PDA

Bekijk de volledige versie : A Good Day to Die Hard (Extended) - (Streaming Media)



Ludo Keeris
19-06-2013, 22:51
A Good Day to Die Hard (Extended) - (Streaming Media)

In A Good Day to Die Hard (Extended) gaat John McClane samen met zijn zoon de strijd aan met de Russische onderwerel

Lees dit artikel (http://dvd.nl/recensies/4859/a-good-day-to-die-hard/streaming/)

jamiev
19-06-2013, 23:34
Ben je een liefhebber of niet.
Als je nu recensies gaat maken van streamen is het toch wel dieptriest gesteld hier.
Waarom een recensie maken op dit forum met zulke rotzooi.
Dacht dat hier nog Echte diehards zaten als het gaat om beeld en geluid.
Hoe helpen we de handel naar de kloten,zo dus.

Oakey
19-06-2013, 23:40
Ben je een liefhebber of niet.
Als je nu recensies gaat maken van streamen is het toch wel dieptriest gesteld hier.
Waarom een recensie maken op dit forum met zulke rotzooi.
Dacht dat hier nog Echte diehards zaten als het gaat om beeld en geluid.
Hoe helpen we de handel naar de kloten,zo dus.
Nou nou nou, een beetje dimmen hè.
Zoals je bij de launch van het nieuwe forum hebt kunnen lezen zal er ook meer aandacht zijn voor streams/VOD.
Zo biedt de site het forum voor ieder wat wils, van geneuzel over laserdiscs, tot dvd-aanbiedingen, bluray-discussies en VOD-besprekingen.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar streams en VOD hebben betere kwaliteit dan dvd waar ook veel mensen op dit forum nog steeds van genieten!. En besprekingen hiervan zijn juist toe te juichen.

jamiev
19-06-2013, 23:53
Kan best zijn,maar als liefhebber pur sang heb ik hier een hekel aan.
Al die download zorgen ervoor dat de hele markt instort.
Wat een ander ervan vind moet hij zelf weten,
Streamen en downloaden heeft niets met kwaliteit als liefhebber te maken.
Heb het grof uitgedrukt maar dit is hoe ik erover denk.
Je betaalt geen legio geld aan apparatuur om zo een film te bekijken.

WaymannDirector
20-06-2013, 00:12
Vind ook wel dat de industrie zichzelf een beetje kapot maakt door die VOD en itunes HD films aan te boeden... Ik heb nu een paar films uit de itunes store en eigenlijk vind ik het maar vervelend. Ten eerste veeel te duur ! De kwaliteit is niet optimaal en als je op tv wil kijken komt er een zwarte band in beeld tijdens de ondertiteling. Bloedirritant. Enkel handig voor ipad en dergelijk...

peptalk
20-06-2013, 01:02
Maakt Apple er 1030p van Ludo?

Rogier Burghout
20-06-2013, 06:39
Maakt Apple er 1030p van Ludo?

Ja ;-)

peptalk
20-06-2013, 10:32
Ja ;-)

Weet je ook de reden?

Rogier Burghout
20-06-2013, 11:02
Weet je ook de reden?

Nee. Je download het bestand en dan heeft deze de genoemde resolutie volgens de eigenschappen van het algehele bestand. Bij het afspelen wordt een andere resolutie genoemd in de info; want dan wordt de afmeting getoond als resolutie. Erg verwarrend allemaal.

Claudio Santulli
20-06-2013, 11:46
Denk dat met het omzetten iemand ergens een 3 i.p.v een 8 heeft getikt. Kan me geen andere reden bedenken en dan bedoel ik niet Rogier.

Betreft het resenceren van VOD. Tja we leven nu eenmaal 2013 en de toekomst ligt nu eenmaal bij streamen en VOD. Het zou een gemiste kans zijn als DVD.nl daar niet in een vroeg stadium in zou stappen, evenals de bioscoop recensie. Maar de nadruk blijft voorlopig op fysieke media liggen. Maar dat we daar aandacht aan besteden lijkt me alleen maar goed om een vergelijk aan te gaan met die fysieke media. Ondemand en VOD zijn natuurlijk wel heel populair aan het worden met de steeds grotere opkomst van aanbieders. We willen dus vooral graag vooruit denken i.p.v. alleen maar achteruit kijken.

StefaanD
20-06-2013, 11:50
Welke aspect ratio krijg je bij 1920 x 1030 ? Iets van 1.85:1 klopt dat zo ongeveer ? Aspect ratios e.d. zijn voor mij een onontgonnen gebied wat kennis betreft.

Rogier Burghout
20-06-2013, 11:53
Denk dat met het omzetten iemand ergens een 3 i.p.v een 8 heeft getikt. Kan me geen andere reden bedenken en dan bedoel ik niet Rogier.


Ik betwijfel of dat zo simpel is gegaan Claudio. Ik denk dat we met dit soort nieuwe bestandsformaten toch wellicht moeten gaan wennen aan aangepaste resoluties. Mijn MacBook Pro heeft brijvoorbeeld ook al een afwijkende resolutie tov reguliere HD schermen.

Rogier Burghout
20-06-2013, 11:55
Welke aspect ratio krijg je bij 1920 x 1030 ? Iets van 1.85:1 klopt dat zo ongeveer ? Aspect ratios e.d. zijn voor mij een onontgonnen gebied wat kennis betreft.

AR heeft niet perse iets met resolutie te maken. De AR van A Good Day to Die Hard is 2,35:1 Letterbox.

StefaanD
20-06-2013, 11:58
OK bedankt Rogier, tijd dat ik me maar eens ga inlezen hierover. Of dat en wanneer dat lukt is maar de vraag, nog véél te véél andere dingen te doen.

Claudio Santulli
20-06-2013, 12:49
Ik betwijfel of dat zo simpel is gegaan Claudio. Ik denk dat we met dit soort nieuwe bestandsformaten toch wellicht moeten gaan wennen aan aangepaste resoluties. Mijn MacBook Pro heeft brijvoorbeeld ook al een afwijkende resolutie tov reguliere HD schermen.

