog altijd op mijn to watch lijstje. Ik hoop dat dit betekent dat we meer van HBO op Netflix gaan terugvinden.

Jordy van Buel
03-10-2014, 09:24
Een jaar Netflix, het gaat goed met het bedrijf: http://www.nrcq.nl/2014/10/03/iedereen-kijkt-straks-tv-waar-en-wanneer-hij-wil?utm_source=email

Michael Hamers
03-10-2014, 13:47
Het aanbod is de laatste maand ook weer interessanter geworden met enkele toppers!

Jeroen D
03-10-2014, 14:00
Waar kun je het nederlandse aanbod het best bekijken ? Is daar een mooie website voor ?

Jeroen D
03-10-2014, 14:01
Ik heb ém al ; http://dvd.nl/kijktips/ (y)

Jeroen D
03-10-2014, 14:02
Een jaar Netflix, het gaat goed met het bedrijf: http://www.nrcq.nl/2014/10/03/iedereen-kijkt-straks-tv-waar-en-wanneer-hij-wil?utm_source=email

Was te verwachten. Netflix word nog veel groter in de toekomst.

Jeroen D
03-10-2014, 15:10
“De consument wil niet langer wachten totdat een speelfilm beschikbaar is buiten de bioscoop. We hebben afgesproken met Imax dat ‘Crouching Tiger’ tegelijkertijd uitkomt bij Netflix en in de bios"


Hier zat ik dus al op te wachten. Ik hoop dat er nog meer van dit soort deals komen. Zou toch te gek zijn als je Interstellar al op 6 november thuis rustig kunt gaan kijken (y)

WaymannDirector
03-10-2014, 15:13
“De consument wil niet langer wachten totdat een speelfilm beschikbaar is buiten de bioscoop. We hebben afgesproken met Imax dat ‘Crouching Tiger’ tegelijkertijd uitkomt bij Netflix en in de bios"


Hier zat ik dus al op te wachten. Ik hoop dat er nog meer van dit soort deals komen. Zou toch te gek zijn als je Interstellar al op 6 november thuis rustig kunt gaan kijken (y)

Nou zo snel hoeft het nu ook niet meer maar een maand of 2 max. Zou wel leuk zijn.

Qzyn
03-10-2014, 15:18
Volgens Netflixbaas Reed Hastings heeft Netflix geen plannen om nederlandstalig drama te gaan produceren.

Bron: http://nieuwsuur.nl/onderwerp/705347-de-invloed-van-netflix.html

Jeroen D
03-10-2014, 15:22
Alle nederlandse producties zijn sowieso al een drama dus dat is niet erg vind ik ;)

Marcel den Haan
03-10-2014, 15:25
Interstellar zal niet gaan gebeuren, maar ze hebben wel een deal met Adam Sandler voor vier films. Dus vrijwel een evenhoog niveau :mrgreen:
Maar serieus, een goede ontwikkeling die ongetwijfeld zal volgen tot meer exclusieve films en series. Netflix bevalt me met de dag meer en meer. Mijn afnemende drang tot kopen in combinatie met hoge prijzen leiden er toe dat ik veel series zal gaan kijken via deze aanbieder en niet eens meer zal kopen. Breaking Bad moest en zou er in komen, maar denk dat ik die niet eens ga kopen. Heb de serie al gezien en mocht ik hem ooit nog eens kijken, kan dat makkelijk via deze manier.

Claudio Santulli
03-10-2014, 15:40
Alle nederlandse producties zijn sowieso al een drama dus dat is niet erg vind ik ;)
Hier moest ik ff kostelijk om lachen. (6)

rogue
03-10-2014, 21:44
“De consument wil niet langer wachten totdat een speelfilm beschikbaar is buiten de bioscoop. We hebben afgesproken met Imax dat &#821tegelijkertijdng Tiger’ tegelijkertijd uitkomt bij Netflix en in de bios"


Hier zat ik dus al op te wachten. Ik hoop dat er nog meer van dit soort deals komen. Zou toch te gek zijn als je Interstellar al op 6 november thuis rustig kunt gaan kijken (y)
Interstellar vind ik nou net een slecht voorbeeld; dat is nou toch echt typisch een film die je de eerste keer in de bios wilt zien. Sowieso hoeft het van mij niet tegelijkertijd in de bios en netflix; dan gaan films nog sneller de bios uit en krijg je minder kans om een film daar te zien. Daar mag best een half jaar tussenzitten hoor.

