PDA

Bekijk de volledige versie : DD 6.1 Matrix ???????????



Rob Deinum
14-10-2002, 20:36
Beste DVD meedenkers,

Ik heb een vraagje naar aanleiding van het tweede DVD magazine. Hierin wordt uitgelegd hoe DD 5.1 EX en 6.1 ongeveer werkt.
Ik ben in het bezit van een Yamaha RXV-730 RDS met DD en DTS 6.1. Alleen nu heb ik nog geen ruimte voor een achterkanaal. Dit heb ik keurig in het speaker menu ingevuld.
Laatst keek ik LOrd of the Rings waarbij ik de keuze kon maken tussen de DD 6.1 Matrix en EX/ES instelling. Welke instelling moet ik nu gebruiken om ervoor te zorgen dat het geluid van de center achter speaker via de 2 zij/achterkanalen wordt geproduceerd. Of gebeurt dat in beide standen van de receiver.

Groetjes Rob

Sander Haarmans
14-10-2002, 20:41
Als jij al aangegeven hebt in je receiver dat je geen surround back kanalen hebt aangesloten moet het volgens mij dan niets uitmaken welke je kiest.
Dan zal hij automatisch dat extra kanaal over je normale rear speakers verdelen.

forzavado
15-10-2002, 09:10
Bij matrix zit het signaal in principe al in de beide surround kanalen, dus lijkt het me dat je reciever het kanaal niet gaat decoderen als je aangeeft dat je geen 7e speaker hebt.
Wat is trouwens het verschil tussen die twee instellingen????