PDA

Bekijk de volledige versie : mijn bioscoopje



vliegtuig
03-11-2013, 19:43
41644163

peptalk
03-11-2013, 20:16
Leuk bedacht die lijst om het scherm heen, geeft weer een andere look. Zal verder ook prima genieten zijn schat ik zo in.

vliegtuig
03-11-2013, 21:34
heb gewoon een vlak op de muur geschilderd en daar omheen een sierlijst gemaakt,kijkt best fijn hoor
gebruik dali concept 6 speakers een nad c340 versterker,cd 541 van nad en een phillips blu ray speler
wil er nog een av versterker bij kopen

jamiev
03-11-2013, 22:27
Grappig die lijst,
Je inleiding is wel wat kort, je vliegt er als een vliegtuig doorheen.

DVDProfilersFilmgek
05-11-2013, 02:43
Welkom hier, leuk dat je ook een plekje hier op het forum hebt geopend, het ziet er strak en netjes uit(y)

Op je eerste foto lijkt het net of er een glasplaat in de lijst zit en het een weerkaatsing is dat je ziet..... dacht toen eerst.... Tjee, dat is toch wel een heel grote plasma...

Je geeft al een lijstje van apparaten, maar ik mis bijvoorbeeld je beamer en hoe groot je projecteerd, misschien kun je dat nog vermelden?

Misschien kun je ook vertellen hoe lang je al met deze hobby bezig bent en of je bijvoorbeeld een filmverzameling hebt en wat je het liefst kijkt,
ik ben bijvoorbeeld een liefhebber van SF.

DVDProfilersFilmgek
05-11-2013, 15:40
Dank voor je toelichting, heb zelf ook nog een aardige verzameling Dvd's, vond het kapitaalvernietiging om ze weg
te doen en heb nu ook een paar BR's.
Je projecteert dan op ongeveer 93inch, dat doe ik ook, 2 meter breed en iets van dacht 114cm hoog.

Een surround receiver heeft wel nut als je er tenminste ook een sub en surround/center speakers bij neemt,
heb je speaker serie nog niet opgezocht, maar weet je of je daar ook bijpassende speakers in dezelfde serie
bij kunt krijgen?

Voor weinig is er ook wel wat te krijgen, het is maar net wat je wil, al zou ik zeker iets nemen met
HDMI aansluitingen en je moet jezelf afvragen of je ook al klaar wilt zijn voor 3D of 4K of die zaken
gewoon links laten liggen, dan kun je wel weer goedkoper en toch goed terecht.

Zo is er toch wel wat mogelijk, maar je moet voor jezelf toch wel even een beetje duidelijk
op een rijtje hebben wat je wil, vooruitzien is regeren;)

vliegtuig
05-11-2013, 16:08
klopt ,heb nog een tannoy mc centerspeaker liggen en een phillips aktieve subwoofer ,wil dolby digital 5.1 geluid,zal eens op marktplaats kijken
wat is een goed merk?dacht zelf aan onkyo of pioneer,evt harman kardon maar moet ff zien of mn budget dat toelaat

vliegtuig
05-11-2013, 19:45
ik heb een Pioneer VSX-322-K receiver gereserveerd,is dat een redelijke kandidaat voor mn blu ray speler?‏

Gerco Stuivenberg
05-11-2013, 22:18
Voor de blu ray speler zal het niet uitmaken met welke receiver je deze gaat verbinden, tenzij je analoge verbindingen voor geluid wilt gebruiken. Het enige waar je problemen mee zou kunnen is het bedienen en dan met name door de CEC-mogelijkheden. Dit soort mogelijkheden zorgen er vaak voor dat je een bepaalde volgorde moet gebruiken voor het in- en uitschakelen om bvb problemen met 'handshakes' te voorkomen. Gelukkig kun je dit soort mogelijjkheden vaak uitschakelen, zodat je de set kunt gebruiken zoals jij dat wilt. ;)

Wanneer je een set wilt die kwa geluid goed past bij jouw huidige luidsprekers, zal je beter een model van NAD of anders een model met een uitgangsvermogen dat te vergelijken is met jouw huidige versterker.

Andere mogelijkheden zijn om een complete set naast jouw huidige te gebruiken of te vervangen en anders opnieuw te beginnen met samenstellen. Op deze manier zal het denk ik veel makkelijk zijn om deze te upgraden naar de set die uiteindelijk wilt hebben. :)

jamiev
06-11-2013, 16:34
Nou krijg ik een beter blik van het geheel.
Ziet er keurig uit en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Stephan Nobelen
07-12-2013, 10:14
Erg leuk! Genieten