Dat klopt idd, maar meestal laat men de verticale resolutie ongemoeid en past men de horizontale resolutie aan. Zoals bijvoorbeeld laptop's met 1440x1080. Met andere woorden het levert veel meer op als in de breedte resolutie smokkelt i.p.v. de hoogte resoluties. In de geest van de SD breedbeeld uitzendingen die anamorphisch in de breedte werden oprekt van 720x576 4:3 naar 720x576. 16:9. Dan snap ik niet waarom men dan geen interlaced signaal aanbiedt i.p.v. progressief. Zeker als men bandbreedte wil besparen.

Zo zie je maar zo'n nieuw medium brengt genoeg discussie en nieuwe feiten met zich mee. ;-)


Welke aspect ratio krijg je bij 1920 x 1030 ? Iets van 1.85:1 klopt dat zo ongeveer ? Aspect ratios e.d. zijn voor mij een onontgonnen gebied wat kennis betreft.

Zoals Rogier al stelt heeft het niets met de AR te maken. Nadeel is wel dat je bij 2.35:1 al de nodige beeldlijnen moet missen i.v.m. de zwarte balken. Als je dan vervolgens ook de resolutie beperkt zal je effectief nog minder informatie krijgen.

Rogier Burghout
20-06-2013, 13:00
Dat klopt idd, maar meestal laat men de verticale resolutie ongemoeid en past men de horizontale resolutie aan. Zoals bijvoorbeeld laptop's met 1440x1080. Met andere woorden het levert veel meer op als in de breedte resolutie smokkelt i.p.v. de hoogte resoluties. In de geest van de SD breedbeeld uitzendingen die anamorphisch in de breedte werden oprekt van 720x576 4:3 naar 720x576. 16:9. Dan snap ik niet waarom men dan geen interlaced signaal aanbiedt i.p.v. progressief. Zeker als men bandbreedte wil besparen.

Zo zie je maar zo'n nieuw medium brengt genoeg discussie en nieuwe feiten met zich mee. ;-)


Ik zal vanmiddag eens de exacte resolutie van mn 13" beeldscherm, het bestand op zichzelf en het bestand als ie wordt afgespeeld op het scherm hier neerzetten. In de recensie heb ik me beperkt, maar gezien de (zeer interessante) discussie hierover zal ik het verder eens uitzoeken.

jamiev
20-06-2013, 13:13
Denk dat met het omzetten iemand ergens een 3 i.p.v een 8 heeft getikt. Kan me geen andere reden bedenken en dan bedoel ik niet Rogier.

Betreft het resenceren van VOD. Tja we leven nu eenmaal 2013 en de toekomst ligt nu eenmaal bij streamen en VOD. Het zou een gemiste kans zijn als DVD.nl daar niet in een vroeg stadium in zou stappen, evenals de bioscoop recensie. Maar de nadruk blijft voorlopig op fysieke media liggen. Maar dat we daar aandacht aan besteden lijkt me alleen maar goed om een vergelijk aan te gaan met die fysieke media. Ondemand en VOD zijn natuurlijk wel heel populair aan het worden met de steeds grotere opkomst van aanbieders. We willen dus vooral graag vooruit denken i.p.v. alleen maar achteruit kijken.

Als we allemaal hierop ingaan ligt inderdaad de toekomst op streamen en is het snel gedaan met de fysieke drager.
Dit is eerder achteruit denken ipv vooruit.
Wil je mij wijs maken dat je zo n film gaat bekijken met stereo geluid als liefhebber.
Voor de mensen die af en toe eens een film huren zal dit mischien goed genoeg zijn.
Dat jullie hieraan meewerken zegt mij genoeg.
Vooruit denken doe je op een andere manier en niet met streamen en downloaden.

Werner
20-06-2013, 13:17
Ik deel hier nochtans volledig de mening van jamiev. Laserdiscs, dvd's en Blu-rays onderscheiden zich van streams doordat je bij die laatste geen fysieke kopie bezit, en ik wandel daar liefst in een zo wijd mogelijke boog omheen.

Rogier Burghout
20-06-2013, 13:20
Als we allemaal hierop ingaan ligt inderdaad de toekomst op streamen en is het snel gedaan met de fysieke drager.
Dit is eerder achteruit denken ipv vooruit.
Wil je mij wijs maken dat je zo n film gaat bekijken met stereo geluid als liefhebber.
Voor de mensen die af en toe eens een film huren zal dit mischien goed genoeg zijn.
Dat jullie hieraan meewerken zegt mij genoeg.
Vooruit denken doe je op een andere manier en niet met streamen en downloaden.

Je geeft hier dvd.nl wel veel krediet: de oorzaak dat er meer aangeboden wordt aan VOD en Streaming is niet omdat dvd.nl er ineens aandacht aan geeft. En het is ook niet zo dat Blu-ray en dvd stopt met verkopen omdat dvd.nl er geen aandacht meer aan geeft. Die markt wordt nu eenmaal groter en vanwege de nieuwe technieken wordt er hier ook aandacht aan besteed. Ik vind persoonlijk het gebruik van Laserdiscs echt geneuzel uit het verleden: grote, zware discs met lelijke SD-video en je moet apparatuur vanuit de verre hoeken van de wereld halen om iets fatsoenlijks af te kunnen spelen. Maar ik vind dat het hier op het forum thuishoort, en iedereen die daar fan van is moet hier een hoekje kunnen hebben zich hier welkom voelen.
Vooruit denken wordt gedaan voor een verschillend publiek. Er is een massa consumenten die af en toe een filmpje kijkt en dus via hun provider wel eens een film huurt via VOD. Deze uitgave is daarmee te vergelijken en het feit dat dvd.nl daar aandacht aan besteed is dat ook deze doelgroep de website bezoekt en de recensies leest.
Vooruit denken wordt ook gedaan voor de liefhebbers van Blu-ray en andere HD dragers met alles daaromheen. Daar besteden we aandacht aan, net zoals de doelgroep die via andere media, zoals dvd en HD DVD, hun series en films bekijken.
Het 1 sluit het ander niet uit en het feit dat er nu aan VOD en Streaming aandacht wordt gegeven is niet omdat dvd.nl ophoudt met aandacht geven aan Blu-ray en HD . En ik vind niet dat we bepaalde zaken moeten gaan uitsluiten, dat komt IMO wat arrogant over.

