PDA

Bekijk de volledige versie : The Fast and the Furious slaat aan in Nederland



Eric van Ballegoie
27-09-2001, 14:48
The Fast and the Furious slaat aan in Nederland



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=116)

bmateijsen
27-09-2001, 19:28
Fast en furious.... nou eerder hoe tune ik mijn auto zodat ie ontzettend snel rijdt....Not really my kind of movie. Ik vond er geen verhaal in zitten.... en de auto's zijn ook niet om over naar huis te schrijven....

Rat Race.... wel leuk, maar ontzettend flauw... beetje tegenvallend als je kijkt naar de crew van bekende komedie artiesten en opkomende komedie artiesten als Seth Green... Wel lachen, maar mijn advies is.. op video is ie net zo leuk...

Sword Fish... moeit je zien in de bioscoop als je bullet time van The Matrix erg stoer vond... dit is bullet time in een explosie.... factor 10... Zeer stoer... verhaal verder is niet veel nieuws, maar een prettige aktiefilm... gewoon kijken niet verder zieken...

Pearl Harbour... Wat een special effects in die aanval... schitterend... film is gewoon goed, voor mij persoonlijk iets te zoetsappig liefdesverhaal... maar dat is echt persoonlijk....


Groet Bjorn

Geert Jan Alsem
28-09-2001, 12:32
Ik snap dat niet hoor...
Waarom The Fast & The Furious?
Niet alleen was deze film simpelweg slecht, hij was verder ook niet erg origineel en er zaten geen dingen in die je niet in andere betere films ook kan zien.

En Bjorn... dat je Pearl Harbor een leuke film vind is prima... maar noem hem alsjeblieft niet "goed"... *huiver*

Verder raad ik iedereen aan Moulin Rouge te gaan zien omdat dit de film is die het verdient op nummer 1 te staan!

C-Jtje
03-10-2001, 12:34
The fast and furious rulez

hij is supervet!!! ok je hoeft er niet veel bij
na te denken maar die gave bolides en getunede wagens
zijn echt gaaf. En Vin Diesel speelt superior
als ze een nieuwe terminator gaan maken moet hij de
bad guy spelen. Hij kan nieuw leven in de terminator
saga blazen!!!

VTec
03-10-2001, 14:04
Ik heb the Fast and the Furious nog niet gezien, maar ben wel zeer nieuwsgierig. De stukje die ik heb gezien (Screener) waren zeer belovend. Maar je moet er waarschijnlijk van houden. Rinkelbeer vond hem dus niks, en Moulin Rouge weer wel leuk, terwijl er genoeg mensen weer zeggen dat Moulin Rouge weer 4x niks is :) Maar ook die lijkt me erg intressant om te zien.

kievit
04-10-2001, 16:08
The fast and the furious is echt een van de gaafste films die ik gezien heb en bmatijsen moet niks te zanikken hebben over ``hoe tune ik mijn auto`` En die auto`s: `k weet niet waar jij in rijd maar zo`n instelling ik rij blij in een panda is triest hoor. SUPERVETTE WAGENS, echt! The fast and the furious is echt HELEMAAL GEWELDIG. C-Jtje met jou ken ik praten, swordfish lijkt me trouwes ook errug goed.

Switch
04-10-2001, 16:26
Ik heb hem maandag gezien en het is een goeie film mot ik ff zeggen. Wat je daar ziet gebeurd dus echt in de States. De regisseur die de film heeft gemaakt (Cohen geloof ik) heeft zelfs meegekeken naar de illegale races en hij was heel erg onder de indruk van de mensen. Er wordt echt veel poen gestopt in de bolides en de wagens zien er gewoon gaaf uit. Ok the story van de film is wat magertjes maar toch waard om naar te kijken. Vooral Vin Diesel is gewoon een goeie acteur. Van hem verwacht ik nog wel wat in de toekomst, en ik ben niet de enige geloof ik.

Switch

kievit
05-10-2001, 08:20
He switch, `k heb al info proberen te zoeken over die `street races` in the states, maar krijg echt niks gevonden. Ook een beetje mooie foto`s van stoere wagens krijg ik niet gevonden. Hoe ben jij erachter gekomen dat het in werkelijkheid gebeurt, (interview Cohen ofzo?)Weet je toevallig pagina`s waar ik foto`s en info kan vinden. (`k wil namelijk een Ipagina maken met foto`s van gave wagens. Ook ieder ander die hier een mening over heeft of tips of links of wat dan ook hoor ik graag!!! ALVAST BEDANKT.

