PDA

Bekijk de volledige versie : Gravity (Bioscoop)



Patrick van den Hul
21-10-2013, 08:47
Gravity (Bioscoop)



Lees dit artikel (http://dvd.nl/recensies/4891/gravity/bioscoop/)

Werner
21-10-2013, 08:59
Staat zeker nog op mijn to watch-lijstje

Herman ter Lingen
22-10-2013, 10:52
'Er wordt nooit geschakeld tussen bijvoorbeeld de regiekamer van NASA en de astronauten is weerstaan'

Deze zin loopt niet; er is kennelijk iets weg gevallen.

Maar ik ben zeer nieuwsgierig gemaakt vanwege het 3D effect.

Patrick van den Hul
23-10-2013, 09:12
Terecht Herman, is tijdens het wijzigen op basis van feedback gebeurd. Heb het gecorrigeerd.

crocs
23-10-2013, 13:27
Toch zijn er ook wat smetjes. Het terugkerende puin is wat voorspelbaar. Met iets meer creativiteit had men ook andere gevaren kunnen bedenken
Het is je mening, maar met alle respect, het is onzin wat je daar zegt. Deze film heeft vele correcte wetenschappelijke feiten. Het terugkerende puin is dus geen smetje. Voorspelbaar, omdat correct is in de wetten van de logica. Er is geen wrijving in de ruimte. Tevens andere ook andere gevaren die belicht worden, maar niet zozeer worden uitgelegd. Buiten onze Aarde is het vacuumruimte voor de mens en dier altijd een vijandige omgeving.


Het enige grote gevaar wat niet aan bod is gekomen waren zonnenvlammen. Voor meer onlogische gevaren moet je bij creatieve Micheal Bay wezen. ;)


Het smetje op het wetenschappelijk gebied is meer de kleur van de zon. Deze zou in de film meer witter moeten zijn.




According to astronauts that have seen the sun outside our atmosphere, it appears pure white in space.
It appears yellow to us on Earth because the atmosphere scatters some of the blue light in sunlight (that scattering is why the sky appears blue). When you remove some blue light from sunlight you get more yellow.



Oké het verhaal mag dan wel dunnetjes zijn, maar de makers van deze film hebben hun best gedaan om de film zo goed mogelijk realistisch te maken. Zeker omdat de opnamen gewoon op Aarde zijn gemaakt. De bewegingen van Sandra Bullock zijn met behulp van robots zeer goed doordacht. Ze kreeg natuurlijk ook hulp van Cady Coleman (astronaut van NASA).
En dat zijn dus geen smetjes vind ik.


P.s. Haar beproevingen laat ik het in het midden, aangezien het mazzel/gelukfactor hier meer meespeelt. Maar goed het is idd wat je noemt, een snelle dood levert geen boeiende film op.

Marcel Hoeve
02-11-2013, 07:50
Afgelopen week sinds jaren weer eens naar de bioscoop geweest (Amsterdam Pathé Arena) om deze film in IMAX 3D te bekijken, mijn eerste 3D-film ooit in de bioscoop. En ik moet zeggen, ik heb mij prima vermaakt met deze film. Van begin tot einde word je gepakt door de prachtige beelden, de oplopende spanning en de semi-realistische omgeving (geen rare wezens e.d.). Ja, het klopt, het verhaal is wat mager, maar dat is met veel films het geval. Was met name erg onder de indruk van de acteerprestaties van Sandra Bullock. Deze actrice bewijst in deze film opnieuw dat ze veel meer in haar mars heeft dan menigeen denkt.
Wat mij wel tegenviel was de IMAX 3D-presentatie. Beeldscherpte, zwartwaarden en 3D-gevoel waren ondanks het grote scherm een stuk minder dan ik van de 3D-films op mijn eigen TV gewend ben. Die zien er echt fenomenaal uit, en dat vond ik in de bioscoop toch een stuk minder. Misschien komt dat omdat ik thuis actieve 3D kijk en in de bioscoop er alleen maar passieve 3D getoond wordt?
Ik ben daarom zeer benieuwd naar de 3D-versie die straks op Blu-ray gaat verschijnen. Dat wordt een zekere aanschaf.

theregiment
04-11-2013, 09:35
Afgelopen week sinds jaren weer eens naar de bioscoop geweest (Amsterdam Pathé Arena) om deze film in IMAX 3D te bekijken, mijn eerste 3D-film ooit in de bioscoop. En ik moet zeggen, ik heb mij prima vermaakt met deze film. Van begin tot einde word je gepakt door de prachtige beelden, de oplopende spanning en de semi-realistische omgeving (geen rare wezens e.d.). Ja, het klopt, het verhaal is wat mager, maar dat is met veel films het geval. Was met name erg onder de indruk van de acteerprestaties van Sandra Bullock. Deze actrice bewijst in deze film opnieuw dat ze veel meer in haar mars heeft dan menigeen denkt.
Wat mij wel tegenviel was de IMAX 3D-presentatie. Beeldscherpte, zwartwaarden en 3D-gevoel waren ondanks het grote scherm een stuk minder dan ik van de 3D-films op mijn eigen TV gewend ben. Die zien er echt fenomenaal uit, en dat vond ik in de bioscoop toch een stuk minder. Misschien komt dat omdat ik thuis actieve 3D kijk en in de bioscoop er alleen maar passieve 3D getoond wordt?
Ik ben daarom zeer benieuwd naar de 3D-versie die straks op Blu-ray gaat verschijnen. Dat wordt een zekere aanschaf.

3D in de bioscoop is sowieso niet te vegelijken met thuis. Herken mij in de punten die je aandraagt. Helaas gelden deze voor alle 3D films in de bioscoop. 3D is zoveel beter thuis op een goede tv (passief of actief)