Claudio Santulli
20-06-2013, 13:29
Als we allemaal hierop ingaan ligt inderdaad de toekomst op streamen en is het snel gedaan met de fysieke drager.
Dit is eerder achteruit denken ipv vooruit.
Wil je mij wijs maken dat je zo n film gaat bekijken met stereo geluid als liefhebber.
Voor de mensen die af en toe eens een film huren zal dit mischien goed genoeg zijn.
Dat jullie hieraan meewerken zegt mij genoeg.
Vooruit denken doe je op een andere manier en niet met streamen en downloaden.

Voor de duidelijkheid, ik ben het volledig met je eens. Maar ik ben niet de massa en niet de toekomst. Het feit is wel dat dit meer en meer gemeengoed zal zijn, De massa is niet echt geïnterneerd in beeldkwaliteit, maar in goedkoop. Fysiek kopers zijn in de minderheid, nu en straks helemaal.

jamiev
20-06-2013, 13:35
Je geeft hier dvd.nl wel veel krediet: de oorzaak dat er meer aangeboden wordt aan VOD en Streaming is niet omdat dvd.nl er ineens aandacht aan geeft. En het is ook niet zo dat Blu-ray en dvd stopt met verkopen omdat dvd.nl er geen aandacht meer aan geeft. Die markt wordt nu eenmaal groter en vanwege de nieuwe technieken wordt er hier ook aandacht aan besteed.
Vooruit denken wordt gedaan voor een verschillend publiek. Er is een massa consumenten die af en toe een filmpje kijkt en dus via hun provider wel eens een film huurt via VOD. Deze uitgave is daarmee te vergelijken en het feit dat dvd.nl daar aandacht aan besteed is dat ook deze doelgroep de website bezoekt en de recensies leest.
Vooruit denken wordt ook gedaan voor de liefhebbers van Blu-ray en andere HD dragers met alles daaromheen. Daar besteden we aandacht aan, net zoals de doelgroep die via andere media, zoals dvd en HD DVD, hun series en films bekijken.
Het 1 sluit het ander niet uit en het feit dat er nu aan VOD en Streaming aandacht wordt gegeven is niet omdat dvd.nl ophoudt met aandacht geven aan Blu-ray en HD . En ik vind niet dat we bepaalde zaken moeten gaan uitsluiten, dat komt IMO wat arrogant over.

Het zal het grote publiek wie een filmpje streamt Weinig uitmaken hoe de kwaliteit is en gaat daarvoor niet eerst een recensie lezen.
Dit doen wij als we een dvd of bluray willen kopen.

Rogier Burghout
20-06-2013, 13:54
Het zal het grote publiek wie een filmpje streamt Weinig uitmaken hoe de kwaliteit is en gaat daarvoor niet eerst een recensie lezen.
Dit doen wij als we een dvd of bluray willen kopen.

Er zijn hier ook veel lezers van dvd/BD recensies die ook aan VOD/Streaming doen dus voor hen is dit ook zeker interessant.
Daarnaast willen we hier een forum voor iedereen zijn en dit is nu (een deel van) de toekomst; of je nu wilt of niet. En bepaalde zaken negeren of de andere kant opkijken maakt het niet dat ze weggaan.
Ik hou zelf ook absoluut niet van VOD/Streaming, maar er is een markt en publiek voor. En dat daar aandacht aan gegeven wordt is meer dan terecht. Anders wordt het hier op een gegeven moment net dvdforum.nl; een website van een paar die-hard puristen die de dienst uitmaakten en bepaalden wat er wel en niet werd besproken. Nu komt er geen hond meer en de enige reden dat die site nog in leven wordt gehouden is vanwege het feit van die paar bezoekers. Dat is gekomen door om maar te willen blijven hangen in het verleden en niet vooruit en om je heen willen kijken naar andere media en andere kanalen (zoals Facebook). Ik vind dat best erg want het is het eerste forum waar ik lid van ben geworden; maar het heeft zijn eigen lot zelf bezegeld. Dus ik kan me nu voorstellen dat er hier breder wordt gekeken, zowel qua aanbod als kanalen als qua doelgroepen met daarbij wel de missie en visie in het oog houdend.

WaymannDirector
20-06-2013, 14:06
Het feit dat die doorzichtige zwarte balk in beeld verschijnt tijdens de ondertiteling is al een een goeie reden om het hele VOD links te laten liggen...

Jeroen D
20-06-2013, 14:31
Vooruit denken doe je op een andere manier en niet met streamen en downloaden.

Welke andere manier dan ?
Streamen en downloaden zijn de toekomst en ik denk dat de fysieke drager gaat verdwijnen. Niet dat ik dat leuk vind maar het is onvermijdelijk.

Rogier Burghout
20-06-2013, 14:39
Streamen en downloaden zijn de toekomst en ik denk dat de fysieke drager gaat verdwijnen. Niet dat ik dat leuk vind maar het is onvermijdelijk.

Op zich zie ik niet direct een verband tussen de opkomst van VOD/Streaming en de verdwijning van fysieke dragers. Het 1 is namelijk niet direct de vervanger van de ander want ze geven IMO geen gelijke belevenis. Elk heeft z'n unieke voor- en nadelen. Er zijn nu heel veel ontwikkelingen rondom 4K en dat nu niet ineens gestopt worden omdat er geen drager voor bestaat. 4K zal niet via VOD/|Streaming worden aangeboden denk ik zo...;)
De slechte dvd/BD verkoop heeft meer te maken met de economische crisis, maar in betere tijden zag ik veel mensen bij de FRS met stapeltjes CD's/DVD's en BD's onder de arm. En die tijd komt echt wel weer, maar de mensen hebben het geld er nu niet voor (over). Iedereen heeft zijn eigen prioriteit en op dit moment ligt er bij mij nog wel wat ruimte voor aan de aankoop van BD's maar iemand anders geeft ergens anders de voorkeur aan. Maar binnenkort zal het bij mij ook een stuk minder (door een ander uitgavenpatroon) worden als deze crisis nog aan blijft houden.

Jeroen D
20-06-2013, 14:48
De slechte dvd/BD verkoop heeft meer te maken met de economische crisis, maar in betere tijden zag ik veel mensen bij de FRS met stapeltjes CD's/DVD's en BD's onder de arm. En die tijd komt echt wel weer

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik weet het niet. Vooral in de muziekwereld heeft streaming hard toegeslagen............er zijn al heel veel bands die niet eens CD's meer laten persen en ze gewoon ter download aanbied (tegen betaling uiterraard).

