PDA

Bekijk de volledige versie : Strepen over het beeld...



R.Franzen
27-09-2001, 11:52
Beste mensen,

Ik krijg tijdens het afspelen van een willekeurige DVD op mijn DVD-speler (Panasonic DVD-RV20) verticale lijnen door het beeld. Al op het moment dat ik de power inschakel, dus ook tijdens het beginscherm! Deze lijnen zijn zichtbaar voor goed getrainde ogen en je moet erop letten. Maar ik weet het nu, dus is DVD's kijken niet zo leuk meer! Deze lijnen lopen van rechts van links over het beeld en zijn vooral zichtbaar in heldere scene's met lichte kleuren! Op het moment dat ik tijdens de film op 'pauze' druk, zijn de lijnen verdwenen. Ik heb mijn DVD-speler via SCART (RGB) verbonden met mijn TV. WAAR LIGT HET AAN?!

HELP:confused:

Marty vanluit
27-09-2001, 14:27
als je garantietermijn nog niet is verlopen, zou ik absoluut contact opnemen met de dealer en hem zo mogelijk inruilen tegen een die wel goed is.
Als je speler met RGB aan je TV hangt kan het daar in elk geval niet aan liggen (de beste kwaliteit mogelijk)...

Is dit zomaar ineens gekomen of heeft hij dat altijd al gehad?

Marty

R.Franzen
27-09-2001, 14:31
Is dit zomaar ineens gekomen of heeft hij dat altijd al gehad?

Naar mijn weten heeft hij dat altijd al gehad. Ik dacht in het begin dat het aan m'n TV lag, of dat het met netspanning te maken had. Het probleem is dat ik de speler al een aantal maanden heb...:(

R.Franzen
27-09-2001, 15:44
Ik heb zojuist m'n leverancier gebeld en die zegt dat het waarschijnlijk aan de bekabeling ligt. Ik heb de goedkoopste SCARTkabel tussen m'n speler en TV hangen. Ga morgen even proberen met een speciale SCARTkabel. Werkt dit niet dan heb ik gelukkig nog garantie!;)

Tristan
27-09-2001, 15:49
Beste mensen,

(....)Deze lijnen zijn zichtbaar voor goed getrainde ogen en je moet erop letten. WAAR LIGT HET AAN?!

HELP:confused:

Beste R. Franzen,

Mag ik vragen wat voor TV je hebt? Het zou best kunnen zijn dat hier de bekende 'dampingswires'zichtbaar geworden zijn. Die zitten met name zichtbaar op trinitron beeldbuizen van Sony.

Zijn de lijnen steeds op verschillende plaatsen waarneembaar of op vaste plaatsen?

Aangezien ik zelf niet kan zien wat je bedoelt, kan ik er moeilijk een oordeel over geven, maar het klinkt in de oren als die dempingsdraden....

Er is al eens eerder over gedicussiƫerd op het Forum onder een van de 'breedbeeld tv'kopjes.

R.Franzen
27-09-2001, 18:58
Ook Panasonic (TX-25MK1C). Maar voor alle duidelijkheid:
Het zijn constant dezelfde verticale lijnen die amper te zien zijn die van rechts naar links over het scherm glijden. ...op pauze geef last van....al last indien power on...:confused:

Tristan
27-09-2001, 20:28
Tsja dit zijn vervelende dingen he, koop je voor veel geld apparatuur en dan ontdek je iets dat als een doorn in het oog zit.

Het is simpel te achterhalen of het aan je dvd speler ligt: als je nou gewoon kabel tv kijkt, en je ziet een heldere lucht als achtergrond, staan die lijnen er dan ook? En als je Video kijkt.

Indien er in die gevallen geen lijnen optreden, zal het toch echt aan je dvd speler liggen. Verschijnen die lijnen sowieso, ook bij kabel tv kijken, dan is er niks aan te doen. Dan zijn het de dempingsdraden....

Spijtig maar waar, dat heb ik ook op onze Sony breedbeeld gezien en op alle andere Sony's die in de winkel staan. (Ga maar eens goed kijken bij die Sony tv's, misschien zijn het vergelijk bare lijnen??)

Willem
28-09-2001, 10:31
Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn speler (Cyberhome 528). Bij heldere scenes komen er zeer hinderlijke strepen in beeld. Volgens mij ligt het toch echt aan mijn oude TV, want ik heb de speler aangesloten op een andere TV en daar waren geen strepen meer op te zien.
Dus probeer dat eens.

dckoppen
21-05-2002, 20:25
Ik heb vandaag net een Samsung WS28Z46VS plano tv gekocht en ik heb ook strepen aan de linkerkant van mijn scherm:( ,vooral op dvd zeer storend,bij donkere zie je de strepen echt heel erg goed,het zijn witte strepen helemaal links:mad: ,ik heb 5 jaar garantie erop,demagnetiseren helpt ook niet,zal ik hem meteen zo snel mogelijk gaan ruilen ?Of weet iemand de service codes van dit toestel en heeft het zin?

Greetz

Dchris

Dadaveke
22-05-2002, 09:03
Trek de attene kabel maar eens uit. 9 van de 10 gevallen zijn de strepen weg. Ik had dat ook, daarom ligt er nu een dubbel geisoleerde attene kabel bij mij door mijn flat:D

Mike...
04-01-2004, 10:49
Trek de attene kabel maar eens uit. 9 van de 10 gevallen zijn de strepen weg. Ik had dat ook, daarom ligt er nu een dubbel geisoleerde attene kabel bij mij door mijn flat:D
We zijn inmiddels alweer een tijdje verder, maar toch bedankt voor de tip. :)

Ik heb net een nieuwe DVD speler gekocht, de Panasonic DVD-S35, met een duurdere scart kabel aangesloten (RGB) op mijn breedbeeld tv, eveneens Panasonic, maar daar waren ineens strepen die ik nog nooit gezien had. :(

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met Panasonic of Technics, dus ik dacht dat dit de eerste keer zou worden.

Dit is dus niet het geval, kabel eruit en weg waren de strepen. :D

Arnold van Oostrum
04-01-2004, 11:38
Dit soort strepen in beeld is 9 van de 10 keer een bekabelingsprobleem. Probleem is altijd waardoor wordt e.e.a. veroorzaakt. Alle apparatuur is tegenwoordig met elkaar verbonden, en daar komt de CAI aansluiting (tv en radio) nog eens bij. Dat geeft veelal een probleem met aarde.

Om te bepalen waardoor storing wordt veroorzaakt, moet je alles afkoppelen. Begin met alleen de DVD speler en TV met een goede scart aan elkaar te koppelen. Dan de antenne en zo langzaam alles weer toevoegen. En zie wanneer het probleem opduikt.

Wat ook helpt is om van de apparaten de netstekker andersom in het stopcontact te doen.