PDA

Bekijk de volledige versie : X-Men Collector's Edition



Rochan
16-10-2002, 22:14
Op 11 Februari 2003 is het dan zover. Dan komt de C.E. versie van The X-Men uit in R1. Het wordt een 2 disc, met o.a. DTS en 24!!! deleted scenes. Weet niet of de C.E. in NL uit gaat komen
Zie hieronder de volledige specificaties.
Bron dvd.reviewer.co.uk

New improved X-Men Collector`s Edition coming in February 2003 posted at 18:40
Fox Home Entertainment have announced the release of the two-disc X-Men Collector's Edition on 11th February 2002, which should help whet appetites for the sequel, due in cinemas next year.

The movie was made in 2000 by director Bryan Singer and stars Hugh Jackman, Patrick Stewart, Ian McKellen, Famke Janssen, James Marsden, Anna Paquin, Halle Berry, Bruce Davison, Tyler Mane, Ray Park and Matthew Sharp.

Based on the long-running Marvel comic book series, this film takes place in the near future, as certain humans are evolving into mutants with special powers. In the Canadian wilderness, a young runaway mutant named Rogue (Paquin) and a bad-tempered, quick-healing mutant with retractable metal claws called Wolverine (Jackman) are suddenly attacked by the powerful Magneto (McKellen) and his lackeys. Fortunately, Cyclops (Marsden) and Storm (Berry), students of the compassionate Professor Charles Xavier (Stewart), interfere and bring them back to Xavier's School for Gifted Youngsters. Here Wolverine and Rogue learn more about the conflict between Xavier and the militant Magneto, who wants to power a device that will genetically alter humans, with possibly deadly results. Only Xavier's students can stop Magneto's plans.

The video will be presented in anamorphic widescreen and the disc will carry both Dolby Digital 5.1 and DTS 5.1 soundtracks. Extra features will include an introduction from the director; an audio commentary; 24 deleted scenes; five making of featurettes entitled "Part 1 (Origin Of The X-Men)", "Part 2 (The Uncanny Suspects)", "Part 3 (X-Factor)", "Part 4 (Shooting X-Men)" and "Part 5 (Remembering The X-Men)"; 13 TV spots; a teaser for the sequel; a behind the scenes featurette for the sequel and 3 trailers. The suggested retail price will be $26.95.

(y)

*Burp*
16-10-2002, 22:18
WhoeHoe!
denk dat ik deze wel ga halen, heb hem nog niet helemaal gezien:( stukjes bij een vriend. maar ik heb de gewone versie vaak genoeg zien liggen en die zag er al goed uit, maar dan w8 ik toch liever op deze box. :D

darth tyranus
16-10-2002, 22:28
heb je weer dat gezeik met dts
ga is naar www.dolby.com dan kan je lezen wat dts nu precies is het is gewoon een merk naampje

darth tyranus
16-10-2002, 22:31
There is some debate about which of the two formats is better. Obviously, we at Dolby feel our technology is superior, and we are proud to say that the electronics and broadcast industries seem to agree. After exhaustive listening tests, Dolby Digital has been chosen as the standard for digital broadcast television, digital cable, and digital satellite TV in almost every country worldwide. All DVDs in the US (and worldwide) are mandated to carry either Dolby Digital or PCM stereo audio. Finally, Dolby Digital is by far the leader in commercial cinema; it is installed in more than 30,000 theaters worldwide

*TIMMIE*
16-10-2002, 22:40
tuurlijk zeggen ze dat bij dolby. ze kunnen moeilijk zeggen: nee, onze concurrent is beter. maar goed ieder zijn voorkeur op dat gebied en om dat nou maar meteen gezeik te noemen. okeej niet iedere film heeft het nodig, maar sommige films hebben er echt wel baat bij. voorbeelden: t2 en moulin rouge. effecten zijn gewoon net iets meer af. als jij een dolby lover bent. be it, maar ga niet gelijk afkraken als ergens dts staat. soms heeft het echt wel een meerwaarde, maar niet altijd. in dat opzicht heb je wel gelijk. zo... moest ik even kwijt:o

wat betreft de dvd: eindelijk de geruchten blijken waar. mijn wachten wordt beloond. eentje pour moi!:D

*TIMMIE*
16-10-2002, 22:43
puntje voor van dolby: het bestaat langer en is dus al meer ingeburgerd. dûh. is toch niet zo moeilijk, maar brengt het wel op een voorsprong. wel alles vertellen dan hè.

Rochan
17-10-2002, 19:21
heb je weer dat gezeik met dts
ga is naar www.dolby.com dan kan je lezen wat dts nu precies is het is gewoon een merk naampje
Of het nu een merknaampje is of niet, ik denk dat vooral bij een film als X-Men, het wel een verbetering is dat de film ook in DTS is.:D

Jeroen Driessen
17-10-2002, 19:27
Deze ga ik ook zeker halen. Coole film en in DTS helemaal geweldig. De "ouwe"versie doe ik dan of weg voor een leuk prijsje of ik geef hem aan m'n zusje...