Als je een DVD/bluray koopt dan heb je echt het idee dat je de film 'bezit'.................met downloaden heb ik dat gevoel totaal niet.

Maar dat dvd.nl aandacht besteed aan VOD/streaming films vind ik volkomen terecht en begrijpelijk ;)

Rogier Burghout
20-06-2013, 15:02
Tja, ik vind het verschil van beleving bij een film tussen VOD en BD nog wel wat groter dan bij muziek.....

e-shole
20-06-2013, 16:35
Op zich zie ik niet direct een verband tussen de opkomst van VOD/Streaming en de verdwijning van fysieke dragers. Het 1 is namelijk niet direct de vervanger van de ander want ze geven IMO geen gelijke belevenis. Elk heeft z'n unieke voor- en nadelen. Er zijn nu heel veel ontwikkelingen rondom 4K en dat nu niet ineens gestopt worden omdat er geen drager voor bestaat. 4K zal niet via VOD/|Streaming worden aangeboden denk ik zo...;)
De slechte dvd/BD verkoop heeft meer te maken met de economische crisis, maar in betere tijden zag ik veel mensen bij de FRS met stapeltjes CD's/DVD's en BD's onder de arm. En die tijd komt echt wel weer, maar de mensen hebben het geld er nu niet voor (over). Iedereen heeft zijn eigen prioriteit en op dit moment ligt er bij mij nog wel wat ruimte voor aan de aankoop van BD's maar iemand anders geeft ergens anders de voorkeur aan. Maar binnenkort zal het bij mij ook een stuk minder (door een ander uitgavenpatroon) worden als deze crisis nog aan blijft houden.

Crisis is zeker een factor, maar de tijd dat veel mensen met stapeltjes schijfjes de winkel uitlopen komt echt nooit meer terug. Mensen krijgen steeds meer TV zenders, youtube etc, en vinden beeldkwaliteit van streaming/downloads/rips goed genoeg, en goedkoop. Schijfjes nemen ruimte in, 1x kijken vindt men vaak genoeg (uitzondering zijn de disney/pixar/dreamworks kinder-/animatiefilms, die blijven goed verkopen), extra's bekijken de meesten ook niet.
zelfs op marktplaats, hier op forum en op rommelmarkten zijn de meeste 2ehands DVD's ook voor maar 1euro moeilijk verkoopbaar.
4K is een niche markt, zolang je er een premium prijs voor moet betalen, zelfs bluray verkoop valt tegen.

PS: zelf heb ik ook liever schijfjes, audio/video kwaliteit is hoger en is een fysiek productl; als je goed rondkijkt kan je online veel voor weinig vinden, maar behoor tot de minderheid.

Jeroen D
20-06-2013, 16:49
Crisis is zeker een factor, maar de tijd dat veel mensen met stapeltjes schijfjes de winkel uitlopen komt echt nooit meer terug.

Dat denk ik dus ook helaas................:-(

Frenkel
20-06-2013, 17:18
Zelf denk ik dat er voor 4K al helemaal geen fysieke dragers zullen uitkomen, en de kwaliteit van streaming/downloads in het algemeen zal natuurlijk toenemen door toename van bandbreedte en verbetering van compressietechnieken, een goede download ziet er immers ook al beter uit de eerste generatie DVD van 15 jaar geleden.
Berijp me niet verkeerd, Ik ben ook fan van de fysieke drager maar de kans is groot dat over 10 jaar een download of zelfs streaming de huidige Blu-ray overtreft.

jamiev
20-06-2013, 17:38
Dan ziet de toekomst er slecht uit als er geen fysieke drager meer is.
Je wilt toch ook geen cyberbabe om aan je behoefte te komen,
Ik wil het in handen kunnen hebben.

StefaanD
20-06-2013, 17:59
Kan gek klinken maar iemand al eens gedacht welke positieve of negatieve invloed het zou zijn als er geen fysieke drager meer zou bestaan ? Een hoop minder plastiek in ieder geval :-)

Rogier Burghout
20-06-2013, 18:08
Crisis is zeker een factor, maar de tijd dat veel mensen met stapeltjes schijfjes de winkel uitlopen komt echt nooit meer terug. Mensen krijgen steeds meer TV zenders, youtube etc, en vinden beeldkwaliteit van streaming/downloads/rips goed genoeg, en goedkoop. Schijfjes nemen ruimte in, 1x kijken vindt men vaak genoeg (uitzondering zijn de disney/pixar/dreamworks kinder-/animatiefilms, die blijven goed verkopen), extra's bekijken de meesten ook niet.
zelfs op marktplaats, hier op forum en op rommelmarkten zijn de meeste 2ehands DVD's ook voor maar 1euro moeilijk verkoopbaar.
4K is een niche markt, zolang je er een premium prijs voor moet betalen, zelfs bluray verkoop valt tegen.


De crisis is een grote oorzaak geweest voor het sluiten van winkels a la FRS maar ik ben wel benieuwd wat er gebeurt met de dvd/BD verkoop als de economie weer toeneemt.
Er blijft tig jaren na vinyl daar nog steeds een levendige markt voor, en ik denk dat voor films dat ook wel zo geldt.

Frenkel
20-06-2013, 18:11
uiteindelijk zijn het alleen maar getallen, in dit geval dus enen en nullen, of dat nu aangeleverd wordt op een plastic schijfje of rechtstreeks via de kabel doet er feitelijk niet toe. de oude generatie (hoewel inmiddels al uitstervende :grin:) heeft ook lang willen vasthouden aan een fysiek loonzakje, daar hoef je bij de huidige generatie echter niet meer mee aan te komen. Wat recenter een vergelijkbaar geval met electronisch betalingen zoals de pin passen en internetbankieren, daar is ook nog een grote generatie die fysiek geld en bankkantoor prefereert.

Gelukkig kunnen we echter voorlopig nog wel van DVD en Blu-ray genieten.

Frenkel
20-06-2013, 18:19
Er blijft tig jaren na vinyl daar nog steeds een levendige markt voor, en ik denk dat voor films dat ook wel zo geldt.

