PDA

Bekijk de volledige versie : ISF kalibratie NH?



mental-marco
12-10-2013, 18:01
Weet iemand in de buurt van Haarlem iemand die goede, betaalbare en betrouwbare ISF kalibraties uitvoert? Ben sinds kort in bezit van een Samsung EU46F7000 en zie zelf wel dat de kleuren nog helemaal niet optimaal zijn. En als filmliefhebber zou ik heel graag toch alles uit de televisie willen halen.

rogue
12-10-2013, 18:30
Zie hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0) en hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=55.0).
Ik spreek uit ervaring.

mental-marco
23-10-2013, 21:52
Bedankt. Zal er eens goed naar kijken. Maar jij bent er wel positief over dus? Wat doet hij allemaal en is het echt een wereld van verschil de voor en na beelden?

rogue
23-10-2013, 23:01
Dat staat allemaal in de eerdere links.
Bij mij was het een groot verschil; details die je eerder niet zag, veel betere diepte, kleuren die kloppen enz.
Er staan ook ervaringen bij in de links en je kunt ook van alles vragen in de topics.

Martino
24-10-2013, 11:54
Hier ook een positieve ervaring met de calibratie door Frank Doorhof. Prima service en je geld meer dan waard!

mental-marco
24-10-2013, 16:25
Bedankt beiden voor jullie reacties :) Ik ga eens informeren en kijken wat het gaat kosten.

rogue
24-10-2013, 18:14
Ook de kosten staan vast; staat ook bij de links ;).

mental-marco
27-10-2013, 11:02
Ja zag de kosten en moet zeggen vind het helaas vrij duur. Ondanks dat het misschien goedkoop is voor een calibratie. Maar voor mij even teveel van het goede. Probeer eerst wel even of ik ook een goed resultaat kan behalen via de World of Wonders bluray van Disney. Die is qua aanschaf net even wat goedkoper en schijnt ook goede resultaten op te leveren. Want €230 is me toch echt teveel :(

peptalk
27-10-2013, 21:12
Ja zag de kosten en moet zeggen vind het helaas vrij duur. Ondanks dat het misschien goedkoop is voor een calibratie. Maar voor mij even teveel van het goede. Probeer eerst wel even of ik ook een goed resultaat kan behalen via de World of Wonders bluray van Disney. Die is qua aanschaf net even wat goedkoper en schijnt ook goede resultaten op te leveren. Want €230 is me toch echt teveel :(

Totaal niet met elkaar te vergelijken.

mental-marco
27-10-2013, 21:44
Dat zal ook idd vast wel verschillend zijn. Aangezien het prijsverschil en de deskundigheid van een ervaren kalibrateur. Maar dan nog heb ik geen €230 liggen voor een kalibratie. Dat wordt me toch echt wat te duur. Voor dat geld zou ik toch echt eerst eens het verschil willen zien van een beeld voor en een beeld na de kalibratie. En dan nog eens kijken of ik het dat geld ga waard vinden.