Switch
05-10-2001, 10:30
He Kievit,

Ik heb een stukje gelezen in een krant. Daar stond in waarom de regisseur Cohen The fast & The Furious heeft gemaakt. Ik denk dat je niet zoveel info kan krijgen, want de races zijn nogal illegaal :D
Ik zal even kijken wat ik voor je kan vinden.

Switch

kievit
05-10-2001, 19:28
Tja, opzich wel voor te stellen dat t illegaal is, maar wel super gaaf zo`n auto al street race je der niet mee. Toevallig enig idee welke krant t was, al lang geleden? In ieder geval bedankt he`!!!

Martin van Tuijl
05-10-2001, 22:39
Normaal meng ik me niet in dit soort threads, met all respect overigens, maar ik ben met een paar kennissen en een paar borrels op per ongeluk in de bios beland om naar deze film te kijken.
Wat een k*t film! (Excuse my French..)

Maar ga rustig verder, ik lees en huiver

:D

Martin van Tuijl
05-10-2001, 22:44
Verder raad ik iedereen aan Moulin Rouge te gaan zien omdat dit de film is die het verdient op nummer 1 te staan!

Kidman rulez! Wat denk je? Oscar?

Alex van den Berg
06-10-2001, 00:30
k*t film!Was de drank die avond niet goed gevallen... :D

B-Molson
06-10-2001, 11:59
laat ik me maar wel even in de discussie mengen.. Fast and the Furious is super... Lekkere film, met extreme wagens.. welke man houdt daar nou niet van ?? Ouwe sokken die discovery kijken, die houden daar idd niet van..

Rat Race: lachen, 100% top... gewoon lekker zitten, en lachen geblazen.. kijk als je elke film bekijkt hoe de acteerprestaties zijn, het geluid, de details, foutjes en meer gaat zoeken.. waar ben je dan mee bezig ?? een film hoort te vermaken, en Rat Race doet dat zeer zeker..

Mijns inziens zijn alle "senior experts" een beetje aan het doorslaan... hebben het alleen nog maar over tracks, storyboards en weet ik het wat... Stelletje prutsers, ga eens lekker in een stoel zitten, en GENIET eens van een film, in plaats van m te analyseren..

B-Molson

www.filmbuster.nl

PS rinkelbeer.. goed is relatief, bepaal niet voor anderen wat zij moeten vinden van een film... Er zijn ook vast mensen die jou favoriete films bagger vinden..

Martin van Tuijl
06-10-2001, 15:27
Ik denk dat de jeugdigen onder ons (net zo min als ik...) begrijpen wat dit met de Franse taal te maken heeft...

... of de drank was die avond niet goed gevallen... :D

Ok, misschien een beetje onduidelijk. Ik gebruik vaak Engelse uitdrukkingen, ik dacht, kom laat ik het eens vertalen. Voor de jeugdigen onder ons :D
Ik heb bij deze mijn eerdere post een beetje aangepast, en sluit ik deze thread nu echt af voor mezelf ;)
En de drank was prima gevallen overigens, geen centje pijn de volgende morgen :p

Miro
12-10-2001, 17:12
Ik heb The Fast And The Furious vorige week gezien en ik moet zeggen dat het een toffe film is.
Je moet wel een beetje van auto's houden als je naar deze film gaat.
Vooral de muziek in combinatie met de actie gaat heel goed samen al zeg ik het zelf.
Vin Diesel speelt inderdaad goed.

Oja, niet te vergeten, ook een hoop mooie vrouwen in de film.;)

Ik ga alvast sparen voor me Toyota Supra of Mitsubishi Eclipse.
FF tunen. Hehe.