Vinyl heeft met zijn 30cm hoezen dus een echte verzamelwaarde, en hoewel je hier eerder afgaf op Laser Disc kan iedereen die dit medium ooit in bezit heeft gehad beamen dat met LD het zelfde geval was, LD sluit wat dat betreft beter aan op vinyl dan dat DVD of BD dat doen waar die verzamelwaarde vrijwel is verdwenen

Rogier Burghout
20-06-2013, 18:28
uiteindelijk zijn het alleen maar getallen, in dit geval dus enen en nullen, of dat nu aangeleverd wordt op een plastic schijfje of rechtstreeks via de kabel doet er feitelijk niet toe. de oude generatie (hoewel inmiddels al uitstervende :grin:) heeft ook lang willen vasthouden aan een fysiek loonzakje, daar hoef je bij de huidige generatie echter niet meer mee aan te komen. Wat recenter een vergelijkbaar geval met electronisch betalingen zoals de pin passen en internetbankieren, daar is ook nog een grote generatie die fysiek geld en bankkantoor prefereert.

Gelukkig kunnen we echter voorlopig nog wel van DVD en Blu-ray genieten.

Nou, daar denk je te licht over vind ik. Ik denk dat een hele generatie die is opgegroeid met een fysiek product de drang (wellicht deels) wel blijft houden. Ik zie het alleen al aan mezelf en aan leeftijdgenoten; de nostalgie treedt al in en zaken uit je jeugd en tienerjaren wil je soms weer bezitten om dat gevoel weer terug te krijgen. En dat gaat in de toekomst bij meerderen echt wel komen hoor, ook rondom films via een fysiek product. Dat VOD/Streaming heeft niemand een gevoel bij...


Vinyl heeft met zijn 30cm hoezen dus een echte verzamelwaarde, en hoewel je hier eerder afgaf op Laser Disc kan iedereen die dit medium ooit in bezit heeft gehad beamen dat met LD het zelfde geval was, LD sluit wat dat betreft beter aan op vinyl dan dat DVD of BD dat doen waar die verzamelwaarde vrijwel is verdwenen

Vind ik van niet, en meerderen met mij zo schat ik in. Hier op het forum alleen al is een hele verzamelwoede omtrent Giftsets en Steelbooks, dus de verpakking van DVD en BD heeft zeker wel een verzamelwaarde. De grootte van een BD hoes doet daar verder niks aan af vind ik.

Frenkel
20-06-2013, 19:09
Hier op het forum alleen al is een hele verzamelwoede omtrent Giftsets en Steelbooks,.

Ik ben bang dat "alleen hier op het forum is een hele verzamelwoede omtrent Steelbooks en Giftsets" eerder van toepassing zal zijn.

DVD Watcher
20-06-2013, 19:18
Om het enigzins on topic te houden wat betreft de AGDTDH Streaming Media versie : ''Wie gaat de Streaming versie van deze film aanschaffen in plaats van de DVD of Blu ray van AGDTDH?''

Ik in ieder geval niet.

Rogier Burghout
20-06-2013, 19:42
Ik ben bang dat "alleen hier op het forum is een hele verzamelwoede omtrent Steelbooks en Giftsets" eerder van toepassing zal zijn.

Wellicht, maar gezien net recente nieuws dat een gesloten FRS open blijft en overgenomen is door de eigenaar, en uitgebreid wordt met een LP collectie, zie je meer bewegingen richting oudere fysieke media. Niemand kan de toekomst voorspellen, maar ik heb het gevoel dat de drang naar fysiek verzamelen niet zo snel zal verdwijnen. Het is ook iets menselijks: bezit en de status daarnaar. Dat zie je hier op het forum ook, en dat is als zo oud als de weg naar Rome. Dat fenomeen verdwijnt niet, dat is ingebed in de mens. En voor de filmliefhebbers zal VOD/Streaming nooit voldoen aan die drang.

Werner
20-06-2013, 23:20
Wellicht, maar gezien net recente nieuws dat een gesloten FRS open blijft en overgenomen is door de eigenaar, en uitgebreid wordt met een LP collectie, zie je meer bewegingen richting oudere fysieke media. Niemand kan de toekomst voorspellen, maar ik heb het gevoel dat de drang naar fysiek verzamelen niet zo snel zal verdwijnen. Het is ook iets menselijks: bezit en de status daarnaar. Dat zie je hier op het forum ook, en dat is als zo oud als de weg naar Rome. Dat fenomeen verdwijnt niet, dat is ingebed in de mens. En voor de filmliefhebbers zal VOD/Streaming nooit voldoen aan die drang.

Amen to that!

jamiev
20-06-2013, 23:28
Om het enigzins on topic te houden wat betreft de AGDTDH Streaming Media versie : ''Wie gaat de Streaming versie van deze film aanschaffen in plaats van de DVD of Blu ray van AGDTDH?''

Ik in ieder geval niet.

Dit bedoel ik,de meesten hier op het forum niet.
Mensen wie aan vod doen lezen geen recensies maar willen zo goedkoop mogelijk een film zien en gaat hen niet om de kwaliteit.
Die hard heeft stereo geluid,wat moet je dan met zo n recensie,helder geluid en diep laag,die doelgroep maalt hier niet om.
Compleet zinloos en tijdverspilling.
Heb nu wel mijn standpunt duidelijk gemaakt hierin.
Verder wens ik de heren succes in het gene wat zij denken wat goed is.

Claudio Santulli
21-06-2013, 09:57
Je zou het ook om kunnen draaien. De blu-ray zit vol met grain, ondanks dat dit de bedoeling is kan men dit ook zo storend vinden, dat men een stream genoeg vindt. Er zijn genoeg films die ik niet koop, maar wel een keer wil zien. Het is eigenlijk ook geen alternatief voor de Blu-ray, maar voor de videotheek. Ik kom hier nu mee, omdat ik hem net gezien heb en ik me best iriteerde aan de flinke (bewuste) grain.

En als ik dat al denk als fanatieke blu-ray fan?

jamiev
22-06-2013, 00:17
Dit raakt kant nog wal,maar goed,
Even goede vrienden..