Jeroen D
04-10-2014, 10:09
Interstellar vind ik nou net een slecht voorbeeld; dat is nou toch echt typisch een film die je de eerste keer in de bios wilt zien.

Ik ga nooit naar de bioscoop dus van mij mag Interstellar wel gelijk op Netflix verschijnen ;)

Frenkel
04-10-2014, 11:21
We moeten ons niet gek laten maken, dit is weer een mooie marketing stunt van Netflix.

Crouching Tiger 2 word gewoon een "Straight To Video" productie die voor de schone schijn ook even in de bioscoop zal gaan draaien.
Het zal echt niet te vergelijken zijn met echte bioscoop producties als Interstellar of komende Marvel films waar honderden miljoenen dollars in worden geïnvesteerd.

Ik zal ook binnenkort wel Netflix nemen, o.a. voor Breaking Bad en Fargo maar door dit soort marketing onzin kijk ik dwars heen.

Jeroen D
04-10-2014, 11:56
Ik heb Interstellar gewoon puur als voorbeeld gebruikt.................had ook iedere andere bioscoop film kunnen zijn. Gewoon het feit op zich dat een film heel snel na de bioscoop release al op netflix te zien zal zijn vind ik zeer interessant. We zien wel of dit gaat gebeuren in de toekomst of niet ;)

Frenkel
04-10-2014, 18:58
Nou, vanmiddag even een Cromecast gekocht bij Mediamarkt Tilburg en inmiddels aangemeld bij Netflix.
De eerste ervaringen zijn zeker niet slecht, het beeld en vooral het geluid is niet van het niveau Blu-ray maar al bij al gewoon goed te doen.
Ik denk dat dit zeker wel invloed zal hebben op mijn Blu-ray aankopen.
Fargo en Breaking Bad had ik in de planning staan om op Blu-ray te kopen maar daar is Netflix nu een goed alternatief voor.
Veel films zal ik voorlopig nog wel blijven kopen op Blu-ray, zo staat bijvoorbeeld ook Frozen op Netflix maar daarvoor wacht ik wel tot de Blu-ray voor een schappelijke prijs verkrijgbaar is.

Michael Hamers
04-10-2014, 20:39
De kwaliteit haalt het idd bij lange na niet bij de kwaliteit van een blu-ray, maar wat jij zegt... voor series is het gewoon ideaal. Series op schijf zijn naar mijn mening altijd (geen enkele uitzondering) veel te duur. Ik kan daar het geld niet aan uitgeven, echt niet. Op een enkele miniserie na die ik in mijn collectie heb dan... Het is gewoon fijn dat je nu ontzettend veel toffe series kunt kijken voor nog geen tientje per maand. Daarnaast staat Netflix vol met filmpjes voor kinderen en dat is voor mij persoonlijk ook erg prettig met een dochter van 4 jaar. Die redt zichzelf prima met de Netflix app op de tablet.

martwout
13-10-2014, 17:22
Netflix verhoogt prijs voor nieuwe abonnee's die 4K willen zien: http://www.totaaltv.nl/nieuws/17668/ultra-hd-alleen-bij-duurste-abonnement-netflix.html

Frenkel
08-11-2014, 14:27
Na een maand is mijn enthousiasme toch flink bekoeld, zelfs zo erg dat ik me inmiddels weer heb afgemeld bij Netflix en wel om de volgende redenen:

Voor de liefhebber van TV series is het aanbod groot en dat was ook mijn doel,..meer TV series kijken.
na het sublieme Fargo en Braking Bad kan mij echter andere series niet bekoren, ondanks adviezen van vrienden. Ik ben duidelijk een filmfan en het aanbod film is op Netflix simpelweg niet intressant

De kwaliteit is toch beduidend slechter dan Blu-ray dan ik in eerste instantie ondervond, na verloop van tijd ga je toch de kwaaltjes opvallen die je in eerste instantie niet echt opviel.