Jeroen Driessen
17-10-2002, 19:57
Lees net het volgende op www.dvdreview.com:

Although director Brian Singer's original intent was to revisit his action hero film X-Men as a longer edition, he instead settled on the upcoming feature-laden disc X-Men Collector’s Edition ...
and twenty four deleted scenes originally planned for reinsertion into the film.

Waarom gaat dit gvd niet door...?? Probleem met X-men is dattie te kort is en nu gaan ze het zo oplossen. Erg jammer, want 24 deleted scenes is lang niet zo leuk als een langere versie. Gemiste kans denk ik...

Sander Dubbeldam
19-10-2002, 19:09
weet iemand of deze ook op R2 gaat komen?

Geert Jan Alsem
28-10-2002, 00:29
Zou deze versie niet ook een nieuwe soundtrack hebben? Ik dacht dat ze niet echt tevreden waren met die van Michael Kamen en dat de nieuwe soundtrack een herkenbare theme zou introduceren.
Weet iemand of dit klopt?

Jeroen Driessen
28-10-2002, 09:24
Had van het weekend m'n R2/4 versie nog eens gekeken en het viel me op dat het geluid wel erg mager is wanneer Cyclops het dak van het station opblaast. Hoort dit, of is dat een fout in de geluidsmix? Hopelijk is dat gefixt in de DTS versie, want het is vrij storend dat zo'n enorme knal zo gedempt klinkt :(

Tim Weisselberger
28-10-2002, 09:33
heb je weer dat gezeik met dts
ga is naar www.dolby.com dan kan je lezen wat dts nu precies is het is gewoon een merk naampje


ahum, DTS is een compleet andere codec, hardwarematig wijkt het volledig af van DD, het is dus niet zomaar een of ander merknaampje.

darth tyranus
28-10-2002, 11:54
wijkt het voledig af dacht het niet

hamakerse
28-10-2002, 12:28
Question
What's the difference between Dolby Digital and DTS?

Answer
Dolby® Digital and DTS are similar in that they are both digital lossy audio coding technologies, which means they use “perceptual” data reduction techniques that are based on the characteristics of human hearing to mask the process, thereby preserving high fidelity sound. This is necessary in order to fit the typical 5.1-channel bitstream into a given storage space or transmission bandwidth. Beyond those basic similarities, the two formats are very different.

The main difference is that Dolby Digital is designed to handle anything from mono to full 5.1-channel sound formats, and typically runs at data rates of 192 to 448 kbps depending on the number of audio channels and the application. DTS was originally designed for a data rate of 1411 kbps, and typically runs at data rates of 754 or 1509 kbps depending on the data capacity available. In order to achieve lower data rates than DTS with no sacrifice in sound quality, Dolby Digital uses many sophisticated data reduction technologies that DTS lacks.

The most commonly used data rate for Dolby Digital on DVDs has increased to 448 kbps, thus assuring optimal sound quality. Meanwhile, DTS data rates have been cut in half for most new DVDs, down to 754 kbps, potentially decreasing sound quality.

There is some debate about which of the two formats is better. Obviously, we at Dolby feel our technology is superior, and we are proud to say that the electronics and broadcast industries seem to agree. After exhaustive listening tests, Dolby Digital has been chosen as the standard for digital broadcast television, digital cable, and digital satellite TV in almost every country worldwide. All DVDs in the US (and worldwide) are mandated to carry either Dolby Digital or PCM stereo audio. Finally, Dolby Digital is by far the leader in commercial cinema; it is installed in more than 30,000 theaters worldwide.

Dit is dus wat Dolby zegt. Maar ik blijf DTS een veel mooier en warmer geluid geven. Ik weet dit is een beetje Off topic.

Conclusie: Maar daarom heb ik gewacht met het kopen van X-men.

Sander Dubbeldam
29-10-2002, 15:42
en nu weer over de x-men lullen :)

nog steeds niet bekend of deze versie ook in r2 komt?

Jeroen Driessen
29-10-2002, 16:11
en nu weer over de x-men lullen :)

nog steeds niet bekend of deze versie ook in r2 komt? Ik wacht er denk ik nog ff mee. De film zelf is toch niet veranderd en straks komt er nog een R2 of boxset versie die wél DC is.....je weet het niet tegenwoordig. DTS is er leuk als extra, maar ik loop het risico nog niet. Eigenlijk wacht ik liever op een supermooie X-Men Trilogy box :D ... die dan 3 DC's bevat.

darth tyranus
29-10-2002, 20:29
als dts beter is dan hadden ze starwars ook wel in dts opgenomen want george lucas wil altijd het beste ook met z'n geluid

Sander Dubbeldam
29-10-2002, 20:31
maak dan een aparte thread over dts vs. dolby digital als er zo nodig over moet worden doorgelult.

en lucas heeft zijn thx toch?

b.t.w. bijvoorbeeld de film we were soldiers, als je die met dolby digital luistert of dts daar zit een aardig verschil in. dts klinkt gewoon voller.

darth tyranus
29-10-2002, 21:21
dat zit tussen je oren en thx is geen geluid dat is een kwaliteids zegel

Sander Dubbeldam
30-10-2002, 15:27
dat zit tussen je oren en thx is geen geluid dat is een kwaliteids zegel

weet ik met thx :D was een foutje maar had geen zin om het te editten :)

en nee het zit niet tussen me oren. zal je nog 1 voorbeeld geven.

gladiator, beginscene. daarin worden ballen met vuur gegooit die in het bos belanden. met dolby digital is het een doffe knal, met dts is het een veel vollere knal.

maar het zit niet tussen me oren hoor. misschien bij jou?
en ja er zijn ook beter dd tracks dan dts tracks.