Claudio Santulli
22-06-2013, 16:16
Omdat mijn mening anders is dan de jouwe, wil nog niet zeggen dat het nonsens is. Het is geen publiekelijke geheim dat meer en meer websites er mee stoppen. DVD.nl is ook een aantal keer door het oog van de naald gekropen. Wil een website als de onze overleven moet je toch echt inspringen op de actualiteiten. Het zal je niet ontgaan zijn dat een website en forum maar één doel heeft en dat is publiek aan trekken. Dat houdt in dat je je horizon moet verbreden. Als we ons alleen maar richten op een select view diehards is het snel gebeurd. Alles kost geld en net zo makkelijk kan de stekker eruit getrokken worden als het een en ander niet rendabel blijkt. Het is gewoon de harde waarheid. Daarnaast is het niet meer dan een randzaak. Onze prioriteit blijft vooral bij dvd en blu-ray liggen, maar wordt dit gewoon uitgebreid met de actualiteiten. Ik zou het eerder kortzichtig vinden. Er niet op in springen is min of meer je eigen graf graven zijn.

Het afsluiten met even goede vrienden, klinkt eerder als een trap nageven. Zo komt dat bij mij over. Ik had ook niet kunnen reageren, maar vond het toch even nodig. Ik had toch gehoopt dat je me wat hoger inschatten.

jamiev
22-06-2013, 17:16
Omdat mijn mening anders is dan de jouwe, wil nog niet zeggen dat het nonsens is. Het is geen publiekelijke geheim dat meer en meer websites er mee stoppen. DVD.nl is ook een aantal keer door het oog van de naald gekropen. Wil een website als de onze overleven moet je toch echt inspringen op de actualiteiten. Het zal je niet ontgaan zijn dat een website en forum maar één doel heeft en dat is publiek aan trekken. Dat houdt in dat je je horizon moet verbreden. Als we ons alleen maar richten op een select view diehards is het snel gebeurd. Alles kost geld en net zo makkelijk kan de stekker eruit getrokken worden als het een en ander niet rendabel blijkt. Het is gewoon de harde waarheid. Daarnaast is het niet meer dan een randzaak. Onze prioriteit blijft vooral bij dvd en blu-ray liggen, maar wordt dit gewoon uitgebreid met de actualiteiten. Ik zou het eerder kortzichtig vinden. Er niet op in springen is min of meer je eigen graf graven zijn.

Het afsluiten met even goede vrienden, klinkt eerder als een trap nageven. Zo komt dat bij mij over. Ik had ook niet kunnen reageren, maar vond het toch even nodig. Ik had toch gehoopt dat je me wat hoger inschatten.

Dat zie je dan verkeerd helaas.
Ik heb zeker respect voor je,
Met even goede vrienden bedoelde ik dat we over dit onderwerp een verschillende mening hebben maar daarom nog wel even goede vrienden kunnen zijn.
Dat jij dit verkeerd opvat vind ik dan ook jammer.
Dit wou ik nog even kwijt.

jurgen42u
29-06-2013, 12:15
Kan gek klinken maar iemand al eens gedacht welke positieve of negatieve invloed het zou zijn als er geen fysieke drager meer zou bestaan ? Een hoop minder plastiek in ieder geval :-)

en meer werkloosheid ook, wat zeker een positieve invloed is... :roll:

StefaanD
29-06-2013, 13:05
en meer werkloosheid ook, wat zeker een positieve invloed is... :roll:

Jurgen, geen idee ik ben geen econoom. En die rollende ogen smiley had echt niet gehoeven, nu komt het op mij over dat jij mijn vraag (ja een vraag, je hebt mijn vraagteken toch gezien hoop ik) of dat ik niet zelf aan meer werkloosheid had gedacht als achterlijk ziet of beschouwd.

Jou antwoord komt in ieder geval zuur en sarcastisch over op mij, mag hopen dat je net niet in aanraking bent gekomen met werkloosheid ?

jurgen42u
29-06-2013, 14:56
Nee (ook geen vraagteken, maar wel een komma gezien in je comment), , maar het oogt wel op voorzichtigheid omtrent bepaalde reacties (niet dat je je reactie per se slecht bedoelde). En Ok mijn reactie komt idd wat sarcastisch over, waarvoor mijn excuses. Mijn oudste broer is echter wel werkloos geworden, dankzij een bedrijf die "het allemaal goedkoper" wilt. En er komt geen verbetering aan de komende jaren...

Er werken volgens mij wereldwijd wel enkele duizende mensen in de dvd/blu-ray sector en persoonlijk zou ik die het liefst allemaal laten blijven werken ;)

Verder: terug on topic ;)

StefaanD
30-06-2013, 11:39
Wil het van mijn kant toch ook even afsluiten.

Ja ik zou de mensen die in de dvd/blu-ray sector werken ook liever aan het werk zien, maakt zelfs niet uit welke sector.

Spijtig om te horen van je broer, en helaas best herkenbaar als ik de reden zo lees. Denk dat ik zelf ook wel een beetje op de wip zit, niet omdat het bedrijf waar ik werk goedkoper wil werken, maar gewoon wegens de leegloop en het niet vervangen van werknemers. Het ziet er dus niet al te best uit hier, en voor een "ouwe zak" zoals ik zal het niet meevallen iets anders te vinden. Ah misschien een sabbat jaar inlassen en eindelijk eens die droom van te voet naar Compostela te trekken waar maken gewoon om "mijnen kop" helemaal leeg te maken ;)

En 'k sluit op dezelfde manier af: terug on topic :-)


Nu, is het geen teken aan de wand zijn voor de film A Good Day to Die Hard, als je ziet dat we hier eigenlijk niet over de film discussiëren maar over het VOD gegeven zelf :grin:

Claudio Santulli
30-06-2013, 11:59
Ha, het is wellicht logisch dat er zoveel besproken wordt bij de eerste VOD review. Vandaar geen boze berichten mijnerzijds. :mrgreen:

StefaanD
30-06-2013, 13:36
Dacht al, wat is die Claudio toch soft geworden :mrgreen:

VOD het is inderdaad de eerste review hier op dvd.nl en doet gelijk het nodige stof opwaaien. VOD van mijn kabelaar gebruik ik eigenlijk nooit, nou ja één keer toen hun hele infrastructuur er uit lag in een weekend en er een dag geen internet was heb 'k een gratis code gehad en daar heb ik 1 film mee bekeken. Voor de rest nee, ook gewoon omdat het verre van goedkoop is en dat het aanbod eerder beperkt is.

Blijf zelf nog bij BOD (Blu-ray on Demand) en trek dus één van kasten open om een filmpje te kiezen om op te zetten.