Ik had vanwege omstandigheden een maand lang alle tijd waardoor ik in recordtempo Braking Bad en Fargo heb kunnen zien maar eigenlijk besteed de uurtjes die ik nu achter de TV doorbreng liever voor echte kwaliteit van Blu-ray.

Mijn kijkachterstand van Blu-ray's was de laatste jaren flink opgelopen en dat was ook één van de redenen waarom ik tot een maand geleden geen Netflix nam.
Die Kijkachterstand zal ik nu eerst maar eens echt gaan aanpakken, en daarnaast heb ik inmiddels een dermate grote collectie BD's dat ik daar meer dan genoeg aan heb om mijn uurtjes mee te vullen.

€8,99 per maand lijkt niet veel maar op jaarbasis is dat toch bijna €108 waar ik dan liever toch een stuk of 13 Blu-ray's voor koop, na een maand Netflix licht mijn hart weer meer bij Blu-ray dan ik zelf had verwacht.

martwout
04-01-2015, 09:40
Netflix probeert VPN-diensten tegen te houden: http://tweakers.net/nieuws/100553/netflix-probeert-omzeilen-van-regiobeperkingen-te-voorkomen.html

drTree
04-01-2015, 12:26
1) inmiddels weer heb afgemeld bij Netflix..
2) het aanbod film is op Netflix simpelweg niet intressant...
3) De kwaliteit is toch beduidend slechter dan Blu-ray..


Thx voor de informatie. Als film - en (soms) serieliefhebber spreken deze overwegingen me inderdaad aan wellicht toch maar niet voor Netflix te kiezen.
Is HBO dan een beter alternatief? De kwaliteit lijkt me daar wel beter en de series ook.
Netflix vs HBO, wat is toch beter voor wie?

Michael Hamers
04-01-2015, 12:48
Thx voor de informatie. Als film - en (soms) serieliefhebber spreken deze overwegingen me inderdaad aan wellicht toch maar niet voor Netflix te kiezen.
Is HBO dan een beter alternatief? De kwaliteit lijkt me daar wel beter en de series ook.
Netflix vs HBO, wat is toch beter voor wie?

Ik heb een tijdje HBO gehad. De tv zenders is de beeldkwaliteit ok van, maar helaas wordt alles hier in NL naar 25fps omgezet. Dus je krijgt de tegenwoordig totaal onnodig PAL speedup problemen met hoger gepitcht geluid. Erg irritant. Daarnaast was de kwaliteit van HBO GO niet om over naar huis te schrijven. Veel grote series kregen bijvoorbeeld slechts een 2.0 hoge compresse audiotrack en het beeld vond ik slechter dan dat van Netflix. Het is al wel een tijd geleden dat ik een HBO abonnement had, maar voor mij hoeft het niet meer.

Ik vermaak me vooralsnog heel goed met Netflix. Het aanbod wordt steeds beter. Ja, het aanbod kan altijd beter, maar voor slechts 8 euro per maand hoor je mij niet klagen. Daarnaast koop ik af en toe nog een blu-ray. Verder kijk ik vooral veel films in de bios, dus voor mij is Netflix gewoon prima. Daarnaast kun je ook je account met een ander delen en de kosten delen. Dan kost het al helemaal weinig.

Oakey
04-01-2015, 14:29
Daarnaast kun je ook je account met een ander delen en de kosten delen. Dan kost het al helemaal weinig.
Dat kan, maar dan kun je net zo goed illegaal downloaden. Dat mag namelijk ook niet en is nog goedkoper... :p

Kefke96
04-01-2015, 15:37
Wij hebben een netflix abbonement voor 4 personen, 12 euro per maand ofte 3 euro per persoon.

Oakey
04-01-2015, 18:47
Wij hebben een netflix abbonement voor 4 personen, 12 euro per maand ofte 3 euro per persoon.
Feitelijk is dat een abonnement voor 4 streams van 1 accounthouder...

