PDA

Bekijk de volledige versie : Infinity speakers



Robert Scheers
27-09-2001, 20:37
Is er iemand onder jullie die de laatste tijd Infinity speakers heeft aangeschaft, zo ja welke, en wat is je mening over de speakers.
robert

noXS21
27-09-2001, 23:41
Ik heb geen infinity speakers maar ik weet wel dat ze steengoed klinken. Ik heb er al verschillende gehoord en bijna allemaal even goed. Ze zijn mooi afgewerkt ze hebben een mooi design klinken mooi. Kortom niets dan lof dit is allemaal persoonlijk en over smaak valt niet te twisten maar ik zou niet weten waarom geen infinity!

Mijn advies ga naar een goede zaak neem een cd/dvd mee die je goed kent en vergelijk op je gemak verschillende luidsprekers.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! ;)

Joost
28-09-2001, 09:53
Infinity speakers zijn speakers van een goede kwaliteit, daar hoef je niet over te twisten.
Maar de klank van speakers, en of men ze mooi vindt, is heel persoonlijk. Je kan niet zeggen: 'dat zijn mooie speakers'.
De combinatie versterker / speakers is namelijk heel belangrijk.
Bij de één kan een speaker heel mooi klinken omdat hij er een Yamaha versterker op heeft staan, maar drijf je dezelfde speaker aan met bijvoorbeeld een Marantz versterker kan hij heel anders, of zelf niet klinken.

Ik hou het bij dezelfde tip, neem een CD mee van jezelf, zeg wat voor versterker jezelf hebt tegen de verkoper, en ga rustig luisteren. Doe dit niet één keer, maar een paar keer. Want speakers koop je niet voor 1 jaar. Je koopt ze voor 6 tot 8 jaar en misschien nog veel langer.

Ik zeg een ding nog wel, Infinity zijn Amirikaanse speakers en zo klinken ze meestal ook. Overdreven en groot dus.

Joost

P.S. Succes

Robert Scheers
28-09-2001, 16:34
Forumvrienden,
Met vriendelijke dank voor de reacties, uiteraard begrijp ik zelf wel dat het kopen van speakers zeer persoonlijk is, maar op het moment dat je aarzelt met de koop, wat dan ook de reden mag zijn, is een gemiddelde mening van een aantal mensen zeer helpend om je over de speakerstreep te trekken, of niet.
Dank voor de reacties,
Robert

Tristan
03-10-2001, 16:20
Heb zelf ook geen 'ervaring' met infinity luidsprekers, maar over het algemeen worden ze wel vaak aangeraden. Ze doen qua geluid niet zo heel veel onder voor de 'duurdere' merken als B&W. En ze zijn relatief ook niet zo duur.

Het aanschaffen van speakers kan best lastig zijn. Waarom was je eigenlijk per se op zoek naar meningen over 1 merk?

Je zou gewoon om demonstratie-tjes vragen in de grotere winkels, die zijn daar maar al te graag toe bereid (mits het niet te druk is). Dan kun je heel goed de verschillen horen.

Want zoals al eerder gezegd is: welke speakers mooi geluid geven, is heel verschillend en persoonlijk voor iedereen. Maar niet alleen de meningen van mensen kunnen verschillen, het geluid dat uit verschillende speakers komt kan namelijk ook erg verschillen.... maar dat zul je zelf vast ook wel weten :cool:

Succes met je zoektocht

Robert Scheers
03-10-2001, 19:14
Dank voor de reacties over de Infinity speakers. Het onderwerp is inmiddels achterhaald omdat ik ze gisteren gekocht heb.
Als antwoord op de vraag van Tristan kan ik zeggen dat ik niet speciaal opzoek was naar Infinity, het merk was eigenlijk aan de orde voor mij omdat in Rotterdam een zeer mooie aanbieding was/is.
Dus voor een ieder die speakers zoekt,3/4 weg, voor een bijzonder lage prijs, ga naar Rotterdam.
De Infinity staan nu aangesloten op een Marantz 7000, uit dezelfde zaak, en het geluid is een wonder van helderheid, mooie strakke bas, helder hoog.
Dus iedereen die voor niet te veel geld een AV-reciever + boxen wil is dit een mooie combinatie, je weet wel die grote in Rotterdam.
Succes, Robert

Tristan
03-10-2001, 23:02
Beste Robert,

Nu jij zelf ervaring hebt met die speakers zijn de rollen omgedraaid! Kun je mij vertellen wat het frequentiebereik van de speakers is? En het zijn zuilspeakers neem ik aan.....en van welk type? Tot wanneer loopt de actie?

'De grote'in Rotterdam? Zeg eens.....Mediamarkt?

En dan nog ten slotte...hoeveel heb je ervoor betaald?

Veel plezier met je aankoop!

Robert Scheers
04-10-2001, 10:16
Tristan,
Het is niet Mediamarkt maar Correct.
Volgens de verhalen hebben ze een zeer grote partij Infinity gekocht en die worden nu voor dumpprijzen verkocht.
Ik heb de Delta 60 gekocht in het blank eiken voor 499,= per stuk.
In het zwart zijn ze 200,= duurder, maar ik rol ze wel in de kleur die ik wil.Bij Correct liggen blaadjes waar alle aanbiedingen instaan.
Op mijn installatie klinken ze zeer strak en helder, dus wat iedereen al zei, cd mee en luisteren.
Kijk ook op epinions.com daar staan specificaties en luistertesten + gangbare prijzen in $ die veeeeeel hoger liggen dan de Correct aanbiedingen.
Succes,Robert

Tristan
04-10-2001, 16:14
Wat....? Had net even op de site van infinity gekeken en die speakers zien er goed uit. Tot 35 Khz zelfs....

Ik woon in Amstelveen en toevallig ook opzoek naar speakers. Maar dit is zeker een koopje.

En blank eiken vind ik personlijk de mooiste kleur van voor speakers..... Kun je mij het adres geven van dat correct filiaal in Rotterdam, ik kan er op het moment zelf niks over vinden.

Of is er nog een correct in omgeving A'dam?
En die aanbieding,.... is dat op = op of heeft t een looptijd??

Mail me desnoods erover,
Groeten, tristan.

Robert Scheers
04-10-2001, 18:34
Tristan,
Het adres van Correct is Bergweg 110 in Rotterdam. Dit is geen filiaal maar de hoofdvestiging. Volgens mij bevinden ze zich alleen maar in Rotterdam. Waarschijnlijk is inderdaad op=op.
Succes, Robert

Robert Scheers
04-10-2001, 22:30
Tristan,
Maak je borst maar nat en je buidel open.
Zondag zijn de 4 weg Infinity van 799,=, wat al een koopje was, voor 499,=. ALLEEN ZONDAG.
Neem wel een grote auto mee, ze zijn echt groot.
Robert

Laurens-Jan
16-10-2001, 22:31
Correct zit volgens mij alleen in Rotterdam
Ze hebben 3 a 4 afdelingen, elk op een andere locatie.
Zo heb je bv. Consumer Electronics, Computercentre etc.

aetjansen
17-10-2001, 09:32
Net effe de site bekeken van Infinity en ik moet zeggen: Wouw wat een mooie dingen zijn dat! Natuurlijk heb ik ze niet gehoord, maar goed, daar is wel wat aan te doen. In welke prijsklasse zitten ze ongeveer? Ook de interlude serie ziet er erg mooi/goed uit...