Wat ik wel minder vond was de eerste scene waarin ze zo'n street-race houden.
Die snelheid, hoe het in beeld werd gebracht, dat was ongeloofwaardig.
Verder was de film toppie.
Wanneer komt The Fast And The Furious 2??? :D

Geert Jan Alsem
13-10-2001, 02:35
Erg jammer dat van al deze mensen alleen Martin van Tuijl begrijpt hoe het zit...
Ik vind het (no offense) een beetje naief als je denkt dat het er in Amerika echt zo aan toe gaat als in The Fast & The Furious. De film zal inderdaad gebaseerd zijn op dergelijke illegale races, maar het is toch duidelijk zwaar overdreven.
En B-Molson, ik wil absoluut niet mensen vertellen wat ze leuk moeten vinden. Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening en houdt van andere films. Sommige mensen noemen films die ze leuk vinden echter "goed". Dit valt bij mij soms verkeerd omdat ik "goed" toch een bepaalde objectieve klank vind hebben. Noem Pearl Harbor leuk... Noem The Fast & The Furious gaaf... Maar noem ze niet "goed", want ook al kan er getwist worden over of "goed" objectief of subjectief is, het is veiliger een duidelijke subjectieve term te gebruiken als het om je mening gaat.

Geert Jan Alsem
13-10-2001, 02:37
Oh en Martin...
Ja Kidman was erg cool in Moulin Rouge. Ik vond haar altijd maar zozo, maar mijn respect is zeker toegenomen :)

Theo B
13-10-2001, 03:37
Zo goed sloeg The Fast & The Furious ook niet aan in Nederland, want als de bioscoopagenda's bekijk is het aantal voorstellingen in drie weken flink gedaald (alleen nog maar voorstellingen om 19.00u.). Gewoon even een hype-hikje blijkbaar. Moulin Rouge doet het daarentegen nog steeds prima.

Switch
17-10-2001, 10:36
Erg jammer dat van al deze mensen alleen Martin van Tuijl begrijpt hoe het zit...
Ik vind het (no offense) een beetje naief als je denkt dat het er in Amerika echt zo aan toe gaat als in The Fast & The Furious. De film zal inderdaad gebaseerd zijn op dergelijke illegale races, maar het is toch duidelijk zwaar overdreven.


Goed in films word meestal zoiets opgeblazen, maar de illegale races die je in de film ziet zijn dus gewoon in werkelijkheid ook zo. De mensen geven echt veel geld uit om hun wagen zo snel mogelijk te maken. Mensen met een PC'tje aan boord is dus ook echt. Je kan je hele wagen tunen door een PC'tje of een laptop(wat je zelf wilt). Dit noemen ze een motormanagement system. Dit is dus NIET zwaar overdreven. Zulke races zijn dus vroeger begonnen door Aziatische jongeren en dat is vervolgens overgeslagen naar andere groepen(hispanic etc). Ik wil hieruit niet blijken dat ik echt veel verstand van hebt, maar dit is wat ik toevallig heb gelezen en van andere mensen heb gehoord. Tuurlijk sommigen dingen in de film moet je niet al te serieus nemen, maar de illegale races zijn dus echt zo. Veel mensen, snelle bakken.

Christiaan Sauer
06-06-2002, 12:21
Ik vind het (no offense) een beetje naief als je denkt dat het er in Amerika echt zo aan toe gaat als in The Fast & The Furious. De film zal inderdaad gebaseerd zijn op dergelijke illegale races, maar het is toch duidelijk zwaar overdreven.

Ik weet niet of je ondertussen wel eens ergens de dvd gezien hebt ,e nde making of gezien hebt, maar het overdrijvingsgehalte schijnt heel erg mee te vallen.
Schijnt nogal (niet helemaal natuurlijk) realistisch te zijn. Hele straten afzetten gebeurt echt. Ok, misschien niet van die grote straten zoals in de film, maar toch.
The fast and the furious rules!

PM
06-06-2002, 13:30
...
Schijnt nogal (niet helemaal natuurlijk) realistisch te zijn. Hele straten afzetten gebeurt echt. Ok, misschien niet van die grote straten zoals in de film, maar toch.
The fast and the furious rules!

Gebeurt zelfs in NL dus vast ook wel in the states..
Ik moet de film toch eens bekijken.. ben best wel benieuwd..

Johan van den D.
23-08-2002, 22:09
f a t f is gewoon een hele goeie film kan niet anders zeggen
en echt heel erg overdreven is ie nou ook weer niet
je moet ook niet vergeten dat deze film eigenlijk maar een tussendoortje was
er werd dus eigenlijk niet al te veel van verwacht door de filmmaatschappij
dus toch een meevaller voor hun en wij een leuke filmerbij
nu weer wachten tot het vervolg kom:D :bier: