PDA

Bekijk de volledige versie : Taken 3 (201?)



mark t
25-06-2013, 06:15
De zoekfunctie vindt Taken te kort, dus ik weet niet of er al een thread over dit project bestaat. Als dat zo is, dan kan deze op slot.

Omdat de koe nog niet leeg is, komt Taken 3 eraan (http://www.movieweb.com/news/liam-neeson-confirmed-to-return-for-taken-3). De vorige film was weliswaar niet al te best, maar bracht genoeg op om nog eens een nieuw familielid en/of oude bekende en/of (oud-)collega te laten ontvoeren. Liam Neeson is naar verluidt vastgelegd voor aardig salaris van $ 20 miljoen. Men is nog bezig met onderhandelingen om Maggie Grace en ons aller Famke Janssen ook weer te laten opdraven.

http://collider.com/wp-content/uploads/liam-neeson-taken-22-600x371.jpg

Het is nog niet bekend wie gaat regisseren en details over het verhaal ontbreken ook nog. Het plan is wel om in februari volgend jaar te beginnen met de opnames. Een releasedatum is nog niet bekend.

Rogier Burghout
25-06-2013, 07:54
Tja, het eerste deel van Taken vond ik nog erg verfrissend en origineel maar deel 2 was alles behalve dat. Deel 3 hoeft IMO niet, alhoewel de aanwezigheid van Neeson wel wat goedmaakt...

Rood
25-06-2013, 08:56
Taken 2 heeft in de VS iets van 140 miljoen dollar opgebracht, wereldwijd en met alle DVD sales e.d. zal het wel het dubbele zijn.
Natuurlijk komt er dan een Taken 3. En waarschijnlijk ga ik hem kijken ook :-P.

mark t
25-06-2013, 09:29
Taken 2 heeft in de VS iets van 140 miljoen dollar opgebracht, wereldwijd en met alle DVD sales e.d. zal het wel het dubbele zijn.Zelfs meer dan dat. Wereldwijd (dus inclusief die $ 140 miljoen in De VS) heeft de film alleen al in de bioscoop $ 376 miljoen opgebracht. Met de opbrengst van dvd's, blu rays, pay-per-view en uitzendrechten voor TV erbij is dat een aardige ROI voor een film met een budget van $ 45 miljoen.
Een derde van dat budget was overigens nodig voor het salarisstrookje van Neeson. Ik weet niet wat hij voor het eerste deel gekregen heeft, maar met $ 15 miljoen voor het tweede deel en $ 20 miljoen voor het derde deel is de Taken-reeks dus niet alleen voor de productiestudio lucratief..

Jeroen D
25-06-2013, 09:37
Ik hoop dat ze er wat van maken want het 2e deel was zo slecht, gewoon niet leuk meer.

Pieter R.
25-06-2013, 11:16
Deel 2 was amusant maar meer niet. Ze hadden een voorbeeld moeten nemen aan de Die Hard- serie (en dan de 1e 3). De makers kozen daar steeds voor een ander verhaal, andere setting, met een aantal dingen die dan weer terugkwamen. Taken 2 is gewoon een kopie van deel 1.

YAH87
25-06-2013, 17:28
Hahah... Nou vooruit dan maar. 20 miljoen dollar is wel een overtuigende reden om nóg een deel te gaan maken ongeacht het eindproduct. :-P