PDA

Bekijk de volledige versie : Who Framed Roger Rabbit 15th Anniversary DVD



Rochan
17-10-2002, 20:14
Eindelijk is het dan zover. Op 25 maart 2003 verschijnt Who Framed Roger Rabbit als Vista Series op dvd. het word een 2 disc versie. Kweet niet of deze versie ook in NL uitgaat komen en wanneer :rolleyes: Maar deze versie ziet er heel goed uit. Zie onder de volledige specificaties.
Bron www.comingsoon.net


Who Framed Roger Rabbit 15th Anniversary DVD
Thursday, October 17, 2002 8:26 CDT

Recipient of four Academy Awards, the live-action/animated film Who Framed Roger Rabbit gets the lavish treatment it deserves with a deluxe VISTA Series 2-disc DVD set (in both widescreen and full frame formats) and an Exclusive Video Bonus Edition, from Touchstone Home Entertainment on March 25, 2003.

The Vista edition of Who Framed Roger Rabbit has been designed to present this groundbreaking film in the most complete edition possible, with something for every viewer. Created in concert with the filmmakers, the Vista DVD of "Rabbit" is presented in 5.1 Dolby® Digital Surround Sound with the most pristine digital presentation of the film available. The DVD includes loads of bonus features that go behind the scenes and provides a new look at the movie that broke the rules of live action and animated films.

The DVD includes:

DISC ONE: FAMILY FRIENDLY

-Full-frame version of the film
-Three Roger Rabbit Shorts
-"Tummy Trouble"
-"Roller Coaster Rabbit"
-"Trail Mix-Up"
-"Who Made Roger Rabbit" - A family friendly feature that looks at the making of the film
-Set-top game: "Trouble In Toontown"

DISC TWO: FOR THE ENTHUSIAST

-Widescreen version of the film
-Audio commentary with director Robert Zemeckis and fellow filmmakers
-Deleted scene - "The Pig Head Sequence"
-"Behind The Ears" - an in-depth look at the making of the film
-"Toontown Confidential" - pop-up style trivia
-Set top gallery - "The Valiant Files"
-"On Set!" - cinema verite look at the making of a scene from the film
-"Before and After" - featurette look at a scene with and without animation
-Toon stand-ins - how to rehearse a scene for Toons
-The exclusive video bonus edition VHS of WHO FRAMED ROGER RABBIT will include the Roger Rabbit short "Tummy Trouble."

The Widescreen version is formatted in 1.85:1 aspect ratio, the Fullscreen version in 1.33:1. The suggested retail price is $29.99 for the DVD
:rolleyes:

Danny Woensdregt
17-10-2002, 20:32
Dat ziet er inderdaad errug veelbelovend uit!
Nu maar hopen dat de R2 NL-versie (als die er komt) dezelfde specificaties heeft!

Jeroen Driessen
17-10-2002, 21:17
Wel belachelijk dat er 2 versies (fullscreen en widescreen) op 1 uitgave komen. Nu noeten de liefhebebrs dus gaan betalen voor een fullscreen en families voor een widescreen. Geef mij maar een 2-disc met meer extra's en aleen de widescreen...

Marco
17-10-2002, 22:04
Who Framed Roger Rabbit Vista series heeft ook een DTS 5.1 track en is deze DVD titel is THX gecertificeerd.

Rochan
19-10-2002, 12:52
Wel belachelijk dat er 2 versies (fullscreen en widescreen) op 1 uitgave komen. Nu noeten de liefhebebrs dus gaan betalen voor een fullscreen en families voor een widescreen. Geef mij maar een 2-disc met meer extra's en aleen de widescreen...

Ben ik met je eens, ze hadden de Full screen versie er voor mij er ook niet hoeven bij te doen:( Dan hadden beter nog meer extra's erbij kunnen doen:rolleyes:

Marco
19-10-2002, 14:39
Waarom Full Frame (FF) ?
Chris Carey is van Buena Vista Home Entertainment (zijn functie: Senior Vice President of Worldwide DVD Production and Technical Operations). In een interview zei hij hierover:"I've read many an article, and it's not new news to you - the vast majority of America wants full frame. They do. And when we put out a widescreen version, we get lots of, "What's wrong? My DVD is broken. I want my money back." And we get that from really a surprisingly large number of consumers, especially when you're talking about family titles that are more likely to be watched by a broader audience in a non-technical environment. Where they're probably watching on a 19-inch TV or smaller."

Maar als ze nou eens meer rekening houden met de liefhebber. Was het toch beter geweest om 2 aparte versies te maken. Een FF versie (voor de familie) en een WS versie (voor de freaks). Meer extra's voor beide versies ;) maar ja ook dat heeft zijn nadelen (voor Buena Vista).

Chris heeft ook uitgelegd waarom er liever geen 2 aparte versies komen. "Retailers don't like it and consumers still get confused. We did two versions on 102 Dalmatians and we had customers asking, "Which one do I want?" People got confused and didn't understand."