Hombre
14-07-2013, 10:50
Dat klopt idd, maar meestal laat men de verticale resolutie ongemoeid en past men de horizontale resolutie aan. Zoals bijvoorbeeld laptop's met 1440x1080. Met andere woorden het levert veel meer op als in de breedte resolutie smokkelt i.p.v. de hoogte resoluties. In de geest van de SD breedbeeld uitzendingen die anamorphisch in de breedte werden oprekt van 720x576 4:3 naar 720x576. 16:9. Dan snap ik niet waarom men dan geen interlaced signaal aanbiedt i.p.v. progressief. Zeker als men bandbreedte wil besparen.

Zo zie je maar zo'n nieuw medium brengt genoeg discussie en nieuwe feiten met zich mee. ;-)



Zoals Rogier al stelt heeft het niets met de AR te maken. Nadeel is wel dat je bij 2.35:1 al de nodige beeldlijnen moet missen i.v.m. de zwarte balken. Als je dan vervolgens ook de resolutie beperkt zal je effectief nog minder informatie krijgen.

Het bestand is in de originele beeldverhouding van 2,35:1 in letterbox-formaat en past zich aan aan de schermgrootte van het beeldscherm.

Dit is dus fout!!!
http://www.imdb.com/title/tt1606378/technical



Aspect Ratio
1.85 : 1



Verder het AAC 2.0 geluid als niet blikkerig te beschouwen ??????

Tja....

Claudio Santulli
14-07-2013, 14:00
De discussie in mijn quote ging om de vermelding 1030 vs 1080. De AR is dan niet relevant, maar de bestandsresolutie wel. Bij beide AR's lever je in als de verticaleresolutie aanpast.

Maar jij doeld op de vermelding in de recensie en daar heb je gelijk in. Echter mijn quote is dan niet relevant in jouw bericht! ;-)


Verder het AAC 2.0 geluid als niet blikkerig te beschouwen ??????

Tja....

Waar doel je dan op? Jij heb deze stream gezien en vond het geluid wel blikkerig?

Gerco Stuivenberg
14-07-2013, 15:55
Voor weergave via een HT is de kwaliteit van dat soort bestanden idd te laag, maar als je bang bent voor beleving of vaak (ver) van huis bent zal je daar ook geen eisen aan stellen. :twisted:

Als het om kwaliteit moet gaan, kunnen ze wat dat betreft er beter een DD384 of een PCM soundtrack toevoegen zodat ook een HT er iets aan kan hebben.

Ik zie dat soort bestanden meer als een duur soort "digital copy" van een BD of DVD. :(

Hombre
15-07-2013, 07:39
De discussie in mijn quote ging om de vermelding 1030 vs 1080. De AR is dan niet relevant, maar de bestandsresolutie wel. Bij beide AR's lever je in als de verticaleresolutie aanpast.

Maar jij doeld op de vermelding in de recensie en daar heb je gelijk in. Echter mijn quote is dan niet relevant in jouw bericht! ;-)



Waar doel je dan op? Jij heb deze stream gezien en vond het geluid wel blikkerig?

De AR is wel revelant, want die staat gewoon fout in de review, en dat is slordig en nog slordiger dat dit goed geprobeert te praten.

AAC is altijd blikkerig (= extreem gecomprimeerd), want deze codec is nog slechter dan MP3.

Maar goed het is weer duidelijk (typerend) hoe er op kritiek/opaanmerkingen wordt gereageerd.

Claudio Santulli
15-07-2013, 11:20
Je laatste opmerking slaat helemaal nergens op. Ik geef gewoon netjes aan dat je gelijk hebt en val je nergens af. Alleen je quote een stuk uit een discussie waarin wordt uitgelegd waarom in dat geval de AR niet relevant is. Waarom zo verbitterd?

Vervolgens geef je aan dat AAC altijd blikkerig is. Dit stel je dus zonder de stream zelf te hebben gezien (ga ik gemakshalve vanuit). Terwijl Rogier, die de stream uitvoerig heeft bekeken en beluisterd, juist aangeeft dat dit bij deze stream meevalt.

Maar goed, ik weet natuurlijk waar de frustratie wellicht vandaan komt. Ik praat dus niks goed en doe dat ook nog eens met het nodige respect. Beetje jammer dat je dat dan gebruikt alsof ik en daarmee geheel DVD.nl niet met kritiek om kan gaan. Integendeel zelfs. Dat vind ik weer jammer!

Rogier Burghout
15-07-2013, 11:40
Ik heb de recensie aangepast vwb AR, vwb de geluidskwaliteit blijf ik bij mijn eerdere bevindingen. Wel vind ik dat je erg overdreven en overtrokken reageert Hombre, met daarbij al een bevooroordeelde negatieve mening t.o.v. dvd.nl. Je houding biedt geen enkele meerwaarde voor dit forum op deze manier....

Gerco Stuivenberg
15-07-2013, 22:09
Ik heb de recensie aangepast vwb AR, vwb de geluidskwaliteit blijf ik bij mijn eerdere bevindingen. Wel vind ik dat je erg overdreven en overtrokken reageert Hombre, met daarbij al een bevooroordeelde negatieve mening t.o.v. dvd.nl. Je houding biedt geen enkele meerwaarde voor dit forum op deze manier....
De recensie is goed, maar mist nog wat informatie, zoals over het geluid tijdens de momenten met aktie en de niveaus. Zijn de dialogen bvb minder luid bij de momenten met aktie om zo de bandbreedte van 256kbps optimaal te gebruiken? Nu lijkt het er voor iemand die niet zo veel kennis op dit gebied heeft, op dat de download net zo goed is als een BD, wat voor veel frustraties zal zorgen bij filmliefhebbers die wel een een HT hebben. :(

Daarnaast kan het zijn dat de mix geoptimaliseerd is voor een bepaald soort weergevers zoals oordopjes of de luidsprekers van de laptop. Dit soort informatie zou belangrijk kunnen zijn voor maatschappijen die dit soort produkten uitbrengen. Wat dat betref zou het misschien beter zijn als er voor een recensie ook een soort van vergelijiking wordt gedaan tussen de weergave:
-via een desktop PC met bijbehorende luidsprekers
-via een laptop met ingebouwde luidsprekers
-via een laptop met een stel oordopjes
-Een HT

