PDA

Bekijk de volledige versie : Denon introduceert AVR-1803 6.1 receiver



Eric van Ballegoie
15-10-2002, 14:49
Denon introduceert AVR-1803 6.1 receiver



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=581)

rveldhuizen
15-10-2002, 15:14
Zelfs nog een platenspeler!?? Ben ik dan de enige die nog steeds van mening is dat een platenspeler nog prachtig is om naar te luisteren? Lekker warm :)

rveldhuizen
15-10-2002, 15:15
Overigens, dit klinkt als een interessante receiver voor mij (wil mijn JBL dolby surround gaan upgraden...), maar ben benieuwd of een specifieke THX mogelijkheid niet beter zou zijn... Wat vinden jullie?

Johan van den D.
15-10-2002, 15:30
Overigens, dit klinkt als een interessante receiver voor mij (wil mijn JBL dolby surround gaan upgraden...), maar ben benieuwd of een specifieke THX mogelijkheid niet beter zou zijn... Wat vinden jullie?
niet op letten dat THX
kijk en luister gewoon naar de kwaliteit
deze ziet er op papier al heel dapper uit dus als ie ook zo klink wat maak het dan uit of iets THX is of niet
(tenzij ik je vraag niet helemaal heb begrepen hoor)

rveldhuizen
15-10-2002, 15:48
Sommige receivers hebben toch een speciale THX optie? Mijn vraag is hoe groot het verschil is zonder zo'n optie... Je hoort het, ik heb me te weinig verdiept in de receiver opties :)

Johan van den D.
15-10-2002, 16:16
Sommige receivers hebben toch een speciale THX optie? Mijn vraag is hoe groot het verschil is zonder zo'n optie... Je hoort het, ik heb me te weinig verdiept in de receiver opties :)
je bedoel waarschijnlijk THX gecerificeert
dat is dus een kwaliteits norm dat een apparaat toegekent kan krijgen wanneer het aan bepaalde eisen voldoet
maar er zijn vele apparaten die niet het THX logo hebben maar zeker net zo goed zijn
is een beetje vergelijkbaar met een iso norm,dat zou dus garant moeten staan voor een bepaalde kwaliteit
het zeg dus alleen maar wat over de kwaliteit van het apparaat maar zoals gezegd zijn er vele die zeker niet zo goed/beter zijn

Ronald Dassen
15-10-2002, 16:24
Ooooooooh.....waarom niet in het zilver??????? Shit :(

Maar ik ga er hard aan denken......ik zat toch al te denken om voor een 6.1 te gaan.
Klasse, dat ze voor deze prijs zo'n apparaat aanbieden.

Tja, en wat dat THX betreft, tuurlijk, zou ik ook wel willen hoor, en dan ook maar gelijk speakers die THX gecertificeerd zijn, en natuurlijk ook een DVD-speler die THX gecertificeerd is, en een projector met scherm.......natuurlijk is dat mooi spul, en kwalitatief heel goed...maar let wel, je kan wel voor dit soort spul gaan, maar als je het dan echt goed wil hebben zodat je er ook wat aan hebt, moet je ook gelijk die gasten bij je thuis laten komen, dan geven ze wel even advies hoe je huis verbouwd moet worden, zodat de apparatuur hun functie waar(d) kan maken :D

Ronald Dassen
15-10-2002, 16:28
Vanaf wanneer is dit speeltje eigenlijk te koop?

SuperDre
15-10-2002, 16:28
Wat een bullshit, Als de dvd geen 6.1 ondersteund zul je er dus ook niets aan hebben.. en hoe lang duurt het nog voordat er genoeg dvd's zijn die dat ondersteunen.. Het valt nu al tegen hoeveel dvd's er 'gewoon' dts zijn.
En wanneer komt de eerste receiver met 7.1 (en daarna nog meer), je blijft zo maar bezig.. :(
En je moet natuurlijk niet vergeten dat je daar dan ook nog de boxen voor moet kopen...

Ronald Dassen
15-10-2002, 16:29
En wanneer komt de eerste receiver met 7.1 (en daarna nog meer), je blijft zo maar bezig.. :(


Daar zijn er al een aantal van hoor ;)

Maar die zijn gewoon niet te betalen, en dit is een receiver, die toch wel aardig in de richting komt van het betaalbare

Hakker
15-10-2002, 17:50
uhm voor de prijs van de 1803 haal je heel veel receiver voor een hele leuke prijs. Hij is trouwens al te krijgen voor 100 euro minder dan staat aangegeven als je maar een beetje goed zoekt :)

Daarnaast de 3803 staat gepland voor een release in Januari 2003 :)

Ronald Dassen
15-10-2002, 17:58
uhm voor de prijs van de 1803 haal je heel veel receiver voor een hele leuke prijs. Hij is trouwens al te krijgen voor 100 euro minder dan staat aangegeven als je maar een beetje goed zoekt :)

Daarnaast de 3803 staat gepland voor een release in Januari 2003 :)

voor 100 euro minder??????? en waar mag dat wel niet wezen????

adelante
15-10-2002, 20:04
voor 100 euro minder??????? en waar mag dat wel niet wezen????