Tim Weisselberger
30-10-2002, 15:56
nog 1x offtopic, het grootste verschil tussen dts en dd5.1 is de bitrate, die is bij DTS simpelweg veel hoger.

Rochan
13-11-2002, 18:07
En dit wordt de vermoedelijke cover art van de S.E.
Bron www.comicscontinuum.com
http://www.comicscontinuum.com/stories/0211/12/xmen.jpg

Daniel1974
21-11-2002, 15:32
US : X-Men 1.5 details datum: 17-11-02


20th Century Fox brengt in Februari 2003 een nieuwe Special Edition uit van The X-Men.
Deze 1.5 release zal de volgende specificaties hebben.
X-MEN 1.5 : SPECIAL EDITION

Anamorphic Widescreen
Dolby Digital en DTS 5.1 Surround Sound
Engelse en Franse Ondertitels

DISC 1 :

* Audio commentary with director Bryan Singer
* An Enhanced Viewing Mode containing six deleted scenes and seventeen behind-the scenes featurettes

DISC 2 :

* A new introduction by Singer
* Featurettes :

- "The Uncanny Suspects" (casting X-Men) - "The Look of X-Men" (costume design) - "The Special Effects of X-Men"
- "Reflections of the X-Men," a Storyboard-to-Animatic-to-Film Comparison
* Exclusive premiere footage from Ellis Island.
* Multi-angle scene studies
* A still gallery
* 3 trailers
* 14 TV spots
* 12 web interstitials
* The X-Men 2 teaser trailer

The X-Men 1.5 SE komt uit op 11 Februari 2003 met een retailprijs van $ 26.98 USD

Volgens DVD preview.nl zijn dit de specificaties. Ziet er erg goed uit. Maar komt deze in Nederland ook uit, of in Engeland mag van mij ook wel. Dan bestel ik em niet in de VS. Want ik wil deze echt wel hebben. Het was echt een fantastische film. Voor mij nog beter dan Spiderman of Blade

Tossie
21-11-2002, 15:35
dat zit tussen je oren en thx is geen geluid dat is een kwaliteids zegel

Hij bedoelt kwaliteitszegel.
Verder moet je niks serieus nemen van wat ie zegt.

Rochan
14-12-2002, 00:07
En de cover voor de S.E. is veranderd. Dus wordt de nieuwe vermoedelijke cover:)
Bron www.countingdown.com
http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/1394/1011/2698359_main.jpg

Daniel1974
14-12-2002, 16:51
Weten we nu al of ie ook in de NL uit gaat komen ?

Jeroen Driessen
14-12-2002, 18:46
Weten we nu al of ie ook in de NL uit gaat komen ? Ik wil hem wel hebben, maar ben bang dat als ik hem strak koop er laterna alsnog een DC uitkomt, me't die scenes seamless in de film...

Daniel1974
14-12-2002, 18:48
Die scenes kun je nu als het goed is al seamless bekijken.

Jeroen Driessen
14-12-2002, 21:26
Die scenes kun je nu als het goed is al seamless bekijken. Ja, een paar scenes en die zien er slechter uit dan de rest. Ik bedoel een fatsoenlijke DC, die echt een half uur ofzo langer duurt. Ik wil wel wat meer van de jonge X-Men zien etc.
Deze nieuwe versie heeft iets van 24 deleted scenes en zoveel zaten er toch niet "seamles" in de huidige versie.

Rochan
14-12-2002, 23:12
Edit
Deze nieuwe versie heeft iets van 24 deleted scenes en zoveel zaten er toch niet "seamles" in de huidige versie.

Jammergenoeg hebben ze de 24 deleted scenes teruggebracht naar 6!!:(

Daniel1974
15-12-2002, 09:14
Er was inderdaad al een tijdje onenigheid over de verwijderde scenes. Met de huidige versie heb ik vaak geprobeert om de film seamless te bekijken, maar dat is tot op heden niet gelukt.

Omdat de film ook x-men 1,5 zou heten, zal je op z'n minst een directors cut verwachten. Maar de 5 uur aan extra's, het commentaar en de DTS is ook een waarde toevoeging aan de huidige versie. Want de extra´s daarop vroegen alleen om meer.

Heb gisteren de trailer gezien van X men 2, dat zag er ook niet te versmaden uit maar nog wel tot mei wachten. Wordt een druk maandje in Mei, ook al The Matrix Reloaded, Nou ja net als deze maand, Dinsdag LOTR en volgende week gelooof ik Gangs Of New York.