Niet iedereen zal de film op dezelfde manier bekijken. ;)

Rogier Burghout
16-07-2013, 06:38
De recensie is goed, maar mist nog wat informatie, zoals over het geluid tijdens de momenten met aktie en de niveaus. Zijn de dialogen bvb minder luid bij de momenten met aktie om zo de bandbreedte van 256kbps optimaal te gebruiken? Nu lijkt het er voor iemand die niet zo veel kennis op dit gebied heeft, op dat de download net zo goed is als een BD, wat voor veel frustraties zal zorgen bij filmliefhebbers die wel een een HT hebben. :(

Daarnaast kan het zijn dat de mix geoptimaliseerd is voor een bepaald soort weergevers zoals oordopjes of de luidsprekers van de laptop. Dit soort informatie zou belangrijk kunnen zijn voor maatschappijen die dit soort produkten uitbrengen. Wat dat betref zou het misschien beter zijn als er voor een recensie ook een soort van vergelijiking wordt gedaan tussen de weergave:
-via een desktop PC met bijbehorende luidsprekers
-via een laptop met ingebouwde luidsprekers
-via een laptop met een stel oordopjes
-Een HT

Niet iedereen zal de film op dezelfde manier bekijken. ;)

Gerco, dat gaat veel te ver en schiet totaal zijn doel voorbij. Een VOD/download is bedoeld om afgespeeld te worden op een bepaald doelapparaat en dat is in dit geval de laptop of tablet. De beeld- en geluidskwaliteit worden dan in die mate besproken of het kwalitatief genoeg is gezien de algemene afspeelmogelijkheden die de laptop of tablet heeft, voor zowel beeld als geluid. Om dan complete grafieken, vergelijkings- en kruistabellen op te stellen ter vergelijking of anderzinds is totaal niet boeiend en heeft ook geen meerwaarde. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde lezer hierop zal afhaken. Ik snap dat je als purist wat meer informatie zou willen hebben maar daar is het product niet naar gemaakt, daar is Bluray dan weer voor bedoeld. Plus ik denk dat je als purist prima kan inschatten hoe het stereo geluid van een MP4'tje klinkt op je HT... (y)

jamiev
16-07-2013, 17:50
Begrijp wel wat hombre er van de ene kant mee bedoeld,het geluid is natuurlijk ook niet van het beste.
Denk dat het recenseren van streamen niet in ieders smaak zal vallen hier op het forum.
Zelf weten jullie mijn mening hierover maar laten we dan wel respect voor elkaar houden en de mening mogen geven.

Gerco Stuivenberg
16-07-2013, 21:41
Gerco, dat gaat veel te ver en schiet totaal zijn doel voorbij. Een VOD/download is bedoeld om afgespeeld te worden op een bepaald doelapparaat en dat is in dit geval de laptop of tablet. De beeld- en geluidskwaliteit worden dan in die mate besproken of het kwalitatief genoeg is gezien de algemene afspeelmogelijkheden die de laptop of tablet heeft, voor zowel beeld als geluid. Om dan complete grafieken, vergelijkings- en kruistabellen op te stellen ter vergelijking of anderzinds is totaal niet boeiend en heeft ook geen meerwaarde. Sterker nog, ik denk dat de gemiddelde lezer hierop zal afhaken. Ik snap dat je als purist wat meer informatie zou willen hebben maar daar is het product niet naar gemaakt, daar is Bluray dan weer voor bedoeld. Plus ik denk dat je als purist prima kan inschatten hoe het stereo geluid van een MP4'tje klinkt op je HT... (y)
Een download is bedoeld om afgespeeld te worden op een laptop, tablet of een desktop PC en dus niet op "een bepaald doelapparaat". Elk soort apparaat zorgt voor een ander soort geluidsbeeld, waardoor de ene soundtrack mooier zal klinken via een stel oordopjes en de andere via de luidsprekers van een laptop. Je zou dit op dezelfde manier kunnen doen als met verschillende soorten soundtracks op een BD/DVD door even een stel oordopjes pakken of de luidsprekers ontkoppelen van de laptop.

Als een gast die er niet tevreden over is, hier leest dat de geluidsmix geoptimaliseerd is voor een stel oordopjes, zou dat een goede verklaring kunnen zijn voor de ontevredenheid. Anders kunnen we het net zo goed bij de echte schijfjes houden. :cool:

Rogier Burghout
16-07-2013, 21:47
Een download is bedoeld om afgespeeld te worden op een laptop, tablet of een desktop PC en dus niet op "een bepaald doelapparaat". Elk soort apparaat zorgt voor een ander soort geluidsbeeld, waardoor de ene soundtrack mooier zal klinken via een stel oordopjes en de andere via de luidsprekers van een laptop. Je zou dit op dezelfde manier kunnen doen als met verschillende soorten soundtracks op een BD/DVD door even een stel oordopjes pakken of de luidsprekers ontkoppelen van de laptop.

Als een gast die er niet tevreden over is, hier leest dat de geluidsmix geoptimaliseerd is voor een stel oordopjes, zou dat een goede verklaring kunnen zijn voor de ontevredenheid. Anders kunnen we het net zo goed bij de echte schijfjes houden. :cool:

Gerco, je vertelt een hoop maar je zegt er niet veel mee. Ook de audiotracks van bd's en dvd's worden niet apart besproken voor stereo set-ups, surround set-ups, oordoppen en PC boxen, dus bij een "simpele" stereo track op een gedownloade film gaan we dat zeker niet doen...

Gerco Stuivenberg
16-07-2013, 23:18
Gerco, je vertelt een hoop maar je zegt er niet veel mee. Ook de audiotracks van bd's en dvd's worden niet apart besproken voor stereo set-ups, surround set-ups, oordoppen en PC boxen, dus bij een "simpele" stereo track op een gedownloade film gaan we dat zeker niet doen...
Om als een purist te reageren:

Ik denk dat je het op deze manier beter zo kunt houden. (y)

Edit:
Een collega van je heeft het wel gedaan bij de review van de download-versie van Hitchcock (http://dvd.nl/recensies/4870/hitchcock/streaming/). Deze heeft zelfs een 5.1 track. :cool:

ericcheesman
20-04-2014, 14:35
awesome movie ....