Michael Hamers
04-01-2015, 19:55
Dat kan, maar dan kun je net zo goed illegaal downloaden. Dat mag namelijk ook niet en is nog goedkoper... :p

Kan het nergens terugvinden of het wel of niet mag. Je maakt namelijk zelf uit op welke apparaten je je streams bekijkt en met wie je je account deelt...

Oakey
05-01-2015, 21:29
Kan het nergens terugvinden of het wel of niet mag. Je maakt namelijk zelf uit op welke apparaten je je streams bekijkt en met wie je je account deelt...
Gaat tegen de voorwaarden in volgens Netflix: http://www.ed.nl/algemeen/economie/betaalzenders-nemen-meelifters-op-de-koop-toe-1.4351735 Als je de voorwaarden leest staat daarin dat je je wachtwoord niet met anderen mag delen en je mag ook geen geld vragen voor gebruik van je account. Beiden doe je dan in feite.
Ik zie geen verschil met illegaal downloaden, is ook geen prioriteit voor Brein als het om individuen gaat maar het gaat om het principe. Daarbij is netflix al zo goedkoop dat het weer echt Nederlands is om dan €12 met de hele straat te gaan delen. Ik heb er als Netflixgebruiker ook last van, want door dit soort praktijken moet Netflix de prijzen uiteraard verhogen.

Claudio Santulli
05-01-2015, 21:52
Dat laatste gaat natuurlijk niet op, want er wordt sowieso voor 4 streams betaald. Linksom of rechtsom, ik of mijn buurman. Als de buurman het echt wil, neemt hij het toch wel na een gratis proefmaand. Maar helemaal koosjer is het natuurlijk niet, dus je hebt zeker een punt.

martwout
12-01-2015, 16:02
Netflix gaat HDR-techniek inzetten om beeldkwaliteit te verbeteren: http://www.totaaltv.nl/nieuws/18701/netflix-verbetert-beeldkwaliteit.html

Michael Hamers
14-01-2015, 07:48
Netflix gaat HDR-techniek inzetten om beeldkwaliteit te verbeteren: http://www.totaaltv.nl/nieuws/18701/netflix-verbetert-beeldkwaliteit.html

HDR is leuk, maar ik denk dat hardwarematige ondersteuning van een grotere helderheid en betere local dimming meer effect heeft, zoals we nu op de de CES hebben gezien. Maar we zullen zien hoe het eruit gaat zien.

Persoonlijk zie ik liever een hogere bitrate van de 1080p streams in zowel beeld als geluid en zie ik ook graag recente films verschijnen...

vista-vision
24-03-2015, 08:49
De organisatie achter de Emmy’s, de belangrijkste Amerikaanse televisieprijzen, heeft een petitie afgewezen van Netflix. Hierin vroeg de betaalzender de serie Orange is the New Black als komedie te categoriseren.

Dit verzoek is niet gehonoreerd, zo meldt Variety (http://variety.com/2015/tv/news/orange-is-the-new-black-emmys-1201456619/) zaterdag.
Door een wijziging in de statuten van de TV-Academy kunnen vanaf dit jaar series waarvan de afleveringen langer dan een half uur duren alleen bij uitzondering worden geaccepteerd als komedies.
Makers van de series als Glee, Shameless en Jane the Virgin hebben dat al gedaan en zijn door een negenkoppige commissie toegelaten tot de categorie 'beste komedie’.
Gevangenis Dit geldt echter niet voor Netflix-hit Orange is the New Black, over het leven van een groep vrouwen in een gevangenis. Door dit besluit moet de serie, die vorige jaar een met twaalf nominaties en drie prijzen één van de grote favorieten was, het nu opnemen tegen zwaargewichten in het dramagenre zoals House of Cards, Game of Thrones en Mad Men.
In de categorie komedie mogen nu in principe alleen nog maar komedies mee doen waarvan de aflevering minder dan een half uur duren, zoals The Big Bang Theory of Modern Family.
Geen beroep Van series met langere episodes moet door een commissie worden bepaald of zij vooral komedie of vooral drama zijn. Bij Orange is the New Black besloot de jury dus dat er te weinig gelachen kon worden.
De TV-Academy wil verder geen toelichting geven over het besluit. Er is geen mogelijkheid voor makers om in beroep te gaan tegen een beslissing.