Let wel, wat Chris heeft gezegd is een algemeen verhaal van Buena Vista Home Entertainment (en is niet titel specifiek).

Jeroen Driessen
19-10-2002, 14:47
Waarom Full Frame (FF) ?
... - the vast majority of America wants full frame. They do. And when we put out a widescreen version, we get lots of, "What's wrong? My DVD is broken. I want my money back." Ze moeten eens zo'n films FF in de bios uitbrengen,eens kijken hoveel klachten je dan krijgt. Is meteen het hele effect van het widescreen in de Bios weg...
Ik heb wel eens gezien dat maatschappijen er een boekje bijdoen en uitleggen wat het voordeel van WS is. Op deze manier blijf je ook gezeik houden, of met de families of met échte filmliefhebbers.
Straks gaan ze 2.35:1 films ook nog extra uitbrengen in 1.85:1 formaat, omdat anders de breedbeeldbezitters gaan klagen dat ze tóch nog zwarte balken hebben :(

Slecht zaak dit...

Dave
19-10-2002, 17:11
Mooi news, nu nog w88 op een R2 en weer een mooie Disney erbij :)

Nathan Strik
20-10-2002, 16:29
Straks gaan ze 2.35:1 films ook nog extra uitbrengen in 1.85:1 formaat, omdat anders de breedbeeldbezitters gaan klagen dat ze tóch nog zwarte balken hebben :( Dat gebeurt helaas ook al. :(

Mijns inziens moeten de maatschappijen niet zeuren en gewoon het publiek beter voorlichten over breedbeeld. Natuurlijk weten die mensen niet beter als je ze niks vertelt.

Slap excuus dus om Pan & Scan te gaan uitbrengen onder het mom van: "ze begrijpen het niet", of "nog niet iedereen heeft een breedbeeld TV".
Nee, precies, en waaróm heeft nog niet iedereen een breedbeeld TV?!? Omdat de uitgevers te schijterig zijn om 100% voor breedbeeld te gaan en te dom zijn om mensen goed voor te lichten over de voordelen. :mad:

Jeroen Driessen
20-10-2002, 19:20
Dat gebeurt helaas ook al. :( Klopt ja, heb het trieste voorbeeld in m'n kast: U-571 (die ik ga ruilen tegen een R1 versie).
Eens kijken of déze film misschien wel een goeie R2 treatment krijgt...

Nathan Strik
20-10-2002, 19:44
Klopt ja, heb het trieste voorbeeld in m'n kast: U-571 Dat is nu juist weer een uitzondering. ;) U-571 is inderdaad 2.35:1 in de VS en 1.85:1 hier, maar het is geen Pan en Scan, maar Open Matted.
Wij hebben dus iets meer beeld boven en onder dan onze Amerikaanse collega´s.

Maar er zijn genoeg DVD´s die wél ge-pan en scanned worden van 2.35:1 naar 1.85:1 of 1.78:1, bijvoorbeeld Heartbreakers (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=619).

Jeroen Driessen
21-10-2002, 08:08
Dat is nu juist weer een uitzondering. ;) U-571 is inderdaad 2.35:1 in de VS en 1.85:1 hier, maar het is geen Pan en Scan, maar Open Matted.
Wij hebben dus iets meer beeld boven en onder dan onze Amerikaanse collega´s.O, ben dan ff aant slapen... :o Dan hou ik hem maar, want dan hebben we meer beeld (ook al is het niet origineel zo bedoeld...).

Nathan Strik
21-10-2002, 16:37
O, ben dan ff aant slapen... :o Dan hou ik hem maar, want dan hebben we meer beeld (ook al is het niet origineel zo bedoeld...). Als je de originele visie van de regisseur wilt zien, kun je altijd nog met zwart tape je beeld af gaan plakken. ;)

Charley Baak
21-10-2002, 17:06
Als je de originele visie van de regisseur wilt zien, kun je altijd nog met zwart tape je beeld af gaan plakken. ;)
:D Goed idee! ;)

Charley Baak
21-10-2002, 17:07
Ik heb ook een vriend die het iedere keer maar niet snapt waarom hij nog steeds zwarte balken krijgt. "Ik heb toch breedbeeld?" zegtie iedere keer... Ik heb het maar opgegeven...

T. van Keeken
10-11-2002, 18:22
Yeaaaaaaaaah, one of my alltime favorites!!!! Komt ie toch nog een keer uit...... Ik dacht al, waar blijft ie nou?!? Maar goed, dat wachten is dus over een krap half jaartje voorbij!!!!

