PDA

Bekijk de volledige versie : vraag Denon avr-1306 probleem



piet gans
13-01-2014, 11:46
ik heb een receiver denon avr-1306 is nu 4 ,5 jaar oud
stond normaal aan viel ineens uit
waneer ik hem aan zet knippert de spannings indicator en valt gewoon weer ui weet iemand wat dat kan zijn

of heeft iemand ook zoiets gehad

Claudio Santulli
13-01-2014, 12:01
Denk dat de beveiliging in werking treed, dus zal er wel een intern probleem zijn.

PS: heb je titel even aangepast, zodat mensen je vraag willen lezen...

Rogier Burghout
14-01-2014, 12:54
Ik heb de AVR-1909 en heb dat probleem ook de laatste tijd. Ik heb (veel) gezocht op internet en er schijnen 2 soorten redenen te zijn dat de reciever in de beveiligingsmodus schiet:
1. oververhitting (dan knippert het rode lampje langzaam, ongeveer elke 2 seconden). Let erop dat de reciever vrij genoeg staat en zijn warmte kwijt kan.
2. mogelijke sluiting of dat de boxdraden contact maken met de kast (lampje brandt snel, elke halve seconde). Let erop dat de boxdraden (wanneer ze aangesloten zijn) geen sluiting maken of de kast raken. Wanneer dat het geval is en het euvel treedt nog steeds elke keer op dat je hem aanzet (de reciever werkt dus helemaal niet meer) dan kan er een zekering doorgebrandt zijn oid. Dan moet hij weg voor reparatie.

Bij mij heeft het euvel (even afkloppen) de laatste paar dagen niet opgetreden. Ik heb wel de reciever nu volledig vrij staan en zone2 uitgeschakeld. Wellicht helpt dat bij jou ook.