martwout
02-06-2015, 12:43
Netflix test reclame: http://www.telegraaf.nl/digitaal/24108641/__Netflix_experimenteert_met_reclame__.html?utm_so urce=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=digitaaltf

Claudio Santulli
02-06-2015, 12:53
Reclame bij een betaalde dienst is echt not done en uiteindelijk de doodsteek. Dan jaag je mensen weer het illegale circuit in.

rogue
02-06-2015, 13:58
Reclame bij een betaalde dienst is echt not done en uiteindelijk de doodsteek. Dan jaag je mensen weer het illegale circuit in.
Het gaat alleen om trailers van series die voor Netflix zelf zijn geproduceerd, geen externe derde partijen. De kop van het artikel is dus erg misleidend, maar ja, de Telegraaf....

peptalk
02-06-2015, 14:50
Reclame bij een betaalde dienst is echt not done en uiteindelijk de doodsteek. Dan jaag je mensen weer het illegale circuit in.

Bij Foxsports zit anders ook genoeg reclame;-)

Werner
02-06-2015, 14:53
Dit gaat over België, maar dit zal voor Nederland niet anders zijn:
http://netflixinbelgie.be/netflix-geen-paniek-er-komen-geen-advertenties/

Het enige waar het over gaat is over een trailertje links en rechts. Daar zeg ik op voorhand niet nee tegen, op voorwaarde dat ze skipbaar zijn (ik wil bijvoorbeeld niet gedwongen geconfronteerd worden met de lelijke smoel van Seth Rogen :P )

Claudio Santulli
02-06-2015, 15:05
Ah, trailers zou ik minder erg vinden, maar dan het liefst alleen bij het instapabonnement. Maak dan een promotiekanaal. En inderdaad Fox sportschool heeft het ook.

martwout
03-09-2015, 16:18
Ik was vandaag aan het kijken naar een cadeau voor iemand anders en zag bij AH dat je tegenwoordig ook cadeaubonnen hebt voor Netflix. Als ik http://www.netflix-nederland.nl/netflix-cadeaukaart-cadeautip/ goed begrijp, hoef je geen abonnement aansluitend te nemen. Ik had het nog niet eerder gezien. Het cadeau is trouwens een boekenbon geworden maar ik wist dat hij ook interesse heeft in Netflix. Dus ik was even aan het twijfelen wat het werd.

Pieter R.
03-09-2015, 16:55
Reclame bij een betaalde dienst is echt not done en uiteindelijk de doodsteek. Dan jaag je mensen weer het illegale circuit in.

Mensen worden nergens heen gejaagd. Je kiest er altijd ZELF voor. Jij vind iets te duur en kiest er voor om het toch maar te gaan stelen omdat je het hebben wilt. Je wordt nergens toe gedwongen.
Neemt niet weg dat ik het ook niet vind kunnen als je al betaalt voor een videodienst, je nog reclame krijgt.

Claudio Santulli
03-09-2015, 19:11
Mensen worden nergens heen gejaagd. Je kiest er altijd ZELF voor. Jij vind iets te duur en kiest er voor om het toch maar te gaan stelen omdat je het hebben wilt. Je wordt nergens toe gedwongen.
Neemt niet weg dat ik het ook niet vind kunnen als je al betaalt voor een videodienst, je nog reclame krijgt.

Het was wat zwart-wit uiteraard, maar je snapt wat ik bedoel.
Ik download nooit, maar sta daar wel vaak (lees: bijna altijd) alleen in.

Pieter R.
03-09-2015, 19:36
Het was wat zwart-wit uiteraard, maar je snapt wat ik bedoel.
Ik download nooit, maar sta daar wel vaak (lees: bijna altijd) alleen in.

Is ook niet persoonlijk bedoeld :-) Maar om 1 of andere reden gaan bij mij met zulke opmerkingen (van 'je wordt gedwongen' oid) gewoon de tenen krom staan...