In Duitsland wordt dit mooie apparaatje al aangeboden vanaf €509,- ... En aangezien ik toch net aan deze kant van de grens woon, kan dit voor weinig wel eens mijn nieuwe receiver gaan worden :D

check voor prijzen www1.guenstiger.de maar eens...

Ronald Dassen
15-10-2002, 21:18
In Duitsland wordt dit mooie apparaatje al aangeboden vanaf €509,- ... En aangezien ik toch net aan deze kant van de grens woon, kan dit voor weinig wel eens mijn nieuwe receiver gaan worden :D

check voor prijzen www1.guenstiger.de maar eens...

Bedankt voor de tip ;)

Mark S
16-10-2002, 10:07
Wat een bullshit, Als de dvd geen 6.1 ondersteund zul je er dus ook niets aan hebben

Ook niet in 6.1 matrix mode (matrix genereert 6.1 uit 5.1 signaal)?

Ronald Dassen
16-10-2002, 17:13
Ook niet in 6.1 matrix mode (matrix genereert 6.1 uit 5.1 signaal)?

Hier ben ik dus ook wel benieuwd naar.
Wat wil dat matrix zeggen???????

Ronald Dassen
16-10-2002, 17:14
voordat ik dat ding ga kopen...........

Olaf van der Kroon
16-10-2002, 17:59
Zelfs nog een platenspeler!?? Ben ik dan de enige die nog steeds van mening is dat een platenspeler nog prachtig is om naar te luisteren? Lekker warm :)


Let op!!
Deze receiver heeft waarschijnlijk net zoals zijn grotere broers niet de mogelijkheid om de sub. uit te schakelen in de stereo modus. dus als je een liefhebber bent van platen (en c.d. sacd. enz.) dan kun je bedrogen uitkomen, zoals ik.
je moet de sub. dan handmatig (hard) uitzetten!!

Olaf van der Kroon
16-10-2002, 18:03
Ook niet in 6.1 matrix mode (matrix genereert 6.1 uit 5.1
signaal)?

Jawel net zoals de pro log.2 dat doet met stereo

Ronald Dassen
16-10-2002, 18:23
Maar wat wil dit dan eigenlijk zeggen?

Dat het geen echte 6.1 versterker is? Pakt hij niet dat extra kanaal op die wel op 6.1 films zitten? hoe zit dit precies?

Olaf van der Kroon
16-10-2002, 20:22
Dolby Digital 5.1 EX Matrix:
maakt van een dolby 5.1 een dolby 6.1

DTS-ES 6.1 Discrete:
heeft voor de rear's een apart signaal (blade2=mijn eerste)

DTS-ES 6.1 Matrix:
maakt van DTS 5.1 een 6.1

DTS-Neo 6:
Maakt van pcm en anologe signalen een 6.0

Ronald Dassen
16-10-2002, 22:38
Dolby Digital 5.1 EX Matrix:
maakt van een dolby 5.1 een dolby 6.1

DTS-ES 6.1 Discrete:
heeft voor de rear's een apart signaal (blade2=mijn eerste)

DTS-ES 6.1 Matrix:
maakt van DTS 5.1 een 6.1

DTS-Neo 6:
Maakt van pcm en anologe signalen een 6.0

Dank je wel voor deze heldere uitleg. ;) Ben ik wéér wat wijzer geworden :D

MAD
16-10-2002, 23:37
ik heb hem een week geleden aangeschaft en krijg hem volgende week binnen (in duitsland voor maar € 444,- bij www.hificomponents.de , dus mocht je nog twijfelen, dan nu zeker niet meer...!!!).

sluit hem aan op mijn kef 2005 set, waarvoor ik onlangs al een extra eitje heb aangeschaft om zo van het 6.1 geluid te gaan genieten... zal volgende week posten hoe hij bij mij klinkt!

(y)

Ronald Dassen
17-10-2002, 17:52
ik heb hem een week geleden aangeschaft en krijg hem volgende week binnen (in duitsland voor maar € 444,- bij www.hificomponents.de , dus mocht je nog twijfelen, dan nu zeker niet meer...!!!).

sluit hem aan op mijn kef 2005 set, waarvoor ik onlangs al een extra eitje heb aangeschaft om zo van het 6.1 geluid te gaan genieten... zal volgende week posten hoe hij bij mij klinkt!

(y)

Ik ben hier zeer benieuwd naar, want ik vraag me toch af wat de verschillen zijn tussen deze receiver, en zijn grotere broer, waar je hier zo'n 1400 euro voor moet neerleggen.