PDA

Bekijk de volledige versie : World War Z (Bioscoop)



Patrick van den Hul
16-07-2013, 10:48
World War Z (Bioscoop)

Het zombiegenre biedt eindeloze inspiratie, zo blijkt ook weer in deze grote blockbuster.

Lees dit artikel (http://dvd.nl/recensies/4867/world-war-z/bioscoop/)

Pieter R.
16-07-2013, 11:22
Vraagje: moet ik dit niet gewoon zien als een soort Resident Evil 6? Ik hoor nl. echt helemaal niets nieuws qua verhaal oid.

mark t
16-07-2013, 13:58
Vraagje: moet ik dit niet gewoon zien als een soort Resident Evil 6?Nee. Resident Evil is meer cartoon-achtig met naast zombies de nodige andere monsters en een heleboel over the top-actie. De game-wortels liggen er dik bovenop.
De makers van World War Z kiezen voor een andere benadering. Ze proberen op een enigszins realistische manier te laten zien hoe een wereldwijde zombie-uitbraak eruit zou kunnen zien. Het is misschien wel meer een rampenfilm dan een horrorfilm.

Of dat betekent dat je de film goed, slecht of middelmatig gaat vinden kan ik niet voorspellen, maar World War Z is wat mij betreft geen Resident Evil-kloon.

Jeroen D
16-07-2013, 14:54
Ik heb ook reviews gelezen waarin ze zeiden dat je deze film een beetje kon vergelijken met de 28 days later/28 weeks later films.
Niets mis mee wat mij betreft ;)

Evil Ash
17-07-2013, 09:27
Ik zat me tijdens de film te ergeren aan het feit dat er zo veel censuur in zit. Truukjes zoals wegdraaiende camera, shackys shots, en ook compleet bloedloos terwijl een compleet volk wordt verscheurd.
Men is tijdens de film ook niet bang voor zombies, althans zo komt het niet over. Het einde wordt al een stuk beter, maar red de film niet. En er wordt niet iets nieuws gebracht. Geef mij maar films zoals Dawn Of The Dead remake, 28 Days/Weeks, La Horde of het recente The Dead. Die zijn een stuk beter.
Ik kom niet verder dan een...

4.0

Pieter Kleine
19-07-2013, 23:51
Ik zat me tijdens de film te ergeren aan het feit dat er zo veel censuur in zit. Truukjes zoals wegdraaiende camera, shackys shots, en ook compleet bloedloos terwijl een compleet volk wordt verscheurd.
Men is tijdens de film ook niet bang voor zombies, althans zo komt het niet over. Het einde wordt al een stuk beter, maar red de film niet. En er wordt niet iets nieuws gebracht. Geef mij maar films zoals Dawn Of The Dead remake, 28 Days/Weeks, La Horde of het recente The Dead. Die zijn een stuk beter.
Ik kom niet verder dan een...

4.0

Dat is bewust gebeurd ivm leeftijdskeuring. Ik heb via areadvd.de begrepen dat de blu-ray een uitgebreidere, hardere versie van de film gaat krijgen.

kristof2222
22-07-2013, 10:00
Ik vond de film wel leuk, er zat origineel wel een heel ander ,harder en bloediger einde aan -> http://screenrant.com/world-war-z-movie-original-ending-sequel/, maar het gebruikte einde vind ik wel beter moer ik zeggen.

dsmit
05-09-2013, 08:08
Ik vond dit juist een van de weinige toffe zombie-films die ik ken. Kan je echt zien dat het van een boek afkomstig is. Net iets gedetailleerder en meer realistisch uitgewerkt.

mark t
05-09-2013, 11:41
Ik vond dit juist een van de weinige toffe zombie-films die ik ken. Kan je echt zien dat het van een boek afkomstig is. Net iets gedetailleerder en meer realistisch uitgewerkt.
Afgezien van de titel en het gegeven van een wereldwijde zombie-uitbraak is niets uit het boek in de film verwerkt. Het voordeel daarvan is dan weer dat het boek je een totaal nieuw verhaal biedt. De audio-versie van dat boek is overigens ook een aanrader. Net als het eerdere zombie-boek van Max Brooks, een heuse zombie-survival guide.

tbrons
12-09-2013, 10:26
Het boek is wel een aanrader dus? Ga ik hem zeker lezen.