Rochan
03-03-2003, 10:08
Heb wat screenshots van de verpakking van de R1 versie van Roger Rabitt, de Vista versie. Kijk en geniet :roll:
Bron www.ign.com
http://dvdmedia.ign.com/dvd/image/vistarabbit_packaging_sm02.jpghttp://dvdmedia.ign.com/dvd/image/vistarabbit_packaging_sm01.jpg
http://dvdmedia.ign.com/dvd/image/vistarabbit_packaging_sm03.jpg
http://dvdmedia.ign.com/dvd/image/vistarabbit_packaging_sm05.jpg
http://dvdmedia.ign.com/dvd/image/vistarabbit_packaging_sm06.jpg
http://dvdmedia.ign.com/dvd/image/vistarabbit_packaging_sm04.jpg

Jelger
03-03-2003, 10:54
Dat ziet er wel heel mooi uit :) Is dat dezelfde versie als de r1 die ze bij play.com te kom aanbieden?

Mark_vdH
03-03-2003, 11:09
Dat ziet er wel heel mooi uit :) Is dat dezelfde versie als de r1 die ze bij play.com te kom aanbieden?In principe wel, maar Play heeft wel altijd de Canadese uitgave van een film. Daardoor kan het zijn dat je naast Engelse ook Franse tekst op je hoesje/insert krijgt, en soms wordt een Franse geluidstrack toegevoegd (als die al niet aanwezig is op de US-versie)....

Jelger
03-03-2003, 11:15
In principe wel, maar Play heeft wel altijd de Canadese uitgave van een film. Daardoor kan het zijn dat je naast Engelse ook Franse tekst op je hoesje/insert krijgt, en soms wordt een Franse geluidstrack toegevoegd (als die al niet aanwezig is op de US-versie)....

Talen maakt me niet zoveel uit, als het maar zo'n zelfde luxe uitgave is :)

Martin Zuidervliet
03-03-2003, 13:55
9 april op Regio 2 volgens DVD-Home.nl

Jelger
04-03-2003, 08:57
9 april op Regio 2 volgens DVD-Home.nl

Ook een S.E.?

Martin Zuidervliet
04-03-2003, 09:09
Ja

Jelger
04-03-2003, 09:10
Mooi :D;)

Rochan
04-03-2003, 18:08
Mooi :D;)
Nou maar hopen dat de S.E. die in NL uitkomt ook zo mooi is als de Amerikaanse versie :roll:

Jelger
04-03-2003, 21:32
Nou maar hopen dat de S.E. die in NL uitkomt ook zo mooi is als de Amerikaanse versie :roll:

Maakt mij niet zoveel uit, anders bestel ik hem wel in Amerika :)

Rochan
05-03-2003, 07:32
Nou maar hopen dat de S.E. die in NL uitkomt ook zo mooi is als de Amerikaanse versie :roll:

Maakt mij niet zoveel uit, anders bestel ik hem wel in Amerika :)

Ik hoop dat ze het net in NL net als PH (deluxe versie)uitbrengen 8) Die was volgens mij hetzelfde als de Amerikaanse versie. Anders neem ik ook de R1 versie. :roll:

Jelger
05-03-2003, 13:40
Ik hoop dat ze het net in NL net als PH (deluxe versie)uitbrengen 8) Die was volgens mij hetzelfde als de Amerikaanse versie. Anders neem ik ook de R1 versie. :roll:

PH?

Robert F.
05-03-2003, 13:49
Ik denk dat ie Pearl Harbor bedoeld. :roll:

Jelger
05-03-2003, 13:51
Ik denk dat ie Pearl Harbor bedoeld. :roll:

Niet een film waar ik meteen op zou komen :D Zat al te denken aan Parry Hotter en Pord of the Hings en dat soort dingen, maar dit zal hem zijn inderdaad, bedankt :D

Rochan
05-03-2003, 17:54
Ik denk dat ie Pearl Harbor bedoeld. :roll:

Niet een film waar ik meteen op zou komen :D Zat al te denken aan Parry Hotter en Pord of the Hings en dat soort dingen, maar dit zal hem zijn inderdaad, bedankt :D

Ik bedoelde idd Pearl Harbour. De 4 disc versie was volgens mij bijna identiek aan de R1 editie. Dus daarom hoop ik dat Roger Rabitt ook zo wordt uitgebracht in NL als de mooie Amerikaanse editie :)

toine_schoots
07-03-2003, 18:54
zou mooi zijn ja

armanio
14-03-2003, 00:54
Niet helemaal, dus... de Benelux-versie wordt in een groen hoesje gestoken (?), geen audiocommentaar , geen dts, geen split-screen comparison en waarschijnlijk ook niet thx-approved. De bonusdisc zal geen Nederlandse ondertiteling hebben, alhoewel de meeste extra's ook nog's op het eerste schijfje staan en daar wel ondertiteld zijn. Hoe dit komt ? De tweede schijf was oorspronkelijk enkel voor de Franse markt voorzien maar Buena Vista Benelux heeft deze op het laastse moment ook aan de Benelux-editie toegevoegd.
Mmmm...dan toch maar de us-editie

Jeroen Driessen
14-03-2003, 13:31
Als ik het zo lees is het me duidelijk welke versie ik moet hebben. Superhoesje in de VS!! En de PH is idd een strakke uitgave, dus ga hem lekker daaro bestellen!