Ik heb vroeger vaak zat gedownload. Maar op een gegeven moment kreeg ik iets van 'welke excuses ik ook gebruik: dit is gewoon stelen en wie steelt is een dief. Dat wil ik dus niet". Dus dan wacht ik liever een half jaartje en koop ik het gewoon op dvd/BR. En kan dat niet: dan komt het wel een andere keer. Je moet ook je waardigheid hebben.

Overigens: ik heb net weer een Netflix abonnementje. Maar puur omdat ik het combineer met een unblock-site zodat ik ALLE content heb. Dan is het NET interessant genoeg voor een paar maandjes. De meeste troep hoef ik nl ook niet te zien. Ik zou graag zien dat alle shit (en dat is nogal wat bij Netflix) eruit gegooid wordt en dan misschien wat meer up-to-date films in de catalogus. en ook graag de nieuwe afleveringen van series de dag na uitzenden erop.

Pieter Kleine
01-10-2015, 14:57
http://www.telegraaf.nl/digitaal/24561049/__Een_op_de_vijf_huishoudens_heeft_Netflix__.html.

On demand is in Nederland duidelijk doorgebroken.

martwout
17-10-2015, 13:35
61% van proefkijkers gaat niet verder na gratis maand: http://www.telecompaper.com/nieuws/61-netflix-proefabonnees-wil-niet-betalen-na-gratis-maand--1108079

Marcel Hoeve
18-10-2015, 10:30
Ik las toevallig tot mijn verbazing in dit (http://dvd.nl/Netflix/) bericht op deze site dat er ook regelmatig films en series verwijderd worden uit de catalogus van Netflix. En daar zitten niet de minste films tussen (The Curious Case of Benjamin Button, The Jungle Book, Gran Torino, om een paar te noemen). Wat is dat voor een idioterie? Je zou verwachten dat de catalogus van Netflix alleen maar zou groeien, niet dat zij op eigen houtje beslissen welke films ze niet meer aanbieden. Ik zie ook geen plausibele reden waarom ze dat zouden doen. Dit is dan misschien ook wel een reden dat ik geen Netflix kijk en lekker bij mijn eigen Blu-ray verzameling blijf. Daar kan ik iedere film kijken wanneer ik dat wil en zo vaak als ik wens.

Michael Hamers
18-10-2015, 10:36
Ik las toevallig tot mijn verbazing in dit (http://dvd.nl/Netflix/) bericht op deze site dat er ook regelmatig films en series verwijderd worden uit de catalogus van Netflix. En daar zitten niet de minste films tussen (The Curious Case of Benjamin Button, The Jungle Book, Gran Torino, om een paar te noemen). Wat is dat voor een idioterie? Je zou verwachten dat de catalogus van Netflix alleen maar zou groeien, niet dat zij op eigen houtje beslissen welke films ze niet meer aanbieden. Ik zie ook geen plausibele reden waarom ze dat zouden doen. Dit is dan misschien ook wel een reden dat ik geen Netflix kijk en lekker bij mijn eigen Blu-ray verzameling blijf. Daar kan ik iedere film kijken wanneer ik dat wil en zo vaak als ik wens.

Netflix koopt filmrechten steeds voor een jaar. Dat is de reden dat de catalogus elke keer wisselt. Als er veel protest is dan kopen ze ook zeker weer de rechten voor een film of serie aan. Zo was onlangs Gossip Girl en Frozen verwijderd. Je kunt je voorstellen dat dit voor veel klachten heeft gezorgd aan het adres van Netflix. Ze hebben dan ook wederom de rechten van deze film en serie aangekocht en beiden zijn weer te bewonderen.

Ik moet ook zeggen dat ik voor de grote filmtitels en series ook geen Netflix heb. Ik heb Netflix met name voor hun exclusieve series en voor de enorme shitload aan animatiefilms en series voor ons dochtertje. Als je een filmliefhebber bent en/of niet veel of zelfs geen series kijkt, dan is Netflix wellicht niet voor jou. Puur voor film is het namelijk in Nederland niet de beste aanbieder...

Oakey
18-10-2015, 11:50
De nieuwe serie Scream (Netflix exclusive) is erg vermakelijk.

Pieter Kleine
18-10-2015, 12:49
Netflix koopt filmrechten steeds voor een jaar. Dat is de reden dat de catalogus elke keer wisselt. Als er veel protest is dan kopen ze ook zeker weer de rechten voor een film of serie aan. Zo was onlangs Gossip Girl en Frozen verwijderd. Je kunt je voorstellen dat dit voor veel klachten heeft gezorgd aan het adres van Netflix. Ze hebben dan ook wederom de rechten van deze film en serie aangekocht en beiden zijn weer te bewonderen.

Ik moet ook zeggen dat ik voor de grote filmtitels en series ook geen Netflix heb. Ik heb Netflix met name voor hun exclusieve series en voor de enorme shitload aan animatiefilms en series voor ons dochtertje. Als je een filmliefhebber bent en/of niet veel of zelfs geen series kijkt, dan is Netflix wellicht niet voor jou. Puur voor film is het namelijk in Nederland niet de beste aanbieder...

Bovendien zal netflix ook kijken naar hoeveel gebruikers naar een film en/of serie kijken. Als een film weinig kijkers heeft is verdient Netflix te weinig aan die film om hem nog langer in de catelogus te handhaven. Ik vind wel dat Netflix actiever moet communiceren hoe lang een serie of film beschikbaar is.

martwout
28-10-2015, 17:09
Trailer film Sandler op Netflix: http://www.tvgids.nl/Netflix_geeft_trailer_omstreden_Adam_Sandler-western_vrij/artikel/94578/

martwout
12-01-2016, 15:40
Naast http://dvd.nl/forum/showthread.php?93615-The-Crown-%28Netflix-2016%29&p=2017302#post2017302 komen er nog meer series aan: http://www.makeuseof.com/tag/new-netflix-originals-watching-2016/

Marseille, The Crown, Fuller House spreken me wel aan.

martwout
14-01-2016, 20:00
Netflix gaat actief VPN en andere mogelijkheden blokkeren: http://nos.nl/artikel/2080490-netflix-blokkeert-aanbod-andere-landen.html

vinnypassy
16-01-2016, 10:58
Ugh, dat is wel echt jammer. De Amerikaanse gebruik ik voor films, de Nederlandse voor de (meeste) series.

Pieter R.
16-01-2016, 12:51
Ik snap iets niet.. Je zegt dat alle content in de wereld gelijk gaat worden, maar tegelijkertijd ga je er tijd en energie in steken om VPN etc te blokken. Als de content gelijk is gaan mensen toch niet meer via VPN werken enz.?

Frenkel
16-01-2016, 13:30
Ik snap iets niet.. Je zegt dat alle content in de wereld gelijk gaat worden, maar tegelijkertijd ga je er tijd en energie in steken om VPN etc te blokken. Als de content gelijk is gaan mensen toch niet meer via VPN werken enz.?

Dat ze alle content wereldwijd gelijk willen maken is en plan die wel enkele jaren in beslag zal nemen waarbij nog maar de vraag is in welke maten men dit zal bereiken, men is namelijk wel afhankelijk of de content aanbieders hiermee akoort gaan.


Intussen blokkeren echter bij Netfix al wel VPN.

Na het zoet (waarvan dus maar moet blijken in hoevere het daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden), komt nu het zuur.

Binnenkort opnieuw een prijsverhoging ?.

vinnypassy
16-01-2016, 22:03
Nouja, eerst nog maar afwachten of ze het daadwerkelijk gaan blokkeren. Dit soort berichten zijn er eerder geweest, maar ze zijn nooit definitief doorgevoerd. Anderzijds staan ze natuurlijk ook gewoon in hun recht: je betaalt voor het Nederlandse aanbod, dus moet je het daar maar mee doen. Ben je daar niet tevreden mee, dan betaal je toch niet en maak je er geen gebruik van? Ik snap dat zoete en zure dan niet zo goed.